Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.quote:en nog wat praktische vragen:
* wanneer moet ik mijn internet verhuizen?
* ik heb digitenne van kpn, ik geef daar ook een adreswijziging door natuurlijk, maar maakt de locatie van die set iets uit voor het ontvangen van het signaal van kpn?
* wanneer moet ik gaan beginnen met inpakken ( ) (gesteld dat de nieuwe huur 15 oktober ingaat)
Hoewel ik in mijn leven al te vaak verhuisd ben, is dit eigenlijk pas de tweede keer dat ik zelfstandig ga verhuizen (de eerste keer was ergens in 1998). Tips en trucs zijn dus welkom!
we hebben nu een tweekamer woning, inrichting is overeenkomstig, misschien wat meerquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:37 schreef Chinless het volgende:
[..]
Alle contracten ruim 1 maand vooraf opzeggen. (opzegtermijn) Verhuzinigen gewoon ruim 1 week vooraf ofzo. GBA bij gemeente maximaal 5 dagen na verhuizen. Uiteraard niet vergeten je gas / elktra en water over te zetten.
Ik weet niet hoeveel spullen je hebt? maar een 1 gezinswoning met spullen had ik ruim 2 weken voor nodig. Tenslotte moeten alle spullen uit elkaar gehaald worden (bedden, kasten). en praktische spullen heb je vaak nodig (zoals glazen, borden)
die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aanquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
Nu beginnen met inpakken van dingen die je niet elke dag nodig hebt.
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger kon je bij TNT een pakket/checklist krijgen voor adreswijzigingen.
Maak een lijst voor de vragen die je voor de rondleiding hebt. Gewoon alles vragen, je hoort vanzelf wat voor jou of voor de wbv is.
alles wat de woningbouw (gratis) wil vervangen zou ik door de woningbouw laten doen en niet door familie die het eventueel ook kan. zoals die bruine wandcontactdozen, ik vraag me af of die nog wel veilig zijn(aarding enzo)... als dat niet zo is moet de woningbouw dit vervangen lijkt mij.quote:die vragen, daar zit ik dus (onder andere) mee. waar moet ik op letten .. ik bedoel bruine stopwandcontactdozen heb ik geen probleem mee, die laat ik zo vervangen door familie van me die elektricien is (als hij die dingen in het wit heeft liggen that is, en anders kijken we voorlopig maar tegen bruin aan)
Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaarquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:05 schreef Sessy het volgende:
Vaak worden muren verfklaar opgeleverd, dus niet behangklaar. Dan kun je in principe niet eens zomaar behangen.
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:29 schreef exlurker het volgende:
[..]
Sorry maar het is net omgekeerd, verfklaar opleveren is meer werk dan behangklaar
Schrijf die vragen op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DJMO het volgende:
ik heb de verhuisservice in mijn favorieten gezet, zodat ik die kan invullen zodra het contract getekend is. verzekeringen en webstie internetprovider staan dat sowieso, die kan ik ook per internet doorgeven.
de vragen die ik op dit moment (uit mijn hoofd) heb:
worden de plafonden gesaust / muren gestuct/behangklaar opgeleverd ?
worden de keuken/badkamer/toilet vervangen (ligt aan de staat waarin die verkeren natuurlijk, als het er gewoon goed uitziet houd ik mijn mond)
Kan er een deur naar de keuken worden geplaatst (is eigenlijk al bevestigd, maar moest ik maar aan de td voorleggen)
is het huis schimmelvrij/vochtvrij
en verder weet ik het even niet meer op dit moment ..
behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen. Als je het goed mooi glad zou willen, zou je het eerst eraf moeten halen en dan egaliseren of zo. Zo zie je precies waar de gaten van de vorige bewoners zaten.
Maar het is in 1 keer overschilderbaar (wit immers) dus het wordt gewoon zo opgeleverd zoals de vorige bewoner het heeft achtergelaten.
Hier in mijn flat tenminste wel. En mijn studentenkamers waren precies hetzelfde.
Behang over behang wel, maar behang waaroverheen tig keer geschilderd is en alles super oneven is? Kan daar behang overheen ja?quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:
[..]
behang over behang gaat heel goed hoor. als je alle gaten dicht smeert en eventueel iets opschuurt zie je er weinig meer van. gaat helemaal mooi als je structuurbehang neemt, maar daar moet je maar net van houden.
officeel is behangklaar zijn in NL de kale wanden waar de naden zijn dicht geplamuurd. De wanden zijn voldoende om te kunnen behangen. niet gestuct dus te ruw om te sausen.
Als de wanden glad gestuct zijn, dan is het sausklaar.
Daty is niet sausklaar, maar daar is gewoon niets aan gedaan. De shit van vorige bewoners zit er nog op....quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier zit het oude behang uit zo te zien (aan het motief) 1970 er nog in, met een stuk of twintig lagen verf en dichtgeplamuurde gaten van vorige bewoners er nog in. Als je dat nu zou willen gaan behangen, zou je dat er allemaal eerst af moeten halen.
Jij hoort niet in K&W thuisquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef loecje het volgende:
behang over behang gaat heel goed hoor.
ik ben dus zo'n noob die dat wel rustig zou doen, voornamelijk omdat ik weinig zin heb om die oude troep te verwijderenquote:
als je goed leest, zie je dat ik dus geen eens een urgentieverklaring aan hoef te vragen, omdat we vanuit het niets onverwacht op de eerste plaats voor deze woning stondenquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:44 schreef Mute_Me het volgende:
Krijg je een urgentieverklaring omdat je jezelf voor de 2e keer zwanger heb laten prikken? Ik mag hopen van niet zeg.
Als je van plan bent er lang te blijven wonen zou ik alles kaalhalen tot de basis en dan het zo maken als je mooi vindt. Ik zou me gaan ergeren aan laag op laag op laag.
tja student hequote:
Ja slimmerd, dat weet ik ook. Maar zo mag de woningstichting hier gewoon opleveren (in contract: in 1 keer overschilderbaar) en dat doen ze ook bij sociale woningbouw (bij het deel wat ze commercieel verhuren is het allemaal stukken netter geregeld). Anderzijds hebben we hier wachtlijsten die nog meevallen als ik verhalen uit de rest van het land hoor, dus ach.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:29 schreef error_404 het volgende:
Daty is niet sausklaar, maar daar is gewoon niets aan gedaan. De shit van vorige bewoners zit er nog op....
Behangklaar is een kale muur met een bepaalde grofheid, sausklaar is een afgesmeerde, kale muur met een bepaalde vlakheid en fijnheid. Beide gevallen dus klae muren. Een muur waar nog oude behang op zit, is gewoon oud.
Voor de administratie mbt het nieuwe huis / de verhuizing heb ik van die plastic mapjes, zodra alles rond is, gaat het in de grote map zeg maar.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Als je de wonig accepteert en overeengekomen bent wanneer je erin trekt alvast overal je verhuizing doorgeven.
Op de TNT site staat een lijstje die je als handleiding kunt gebruiken
• pak alles vast in wat niet nodig is (veel servies heb je niet nodig laat het oude staan en pak het goed in)
• Zomerkleding kun je al inpakken
• cd's/dvd's/boeken
• hou je administratie map apart omdat je straks veel papieren ontvangt mbt verhuizingsstatus
• let erop dat je schoonmaakmiddel en klusspullen apart hebt staan
• veel spullen uit de berging kan weg/ingepakt worden
Veel plezier maandag en laat je niet overrompelen kijk goed naar de staat en stel een lijst op met gebreken. Schrijf alles op wat je ziet wat niet veilig is of kapot is. |en regel oppas voor je zoontje die kun je er niet bij gebruiken lijkt mij.
Vanuit mijn ervaring met die sloopwoning waar we toen in zaten zou ik het je ten zeerste afraden om 5 of 6 jaar in een woning in die staat te gaan wonen.quote:Op maandag 20 september 2010 20:22 schreef DJMO het volgende:
dat heb ik overwogen om voor te stellen Rewimo, maar het zinnetje : "binnen 5 á 6 jaar gaat er iets, wat weten we nog niet, met deze wijk gebeuren. sloop danwel grondige renovatie, is nog onbekend. maar dat is de reden dat we er zelf geen geld in willen steken" weerhield me daarvan ...
Heh ja idd, toen mijn ouders naar een nieuwe flat verhuisden toen ik iets van 1,5 was hebben ze vervolgens de ambulance mogen bellen omdat mijn moeder een halve minuut afgeleid werd door de bel en ik ondertussen een super bijtend stofje in m'n mond had gedaan. Met kleintjes in de verbouwing...quote:Op maandag 20 september 2010 20:58 schreef Raissa het volgende:
Oef, eerlijk gezegd zou ik me deze ellende niet op de hals willen halen er moet echt veel gebeuren... En als je dat allemaal zelf moet (laten) doen met daarbij een dreumes én een kleintje in je buik...
Gemiddeld hier? rond de 6 a 10 jaar voor 1 gezinswoningen, rond de 4 a 6 voor flat (woonnet-rijnmond). Hier in Poortugaal is het het meest erg tov Rhoon, Hoogvliet, Rotterdam of Barendrecht, omdat het een heel rustige gemeente is, helemaal los van Rotterdam, maar toch met op 2km toegang tot R'dam en de ring ervan.quote:Op maandag 20 september 2010 21:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Heh ja idd, toen mijn ouders naar een nieuwe flat verhuisden toen ik iets van 1,5 was hebben ze vervolgens de ambulance mogen bellen omdat mijn moeder een halve minuut afgeleid werd door de bel en ik ondertussen een super bijtend stofje in m'n mond had gedaan. Met kleintjes in de verbouwing...
Anderzijds, wat is de gemiddelde inschrijfduur bij jullie alvorens je iets kunt krijgen en hoeveel inschrijfduur heb je?
heb 'm een pm gestuurd. thnx voor de tipquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Vraag Vonkenboer even naar de meterkast, die weet daar ongetwijfeld meer over te vertellen.
Het ziet er allemaal niet echt best uit, ik zou er goed over nadenken. Het lijkt me geen lolletje met twee kleintjes in een huis waar zoveel aan gedaan moet worden.
Hoop ik voor je, maar zelfs als ze 't niet doen hoeft t in principe ook geen probleem te zijn. Kijk wat precies de wattage is wat je groepen aankunnen (hier is dat bijv 3500w) en kijk heel goed naar wat je apparaten precies verbruiken - bij een wasmachine verschilt dit tussen programma's, neem je boekje erbij - een programma op 90 graad verbruikt veel meer dan eentje op koud wassen. Als je een beetje plant met wanneer je de was draait (bijv. 's nachts) en met op welke groep je wat hangt (dat niet je diepvries aanslaat terwijl de was draait op dezelfde groep) is het nog wel te doen zo lang je geen grote stroomverbruikers hebt (elektrische verwarming, plasma-tv, niet te vergeten dingen als strijkbout magnetron etc.) Als je wasmachine bijv 2000w (2Kwh/u) verbruikt op piekverbruik, ik zeg maar wat hoor, dan heb je bij 3500w nog 1500 wat om mee te "spelen". Dat kan precies genoeg zijn om de waterkoker erbij aan te zetten, of de magnetron bijvoorbeeld, plus nog wat extra voor verbruik zoals spaarlampjes etc overal.quote:Op dinsdag 21 september 2010 07:31 schreef DJMO het volgende:
`cv-ketel zit er wel in, is van 97 uit mijn hoofd, en in elke kamer zit een verwarmingsplaat. (in de woonkamer zelfs 2, onder elk raam één) De onveilige dingen worden in orde gemaakt door de wbv (dat zijn ze nl wél verplicht). Die groepenkast had ik zelf ook al mijn twijfels over, aangezien een wasmachine bv een eigen groep moet hebben en die is er nu niet terwijl er wel een wasmachine aansluiting is in het huis. Ik verwacht dus dat de groepenkast ook wel vervangen zal worden om eerlijk te zijn. (wat er nu hangt is geloof ik 20 jaar oud, dat komt niet meer door een keuring heen als je t mij vraagt)
ze mogen je niet op straat zetten. Dus ja, er komt als we hier uitmoeten, een ander huis voor in de plaats. of dat per definitie beter is? ik denk het wel ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:21 schreef Rewimo het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk na die 5 of 6 jaar? Krijg je dan automatisch een ander huis, als ze dit gaan slopen? Is misschien ook iets om mee te nemen. Als je een toezegging krijgt dat je na dit huis iets beters krijgt, is die periode voor jullie mogelijk wel te overbruggen in dit huis.
ik neig gewoon nog steeds naar een ja, mede omdat ik best veel vrienden/familie heb die mee kunnen én willen klussen (omdat ze weten in wat voor situatie we zitten) en omdat ik zo ontzettend graag naar een grotere woning / rustigere buurt wil. Ik heb vanmorgen de wbv nog gesproken en daarbij ook aangegeven dat als in ieder geval die groepenkast vervangen wordt, ik waarschijnlijk wel ja ga zeggen. Ik heb het vermoeden dat ze het huis nu wel eens willen verhuren, ze zijn al met de vierde kandidatenronde bezig, en leegstand levert ze helemaal geen moer op natuurlijkquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Zou ik zeker nog even naar informeren dan. En vooral op papier laten zetten als dat lukt
op dit moment is er gewoon géén keus. Ja nog drie jaar of misschien langer nog wachten tot we weer eens hoog genoeg op de lijst staan .. met twee kinderen in een twee kamer appartement is dat vooruitzicht nou niet echt aanlokkelijk ..quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:24 schreef JK het volgende:
Vergeet ook niet de stookkosten bij zo'n huis, door weinig isolatie verlaat ook veel de woning. Het is dan wel 100 euro lager, maar wat worden de maandelijkse energiekosten?
Ik zou er liever ook niet aan beginnen, alles wat je hier in steekt (incl. kosten isoleren) is zonde van het geld, ook omdat het waarschijnlijk gesloopt wordt, maar bij geen (of heel weinig) keus moet je wel..
Met een paar pakken reflecterende isolatiefolie, piepschuim, spuit-isolatieschuim en kit kom je ook al heel ver. Het ziet er dan alleen niet uit maar goed als het toch over 5 jaar gesloopt wordt dan plak je daar behang overheen en zij het maar zo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:24 schreef JK het volgende:
Vergeet ook niet de stookkosten bij zo'n huis, door weinig isolatie verlaat ook veel de woning. Het is dan wel 100 euro lager, maar wat worden de maandelijkse energiekosten?
Ik zou er liever ook niet aan beginnen, alles wat je hier in steekt (incl. kosten isoleren) is zonde van het geld, ook omdat het waarschijnlijk gesloopt wordt, maar bij geen (of heel weinig) keus moet je wel..
Ik ben dus absoluut NIET alleen. Ik heb buiten mijn man, schoonvader, nog diverse mensen die me kunnen helpen, ook met (modernere) spullen etc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb even een blik geworpen, maar ik zelf zou het niet doen. Niet omdat de woning elektrotechnisch gezien onveilig zou zijn maar het één en ander is wel zwaar gedateerd.
Dat geld voor de meterkast, elektra, sanitair. Ik denk dat als je kijkt naar wat je allemaal investeren moet voordat het een beetje bewoonbaar is; en het feit dat je alles alleen wilt doen, denk ik dat je beter in je oude woning kunt blijven.
Zeker voor een zwangere vrouw alleen lijkt mij het allemaal niet haalbaar.
De installatie voldoet nog gewoon aan aan de eisen die toen gesteld waren en mag je dus ook niet vergelijken met de huidige elektrische installaties in woningen vanaf 2000 ofzo, zolang het allemaal veilig is hoeft de woningbouwvereniging er in ieder geval niet wat aan te doen; exlurker gaf dat ook al aan
in de op staat dat ik eigenlijk vorige week een urgentieverklaring aan wilde vragen vanwege de huidige situatie (2kamer app) en dat deze aanbieding echt overwelkom wasquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Sorry, ik meen ergens gelezen te hebben dat je een zwangere vrouw alleen was en kon verhuizen naar dit huis. Mijn excuses !
als er wat in de gaten valt te houden ofcquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:38 schreef Beijtje het volgende:
Gewoon lekker doen als dit nu de beste optie is! En maak er wat moois van! Met een beetje hulp (al dan niet van de wbv) moet dat toch lukken? Likje verf (edit: niet alleen op muren, maar bijv. ook tegels. En wat nieuwe vloerbedekking her en der (bijv. ook op de trap) en op de moeilijk te verven muren wat behang) doet al een hoop hoor! Succes en ik hou het in de gaten![]()
Waarom is die groepenkast een dealbreaker voor je? Zoals iemand hierboven ook aangaf, kan je het met een beetje handig gebruik maken van de groepen misschien best redden met twee? (Ter illustratie: in mijn vorige huis (soort studentenhuis) woonden we met zijn 3en en zaten er een vaatwasser, wasmachine, droger, 4 tv's, 3 pc's en twee laptops en allerlei andere apparaten (koffiezetapparaten, frituur, waterkokers, fohns, etc) op drie groepen... Op wasmachine en droger zat zo'n wisselschakelaar en voor het overige ging alles gewoon tegelijk aan... :-))quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
als er wat in de gaten valt te houden ofcik weet het nog steeds niet zeker, hoewel ik persoonlijk naar een ja neig .. tis een beetje afhankelijk van die groepenkast denk ik
ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:43 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Waarom is die groepenkast een dealbreaker voor je? Zoals iemand hierboven ook aangaf, kan je het met een beetje handig gebruik maken van de groepen misschien best redden met twee? (Ter illustratie: in mijn vorige huis (soort studentenhuis) woonden we met zijn 3en en zaten er een vaatwasser, wasmachine, droger, 4 tv's, 3 pc's en twee laptops en allerlei andere apparaten (koffiezetapparaten, frituur, waterkokers, fohns, etc) op drie groepen... Op wasmachine en droger zat zo'n wisselschakelaar en voor het overige ging alles gewoon tegelijk aan... :-))
Tja onveiligheid is een ander verhaal ja...quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.
precies. een oud vrouwtje, of een jong gezin met twee kinderen. de eerste zal één keer in de week een wasje draaien, de ander minstens één per dag (ik draai er nu al soms twee op een dag!). De eerste zal wat tv kijken of radio luisteren, wij doen wel iets weer dan alleen de tv aanhebben. Veiligheid is voor mij gewoonweg hét keywoord in deze ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:56 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Tja onveiligheid is een ander verhaal ja...
Ook een groepenkast zonder aardlekschakelaar hoeft niet persè onveilig te zijn, er zijn in Nederland nog wel duizenden woningen zonder die voorziening bewoond door gezinnen met kinderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef DJMO het volgende:
ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.
die komen er hoe dan ook toch welquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:22 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ook een groepenkast zonder aardlekschakelaar hoeft niet persè onveilig te zijn, er zijn in Nederland nog wel duizenden woningen zonder die voorziening bewoond door gezinnen met kinderen.
Ik zou eerder gaan voor kinderveilige wandcontactdozen
Op de foto te zien, niet, toch? Of zie ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Als de meterkast voorzien is van een normale din rail (montage rail voor automaten) dan zou je kunnen overwegen de twee groepen te vervangen voor twee alamats ook wel aardlekautomaat genoemd dat is een normale "groep" en een aardlekschakelaar in één component.
[ afbeelding ]
Hoe kan jij nu op afstand beoordelen dat de meterkast technisch niet in orde is, de kast is gedateerd, zo als vele duizenden kasten in Nederland, maar dat wil nog niet zeggen dat de kast daarom maar afgekeurd moet wordenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef Stevie_ het volgende:
Tsjoh, mijn sociale huurwoning werd wel heel wat netter opgeleverd. Nieuwe keuken, nieuw cv, muren zijn grotendeel opnieuw gestuced en de slaapkamer stucen ze morgen nog even opnieuw, nieuwe sloten & deurkrukken etc. Ook de meterkast is technisch in orde, dat is bij jouw sowieso niet het geval...
Ik vind het een enorme investering, uiteindelijk pompen wij er nog circa 1500 euro in om er wat van te maken, die kosten zitten dan voornamelijk in de vloer en in de verf. Als je dan ook nog spul zou moeten 'opknappen' wat niet eens van jouw is...
ik heb al meermalen aangegeven dat dit een kluswoning is. We kunnen kiezen of kabelen. Dit accepteren of nog circa drie jaar in een tweekamer app. blijven met twee kinderen (peuter en baby). De huur van deze woning is er ook naar, ik betaal maar 349. Ik denk dat jij wel wat meer betaald (zeker als het ook vier kamers zijn)quote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef Stevie_ het volgende:
Tsjoh, mijn sociale huurwoning werd wel heel wat netter opgeleverd. Nieuwe keuken, nieuw cv, muren zijn grotendeel opnieuw gestuced en de slaapkamer stucen ze morgen nog even opnieuw, nieuwe sloten & deurkrukken etc. Ook de meterkast is technisch in orde, dat is bij jouw sowieso niet het geval...
Ik vind het een enorme investering, uiteindelijk pompen wij er nog circa 1500 euro in om er wat van te maken, die kosten zitten dan voornamelijk in de vloer en in de verf. Als je dan ook nog spul zou moeten 'opknappen' wat niet eens van jouw is...
Gewoon lading zeer dikke chloor d'r overheen en klaar (werkt imho beter dan van die speciale schimmelmiddeltjes)quote:Op woensdag 22 september 2010 12:12 schreef DJMO het volgende:
even snel want de kleine moet zo naar bed: Het huis was wel schimmelvrij, er was slechts één plek in de ouderslaapkamer te zien wat afkomstig was van een oude lekkage. Mjah, als oud vrouwtje alleen ga je dat niet lopen herbehangen denk ik![]()
Gezien de situatie en de prijs, zou ik het zeker doen. Dan kan je zelfs nog overwegen zelf een aardlekschakelaar te bekostigen als de wbv dat niet wil doen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb al meermalen aangegeven dat dit een kluswoning is. We kunnen kiezen of kabelen. Dit accepteren of nog circa drie jaar in een tweekamer app. blijven met twee kinderen (peuter en baby). De huur van deze woning is er ook naar, ik betaal maar 349. Ik denk dat jij wel wat meer betaald (zeker als het ook vier kamers zijn)
we zitten waarschijnlijk met één maand overlap van de huur. in minimaal vier weken, moeten de woonkamer (laminaat + ondervloer is aanwezig, moet alleen een plastic (?) beschermlaag onder en de vloer is klaar. Behang, via marktplaats vond ik een adresje wat goedkoop is in partijen restbehang. (10¤ voor vijf rollen) dus dat hoeven de kosten ook niet te zijn.) en iig één kinderslaapkamer in orde te krijgen zijn. De keuken hoeft weinig aan te gebeuren, ik kan kijken of een vriend hem kan isoleren, maar hey, liever een koele keuken dan een (te) warme keuken waar alles bederft als je er naar kijktquote:Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Rapaille het volgende:
Ik zou het zelf wel doen, maar puur vanwege de situatie. Iets anders zal gewoon niet snel op je pad komen, in je huidige woning nog zo'n 3 jaar blijven wonen is ook niet te doen. Dan is er nog als optie particulier huren, maar dat is duur.
Er is echt wel wat van te maken, maar je zal zeker met dubbele huur zitten. Er moet zoveel gebeuren in dat huis dat je er beter nog niet kan gaan wonen.
Er is echt wel wat van te maken, alleen de badkamer en wc blijven een ramp natuurlijk.
ja. zonder meerquote:Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Stel nou dat het energiebedrijf de groepenkast afkeurt? Wie is dan verantwoordelijk voor het vervangen daarvan? De verhuurder?
Leuk!!!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
Persoonlijk begin ik steeds minder redenen te zien om het niet te doen. Ik moet alleen m'n man nog overhalen en zorgen dat m'n schoonvader niet afhaakt
O, da's mooi! (Valt de groepenkast daar dan niet ook onder? Incl. aardlekschakelaar?)quote:de elektra word nagekeken, dus zal veilig opgeleverd worden. Dat vereist de wet dus daar hoef ik me in principe geen zorgen om te maken.
jij je twijfels Rewimo???quote:
Dan zal de verhuurder maatregelen moeten treffen, en zorgen voor een veilige en doeltreffende oplossingquote:Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Stel nou dat het energiebedrijf de groepenkast afkeurt? Wie is dan verantwoordelijk voor het vervangen daarvan? De verhuurder?
De groepekast valt daar zeker ook onder maar kan ook goed gekeurt worden zonder aardlekschakelaar, want volgens de voorschriften was die gezien de leeftijd van de woning niet verplichtquote:Op woensdag 22 september 2010 14:29 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Leuk!!!![]()
[..]
O, da's mooi! (Valt de groepenkast daar dan niet ook onder? Incl. aardlekschakelaar?)
Geen twijfels, mogelijkhedenquote:
Ja, iedereen kan een woning laten keurenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:40 schreef DJMO het volgende:
is het mogelijk om zelf een keuring van de meterkast aan te vragen bij eneco, of kost dat ook geld?
ik zal eens bij m'n neef informeren of hij iemand kent ...quote:Op woensdag 22 september 2010 14:44 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ja, iedereen kan een woning laten keuren
De keurig kan naast Eneco ook gedaan worden door een erkend installateur, maar kost altijd geld
ahaquote:Op woensdag 22 september 2010 14:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Geen twijfels, mogelijkheden
DJMO, bel Eneco eens, dat kunnen ze je vast uitleggen, of en hoe je zo'n keuring kunt aanvragen.
Ik heb nog weleens een ideetjequote:Op woensdag 22 september 2010 14:50 schreef -gt- het volgende:
aha
zelf keuring aanvragen en aangeven dat men .....
ooooooooooooh
dat had ik niet achter jou gezocht![]()
Das fijn en lekker rustig toch?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:40 schreef DJMO het volgende:
afaik zijn het idd volkstuintjes Twentemeisje. Maar als ik naar die ruimte kijk, bij die boom (onderste foto) kan een leuk zitje komen voor ons, terwijl aan de andere kant (bij die betonnen plaat) mooi een glijbaan en zandbak voor Jan kan komen. En dan is er nog ruimte zat voor een zwembadje ergensAan de voorkant is ruimte genoeg om een halfopen schuurtje te maken voor onze fietsen (met sloopafval, er wordt genoeg gebouwd hier in de buurt, dus met wat mazzel is er genoeg materiaal te vinden, het heeft natuurlijk geen prio 1, maar wel fijn als onze fietsen droog staan) ik zie er ook nog ruimte genoeg om een hok te bouwen voor de klikobakken .. mogelijkheden te over met wat fantasie en genoeg (sloop)materiaal
![]()
valt het op dat ik in gedachten al bezig ben met inrichten en dat de vraag ja of nee, voor mij dus nauwelijks meer te beantwoorden valt omdat ik er al woon in gedachten?![]()
we hebben maar één vaste wastafel in het hele huis (in de badkamer). Dus in principe douchekraan en wastafelkraan. In de keuken beneden zit een gewone standaard mengkraan (zal wel wennen worden, ben éénhendelskranen gewend in dit huis (en thermostaat kraan in de douche, is ideaal met een kleintje, nooit te heet douchen, maar goed, daar hebben ze een badthermometer voor uitgevondenquote:Op woensdag 22 september 2010 17:51 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Das fijn en lekker rustig toch?
