abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86730099
Hoi allemaal !!
Ik ga hier een blog bijhouden van de bouw van ons huis (2onder1kap).
We zijn ongeveer halverwegen de bouw en als het weer mee zit hoop ik dat het huis in december/januari wind en water dicht is. De bedoeling is dat ik regelmatig nieuwe foto's ga plaatsen van de vorderingen.
Tips, adviezen en goede ideeen zijn altijd welkom!!

2jaar geleden hebben we besloten om voor een 2onder1 kap te gaan op een vrije kavel. Omdat we maar geen buren kregen konden we niet starten met onze bouw plannen. Uiteindelijk zijn we dus maar van kavel gewisseld naast een ander stel die ook maar geen buren kregen.

De kavel was inmiddels bouwrijp

Toen eenmaal alle ontwerpen klaar waren en de contracten getekend moesten worden, bleek de aannemer ineens stukke duurder te zijn dan voor heen was afgesproken.
We hebben de samenwerking dus stop gezet. Al ging dat niet zonder slag of stoot en hebben we via de rechtsbijstand alles moeten regelen. Voordat alles rond was en we een nieuwe aannemer hadden gevonden waren er dus weer een paar maanden voorbij.
Ook met de gemeente hebben we heel wat gebeld, zo bleek het bestemmings plan niet helemaal te kloppen en dit moest eerst veranderd worden.

De kavel wordt uitgegraven

We hebben gekozen voor boorpalen ipv heipalen. Hier worden ze erin geboord.

Plattegrond van de beneden en bovenverdieping

Wat erg leuk was, was het uitzoeken van de keuken. De prijs was minder leuk ;)

Voor de badkamer hadden we een hele mooie indeling, maar volgens onze nieuwe aannemer was de afvoer voor de wc te lang en zou de kans op een verstopping wat groter zijn. Daar zaten we niet op te wachten dus hebben we de indeling veranderd.

Nadat de boorpalen zijn uitgehard (ongeveer 5 dagen) wordt de fundering geplaatst. Ook hebben we zelf gelijk het eerste loodgieterswerk aangelegd.

Hier worden de kanaalplaten op de fundering gelegd

En dat ziet er dan zo uit:

Na ongeveer een maand tijd staat dit er dan:

We hebben gekozen voor een snelbouwsteen als binnenmuur, deze schijnt minder snel te scheuren.

Na de bouwvak zijn ze begonnen met de isolatie en het opmetselen van de buitenmuur op de begaandegrond

woonkamer

keuken (het lijkt allemaal wel heel klein en soms denk ik , past alles er wel in? :? Maar ze hebben me verzekerd dat als het eenmaal klaar is het veel ruimer is dan dat het nu lijkt)

Deze week (week 38) zijn ze begonnen met de 1ste verdieping:

Balken voor het plafon zijn in de garage geplaatst

We zijn nu aan het na denken waar we dadelijk allemaal de stopcontacten willen hebben, deze leggen we namelijk zelf aan. Als alles hiervoor is aangelegd gaat de loodgieter de vloerverwarming aanleggen en kan de aannemer de cementdekvloer storten op de benedenverdieping.
Waar we nog niet helemaal over uit zijn is de spotjes in de badkamer. We willen graag led spotjes. Ook 1 in de douche ruimte. Maar hoe dat helemaal zit, dat moeten we nog uitzoeken. Iemand tips?
We zaten zelf te denken aan spatwaterdichte spotjes in de badamer en een waterdichte in de douchruimte. We willen de spotjes op 230V aansluiten.

Binnenkort zal ik weer een update doen van de vorderingen rondom de bouw.
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_86730321
Leuk topic maar zonde van die 2onder1kap, dit is juist de kans om een vrijstaand huis te bouwen.
En de indeling van de badkamer vind ik vreemd, 2 wastafels maar ik zie geen bad?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  PR/Manusje van alles woensdag 22 september 2010 @ 22:17:46 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86730722
Tof! leuk om te volgen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_86730725
Tja... wij wilde ook wel voor die vrijstaande gaan, maar we zijn al blij dat we dit kunnen betalen als starters... Maar in de toekomst gaat dat zeker gebeuren ;)
We hebben bewust niet voor een bad gekozen, is alleen maar poets werk en we gaan er nooit in... En we maken altijd "ruzie" wie er bij de wastafel mag dus vandaar 2 wastafels :P
pi_86732583
Gaaf! Ik ga hem volgen :) In elk geval gefeliciteerd, het wordt zo te zien een mooi huis.

Waar wordt er gebouwd als ik vragen mag? En waarom hebben jullie voor boorpalen gekozen i.p.v. heipalen (lees: wat is het verschil)?

Qua adviezen heb ik niet zoveel op het moment. Zorg dat je overal genoeg (loze) leidingen naartoe legt zodat je later nog allerlei aanpassingen kan doen (telefoon, cai, netwerk etc.).

Oh, en dat het ruimer wordt klopt inderdaad, wacht maar tot de stucadoors klaar zijn ;)
pi_86739762
Keuze tussen een boor en een heipaal wordt vooral gedaan door de aannemer. In theorie zal er niet veel verschil in zitten, al moet je met een boorpaal wel rekening houden dat deze wat mindere eigenschappen heeft qua druksterkte etc.

Daarnaast is het voor de omgeving natuurlijk een stuk fijner om boorpalen te hebben dan heipalen.
pi_86740476
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Keuze tussen een boor en een heipaal wordt vooral gedaan door de aannemer. In theorie zal er niet veel verschil in zitten, al moet je met een boorpaal wel rekening houden dat deze wat mindere eigenschappen heeft qua druksterkte etc.

Daarnaast is het voor de omgeving natuurlijk een stuk fijner om boorpalen te hebben dan heipalen.
betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen in ;)

In praktijk is het meestal zo dat de constructeur of het adviesbureau aangeeft wat voor fundering er moet komen, inclusief de palen, en dan volgt de aannemer dat op.
pi_86742544
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:04 schreef Gurb het volgende:

[..]

betonnen heipalen zijn goedkoper hoor, en sneller na het aanbrengen kun je verder (boorpalen moeten uitharden en doorgemeten worden) Dus als de aannemer mag kiezen, gaan er betonnen heipalen in ;)

In praktijk is het meestal zo dat de constructeur of het adviesbureau aangeeft wat voor fundering er moet komen, inclusief de palen, en dan volgt de aannemer dat op.
Precies!!!

TS, denk je ook even aan het afvoerkanaal(met terugslagklep) van je afzuigkap! Kies niet voor een recirculatiekap, als je daar een echt goede voor wilt hebben ben je erg beperkt in je keus.
Liefst rechtstreeks naar buiten en niet op je mechanische ventilatie.

Je had het over spotjes in je badkamer, dat moet toch geen probleem zijn, maar wel eens nagedacht over een inbouwradio in je badkamer. Er zijn modules die je in het plafond in kunt bouwen. (KB Sound)
pi_86743376
We konden ook voor heipalen gaan, maar omdat we niet zeker wisten of onze buren (bestaande woningen) ook geheid waren hebben we gekozen voor boren. Dan kunnen we in iedergeval geen gedoe krijgen met gescheurde muren enz. En qua prijs maakte het eigenlijk niet zo veel uit. De boorpalen moesten idd uitharden, maar dit duurde maar 5 dagen en het doormeten is zo gedaan.

We hebben idd aan de afzuigkap gedacht. Bedankt voor de tip!! Als we dit niet zo hadden gedaan hadden we de afvoer ook naar buiten gelegd, maar dan moet je binnen de afvoer af moeten timmeren en dat vonden we toch minder mooi.
pi_86743500
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je had het over spotjes in je badkamer, dat moet toch geen probleem zijn, maar wel eens nagedacht over een inbouwradio in je badkamer. Er zijn modules die je in het plafond in kunt bouwen. (KB Sound)
We hebben het idd wel eens over een inbouwriadio gehad. Eigenlijk meer voor de gein, maar het is zeker nog iets waar we eens serieus over na moeten denken. Wel relaxt een muziekje op de badkamer :)
  donderdag 23 september 2010 @ 11:57:07 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86743853
Wat ik me toch afvraag, als ik de plattegrond bekijk, heb je een erg krappe entree voor een 2^1 en is de trap ver weg. Hebben jullie dit bewust gedaan?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 23 september 2010 @ 12:14:35 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86744464
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:57 schreef error_404 het volgende:
Wat ik me toch afvraag, als ik de plattegrond bekijk, heb je een erg krappe entree voor een 2^1 en is de trap ver weg. Hebben jullie dit bewust gedaan?
ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station... ;)
Zitten me ook een beetje teveel deuren op dat kleine stukje trouwens.

Kozijnmerk D (linker) zit ook een beetje vreemd voor het aanrechtblad. Helemaal als je daar de afzuigkap eens voor projecteert. (in je keuken 3D zit dat kozijn er niet???)
Even over de bergkast onder de trap, die ga je als voorraadkast gebruiken neem ik aan? Zorg dan wel dat je installateur daar geen vloerverwarmingsbuizen legt (of heb je daar net toevallig de verdeler zitten?)
Anders krijg je een mooie warme kast.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:25:46 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86744861
paar dingetjes:
- verhoogd plateau voor je wasmachine (70cm boven de vloer). Veel fijner in gebruik, plus je hebt ruimte onder de wasmachine/droger om je wasmanden neer te zetten.
- uitstortgootsteen naast de achteringang berging?
- buitenkraan achter?
- voorzijde woning buiten een geschakelde wandcontactdoos voor evt. kerstverlichting?

kom nog wel op meer, heeft ff tijd nodig.
pi_86746374
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:14 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik was er maar niet over begonnen, indeling lijkt me een gepasseerd station... ;)
Zitten me ook een beetje teveel deuren op dat kleine stukje trouwens.

Kozijnmerk D (linker) zit ook een beetje vreemd voor het aanrechtblad. Helemaal als je daar de afzuigkap eens voor projecteert. (in je keuken 3D zit dat kozijn er niet???)
Even over de bergkast onder de trap, die ga je als voorraadkast gebruiken neem ik aan? Zorg dan wel dat je installateur daar geen vloerverwarmingsbuizen legt (of heb je daar net toevallig de verdeler zitten?)
Anders krijg je een mooie warme kast.
We hebben deze indeling in het echt gezien in een nieuwbouw woning en daar viel het erg mee met de ruimte. Het enige wat wij hebben toegevoegd is de deur naar de garage (die wilde we persee in de hal hebben en niet in de woonkamer, vandaar dat het muurtje ook een stukje verspringt)
Ben zelf ook wel benieuwd hoe het dadelijk in het echt is... we hebben ook al besloten dat we de kapstok maar niet in de hal maken, maar in de garage ivm ruimte. Ik denk dat we 9 van de 10 keer ook via de garage naar binnen en buiten gaan.

In de 3D tekening kloppen de raamwerken niet. Je zit daar aan het barretje bij dat raam. Vonden we zelf wel leuk :) En als je nou niet gezien wil worden dan laat je het rolluik gewoon naar beneden :P
Dat van die vloerverwarming is trouwens een goede!! Daar hebben we nog niet over na gedacht... :{ heel toevallig hadden we bedacht om daar de verdeler te plaatsen ja... Daar moeten we nog maar eens naar kijken dan, nu kan het nog gewijzigd worden. evt in de garage?!?
pi_86746686
Ik had al zitten kijken naar een verhoging voor de wasmachine en droger... vond dit wel wat...

Een wasbak met koud en warm water komt er ook, net als een buitenkraan en de wandcontactdozen zijn al ingemetseld in de buitenmuur (er komt er zelfs 1 voor een tv aansluiting :@ )
Ik wacht rustig af op de rest van de tips ;) erg handig als andere mee denken!!
  donderdag 23 september 2010 @ 13:30:55 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86747056
voor de wasmachineverhoging zou ik gewoon paar muurtjes metselen, betonplaatje erop en betegelen.
Je zou hem zelf met opstaande kant kunnen maken, heb je gelijk een lekbak.

Jouw voorbeeld is volgens mij vele malen duurder. En lekt je wasmachine een keer, is zo'n kast natuurlijk zo weg!

Je zou de verdeler wel in de bergkast kunnen maken, links boven in de hoek. Moet je hem aan de kastzijde wel omtimmeren en isoleren. Met een luik naar de hal toe om erbij te kunnen. Het leidingverloop moet dan wel richting boven, dus door de hal en dan naar de betreffende ruimtes, en niet pats recht naar beneden dwars door de bergkast richting keuken.

En mochten ze de vloerverwarmingsbuizen erin liggen, veel foto's maken. In ieder geval goed weten waar alles ligt.
pi_86748124
hmmm, dat is ook een goed idee voor die verdeler. We gaan het eens ff goed bekijken en overleggen met de loodgieter...
Mijn vriend maakt echt van alles foto's zodat we straks precies weten waar alle leidingen enz liggen. Voor het geval er iets is of je ergens iets wilt boren of zo....

Voor de wasmachine kijk ik dadelijk mijn vader maar eens lief aan O-)
Die is namelijk nogal handig en kan zoiets zelf wel maken, maar dan goedkoper. Van een muurtje metselen ben ik niet zo weg. Dan kan je t niet meer zo snel verplaatsen, mocht dit nodig zijn.
pi_86748717
Het "probleem" waar we ook nog mee zitten is het inrichten van de woonkamer.
We hebben alleen nog maar een hoek bank gekocht, de rest moet nog aangeschaft worden. Maar het is zo moeilijk om te bepalen wat voor een meubels er in de ruimte kunnen staan.
iemand nog leuke ideeen??
pi_86751958
Leuk project trouwens! Mooie steen, nette hardhouten kozijn en zo te zien ook weggewerkte ventilatieroosters boven de kozijnen!

Wat vraagjes:

- waarom hebben jullie gekozen voor steenwol en niet voor een hoogwaardigere isolatie?
- komt er een plat dak, of een puntdak? En wat voor pannen erop?
- zijn dit holle bouwstenen, of massief?
pi_86753812
De roosters zijn idd weggewerkt, volgens onze vorige aannemer kon dit niet ivm inbouwrolluiken, maar de aannemer die we nu hebben heeft dit veranderd omdat het wel kon. (anders waren ze in de ramen gekomen, wat wij toch minder mooi vinden)
Geen idee waarom we deze isolatie hebben, dit heeft ook de vorige aannemer zo bepaald... :?
Er komt een zadeldak op (zo heet dat geloof ik) We krijgen een vhv zwart glazura dakpan (heb daar geen verstand van, maar volgens onze nieuwe aannemer was deze beter...)
Wat bedoel je met bouwsteen? de snelbouwsteen heeft "gaten", maar de gevelsteen is massief volgens mij van daas... maar dat weet ik niet meer zeker...
pi_86765313
Ja, dat zal inderdaad wel. Die snelbouwstenen zijn van die honingraat-achtige blokken en je gevels metsel je met bakstenen af.

Ben erg benieuwd hoe het wordt! Ik zou met het kopen van je inboedel nog even wachten tot de binnenmuren allemaal staan. Dan vormen zich vanzelf wel ideeën over de inrichting als je er in staat :)

PS. waar is het nou ongeveer? :P
pi_86766644
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:00 schreef JSS het volgende:
PS. waar is het nou ongeveer? :P
Ow ja, sorry.... o|O
Het is in Babberich, in gelderland. (dicht bij Arnhem)
pi_86766858
Vanavond zijn we weer (via de steigers!! dood eng!!) naar boven geklommen om de vorderingen te bekijken. En dit was het resultaat:
pi_86783547
Dit zijn idd de snelbouwstenen die ik bedoelde!

Ziet er goed uit allemaal, hopelijk kunnen ze de komende 1,5 maand lekker doorwerken en ligt eind oktober het dak dicht, dan scheelt dat enorm in je bouwvocht!
pi_87029193
Er is weer vooruit gang... *O*

1 van de slaapkamers

de douche ruimte

de badkamer

de overloop

nog een slaapkamer
en de kleding kast op de slaapkamer

Hopelijk gaan de kanaalplaten er volgende week op en gaan ze beginnen met het metselen van de buiten muur op de eerste verdieping.
En daarna snel door met de laatste verdieping, voordat het dak erop kan!! *O*
pi_87319388
ff een update.
De laatste kanaalplaten zijn vandaag gelegd! T huis is nu al mega hoog en er moet nog een dak op!! :o
Morgen gaan we zelf aan de slag. We gaan dan de gaten voor de stopcontactdozen boren.

We hebben de laatste meubels gekocht en de badkamer & vloeren voor beneden gekocht.
De vloer voor beneden:

Hier hebben we er 2 van gekocht:

3D van de woonkamer, zoals de opstelling waarschijnlijk gaat worden.

Meubels zoals we ze hebben gekocht:

pi_87319684
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_87319880
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:39:31 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87320968
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:45 schreef doehetzelfer het volgende:
en de kleding kast op de slaapkamer
[ afbeelding ]............
En waar komt de walkin fridge voor hem :? :@
pi_87321476
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:12 schreef doehetzelfer het volgende:
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
Je blokken zijn relatief hol dus als je ze zo zou ophangen en de vrouw des huizes zou om wat voor reden op de wastafel gaan zitten ~O> weet ik niet hoe lang ze blijft zitten.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:54:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87321565
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:05 schreef De_Rikster het volgende:
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
daar zijn toch gewoon een soort holle-wand pluggen voor? Geen extra andere voorzieningen nodig als ik het goed heb.

Gewone pluggen volstaan inderdaad niet, omdat je holle kamers in de snelbouwsteen hebt.
pi_87323779
Op de wastafel gaan zitten ??? |:( o|O 8)7 -O-
pi_87328525
We moeten idd speciale pluggen gebruiken. Maar ik wist niet dat je dan nog meer nodig hebt. Gaan we na vragen als we ze gaan ophangen.
Maar als iemand zeker weten weet dat je nog extra bevestiging nodig hebt dan hoor ik dat graag.

Enne.... ik was niet van plan om erop te gaan zitten hoor :P
pi_87328942
oeh, dit topic heb ik helemaal gemist!

ziet er leuk uit! gaat al snel zie ik!
leuk dat je heb gekozen voor vitrage/in between in de woonkamer. is altijd zo mooi met een schuifpui.

heb je inmiddels ook meubels voor de slaapkamer(s) gekocht?
ben erg benieuwd naar de badkamer trouwns!
~ Bonito La Risa ~
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:49:34 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87333379
Oew, deze bouw gaat ook al vrij hard ! Gaan jullie al het installatiewerk zelf doen ?
Of alleen het elektra ? :)
pi_87335744
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:

Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
pi_87336035
Al het installatie werk laten we doen door mijn vader en broer die elektriciens zijn en de vader van onze nieuwe buurmand doet het loodgieters werk want die is loodgieter.
We gaan zelf wel helpen om alles aan te leggen, maar zonder ervaren mensen erbij vind ik het wel onverantwoordelijk.
pi_87364437
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:43 schreef doehetzelfer het volgende:
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's
[ afbeelding ]

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:
[ afbeelding ]
Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
Oeh die zijn erg mooi zeg O+ maar kun je die wel schoonmaken in de keuken?
Douche is gaaf :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87368090
Vandaag zijn we druk aan het klussen geweest, Hier wat foto's ervan:

En terwijl dat ik moest wachten tot ik weer verder kon heb ik even genoten van het uitzicht :D
pi_87515998
Foto van begin deze week. De zoldervloer ligt erop en de rolluiken zitten erop.

Vriend lief is bezig met belangrijke zaken :P Het uitzoeken van een geluidssetje. Volgens hem moet dit t worden ( en hier heb ik de ballen verstand van dus t zal wel goed zijn :) )

[ Bericht 62% gewijzigd door doehetzelfer op 13-10-2010 23:02:08 ]
pi_87517757
Als je van plastic speelgoed houd moet je daarvoor gaan ja ;)

Begint al iets op te lijken he! Je ziet niet vaak dat er met zulke stenen gebouwd word, zo lekker rood enzo... succes!
pi_87517937
heb jij een houtenset dan?? :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 02:47:56 #43
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87521683
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87522389
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:34 schreef doehetzelfer het volgende:
heb jij een houtenset dan?? :P
Gaat wel erg off-topic in K&W, maar nog ff kort: ja ik heb ook platic... heb ook naar deze speakerset gekeken...
Maar het voelde te veel plastic aan en nog belangrijker: het klonkt nergens naar.

Zelf heb ik een Marantz 1501 (opvolger 1601 is ook al uit) en de Tannoy 5.1SFX, ook een klein setje maar meer gekocht om later uit te bouwen met twee houten front speakers.

En anders info ophalen bij onze collega's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9

Wanneer was jullie oplever planning?
pi_87527505
Oke, ik ga het door geven aan mijn vriend. Hij wilde ook eerst nog gaan luisteren of t wat was en aan gezien ik er helemaal geen verstand van heb vind ik alles goed, als t maar geen mega grote boxen/speakers zijn.

Oplever datum is niet bekend. We gaan een heleboel zelf doen, dus de aannemer is ook afhankelijk van hoe snel wij dadelijk zijn met alles. Zoals je hierboven ziet zijn we al bezig met het boren. Aankomende zaterdag komt er iemand de trap in meten en krijgen we een nood trap erin en mijn vriend gaat dan de laatste paar gaten boren voor de stopcontacten. (zolder moet ook nog als die klaar is)

Wat we de aankomende tijd nog willen gaan doen:
-resterende gaten boren voor de stopcontacten
-sleuven frezen voor de electra en het weg werken van kabels
-gaten boren voor de spotjes
-keuken bestellen
-cv ketel uitzoeken
-leidingen voor electra leggen
-vloerverwarming leggen
-loodgietswerk
-de voeg kleur bepalen
-schilderen van de rand om de daggoot, (de aannemer laat daarvoor de steigers nog ff staan, dan kunnen we er makkelijk bij)

Als we dat klaar hebben wordt de cementdekvloer gestort en dan kunnen we weer verder met de rest.
De aannemer verwacht dat t huis binnen 2 maanden wind en water dicht is, dus voor die tijd willen we het boren klaar hebben. Maar dat gaat wel lukken, want dat boren gaat gemakkelijker dan dat we hadden verwacht. Hopelijk gaat het frezen ook zo makkelijk, maar daar komen we vanzelf achter :)
We hebben al een beetje rond gekeken, maar ik denk dat we inplaats van een sleuvenfrees een sleuvenboor moeten huren ivm de hardheid van de binenmuren. Maar daar laten we ons nog wel ff over inlichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door doehetzelfer op 14-10-2010 11:54:13 ]
pi_87534789
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 02:47 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
Die andere zaken heb ik ook uitgezocht O-)
pi_87535468
We hebben nu trouwens ook een houten setje :P
LEM pegasus setje (bestaat uit 2 maal 18 inch basskasten en 2 maal 12 inch/2inch topkasten) van mijn vriend... Maar die vond ik iets te groot voor in huis :D
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:44 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_87552702
Dit soort stenen zijn over het algemeen wel goed te doen met een standaard sleuvenfrees; sleuven frezen eist toch ook wel een klein beetje handigheid; maar dat moet denk ik gezien de expertise in de kennissenkring geen probleem zijn ;)

Het nadeel van sleuven frezen is altijd dat je nooit tot helemaal bovenaan de muur kunt komen en je dus veel hakwerk hebt. Bij dit soort muren is het wel altijd een uitdaging om je leidingen fatsoenlijk vast te kunnen krijgen aangezien de stenen van binnen hol zijn :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:00:07 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87554142
Ik heb nooit prettig gewerkt met een sleuvenfrees. Ben op een bepaald moment ook overgestapt op een gewone haakse slijper voorzien vaneen diamandblad.

Veel flexibeler.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87556243
nou we gaan het gewoon proberen, t moet toch gebeuren :)

En we gaan de stopcontact leidingen waarschijnlijk over de grond leggen, dus op de beneden verdieping direct naar de meterkast. Dit omdat we een heleboel stopcontacten hebben beneden. Qua dikte van de vloer kan dit namelijk makkelijk. Volgende week gaan we bekijken hoe we alles het beste kunnen aanleggen eerst maar eens alle gaten afboren.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:10:28 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87556792
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
pi_87560729
inderdaad. elke hoek gewoon een groep van 4 minimaal :) En dan het liefste nog eentje geschakeld maken daarvan zodat je gewoon staande lampen met de schakelaar uit kan zetten.
pi_87561797
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
Ik maak hier uit op dat je minstens 3 eindgroepen in de kamer hebt want
bij 1 eindgroep mag je 9 aansluitpunten hebben
bij 2 eindgroepen mag je 15 aansluitpunten hebben
bij 3 eindgroepen mag je 18 aansluitpunten hebben
bij 4, 5 of 6 eindgroepen mag je 21 aansluitpunten hebben
bij meer dan 6 word het begrenst door de maximale belasting, waarbij een lichtpunt 50VA en een wandcontactdoos voor algemeen gebruik 200VA word geteld
pi_87613646
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
En ik dacht dat wij erg waren :P
pi_87614011
ff een update van de keuken...
De kleur van de grijze deurtjes wordt wat donkerder als op de 3D en de smetplint laten we weg omdat het anders zo raar lijkt met het keukenraam. Maar dit komt al meer in de richting O+

Dit is de kleur van de grijze kastdeurtjes

Vandaag hebben de bouwvakkers ook gewerkt. De aannemer denkt dat volgende week de binnenmuren van de zolder klaar zijn en dan kan het dak dus ingemeten worden!! *O*
Hij gaf ook als tip om een scheuvenzaag te gebruiken ivm de hardheid van de binnenmuur. Hij zei dat we gewoon een goedkope konden kopen bij de bouwmarkt, omdat we er daarna toch niks meer mee doen. Dus ik denk dat we dat advies maar gaan volgen.
pi_87614729
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
pi_87767737
Het metselwerk op de eerst verdieping is klaar.

Nu zijn ze de zolder aan het metselen.

pi_87870208
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
We zijn ook heel blij met de keuken, hopenlijk wordt ie in het echt ook heel mooi :) Woensdag gaan we 'm bestellen en de lever datum laten we op week 4 zetten.

Ik heb vandaag ff geteld ivm met inkopen van de spullen voor de electra. We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:04:17 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87870353
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:00 schreef doehetzelfer het volgende:
We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
:D Als dat geen wietplantage is :+
pi_87872086
O-)
pi_87876494
Voor het ophangen van je wastafel en andere dingen zou ik eens kijken naar Fischer Injectiemortel
in combinatie met hulzen (ivm. holle bouwmaterialen)of eventueel de speciale set voor wastafelbevestiging.

Verder heb ik zelf ook een Harmon Kardon receiver waar ik zéér tevreden mee ben,
maar ook ik kan je een andere speakerset dan "die plestike".
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 12:11:40 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_87891232
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
pi_87911074
Ik was ook helemaal weg van deze steen! Moest wel moeite doen om de buurvrouw over te halen, die vond de baksteen wat te donker. Maar volgens mij vind ze hem nu ook wel mooi :)
De dakpannen moesten volgens beeldkwaliteitsplan zwart zijn, wat we zelf ook het mooist vonden.
Over 2 a 3 weken kan ik een foto erop zetten met hoe het er in het geheel uitziet *O*
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:15:23 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87912585
Vind de bovenindeling wel praktisch. Gelijke grootte aan kamers en zo. Wel jammer van het 'geen bad' hebben. Ik zou misschien het bad nog aan de onderkant gebracht en de kasten van de slaapkamer aan de andere kant brengen om de versmalling te verklaren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87913091
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:24:52 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87913219
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef doehetzelfer het volgende:
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
Ah. Okay :) ! En anders zou hij er wel in kunnen (als het moet) dus nou ja :)

Verder wat ik zeg: slim ingedeeld huis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87914734
Had er wel in gepast ja ;)
pi_87915015
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
Bij nieuwbouw absoluut maar een kennis is nu een oud huisje met die steen aan het ommuren en dat is echt niet mooi.

Gaaf zwarte pannen!
pi_87915682
Gosh, wat leuk om t hele verhaal te lezen, had hyet tot nu toe gemist, goeie pix.

Over 1 ding verbaas k me n beetje : verlichting i/d badkamer, je zei : spotjes 230 volt. Nu bouwen wij aan een oud huis in Frankrijk, en daar is het zo. De salle de bains is verdeeld in 4 zones, en alleen in zone 3 en 4 mag 230 volt, die zijn resp 60 en dan 90 cm van alle waterkranen, bad, douche, wc, afvoer (alles tot plafond behalve zone 4 verticaal tot 225 cm).
Dat is de bouwcode, en i.vm. verzekering (die niet betaalt, als - - -) houdt iedereen zich daarna ; nou jah, bijna iedereen. De hele elec installatie mag niet met meer dan 8 groepen op 1 aardlek (30 mA), en verder moeten de was- en droogmachines, oven, warm water/cv, enzovoort elk apart op 1 groep, en die heeft een ander type aardlek. Oh, en alle leidingen (SC, schakelaars, lampen ; alles) moet inclusief geel-groen.
Met al de expertise en handen van pa's zal t wel goed zitten, wat jullie doen. Vroeg me af : zijn de verschillen met NL kennelijk zo groot - - - .
De NL bouwcode ken ik niet.

Nog wat : in Frankrijk bouw je vrijwel altijd met holle beton blokken (parpaing, agglo), 20 en 15 dik buiten en 8 en/of 10 binnen, nooit 5 of 6 cm. Regendichte "crepi" eroverheen, buitenkant. Blokken zijn 50 x19.5. Jullie rode blokken zijn veel mooier, buitensteen ook, maar nieuwe Franse huizen daar (Alpen) zijn altijd wit of licht van kleur. Fransen hebben ook wel rode blokken (terre cuit), maar die zijn behoorlijk duurder, ze geven wel toe dat ze beter zijn, "maar parpaings zijn goed genoeg, 50 jaar". Daarentegen nemen ze wel graag sipor blokken voor binnen, dikkere maten ook voor lichte steunmuren (poreuze beton, warmte isolerend, iets beter dan kalk). Vloeren en plafonds ook met holle betonblokken, dat is net als hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door quirigua op 24-10-2010 22:25:15 ]
pi_87915725
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
pi_87916173
:) In nederland geld dit voor de zone's
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
pi_87916598
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef doehetzelfer het volgende:
:) In nederland geld dit voor de zone's[ afbeelding ]
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
Zie vorige post. In Frankrijk geldt dus toch hetzelfde, behalve : zone 0 niks, zone 1 en 2 alleen spotjes/op transformator 12 volt, zone 3 en 4 zoals eerder aangegeven. Zones 1,2,3 tot plafond hoogte, never mind hoe hoog ; zone 4 225 hoog, maar daar mag alles al. Franse zone 4 = jouw zone 3.
pi_87916599
Als het plafond op 2,60 m ligt valt dit in zone 2
En aangezien dat het geen openbare badinrichting is naar ik aanneem mag de verlichting voldoen aan IPX 4, spatwaterdicht
en mag 230V zijn
pi_87916794
IPX 4 is?
Wij hebben een spotje van 230V gezien met een IP waarde van 65. Deze moest volgens ons wel voldoen voor in de doucheruimte (Voor 2,60 hoog)
pi_87917058
quote:
5s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:04 schreef doehetzelfer het volgende:
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.
Wij hebben gewone spotjes in de douche het is onmogelijk dat er water tegen het plafond komt tenzij je met de douchekop er speciaal op richt.
pi_87917245
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:22 schreef doehetzelfer het volgende:
IPX 4 is?
Wij hebben een spotje van 230V gezien met een IP waarde van 65. Deze moest volgens ons wel voldoen voor in de doucheruimte (Voor 2,60 hoog)
IPX 4 = IP 44, spatwaterdicht dus alles met een hogere codering voldoet aan de eis
pi_87917370
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.
Wij hebben gewone spotjes in de douche het is onmogelijk dat er water tegen het plafond komt tenzij je met de douchekop er speciaal op richt.
Maar hebben jullie 12V of 230V?
pi_87917441
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef doehetzelfer het volgende:

[..]

Maar hebben jullie 12V of 230V?
Zal ik even navragen volgens mij 12.
pi_87917521
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:30 schreef exlurker het volgende:

[..]

IPX 4 = IP 44, spatwaterdicht dus alles met een hogere codering voldoet aan de eis
Ok, dank je!
We dachten zelf al wel dat het kon, maar ja t blijft toch 230V dus ik dacht ff kijken wat de experts er van zeggen :D
Voor de zekerheid gaan we toch maar voor de IP65 spots.
pi_87917605
Ohooh! Dat ziet er goed uit! ^O^

Ik wil graag mee lurken!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87917986
Welkom :)
Gezellie!
pi_87920965
Ik kijk ook mee, leuk om je huis zo te zien vorderen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87927284
Leuk om te volgen. Ik ben ook bezig met een tweekapper.
Bij ons liggen alleen de benedenvloerplaten nog. Deze week waarschijnlijk het stellen van de kozijnen.
We gaan ook bouwen met die keramische blokken.
Voor degene die het wil volgen www.kruisdijk.com
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:04:31 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87927837
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:41 schreef OnsvirjouSA het volgende:
Leuk om te volgen. Ik ben ook bezig met een tweekapper.
Bij ons liggen alleen de benedenvloerplaten nog. Deze week waarschijnlijk het stellen van de kozijnen.
We gaan ook bouwen met die keramische blokken.
Voor degene die het wil volgen www.kruisdijk.com
Hee, bekende aannemer!
pi_87933251
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hee, bekende aannemer!
vertel?!?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:18:06 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87933738
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:02 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

vertel?!?
Daar bouwen wij op het moment ook een project mee.
pi_87933798
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Daar bouwen wij op het moment ook een project mee.
Oh, interessant, waar? en is er ook een website van dat project?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:22:34 #88
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87933864
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:20 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Oh, interessant, waar? en is er ook een website van dat project?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87934272
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aannemersbedrijf Hoek kwam bij ons als beste uit de bus na vergelijk met andere aannemers in de buurt.
En dan zijn wij ook echt bij verscheidene bouwplaatsen wezen kijken.
Ze zijn redelijk flexibel maar een plannings overzicht krijgen we pas als het dak erop zit dus das vrij wazig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het een kwalitatief goed huis wordt gezien de positieve reacties van hoek-huis-eigenaren. De oplevering van ons huis wordt verwacht in maart 2011 maar of ze dat gaan halen weet ik niet.
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:46:07 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87934638
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:35 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Aannemersbedrijf Hoek kwam bij ons als beste uit de bus na vergelijk met andere aannemers in de buurt.
En dan zijn wij ook echt bij verscheidene bouwplaatsen wezen kijken.
Ze zijn redelijk flexibel maar een plannings overzicht krijgen we pas als het dak erop zit dus das vrij wazig.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het een kwalitatief goed huis wordt gezien de positieve reacties van hoek-huis-eigenaren. De oplevering van ons huis wordt verwacht in maart 2011 maar of ze dat gaan halen weet ik niet.
Planning is een beetje lastig los te peuteren bij ze, dat klopt.
Reken maar niet dat je die datum gaat halen.... :P Geloof dat de DAP dan ook klaar moet zijn...(dacht 1 maart opening)
Mag jij raden wie ik denk die voorrang krijgt. ;)
Is wel een aannemer waar je goed mee kunt praten...
pi_87935170
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:46 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Planning is een beetje lastig los te peuteren bij ze, dat klopt.
Reken maar niet dat je die datum gaat halen.... :P Geloof dat de DAP dan ook klaar moet zijn...(dacht 1 maart opening)
Mag jij raden wie ik denk die voorrang krijgt. ;)
Is wel een aannemer waar je goed mee kunt praten...
Ze hebben nog wel meer medewerkers mag ik hopen. Gezien de hoeveelheid projecten wat Hoek heeft op dit moment. :D
Ik heb ff gebeld of ze maart gaan halen. De reactie was indien het weer niet te extreem wordt de aankomende maanden dan moet het gehaald gaan worden.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:06:21 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935295
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:02 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ze hebben nog wel meer medewerkers mag ik hopen. Gezien de hoeveelheid projecten wat Hoek heeft op dit moment. :D
Ik heb ff gebeld of ze maart gaan halen. De reactie was indien het weer niet te extreem wordt de aankomende maanden dan moet het gehaald gaan worden.
^O^
pi_87935515
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^
Als ik zo die foto's zie in Dedemsvaart dan moet dat zelfs wel eerder klaar zijn.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:16:05 #94
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935643
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:12 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Als ik zo die foto's zie in Dedemsvaart dan moet dat zelfs wel eerder klaar zijn.
Dedemsvaart? Waar zie jij foto's dan?
pi_87935660
Bij ons wilde ze liever ook geen planing afgeven. Als het weer heel erg tegen zit dan klopt er van die planning niks meer. Als het dak erop zit en het is wind en water dicht, dan zijn ze niet meer afhankelijk van het weer en kunnen ze zich aan een planning houden.
Bij ons loopt de bouw nu een paar weken voor, het weer was beter als dat ze hadden verwacht, dus dat is voor ons een goede zaak :)

Vandaag is bij ons huis het hoogste punt bereikt (foto's volgen)
We hebben het met de aannemer nog over pannenbier gehad, maar daar doen ze niet meer aan ivm met veiligheid voor de werknemers, maar wat lekkers was altijd welkom dus dat gaan we vrijdag maar eens brengen :D
pi_87935747
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dedemsvaart? Waar zie jij foto's dan?
Ik bedoel Hardenberg..... :@
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:23:22 #97
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87935872
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:19 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ik bedoel Hardenberg..... :@
:P

Heb de planning ff bekeken en eind week 9 zou het narooien klaar moeten zijn.
pi_87936485
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef doehetzelfer het volgende:
Bij ons wilde ze liever ook geen planing afgeven. Als het weer heel erg tegen zit dan klopt er van die planning niks meer. Als het dak erop zit en het is wind en water dicht, dan zijn ze niet meer afhankelijk van het weer en kunnen ze zich aan een planning houden.
Bij ons loopt de bouw nu een paar weken voor, het weer was beter als dat ze hadden verwacht, dus dat is voor ons een goede zaak :)

Vandaag is bij ons huis het hoogste punt bereikt (foto's volgen)
We hebben het met de aannemer nog over pannenbier gehad, maar daar doen ze niet meer aan ivm met veiligheid voor de werknemers, maar wat lekkers was altijd welkom dus dat gaan we vrijdag maar eens brengen :D
Dat wordt gehaktballen met mayo en gebakken uitjes w/

Bij Hoek zijn ze dus ook heel voorzichtig met de planning. Maar goed, je wilt als klant toch eigenlijk het liefst dat als je de handtekening hebt gezet dat het gebouw er de volgende dag zo'n beetje staat en het liefst nog eerder :o }) :+

Aanvankelijk zouden ze bij ons al in januari beginnen maar door perikelen vanuit de gemeente en de daarop volgende weken van hernieuwde tekeningen hebben de klad er in gegooid en is het past half september van start gegaan ander hadden we er nu zo'n beetje de oplevering al achter de rug.
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:49:32 #99
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87936900
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:39 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Dat wordt gehaktballen met mayo en gebakken uitjes w/
De meeste jongens komen uit twente, dus een Bratwurst of currywurst kunnen ze ook wel waarderen!
pi_87937138
We brengen de mannen op de bouw zo nu en dan eens wat lekkers. De ene keer doen wij dat en de andere keer doen de buren het. Maar dat het hoogste punt is bereikt dat moet ook gevierd worden, dus is het weer tijd voor wat lekkers :)

Het kan met de bouw idd niet snel genoeg gaan, wat jij zegt, liever vandaag nog dan morgen!

Bij ons zouden we ook in januari/februari al gaan bouwen, maar door een menings verschil met de vorige aannemer zijn we overgestapt naar een andere en voordat dat allemaal rond was waren we alweer in juni.
Maar we zijn echt super blij met ze! Echt een top aannemer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')