abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 oktober 2010 @ 19:03:13 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87178840
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Voordeel van verhuizen is dat je sneller afscheid neemt van spullen, mensen die vaker verhuizen hebben ook altijd steeds minder spullen te verhuizen is mijn ervaring :)

Is de woningbouwvereniging al langs geweest ?
ik hoop voorlopig niet meer te (hoeven) verhuizen :') hoe meer ik inpak hoe meer t*ringzooi ik lijk te krijgen _O-
bedoel je in m'n ouwe of nieuwe huis? van t nieuwe krijg ik pas 13-10 de sleutel en kan ik dus met eigen ogen aanschouwen (en fotograferen) wat er vernieuwd is door ze. In t oude huis staat de afspraak voor de eerste inspectie voor ma 11-10.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 oktober 2010 @ 19:51:32 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87180834
ik denk dat ik hét thema voor de kamer van Jan heb gevonden O+

"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 oktober 2010 @ 14:47:23 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87246604
net mail van de verzekering (inboedel en dergelijke):

Tijdens mijn verhuizing zijn beide woningen verzekerd! Dus gewoon per 13-10 overgeschreven, en per 30-11 komt het oude adres te vervallen daar.

dat is wel prettig dat de HEMA zo met je meedenkt :D

woensdag 6 oktober 2010 @ 15:35:35 #204
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87248524
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat ik hét thema voor de kamer van Jan heb gevonden O+

[ afbeelding ]
Piet Jan Piraat! O+ Daar kan je vast heel veel leuke spulletjes bij vinden!

Ik ben trouwens eindelijk even de schuur voor je in gedoken, helaas... die kraan is er niet meer... Sorry!

Zijn er nog meer dingen die jullie nodig hebben eigenlijk? Wie weet ligt er hier nog het e.e.a. na de verbouwing/verhuizing!
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 15:49:04 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87249046
kan je de kranen niet omwisselen met je huidige woning?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 oktober 2010 @ 15:49:23 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87249056
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:35 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Piet Jan Piraat! O+ Daar kan je vast heel veel leuke spulletjes bij vinden!

Ik ben trouwens eindelijk even de schuur voor je in gedoken, helaas... die kraan is er niet meer... Sorry!

Zijn er nog meer dingen die jullie nodig hebben eigenlijk? Wie weet ligt er hier nog het e.e.a. na de verbouwing/verhuizing!
ik zou het zo 1,2,3 niet weten. ik zoek denk ik nog een (pas)spiegel voor in m'n slaapkamer. en wat ik nog wel nodig heb zijn twee (mdf) planken om in mijn computerhoekje op te hangen/te plaatsen voor mijn hele pc zooi. Maar daar weet ik de afmetingen nog niet van. En kinder plafondlampen! (maar die zal je ongetwijfeld zelf ook nodig hebben nu ;) )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 oktober 2010 @ 15:50:22 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87249098
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef lady-wrb het volgende:
kan je de kranen niet omwisselen met je huidige woning?
ik zou wel willen, maar dat gaat (denk ik) ten koste van m'n borgsom. Ze zijn nl. geplaatst door de wbv hier dus dat zit er ben ik bang niet in :N

pi_87249519
Zijn kranen niet de verantwoording van de woningbouw?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 oktober 2010 @ 16:19:30 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87250171
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef Ml-etje het volgende:
Zijn kranen niet de verantwoording van de woningbouw?
ja, ze moeten werkende kranen plaatsen. Ik wil (in de douche) echter een thermostaatkraan, en dat doen ze niet, is te duur. Ik krijg gewone mengkranen ;)

woensdag 6 oktober 2010 @ 16:27:48 #210
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87250477
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik zou het zo 1,2,3 niet weten. ik zoek denk ik nog een (pas)spiegel voor in m'n slaapkamer. en wat ik nog wel nodig heb zijn twee (mdf) planken om in mijn computerhoekje op te hangen/te plaatsen voor mijn hele pc zooi. Maar daar weet ik de afmetingen nog niet van. En kinder plafondlampen! (maar die zal je ongetwijfeld zelf ook nodig hebben nu ;) )
:Y inderdaad, maar onze baby zal het voorlopig echt moeten doen met mijn zorgvuldig uitgekozen plafondlamp ;).

Ik zal nog wel eens op zolder kijken wat er hier nog ligt. Al gaan planken en passpiegels niet zo makkelijk op de post :D

Wat die thermostaatkraan betreft, op marktplaats staan er wel een heleboel te koop, je moet wel even de hartafstand weten van de aansluitingen die uit de muur in de douche komen. Ik zag ze al voor een prikkie staan, van bekende merken als Grohe en Plieger.
pi_87252761
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja, ze moeten werkende kranen plaatsen. Ik wil (in de douche) echter een thermostaatkraan, en dat doen ze niet, is te duur. Ik krijg gewone mengkranen ;)
Oja dat hebben wij toen ook zelf moeten vervangen.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 17:24:24 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87252853
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

soms hebben ze bij bouwmarkten en zelf bij aldi of lidl thermostaatkranen in de aanbieding/opruiming
gewoon goed opletten en de krantjes in de gaten houden
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:19 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87252886
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef DJMO het volgende:

[..]

marktplaats in de gaten houden
en de kringloopwinkels!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 oktober 2010 @ 13:30:18 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87282696
tele2 kan eindelijk van m'n lijstje af nu. De aansluiting hier wordt kosteloos opgezegd, en de aansluiting in het nieuwe huis op dezelfde dag opgeleverd. Daar heb je dan twee weken voor nodig :') alles, van kraamzorg tot eneco is binnen vijf minuten geregeld via Internet, maar voor je internet zit je twee weken aan de telefoon. Het is van de zotte :')

ben alleen vergeten te vagen aan die dodo of ik m'n modem terug moet sturen of dat ik gewoon dit modem in bruikleen houd en geen nieuwe krijg straks _O-

donderdag 7 oktober 2010 @ 13:44:15 #215
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87283191
Vergeet ook zeer zeker niet je bank(en)
Die hebben namelijk nogal de vervelende eigenschap om op hun post "niet doorzenden" te zetten omdat ze via je oude adres nog een paar handtekeningen willen om je rekeningen etc. daadwerkelijk te verhuizen
heeft hier geduurd tot dit jaar (vanaf 2007) om een simpele verhuizing bij de postbank/ing voor elkaar te krijgen inclusief een opheffing rekening :')
En ja de verhuizing was al ruim optijd doorgegeven, maar zij zijn nogal traag met verwerken, we kregen nog wel een brief op beide adressen dat de verhuizing binnengekomen was en dat ze het in orde gingen brengen, maar na 3 maanden sturen ze dan een 2e brief omdat je handtekening niet exact hetzelfde is als bij het openen van de rekening x jaar geleden en of je het nogmaals wilt bevestigen.. en dit natuurlijk naar het oude adres waar je niet woont. geen sleutel van hebt en de makelaar weigert de post-stukken af te geven en doodleuk zegt "dan moet u maar een verhuisbericht doorgeven" etc etc etc
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 oktober 2010 @ 14:01:38 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87283755
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:44 schreef maffemuts het volgende:
Vergeet ook zeer zeker niet je bank(en)
Die hebben namelijk nogal de vervelende eigenschap om op hun post "niet doorzenden" te zetten omdat ze via je oude adres nog een paar handtekeningen willen om je rekeningen etc. daadwerkelijk te verhuizen
heeft hier geduurd tot dit jaar (vanaf 2007) om een simpele verhuizing bij de postbank/ing voor elkaar te krijgen inclusief een opheffing rekening :')
En ja de verhuizing was al ruim optijd doorgegeven, maar zij zijn nogal traag met verwerken, we kregen nog wel een brief op beide adressen dat de verhuizing binnengekomen was en dat ze het in orde gingen brengen, maar na 3 maanden sturen ze dan een 2e brief omdat je handtekening niet exact hetzelfde is als bij het openen van de rekening x jaar geleden en of je het nogmaals wilt bevestigen.. en dit natuurlijk naar het oude adres waar je niet woont. geen sleutel van hebt en de makelaar weigert de post-stukken af te geven en doodleuk zegt "dan moet u maar een verhuisbericht doorgeven" etc etc etc
rabo heb ik al persoonlijk bij de bank geregeld :) Wordt vanaf 1 november naar het nieuwe adres gestuurd :P

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 12:14:18 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87380356
het inpakken en opruimen vordert langzaam maar zeker. Doos nummer tien is ingepakt. nog 3 nachtjes slapen dan krijgen we de sleutel

pi_87380817
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:14 schreef DJMO het volgende:
het inpakken en opruimen vordert langzaam maar zeker. Doos nummer tien is ingepakt. nog 3 nachtjes slapen dan krijgen we de sleutel *O*
*O* Wat leuk! Gaan jullie dan ook meteen over of eerst nog klussen? (Heb je misschien al gezegd, ben het ff kwijt)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 oktober 2010 @ 16:32:36 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87387055
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:28 schreef Beijtje het volgende:

[..]

*O* Wat leuk! Gaan jullie dan ook meteen over of eerst nog klussen? (Heb je misschien al gezegd, ben het ff kwijt)
eerst klussen ;) we gaan t weekend van 20 november over :)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 oktober 2010 @ 13:21:05 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87492988
even kort: er zit een hele nieuwe groepenkast in, gasleiding is vervangen, nieuwe wc-pos/bril, nieuw douche armatuur, nieuwe wastafel, en nieuw plafond in de voorkamer boven.

we zijn BLIJ! *O*

pi_87495607
Fijn dat de WBV ook mee werkt,veel sucses straks met de verdere klussen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 14:38:40 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87495826
Goed zeg, fijn dat dat allemaal voor je opgeknapt is ^O^ Nu maar lekker schilderen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87498165
Veel plezier in jullie nieuwe huisje
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:49:52 #224
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87498493
Fijn meis!!! Hebben ze er stiekem ook een thermostaankraan opgezet? ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:41 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87499289
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:49 schreef twentemeisje het volgende:
Fijn meis!!! Hebben ze er stiekem ook een thermostaankraan opgezet? ;)
nee helaas, het is een gewone mengkraan ;)

pi_87500967
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef DJMO het volgende:
even kort: er zit een hele nieuwe groepenkast in, gasleiding is vervangen, nieuwe wc-pos/bril, nieuw douche armatuur, nieuwe wastafel, en nieuw plafond in de voorkamer boven.

we zijn BLIJ! *O*
jeeej
*O*
inmiddels de sleutel gekregen, en aan het verhuizen geslagen?
~ Bonito La Risa ~
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 oktober 2010 @ 17:41:11 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87502591
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:59 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

jeeej
*O*
inmiddels de sleutel gekregen, en aan het verhuizen geslagen?
sleutels gekregen :Y verhuizen :N opknappen (verven, behangen, laminaat leggen, witten) :Y 't weekend van 20 november gaan we verhuizen ;)

pi_87502616
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef DJMO het volgende:

Netjes. *O*
pi_87502653
Gefeliciteerd met de sleutels!
Fijn dat ze van de woningbouw zoveel geregeld hebben!

Ben super benieuwd wat jullie ervan gaan maken, maar volgens mij kan het sowieso alleen maar mooier erop worden dus dat scheelt :D
pi_87507554
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:43 schreef bl0emetjE het volgende:
Gefeliciteerd met de sleutels!
Fijn dat ze van de woningbouw zoveel geregeld hebben!

Ben super benieuwd wat jullie ervan gaan maken, maar volgens mij kan het sowieso alleen maar mooier erop worden dus dat scheelt :D
He bloem :) Hoe is het met jou?!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 13:07:16 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87530107
gisteren had ik geen foto's, maar vandaag wel :P

nieuwe wcpot/bril (zit toch fijner) (wordt nog opnieuw gewit)

De opgeknapte badkamer (stickers moeten van de tegels af en wordt nog gewit)

Hét hangijzer: de nieuwe groepenkast:

De babykamer is inmiddels klaar om dichtgesmeerd en behangen/geverfd te worden:

De ergste muur in Jan z'n kamer is ook behangvrij:

met een nieuw plafond in z'n kamer:

Vorige keer vergeten: Het uitzicht uit onze slaapkamer (en die van de babykamer)

pi_87531317
Nice!

En voor die stickers; bij de Xenos hebben ze van die stickers voor op wc's en badkamers! Echt heel veel motiefjes! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:11:47 #233
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87532387
*O* foto's! Jullie gaan er vast iets moois van maken meis!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 14:59:37 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87534060
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:43 schreef Vlindur het volgende:
Nice!

En voor die stickers; bij de Xenos hebben ze van die stickers voor op wc's en badkamers! Echt heel veel motiefjes! ^O^
een tante van mij heeft nog wandtegels over, een doos blauwe en een doos witte .. het zit er denk ik eerder in dat we dat gaan gebruiken in de douche, dan nieuwe stickers ;)

pi_87534080
Ziet er goed uit wat de woningbouw heeft gedaan! Het is lekker 'leeg' nu, het leuke met het verven van alles is dat je meteen resultaat ziet! Vanaf nu zal dus alles echt zienderogen opknappen!
Gaan jullie nog iets met kleuren doen? Of worden de muren lekker licht en fris wit?

@Vlinder: :W Alles goed hier en hoe is het met jou? En met jullie kleintje? Ik zie dat je gaat trouwen!! Gefeliciteerd!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 16:52:58 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87538324
ik geloof dat we zondag al met verven van de kozijnen gaan beginnen :D en zaterdag laminaat uitzoeken

pi_87540608
DJMO, boel werk aan de winkel maar wat ga je lekker genieten van meer ruimte!
Heb ik het gemist of komen er nog foto's van de woonkamer en de keuken?
Weet even zo snel niet meer waar je woont maar heb eventueel nog een paar leuke meubeltjes (teak) en een hele gave grote spiegel voor je die ik kwijt wil voor niks.
Laat het me maar weten of stuur me een pbtje.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 18:11:15 #238
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87541109
Lotte, foto's van de keuken staan op de vorige pagina. Woonkamer staan detailfoto's van, maar geen overzichtsfoto's. Zal ik morgen eens maken, (kan ik terugkijken hoe ruim het ook alweer was, voor ik al m'n rotzooi erin gestopt heb :+ )

pi_87541338
Sorry, had ik overheen gekeken maar blijft nog mijn vraag inzake spulletjes, zie nog eens vorige reactie van mij :W
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 18:23:57 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87541484
je hebt een pm lotte ;) was ik vergeten te zeggen in m'n vorige post :D

pi_87541710
Blijkt dat we in dezelfde gemeente wonen, dat beloofd veel leuks! Ik gooi een steen en sta in je tuin, is dat even fijn, is vervoer ook geen punt.
pi_87542069
Mooi uitzicht vanuit de babykamer! Het ziet er landelijk uit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 18:46:28 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87542147
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mooi uitzicht vanuit de babykamer! Het ziet er landelijk uit.
we zitten echt op de grens van het dorp, aan het einde van de straat. (wel vlakbij de groene kruisweg maar hey, een kniesoor die daarop let ;) ) Wat je ziet is het volkstuincomplex waar we op uit kijken en waar (als het goed is) ook een duivenvereniging zit (leuk voor de kat, die kwam in dit huis al met een duif thuis :X )

pi_87542169
Klopt! Het is hier een paradijs van veel groen en natuurgebieden vlak bij de grote stad ^O^
pi_87542240
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Klopt! Het is hier een paradijs van veel groen en natuurgebieden vlak bij de grote stad ^O^
Wel fijn hoor. Ik woon in een dorp maar hier in de omgeving zijn alleen maar kleine dorpjes en stadjes. Voor een échte stad moet je toch minimaal een uur rijden.
pi_87542598
Al behoeft het huis wat werk, de locatie is geweldig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 19:11:14 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87543126
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wel fijn hoor. Ik woon in een dorp maar hier in de omgeving zijn alleen maar kleine dorpjes en stadjes. Voor een échte stad moet je toch minimaal een uur rijden.
ik denk dat we met het ov, 10 minuten van rotterdam (zuid) afzitten, en met de auto een klwein kwartiertje. Echt, wat lotte al zegt, het is hier ideaal!

pi_87543558
Mijn hub doet het met de auto idd in 10 minuten welliswaar om half 7.... tot aan de Westblaak. Met de metro is het idd 15/20 minuten dus midden in het groen en midden in de grote stad .
Maar wel natuurgebied, heel veel groen en rust en alle leuke dingen op haast loopafstand
Dat ik er in de buurt woon is dan wel weer een minpunt maar vooruit, iets moet tegenzitten O-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 oktober 2010 @ 19:27:12 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87543848
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mijn hub doet het met de auto idd in 10 minuten welliswaar om half 7.... tot aan de Westblaak. Met de metro is het idd 15/20 minuten dus midden in het groen en midden in de grote stad .
Maar wel natuurgebied, heel veel groen en rust en alle leuke dingen op haast loopafstand
Dat ik er in de buurt woon is dan wel weer een minpunt maar vooruit, iets moet tegenzitten O-)
ach, ik kan dat geen minpunt noemen hoor ;)

pi_87544342
Kom maar op de koffie, is om de hoek, altijd welkom, pb je waar ik precies woon, is 2 minuten lopen .
Hoe kan het zo gaan zeg ^O^
pi_87547233
Fijn dat de woningbouw veel heeft opgeknapt/vervangen!
Ben heel benieuwd hoe het wordt.
pi_87549187
Ik heb Jan mogen ontmoeten en een high five van hem gekregen
En zijn mams is een lief mens !
Gaat vast goed komen, waar ze komen te wonen is in elk geval een hele leuke plek.
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 22:29:29 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87552743
Heb je al foto's van het werk van de woningbouw ? Ben wel benieuwd wat ze nu uiteindelijk aan het elektra gedaan hebben
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:16:12 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87559742
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je al foto's van het werk van de woningbouw ? Ben wel benieuwd wat ze nu uiteindelijk aan het elektra gedaan hebben
specieaal voor jou in de herhaling :P (foto's van na hun geklus staan op de vorige pagina ;) )

en hier en daar wat stopcontacten bijgezet, vastgezet, vervangen door wat stevigers etc. (ik heb in de keuken 8 (!) stopcontacten waaronder een eigen, losse voor de wasmachine :)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:25:19 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87599884
Dit laminaat (voor de woonkamer) is het geworden:

Gordijnen zijn beige, met een motief met paars erin. Kan geen afbeelding vinden helaas, maar ze zijn over ca. drie weken klaar.

Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 11:22:32 #256
92034 crew  Vonkenboer
pi_87626757
Het enigste wat mij opvalt aan de meterkast zelf is dat er volgens mij geen hoofdschakelaar geplaatst is terwijl dit sinds 2005 toch echt verplicht is.

Een hoofschakelaar is een schakelaar waarmee je de gehele installatie in je woning in of uit kunt schakelen in één handeling.

Verder oogt die flexibele buis die ze zo raar vast hebben gespijkerd verschrikkelijk... waarom hebben ze geen normale 16 mm buis gebogen dan was het voor het oog zoveel mooier geweest :N
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 11:23:57 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87626775
is dat niet de meest linkse schakelaar ?? Er zitten nl maar drie groepen in de woning volgens mij.

zondag 17 oktober 2010 @ 11:42:18 #258
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87627103
Even een dikke :* voor DJMO die zo graag wil klussen maar vandaag niet kan!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 12:22:57 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87628230
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:42 schreef twentemeisje het volgende:
Even een dikke :* voor DJMO die zo graag wil klussen maar vandaag niet kan!
ik ga er hoe dan ook heen als Jan straks wakker is .. ben het nutteloos thuis zijn zo spuugzat *blame m'n hormonen maar*

Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 12:26:44 #260
92034 crew  Vonkenboer
pi_87628337
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:23 schreef DJMO het volgende:
is dat niet de meest linkse schakelaar ?? Er zitten nl maar drie groepen in de woning volgens mij.
Kwestie van uitproberen; kun je mij vertellen wat er allemaal precies op de voorkant onder die schakelaar staat ? Dan kan ik je op afstand wel vertellen of dit een (door jou gewilde) aardlekschakelaar is of dat het de hoofschakelaar is.

In het laatste geval zou dat betekenen dat je nog steeds niks achter een aardlekschakelaar hebt zitten :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 12:29:17 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87628416
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kwestie van uitproberen; kun je mij vertellen wat er allemaal precies op de voorkant onder die schakelaar staat ? Dan kan ik je op afstand wel vertellen of dit een (door jou gewilde) aardlekschakelaar is of dat het de hoofschakelaar is.

In het laatste geval zou dat betekenen dat je nog steeds niks achter een aardlekschakelaar hebt zitten :X
ik ga er vanmiddag kijken, en dan kan ik het opschrijven voor je. Ben nu gewoon in m'n oude huis namelijk ;)

pi_87628609
Vonkenboer, als je de foto uitvergroot zal je zien dat het een aardlekschakelaar is die daar gemonteerd is
En dat er maar een aardlekschakelaar is zal die ook als hoofdschakelaar fungeren, dus heeft de woningbouw gedaan wat er van hun verlangt word, we kunnen daar wel wel hele discusie over gaan hebben of het nu wel of niet volgens de NEN 1010: 2007 + C1: 2008 is. De situatie in de woning is verbeterd en dat is het grootste belaang voor de bewoners
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 12:39:28 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87628698
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:36 schreef exlurker het volgende:
Vonkenboer, als je de foto uitvergroot zal je zien dat het een aardlekschakelaar is die daar gemonteerd is
En dat er maar een aardlekschakelaar is zal die ook als hoofdschakelaar fungeren, dus heeft de woningbouw gedaan wat er van hun verlangt word, we kunnen daar wel wel hele discusie over gaan hebben of het nu wel of niet volgens de NEN 1010: 2007 + C1: 2008 is. De situatie in de woning is verbeterd en dat is het grootste belaang voor de bewoners
loool ik was straal vergeten dat de foto's klikbaar zijn voor vergroting _O-

pi_87632111
Die hormonen mogen rollen hoor, is al een aardig buikje, fijn dat je niet nog later je huisje krijgt, nu kun je nog zelf iets doen.
Maar waar je nu woont is idd én te klein én niet prettig met kindertjes. je gaat er hartstikke op vooruit dus gaan met die banaan.
De spulletjes hier lopen niet weg hoor.
Heb ook nog een vloerkleed voor je, halfhoogpolig gebroken wit, wellicht niet handig met kleintjes maar toch even lekker om onder de voeten te hebben tijdelijk, heb nog een zooitje sierkusses in die zelfde kleur . Je komt maar een keer kijken, tijd zat.
Nog een maandje !!!
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 14:35:40 #265
92034 crew  Vonkenboer
pi_87632480
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:36 schreef exlurker het volgende:
En dat er maar een aardlekschakelaar is zal die ook als hoofdschakelaar fungeren, dus heeft de woningbouw gedaan wat er van hun verlangt word, we kunnen daar wel wel hele discussie over gaan hebben of het nu wel of niet volgens de NEN 1010: 2007 + C1: 2008 is. De situatie in de woning is verbeterd en dat is het grootste belaang voor de bewoners
Oke, ik heb de foto's niet uitvergroot gehad.
Maar ik sluit mij gewoon aan bij jou mening hoor :) klinkt logisch namelijk !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 16:49:17 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87636911
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Lottekoekkie het volgende:
Die hormonen mogen rollen hoor, is al een aardig buikje, fijn dat je niet nog later je huisje krijgt, nu kun je nog zelf iets doen.
Maar waar je nu woont is idd én te klein én niet prettig met kindertjes. je gaat er hartstikke op vooruit dus gaan met die banaan.
De spulletjes hier lopen niet weg hoor.
Heb ook nog een vloerkleed voor je, halfhoogpolig gebroken wit, wellicht niet handig met kleintjes maar toch even lekker om onder de voeten te hebben tijdelijk, heb nog een zooitje sierkusses in die zelfde kleur . Je komt maar een keer kijken, tijd zat.
Nog een maandje !!!
gebroken wit? halfhoogpolig? ik ben verliefd <3 O+ echt zo mijn kleur _O_

pi_87637190
Ik had er zelfs 2 maar eentje is gesneuveld met een hondenongelukje...
Maar deze mankeert niks, ligt veilig op zolder en is nog helemaal schoon. Heeft nog geen 4 maanden hier gelegen maar na het ongelukje heb ik toch maar iets praktischer kleden gekocht :P
Afijn, heb toen mijn hondje geopereerd werd, om te voorkomen dat ze op de bank sprong, 4 langwerpige donzen kussens gekocht om de bank af te dammen. Die liggen dus ook oneerbiedig kussen te zijn op zolder, hoesjes net vers gewassen dus die zouden ook blij zijn om weer een functie te krijgen.
(ik ben van het strakke dus hoef geen kussentjes O-) )
Haal mijn zolder maar leeg meid. Je mag het allemaal zó meenemen. Ga nog even zoeken wat er nog achter de schuifdingen staat, volgens mij heb ik ook nog leuke lampenvoeten maar weet dat even niet zeker.
pi_87637235
(en lottekoekkie stoot morgen haar dikke waterkop op de zolder in haar zoektocht naar leuke spullen... au)
^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 19:00:50 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87641051
*incoming fotospam*

Wat moet ik doen?

oke:

na gedane arbeid is het goed rusten ;)

trapleuning is geschuurd:

net als de diverse deurposten:

De babykamer zijn de kozijnen al gelakt:

Ouderslaapkamer: binnenkant kastdeur in de grondverf:

(Toen ik wegging was m'n schoonvader bezig met de plinten daar)

Het trapgat was ook al helemaal kaal:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 19:05:40 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87641181
Lottekoekkie: ik bel je ergens deze week even op en dan kom ik langs :* (ik moet even kijken wanneer ik het behang moet ophalen, denk dinsdag of woensdag dus dan kan ik niet)

zondag 17 oktober 2010 @ 19:16:50 #271
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87641505
Jeumig jullie gaan als de brandweer! Cool! Jan O+ (issie nog lief geweest vanmiddag? ;) )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 oktober 2010 @ 19:20:47 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87641629
Jan weert zich goed, zie ik :D Handig zo'n helpertje ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_87642482
Je weet het, ik heb geen haast en wat je hebben wilt en in mijn auto past breng ik wel naar je nieuwe huis toe. Take it easy
Eerst je huisje opknappen, dan is het tijd genoeg op te stylen.
En Jan is een megagrote hulp O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 20:49:16 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87645593
morgen gaat m'n schoonvader verder met verven, johan gaat uit z'n werk om verder te schuren (nadat hij eerst gegeten heeft htuis). dinsdag zou het verfwerk klaar moeten zijn, maar dat is nog krap aan. Vanmiddag is de schuurmachine er mee gekapt, dus ik ben zojuist een andere wezen lenen bij mijn oom en tante. Hopelijk is het schuurwerk morgen dan gedaan.

In de tussentijd ga ik hier maar overtollige kleding inpakken, badcape's gaan ook in een doos (die zijn toch voor de baby straks, Jan doet het maar met gewone handdoeken voortaan ;) ) en ik ga eens kijken of ik de heren wat werk uit handen kan nemen door het laminaat in de gang vast los te halen en schoon te maken. Als er dan even niks anders te doen is, kan er ginds boven vast een start worden gemaakt met het laminaat leggen.

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:20 schreef Rewimo het volgende:
Jan weert zich goed, zie ik :D Handig zo'n helpertje ;)
hij vond de haard het interessantste ;)

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:16 schreef twentemeisje het volgende:
Jeumig jullie gaan als de brandweer! Cool! Jan O+ (issie nog lief geweest vanmiddag? ;) )
hij hield z'n kleding aan (thuis probeert hij constant z'n broek uit te trekken) dus ik zou zeggen dat hij zich prima vermaakt heeft en heel lief is geweest daar ;)

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Je weet het, ik heb geen haast en wat je hebben wilt en in mijn auto past breng ik wel naar je nieuwe huis toe. Take it easy
Eerst je huisje opknappen, dan is het tijd genoeg op te stylen.
En Jan is een megagrote hulp O+
:*

pi_87652591
DJMO, het schiet al aardig op! Verven duurt idd altijd toch langer dan je denkt helaas. Maar het wordt straks heel mooi ! ^O^
pi_87654483
Ik lees nu dit topic

Wat kost die huur van je 1e woning ofwel die hele oude woning?
100 euro ? of?
Je hebt trouwens een eind jaren 70/begin jaren 80 keuken erin zitten dus aan vervanging toe lijkt me.

Ehhh...sorry volgens mij gelezen 349 euro :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Zwolsboy op 17-10-2010 23:27:23 ]
Interessant he ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 oktober 2010 @ 08:23:46 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87661124
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik lees nu dit topic

Wat kost die huur van je 1e woning ofwel die hele oude woning?
100 euro ? of?
Je hebt trouwens een eind jaren 70/begin jaren 80 keuken erin zitten dus aan vervanging toe lijkt me.

Ehhh...sorry volgens mij gelezen 349 euro :P
het is gewoon een standaard keukenblok, nog geen vijf jaar geleden geplaatst. Dat vervangt de woningbouw dus niet, aangezien het heel, veilig en functioneel is ;) hij is overigens ook nog redelijk schoon (wat me alleszins meevalt omdat er een oud vrouwtje heeft gewoond ;) )

en kale huurprijs is idd 349 :Y

pi_87685206
Ik schoon het topic op en de discussies wil ik graag buiten dit topic zien :)
pi_87701722
Nou, ik vind het helemaal niet duur hoor. Als het straks opgeknapt is en klaar ziet het er al heel anders uit. Jullie hebben een goede keuze gemaakt.
pi_87701765
Schiet al aardig op! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als het klaar is.....
En naar de vaatwasser ;)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_87703385
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
djmo ik heb erg benieuwd naar het reslultaat (foto's *O* ). volgens mij valt er heel wat moois van te maken. weet je al wat je met de kast gaat doen waar je ideen voor vroeg eerder dit topic?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:38:04 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87706554
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:43 schreef loecje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
djmo ik heb erg benieuwd naar het reslultaat (foto's *O* ). volgens mij valt er heel wat moois van te maken. weet je al wat je met de kast gaat doen waar je ideen voor vroeg eerder dit topic?
boekenkast, speelgoedkast, adminstratie (denk ik ;)) maar wel met dichte deur, anders kan ik m elke dag opruimen :')

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:26:50 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87708205
overigens (ook een beetje voor Loecje :P ) fotootje van de voorraadkast (naast de ingang naar de keuken) voor en tijdens:

Boven met een laag oud plakplastic op een gipsen ondergrond, dat was met één ruk schoon. De planken waren een ander verhaal, dat zat goed, echt goed, vast. Deze kast word simpel behangen aan de binnenkant, en de planken opnieuw bekleed met plastic. Deze kast wordt voorraadkast (denk aan pakken koffie, pleepapier, potten groente, rijst en weet ik veel wat nog meer)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:16:43 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87722558
vraagje: kan ik dit:

vervangen voor : http://link.marktplaats.nl/388213764 ? en zo ja, is de prijs die gevraagd word acceptabel? (ik hoef geen technische hoogstandjes verder)

pi_87723598
ja, die kan je gebruiken, het is een Honywell III, een ouder type , de nieuwe Honywell IV heeft een adviesprijs van ¤144, 00

Hier de gebruiksaanwijzing
http://www.honeywellbv.nl/uploads/files/chr3.pdf
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:55:10 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87723940
dus 15 euro is wel redelijk? of juist (te) goedkoop? ik ben zo'n n00b op gebied van 2e handsprijzen :@

pi_87724867
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:55 schreef DJMO het volgende:
dus 15 euro is wel redelijk? of juist (te) goedkoop? ik ben zo'n n00b op gebied van 2e handsprijzen :@
Denk het wel, eerder te duur dan te goedkoop. Het is maar net wat de gek ervoor heeft he... Maar ik zou het er wel voor geven denk ik als ik snel een nieuwe nette thermostaat zou willen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:31:22 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87725339
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:19 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Denk het wel, eerder te duur dan te goedkoop. Het is maar net wat de gek ervoor heeft he... Maar ik zou het er wel voor geven denk ik als ik snel een nieuwe nette thermostaat zou willen...
ik heb een bod uitgebracht van 5 euro .. ik wil tot tien gaan inclusief verzenden :)

pi_87726269
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb een bod uitgebracht van 5 euro .. ik wil tot tien gaan inclusief verzenden :)
Oeh inclusief verzenden? Jij speelt het hard! ;) Hopen dat het niet een Fokker is, die nu je strategie kent ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:54:14 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87726322
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:53 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Oeh inclusief verzenden? Jij speelt het hard! ;) Hopen dat het niet een Fokker is, die nu je strategie kent ;)
ben jij het toevallig? _O-

pi_87726652
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

Niet te hoog bieden hoor, het zijn vaak mensen die die dingen uit huizen hebben gehaald.
Er zijn ook mensen die die dingen voor hun werk eruit halen en er via Marktplaats in handelen.
pi_87726661
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

ben jij het toevallig? _O-
Haha dat zou mooi zijn... Nee, it wasn't me...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:04:57 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87726843
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet te hoog bieden hoor, het zijn vaak mensen die die dingen uit huizen hebben gehaald.
Er zijn ook mensen die die dingen voor hun werk eruit halen en er via Marktplaats in handelen.
thnx voor je tip! dan weet ik nu zeker dat ik niet hoger moet gaan :)

dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:48:28 #294
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_87734373
pssssst.
heb evt. nog steeds die plank voor je hoor ( zal morgenvroeg ff maat opmeten )

ziet er goed uit djmo :) :)

240 * 60 * 2.8 cm

[ Bericht 4% gewijzigd door -gt- op 20-10-2010 11:00:12 (afmeting toegevoegd :)) ]
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37:03 #295
92034 crew  Vonkenboer
pi_87762547
Die thermostaat zou je probleemloos zelf kunnen vervangen, ff de stekker bij de ketel eruit halen.
Die ronde ring kun je meestal los trekken of even met een kleine schroevendraaier opwippen waarna je de oude thermostaat zo van de muur kunt halen. Eigenlijk zijn deze thermostaten wel een beetje nauwkeuriger omdat ze nog met kwik werken ipv de elektronische thermostaten van tegenwoordig.

Maarjah als je een thermostaat wilt hebben die automatisch op een vastgesteld tijdstip in of uit schakeld dan zit er niks anders op dan hem te vervangen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 18:46:59 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87762926
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:48 schreef -gt- het volgende:
pssssst.
heb evt. nog steeds die plank voor je hoor ( zal morgenvroeg ff maat opmeten )

ziet er goed uit djmo :) :)

240 * 60 * 2.8 cm
ik zal m'n schoonvader vragen of ik die kan gebruiken (lees, of het past) in de computerhoek!

@Vonkenboer : Het liefst wil ik idd op een vooraf ingesteld tijdstip de verwarming in laten schakelen. Voornamelijk omdat we straks (maart, dus nog koud buiten) een pasgeboren baby hebben, die ik liever niet aan de kou blootstel. Het is natuurlijk te ondervangen door hem of haar even lekker in z'n slaapzakje te laten liggen tot het op temperatuur is, maar dat werkt ook niet lang altijd ;) Het is iig geen halszaak, ik kijk rustig uit naar zo'n ding, vind ik er één voor (heel) weinig geld, dan doe ik het, en anders laat ik het even voor wat het is ;)

† In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 18:58:34 #297
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87763414
ik had vroeger diezelfde thermostaat. het is echt een fijn ding.
pi_87764656
Ik heb nog een Siemens REV 100 liggen, een showroom geval, dus nog nooit gebruikt die kan je zo van me krijgen voor de verzendkosten. De thermostaat heeft minder mogelijkheden als de honeywell. Gegevens en gebruiksaanwijzing zijn op het net te vinden
Stuur maar een PM met adres als je intresse hebt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 oktober 2010 @ 19:38:51 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87765251
PM verstuurd ;) *bod intrekt op mp *

pi_87775933
mooi om te zien hoe iedereen hier een beetje meehelpt aan het opknappen van je huisje. ik word er helemaal blij van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')