Welneeeej joh, valt he-le-maal niet op. Ik vind dat je gevoel in dit soort zaken vaak een goede raadgever is. Heb je / hebben jullie er een goed gevoel bij en heb je genoeg hulp om het aan te pakken, dan moeten jullie het doen.
Het is dat we een fors eind uit elkaar wonen, anders stond hier nog wel het e.e.a. dat je kon gebruiken denk ik. Zal nog eens even kijken of wij nog een setje kranen hebben liggen (van de wastafels van de vorige bewoners), weet niet zeker of we die nu wel of niet weg hebben gegeven. Hoeveel heb je nodig?
Misschien een idee om hier een lijstje te maken met spullen die je nog nodig hebt? Wie weet hebben de volgens van je topic nog e.e.a. liggen dat je goed kunt gebruiken? Wie niet waagt...
dat ijzeren ding gaat vrij zwaar open, en kan afgesloten worden. Ik weet vrijwel zeker dat dat één van de eerste dingen is die mijn schoonvader verder in orde maakt zodra de kamers af zijn. Voor die tijd is het toch ook geen buitenspeelweer (denk ik dan).quote:Op woensdag 22 september 2010 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Kun je de tuin goed afsluiten? Ook belangrijk met kinderen
Echte schimmelsporen haal je niet zo snel weg. HG zal je dan moeten blijven gebruiken. Ook al ziet een plafond er goed uit in een badkamer, schijn er eens met een zaklamp op onder de juiste hoeken... ik gebruikte dan ook regelmatig chloor om het plafond schoon te maken in mijn ex-schimmelhol (want HG is gewoon verdunde chloor) maar moest dit wel om de zoveel maanden herhalen. Als ik soms tussendoor even met zaklamp keek, zag ik het al weer zitten, terwijl het met het blote oog nog niet zichtbaar was.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik had in mijn eerste flatje ooit eens schimmel in de badkamer aan het plafond. Daar heb ik het schimmelplekkenspul van HG rijkelijk overheen geplensd en ik heb die schimmel nooit terug gezien.
ik zit zelf te denken aan een gedeelte terras, en een gedeelte gras. maar dat is voor volgend jaarquote:Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef MarMar het volgende:
Die tuin is wel mooi ruim, valt wel wat van te maken.
Gras heb je kant en klaar al voor een euro of 2 de vierkante meter (grasrollen, hebben wij dit jaar ook in de tuin gelegd)
Goed op papier zetten wat gedaan moet worden, wat je gedaan kan krijgen met hulp en wat het je gaat kosten.. en dat voordat je definitief beslist
ehm... voor spullen die mensen gewoonlijk in een kast doen??quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
lol, nou ja, buiten dat dusquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
ehm... voor spullen die mensen gewoonlijk in een kast doen??
wat mij persoonlijk betreft welquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef Beijtje het volgende:
In mijn oude huis als kledingkast, want was in slaapkamer. Hier zit ie in de keuken, dus voor de stofzuiger, oud papier, schoonmaakspullen, voorraad...
Ik vind zulke kasten met paneeldeur trouwens meestal mooier dan zonder deur.
Maar, is de kogel al door de kerk dan?
mn ouders hebben 2 inbouwkasten. bovenste gedeelte is open (staan zomaar wat leuke decoratie dingen, foto's, boeken enzo) het onderste gedeelte is gesloten met 2 deurtjes. vroeger stond daar al het speelgoed in(lekker uit het zicht). tegenwoordig alle fotoboeken en in de andere administratie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk erover om hier de deur uit te halen en als open boekenkast (bovenste planken) en speelgoedkast (onderste planken) te gan gebruiken. Er zullen vast meer mensen zijn die van die inbouwkasten hebben, dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
Ok, dinsdag dus... Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat mij persoonlijk betreft welmanlief lijkt steeds iets enthousiaster worden, dus ik heb hele goede hoop. Het blijft van dinsdag afhangen, dat wel ..
Schoonmaakmiddelen, voedselvoorraad, strijkijzer, etc.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk erover om hier de deur uit te halen en als open boekenkast (bovenste planken) en speelgoedkast (onderste planken) te gan gebruiken. Er zullen vast meer mensen zijn die van die inbouwkasten hebben, dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
Dat behangetjequote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
steeds meer en meer heb ik het gevoel van welquote:Op maandag 27 september 2010 19:46 schreef twentemeisje het volgende:
Oh meis, morgen ga je weer kijken! Hebben jullie het er nog weer over gehad? En issie al overstag? Spannend!
de planten is mss wel een goed idee, één ervan is een hangplant, die past er wel ind idd. en de laders ookquote:Op maandag 27 september 2010 15:07 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Dat behangetje![]()
Ik zou de deur er inderdaad uithalen en er een klein plantje inzetten, of leuke (zwarte) fotolijstjes, samen met wat boeken en doosjes met spulletjes als telefoonladers. En dan niet 1 rij boeken, 1 rij planten, maar het een beetje mixen zeg maar. Kan volgens mij erg leuk worden! Ziet er vanaf hier ook uit alsof het 'behangetje' in prima staat is...
ze hebben zelfs nog rekening gehouden met ons zodat we zo min mogelijk overlap huur hebben! 13 oktober contract tekenen, morgen de acceptatie formulieren inleveren en de oude woning per 1-10 opzeggenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Hee, super! Dat is een hele hoop meer dan waar je op gerekend had![]()
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!
ik weet op dit moment gewoon niet meer waar ik moet beginnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:23 schreef twentemeisje het volgende:
Allemaal goed nieuws! Wat zul je blij zijn!!!
jij MOET helderziend zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
Neem eerst een kopje koffie en ga lijstjes maken. Dat heeft meer zin dan van alles door elkaar te gaan doen
het is idd behang, maar t ziet er helaas niet uit, dus gaat er wel afquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd DJMO![]()
En schattige Delftsblauwe tegeltjes naast de ingang van het "keldertje"
Hoewel het er uitziet als behang, maar het heeft wel wat
ik denk dat je bedoeld per 1-11 (november) ipv 1-10(oktober).quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
ze hebben zelfs nog rekening gehouden met ons zodat we zo min mogelijk overlap huur hebben! 13 oktober contract tekenen, morgen de acceptatie formulieren inleveren en de oude woning per 1-10 opzeggen
ik zou nog per 1-10 op kunnen zeggen, maar dan komt het huis ws. niet op tijd af (iig de kamers die we t hardste nodig hebben) dus het wordt idd ws. 1-11 ...quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:29 schreef loecje het volgende:
gefeliciteerd![]()
[..]
ik denk dat je bedoeld per 1-11 (november) ipv 1-10(oktober).
per 1-10 opzeggen dan moet je er per 1-11 uit. met het acceptatieformulier (wat k dus morgen ga inleveren) is de overeenkomst tussen verhuurder en ons al bindend. Dus ik zit niet zonder huis. Enige probleem is dat het nieuwe huis woonklaar maken niet binnen 17 dagen lukt, vandaar dat we toch idd per 1-11 gaan opzeggenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:58 schreef loecje het volgende:
opzeggen per 1-10 dan zit je toch een halve maand zonder huis? aangezien je 13-10 pas tekent voor de nieuwe woning?? of mis ik iets?
er wordt minimaal een groep (wasmachine) bijgemaakt en een aardlekschakelaar geplaatstquote:Op woensdag 29 september 2010 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Op verzoek topic titel veranderd
Gaat de woningbouwvereniging nog wat aan de meterkast veranderen dan ?
Geldt dit voor alle huizen of alleen als er een nieuwe groepenkast geplaatst wordt?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:40 schreef Vonkenboer het volgende:
De lichtinstallatie (zeg maar de normale groepen) moeten minimaal verdeeld worden over 2 aardlekschakelaars. Aldus de voorschriften van de NEN1010.
In principe moet men dus twee aardlekschakelaars plaatsen één voor bijvoorbeeld de groep van de wasmachine, en bijvoorbeeld de keuken, woonkamer, hal, wc, badkamer.
En een aardlekschakelaar voor de groep van bijvoorbeeld de overloop, slaapkamer 1, slaapkamer 2 en slaapkamer 3 en de zolder.
En het antwoord daarop is danquote:Vraag
Ik vervang voor een woningbouwcorperatie geregeld oude groepenkasten door nieuwe. De netbeheerder stelt dan dat er sprake is van een nieuwe installatie, die dus aan de nieuwe druk van de NEN1010 moet voldoen. Klopt dit ?
Uit hetzelfde boek haal ik ook dat de verlichting over twee aardlekschakelaars verdeeld moet worden zodat er bij een defect altijd verlichting over is.quote:[b]Antwoord :[.b]
Het is de bedoeling dat het te vervangen onderdeel, dus de verdeelinrichting wordt uitgelegd volgens de nieuwste editie van de norm NEN1010. Dit betekend meestal bijvoorbeeld de toepassing van aardlekschakelaars van 30 mA. Het gaat te ver om dan te stellen dat de gehele installatie aan de nieuwe norm moet voldoen.
als het goed is kan je met 1 DigiD code jezelf, geregistreerd partner en kind(eren) overzetten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef DJMO het volgende:
• Ik heb zelf een DigiD, mijn man ook, maar verhuist mijn kind automatisch mee? Of moet ik hem apart verhuizen en dus een DigiD voor hem aanvragen?
Bibliotheekabonnement?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef DJMO het volgende:
*zucht*
het heeft me een halve dag en minimaal zes telefoongesprekken gekost om mijn internet te kunnen verhuizen. Werd eind van de middag teruggebeld dat het wel 'gewoon' mogelijk was en dat ze, om me te compenseren, geen verhuiskosten (á 35 euro) in rekening brengen(trouwens sowieso belachelijk, een nieuwe aansluiting is maar 15 euro adm. kosten, en een verhuizing 35
)
tussenstand geregelde zaken tot nu toe:
• Huur oude woning opgezegd
• afspraak 1e inspectie is gemaakt
• Rabobank is per 1 november verhuisd naar het nieuwe adres
• Tele2 gaat per 19 november in op het nieuwe adres
• Eneco en Evides gaan per 13 oktober in op het nieuwe adres
• Zilveren Kruis hoef ik niet te regelen, die halen hun adresgegevens rechtstreeks uit het gba.
• TNT post doorsturen (1 maand, vanaf 15 november)
Half geregeld:
Kraamzorg: info aangevraagd wanneer ik m'n adreswijziging daar moet doorgeven
Nog te doen:
• Gemeente (via DigiD)
• Ik heb zelf een DigiD, mijn man ook, maar verhuist mijn kind automatisch mee? Of moet ik hem apart verhuizen en dus een DigiD voor hem aanvragen?
• SVB (Kinderbijslag) via DigiD
• CZ via DigiD
• Huisarts
• Apotheek
• OV-Chipkaart (kan dat via mijnov.nl ?)
• diverse klantenkaarten (airmiles, bonuskaart etc)
Iemand nog aanvullingen voor dat onderste lijstje? (en antwoord op m'n vragen? )
ik hoop dat het een paleisje gaat wordenquote:
tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik hoop dat het een paleisje gaat worden![]()
+
thnx!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:31 schreef vamperotica het volgende:
kijk hier eens een beetje rond....
Zelfmaakideeën #3
haha, ik denk dat we meer in te pakken hebben dan ik dachtquote:Op zondag 3 oktober 2010 08:10 schreef lady-wrb het volgende:
wel een voordeel dat je niet zo groot woont,
heb je ook niet zo veel in te pakken
en het staat in het nieuwe huis lekker ruim
quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
morgen de slaapkamer maar eens uitmesten qua kleding wat ik wel en niet meer draag en het laatste gewoonweg weggooien. Anders sjouw ik a) voor niks, en b) ligt m'n kast daar weer zó vol met troep die ik niet draag
ik hik al maanden tegen het opruimen van oude zooi aan, dus nu ik dan ga verhuizen, moet ik er maar eens met de botte bijl doorheenquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:52 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Slim slim... Ik heb dat niet gedaan en er staan nu nog steeds een paar dozen met (denk ik
) kleding die ik schijnbaar niet mis. Binnenkort maar eens uitmesten dan..
ik hoop voorlopig niet meer te (hoeven) verhuizenquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Voordeel van verhuizen is dat je sneller afscheid neemt van spullen, mensen die vaker verhuizen hebben ook altijd steeds minder spullen te verhuizen is mijn ervaring
Is de woningbouwvereniging al langs geweest ?
Piet Jan Piraat!quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat ik hét thema voor de kamer van Jan heb gevonden![]()
[ afbeelding ]
ik zou het zo 1,2,3 niet weten. ik zoek denk ik nog een (pas)spiegel voor in m'n slaapkamer. en wat ik nog wel nodig heb zijn twee (mdf) planken om in mijn computerhoekje op te hangen/te plaatsen voor mijn hele pc zooi. Maar daar weet ik de afmetingen nog niet van. En kinder plafondlampen! (maar die zal je ongetwijfeld zelf ook nodig hebben nuquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:35 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Piet Jan Piraat!Daar kan je vast heel veel leuke spulletjes bij vinden!
Ik ben trouwens eindelijk even de schuur voor je in gedoken, helaas... die kraan is er niet meer... Sorry!
Zijn er nog meer dingen die jullie nodig hebben eigenlijk? Wie weet ligt er hier nog het e.e.a. na de verbouwing/verhuizing!
ik zou wel willen, maar dat gaat (denk ik) ten koste van m'n borgsom. Ze zijn nl. geplaatst door de wbv hier dus dat zit er ben ik bang niet inquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef lady-wrb het volgende:
kan je de kranen niet omwisselen met je huidige woning?
ja, ze moeten werkende kranen plaatsen. Ik wil (in de douche) echter een thermostaatkraan, en dat doen ze niet, is te duur. Ik krijg gewone mengkranenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef Ml-etje het volgende:
Zijn kranen niet de verantwoording van de woningbouw?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zou het zo 1,2,3 niet weten. ik zoek denk ik nog een (pas)spiegel voor in m'n slaapkamer. en wat ik nog wel nodig heb zijn twee (mdf) planken om in mijn computerhoekje op te hangen/te plaatsen voor mijn hele pc zooi. Maar daar weet ik de afmetingen nog niet van. En kinder plafondlampen! (maar die zal je ongetwijfeld zelf ook nodig hebben nu)
Oja dat hebben wij toen ook zelf moeten vervangen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, ze moeten werkende kranen plaatsen. Ik wil (in de douche) echter een thermostaatkraan, en dat doen ze niet, is te duur. Ik krijg gewone mengkranen
soms hebben ze bij bouwmarkten en zelf bij aldi of lidl thermostaatkranen in de aanbieding/opruimingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, ze moeten werkende kranen plaatsen. Ik wil (in de douche) echter een thermostaatkraan, en dat doen ze niet, is te duur. Ik krijg gewone mengkranen
marktplaats in de gaten houdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zou het zo 1,2,3 niet weten. ik zoek denk ik nog een (pas)spiegel voor in m'n slaapkamer. en wat ik nog wel nodig heb zijn twee (mdf) planken om in mijn computerhoekje op te hangen/te plaatsen voor mijn hele pc zooi. Maar daar weet ik de afmetingen nog niet van. En kinder plafondlampen! (maar die zal je ongetwijfeld zelf ook nodig hebben nu)
rabo heb ik al persoonlijk bij de bank geregeldquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:44 schreef maffemuts het volgende:
Vergeet ook zeer zeker niet je bank(en)
Die hebben namelijk nogal de vervelende eigenschap om op hun post "niet doorzenden" te zetten omdat ze via je oude adres nog een paar handtekeningen willen om je rekeningen etc. daadwerkelijk te verhuizen
heeft hier geduurd tot dit jaar (vanaf 2007) om een simpele verhuizing bij de postbank/ing voor elkaar te krijgen inclusief een opheffing rekening
En ja de verhuizing was al ruim optijd doorgegeven, maar zij zijn nogal traag met verwerken, we kregen nog wel een brief op beide adressen dat de verhuizing binnengekomen was en dat ze het in orde gingen brengen, maar na 3 maanden sturen ze dan een 2e brief omdat je handtekening niet exact hetzelfde is als bij het openen van de rekening x jaar geleden en of je het nogmaals wilt bevestigen.. en dit natuurlijk naar het oude adres waar je niet woont. geen sleutel van hebt en de makelaar weigert de post-stukken af te geven en doodleuk zegt "dan moet u maar een verhuisbericht doorgeven" etc etc etc
quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:14 schreef DJMO het volgende:
het inpakken en opruimen vordert langzaam maar zeker. Doos nummer tien is ingepakt. nog 3 nachtjes slapen dan krijgen we de sleutel
eerst klussenquote:Op zondag 10 oktober 2010 12:28 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Wat leuk! Gaan jullie dan ook meteen over of eerst nog klussen? (Heb je misschien al gezegd, ben het ff kwijt)
nee helaas, het is een gewone mengkraanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:49 schreef twentemeisje het volgende:
Fijn meis!!! Hebben ze er stiekem ook een thermostaankraan opgezet?
jeeejquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef DJMO het volgende:
even kort: er zit een hele nieuwe groepenkast in, gasleiding is vervangen, nieuwe wc-pos/bril, nieuw douche armatuur, nieuwe wastafel, en nieuw plafond in de voorkamer boven.
we zijn BLIJ!
sleutels gekregenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:59 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
jeeej
![]()
inmiddels de sleutel gekregen, en aan het verhuizen geslagen?
Netjes.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef DJMO het volgende:
even kort: er zit een hele nieuwe groepenkast in, gasleiding is vervangen, nieuwe wc-pos/bril, nieuw douche armatuur, nieuwe wastafel, en nieuw plafond in de voorkamer boven.
He bloemquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:43 schreef bl0emetjE het volgende:
Gefeliciteerd met de sleutels!
Fijn dat ze van de woningbouw zoveel geregeld hebben!
Ben super benieuwd wat jullie ervan gaan maken, maar volgens mij kan het sowieso alleen maar mooier erop worden dus dat scheelt
een tante van mij heeft nog wandtegels over, een doos blauwe en een doos witte .. het zit er denk ik eerder in dat we dat gaan gebruiken in de douche, dan nieuwe stickersquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:43 schreef Vlindur het volgende:
Nice!
En voor die stickers; bij de Xenos hebben ze van die stickers voor op wc's en badkamers! Echt heel veel motiefjes!
we zitten echt op de grens van het dorp, aan het einde van de straat. (wel vlakbij de groene kruisweg maar hey, een kniesoor die daarop letquote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mooi uitzicht vanuit de babykamer! Het ziet er landelijk uit.
Wel fijn hoor. Ik woon in een dorp maar hier in de omgeving zijn alleen maar kleine dorpjes en stadjes. Voor een échte stad moet je toch minimaal een uur rijden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Klopt! Het is hier een paradijs van veel groen en natuurgebieden vlak bij de grote stad
ik denk dat we met het ov, 10 minuten van rotterdam (zuid) afzitten, en met de auto een klwein kwartiertje. Echt, wat lotte al zegt, het is hier ideaal!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel fijn hoor. Ik woon in een dorp maar hier in de omgeving zijn alleen maar kleine dorpjes en stadjes. Voor een échte stad moet je toch minimaal een uur rijden.
ach, ik kan dat geen minpunt noemen hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn hub doet het met de auto idd in 10 minuten welliswaar om half 7.... tot aan de Westblaak. Met de metro is het idd 15/20 minuten dus midden in het groen en midden in de grote stad .
Maar wel natuurgebied, heel veel groen en rust en alle leuke dingen op haast loopafstand
Dat ik er in de buurt woon is dan wel weer een minpunt maar vooruit, iets moet tegenzitten
specieaal voor jou in de herhalingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je al foto's van het werk van de woningbouw ? Ben wel benieuwd wat ze nu uiteindelijk aan het elektra gedaan hebben
ik ga er hoe dan ook heen als Jan straks wakker is .. ben het nutteloos thuis zijn zo spuugzat *blame m'n hormonen maar*quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:42 schreef twentemeisje het volgende:
Even een dikkevoor DJMO die zo graag wil klussen maar vandaag niet kan!
Kwestie van uitproberen; kun je mij vertellen wat er allemaal precies op de voorkant onder die schakelaar staat ? Dan kan ik je op afstand wel vertellen of dit een (door jou gewilde) aardlekschakelaar is of dat het de hoofschakelaar is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:23 schreef DJMO het volgende:
is dat niet de meest linkse schakelaar ?? Er zitten nl maar drie groepen in de woning volgens mij.
ik ga er vanmiddag kijken, en dan kan ik het opschrijven voor je. Ben nu gewoon in m'n oude huis namelijkquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kwestie van uitproberen; kun je mij vertellen wat er allemaal precies op de voorkant onder die schakelaar staat ? Dan kan ik je op afstand wel vertellen of dit een (door jou gewilde) aardlekschakelaar is of dat het de hoofschakelaar is.
In het laatste geval zou dat betekenen dat je nog steeds niks achter een aardlekschakelaar hebt zitten
loool ik was straal vergeten dat de foto's klikbaar zijn voor vergrotingquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:36 schreef exlurker het volgende:
Vonkenboer, als je de foto uitvergroot zal je zien dat het een aardlekschakelaar is die daar gemonteerd is
En dat er maar een aardlekschakelaar is zal die ook als hoofdschakelaar fungeren, dus heeft de woningbouw gedaan wat er van hun verlangt word, we kunnen daar wel wel hele discusie over gaan hebben of het nu wel of niet volgens de NEN 1010: 2007 + C1: 2008 is. De situatie in de woning is verbeterd en dat is het grootste belaang voor de bewoners
Oke, ik heb de foto's niet uitvergroot gehad.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:36 schreef exlurker het volgende:
Vonkenboer, als je de foto uitvergroot zal je zien dat het een aardlekschakelaar is die daar gemonteerd is
En dat er maar een aardlekschakelaar is zal die ook als hoofdschakelaar fungeren, dus heeft de woningbouw gedaan wat er van hun verlangt word, we kunnen daar wel wel hele discussie over gaan hebben of het nu wel of niet volgens de NEN 1010: 2007 + C1: 2008 is. De situatie in de woning is verbeterd en dat is het grootste belaang voor de bewoners
gebroken wit? halfhoogpolig? ik ben verliefd <3quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Lottekoekkie het volgende:
Die hormonen mogen rollen hoor, is al een aardig buikje, fijn dat je niet nog later je huisje krijgt, nu kun je nog zelf iets doen.
Maar waar je nu woont is idd én te klein én niet prettig met kindertjes. je gaat er hartstikke op vooruit dus gaan met die banaan.
De spulletjes hier lopen niet weg hoor.
Heb ook nog een vloerkleed voor je, halfhoogpolig gebroken wit, wellicht niet handig met kleintjes maar toch even lekker om onder de voeten te hebben tijdelijk, heb nog een zooitje sierkusses in die zelfde kleur . Je komt maar een keer kijken, tijd zat.
Nog een maandje !!!
hij vond de haard het interessantstequote:Op zondag 17 oktober 2010 19:20 schreef Rewimo het volgende:
Jan weert zich goed, zie ikHandig zo'n helpertje
hij hield z'n kleding aan (thuis probeert hij constant z'n broek uit te trekken) dus ik zou zeggen dat hij zich prima vermaakt heeft en heel lief is geweest daarquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:16 schreef twentemeisje het volgende:
Jeumig jullie gaan als de brandweer! Cool! Jan(issie nog lief geweest vanmiddag?
)
quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Je weet het, ik heb geen haast en wat je hebben wilt en in mijn auto past breng ik wel naar je nieuwe huis toe. Take it easy
Eerst je huisje opknappen, dan is het tijd genoeg op te stylen.
En Jan is een megagrote hulp
het is gewoon een standaard keukenblok, nog geen vijf jaar geleden geplaatst. Dat vervangt de woningbouw dus niet, aangezien het heel, veilig en functioneel isquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik lees nu dit topic
Wat kost die huur van je 1e woning ofwel die hele oude woning?
100 euro ? of?
Je hebt trouwens een eind jaren 70/begin jaren 80 keuken erin zitten dus aan vervanging toe lijkt me.
Ehhh...sorry volgens mij gelezen 349 euro![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.djmo ik heb erg benieuwd naar het reslultaat (foto's). volgens mij valt er heel wat moois van te maken. weet je al wat je met de kast gaat doen waar je ideen voor vroeg eerder dit topic?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:43 schreef loecje het volgende:
boekenkast, speelgoedkast, adminstratie (denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.djmo ik heb erg benieuwd naar het reslultaat (foto's). volgens mij valt er heel wat moois van te maken. weet je al wat je met de kast gaat doen waar je ideen voor vroeg eerder dit topic?
) maar wel met dichte deur, anders kan ik m elke dag opruimen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Denk het wel, eerder te duur dan te goedkoop. Het is maar net wat de gek ervoor heeft he... Maar ik zou het er wel voor geven denk ik als ik snel een nieuwe nette thermostaat zou willen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:55 schreef DJMO het volgende:
dus 15 euro is wel redelijk? of juist (te) goedkoop? ik ben zo'n n00b op gebied van 2e handsprijzen
ik heb een bod uitgebracht van 5 euro .. ik wil tot tien gaan inclusief verzendenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:19 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Denk het wel, eerder te duur dan te goedkoop. Het is maar net wat de gek ervoor heeft he... Maar ik zou het er wel voor geven denk ik als ik snel een nieuwe nette thermostaat zou willen...
Oeh inclusief verzenden? Jij speelt het hard!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb een bod uitgebracht van 5 euro .. ik wil tot tien gaan inclusief verzenden
ben jij het toevallig?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:53 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Oeh inclusief verzenden? Jij speelt het hard!Hopen dat het niet een Fokker is, die nu je strategie kent
Niet te hoog bieden hoor, het zijn vaak mensen die die dingen uit huizen hebben gehaald.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb een bod uitgebracht van 5 euro .. ik wil tot tien gaan inclusief verzenden
thnx voor je tip! dan weet ik nu zeker dat ik niet hoger moet gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet te hoog bieden hoor, het zijn vaak mensen die die dingen uit huizen hebben gehaald.
Er zijn ook mensen die die dingen voor hun werk eruit halen en er via Marktplaats in handelen.
quote:ik zal m'n schoonvader vragen of ik die kan gebruiken (lees, of het past) in de computerhoek!Op dinsdag 19 oktober 2010 22:48 schreef -gt- het volgende:
pssssst.
heb evt. nog steeds die plank voor je hoor ( zal morgenvroeg ff maat opmeten )
ziet er goed uit djmo![]()
240 * 60 * 2.8 cm
quote:wat denk je dat ik zelf wordOp woensdag 20 oktober 2010 23:00 schreef loecje het volgende:
mooi om te zien hoe iedereen hier een beetje meehelpt aan het opknappen van je huisje. ik word er helemaal blij van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |