abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 september 2010 @ 12:21:30 #103
318081 RidgeF
DJ for Life!
pi_86377852
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:09 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik vond het een matige documentaire. Er zat geen duidelijke lijn in, ging van de hak op de tak. Wilde hij nou het succes verklaren van Wilders, of waar hij aan zijn ideeën kwam, of wilde hij de PVV-stemmer zien? Een beetje van alles halfbakken. Er werden geen mensen gehoord die ergens verstand van hadden. Onnodige stukjes werden laten zien, zoals 20x dat hij niet Wilders mocht volgen of hoe een oude demente man wordt omgedraaid in bed WTF?

Wat stukjes in Israel en Amerika waren wel interessant. En sommige twee Wilders aanhangers in het programma waren erg creepy :o.
Welke twee bedoel je ik vond dat ze meer dan gelijk hebben . Wat ik ook niet begrijp is het feit dat die filmer zelf de problemen in kanaleneiland ondervond waar geert zo tegen strijdt en dan nog geen begrip ervoor hebben onbegrijpelijk.
Sommige mensen willen de waarheid niet onder ogen zien
Ondanks alle onzin blijft er niets mooiers dan radio maken..........
pi_86378283
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:21 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Welke twee bedoel je ik vond dat ze meer dan gelijk hebben .
Die kerel met z'n tai chi in het park vond ik aardig creepy. .

quote:
Wat ik ook niet begrijp is het feit dat die filmer zelf de problemen in kanaleneiland ondervond waar geert zo tegen strijdt en dan nog geen begrip ervoor hebben onbegrijpelijk.
En dat is allemaal de schuld van iedere willekeurige moslim?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86378427
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:21 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Welke twee bedoel je ik vond dat ze meer dan gelijk hebben . Wat ik ook niet begrijp is het feit dat die filmer zelf de problemen in kanaleneiland ondervond waar geert zo tegen strijdt en dan nog geen begrip ervoor hebben onbegrijpelijk.
Het ligt niet zo zwart-wit. :)

Je kan de conclusie wel erkennen dat Marokkaanse jongeren veel overlast en maatschappelijke onrust veroorzaken, maar daarbij hoef je nog niet de conclusie te delen dat dit aan de islam ligt, en daarom hoef je het nog niet eens te zijn met de simplistische oplossingen die Wilders aandraagt. Nog te zwijgen over het taalgebruik dat Wilders bezigt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86378662
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het ligt niet zo zwart-wit. :)

Je kan de conclusie wel erkennen dat Marokkaanse jongeren veel overlast en maatschappelijke onrust veroorzaken, maar daarbij hoef je nog niet de conclusie te delen dat dit aan de islam ligt, en daarom hoef je het nog niet eens te zijn met de simplistische oplossingen die Wilders aandraagt. Nog te zwijgen over het taalgebruik dat Wilders bezigt.
Dit dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86383003
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
Ah, het is duidelijk waardoor Wilders geinspireerd is. Erg fijne mensen waar hij zich mee inlaat, je zou maar op hem stemmen. Het is dan ook niet geheel vreemd dat de mensen die kritiek uiten op de documentaire inhoudelijk niets te zeggen hebben. De docu was knullig gebracht, maar de inhoud moet je toch echt aan het denken zetten.
Ik heb na deze documentaire toch wel een iets ander beeld van Wilders. Ik zie hem veel meer als machiavellist. Had ik al kunnen weten maar met al die feiten op een rij wordt het pijnlijk duidelijk. Wilders wil gewoon macht en hij ziet z'n (gespeelde) aversie tegen de Islam als een middel. Wordt een tegenstander van de Islam en je kan alle kanten op. Je krijgt financiering. Je kunt de ervaringen van Nederlanders met overlast veroorzakende allochtonen makkelijk koppelen aan je gevecht tegen de Islam.

Het is niets meer dan een populist. Alles om stemmen te krijgen, alles om macht te krijgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 13 september 2010 @ 15:50:49 #108
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86384379
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:37 schreef Klaudias het volgende:

En de verpleger die ging huilen, omdat hij zoveel van Wilders hield. Dat is nogal verregaande liefde voor een politicus... Volgens mij had hij een heterosexual mancrush op Wilders :D.
pi_86386320
heb de docu nu helemaal gekekeken maar wat een belabberd stuk zeg.

niks nieuws en geen enkele rode draad door de docu...

nou nou, hier hebben we zolang op gewacht :')
  maandag 13 september 2010 @ 16:41:17 #110
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86386411
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:40 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders wordt gesteund door Britse neo-nazi's _O-
Dat stuk vond ik erg suggestief. Ten eerste verteld hij dat bij de Extreem-Rechtse groep dat er voetbal hooligans bijzitten. Maar wat de maker er niet bij verteld is dat bij de tegendemonstranten ook niet allemaal een 'zuiver verleden' hebben.
pi_86386423
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:50 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

En de verpleger die ging huilen, omdat hij zoveel van Wilders hield. Dat is nogal verregaande liefde voor een politicus... Volgens mij had hij een heterosexual mancrush op Wilders :D.
Nou inderdaad :{ Ik kan best sympathie opbrengen voor een politicus, maar ik huil mij 's nachts niet in slaap bij de gedachte aan Cohen of Pechtold.
pi_86386469
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat stuk vond ik erg suggestief. Ten eerste verteld hij dat bij de Extreem-Rechtse groep dat er voetbal hooligans bijzitten. Maar wat de maker er niet bij verteld is dat bij de tegendemonstranten ook niet allemaal een 'zuiver verleden' hebben.
We konden toch zien dat daar ook idioten bij zaten? En die rechts-extremisten die komen er gewoon openlijk voor uit dat ze Wilders steunen, dus wat daar nou precies suggestief aan is, weet ik niet.
  maandag 13 september 2010 @ 16:43:10 #113
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_86386475
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:37 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hoe die gast daar heel droogjes stond te vertellen over Allah als kleuterneuker en dat ze in het Midden-Oosten wel van kontbonken houden. "Ik provoceer niet hoor, dat is de waarheid".

:')
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86386536
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:43 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Hoe die gast daar heel droogjes stond te vertellen over Allah als kleuterneuker en dat ze in het Midden-Oosten wel van kontbonken houden. "Ik provoceer niet hoor, dat is de waarheid".

:')
Dat stukje heb ik blijkbaar gemist. Ze houden in het M-O van hollenbonken? :')
  maandag 13 september 2010 @ 16:56:35 #115
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_86387046
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat stukje heb ik blijkbaar gemist. Ze houden in het M-O van hollenbonken? :')
http://player.omroep.nl/?aflID=11402569

V.a. 47:30 ongeveer:

"Geert is groter dan Mohammed, de kleuterneuker [...] Zoals iedereen weet zijn de Arabieren fervent kontebonkers en ze neuken kleine jongetjes, dat is normaal in hun cultuur."
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86387202
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:56 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

http://player.omroep.nl/?aflID=11402569

V.a. 47:30 ongeveer:

"Geert is groter dan Mohammed, de kleuterneuker [...] Zoals iedereen weet zijn de Arabieren fervent kontebonkers en ze neuken kleine jongetjes, dat is normaal in hun cultuur."
Holy fuck _O- Shit, ik moet eigenlijk weg uit dit land. Die idioterie begint me echt de strot uit te komen. Een aantal weken geleden ook al fikse ruzie gehad met een gast die het naar eigen zeggen niet erg zou vinden als Auschwitz wordt heropend voor moslims. Oke, hij was dronken, maar dan ben je echt ziek.
pi_86387489
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Holy fuck _O- Shit, ik moet eigenlijk weg uit dit land. Die idioterie begint me echt de strot uit te komen. Een aantal weken geleden ook al fikse ruzie gehad met een gast die het naar eigen zeggen niet erg zou vinden als Auschwitz wordt heropend voor moslims. Oke, hij was dronken, maar dan ben je echt ziek.
uiteraard is de docu maker niet op zoek gegaan naar de meest gekke pvv aanhangers :')

come-on zeg die vent die begon te huilen voor zijn wilders zegt toch wel genoeg over wat de insteek was van de docu maker.

en auschwitz is totaal een krankzinnig idee.
als die nu westenbork had gezegd, dat ligt wel in nederland :X :P
pi_86387695
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:07 schreef notagain het volgende:

[..]

uiteraard is de docu maker niet op zoek gegaan naar de meest gekke pvv aanhangers :')

come-on zeg die vent die begon te huilen voor zijn wilders zegt toch wel genoeg over wat de insteek was van de docu maker.

en auschwitz is totaal een krankzinnig idee.
als die nu westenbork had gezegd, dat ligt wel in nederland :X :P
Ooh jij bent dat rare figuur met je topic over dat niet Wilders en de PVV, maar juist moslims discrimineren. Wat je daar precies mee probeert te bewijzen, begrijp ik niet helemaal. Omdat zij het doen, mogen wij het ook?

Als jij roept dat de docu maker enkel op zoek is gegaan naar de meest weirde PVV-aanhangers, moet ik langzaam gaan geloven dat het merendeel van het PVV-electoraat een steek los heeft.
pi_86389546
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh jij bent dat rare figuur met je topic over dat niet Wilders en de PVV, maar juist moslims discrimineren. Wat je daar precies mee probeert te bewijzen, begrijp ik niet helemaal. Omdat zij het doen, mogen wij het ook?

Als jij roept dat de docu maker enkel op zoek is gegaan naar de meest weirde PVV-aanhangers, moet ik langzaam gaan geloven dat het merendeel van het PVV-electoraat een steek los heeft.
met dat topic wijs ik erop dat racisme en discriminatie vanuit islamtisch/marokkaans punt heel normaal gevonden word en hoor je niemand over.

ik denk dat juist gemengde relaties zorgt voor betere integratie en wederzijds begrip.
bovendien zullen wanneer marokkaanse dames echt vrij zijn in partnerkeuze sneller kiezen voor een autochtoon en zo de typische kutmarokkanen aansporen om beter hun best te doen wanneer ze opeens niet meer aan de vrouw komen.
  maandag 13 september 2010 @ 18:38:17 #120
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86390293
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het had wat meer met nuance mogen worden gezegd, maar het is een feit dat Mohammed een huwelijk 'consumeerde' met een 9 jarig meisje. Ook is het een feit dat in de agrarisch-Islamitische cultuur vrouwen eerder 'rijp' worden gezien dan in de Westerse wereld.
pi_86390771
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:38 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het had wat meer met nuance mogen worden gezegd, maar het is een feit dat Mohammed een huwelijk 'consumeerde' met een 9 jarig meisje. Ook is het een feit dat in de agrarisch-Islamitische cultuur vrouwen eerder 'rijp' worden gezien dan in de Westerse wereld.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen als jij zich drukmaken om een of andere pedofiel die 1300 jaar geleden leefde, terwijl tot voorkort jonge kinderen massaal werden misbruikt door katholieke priesters. Dan hebben we toch meer last van die laatste groep.
pi_86391729
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen als jij zich drukmaken om een of andere pedofiel die 1300 jaar geleden leefde, terwijl tot voorkort jonge kinderen massaal werden misbruikt door katholieke priesters. Dan hebben we toch meer last van die laatste groep.
euh misbruik door imams is ook een heel groot probleem.
verschil is dat dat in de islamtische wereld nog in de doofpot gaat of getolereerd word (net als dat pedopriesters 50 jaar geleden met de mantel der liefde bedekt werden).

feit is wel dat mohammed nogal erg verschilt van bijvoorbeeld jezus en mohammed een voorbeeld is voor moslims :X
pi_86391836
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:17 schreef notagain het volgende:

[..]

euh misbruik door imams is ook een heel groot probleem.
verschil is dat dat in de islamtische wereld nog in de doofpot gaat of getolereerd word (net als dat pedopriesters 50 jaar geleden met de mantel der liefde bedekt werden).

feit is wel dat mohammed nogal erg verschilt van bijvoorbeeld jezus en mohammed een voorbeeld is voor moslims :X
Blijkbaar hebben katholieke priesters geen slecht voorbeeld nodig. Moet je nagaan, dat is eigenlijk nog erger. Maar jij weet zeker dat imams massaal kinderen misbruiken. Dat denk jij omdat zij het in de doofpot stoppen. Wat eigenlijk inhoudt dat je het niet weet. Je gaat er echter wel vanuit omdat Mohammed een pedofiel was. Am I right?
pi_86391942
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben katholieke priesters geen slecht voorbeeld nodig. Moet je nagaan, dat is eigenlijk nog erger. Maar jij weet zeker dat imams massaal kinderen misbruiken. Dat denk jij omdat zij het in de doofpot stoppen. Wat eigenlijk inhoudt dat je het niet weet. Je gaat er echter wel vanuit omdat Mohammed een pedofiel was. Am I right?
in de papieren tubantia stond een heel artikel erover....
dat is gewoon onderzocht...

en zelfs ten tijde van mohammed is het consumeren van een 9/6-jarige nog pedofilie en dat zie je in veel islamitische landen nog terug helaas
pi_86392064
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:23 schreef notagain het volgende:

[..]

in de papieren tubantia stond een heel artikel erover....
dat is gewoon onderzocht...

en zelfs ten tijde van mohammed is het consumeren van een 9/6-jarige nog pedofilie en dat zie je in veel islamitische landen nog terug helaas
Dat valt ook niet goed te praten, maar voorlopig kan ik mij drukker maken om het feit dat die katholieke pedo's niet worden aangepakt, dan om wat er in islamitische landen gebeurt. Het is allebei vreselijk, maar laten we eerst onze eigen kast uitruimen.
pi_86392211
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt ook niet goed te praten, maar voorlopig kan ik mij drukker maken om het feit dat die katholieke pedo's niet worden aangepakt, dan om wat er in islamitische landen gebeurt. Het is allebei vreselijk, maar laten we eerst onze eigen kast uitruimen.
tja, dat is ook belachelijk inderdaad.
ik juich een verbod op de rooms-katholieke kerk ook toe omdat ze een pedofiele organisatie zijn maar schijnbaar durft geen enkele politicus dat te brengen.

gemene deler is dat zowel de islam als christendom geloven zijn die meer kwaad dan goed brengen en daarom beperkt mogen worden (in hun groeimogelijkheden)
pi_86392462
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:29 schreef notagain het volgende:

[..]

tja, dat is ook belachelijk inderdaad.
ik juich een verbod op de rooms-katholieke kerk ook toe omdat ze een pedofiele organisatie zijn maar schijnbaar durft geen enkele politicus dat te brengen.

gemene deler is dat zowel de islam als christendom geloven zijn die meer kwaad dan goed brengen en daarom beperkt mogen worden (in hun groeimogelijkheden)
Ik ben geen fan van religie (geen enkele), maar een verbod gaat mij te ver.
pi_86392564
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van religie (geen enkele), maar een verbod gaat mij te ver.
verbod is een ding maar een totale subsidie stop aan alles wat met religie te maken heeft....
maatschappijleer waarbij men heel kritisch alle geloven behandeld
sluiten van moskeeën/kerken waar men intolerantie aanmoedigt
  maandag 13 september 2010 @ 20:39:19 #129
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86395661
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:35 schreef notagain het volgende:

[..]

verbod is een ding maar een totale subsidie stop aan alles wat met religie te maken heeft....
maatschappijleer waarbij men heel kritisch alle geloven behandeld
sluiten van moskeeën/kerken waar men intolerantie aanmoedigt
Ja, dat vind ik nou zo raar. Wat is het probleem met sluiten van Moskee's waar radicale dingen worden gepropageerd? Ik zie totaal het probleem niet, dit is 1 van de fundamenten die radicalisme veroorzaakt, maar omdat Links het zielig vind durven ze het niet aan te pakken..
pi_86395740
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lieve Cerbie, dat is ook geprobeerd, maar als Wilders niet bereid is een interview te geven dan houdt het snel op.
Nouja. Misschien moet je dan maar geen docu maken ofzo. Want laten we eerlijk zijn, dit is ook niks. Zelfs 'links' is enorm kritisch (bijv. Halsema op Twitter).
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 20:42:12 #131
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86395818
Crosspost:

NRC:

quote:
De media melken elke handeling en uitspraak van Wilders tot de laatste druppel uit, zonder ook maar enige greep te krijgen op zijn strategie en motieven. Een nieuw dieptepunt vormde zondag de mislukte documentaire Wilders, the Movie (VPRO). De verwachtingen waren hooggespannen, gezien het eerdere werk van cultureel antropoloog en documentairemaker Joost van der Valk. Daarin wist hij toegang te krijgen tot de gesloten werelden van een voetbalhooligan (Haagse Sjonnie), een Antilliaanse drugsbende (Crips: Strapped ‘n Strong) en Afrikaanse hekserij (Child Witches). Maar de PVV-vesting bleef voor hem even onneembaar als voor een undercoverjournalist van HP/De Tijd.

Een oude truc is dan om jezelf te laten filmen bij het afpoeieren. Die werkte hier averechts, want het gesoebat met bewakingsmensen en voorlichters was net zo ontluisterend als de schoolse voice-over in de eerste persoon.

In arren moede ontpopte Van der Valk zich tot onderzoeksjournalist, wat duidelijk zijn métier niet is. Het leverde het bekende panorama op van rabiate buitenlandse financiers en bewonderende kiezers. Voor verkoop aan het buitenland kan dit draagbare overzicht van het fenomeen in een behoefte voorzien, maar wij staken er weinig van op. Alleen twee door Wilders gemaakte schilderijtjes, onder meer van een leeg interieur, deden me even opveren.

In interviews zegt Van der Valk nooit eerder zo snel en gemakkelijk subsidie te hebben gekregen voor een project. Dat forse budget moet hem ook verhinderd hebben om de juiste beslissing te nemen: de film voortijdig af blazen.
Volkskrant:

quote:
De week van Wilders werd feestelijk afgesloten met Wilders, the Movie. Een VPRO-documentaire van Joost van der Valk, die het ‘explosieve blondje’ eens ‘anders wilde portretteren’. ‘Anders’ werd het zeker, ook al omdat het Van der Valk maar niet lukte in de buurt van Wilders te komen.
Gedoogpartij PVV heeft Kamervragen gesteld
Te zien was hoe interviewaanvragen stelselmatig werden afgewezen, zonder opgaaf van reden. Logisch: ‘Ik werk voor de VPRO, en die beschouwt hij als subsidieslurper.’
De film had een onhandige pr: in een ‘trailer’ was per abuis een fragment blijven staan waarin iemand beweerde dat Wilders een heroïneprostituee had bezocht. Foutje, dat uit de film werd geschrapt. Maar in de publiciteit zei producent Pieter van Huystee: ‘We weten dat het zo is, maar we kunnen het niet hard maken.’
Fout op fout.
Ook in de film zelf werd – onder onheilspellende klanken – meer gesuggereerd dan aangetoond. ‘Hardste’ punt was de vraag of Wilders geheim agent voor Israël is, zoals een vrouw uit zijn mond zou hebben vernomen. Van der Valk sprak met een oud-Mossadman in Israël. Die achtte het ‘zeer onwaarschijnlijk’: ‘Ik denk niet dat hij is opgevallen als iemand die interessant zou kunnen zijn voor de Mossad.’
Zaak gesloten.
Verrassender waren twee schilderijtjes ‘van Geert Wilders’. Een ervan toonde een Van Gogh-achtig interieur: bruin tegelvloertje, rechts een tafel met rode bos bloemen, links een staande schemerlamp en rieten stoel. Een ‘burgerlijke afbeelding, maar aan andere kant een ontzettend warm schilderijtje’, aldus een oud-collega die de paneeltjes had gekocht bij de Spullenhulp. Daar had ‘een Joegoslavische meneer’ hem gezegd wie de maker was. Zou het echt?
Het was het teleurstellende sluitstuk van een weekend dat vrijdag begon vanuit het Concertgebouw met de viering van het suikerfeest.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_86397567
Beetje matige docu :{
pi_86399258
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:42 schreef Mike het volgende:
Crosspost:

NRC:
[..]

Volkskrant:
[..]

nu ben ik dan wel weer benieuwd hoeveel subsidie hij heeft gehad en dit heeft besteed.
hij was naast interviewer ook geluidsman en hij had nog een knullige camera man.

en dat reisje naar israel was niet echt nodig aangezien er geen bijzondere info uit voort kwam.

voor de goede docu's moet je toch nova, zembla, noorderlicht hebben en niet een of ander links verzuurd figuur
pi_86402524
quote:
Op maandag 13 september 2010 01:13 schreef Cerbie het volgende:
Als je door het gedraal heen kunt kijken vind ik de film een mooi beeld van een aantal PVV-stemmers geven. Niet alleen maar islamhatende tokkies, zoals PVV-stemmers altijd afgeschilderd worden, maar bijvoorbeeld een verpleger in de thuiszorg die 4 jaar terug net zo goed op de PvdA had kunnen stemmen.
Ik wil die verpleger nog wel eens horen nadat het rechtse akkoord is gepresenteerd...
pi_86403096
Wat een uiterst beroerde docu gisteren :').
  maandag 13 september 2010 @ 22:47:34 #136
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86403498
Ik vond het zo gênant voor die patiënt die in zijn luier gefilmd werd .. had echt medelijden met hem, dat hij zo voor ruim 700.000 mensen tentoongesteld werd. :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86404002
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:30 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik wil die verpleger nog wel eens horen nadat het rechtse akkoord is gepresenteerd...
Inderdaad bijzonder naief om op de PVV te stemmen vanwege de sociale standpunten als je je een beetje verdiept hebt in het verleden van Geert Wilders en inziet wat zijn strategie is.

Wat dat betreft had hij beter SP kunnen stemmen bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 13 september 2010 @ 23:50:07 #138
177885 JoaC
Het is patat
pi_86406662
quote:
Op maandag 13 september 2010 01:15 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Multiculturalisme is weldegelijk een ideologie.
Ik lees vluchtig een synoniem voor cultuurrelativisme, maar geen begrip voor de aanwezigheid van mensen met verschillende culturele achtergronden. Hoe noem je zoiets dan??
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86407626
Multi-etnisch.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:16:48 #140
177885 JoaC
Het is patat
pi_86407896
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:09 schreef damian5700 het volgende:
Multi-etnisch.
Etniciteit dekt de lading culturele achtergrond niet volledig, aangezien mensen van een verschillende etniciteit, dezelfde culturele achtergrond kunnen hebben
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86408602
Dit komt omdat jij ten onrechte veel waarde hecht aan de cultuur van personen alsof het lichaamseigen is.
Op dit punt is de praktische uitwerking feitelijk dat de invloed van de Nederlandse cultuur op de nieuwkomers oneindig veel groter en dwingender dan omgekeerd. De ruimte voor de wensen van minderheden die er is gebeurt op basis van de dragende principes van de westerse cultuur; de individuele vrijheid, verhoudingen tussen burger en staat en tussen burgers onderling.
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:41:13 #142
177885 JoaC
Het is patat
pi_86408671
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:38 schreef damian5700 het volgende:
Dit komt omdat jij ten onrechte veel waarde hecht aan de cultuur van personen alsof het lichaamseigen is.
Op dit punt is de praktische uitwerking feitelijk dat de invloed van de Nederlandse cultuur op de nieuwkomers oneindig veel groter en dwingender dan omgekeerd. De ruimte voor de wensen van minderheden die er is gebeurt op basis van de dragende principes van de westerse cultuur; de individuele vrijheid, verhoudingen tussen burger en staat en tussen burgers onderling.
Waar heb ik mijn mening gegeven?
[..]
pi_86408968
Etniciteit dekt de lading culturele achtergrond niet volledig

Multi-etnisch gebruik ik juist, omdat de absorptie van elementen uit andere culturen door de Nederlandse samenleving blijft beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen; dus vrij onbeduidend en derhalve onzinnig desondanks deze te duiden als een multiculturele samenleving.
En ik heb zojuist al aangegeven dat de ruimte die er voor nieuwkomers/minderheden op dit gebied er is gebaseerd is de principes van de westerse cultuur.
pi_86409089
Je zou beter kunnen zeggen een diversiteit aan verschillende culturele identiteiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')