abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86203865
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk bleek hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).

Dit zijn praktijken die in een achterlijk land thuishoren, niet in Nederland.
Wat Tjeenk Willink zegt, klopt.
De koningin kan zich alleen baseren op adviezen en verslagen van informateurs. Ze kan niet zelf conclusies trekken uit een kamerdebat of uit persverklaringen.
De kamer heeft gisteren alleen gedebatteerd over de informatie, er geen besluiten over genomen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 14:21:26 #156
862 Arcee
Look closer
pi_86203877
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:19 schreef De_Hertog het volgende:
Als Beatrix de hernieuwde inzichten van Rutte, Wilders en Verhagen had gevolgd en Opstelten had gevraagd weer te gaan werken aan een rechts kabinet, zou ze de hoon van de linkse partijen over zich hebben afgeroepen.

Zo bezien is de benoeming van Tjeenk Willink als informateur een logische stap.
http://www.volkskrant.nl/(...)ol_te_worden_gedrukt
Begrijpelijk inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86203893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).

Vive la Republique!
Je kan beter de schuld geven aan Wilders, die een (voor hem) strategische fout maakte door onderhandelingen af te breken, een advies te geven aan de Majesteit en de dag daarna pas zijn fout inzag en van mening veranderde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86203924
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De koningin kan zich alleen baseren op adviezen en verslagen van informateurs. Ze kan niet zelf conclusies trekken uit een kamerdebat of uit persverklaringen.
De kamer heeft gisteren alleen gedebatteerd over de informatie, er geen besluiten over genomen.
TW is inderdaad zeer redelijk. Het zijn juist de 3 rechtse boeven die onhoffelijk gehandeld hebben.
pi_86203995
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk bleek hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).
Gelul natuurlijk, ten eerste is er niet gestemd, en ten tweede is het ook helemaal niet aan de kamer, ten derde heeft de kamer het formatieproces zoals het is geaccepteerd, en moet zich daar dan ook aan houden. Ten vierde is de demissionair premier ministerieel verantwoordelijk voor het optreden van de koningin, dus is daar ook geen democratisch gebrek.

quote:
Dit zijn praktijken die in een achterlijk land thuishoren, niet in Nederland.
Nederland is een achterlijk land geworden, daar komt al deze ellende vandaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 8 september 2010 @ 14:29:15 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86204108
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:21 schreef Wombcat het volgende:
Want de koningin is uiteraard een volslagen debiel en kan niet 1 en 1 bij elkaar optellen.

Procedure, procedure, procedure. We gaan met zijn allen nog eens ten onder aan die krengen.
De overhead is echt grandioos. Van een efficiënte overheid kan op deze manier natuurlijk nooit sprake zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 8 september 2010 @ 14:39:56 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86204501
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]
Procedure, procedure, procedure. We gaan met zijn allen nog eens ten onder aan die krengen.
De overhead is echt grandioos. Van een efficiënte overheid kan op deze manier natuurlijk nooit sprake zijn.
Van een efficiënte formatie ook niet als we voor de derde keer naar dat minderheidskabinet-met-gedoogsteun moeten gaan kijken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86204572
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Van een efficiënte formatie ook niet als we voor de derde keer naar dat minderheidskabinet-met-gedoogsteun moeten gaan kijken.
Precies.. de inëfficiëntie komt deze keer bepaald niet bij de Koningin vandaan...
pi_86204605
quote:
Want de koningin is uiteraard een volslagen debiel en kan niet 1 en 1 bij elkaar optellen.
Nee, want de media zijn geen betrouwbare bron, en ook in een kamerdebat wordt lang niet alles gezegd wat er speelt. Bovendien zal de koningin ongetwijfeld met vragen zitten die ze beantwoord wil zien.
pi_86204819
quote:

[..]

Ja, en op je werk jank je vast en zeker ook niet als er volkomen om je heen gewerkt wordt terwijl het onder jouw verantwoordelijkheid valt zeker? :')

Ik vind het sowieso een goede zaak dat er eventjes een andere persoon dan iemand van VVD-huize naar de kansen van deze coalitie kijkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86205501
Arbeidsmarkt en zorg struikelblok in formatie

Het lijkt er op dat Wilders zijn linkse standpunten toch serieus neemt. Dat past ook bij het vermoeden dat Wilders dit kabinet eigenlijk helemaal niet zo graag wil, tenzij hij er ook wat van die linkse stokpaardjes in krijgt om Henk & Ingrid gerust te stellen.
  woensdag 8 september 2010 @ 15:12:21 #166
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86205647
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja, en op je werk jank je vast en zeker ook niet als er volkomen om je heen gewerkt wordt terwijl het onder jouw verantwoordelijkheid valt zeker? :')
Dat is natuurlijk een domme opmerking. Als overleg praktisch/noodzakelijk is en niet meer geld kost dan het oplevert, lijkt me dit geen probleem.

Daarbij draag ik geen verantwoordelijkheid voor anderen bij mijn werkzaamheden, dus ik neem aan dat dit een retorische vraag was?
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het sowieso een goede zaak dat er eventjes een andere persoon dan iemand van VVD-huize naar de kansen van deze coalitie kijkt.
Dat mag altijd, maar de 'gaten' waar hij het overheeft vind ik wel heel erg vragen naar de bekende weg. Dat hoeft echt geen week meer te duren. Dat kan binnen een dagje geregeld zijn. Het doet mij allemaal nog al denken aan één van die laatste scene's in Life of Brian.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86205715
Misschien is het ook wel zo geregeld?
Maar ik denk dat Tjeenk Willink tijdens zijn persconferentie zeer helder en duidelijk heeft aangegeven waarom hij nu een advies moet uitbrengen aan de Koningin.
pi_86205748
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk, ten eerste is er niet gestemd, en ten tweede is het ook helemaal niet aan de kamer, ten derde heeft de kamer het formatieproces zoals het is geaccepteerd, en moet zich daar dan ook aan houden. Ten vierde is de demissionair premier ministerieel verantwoordelijk voor het optreden van de koningin, dus is daar ook geen democratisch gebrek.
[..]

Nederland is een achterlijk land geworden, daar komt al deze ellende vandaan.
Bullshit, er staat in de handelingen van de Tweede Kamer dat 3 partijen die een meerderheid vertegenwoordigen willen doorpraten over de vorming van een regering. Er is geen enkele twijfel over mogelijk wat de Kamer wil, beweringen vanuit het Paleis dat er iets onduidelijk is zijn klinkklare nonsens. Wat er wel gebeurd is, is dat de Tweede Kamer de gebruikelijke procedure heeft doorbroken en daarmee Beatrix eigenlijk buitenspel heeft gezet. Dat is wat ruw gebeurd, maar uiteindelijk mag het in het Nederlandse staatsbestel niet zo zijn dat Beatrix zomaar kan afwijken van wat de Tweede Kamer wil.

Ik blijf het zeggen; men zal het niet zo hoog opspelen omdat het gewoon niet de moeite waard is, maar na de lompe actie vanuit de TK (overigens veroorzaakt doordat de tegenstanders van dat rechtse kabinet) heeft Beatrix een anti-constitutionele stap genomen door de mening van de Tweede Kamer niet te respecteren.
pi_86205778
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:14 schreef Toad het volgende:
Misschien is het ook wel zo geregeld?
Maar ik denk dat Tjeenk Willink tijdens zijn persconferentie zeer helder en duidelijk heeft aangegeven waarom hij nu een advies moet uitbrengen aan de Koningin.
Integendeel; hij zit gewoon keihard te liegen. Het staat in de Handelingen, dat is geen krantenberichtje of zo.
pi_86205849
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bullshit, er staat in de handelingen van de Tweede Kamer dat 3 partijen die een meerderheid vertegenwoordigen willen doorpraten over de vorming van een regering. Er is geen enkele twijfel over mogelijk wat de Kamer wil, beweringen vanuit het Paleis dat er iets onduidelijk is zijn klinkklare nonsens. Wat er wel gebeurd is, is dat de Tweede Kamer de gebruikelijke procedure heeft doorbroken en daarmee Beatrix eigenlijk buitenspel heeft gezet. Dat is wat ruw gebeurd, maar uiteindelijk mag het in het Nederlandse staatsbestel niet zo zijn dat Beatrix zomaar kan afwijken van wat de Tweede Kamer wil.

Ik blijf het zeggen; men zal het niet zo hoog opspelen omdat het gewoon niet de moeite waard is, maar na de lompe actie vanuit de TK (overigens veroorzaakt doordat de tegenstanders van dat rechtse kabinet) heeft Beatrix een anti-constitutionele stap genomen door de mening van de Tweede Kamer niet te respecteren.
Dat(door mij bold gemaakt) is werkelijk totale nonsens!!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  woensdag 8 september 2010 @ 15:19:59 #171
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86205930
quote:
Integendeel; hij zit gewoon keihard te liegen. Het staat in de Handelingen, dat is geen krantenberichtje of zo.
Blijkbaar tellen de Handelingen ook al als 'de media', als ik sommige mensen hier moet geloven.

Maar goed, HiZ snapt tenminste wel een beetje waar ik op doel.
pi_86206246
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:

Het lijkt er op dat Wilders zijn linkse standpunten toch serieus neemt. Dat past ook bij het vermoeden dat Wilders dit kabinet eigenlijk helemaal niet zo graag wil, tenzij hij er ook wat van die linkse stokpaardjes in krijgt om Henk & Ingrid gerust te stellen.
Mocht dit zo zijn; waarom willen ze dan in godsnaam regeren met de PVV? Als ze toch op links moeten inleveren dan kunnen ze toch beter kiezen voor de PVDA, die wel verantwoordelijkheid wil dragen en minder wispelturig ( :') ) is.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86206727
quote:

Hij had zijn AOW eisen al begraven, kijken of ie zijn kiezers iig nog iets kan geven.
pi_86206793
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Blijkbaar tellen de Handelingen ook al als 'de media', als ik sommige mensen hier moet geloven.

Maar goed, HiZ snapt tenminste wel een beetje waar ik op doel.
Wat heeft de TK gisteren dan besloten waaruit blijkt dat de meerderheid wil dat Opstelten verder gaat met zijn informatie? Of dat blijkt dat op een andere manier de onderhandelingen verder moeten? En op welke manier dan?
pi_86206972
quote:

[..]

Rutte en Verhagen vinden het prima dat Tjeenk Willink is aangesteld. Wat doe je moeilijk over meerderheden? En wat liegt hij dan? En idd., er is sinds gisteren een nieuwe situatie aan daar verwees TW ook naar, maar die situatie staat in contradictie met de eerdere adviezen van VVD, CDA, PVV. Vandaar een tussenfase.

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 08-09-2010 15:53:36 ]
pi_86207007
quote:

Kan nog spannend worden dan, dat zijn niet de minste struikelblokken.
  woensdag 8 september 2010 @ 15:50:16 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86207159
Arme Mark Rutte. De PVV hoeft op die punten geen millimeter mee te geven want regeren is toch geen noodzaak voor ze.
  woensdag 8 september 2010 @ 15:55:57 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86207390
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:39 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Hij had zijn AOW eisen al begraven, kijken of ie zijn kiezers iig nog iets kan geven.
Ik begin te vermoeden dat die AOW move een truukje is geweest om Mark en Maxime te laten geloven dat Geert heel graag op het pluche wil. En nu de heren zich er aan vastgeketend hebben ineens moeilijk gaan doen.

Klasse!
  woensdag 8 september 2010 @ 16:01:35 #179
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86207621
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik begin te vermoeden dat die AOW move een truukje is geweest om Mark en Maxime te laten geloven dat Geert heel graag op het pluche wil. En nu de heren zich er aan vastgeketend hebben ineens moeilijk gaan doen.

Klasse!
Dat lijkt me niet, anders hadden ze niet verder gewild met onderhandelen na het breken van de Rechtse-formatie.
pi_86207677
quote:
Rutte niet bezorgd over geloofwaardigheid
ANP op 08 september '10, 14:41, bijgewerkt 08 september '10, 15:15

DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte is niet bezorgd over zijn geloofwaardigheid. Rutte ziet zichzelf als het ‘levende voorbeeld’ van iemand die hoogtepunten en diepe dalen heeft gekend, maar daar altijd weer uit komt.

Rutte zei dat woensdag voor hij in gesprek ging met informateur Herman Tjeenk Willink. Die had even daarvoor in een verklaring op zijn opdracht van koningin Beatrix gesteld dat de geloofwaardigheid van de toekomstige minister-president in het geding is, als een derde poging te komen tot een rechtse samenwerking zou mislukken.
Geen zorgen

Rutte maakt zich geen zorgen. ‘Ik ben optimistisch en heb er vertrouwen in dat het slaagt.’ Er is volgens hem een ‘aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid’ dat de onderhandelingen goed aflopen, zei Rutte woensdag na afloop van het gesprek.

Rutte zei dat hij een stap verder gaat dan Tjeenk Willink, die een ‘grote mate van zekerheid’ eist voor de doorstart van de onderhandelingen. Rutte zei ervan overtuigd te zijn dat CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen de CDA-fractie en partij achter zich krijgt. Hij ervaart nieuwe gesprekken over rechts niet als een laatste kans. ‘Maar hij gaat wel slagen.’

Na Rutte zit nu PvdA-fractievoorzitter Job Cohen bij Tjeenk Willink.
http://www.volkskrant.nl/(...)er_geloofwaardigheid
  woensdag 8 september 2010 @ 16:17:01 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86208154
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, anders hadden ze niet verder gewild met onderhandelen na het breken van de Rechtse-formatie.
Och voor Mark is er sowieso geen weg meer terug. Nu breken met de PVV is voor hem een afgang van jewelste.

Maar de onderhandelingspositie van Geert is hier ijzersterk.
pi_86208883
"Tjeenk Willink stelde verder dat zijn werkrelatie met Geert Wilders ''geen enkel probleem'' is. Na het vorige eindverslag van Tjeenk Willink zei de PVV-leider dat de adviseur van de koningin nooit meer informateur zou mogen zijn.

Bovendien zou hij hebben willen laten onderzoeken of het mogelijk was om Tjeenk Willink te ontslaan als vicepresident van de Raad van State. Tjeenk Willink denkt desondanks dat er genoeg professionaliteit is om verder samen te werken." (nu.nl)

Wat heeft Geert precies tegen Wellink?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86209013
quote:
PvdA'er he ;)
pi_86209061
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Compatibel het volgende:
"Tjeenk Willink stelde verder dat zijn werkrelatie met Geert Wilders ''geen enkel probleem'' is. Na het vorige eindverslag van Tjeenk Willink zei de PVV-leider dat de adviseur van de koningin nooit meer informateur zou mogen zijn.

Bovendien zou hij hebben willen laten onderzoeken of het mogelijk was om Tjeenk Willink te ontslaan als vicepresident van de Raad van State. Tjeenk Willink denkt desondanks dat er genoeg professionaliteit is om verder samen te werken." (nu.nl)

Mijn god wat een gedrag ook weer van de GBL... Kleuter dat het is!
pi_86209149
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:36 schreef Toad het volgende:
Is deze al langs geweest?

Tweet van CDA-kamerlid (zgn dissident) Ad Koppejan:
[..]

http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541
Een volksvertegenwoordiger die zijn mening op internet zet met een zeer slordige taalfout acht ik niet bijzonder geschoold.

quote:
Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
:D :D
  woensdag 8 september 2010 @ 16:44:39 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86209160
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Compatibel het volgende:

Hij is lid van de Pvda en ook nog eens hoofd van de Raad van State dat een Bastion van politieke elite is.

Sowieso een van de sleutelfiguren uit het schimmige wereldje tussen de koningin en de politiek waar oa bepaalde benoemingen en dergelijke vandaan komen.
pi_86209232
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:27 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Mocht dit zo zijn; waarom willen ze dan in godsnaam regeren met de PVV? Als ze toch op links moeten inleveren dan kunnen ze toch beter kiezen voor de PVDA, die wel verantwoordelijkheid wil dragen en minder wispelturig ( :') ) is.
Mij ook een raadsel, ik gok erop dat ze bang zijn om anders kiezers kwijt te raken aan Geert. Met dit kabinet kunnen ze straks gaan zeggen dat ze integratie en immigratie keihard hebben aangepakt (wat bijna niet strenger kan dan nu, maar goed :') ). Verder kan hij zijn beloofde miljarden bezuinigen. Ik weet alleen niet of hij ook ingecalculeerd heeft dat Nederland wel eens wat miljarden van het buitenland kan mislopen als Geert weer eens een geke sprong maakt. En de HRA he, de villasubsidie moet natuurlijk koste wat het kost blijven!
know'm sayin?
word? word.
pi_86209988
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat heeft de TK gisteren dan besloten waaruit blijkt dat de meerderheid wil dat Opstelten verder gaat met zijn informatie? Of dat blijkt dat op een andere manier de onderhandelingen verder moeten? En op welke manier dan?
Het staat in de HANDELINGEN. Het enige wat er 'fout' is gegaan is dat de TWeede Kamer, die het eigenlijk zou hebben over de misgelopen formatie zou gaan debateren ging debateren over de komende formatie. Formeel is dat het werk van Beatrix, die hoorde dus dat de volksvertegenwoordiging haar werk zat te doen. Niet alleen via de TV maar ook doordat het haar verteld werd door de voorzitter van de Tweede Kamer. De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.

De enige reden waarom we geen constitutionele crisis hebben is omdat het kennelijk Rutte, Wilders en Verhagen wel even uitkomt een paar dagen uitstel te hebben.
pi_86210029
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een volksvertegenwoordiger die zijn mening op internet zet met een zeer slordige taalfout acht ik niet bijzonder geschoold.
[..]

auw _O-
pi_86210093
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.

Feitelijk onjuist. :)
pi_86210155
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:12 schreef Toad het volgende:

[..]

Feitelijk onjuist. :)
ZE had niet gesproken met de voorzitter van de Tweede Kamer ?

Om het maar met een niet zo fraai citaat te zeggen 'De leugen regeert'
pi_86210163
quote:

[..]

[..]

Pijnlijk :X
pi_86210197
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

ZE had niet gesproken met de voorzitter van de Tweede Kamer ?

Om het maar met een niet zo fraai citaat te zeggen 'De leugen regeert'
Nee. TW zei dat er een nieuwe situatie was ontstaan door het kamerdebat, waardoor hij moest worden aangesteld. Daar heeft ze dus juist wel rekening mee gehouden.
pi_86210495
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:

[..]

Nee. TW zei dat er een nieuwe situatie was ontstaan door het kamerdebat, waardoor hij moest worden aangesteld. Daar heeft ze dus juist wel rekening mee gehouden.
Uit het kamerdebat was naar voren gekomen; de meerderheid van de Kamer wil gesprekken over de vorming van een rechtse coalitie. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik neem aan dat Gerdi Verbeet ook niet meer dan dat heeft kunnen stellen; VVD, PVV en CDA willen doorpraten. De nieuwe situatie was ontstaan. Hij was noch onduidelijk, noch onbekend. Beatrix' adviseur liegt, in opdracht van.

Beatrix was waarschijnlijk pissig omdat in het debat haar werk werd afgepakt (terloops) en met dit sprookje over de 'onduidelijkheid van de situatie' hebben we nu een informateur die een week tijd gaat rekken. Ik ben geen stemmer op welke van de drie 'samenwerkende' partijen dan ook maar ik kan wel een rat herkennen als ik er eentje zie.

Dit is trouwens alles bijelkaar nog een vriendelijke evaluering van de situatie, ik zou ook de verdenking kunnen opperen dat Beatrix nog veel meer haar boekje te buiten gaat en zich openlijk voor het karretje van de 'oppositie' laat spannen met haar sprookjes over 'onduidelijkheid'. Uit de opstelling van Rutte, Wilders en Verhagen blijkt dat er helemaal geen onduidelijkheid is. En zij vertegenwoordigen een meerderheid in de kamer.
pi_86210550
quote:

[..]

[..]

O gut en wee, hij heeft een taalfoutje in zijn tweet. Meneer heeft een academische studie achter de rug, dus ik neem aan dat dit foutje er even door was geschoten, maar dat hij wel degelijk op de hoogte is van de juiste spelling.
pi_86210604
quote:
Dit is trouwens alles bijelkaar nog een vriendelijke evaluering van de situatie, ik zou ook de verdenking kunnen opperen dat Beatrix nog veel meer haar boekje te buiten gaat en zich openlijk voor het karretje van de 'oppositie' laat spannen met haar sprookjes over 'onduidelijkheid'. Uit de opstelling van Rutte, Wilders en Verhagen blijkt dat er helemaal geen onduidelijkheid is. En zij vertegenwoordigen een meerderheid in de kamer.
:?

Het enige dat je Beatrix kan verwijten is dat ze juist té voorzichtig te werk gaat. Zij heeft haar rol als staatshoofd eigenlijk altijd op de meest correcte manier uitgevoerd.
pi_86210775
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Uit het kamerdebat was naar voren gekomen; de meerderheid van de Kamer wil gesprekken over de vorming van een rechtse coalitie. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik neem aan dat Gerdi Verbeet ook niet meer dan dat heeft kunnen stellen; VVD, PVV en CDA willen doorpraten. De nieuwe situatie was ontstaan. Hij was noch onduidelijk, noch onbekend. Beatrix' adviseur liegt, in opdracht van.

Beatrix was waarschijnlijk pissig omdat in het debat haar werk werd afgepakt (terloops) en met dit sprookje over de 'onduidelijkheid van de situatie' hebben we nu een informateur die een week tijd gaat rekken. Ik ben geen stemmer op welke van de drie 'samenwerkende' partijen dan ook maar ik kan wel een rat herkennen als ik er eentje zie.

Je blijft maar steken bij het argument dat de partijen hebben aangegeven tijdens het kamerdebat dat ze met elkaar verder wilden. Fijn voor je, maar TW en ook Rutte hebben al aangegeven dat de Koningin daar niet iets direct mee kan. Er ontstaat wel een andere situatie, maar ze heeft ook al eerdere adviezen gekregen van de drie partijen. Daarom moet er een informateur worden aangesteld, om daar duidelijkheid over te krijgen.

Er is de afgelopen week heel veel gebeurd. Mislukte formatie, adviezen, opeens weer iets anders vinden.... Dat is allemaal prima, maar dat komt de continuïteit van het formatieproces niet ten goede. De beslissing die de Koningin hierin maakt is dus prima. Pas op de plaats en kijken hoe we verder moeten.

Jij hebt een soort beeld in je hoofd waar je maar bij blijft steken, wat iedereen ook zegt. Inmiddels ben je ook feitelijk al een aantal keer tegengesproken, maar daar doe je ook niet veel mee. Prima allemaal, dat moet je lekker zelf weten, maar daarom ik ga niet meer met je in debat. :) Ik hoor graag andere meningen en ik hou van discussiëren, maar dan moet je ook wel open staan voor elkaar. :)

Kijk nog eens naar de persconferentie van TW, zou ik zeggen: http://nos.nl/video/18358(...)-tjeenk-willink.html
pi_86210778
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Het enige dat je Beatrix kan verwijten is dat ze juist té voorzichtig te werk gaat. Zij heeft haar rol als staatshoofd eigenlijk altijd op de meest correcte manier uitgevoerd.
Ze gaat niet 'te voorzichtig' te werk. Ze gaat te werk als de ambtenaar die dwars gaat liggen als zijn baas een besluit heeft genomen zonder daar overleg over te voeren. Dat heet bij gewone mensen obstructie, bij Beatrix heet het kennelijk 'zorgvuldig'.
pi_86210925
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. Had Wilders maar niet zo moeten draaien in een paar dagen NB.
pi_86212086
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef voice-over het volgende:

[..]

De islam is een politieke ideologie waartegen stelling mag worden genomen. De heer Wilders is als geen ander in staat om dat voor het voetlicht te brengen.
Tja als hij voor zijn extreem-rechtse publiek met veel gebaren zijn extreem-rechtse boodschap uit gaat dragen maakt hij de kans dat het CDA alsnog pukkels van hem krijgt wel stukken groter ^O^
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86212240
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).

Vive la Republique!
Aha en wat heeft Wilders zijn gedraai allemaal gekost?
pi_86212242
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als hij voor zijn extreem-rechtse publiek met veel gebaren zijn extreem-rechtse boodschap uit gaat dragen maakt hij de kans dat het CDA alsnog pukkels van hem krijgt wel stukken groter ^O^
Ik kreeg anders de indruk dat TW wil dat het CDA nu ja of nee tegen een eventueel uitonderhandeld regeerakkoord zegt en er geen ruimte meer is voor dwarsliggende fractieleden of congresbezoekers.
Wie dit leest is gek
pi_86212262
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:08 schreef marcodej het volgende:
Ben benieuwd hoe Tjeenk Willink die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denkt te verkrijgen.
Hij zal af moeten gaan op het woord van Wilders, Verhagen en Rutte. We weten echter allen hoeveel dat tegenwoordig nog waard is. Denk dus dat zijn missie vrij kansloos zal zijn.
pi_86212282
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik kreeg anders de indruk dat TW wil dat het CDA nu ja of nee tegen een eventueel uitonderhandeld regeerakkoord zegt en er geen ruimte meer is voor dwarsliggende fractieleden of congresbezoekers.
Neuh dat zal Tjeenk Willink nooit eisen. Een informateur zal zich niet inlaten met de interne partijorganisatie. Dat is niet zijn taak.
pi_86212441
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh dat zal Tjeenk Willink nooit eisen. Een informateur zal zich niet inlaten met de interne partijorganisatie. Dat is niet zijn taak.
Toch denk ik dat dat precies is wat hij aan Verhagen gaat vragen tijden de eerste ronde.
Hoe zeker ben je er van dat het nu wel goed gaat.
Want hij was al een keer eerder "bij de neus genomen" (Bij Paars+)
Wie dit leest is gek
pi_86212494
Wilders kost Nederland straks ook mil-joe-nen per dag, als hij straks tijdens cruciale momenten in de formatie naar de VS vertrekt. Blijkbaar is het geven van een ongefundeerde haatzaaiende speech in een land waar hij niets te zoeken heeft veel belangrijker dan het Nederlandse volk.

Waarom worden hier geen Kamervragen over gesteld?
  woensdag 8 september 2010 @ 18:32:12 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212591
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het staat in de HANDELINGEN. Het enige wat er 'fout' is gegaan is dat de TWeede Kamer, die het eigenlijk zou hebben over de misgelopen formatie zou gaan debateren ging debateren over de komende formatie. Formeel is dat het werk van Beatrix, die hoorde dus dat de volksvertegenwoordiging haar werk zat te doen. Niet alleen via de TV maar ook doordat het haar verteld werd door de voorzitter van de Tweede Kamer. De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.

De enige reden waarom we geen constitutionele crisis hebben is omdat het kennelijk Rutte, Wilders en Verhagen wel even uitkomt een paar dagen uitstel te hebben.
Je houdt echt niet op he??? |:(

Ze is alleen maar keurig voorzichtig.. En wil formeel van iedereen de nieuwe stand van zaken horen.. Het kan zelfs theoretisch zo zijn dat er na deze consultatieronde een nóg grotere meerderheid adviseert rechts verder te laten onderhandelen. Het is alleen maar een tussenstap, als ze (blijven) willen gaan de onderhandelingen op rechts over een paar dagen gewoon door. NIks aan de hand en erzijn zeker geen constitutionele grenzen overschreden..

Bovendien hebben zowel Rutte als Verhagen aangegeven er totaal geen moeite mee te hebben....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 18:38:27 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212840
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha en wat heeft Wilders zijn gedraai allemaal gekost?
^O^
Sterker nog, dit is het GEVOLG van Wilders zijn gedraai.. Dus tel die dagen er nog maar even fijn bij op... ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 18:38:58 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212853
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kan niet. Net zo min als Wilders dat kan eisen..
  woensdag 8 september 2010 @ 18:39:31 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212877
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:29 schreef Compatibel het volgende:
Wilders kost Nederland straks ook mil-joe-nen per dag, als hij straks tijdens cruciale momenten in de formatie naar de VS vertrekt. Blijkbaar is het geven van een ongefundeerde haatzaaiende speech in een land waar hij niets te zoeken heeft veel belangrijker dan het Nederlandse volk.

Waarom worden hier geen Kamervragen over gesteld?
Ook dat idd...
pi_86213306
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dat precies is wat hij aan Verhagen gaat vragen tijden de eerste ronde.
Hoe zeker ben je er van dat het nu wel goed gaat.
Want hij was al een keer eerder "bij de neus genomen" (Bij Paars+)
Ja, ik denk ook dat het zo gaat.
pi_86213406
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze is alleen maar keurig voorzichtig.. En wil formeel van iedereen de nieuwe stand van zaken horen.. Het kan zelfs theoretisch zo zijn dat er na deze consultatieronde een nóg grotere meerderheid adviseert rechts verder te laten onderhandelen. Het is alleen maar een tussenstap, als ze (blijven) willen gaan de onderhandelingen op rechts over een paar dagen gewoon door. NIks aan de hand en erzijn zeker geen constitutionele grenzen overschreden..

Bovendien hebben zowel Rutte als Verhagen aangegeven er totaal geen moeite mee te hebben....
Hij mag toch zijn mening geven? :?
pi_86214111
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*belt 112*
  woensdag 8 september 2010 @ 19:18:59 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214358
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

*belt 112*
Voor jou of voor mij???? ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 19:21:47 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214490
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij mag toch zijn mening geven? :?
Hij mag zijn mening natuurlijk geven..
Maar (volgens mij was jij er gisteren ook bij), zijn plaat blijft enigszins hangen. En tegenargumenten, ook als ze van Rutte of Verhagen zelf komen, deren hem totaal niet.. Hij post nu al bijna 24 uur iedere keer hetzelfde..
pi_86214618
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar (volgens mij was jij er gisteren ook bij), zijn plaat blijft enigszins hangen. En tegenargumenten, ook als ze van Rutte of Verhagen zelf komen, deren hem totaal niet.. Hij post nu al bijna 24 uur iedere keer hetzelfde..
Nou, aan dat euvel lijden we hier allemaal een beetje he ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 19:27:33 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214740
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, aan dat euvel lijden we hier allemaal een beetje he ;)
True!!! Alleen ik al door er toch wéér op te reageren.. :@

Maar hij doet het in één en hetzelfde topic... Ik bedoel: hij opent de discussie iedere keer opnieuw met hetzelfde statement (qua strekking dan) en herhaalt dat dan eindeloos.. Het is geen discussie meer voor mijn gevoel.. Maar anyway.. Ik zal er over ophouden O-)
pi_86214800
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze ook nog liegt.
pi_86214886
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:08 schreef marcodej het volgende:
Ben benieuwd hoe Tjeenk Willink die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denkt te verkrijgen.
Op papier vastleggen met handtekeningen er onder....dat wat Wilders van de CDA dissidenten eisten.
Doen ze dat niet, gaat het feest niet door, doen ze het wel en gaat het alsnog mis, dan mogen ze de rest van de formatie niet meer mee doen.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:31:49 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214904
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Op papier vastleggen met handtekeningen er onder....dat wat Wilders van de CDA dissidenten eisten.
Doen ze dat niet, gaat het feest niet door, doen ze het wel en gaat het alsnog mis, dan mogen ze de rest van de formatie niet meer mee doen.
Kan niet..
pi_86214960
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix Rutte kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze hij ook nog liegt.
Fixed.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:33:47 #222
132191 -jos-
Money=Power
pi_86214988
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze ook nog liegt.
Beatrix liegt? :')

Je bent gewoon een dikke troll :W
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:33:51 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214989
pi_86215002
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan niet..
Och....er is al zoveel gebeurt in deze formatie wat niet kan, dan kan dit er ook nog wel bij.
pi_86215028
quote:
Citaat van Verhagen: "Ik heb de overtuiging op basis van gesprekken in mijn fractie dat bezwaren kunnen worden weggenomen"

Haha, zoals met Klink zeker. :X
pi_86215087
quote:
Lol:
quote:
Hij ervaart nieuwe gesprekken over rechts niet als een laatste kans.
Rutte is echt de weg kwijt....kan iemand die jongen niet eens een beetje in gaan tomen?
  woensdag 8 september 2010 @ 19:36:49 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86215121
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Citaat van Verhagen: "Ik heb de overtuiging op basis van gesprekken in mijn fractie dat bezwaren kunnen worden weggenomen"

Haha, zoals met Klink zeker. :X
DAT zou me dan weer heelmaal niets verbazen.. :X
pi_86215154
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:33 schreef -jos- het volgende:

[..]

Beatrix liegt? :')

Je bent gewoon een dikke troll :W
Er zou niet duidelijk zijn wat de situatie is? Hoe kan de situatie onduidelijk zijn als de meerderheid van de tweede kamer in een kamerdebat heeft gezegd zo snel mogelijk weer te willen gaan onderhandelen over dat rechtse minderheidskabinet?
pi_86215559
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zou niet duidelijk zijn wat de situatie is? Hoe kan de situatie onduidelijk zijn als de meerderheid van de tweede kamer in een kamerdebat heeft gezegd zo snel mogelijk weer te willen gaan onderhandelen over dat rechtse minderheidskabinet?
Welke situatie bedoel je? Die van gisteren, eergisteren, die van zaterdag of die van morgen?
pi_86215572
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol:
[..]

Rutte is echt de weg kwijt....kan iemand die jongen niet eens een beetje in gaan tomen?
Ik begin me zo langzaamaan zorgen over hem te maken. Zou hij teveel koffie drinken of zo???
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
pi_86215634
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat was iets wat Beatrix officieel nog niet wist!! Voor de zoveelste keer!
Blijf lekker aan de gang joh!!

Add: We hebben het hier over de toekomst van ons land. Inmiddels is er al zoveel geroepen en gedraaid dat ik het meer dan juist vind dat er protocol wordt gevolgd. Wie weet wat de waan van morgen weer is!!

[ Bericht 14% gewijzigd door xandra47 op 08-09-2010 19:50:55 (toevoegin) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')