ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:43 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Waarom is die groepenkast een dealbreaker voor je? Zoals iemand hierboven ook aangaf, kan je het met een beetje handig gebruik maken van de groepen misschien best redden met twee? (Ter illustratie: in mijn vorige huis (soort studentenhuis) woonden we met zijn 3en en zaten er een vaatwasser, wasmachine, droger, 4 tv's, 3 pc's en twee laptops en allerlei andere apparaten (koffiezetapparaten, frituur, waterkokers, fohns, etc) op drie groepen... Op wasmachine en droger zat zo'n wisselschakelaar en voor het overige ging alles gewoon tegelijk aan... :-))
Tja onveiligheid is een ander verhaal ja...quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.
precies. een oud vrouwtje, of een jong gezin met twee kinderen. de eerste zal één keer in de week een wasje draaien, de ander minstens één per dag (ik draai er nu al soms twee op een dag!). De eerste zal wat tv kijken of radio luisteren, wij doen wel iets weer dan alleen de tv aanhebben. Veiligheid is voor mij gewoonweg hét keywoord in deze ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:56 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Tja onveiligheid is een ander verhaal ja...
Ook een groepenkast zonder aardlekschakelaar hoeft niet persè onveilig te zijn, er zijn in Nederland nog wel duizenden woningen zonder die voorziening bewoond door gezinnen met kinderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef DJMO het volgende:
ik zit met twee kinderen straks. er is geen aardlekschakelaar nada aanwezig. Het is gewoon onveilig op deze manier. Straks breekt er (ongewild) brand uit en laten mijn kinderen of ikzelf / mijn man het leven .. alleen maar omdat ik perse groter wilde wonen? nee dank je. Zodra die groepenkast veilig is, dwz aan de maatstaven van deze tijd voldoet, wil ik de woning accepteren.
die komen er hoe dan ook toch welquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:22 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ook een groepenkast zonder aardlekschakelaar hoeft niet persè onveilig te zijn, er zijn in Nederland nog wel duizenden woningen zonder die voorziening bewoond door gezinnen met kinderen.
Ik zou eerder gaan voor kinderveilige wandcontactdozen
Op de foto te zien, niet, toch? Of zie ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Als de meterkast voorzien is van een normale din rail (montage rail voor automaten) dan zou je kunnen overwegen de twee groepen te vervangen voor twee alamats ook wel aardlekautomaat genoemd dat is een normale "groep" en een aardlekschakelaar in één component.
[ afbeelding ]
Hoe kan jij nu op afstand beoordelen dat de meterkast technisch niet in orde is, de kast is gedateerd, zo als vele duizenden kasten in Nederland, maar dat wil nog niet zeggen dat de kast daarom maar afgekeurd moet wordenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef Stevie_ het volgende:
Tsjoh, mijn sociale huurwoning werd wel heel wat netter opgeleverd. Nieuwe keuken, nieuw cv, muren zijn grotendeel opnieuw gestuced en de slaapkamer stucen ze morgen nog even opnieuw, nieuwe sloten & deurkrukken etc. Ook de meterkast is technisch in orde, dat is bij jouw sowieso niet het geval...
Ik vind het een enorme investering, uiteindelijk pompen wij er nog circa 1500 euro in om er wat van te maken, die kosten zitten dan voornamelijk in de vloer en in de verf. Als je dan ook nog spul zou moeten 'opknappen' wat niet eens van jouw is...
ik heb al meermalen aangegeven dat dit een kluswoning is. We kunnen kiezen of kabelen. Dit accepteren of nog circa drie jaar in een tweekamer app. blijven met twee kinderen (peuter en baby). De huur van deze woning is er ook naar, ik betaal maar 349. Ik denk dat jij wel wat meer betaald (zeker als het ook vier kamers zijn)quote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef Stevie_ het volgende:
Tsjoh, mijn sociale huurwoning werd wel heel wat netter opgeleverd. Nieuwe keuken, nieuw cv, muren zijn grotendeel opnieuw gestuced en de slaapkamer stucen ze morgen nog even opnieuw, nieuwe sloten & deurkrukken etc. Ook de meterkast is technisch in orde, dat is bij jouw sowieso niet het geval...
Ik vind het een enorme investering, uiteindelijk pompen wij er nog circa 1500 euro in om er wat van te maken, die kosten zitten dan voornamelijk in de vloer en in de verf. Als je dan ook nog spul zou moeten 'opknappen' wat niet eens van jouw is...
Gewoon lading zeer dikke chloor d'r overheen en klaar (werkt imho beter dan van die speciale schimmelmiddeltjes)quote:Op woensdag 22 september 2010 12:12 schreef DJMO het volgende:
even snel want de kleine moet zo naar bed: Het huis was wel schimmelvrij, er was slechts één plek in de ouderslaapkamer te zien wat afkomstig was van een oude lekkage. Mjah, als oud vrouwtje alleen ga je dat niet lopen herbehangen denk ik![]()
Gezien de situatie en de prijs, zou ik het zeker doen. Dan kan je zelfs nog overwegen zelf een aardlekschakelaar te bekostigen als de wbv dat niet wil doen.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb al meermalen aangegeven dat dit een kluswoning is. We kunnen kiezen of kabelen. Dit accepteren of nog circa drie jaar in een tweekamer app. blijven met twee kinderen (peuter en baby). De huur van deze woning is er ook naar, ik betaal maar 349. Ik denk dat jij wel wat meer betaald (zeker als het ook vier kamers zijn)
we zitten waarschijnlijk met één maand overlap van de huur. in minimaal vier weken, moeten de woonkamer (laminaat + ondervloer is aanwezig, moet alleen een plastic (?) beschermlaag onder en de vloer is klaar. Behang, via marktplaats vond ik een adresje wat goedkoop is in partijen restbehang. (10¤ voor vijf rollen) dus dat hoeven de kosten ook niet te zijn.) en iig één kinderslaapkamer in orde te krijgen zijn. De keuken hoeft weinig aan te gebeuren, ik kan kijken of een vriend hem kan isoleren, maar hey, liever een koele keuken dan een (te) warme keuken waar alles bederft als je er naar kijktquote:Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Rapaille het volgende:
Ik zou het zelf wel doen, maar puur vanwege de situatie. Iets anders zal gewoon niet snel op je pad komen, in je huidige woning nog zo'n 3 jaar blijven wonen is ook niet te doen. Dan is er nog als optie particulier huren, maar dat is duur.
Er is echt wel wat van te maken, maar je zal zeker met dubbele huur zitten. Er moet zoveel gebeuren in dat huis dat je er beter nog niet kan gaan wonen.
Er is echt wel wat van te maken, alleen de badkamer en wc blijven een ramp natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |