abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:10:28 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87556792
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87560729
inderdaad. elke hoek gewoon een groep van 4 minimaal :) En dan het liefste nog eentje geschakeld maken daarvan zodat je gewoon staande lampen met de schakelaar uit kan zetten.
pi_87561797
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
stopcontacten heb je nooooit genoeg. Heb er zelf 40 in e woonkamer hier... 32 m2 :')
Bij het plaatsen vroeg ik me af of ik niet wat overdreef. Nu ben ik blij dat ik het deed en je ziet ze toch niet terug.
Ik maak hier uit op dat je minstens 3 eindgroepen in de kamer hebt want
bij 1 eindgroep mag je 9 aansluitpunten hebben
bij 2 eindgroepen mag je 15 aansluitpunten hebben
bij 3 eindgroepen mag je 18 aansluitpunten hebben
bij 4, 5 of 6 eindgroepen mag je 21 aansluitpunten hebben
bij meer dan 6 word het begrenst door de maximale belasting, waarbij een lichtpunt 50VA en een wandcontactdoos voor algemeen gebruik 200VA word geteld
pi_87613646
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:10 schreef klusfoobje het volgende:
En ik dacht dat wij erg waren :P
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_87614011
ff een update van de keuken...
De kleur van de grijze deurtjes wordt wat donkerder als op de 3D en de smetplint laten we weg omdat het anders zo raar lijkt met het keukenraam. Maar dit komt al meer in de richting O+

Dit is de kleur van de grijze kastdeurtjes

Vandaag hebben de bouwvakkers ook gewerkt. De aannemer denkt dat volgende week de binnenmuren van de zolder klaar zijn en dan kan het dak dus ingemeten worden!! *O*
Hij gaf ook als tip om een scheuvenzaag te gebruiken ivm de hardheid van de binnenmuur. Hij zei dat we gewoon een goedkope konden kopen bij de bouwmarkt, omdat we er daarna toch niks meer mee doen. Dus ik denk dat we dat advies maar gaan volgen.
pi_87614729
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87767737
Het metselwerk op de eerst verdieping is klaar.

Nu zijn ze de zolder aan het metselen.

pi_87870208
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:20 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi die keuken :Y

Hier hele huis 110 WCD's :@
We zijn ook heel blij met de keuken, hopenlijk wordt ie in het echt ook heel mooi :) Woensdag gaan we 'm bestellen en de lever datum laten we op week 4 zetten.

Ik heb vandaag ff geteld ivm met inkopen van de spullen voor de electra. We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:04:17 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87870353
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:00 schreef doehetzelfer het volgende:
We hebben in het totaal 184 WCD in de woning, incl zolder. Ik had zelf verwacht dat het er meer waren dus het valt me nog mee :D
:D Als dat geen wietplantage is :+
pi_87872086
O-)
pi_87876494
Voor het ophangen van je wastafel en andere dingen zou ik eens kijken naar Fischer Injectiemortel
in combinatie met hulzen (ivm. holle bouwmaterialen)of eventueel de speciale set voor wastafelbevestiging.

Verder heb ik zelf ook een Harmon Kardon receiver waar ik zéér tevreden mee ben,
maar ook ik kan je een andere speakerset dan "die plestike".
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 12:11:40 #62
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87891232
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
pi_87911074
Ik was ook helemaal weg van deze steen! Moest wel moeite doen om de buurvrouw over te halen, die vond de baksteen wat te donker. Maar volgens mij vind ze hem nu ook wel mooi :)
De dakpannen moesten volgens beeldkwaliteitsplan zwart zijn, wat we zelf ook het mooist vonden.
Over 2 a 3 weken kan ik een foto erop zetten met hoe het er in het geheel uitziet *O*
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:15:23 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87912585
Vind de bovenindeling wel praktisch. Gelijke grootte aan kamers en zo. Wel jammer van het 'geen bad' hebben. Ik zou misschien het bad nog aan de onderkant gebracht en de kasten van de slaapkamer aan de andere kant brengen om de versmalling te verklaren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87913091
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 21:24:52 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87913219
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef doehetzelfer het volgende:
We wilde geen bad, hebben nu een whirlpool, maar zijn er in de 2 jaar dat we hier nu wonen nog nooit in geweest. Zonde van de ruimte, het geld en het poetsen dus in ons geval.
Ah. Okay :) ! En anders zou hij er wel in kunnen (als het moet) dus nou ja :)

Verder wat ik zeg: slim ingedeeld huis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87914734
Had er wel in gepast ja ;)
pi_87915015
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie kleur stenen hebben jullie ook uitgezocht voor de buitenmuren, donkere stenen staat een huis altijd zoveel malen beter dan bijvoorbeeld geel kleurige stenen *O*

Wat voor kleur dakpannen hebben jullie gekozen ?
Bij nieuwbouw absoluut maar een kennis is nu een oud huisje met die steen aan het ommuren en dat is echt niet mooi.

Gaaf zwarte pannen!
pi_87915682
Gosh, wat leuk om t hele verhaal te lezen, had hyet tot nu toe gemist, goeie pix.

Over 1 ding verbaas k me n beetje : verlichting i/d badkamer, je zei : spotjes 230 volt. Nu bouwen wij aan een oud huis in Frankrijk, en daar is het zo. De salle de bains is verdeeld in 4 zones, en alleen in zone 3 en 4 mag 230 volt, die zijn resp 60 en dan 90 cm van alle waterkranen, bad, douche, wc, afvoer (alles tot plafond behalve zone 4 verticaal tot 225 cm).
Dat is de bouwcode, en i.vm. verzekering (die niet betaalt, als - - -) houdt iedereen zich daarna ; nou jah, bijna iedereen. De hele elec installatie mag niet met meer dan 8 groepen op 1 aardlek (30 mA), en verder moeten de was- en droogmachines, oven, warm water/cv, enzovoort elk apart op 1 groep, en die heeft een ander type aardlek. Oh, en alle leidingen (SC, schakelaars, lampen ; alles) moet inclusief geel-groen.
Met al de expertise en handen van pa's zal t wel goed zitten, wat jullie doen. Vroeg me af : zijn de verschillen met NL kennelijk zo groot - - - .
De NL bouwcode ken ik niet.

Nog wat : in Frankrijk bouw je vrijwel altijd met holle beton blokken (parpaing, agglo), 20 en 15 dik buiten en 8 en/of 10 binnen, nooit 5 of 6 cm. Regendichte "crepi" eroverheen, buitenkant. Blokken zijn 50 x19.5. Jullie rode blokken zijn veel mooier, buitensteen ook, maar nieuwe Franse huizen daar (Alpen) zijn altijd wit of licht van kleur. Fransen hebben ook wel rode blokken (terre cuit), maar die zijn behoorlijk duurder, ze geven wel toe dat ze beter zijn, "maar parpaings zijn goed genoeg, 50 jaar". Daarentegen nemen ze wel graag sipor blokken voor binnen, dikkere maten ook voor lichte steunmuren (poreuze beton, warmte isolerend, iets beter dan kalk). Vloeren en plafonds ook met holle betonblokken, dat is net als hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door quirigua op 24-10-2010 22:25:15 ]
pi_87915725
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
pi_87916173
:) In nederland geld dit voor de zone's
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
pi_87916598
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef doehetzelfer het volgende:
:) In nederland geld dit voor de zone's[ afbeelding ]
zone 0 mag niks
zone 1 mag niks
zone 2 IP66-IP65-IP44
zone 3 IP66-IP65-IP44-IP43-IP21

Maar ik weet niet of dit ook voor 230V geldt.

(zeg ik dit goed?)
Zie vorige post. In Frankrijk geldt dus toch hetzelfde, behalve : zone 0 niks, zone 1 en 2 alleen spotjes/op transformator 12 volt, zone 3 en 4 zoals eerder aangegeven. Zones 1,2,3 tot plafond hoogte, never mind hoe hoog ; zone 4 225 hoog, maar daar mag alles al. Franse zone 4 = jouw zone 3.
pi_87916599
Als het plafond op 2,60 m ligt valt dit in zone 2
En aangezien dat het geen openbare badinrichting is naar ik aanneem mag de verlichting voldoen aan IPX 4, spatwaterdicht
en mag 230V zijn
pi_87916794
IPX 4 is?
Wij hebben een spotje van 230V gezien met een IP waarde van 65. Deze moest volgens ons wel voldoen voor in de doucheruimte (Voor 2,60 hoog)
pi_87917058
quote:
5s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:04 schreef doehetzelfer het volgende:
@ Vonkenboer (of iemand anders die er verstand van heeft): In de badkamer willen we spotjes van 230V. In de douchruimte zelf moet ook een spotje. Plafon is 2,60 hoog en wordt niet verlaagd. Kunnen we daar een spotje met IP waard van 65 plaatsen of moet je ongeacht van de IP waarde een spotje plaatsen met 12V?
Heb die zone verdelingen wel gelezen, maar kan er voor in de doucheruimte zelf niet echt wijs uit worden. Op plaatjes zie je als voorbeeld dan een bad ipv een douche... Zelf denken we dat het wel kan omdat je hoger zit dan die 2.25, wat denk/vindt jij?
Het gaat erom of er water tegen kan spatten of niet.
Wij hebben gewone spotjes in de douche het is onmogelijk dat er water tegen het plafond komt tenzij je met de douchekop er speciaal op richt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')