ja. zonder meerquote:Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Stel nou dat het energiebedrijf de groepenkast afkeurt? Wie is dan verantwoordelijk voor het vervangen daarvan? De verhuurder?
Leuk!!!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
Persoonlijk begin ik steeds minder redenen te zien om het niet te doen. Ik moet alleen m'n man nog overhalen en zorgen dat m'n schoonvader niet afhaakt
O, da's mooi! (Valt de groepenkast daar dan niet ook onder? Incl. aardlekschakelaar?)quote:de elektra word nagekeken, dus zal veilig opgeleverd worden. Dat vereist de wet dus daar hoef ik me in principe geen zorgen om te maken.
jij je twijfels Rewimo???quote:
Dan zal de verhuurder maatregelen moeten treffen, en zorgen voor een veilige en doeltreffende oplossingquote:Op woensdag 22 september 2010 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Stel nou dat het energiebedrijf de groepenkast afkeurt? Wie is dan verantwoordelijk voor het vervangen daarvan? De verhuurder?
De groepekast valt daar zeker ook onder maar kan ook goed gekeurt worden zonder aardlekschakelaar, want volgens de voorschriften was die gezien de leeftijd van de woning niet verplichtquote:Op woensdag 22 september 2010 14:29 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Leuk!!!![]()
[..]
O, da's mooi! (Valt de groepenkast daar dan niet ook onder? Incl. aardlekschakelaar?)
Geen twijfels, mogelijkhedenquote:
Ja, iedereen kan een woning laten keurenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:40 schreef DJMO het volgende:
is het mogelijk om zelf een keuring van de meterkast aan te vragen bij eneco, of kost dat ook geld?
ik zal eens bij m'n neef informeren of hij iemand kent ...quote:Op woensdag 22 september 2010 14:44 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ja, iedereen kan een woning laten keuren
De keurig kan naast Eneco ook gedaan worden door een erkend installateur, maar kost altijd geld
ahaquote:Op woensdag 22 september 2010 14:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Geen twijfels, mogelijkheden
DJMO, bel Eneco eens, dat kunnen ze je vast uitleggen, of en hoe je zo'n keuring kunt aanvragen.
Ik heb nog weleens een ideetjequote:Op woensdag 22 september 2010 14:50 schreef -gt- het volgende:
aha
zelf keuring aanvragen en aangeven dat men .....
ooooooooooooh
dat had ik niet achter jou gezocht![]()
Das fijn en lekker rustig toch?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:40 schreef DJMO het volgende:
afaik zijn het idd volkstuintjes Twentemeisje. Maar als ik naar die ruimte kijk, bij die boom (onderste foto) kan een leuk zitje komen voor ons, terwijl aan de andere kant (bij die betonnen plaat) mooi een glijbaan en zandbak voor Jan kan komen. En dan is er nog ruimte zat voor een zwembadje ergensAan de voorkant is ruimte genoeg om een halfopen schuurtje te maken voor onze fietsen (met sloopafval, er wordt genoeg gebouwd hier in de buurt, dus met wat mazzel is er genoeg materiaal te vinden, het heeft natuurlijk geen prio 1, maar wel fijn als onze fietsen droog staan) ik zie er ook nog ruimte genoeg om een hok te bouwen voor de klikobakken .. mogelijkheden te over met wat fantasie en genoeg (sloop)materiaal
![]()
valt het op dat ik in gedachten al bezig ben met inrichten en dat de vraag ja of nee, voor mij dus nauwelijks meer te beantwoorden valt omdat ik er al woon in gedachten?![]()
we hebben maar één vaste wastafel in het hele huis (in de badkamer). Dus in principe douchekraan en wastafelkraan. In de keuken beneden zit een gewone standaard mengkraan (zal wel wennen worden, ben éénhendelskranen gewend in dit huis (en thermostaat kraan in de douche, is ideaal met een kleintje, nooit te heet douchen, maar goed, daar hebben ze een badthermometer voor uitgevondenquote:Op woensdag 22 september 2010 17:51 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Das fijn en lekker rustig toch?
Welneeeej joh, valt he-le-maal niet op. Ik vind dat je gevoel in dit soort zaken vaak een goede raadgever is. Heb je / hebben jullie er een goed gevoel bij en heb je genoeg hulp om het aan te pakken, dan moeten jullie het doen.
Het is dat we een fors eind uit elkaar wonen, anders stond hier nog wel het e.e.a. dat je kon gebruiken denk ik. Zal nog eens even kijken of wij nog een setje kranen hebben liggen (van de wastafels van de vorige bewoners), weet niet zeker of we die nu wel of niet weg hebben gegeven. Hoeveel heb je nodig?
Misschien een idee om hier een lijstje te maken met spullen die je nog nodig hebt? Wie weet hebben de volgens van je topic nog e.e.a. liggen dat je goed kunt gebruiken? Wie niet waagt...
dat ijzeren ding gaat vrij zwaar open, en kan afgesloten worden. Ik weet vrijwel zeker dat dat één van de eerste dingen is die mijn schoonvader verder in orde maakt zodra de kamers af zijn. Voor die tijd is het toch ook geen buitenspeelweer (denk ik dan).quote:Op woensdag 22 september 2010 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Kun je de tuin goed afsluiten? Ook belangrijk met kinderen
Echte schimmelsporen haal je niet zo snel weg. HG zal je dan moeten blijven gebruiken. Ook al ziet een plafond er goed uit in een badkamer, schijn er eens met een zaklamp op onder de juiste hoeken... ik gebruikte dan ook regelmatig chloor om het plafond schoon te maken in mijn ex-schimmelhol (want HG is gewoon verdunde chloor) maar moest dit wel om de zoveel maanden herhalen. Als ik soms tussendoor even met zaklamp keek, zag ik het al weer zitten, terwijl het met het blote oog nog niet zichtbaar was.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:20 schreef twentemeisje het volgende:
Ik had in mijn eerste flatje ooit eens schimmel in de badkamer aan het plafond. Daar heb ik het schimmelplekkenspul van HG rijkelijk overheen geplensd en ik heb die schimmel nooit terug gezien.
ik zit zelf te denken aan een gedeelte terras, en een gedeelte gras. maar dat is voor volgend jaarquote:Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef MarMar het volgende:
Die tuin is wel mooi ruim, valt wel wat van te maken.
Gras heb je kant en klaar al voor een euro of 2 de vierkante meter (grasrollen, hebben wij dit jaar ook in de tuin gelegd)
Goed op papier zetten wat gedaan moet worden, wat je gedaan kan krijgen met hulp en wat het je gaat kosten.. en dat voordat je definitief beslist
ehm... voor spullen die mensen gewoonlijk in een kast doen??quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
lol, nou ja, buiten dat dusquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
ehm... voor spullen die mensen gewoonlijk in een kast doen??
wat mij persoonlijk betreft welquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:46 schreef Beijtje het volgende:
In mijn oude huis als kledingkast, want was in slaapkamer. Hier zit ie in de keuken, dus voor de stofzuiger, oud papier, schoonmaakspullen, voorraad...
Ik vind zulke kasten met paneeldeur trouwens meestal mooier dan zonder deur.
Maar, is de kogel al door de kerk dan?
mn ouders hebben 2 inbouwkasten. bovenste gedeelte is open (staan zomaar wat leuke decoratie dingen, foto's, boeken enzo) het onderste gedeelte is gesloten met 2 deurtjes. vroeger stond daar al het speelgoed in(lekker uit het zicht). tegenwoordig alle fotoboeken en in de andere administratie.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk erover om hier de deur uit te halen en als open boekenkast (bovenste planken) en speelgoedkast (onderste planken) te gan gebruiken. Er zullen vast meer mensen zijn die van die inbouwkasten hebben, dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
Ok, dinsdag dus... Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat mij persoonlijk betreft welmanlief lijkt steeds iets enthousiaster worden, dus ik heb hele goede hoop. Het blijft van dinsdag afhangen, dat wel ..
Schoonmaakmiddelen, voedselvoorraad, strijkijzer, etc.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk erover om hier de deur uit te halen en als open boekenkast (bovenste planken) en speelgoedkast (onderste planken) te gan gebruiken. Er zullen vast meer mensen zijn die van die inbouwkasten hebben, dus ik vraag me af waar jullie ze voor gebruiken?
Dat behangetjequote:Op vrijdag 24 september 2010 12:24 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
steeds meer en meer heb ik het gevoel van welquote:Op maandag 27 september 2010 19:46 schreef twentemeisje het volgende:
Oh meis, morgen ga je weer kijken! Hebben jullie het er nog weer over gehad? En issie al overstag? Spannend!
de planten is mss wel een goed idee, één ervan is een hangplant, die past er wel ind idd. en de laders ookquote:Op maandag 27 september 2010 15:07 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Dat behangetje![]()
Ik zou de deur er inderdaad uithalen en er een klein plantje inzetten, of leuke (zwarte) fotolijstjes, samen met wat boeken en doosjes met spulletjes als telefoonladers. En dan niet 1 rij boeken, 1 rij planten, maar het een beetje mixen zeg maar. Kan volgens mij erg leuk worden! Ziet er vanaf hier ook uit alsof het 'behangetje' in prima staat is...
ze hebben zelfs nog rekening gehouden met ons zodat we zo min mogelijk overlap huur hebben! 13 oktober contract tekenen, morgen de acceptatie formulieren inleveren en de oude woning per 1-10 opzeggenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Hee, super! Dat is een hele hoop meer dan waar je op gerekend had![]()
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!
ik weet op dit moment gewoon niet meer waar ik moet beginnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:23 schreef twentemeisje het volgende:
Allemaal goed nieuws! Wat zul je blij zijn!!!
jij MOET helderziend zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
Neem eerst een kopje koffie en ga lijstjes maken. Dat heeft meer zin dan van alles door elkaar te gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |