abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87319388
ff een update.
De laatste kanaalplaten zijn vandaag gelegd! T huis is nu al mega hoog en er moet nog een dak op!! :o
Morgen gaan we zelf aan de slag. We gaan dan de gaten voor de stopcontactdozen boren.

We hebben de laatste meubels gekocht en de badkamer & vloeren voor beneden gekocht.
De vloer voor beneden:

Hier hebben we er 2 van gekocht:

3D van de woonkamer, zoals de opstelling waarschijnlijk gaat worden.

Meubels zoals we ze hebben gekocht:

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_87319684
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_87319880
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:39:31 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87320968
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:45 schreef doehetzelfer het volgende:
en de kleding kast op de slaapkamer
[ afbeelding ]............
En waar komt de walkin fridge voor hem :? :@
pi_87321476
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:12 schreef doehetzelfer het volgende:
Hoe bedoel je?
Is dat nodig dan? :@
Je blokken zijn relatief hol dus als je ze zo zou ophangen en de vrouw des huizes zou om wat voor reden op de wastafel gaan zitten ~O> weet ik niet hoe lang ze blijft zitten.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:54:55 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87321565
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:05 schreef De_Rikster het volgende:
Ga je nog voorzieningen treffen om je wasmeubels op te hangen ivm je blokken?
daar zijn toch gewoon een soort holle-wand pluggen voor? Geen extra andere voorzieningen nodig als ik het goed heb.

Gewone pluggen volstaan inderdaad niet, omdat je holle kamers in de snelbouwsteen hebt.
pi_87323779
Op de wastafel gaan zitten ??? |:( o|O 8)7 -O-
pi_87328525
We moeten idd speciale pluggen gebruiken. Maar ik wist niet dat je dan nog meer nodig hebt. Gaan we na vragen als we ze gaan ophangen.
Maar als iemand zeker weten weet dat je nog extra bevestiging nodig hebt dan hoor ik dat graag.

Enne.... ik was niet van plan om erop te gaan zitten hoor :P
pi_87328942
oeh, dit topic heb ik helemaal gemist!

ziet er leuk uit! gaat al snel zie ik!
leuk dat je heb gekozen voor vitrage/in between in de woonkamer. is altijd zo mooi met een schuifpui.

heb je inmiddels ook meubels voor de slaapkamer(s) gekocht?
ben erg benieuwd naar de badkamer trouwns!
~ Bonito La Risa ~
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:49:34 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87333379
Oew, deze bouw gaat ook al vrij hard ! Gaan jullie al het installatiewerk zelf doen ?
Of alleen het elektra ? :)
pi_87335744
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:

Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
pi_87336035
Al het installatie werk laten we doen door mijn vader en broer die elektriciens zijn en de vader van onze nieuwe buurmand doet het loodgieters werk want die is loodgieter.
We gaan zelf wel helpen om alles aan te leggen, maar zonder ervaren mensen erbij vind ik het wel onverantwoordelijk.
pi_87364437
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:43 schreef doehetzelfer het volgende:
Het gaat echt super snel!! Vanmiddag ff op de bouw wezen kijken. Volgens de aannemer gaat volgende maand het dak erop (afhankelijk van het weer) Zo spannend!!

Ik vond het erg moeilijk om te beslissen wat er voor de ramen moet komen. Maar voor de woonkamer wordt het witte vitrage. En voor de keuken worden het denk ik grijze plisse's
[ afbeelding ]

De meubels voor de slaapkamer hadden we al. Die staan opgeslagen bij de ouders van mijn vriend.
Die hadden we net gekocht voordat we besloten om samen te gaan wonen. Nu gebruiken we zolang mijn oude bed.
Ik ben ook erg benieuwd naar de badkamer! vind het nu al gaaf als we in de lege ruimte staan. Er komt ook een hele gave douche deur in. Van 1,40 breed en dan helemaal van glas. Qua glas lijkt t hier op:
[ afbeelding ]
Maar goed het duurt nog wel ff voordat we de badkamer af hebben :)
Oeh die zijn erg mooi zeg O+ maar kun je die wel schoonmaken in de keuken?
Douche is gaaf :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87368090
Vandaag zijn we druk aan het klussen geweest, Hier wat foto's ervan:

En terwijl dat ik moest wachten tot ik weer verder kon heb ik even genoten van het uitzicht :D
pi_87515998
Foto van begin deze week. De zoldervloer ligt erop en de rolluiken zitten erop.

Vriend lief is bezig met belangrijke zaken :P Het uitzoeken van een geluidssetje. Volgens hem moet dit t worden ( en hier heb ik de ballen verstand van dus t zal wel goed zijn :) )

[ Bericht 62% gewijzigd door doehetzelfer op 13-10-2010 23:02:08 ]
pi_87517757
Als je van plastic speelgoed houd moet je daarvoor gaan ja ;)

Begint al iets op te lijken he! Je ziet niet vaak dat er met zulke stenen gebouwd word, zo lekker rood enzo... succes!
pi_87517937
heb jij een houtenset dan?? :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 02:47:56 #43
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87521683
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87522389
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:34 schreef doehetzelfer het volgende:
heb jij een houtenset dan?? :P
Gaat wel erg off-topic in K&W, maar nog ff kort: ja ik heb ook platic... heb ook naar deze speakerset gekeken...
Maar het voelde te veel plastic aan en nog belangrijker: het klonkt nergens naar.

Zelf heb ik een Marantz 1501 (opvolger 1601 is ook al uit) en de Tannoy 5.1SFX, ook een klein setje maar meer gekocht om later uit te bouwen met twee houten front speakers.

En anders info ophalen bij onze collega's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9

Wanneer was jullie oplever planning?
pi_87527505
Oke, ik ga het door geven aan mijn vriend. Hij wilde ook eerst nog gaan luisteren of t wat was en aan gezien ik er helemaal geen verstand van heb vind ik alles goed, als t maar geen mega grote boxen/speakers zijn.

Oplever datum is niet bekend. We gaan een heleboel zelf doen, dus de aannemer is ook afhankelijk van hoe snel wij dadelijk zijn met alles. Zoals je hierboven ziet zijn we al bezig met het boren. Aankomende zaterdag komt er iemand de trap in meten en krijgen we een nood trap erin en mijn vriend gaat dan de laatste paar gaten boren voor de stopcontacten. (zolder moet ook nog als die klaar is)

Wat we de aankomende tijd nog willen gaan doen:
-resterende gaten boren voor de stopcontacten
-sleuven frezen voor de electra en het weg werken van kabels
-gaten boren voor de spotjes
-keuken bestellen
-cv ketel uitzoeken
-leidingen voor electra leggen
-vloerverwarming leggen
-loodgietswerk
-de voeg kleur bepalen
-schilderen van de rand om de daggoot, (de aannemer laat daarvoor de steigers nog ff staan, dan kunnen we er makkelijk bij)

Als we dat klaar hebben wordt de cementdekvloer gestort en dan kunnen we weer verder met de rest.
De aannemer verwacht dat t huis binnen 2 maanden wind en water dicht is, dus voor die tijd willen we het boren klaar hebben. Maar dat gaat wel lukken, want dat boren gaat gemakkelijker dan dat we hadden verwacht. Hopelijk gaat het frezen ook zo makkelijk, maar daar komen we vanzelf achter :)
We hebben al een beetje rond gekeken, maar ik denk dat we inplaats van een sleuvenfrees een sleuvenboor moeten huren ivm de hardheid van de binenmuren. Maar daar laten we ons nog wel ff over inlichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door doehetzelfer op 14-10-2010 11:54:13 ]
pi_87534789
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 02:47 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou iig tegen vriendje zeggen dat hij andere speakers moet gaan zoeken :Y Als het budget dat niet toelaat zou ik dan eerder voor zeer goede stereo zuilen gaan met een mooie sub. Dali bijvoorbeeld. Wat hij nu als geluidbrenger heeft uitgezocht... :{ Laten we zeggen dat je qua andere zaken een betere smaak hebt :Y
Die andere zaken heb ik ook uitgezocht O-)
pi_87535468
We hebben nu trouwens ook een houten setje :P
LEM pegasus setje (bestaat uit 2 maal 18 inch basskasten en 2 maal 12 inch/2inch topkasten) van mijn vriend... Maar die vond ik iets te groot voor in huis :D
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:44 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87552702
Dit soort stenen zijn over het algemeen wel goed te doen met een standaard sleuvenfrees; sleuven frezen eist toch ook wel een klein beetje handigheid; maar dat moet denk ik gezien de expertise in de kennissenkring geen probleem zijn ;)

Het nadeel van sleuven frezen is altijd dat je nooit tot helemaal bovenaan de muur kunt komen en je dus veel hakwerk hebt. Bij dit soort muren is het wel altijd een uitdaging om je leidingen fatsoenlijk vast te kunnen krijgen aangezien de stenen van binnen hol zijn :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:00:07 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87554142
Ik heb nooit prettig gewerkt met een sleuvenfrees. Ben op een bepaald moment ook overgestapt op een gewone haakse slijper voorzien vaneen diamandblad.

Veel flexibeler.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87556243
nou we gaan het gewoon proberen, t moet toch gebeuren :)

En we gaan de stopcontact leidingen waarschijnlijk over de grond leggen, dus op de beneden verdieping direct naar de meterkast. Dit omdat we een heleboel stopcontacten hebben beneden. Qua dikte van de vloer kan dit namelijk makkelijk. Volgende week gaan we bekijken hoe we alles het beste kunnen aanleggen eerst maar eens alle gaten afboren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')