abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93074828
Oeh mooi die grote tegels,welke kleur voeg?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93085407
de bovenste voeg gaat in de woonkamer en in de badkamer(vloer) de middelste voeg gaat in de badkamer(wand) en de wc(wand) en de onderste voeg gaat in de garage op de vloer.
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_93090638
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:59 schreef doehetzelfer het volgende:
de bovenste voeg gaat in de woonkamer en in de badkamer(vloer) de middelste voeg gaat in de badkamer(wand) en de wc(wand) en de onderste voeg gaat in de garage op de vloer.
[ afbeelding ]
Mooi :Y en slim op de vloer in de badkamer donker ;)
pi_93131248
Dank je!!

Vanavond is de vloer in de provisie kast gelegd. De vensterbanken in de keuken zitten erop en er zijn weer een paar stopcontacten gemonteerd. We hebben ook ff gekeken of de spotjes passen en gelukkig deden ze dat :D

pi_93138401
Vensterbanken gelijk aan de vloer?
pi_93145700
Vensterbanken in de keuken zijn gelijk aan het aanrechtblad.
Boven hebben we voor witte vensterbanken gekozen (crystal white)
pi_94175648
Door alle drukte ben ik een beetje achter geraakt in het plaatsen van foto's, maar hier zijn er weer wat.
Alle vloeren beneden zijn gelegd *O*

De deuren zitten erin en ook het deurbeslag is geplaatst

De wc's zijn afgetimmerd en worden morgen betegeld

En we hebben sinds kort ook stroom!! Heel fijn dat we niet meer steeds met haspels hoeven te slepen :)

In de woonkamer zijn we bijna klaar met schilderen.
pi_94277497
Hier nog 2 foto's van het toilet en de badkamer(douche ruimte)

We zijn heel druk met van alles en nog wat in en om het huis.
De tuin hebben we ook laten ontwerpen en die wordt als het goed is binnen kort al opgehoogd zodat het betegeld kan worden.
De badkamer en de wc zijn ook bijna helemaal betegeld en zullen begin volgende week af zijn. Morgen wordt de trap geplaatst en dan hoeven we dus niet meer alles via een ladder omhoog te slepen *O*
De keuken zit erin (foto's volgen) en zaterdag worden we aangesloten op het riool, dus dan kunnen we de toiletten ook ophangen en gebruiken :P
Het is dan nog wachten op 1 van de rolluiken en op de cv ketel. Als die erin zit dan gaan wij ook over *O* En op dat moment kan ik niet wachten!!
pi_94294021
Ziet er echt toppie uit. Ook goede afwerking en materiaal keuze (voor zover dat vanaf de foto's te zien is.. )
pi_94317621
Wauw, ik smacht wel naar nieuwe foto's hihi. Ben benieuwd naar jullie keuken en de 'febo'oven/magnetron! ;)
pi_94322000
Een tuin bestraat je toch? :P

Mooi topic dit! Mooi huis ook!

Komt er om de garage nog iets van een daklijst? Vind het erg kaal zo. (Volgens mij hebben de buren het wel, als ik het goed zie)
pi_94325014
Foto's van de keuken en de febo oven/magnetron komen nog :) ff geduld :P
(maar hij is echt heeeel mooi O+ , vinden wij :D )

Bij de garage komt een zinkenkraal om de bovenkant, maar dat moet nog gebeuren.
Wij vonden een houtenlijst niet heel mooi, dus vandaar die zinkenkraal. de buren hebben het idd wel gedaan.
pi_94325467
:9~ wow zeg mooi! Dat s echt het fijne aan nieuwbouw alles ineens heel mooi!
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 18:23:31 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94384399
Jullie hebben wel stijl qua materiaalkeuze ! Dit wordt een gave woning :)

Vallen mij alleen twee dingen op,

Waarom is het wandje van de muur links van het toilet eigenlijk niet even hoog als de wand van het inbouwreservoir ? Zo oogt het vind ik wel wat vreemd.

Wat is de logica in de hoogte van de schakelaars en wandcontactdoos op dat ene wandje tussen het raam en de deur ?
pi_94402726
Nou ik zal het proberen uit te leggen ;)
Dat muurtje van het inbouwres. wilde ik wat lager hebben omdat het dan meer een afscheiding is en ik wil er spullen opzetten die ik dan tegen die rand aan kan zetten zodat het er niet zo snel af gaat vallen. Als je aan de andere kant staat, dan zie je ook niet dat er een muurtje achter zit (of je moet er met je neus boven op staan)

Op dat muurtje zitten links en rechts de bedieningen van de rolluiken en wat hoger in het midden daar zit de aansluiting voor de tv incl. een stopcontact, omdat we daar dus een tv op willen hangen en je dan geen last hebt van de draden die in het zicht naar beneden lopen

Van het weekend hebben we de trap ook gezet!! Het was wel een hels karwei!! Maar gelukkig kunnen we nu normaal naar boven en beneden, weg met de ladders!! *O*
pi_94820247
Het begint eindelijk ergens op te lijken :)
Hier weer een paar foto's van hoe het er nu uitziet. We zijn druk aan het werk maar tussen door gaan we naar het huis om te klussen. We moeten nog een paar muurtjes schilderen en een paar raam/deur kozijnen. Binnenkort willen we het laminaat boven gaan leggen, dan zal het er ook wel weer anders uit zien.
Toilet beneden
Onze slaapkamer O+
De douche, bijna af
en het toilet boven begint ook al ergens op te lijken
Dit wordt de hobby kamer van mijn vriend
En ik ga deze in gebruik nemen
En als laatste een foto van de trap naar zolder toe
pi_94821768
Ik vind je slaapkamermuur echt een waanzinnig mooie kleur hebben! O+
(Nu ben ik ook wel een groen-en bruinfreak)

En jullie hebben hobby's waar je wel wat energie voor kunt gebruiken, gezien de kleuren? :D
(Leuk hoor!)
pi_94831788
In eerste instantie zou de kamer van mijn vriend helemaal wit blijven. Maar wit is ook maar zo wit, dus wilde hij oranje op de muur. En oranje is het geworden :D
Maar oranje is wel een nare kleur om op een muur te schilderen!!! We hebben het nu al 6 keer gedaan en morgen doen we het nog maar eens om het goed dekkend te krijgen.
De andere kleuren hebben we maar 2 keer hoeven te doen.

Die groen is mooi he O+ Ben ook heel blij met het resultaat. Ons bruine bed zal er heel mooi bij staan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:12:49 #219
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94842928
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:07 schreef doehetzelfer het volgende:
In eerste instantie zou de kamer van mijn vriend helemaal wit blijven. Maar wit is ook maar zo wit, dus wilde hij oranje op de muur. En oranje is het geworden :D
Maar oranje is wel een nare kleur om op een muur te schilderen!!! We hebben het nu al 6 keer gedaan en morgen doen we het nog maar eens om het goed dekkend te krijgen.
De andere kleuren hebben we maar 2 keer hoeven te doen.

Die groen is mooi he O+ Ben ook heel blij met het resultaat. Ons bruine bed zal er heel mooi bij staan.
Ziet er al erg mooi uit!!! Bekende kleuren :)
En inderdaad, oranje is een rotkleur. Onze zoon thijs heeft oranje, limegroen en turquoise op z'n slaapkamer, maar oranje hebben we het meest moeten overdoen.

Zoals al eerder gezegd volgens mij, vindt ik de hoogte van dat muurtje bij het toilet boven wat jammer. Dit had toch kunnen stroken met de reservoirombouw, of beter nog, het muurtje had nog iets hoger gemoeten, was je die contactdozen ook kwijt geweest. (Altijd makkelijk achteraf zeggen natuurlijk, dat ken ik :P )
pi_94843377
Dat groen is mooi O+ , andere kleuren ook hoor :P maar dat groen is zo lekker rustig op de slaapkamer.
pi_94860818
Ondanks dat het vaak over geschilderd moet worden, vind ik het oranje wel heel mooi.
Die groene kleur is ook heel mooi geworden. We hebben die ook in de woonkamer op de wand gedaan.

Dat muurtje hebben we extra zo gedaan. Ook ivm het kleur verschil in tegels. Ik vind het wel mooi :) En aan de andere kant zitten de wastafels (als het goed is zitten die er nu, ga zo kijken) En de spiegels dus dan valt dat niet meer zo op. Ik stoor me er in iedergeval niet aan :P

Als ik weer nieuwe foto's heb (en tijd) zal ik ze erop zetten.
:W
pi_96142532
Tijd voor een update!
Inmiddels zijn we verhuisd en genieten we van de rust die we nu ineens weer hebben!!
Er moet nog wel een heleboel gebeuren, maar het scheelt enorm dat we nu weer een thuis hebben en niet steeds weg hoeft om te klussen.

De tuin is inmiddels opgehoogd met aardig wat grond. Onze tuin ligt een1/2m hoger dan dat de buren de tuin hebben. We moeten dus nog wel damwandjes of zo iets plaatsen zodat de grond ook in onze tuin blijft.

De BBQ is al in gebruik genomen :9

De keuken is bijna af, vanavond gaan we de lamp nog ophangen boven de eettafel en we moeten nog een rvs plaatje kopen voor tussen de oven en magnetron in.
Ik weet nog niet zo goed wat ik voor de ramen wil hebben, maar we hebben rolluiken dus voorlopig laten we het maar zo.

De tafel die we hebben laten maken

En de douchedeur is geplaatst!! Dus het grote werk in de badkamer is af *O*
We moeten alleen nog de wcrolhouder enz ophangen.

Foto's van de woonkamer heb ik nog niet, maar die zal ik ook nog wel een keer updaten.
Eerst weer even genieten van de rust en elkaar *;
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:56:48 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97798024
Na 38 dagen geen updates meer gezien te hebben wil ik deze geniale verbouwing toch nog een keer omhoog schoppen. Volgens mij hebben we nog niet van alle kamers een "af" foto gezien ;)

En ben toch stiekem wel erg ongeduldig :@
pi_98041093
We zijn druk bezig met ons huisje maar ook met relaxen en onze nieuwe pup. Een stuk minder op internet rond gehangen dus :)
Maar ik ben net ff snel door het huis gerend met de fotocamera, speciaal voor jullie ;)
Als eerste de woonkamer, redelijk af.... Gordijn (1stuk) mist nog omdat die een stik fout had en die moest dus weer terug naar de winkel. Nu moeten we dus weer 3 weken wachten :6
Schilderij voor boven het dressoir is in de maak, zal een foto erop zetten als die klaar is. En er moet nog het 1 en ander aan deco komen.

De slaapkamer, ook hiervoor zijn de gordijnen in de maak. De deur voor de kleding kast moeten we nog laten maken en we willen met de tijd een platte tv ophangen.

In de badkamer moet de verwarming vervangen worden omdat de verwarming die er nu hangt in het begin heeft gelekt en er nu roest op zit, maar die nieuwe staat nog steeds in 1 van de slaapkamers te wachten. Verder is de badkamer klaar.

En de keuken is ook zo goed als af. Met de tijd willen we nog wat voor de ramen, maar daar moeten we eerst maar eens rustig voor rond gaan kijken.

De twee andere slaapkamers moeten nog helemaal ingericht worden, ze worden nu als klus kamer gebruikt en staan vol verf spullen omdat we alle deuren nog moeten schilderen. Dat ligt nu ff stil omdat mijn vriend nu eerst buiten aan het verven is.
We zijn ook aan het rond kijken voor de bestrating buiten, binnen kort gaan we de oprit en het terras aanleggen, maar eerst moet de gemeente aangeven hoe hoog dat de stoep gaat komen die aan onze oprit grenst.
Op de zolder willen we volgend jaar laminaat gaan leggen en we moeten daar nog alles schilderen....
pfff ik stop er maar eens mee, want ik besef me ineens dat we nog een heleboel moeten doen... :X :)

Maar we wonen heerlijk, het is heerlijk rustig hier en de buren zijn ook helemaal top.
Wat wil een mens nog meer he? :D
Over een poosje zal ik weer wat foto's maken van alle vorderingen.
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')