betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen inquote:Op donderdag 23 september 2010 09:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Keuze tussen een boor en een heipaal wordt vooral gedaan door de aannemer. In theorie zal er niet veel verschil in zitten, al moet je met een boorpaal wel rekening houden dat deze wat mindere eigenschappen heeft qua druksterkte etc.
Daarnaast is het voor de omgeving natuurlijk een stuk fijner om boorpalen te hebben dan heipalen.
Precies!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Gurb het volgende:
[..]
betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen in
In praktijk is het meestal zo dat de constructeur of het adviesbureau aangeeft wat voor fundering er moet komen, inclusief de palen, en dan volgt de aannemer dat op.
We hebben het idd wel eens over een inbouwriadio gehad. Eigenlijk meer voor de gein, maar het is zeker nog iets waar we eens serieus over na moeten denken. Wel relaxt een muziekje op de badkamerquote:Op donderdag 23 september 2010 11:17 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je had het over spotjes in je badkamer, dat moet toch geen probleem zijn, maar wel eens nagedacht over een inbouwradio in je badkamer. Er zijn modules die je in het plafond in kunt bouwen. (KB Sound)
ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station...quote:Op donderdag 23 september 2010 11:57 schreef error_404 het volgende:
Wat ik me toch afvraag, als ik de plattegrond bekijk, heb je een erg krappe entree voor een 2^1 en is de trap ver weg. Hebben jullie dit bewust gedaan?
We hebben deze indeling in het echt gezien in een nieuwbouw woning en daar viel het erg mee met de ruimte. Het enige wat wij hebben toegevoegd is de deur naar de garage (die wilde we persee in de hal hebben en niet in de woonkamer, vandaar dat het muurtje ook een stukje verspringt)quote:Op donderdag 23 september 2010 12:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station...![]()
Zitten me ook een beetje teveel deuren op dat kleine stukje trouwens.
Kozijnmerk D (linker) zit ook een beetje vreemd voor het aanrechtblad. Helemaal als je daar de afzuigkap eens voor projecteert. (in je keuken 3D zit dat kozijn er niet???)
Even over de bergkast onder de trap, die ga je als voorraadkast gebruiken neem ik aan? Zorg dan wel dat je installateur daar geen vloerverwarmingsbuizen legt (of heb je daar net toevallig de verdeler zitten?)
Anders krijg je een mooie warme kast.
Ow ja, sorry....quote:
En waar komt de walkin fridge voor hemquote:Op donderdag 30 september 2010 17:45 schreef doehetzelfer het volgende:
en de kleding kast op de slaapkamer
[ afbeelding ]............
Je blokken zijn relatief hol dus als je ze zo zou ophangen en de vrouw des huizes zou om wat voor reden op de wastafel gaan zittenquote:
daar zijn toch gewoon een soort holle-wand pluggen voor? Geen extra andere voorzieningen nodig als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:05 schreef De_Rikster het volgende:
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
Oeh die zijn erg mooi zegquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:43 schreef doehetzelfer het volgende:
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!
Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's
[ afbeelding ]
De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:
[ afbeelding ]
Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben
Gaat wel erg off-topic in K&W, maar nog ff kort: ja ik heb ook platic... heb ook naar deze speakerset gekeken...quote:
Die andere zaken heb ik ook uitgezochtquote:Op donderdag 14 oktober 2010 02:47 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoekenAls het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht...
Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt
Ik maak hier uit op dat je minstens 3 eindgroepen in de kamer hebt wantquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2![]()
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
En ik dacht dat wij erg warenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2![]()
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
quote:We zijn ook heel blij met de keuken, hopenlijk wordt ie in het echt ook heel mooiOp zaterdag 16 oktober 2010 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi die keuken
Hier hele huis 110 WCD's
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 17:00 schreef doehetzelfer het volgende:
We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee![]()
quote:Ah. OkayOp zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef doehetzelfer het volgende:
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
quote:Bij nieuwbouw absoluut maar een kennis is nu een oud huisje met die steen aan het ommuren en dat is echt niet mooi.Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen![]()
Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
quote:Zie vorige post. In Frankrijk geldt dus toch hetzelfde, behalve : zone 0 niks, zone 1 en 2 alleen spotjes/op transformator 12 volt, zone 3 en 4 zoals eerder aangegeven. Zones 1,2,3 tot plafond hoogte, never mind hoe hoog ; zone 4 225 hoog, maar daar mag alles al. Franse zone 4 = jouw zone 3.Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef doehetzelfer het volgende:In nederland geld dit voor de zone's[ afbeelding ]
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21
Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.
(zeg ik dit goed?)
quote:Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.Op zondag 24 oktober 2010 22:04 schreef doehetzelfer het volgende:
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |