Nog steeds!quote:Op woensdag 8 september 2010 02:38 schreef Mike het volgende:
Ab Klink...was dat niet ooit een minister onder Balkenende?
Da's ook typisch de politiek. Alles is maar kortstondig een headline.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:39 schreef Toad het volgende:
[..]
Nog steeds!
Toch apart dat het vandaag nauwelijks over hem is gegaan.
Het is diep tragisch inderdaad. Jammer dat zijn achterban Wilders niet veroordeelt dat hij vrijdag de formatie heeft laten knallen op iets wat 1 man blijkbaar eventueel ZOU KUNNEN DOEN !!! Hij heeft vrijdag al zijn kiezers in de steek gelaten, maar zoals altijd slikken zijn volgelingen alles voor zoete koek. Eén man stapt op en opeens in de formatie weer mogelijk? En CDA en VVD trappen erin. Het is een klucht. John Lanting zou er jaloers op zijn.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:48 schreef Toad het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er nog een tijdje over het vertrek van Klink gesproken zou worden. Zeker ook vanwege het feit dat de PVV het als reden noemt om weer aan de onderhandelingen te beginnen. Het CDA en de VVD hebben - logisch natuurlijk - andere motieven om weer aan de gesprekken deel te nemen. Maar dit karakteriseert toch wel een beetje de nieuwe coalitie, verwacht ik. Maar ik verbaas me wel dat er zo snel overheen wordt gestapt. Een belangrijke partijgenoot verlaat de fractie, Wilders is blij en wil weer verder praten en vervolgens schuift Verhagen maar al te graag weer aan.
Misschien horen we er binnenkort wel weer van.
Dat is geen probleem aangezien Wilders rekent op 2 zetels gedoogsteun van de SGP als verzekering.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:52 schreef WilburQuant het volgende:
De twee overgebleven tegenstanders gaan straks gewoon tegen stemmen. Helemaal als Wilders zijn grote bek opentrekt op 9/11.
Hoe zouden ze dat moeten doen? Z'n 'partij' heeft niet eens leden.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:51 schreef WilburQuant het volgende:
Jammer dat zijn achterban Wilders niet veroordeelt dat hij vrijdag de formatie heeft laten knallen
voor wilders is het geen probleem nee, maar ik vraag mij toch af hoe het cda zich zal voelen als binnen de fractie oneenigheid is over of het kabinet gesteund moet worden of niet. ik zie het in elk geval niet snel gebeuren dat 2 cdafractieleden gewoon consequent tegen de rest stemmen zonder dat daar een gigantische discussie aan vooraf gaat. op het moment is het nog alleen de mogelijkheid, maar als het daadwerkelijk zover komt dan zie ik die hevige discussie nog wel losbarsten, van mensen die het niet vinden kunnen een deel van de fractie maar te negeren.quote:Op woensdag 8 september 2010 03:00 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Dat is geen probleem aangezien Wilders rekent op 2 zetels gedoogsteun van de SGP als verzekering.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)h-ethisch_moratorium
Met gedoogsteun van de SGP kan Verhagen tegen de 2 dissidenten zeggen dat hun verzet tegen de coalitie zinloos is, omdat hij er toch wel komt. Goedschiks of kwaadschiks, zij kunnen er niets meer aan veranderen. Onder het mom van partijbelang zullen ze hun mond houden of hun zetel afstaan aan iemand die wel voorstander is.quote:Op woensdag 8 september 2010 03:05 schreef Asphias het volgende:
[..]
voor wilders is het geen probleem nee, maar ik vraag mij toch af hoe het cda zich zal voelen als binnen de fractie oneenigheid is over of het kabinet gesteund moet worden of niet. ik zie het in elk geval niet snel gebeuren dat 2 cdafractieleden gewoon consequent tegen de rest stemmen zonder dat daar een gigantische discussie aan vooraf gaat. op het moment is het nog alleen de mogelijkheid, maar als het daadwerkelijk zover komt dan zie ik die hevige discussie nog wel losbarsten, van mensen die het niet vinden kunnen een deel van de fractie maar te negeren.
Het is zeker correct, al zal er vast wel nog iemand wat over te janken hebbenquote:Op woensdag 8 september 2010 03:05 schreef Asphias het volgende:
[..]
voor wilders is het geen probleem nee, maar ik vraag mij toch af hoe het cda zich zal voelen als binnen de fractie oneenigheid is over of het kabinet gesteund moet worden of niet. ik zie het in elk geval niet snel gebeuren dat 2 cdafractieleden gewoon consequent tegen de rest stemmen zonder dat daar een gigantische discussie aan vooraf gaat. op het moment is het nog alleen de mogelijkheid, maar als het daadwerkelijk zover komt dan zie ik die hevige discussie nog wel losbarsten, van mensen die het niet vinden kunnen een deel van de fractie maar te negeren.
Ik heb het over zijn kiezers natuurlijk. En volgens de De Hond peilingen gaat de PVV alles behalve omlaag.quote:Op woensdag 8 september 2010 03:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten doen? Z'n 'partij' heeft niet eens leden.
Ja ze is gepasseerd maar erger vind ik het dat Rutte, Verhagen en Wlders zo onfatsoenlijk zijn geweest naar ons staatshoofd door hun opportunisme.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook, maar ik denk eerder dat ze boos is dat ze gepasseerd wordt.
Zoiets denk ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:31 schreef remlof het volgende:
Iedereen weet dat dit beoogde kabinet niet lang gaat zitten, of er nooit komt uiteindelijk. Dus ik denk dat Tjeenk Willink dit even rustig over het weekend heen moet tillen, dan kan Wilders laten zien in NY hoe ie zicht denkt te moeten gedragen en dan zien we volgende week verder.
Haha ja, wie weet waar we over een jaar staanquote:Op woensdag 8 september 2010 02:37 schreef Toad het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook? Het voelt alsof Ab Klink al een week geleden vertrokken is. Het gaat allemaal zo bizar vlug.
quote:Op woensdag 8 september 2010 02:51 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Het is diep tragisch inderdaad. Jammer dat zijn achterban Wilders niet veroordeelt dat hij vrijdag de formatie heeft laten knallen op iets wat 1 man blijkbaar eventueel ZOU KUNNEN DOEN !!! Hij heeft vrijdag al zijn kiezers in de steek gelaten, maar zoals altijd slikken zijn volgelingen alles voor zoete koek. Eén man stapt op en opeens in de formatie weer mogelijk? En CDA en VVD trappen erin. Het is een klucht. John Lanting zou er jaloers op zijn.
Dat is het hele probleem....ze denken niet even na, maar roepen meteen van alles, zonder alle consequenties af te wegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:43 schreef Toad het volgende:
Rutte zei vandaag dat hij het gek zou vinden als hij niet had gereageerd op het voorstel van Wilders om weer te gaan onderhandelen. Maar misschien had hij ook wel even kunnen nadenken over de vraag: hoe pak ik dit nu netjes aan, ook tov. Beatrix en het proces. Nu begint hij direct te roepen dat hij ook graag verder wil praten. Een pas op de plaats had hem in dit geval wel gesierd, zeker als beoogd premier.
Precies. En dan nog, zelfs al gaat het allemaal goed, wat krijg je dan? Een minderheidskabinet van CDA en VVD, gedoogsteun van de PVV, 2 tegenstanders binnen het CDA zelf die dan maar moeten worden opgevuld met de SGP, dat alles resulterende in een meerderheid van één zetel, zonder enige steun in de Eerste Kamer. Dat kan toch nooit goed gaan?quote:Op woensdag 8 september 2010 08:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
Overigens zijn er 2 openlijke dissidenten maar er is meermaals gehint dat er wel meer tegenstanders binnen de fractie van het CDA zijn die niet bepaald staan te juichen bij de gedachte aan samenwerking met de PVV. Alleen heeft die laatste groep afgesproken dat ze afwachten totdat het regeerakkoord er ligt voordat ze een definitief oordeel vellen. Het kan best zijn dat de weerstand straks veel groter is dan nu verwacht.
Rechts Nederland denkt dat met dit kabinet heel Nederland anders zal worden, dat Marokkanen het land uit zullen worden gezet, over twee jaar er 1000 kilometer meer snelweg ligt, de belastingen 20 procentpunt omlaag gaan en we een nieuw tijdperk van glorieuze neoliberale ontwikkelingen in zullen gaan, vol geprivatiseerde zorg en onderwijs en lekker 4x zoveel betalen voor minder kwaliteit. Dit alles samen met een halve politiestaat natuurlijk, want conservatieven geloven niet dat mensen zich goed kunnen gedragen zonder overheidstoezicht.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies. En dan nog, zelfs al gaat het allemaal goed, wat krijg je dan? Een minderheidskabinet van CDA en VVD, gedoogsteun van de PVV, 2 tegenstanders binnen het CDA zelf die dan maar moeten worden opgevuld met de SGP, dat alles resulterende in een meerderheid van één zetel, zonder enige steun in de Eerste Kamer. Dat kan toch nooit goed gaan?
Ik snap ook werkelijk niet dat de voorstanders van een rechts kabinet blij zijn met de gang van zaken tot nu toe, en met name gisteren. Dit lijkt me de slechtst mogelijke manier om een stabiel kabinet te vormen.
My god zeg, wat kan jij een kronkels in je kop hebben.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rechts Nederland denkt dat met dit kabinet heel Nederland anders zal worden, dat Marokkanen het land uit zullen worden gezet, over twee jaar er 1000 kilometer meer snelweg ligt, de belastingen 20 procentpunt omlaag gaan en we een nieuw tijdperk van glorieuze neoliberale ontwikkelingen in zullen gaan, vol geprivatiseerde zorg en onderwijs en lekker 4x zoveel betalen voor minder kwaliteit. Dit alles samen met een halve politiestaat natuurlijk, want conservatieven geloven niet dat mensen zich goed kunnen gedragen zonder overheidstoezicht.
De waarheid is hard, ik weet het.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
My god zeg, wat kan jij een kronkels in je kop hebben.![]()
Of moet ik anders even de linkse tegenhanger hier op maken zodat je weer helemaal over je fluitketel kan gaan? Tot jij je digitale neus in dit topic liet zien was het een interessante discussie, nu is het weer gereduceerd tot ridicule opmerkingen maken over 'links' en 'rechts'. Bravo hoor, tis je weer gelukt de discussie tot een hersenloos niveau terug te brengen.
Misschien wil Wilders wel dat de formatie mislukt, alleen wel op zo'n manier dat hij kan gaan roepen dat de elite hem als rebelse plucheplakker buitensluit. Laten we wel wezen, hij heeft zijn best ervoor gedaan: Naar Ground Zero om daar boekverbrandingen op te luisteren met een toespraak voor de zionistische zaak, ruzie maken met de CDA voorzitter, ruzie maken met Klink, belachelijke verklaringen eisen, de stekker eruit trekken, en toen ging het even mis.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:51 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Het is diep tragisch inderdaad. Jammer dat zijn achterban Wilders niet veroordeelt dat hij vrijdag de formatie heeft laten knallen op iets wat 1 man blijkbaar eventueel ZOU KUNNEN DOEN !!! Hij heeft vrijdag al zijn kiezers in de steek gelaten, maar zoals altijd slikken zijn volgelingen alles voor zoete koek. Eén man stapt op en opeens in de formatie weer mogelijk? En CDA en VVD trappen erin. Het is een klucht. John Lanting zou er jaloers op zijn.
Begin je nou weer met je oeverloze gezwam omdat iemand kritiek heeft op je hersenloze posts? Waar heb ik precies gezegd dat ik een rechts kabinet wil dan? Jammer voor jequote:Op woensdag 8 september 2010 10:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De waarheid is hard, ik weet het.![]()
En hoe kan dit nou niet over "links" en "rechts" gaan? Dit hele kabinet komt er omdat Rutte, Verhagen en Wilders zelf toegeven een hekel aan "links" te hebben. Het hele kabinet is gebaseerd op een links/rechts tegenstelling.
maar hey, vertel eens, waarom zie jij graag een rechts kabinet dat alleen overeind kan blijven dankzij gedoogsteun van vrouwenhatende christenfundamentalisten en een partij die volledig is gebaseerd op het haten en willen doodschieten uitzetten van bruine mensen? Wat denk je dat dit gaat doen voor het land en waarom denk je dat dit de beste keuze is?
Nee, hij heeft wel gelijk. Ik snap ook wel dat mensen die rechts zijn, graag een rechts kabinet zien, zonder dat je alle rechtse standpunten tot in het absurde gaat doortrekken. Met dat soort flauwe opmerkingen wordt de discussie niet beter.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En hoe kan dit nou niet over "links" en "rechts" gaan? Dit hele kabinet komt er omdat Rutte, Verhagen en Wilders zelf toegeven een hekel aan "links" te hebben. Het hele kabinet is gebaseerd op een links/rechts tegenstelling.
Ja, dat denk ik ook nog steeds. Wilders heeft uitzicht op een nog veel grotere verkiezingswinst bij de volgende verkiezingen. Maar dan moet hij nu niet in een kabinet stappen, want met al die bezuinigingen raak je een groot deel van zijn achterban.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien wil Wilders wel dat de formatie mislukt,
Precies. Ik heb eerder deze week nog gepleit om het stokje door te geven aan de PvdA, aangezien ik vind dat de VVD de kans gehad heeft en er niet uit is gekomen. Laat de PvdA maar een centrum-linkse constructie verzinnen die wel zal werken.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, hij heeft wel gelijk. Ik snap ook wel dat mensen die rechts zijn, graag een rechts kabinet zien, zonder dat je alle rechtse standpunten tot in het absurde gaat doortrekken. Met dat soort flauwe opmerkingen wordt de discussie niet beter.
Ik vroeg me gewoon af of mensen die voorstander zijn van de vorming van een rechts kabinet echt zo blij moeten zijn met de manier waarop het nu lijkt te gaan. En ik zie zelf ook vele malen liever een stabiel rechts kabinet dan het zooitje wat dit aan het worden is.
De islam is een politieke ideologie waartegen stelling mag worden genomen. De heer Wilders is als geen ander in staat om dat voor het voetlicht te brengen.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:52 schreef WilburQuant het volgende:
Helemaal als Wilders zijn grote bek opentrekt op 9/11.
Maar hij moet wel kunnen verkopen dat hij buitengesloten werd, en niet dat hij de stekker eruit trok. Nou is zijn electoraat makkelijk onzin te verkopen, die slikt makkelijker dan een heroinehoer.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:17 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook nog steeds. Wilders heeft uitzicht op een nog veel grotere verkiezingswinst bij de volgende verkiezingen. Maar dan moet hij nu niet in een kabinet stappen, want met al die bezuinigingen raak je een groot deel van zijn achterban.
Dan zou Verhagen wel weg moeten, die heeft zo hard ingezet op deze coalitie, hard in de zin van Klink wegwerken en die andere dissidenten intimideren, dat hij niet meer bij Cohen kan aanschuiven.quote:Het mooie is dat als dit waar is en Wilders het straks toch laat klappen (al dan niet indirect), hij hiermee de PvdA een hele sterke onderhandelingspositie geeft
Nee oke, je hebt dus geen enkele mening behalve dat je Rutte napraat en doet alsof je zo geweldig bent. Ik geef je een hint: je bent een volstrekt waardeloze poster die zelfs als je je best doet nog posts weet te produceren die niks toevoegen. ik zit hier gewoon een beetje te trollen, jij doet serieus je best en het resultaat is dat je posts van hetzelfde niveau zijn als de mijne. Vrij triest wel.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Begin je nou weer met je oeverloze gezwam omdat iemand kritiek heeft op je hersenloze posts? Waar heb ik precies gezegd dat ik een rechts kabinet wil dan? Jammer voor je![]()
Daarnaast is je laatste alinea te lachwekkend voor woorden, daar hoef ik niet eens een woord aan vuil te maken. Dat je doorgedraaid bent in je rechts paranoide is evident, en het enige wat ik erom kan doen is lachen om die naiviteit en stiekem een facepalm te doen omdat je net zoals ik een Nederlander bent, iemand waar ik me kapot voor schaam to be honest.
Het gevaar van de islam als politieke ideologie blijkt ook inderdaad uit het overweldigende succes dat de moslimpartij bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft gehaald.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
De islam is een politieke ideologie waartegen stelling mag worden genomen. De heer Wilders is als geen ander in staat om dat voor het voetlicht te brengen.
Jammer he, dat je gewoon uitgeluld bent op het moment dat iemand je even stevig aanpakt en op je plek zet. Des te triester dat je moet roepen dat je aan het trollen bent, iets wat je overduidelijk niet aan het doen was om maar geen gezichtsverlies te lijdenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee oke, je hebt dus geen enkele mening behalve dat je Rutte napraat en doet alsof je zo geweldig bent. Ik geef je een hint: je bent een volstrekt waardeloze poster die zelfs als je je best doet nog posts weet te produceren die niks toevoegen. ik zit hier gewoon een beetje te trollen, jij doet serieus je best en het resultaat is dat je posts van hetzelfde niveau zijn als de mijne. Vrij triest wel.![]()
Tja geen idee wat ze nog meer besproken hebben eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Heb de discussie gemist en heb geen zin om terug te bladeren, maar vindt niemand deze move van de koningin enigszins opmerkelijk? Natuurlijk is het zoals Rutte gisteravond schetste: de Koningin baseert haar actie op de aanbevelingen die maandag zijn gedaan. Zij handelt dus correct. Maar heeft zij 2,5 uur nodig om dat aan Rutte mede te delen?
Ik gok dat de koningin helemaal geen trek meer heeft in dat rechtse kabinet. En zij hoopt dat Willink met een totaal ander advies komt (hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt). Sowieso begint het enorm trieste vormen aan te nemen, dat formatieproces. Verhagen en Rutte rennen slaafs achter Wilders aan....quote:Op woensdag 8 september 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja geen idee wat ze nog meer besproken hebben eerlijk gezegd.
Noem je jezelf nou superieur?quote:Op woensdag 8 september 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee oke, je hebt dus geen enkele mening behalve dat je Rutte napraat en doet alsof je zo geweldig bent. Ik geef je een hint: je bent een volstrekt waardeloze poster die zelfs als je je best doet nog posts weet te produceren die niks toevoegen. ik zit hier gewoon een beetje te trollen, jij doet serieus je best en het resultaat is dat je posts van hetzelfde niveau zijn als de mijne. Vrij triest wel.![]()
Hell has no greater fury than a woman scorned.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Maar heeft zij 2,5 uur nodig om dat aan Rutte mede te delen?
Laten we het hopen. Sowieso wist ik wel wat ik had gedaan als in Trix' schoenen zou staan. Ik had die Rutte bij zn stropdas gepakt, hem tegen de muur gedrukt en gezegd: 'luister brillemans, als jij met de hulp van die blonde flapdrol mijn volk uit elkaar drijft en de spanningen tussen de bevolkingsgroepen nog verder oplopen, dan zorg ik dat jij nooit meer in de Nederlandse politiek aan de slag gaat. Sterker, ik zog dat jij uberhaupt nergens meer aan de bak komt. En ik kan dat, want ik zit bij de Bilderberg groep.'quote:Op woensdag 8 september 2010 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hell has no greater fury than a woman scorned.
Ik heb begrepen dat Willink ook bij dat gesprek aanwezig was?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Maar heeft zij 2,5 uur nodig om dat aan Rutte mede te delen?
quote:Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Sowieso wist ik wel wat ik had gedaan als in Trix' schoenen zou staan. Ik had die Rutte bij zn stropdas gepakt, hem tegen de muur gedrukt en gezegd: 'luister brillemans, als jij met de hulp van die blonde flapdrol mijn volk uit elkaar drijft en de spanningen tussen de bevolkingsgroepen nog verder oplopen, dan zorg ik dat jij nooit meer in de Nederlandse politiek aan de slag gaat. Sterker, ik zog dat jij uberhaupt nergens meer aan de bak komt. En ik kan dat, want ik zit bij de Bilderberg groep.'
Hoe voelt dat nou, Erik? Dat jouw politieke held het schoothondje is van Wilders?quote:
Jouw blonde leider heeft je al aardig geindoctrineerdquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
De islam is een politieke ideologie waartegen stelling mag worden genomen. De heer Wilders is als geen ander in staat om dat voor het voetlicht te brengen.
Bart Chabot?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:46 schreef eriksd het volgende:
Heb je gister P&W gekeken? Daar zat weer zo'n creep.
Ach, ik heb het idee dat de PVV voornamelijk een handig excuus is voor de VVD. Zij kunnen zich nu nog enigzins fatsoenlijk opstellen maar gisteren tijdens het debat werd me wel duidelijk dat de VVD maar wát graag mee zou doen met het gebash en geschreeuw. Een VVD/PVV kabinet zou ook hun voorkeur hebben denk ik, het CDA zit ze alleen maar in de weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, Erik? Dat jouw politieke held het schoothondje is van Wilders?
Nee, die pipo met dat hoedje.quote:
Nee, dat stuk had ik gemist. Zag alleen dat hij op het eind nog iets vroeg aan Halsema. Vond het een vreemde snuiter. Maarja, het is nogal eenvoudig om je mening over moslims af te laten hangen van zo'n idioot. Gisteren een verhaal moeten maken over een multiculti-event en daar hoor je compleet andere geluiden van moslims. Maarja, die worden nooit gehoord.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |