ADquote:Politie opent jacht op wegmisbruikers
ROTTERDAM - De politie begint vandaag met een grote verkeersactie om gevaarlijk rijdende automobilisten in het gareel te krijgen, schrijft het AD. Er worden boetes uitgedeeld aan mensen die zich laten afleiden door bijvoorbeeld hun mobiele telefoon, navigatiesysteem of een broodje proberen te eten achter het stuur.
,,Er vallen jaarlijks tientallen doden door ongelukken als gevolg van afleiding'', zegt korpschef Bert Wijbenga. ,,Er is een hardnekkige groep bij wie dat niet doordringt. Die moeten we in de portemonnee raken om ze bewuster te maken.''
Boetes kunnen oplopen tot 2.500 euro. Voor de vier weken durende actie worden ruim 30.000 agenten ingezet. Binnen twee jaar opent de politie in het verkeer ook de jacht op grote criminelen. Wapenhandelaren, drugsdealers en mensensmokkelaars zullen de hete adem van de agenten voelen. Wijbenga: ,,Die glippen er nu nog doorheen, omdat de agent niet weet waar hij op moet letten of wie hij voor zich heeft." De politie wordt daartoe uitgerust met de nodige elektronische apparatuur.
röntgenapparatuur?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:53 schreef AchJa het volgende:
Overigens ben ik ook erg benieuwd wat die "nodige elektronische apparatuur" inhoudt.
Hoogvermogen laserkanon om linksrijders te beschieten?quote:
quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:07 schreef Crazy-M het volgende:
Terecht,
vaak zat iemand die met een tomtom ofzo bezig is en totaal niet oplet op de weg.
TomTom stel je thuis in, daarna luister je alleen naar de aanwijzingen (en soms kijk je er ff naar)
En mensen die klagen over de boetes ... Niks fouts doen krijg je ook geen bekeuring
En ja, ook ik krijg vaak zat bekeuringen van te hard rijden. Maar ik klaag er niet over, weet zelf dat ik fout zat dan
Nou je moet er anders niet versteld van staan als dat wel gebeurd. Als jij een beetje een bijdehandte bek geeft en oom agent is toevallig met het verkeerde been uit bed gestapt, zou het zomaar eens kunnen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom gaan zoveel mensen uit van "chagrijnige agenten"? Waar slaat dat op? Je wordt toch ook niet zomaar opgepakt door een chagrijnige agent?
Waarom zou je een bijdehandte bek opzetten?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou je moet er anders niet versteld van staan als dat wel gebeurd. Als jij een beetje een bijdehandte bek geeft en oom agent is toevallig met het verkeerde been uit bed gestapt, zou het zomaar eens kunnen.
En je radiozender veranderen of je cd-speler één nr verder drukken mag ook nietquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:05 schreef Cassero het volgende:
Dus je mag je navigatiesysteem niet meer aanhebben ofzo?Lekker duidelijk vermeld in het artikel
Ok, en als je door dat broodje de macht over het stuur verliest en iemand doodrijd, mag het dan wel aangepakt worden?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
Een broodje eten achter het stuur? Mag dat niet?![]()
Laten ze eerst beginnen met de criminelen en niet pas over twee jaar of de echte wegmisbruikers, de rechtsinhalers, de bumperklevers, de 160+kmrijders
Dat, maar als de rechtsinhaler dat doet omdat er een of andere sukkel onnodig op de linkerbaan zit, en rechts inhalen gewoon kan zonder te hard te rijden of even een flinke dot gas te geven, dan mag de boete wat mij betreft naar de onnodig linksrijder gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
Laten ze eerst beginnen met de criminelen en niet pas over twee jaar of de echte wegmisbruikers, de rechtsinhalers, de bumperklevers, de 160+kmrijders
160+ kmrijders? Waarom?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
In dat geval is het gewoon roekeloosheid natuurlijk, dood door schuld.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, en als je door dat broodje de macht over het stuur verliest en iemand doodrijd, mag het dan wel aangepakt worden?
Dus kun je beter preventief bezig zijn, toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dat geval is het gewoon roekeloosheid natuurlijk, dood door schuld.
Nee, wat de Britten ook hebben, gewoon automatische kenteken herkenning e.d.. Dan krijgen ze gewoon een piepje als er een onjuist vehikel de lens van de apparatuur passeert... heel handig, en goede zaak ook. En makkelijkere methoden om gegevens te controleren aan boord van de wagens.quote:
Nouja, als je meer dan 160km/h aflegt per reis dan ehm... geen idee, maar geef er ook maar bekeuringen voorquote:
Omdat je volgens sommige mensen pas een boete mag krijgen als je heel erg de wet overtreedt, en niet als je gewoon de wet overtreedtquote:
Zelfde, ook bekeuringquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik begrijp het broodje eten even niet. Want hoe zit het dan met roken?
Je kan bijvoorbeeld ook je dag eens niet hebben? Of je rijdt voor de derde keer op een dag een verkeersfuik in terwijl je eigenlijk best haast hebt? Kan diverse redenen aankaarten, maar mijn humeur word er in ieder geval nooit beter op als ik weer eens aangesproken word door die blauwe aasgieren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zou je een bijdehandte bek opzetten?
Omdat je baalt van je eigen domme schuld?
Misschien moet je eens beginnen bij jezelf: geef geen bijdehandte (zonder 2e d!) bek en gedraag je gewoon t.o.v. de politie. In de VS zou je een knuppel in je nek krijgen, en terecht!quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou je moet er anders niet versteld van staan als dat wel gebeurd. Als jij een beetje een bijdehandte bek geeft en oom agent is toevallig met het verkeerde been uit bed gestapt, zou het zomaar eens kunnen.
Het is een voorbeeld; moet dan alles voorgekauwd worden?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik begrijp het broodje eten even niet. Want hoe zit het dan met roken?
Soms wel hoor... Enkele jaren geleden op vrijdagavond werd ik even naar een zijweggetje gestuurd door zo'n held in het blauw. Daar bleek een alcoholcontrole te staan, terwijl het behoorlijk hard aan het regenen was. Met alle plezier heb ik toen de tijd genomen om te blazen, genietend van het uitzicht op een stel natgeregende agentenquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
maar mijn humeur word er in ieder geval nooit beter op als ik weer eens aangesproken word door die blauwe aasgieren.
Als jij dat niet kan zonder je aandacht bij de weg te houden mag dat inderdaad niet!quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En je radiozender veranderen of je cd-speler één nr verder drukken mag ook niet
Jouw hele mentaliteit deugd niet!quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld ook je dag eens niet hebben? Of je rijdt voor de derde keer op een dag een verkeersfuik in terwijl je eigenlijk best haast hebt? Kan diverse redenen aankaarten, maar mijn humeur word er in ieder geval nooit beter op als ik weer eens aangesproken word door die blauwe aasgieren.
Lang leve bediening op het stuur.....quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als jij dat niet kan zonder je aandacht bij de weg te houden mag dat inderdaad niet!
Radio en andere knopjes bedien je zonder er naar te kijken, en zonder te slingeren.
Als je alles wat *mogelijk* een ongeval *zou*kunnen* veroorzaken wil gaan aanpakken, dan moet je autorijden gaan verbieden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus kun je beter preventief bezig zijn, toch?
Nou ik bedank ze niet, maar ik maak er geen probleem van. Stiekem vind ik het wel leukquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw hele mentaliteit deugd niet!
Als ik een alcoholfuik inrijd, bedank ik de agent voor het aanpakken van de dronken gekken die rondrijden.
De agent in kwestie die daar tegen zijn zin blaastesten aan het afnemen is begint je dan niet spontaan uit te lachen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ik een alcoholfuik inrijd, bedank ik de agent voor het aanpakken van de dronken gekken die rondrijden.
Das goed dan heilig boontje, ik vervloek de situatie omdat ik mijn tijd wel beter kan invullen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw hele mentaliteit deugd niet!
Dat is dus ook de insteek.... als je gevaarlijk bezig bent door afleiding.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:25 schreef Metatron het volgende:
[..]
Als je alles wat *mogelijk* een ongeval *zou*kunnen* veroorzaken wil gaan aanpakken, dan moet je autorijden gaan verbieden.
Beetje overdreven gezeik dit. Pak die figuren aan die overduidelijk gevaarlijk bezig zijn (rijden onder invloed, slingeren, links rijden, kleven) en laat mensen verder met rust. Dat overdreven betuttelende gezanik begint knap vervelend te worden.
Waarom zou de verkeerspolitie zich niet bezig gaan houden met het verkeer en de gevaren die daar op de loer liggen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:28 schreef lipjes het volgende:
gaat echt nergens over
zou eerst eens belangrijkere zaken gaan aanpakken
Tuurlijk mag dat... als het aantoonbaar is dat het daardoor kwam? Maar ik bedoelde ermee: Mag dat echt niet? Ik wist dat namelijk niet dat dat niet mochtquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, en als je door dat broodje de macht over het stuur verliest en iemand doodrijd, mag het dan wel aangepakt worden?
Onnodig linksrijden wordt ook bekeurd hoorquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, maar als de rechtsinhaler dat doet omdat er een of andere sukkel onnodig op de linkerbaan zit, en rechts inhalen gewoon kan zonder te hard te rijden of even een flinke dot gas te geven, dan mag de boete wat mij betreft naar de onnodig linksrijder gaan.
Waarom moet je 160+ rijden?quote:
Liever blaastesten, dan dat ik nog een keer door een dronkel scooterrijder van m'n fiets wordt geredenquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das goed dan heilig boontje, ik vervloek de situatie omdat ik mijn tijd wel beter kan invullen.
En:quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
Jij bent een van de velen die denkt dat de regels alleen gelden bij een flitspaal...quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:32 schreef ThePianoMan het volgende:
Blijven sukkels... in Noorwegen wordt altijd netjes aangegeven dat er een flitspaal komt. In Nederland worden ze tussen bomen gepropt en weet ik veel om die dingen te verstoppen zodat we lekker in ons aarsje genomen kunnen worden.
Waarom moet je een broodje eten tijdens het rijden, waarom moet je aan de radio zitten tijdens het rijden?quote:
Is het strafbaar zoals niet handsfree bellen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:07 schreef Crazy-M het volgende:
Terecht,
vaak zat iemand die met een tomtom ofzo bezig is en totaal niet oplet op de weg.
Als ik een navigatiesysteem instel doe ik wettelijk gezien niets fout, maar ik kan er wel voor bekeurd worden? Vreemd.quote:En mensen die klagen over de boetes ... Niks fouts doen krijg je ook geen bekeuring
En ja, ook ik krijg vaak zat bekeuringen van te hard rijden. Maar ik klaag er niet over, weet zelf dat ik fout zat dan
Ja want dat hoor je niet tijdens het rijden te doen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is het strafbaar zoals niet handsfree bellen?
[..]
Als ik een navigatiesysteem instel doe ik wettelijk gezien niets fout, maar ik kan er wel voor bekeurd worden? Vreemd.
rijd lekker doorquote:
Leuk, maar waarom quote je mij. De vraag is helemaal niet in die context.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
rijd lekker door
Vanmorgen zat ik ook rond de 170.
Maar ben wel realistisch genoeg om niet te gaan lopen zeuren als ze me aanhouden
Erg naief.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is dus ook de insteek.... als je gevaarlijk bezig bent door afleiding.
Niet andersom
omdat die wel die wel over kwam als die vraagquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Leuk, maar waarom quote je mij. De vraag is helemaal niet in die context.
Niet echt. Je hoeft namelijk niet afgeleid te worden door gadgets, eten, etc tijdens het rijden.quote:
Het is ook een vraag maar niet in die context, zoals net ook al gezegd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
omdat die wel die wel over kwam als die vraag
Ik vind wel meer dingen niet horen, maar die zijn niet verboden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja want dat hoor je niet tijdens het rijden te doen.
Oke leuk om te weten hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind wel meer dingen niet horen, maar die zijn niet verboden.
Grappige is dat deze discussie altijd zo eindigt... de hardrijders en/of asorijders verdedigen zich onder het mom dat er slakken op de weg rijden etc.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Co_OL het volgende:
[..]
En:
Mensen die geen richting aan geven op rotondes, inhalen, afslaan etc.
Mensen die eerst hard gaan remmen en dan pas richting aangeven dat de afslaan![]()
Irritant met hun licht seinen omdat je overdag je lichten niet aan hebt![]()
Mensen die standaard 10km/h te langzaam rijden waardoor andere gevaarlijke inhaal pogingen doen
Nogmaals: het broodje vroeg ik alleen om navraag te doen of het wel of niet mocht. Dat weet ik nog steeds niet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom moet je een broodje eten tijdens het rijden, waarom moet je aan de radio zitten tijdens het rijden?
Waarom moet je bellen tijdens het rijden? Waarom?
Verder stel ik de vraag niet omdat te rechtvaardigen dat iemand 160 rijdt, maar omdat jij zo stellig alleen 160+ noemt. Iemand die 150 rijdt dan?
Als jij daardoor afgeleid bent en gevaarlijke situaties ontstaan, dán mag het niet.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:39 schreef Bastard het volgende:
OMG wat mag nog wel in de auto dan
Navigatie bedienen mag niet, even snel op de knop drukken voor fileinformatie (knop zit er niet voor niets op) of een tussenstop plannen in je NAV. .. mag niet?
Broodje eten achter het stuur ook niet?![]()
Sigaret pakken en aansteken.. ook niet.. nee?
Eerst volgende agent diie mij staande houdt voor 1 van die overtredingen klaag ik zelf aan.. wat denkt hij wel niet om mij in mijn kostbare tijd te storen met die absurde opmerkingen!
Ga liever klaarover spelen bij de school doe je wel iets nuttigs..
* Bastard zoekt pilletje voor onder de tong
Ik ben net zoveel afgeleid als dat ik in mijn achteruitkijkspiegel moet kijken.. niet dus.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als jij daardoor afgeleid bent en gevaarlijke situaties ontstaan, dán mag het niet.
Net of jij daar last van hebt met je privechauffeurquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:39 schreef Bastard het volgende:
OMG wat mag nog wel in de auto dan
Navigatie bedienen mag niet, even snel op de knop drukken voor fileinformatie (knop zit er niet voor niets op) of een tussenstop plannen in je NAV. .. mag niet?
Broodje eten achter het stuur ook niet?![]()
Sigaret pakken en aansteken.. ook niet.. nee?
Eerst volgende agent diie mij staande houdt voor 1 van die overtredingen klaag ik zelf aan.. wat denkt hij wel niet om mij in mijn kostbare tijd te storen met die absurde opmerkingen!
Ga liever klaarover spelen bij de school doe je wel iets nuttigs..
* Bastard zoekt pilletje voor onder de tong
Nee dat niet, maar ik kom graag op voor mijn medeweggebruikers.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net of jij daar last van hebt met je privechauffeur
Nee.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:54 schreef DemonRage het volgende:
Mag je nog wel je lul goed leggen als je aan het autorijden bent?
Dat worden ze toch al?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef Nielsch het volgende:
Helemaal goed! Zeker mensen die met hun telefoon bezig zijn mogen wat mij betreft keihard worden beboet. Laatst ook bijna een vrouw in m'n rechterzijkant, omdat ze drukker bezig was met haar telefoon dan met het geven van voorrang aan auto's op de rotonde....
Dit, enquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:02 schreef mstx het volgende:
Schijnbaar niet, als ze 30.000 (!!!) agenten in kunnen zetten om automobilisten te bekeuren.
Hoeveel agenten zijn er eigenlijk in Nederland? 60.000?
2 vragen waar ik graag antwoord op zie, en daarnaast ruikt dit meer naar geldtrekkerij nu iedereen op de A2 weer in de file staat ipv 120 rijdt dan naar verkeershandhaving en veiligheid, trek dan ook die sms'ende en bellende fietsers van de straat en geef ze een prent.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:46 schreef AchJa het volgende:
Als ik een navigatiesysteem instel doe ik wettelijk gezien niets fout, maar ik kan er wel voor bekeurd worden?
Tsja. Elke auto zit vol met van die cupholders, minstens 6 of 8.. .Maar je mag niet eens eten en drinken achter het stuur... Zinloos dus eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
Ooit gehoord van een mobiele pin automaat?quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:10 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Hoe wil je in godsnaam een boeten van ¤ 2500,- in het verkeer incasseren?
Grappig man.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een mobiele pin automaat?
En anders kan je natuurlijk gewoon je auto laten staan, da's ook geen probleem.
Zo steek je nog eens wat op in de kroeg he ?quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:24 schreef DrDarwin het volgende:
Het is gewoon een vrijbrief om jou naar goeddunken te kunnen bekeuren.
Er zijn immers momenten dat je met gezond verstand best even je radio, navigatie of iets anders kunt bedienen.
Dat zijn moment opnames die niemand voor jou kan invullen maar die jij zelf als bestuurder mag kiezen.
De politie krijgt nu een vrijbrief om jou voor dat soort zaken te bekeuren naar eigen inzicht.
Dat inzicht voor de politie wordt beïnvloed door een door het ministerie opgelegde bonnenquota. M.a.w. het is grotendeels een verkapte belastingmaatregel onder het mom van de verkeersveiligheid.
Sinds je er geen sigaret meer op mag steken steek ik nog maar weinig tijd in het opsteken van wat dan ook in de kroeg.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo steek je nog eens wat op in de kroeg he ?
De gevaarzetting voor agenten is wel lager bij het opsporen en bekeuren van de gewone burger.quote:Op zaterdag 11 september 2010 08:21 schreef Megumi het volgende:
30.000 agenten die geen boeven kunnen vangen.
Als dit je top 3 ergernis is, dan zou ik vaker rechts rijden. Er moet heel wat ruimte zijn op de rechterbaan wil je een auto rechts inhalen. Het feit dat het überhaupt mogelijk is dat je rechts ingehaald wordt geeft al aan wat voor een groot gat er rechts zit waar je makkelijk naar toe had gekund.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Frutsel het volgende:
Vandaag 50km met de telefoon aan mijn linkeroor gereden. Geen politie gezien en zei mij ook niet blijkbaarquote:Op maandag 1 november 2010 18:49 schreef YuckFou het volgende:
*schop!*
Ik reed vandaag weer 'es stevig door op de A1 en bedacht me dat ik geen moment een van de beloofde 30.000 agenten heb zien controleren de afgelopen maanden, dus hierbij mijn vraag, iemand van jullie die daar wel last van heeft gehad iets van heeft gezien??
Technisch is dat handsfree, als je hem tussen je schouder en oor klemt.quote:Op maandag 1 november 2010 21:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vandaag 50km met de telefoon aan mijn linkeroor gereden. Geen politie gezien en zei mij ook niet blijkbaar
Mag wel, zo lang je jezelf en anderen maar niet in gevaar brengt naar inzicht van de agent.quote:Op maandag 1 november 2010 19:13 schreef Ciske- het volgende:
Ik niet.. en da's maar goed ook want ik eet regelmatig een boterham achter het stuur (en weet nu pas dat dit blijkbaar niet mag)
Het ging mij om de aankondiging dat er 30.000 agenten voor heavy verkeerscontroles ingezet zouden worden, zoveel agenten heeft de verkeerspolitie niet en die zouden dus van andere onderdelen ingeleend worden, mag van mij allemaal alhoewel ik het overdreven vind, maar nogmaals, ik heb geen extra controle, flitser of auto gezien, althans, niet meer dan normaal....quote:Op maandag 1 november 2010 22:57 schreef Mystikvm het volgende:
Het is blijkbaar moeilijk te snappen voor mensen dat het allemaal niet zo zwart-wit is. Daarnaast, de verkeerspolitie is aangenomen om een oogje te houden op het verkeer.
Dan moet je overdag maar gewoon je lichten aan doen. Veiliger.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Co_OL het volgende:
[..]
En:
Mensen die eerst hard gaan remmen en dan pas richting aangeven dat de afslaan![]()
Mensen die standaard 10km/h te langzaam rijden waardoor andere gevaarlijke inhaal pogingen doen
Als je het doet voor de veiligheid (en niet voor het geld) moet je ze niet verstoppen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij bent een van de velen die denkt dat de regels alleen gelden bij een flitspaal...
Je moet je ook zonder flitspaal aan de regels houden, daarom worden ze verstopt.
Omdat dit afentoe zo uit komt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom moet je een broodje eten tijdens het rijden,
Je brengt mij (en anderen) in gevaar omdat je niet je volle aandacht bij het autorijden hebt. Dat mag niet. Je mag bijvoorbeeld ook niet gepijpt worden tijdens het rijden, of tv kijken!..quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:46 schreef AchJa het volgende:
Als ik een navigatiesysteem instel doe ik wettelijk gezien niets fout, maar ik kan er wel voor bekeurd worden? Vreemd.
Als ze dat zien kun je ook gewoon een bon krijgen. Terecht.quote:
Artikel 5quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:59 schreef Bastard het volgende:
Afgelopen week reed ik achter iemand aan op een N-weg, we komen over een rotonde, en rijden er af waarna je eigenlijk het gas indrukt ik zat vlak achter de voorgaande auto wanneer de bestuurde plots het gas loslaat, wegduikt, terugkomt, naar achteren reikt en de auto komt tijdens de actie gedeeltelijk op de andere weghelft terecht.
Aan de andere kant komt een vrachtwagen aangestoven, toen ik eenmaal doorhad wat er ging gebeuren had de bestuurder gelukkig in de gaten wat er gebeurde en gaf een ruk aan het stuur terug op de eigen rijbaan.
Ik schrok me echt de tering van wat er was gebeurt, of wat er had kunnen gebeuren. Als de vrachtwagen haar (het was een zij ja...) geraakt had, was de auto daarna tegen mijn auto geklapt.
Maar de bestuurster dus helemaal niet, want terwijl we doorreden bleef ze onrustig naar achteren reiken, slingeren en onberekenbaar weggedrag vertonen. Bij het volgende stoplicht besloot ik er ook voorbij te gaan, daar blijf ik liever niet achter rijden nee. Maar wat bleek nou.. er zat een kind achterin een maxi cosi.. waarschijnlijk zat dat kind te janken en wilde ze een speen zoeken om te geven.. maar ook echt he-le-maal geen idee in dr kop dat ze een paar minuten terug bijna allebei hartstikke dood hadden kunnen wezen he!
Hoe gaan ze dat aanpakken dan?
Dat mag alleen als je met je andere hand net een joint aan het rollen bent.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:07 schreef El_Matador het volgende:
Ik wissel vaak met 200 km/u een cdtje. Mag dat niet?
Dat zou ik in Duitsland maar niet doen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat mag alleen als je met je andere hand net een joint aan het rollen bent.
In Nederland kan ik het ook afraden om tijdens het rijden een joint te rollen, zeker wanneer je 200 km/h rijdt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou ik in Duitsland maar niet doen.
Ongeveer 50.000 - 55.000 (dit betreft de regiokorpsen).quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:02 schreef mstx het volgende:
Hoeveel agenten zijn er eigenlijk in Nederland? 60.000?
Soms gaat dat toch echt per ongeluk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:07 schreef Crazy-M het volgende:
Want als je per ongeluk 200km/u rijdt is het minder gevaarlijk dan als je met opzet 200km/u rijdt?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms gaat dat toch echt per ongeluk.
Pas als het expres is vind ik zo'n hoge boete op z'n plaats, maar het gebeurt vaak genoeg per ongeluk.
En dat gaan ze meten via de expressometer?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms gaat dat toch echt per ongeluk.
Pas als het expres is vind ik zo'n hoge boete op z'n plaats, maar het gebeurt vaak genoeg per ongeluk.
Nee, ze vragen het gewoon netjes.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:47 schreef Boze_Appel het volgende:
En dat gaan ze meten via de expressometer?
Nieuw fenomeen voor mij. Politie die iets netjes vraagt. Ik zou om mij heen kijken waar de camera's staan en waar de zombieversie van Ralph Inbar staat.quote:
Ja mag wel, het gaat er waarschijnlijk meer om dat ze mensen beboeten als ze verkeersregels overtreden (doordat ze afgeleid zijn door bijv. het eten van een broodje).quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:42 schreef Catbert het volgende:
WTF? Sinds wanneer mag een broodje eten niet?
Ah, nou, dat staat er dan niet erg duidelijk. Ik eet regelmatig een broodje of drink wat in de auto, en dat lijdt dus echt niet af. Minder dan een ander radiostation opzetten ofzo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:43 schreef kwiwi het volgende:
Ja mag wel, het gaat er waarschijnlijk meer om dat ze mensen beboeten als ze verkeersregels overtreden (doordat ze afgeleid zijn door bijv. het eten van een broodje).
Mensen die kinderen voorrang geven op plaatsen waar ze dat niet hebben. zo dom vind ik dat het gewoon wachten tot een kind in zo'n siuatie eens voorang neemt en platgereden wordt. Dat soort boetes moet je gewoon laten voorkoen dan kost het meer dan het oplevertquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:37 schreef Co_OL het volgende:
[..]
En:
quote:
dat dusquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:27 schreef Nickolast het volgende:
Ik vind zowieso dat er geen broodjes mogen worden gegeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |