Na 3 maanden nog steeds niets, terwijl Rutte ons een kabinet op 1 juli had beloofd en nou doet iemand anders moeilijk?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Willink doet te moeilijk, een meerderheid is een meerderheid.
Zeker een PvdA'er?
Officieel volgens de boeken blijft het een minderheidskabinet.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Willink doet te moeilijk, een meerderheid is een meerderheid.
Dit, dus. Of de GBL moet eindelijk eens ballen tonen en écht mee gaan/willen doen...quote:Op woensdag 8 september 2010 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Officieel volgens de boeken blijft het een minderheidskabinet.
http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541quote:Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
Ja, dat is best een interessant uitgangspunt voor de komende onderhandelingen. Dat eerste dus, dat zet behoorlijk wat druk op de besprekingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:02 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink aan het woord.
Opvallende passage, vrij vertaald: Voor de derde keer constateren dat deze coalitie mislukt, tast de geloofwaardigheid aan van de politiek aan en die van de beoogd minister-president (eerst deed Rosenthal dat, afgelopen vrijdag Opstelten).
En: Er moet een redelijke mate van waarschijnlijkheid zijn, dat de onderhandelingen gaan slagen.
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:36 schreef Toad het volgende:
Is deze al langs geweest?
Tweet van CDA-kamerlid (zgn dissident) Ad Koppejan:
[..]
http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541
Zou Tjeenk Willink dan ook met hen gaan praten?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.
Rutte, Wilders en Verhagen gingen als jonge honden tekeer de afgelopen dagen. Het is goed dat de koningin even ingrijpt in deze bende.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat is best een interessant uitgangspunt voor de komende onderhandelingen. Dat eerste dus, dat zet behoorlijk wat druk op de besprekingen.
Ja, alles hangt af van hun 2 stemmen. Het lijkt me dat ze heel zeker moeten weten dat ze hun stem krijgen en dat ze er anders niet aan beginnen. Zowel Verhagen, Rutte als Wilders niet. Verhagen lijkt overigens wel z'n fractie op 1 lijn te hebben.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Zou Tjeenk Willink dan ook met hen gaan praten?
(Retorische vraag, want het antwoord is nee. Maar in feite kan hij dus niet goed inschatten of het kabinet kans van slagen heeft zonder met hen te praten).
Vanochtend in de krant: 36% van de CDA-raadsleden vindt regeren met gedoogsteun het beste, 32% is voor niet regeren en 26%is voor regeren 'liefst zonder PVV'. Zelfs met de meest positieve uitleg van dat woordje 'liefst' is dus éénderde tegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.
Ik vind die tweet van Koppejan vanochtend anders best brutaal!quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verhagen lijkt overigens wel z'n fractie op 1 lijn te hebben.
Waarom? Er waren er 3 die die brief ondertekenden, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van het CDA het per definitie eens is met wat Verhagen, Rutte en Wilders overeenkomen. Als je met allerlei krampachtig overkomende constructies een broze meerderheid van één zetel bij elkaar smokkelt hangt het van iedere stem af..quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, alles hangt af van hun 2 stemmen.
Lijkt me ook. behalve dan dat wat mij betreft een stabiel rechts kabinet niet prima was geweestquote:Op woensdag 8 september 2010 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vanochtend in de krant: 36% van de CDA-raadsleden vindt regeren met gedoogsteun het beste, 32% is voor niet regeren en 26%is voor regeren 'liefst zonder PVV'. Zelfs met de meest positieve uitleg van dat woordje 'liefst' is dus éénderde tegen.
Ik weet echt niet meer waar ik op moet hopen nu. Een stabiel rechts kabinet was prima geweest, maar dit kabinet gaat nooit meer succesvol worden. Alle andere alternatieven zijn minder ideaal met deze uitslag: te veel partijen, te veel botsende conflicten. Om het nog maar niet te hebben over alle persoonlijke opmerkingen over en weer..
Deze??quote:Op woensdag 8 september 2010 13:52 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind die tweet van Koppejan vanochtend anders best brutaal!
(maar gelijk heeft 'ie)
quote:Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
Vijf partijen met nogal wat tegenstellingen onderling. Het begrip 'redelijk succesvol' is duidelijk nogal gesleten sinds de laatste verkiezingenquote:Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Asphias het volgende:
ik zie in het landsbelang nog wel een redelijk succesvolle vvd-cda-cu-gl-d66 regering komen
Met zo'n onprofessionele houding zal ie eerder zelf in de oppositie komenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:30 schreef voice-over het volgende:
Verhagen zal er aan toevoegen dat hij kotst van de PvdA.
Zij doet het precies volgens het boekje nu.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).
Vive la Republique!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |