quote:Koningin wil advies Tjeenk Willink
` Koningin Beatrix wil zo snel mogelijk
een advies over de politieke situatie
van Herman Tjeenk Willink,vicepresident
van de Raad van State.Tjeenk Willink
denkt enkele dagen nodig te hebben om
te bepalen welke stappen nodig zijn.
VVD,CDA en PVV hadden aangegeven dat ze
het liefst opnieuw onder leiding van
informateur Opstelten over een rechts
kabinet wilden onderhandelen.
VVD-leider Rutte heeft afgelopen avond
drie uur met de koningin gesproken.Na
afloop zei hij dat er een tussenronde
nodig is om een nieuwe informateur aan
te wijzen.Rutte denkt nog steeds dat er
uiteindelijk een rechts kabinet komt.
Zeggen politici in de kamer wel altijd wat ze denken?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik tamelijk verbijsterd over hoe mensen uitspraken van Rutte in het journaal tegen mij durven te gebruiken. Alsof politici in het journaal altijd precies zouden vertellen wat ze denken.
Alsof je tegen een betonnen muur oploopt..quote:Op woensdag 8 september 2010 00:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat men later gaat afrekenen.
Zoals al diverse malen gezegd, is er in de TK niets besloten en kan Beatrix niks met het debat dat er in de TK is gehouden.
Nee, ik ga maar naar bedquote:Op woensdag 8 september 2010 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alsof je tegen een betonnen muur oploopt..
Zal ik 112 nu bellen???![]()
Goed plan.. Wekker gaat weer vroeg..quote:
Ja ja... Alsof een kabinet zich ook maar iets aantrekt van de privé mening van Trix...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:30 schreef HiZ het volgende:
Tja, en dan zit er straks een kabinet dat zich tegengewerkt voelt door Beatrix omdat de zich gepasseerd voelde.En die gaan dan niks doen
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:30 schreef HiZ het volgende:
Tja, en dan zit er straks een kabinet dat zich tegengewerkt voelt door Beatrix omdat die zich gepasseerd voelde.En die gaan dan niks doen
quote:
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja ja... Alsof een kabinet zich ook maar iets aantrekt van de privé mening van Trix...
Daarbij is het nog geenzins zeker welk kabinet er gaat komen.
Met het aanstellen van Willink absoluut niet meerquote:Op woensdag 8 september 2010 00:32 schreef HiZ het volgende:
[..]nee.. het is alleen maar bijna zeker geworden.
Je vergeet een aantal dingen:quote:Op woensdag 8 september 2010 00:32 schreef HiZ het volgende:
[..]nee.. het is alleen maar bijna zeker geworden.
Ik spreek je volgende week wel weer.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:33 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Met het aanstellen van Willink absoluut niet meer
Dan heb je verkeerde verwachtingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:33 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Met het aanstellen van Willink absoluut niet meer
Die is vast gebaseerd op:quote:
Fixedquote:Op woensdag 8 september 2010 00:38 schreef -jos- het volgende:
Het is een unieke situatie in ieder geval. Erg leuk om te observeren welke krachten er opeens boven komen drijven. Wat in ieder geval zeker is is dat Beatrix geen voorstander is van een dit rechts kabinet
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Die is vast gebaseerd op:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:38 schreef -jos- het volgende:
Het is een unieke situatie in ieder geval. Erg leuk om te observeren welke krachten er opeens boven komen drijven. Wat in ieder geval zeker is is dat Beatrix geen voorstander is van een rechts kabinet
Want? Anders zou ze direct Opstelten hebben teruggevraagd?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:38 schreef -jos- het volgende:
Het is een unieke situatie in ieder geval. Erg leuk om te observeren welke krachten er opeens boven komen drijven. Wat in ieder geval zeker is is dat Beatrix geen voorstander is van een rechts kabinet
Of Rutte hebben aangesteld als formateurquote:Op woensdag 8 september 2010 00:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Want? Anders zou ze direct Opstelten hebben teruggevraagd?
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:31 schreef remlof het volgende:
Iedereen weet dat dit beoogde kabinet niet lang gaat zitten, of er nooit komt uiteindelijk.
Google eens op Wilders + Beatrixquote:Op woensdag 8 september 2010 00:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Want? Anders zou ze direct Opstelten hebben teruggevraagd?
Dat vermoeden heb ik ook, maar ik denk eerder dat ze boos is dat ze gepasseerd wordt.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:38 schreef -jos- het volgende:
Pure kletsika, er is geen enkele regel die dat zegt. Die regel is vanavond bedacht. Volgens mij omdat Beatrix pissig is over de gang van zaken.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Het staatshoofd moet een besluit nemen gebaseerd op de adviezen die zij heeft gehad. Op basis daarvan is het niet mogelijk verder te gaan met de formatie van een rechts kabinet. Dat die adviezen door de gebeurtenissen van gister en vandaag achterhaald zijn verandert helaas niets aan de mogelijkheden van de koningin.
Als ik het goed begrijp heeft ze in een kersttoespraak een nauwelijks verhulde aanval op Wilders geopend. Iets over grove taal en omgangsvormen.quote:
Uhm, nee. Dat is (in essentie) precies wat Rutte zelf ook aangaf.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Pure kletsika, er is geen enkele regel die dat zegt. Die regel is vanavond bedacht. Volgens mij omdat Beatrix pissig is over de gang van zaken.
Die's toch van de premier & niet van Trix?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft ze in een kersttoespraak een nauwelijks verhulde aanval op Wilders geopend. Iets over grove taal en omgangsvormen.
Voor een formateur was het nog net te vroeg had ik het idee, al waren ze al redelijk ver met onderhandelen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Of Rutte hebben aangesteld als formateur
Het is ongeschreven staatsrecht.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Pure kletsika, er is geen enkele regel die dat zegt. Die regel is vanavond bedacht. Volgens mij omdat Beatrix pissig is over de gang van zaken.
Is eerder gebeurt (Kok, Paars 1) leerde ik vandaag op de FPquote:Op woensdag 8 september 2010 00:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor een formateur was het nog net te vroeg had ik het idee, al waren ze al redelijk ver met onderhandelen.
De kersttoespraak juist niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die's toch van de premier & niet van Trix?
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Trouwens, zelfs dat stukje zegt niet eens dat ze adviezen MOET inwinnen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is ongeschreven staatsrecht.
http://www.tweedekamer.nl(...)j_formatie/index.jsp
Hahahaha... we zullen zienquote:Op woensdag 8 september 2010 00:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je verkeerde verwachtingen.
Ik kan geen betere bron bedenken dan de website van de TK. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat verandert niets aan de situatie zoals die vandaag is ontstaan.quote:
De situatie die ik zie is er een dat Beatrix haar boekje te buiten is gegaan en dat de rekening daarvoor nog wel gepresenteerd gaat worden. Wat ik ook grappig vind is dat mensen wel citeren dat Rutte die tussenstap nodig vond, maar niet de opmerking dat hij zich niet kon voorstellen dat Willink tot een andere conclusie zou komen. Met andere woorden, hij doet zijn stelling dat het noodzakelijk is meteen teniet door te zeggen dat de conclusie al vaststaat.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik kan geen betere bron bedenken dan de website van de TK. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat verandert niets aan de situatie zoals die vandaag is ontstaan.
Het is noodzakelijk vanwege de procedure, niet vanwege de inhoud (lees: mogelijke uitkomst).quote:Op woensdag 8 september 2010 01:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
De situatie die ik zie is er een dat Beatrix haar boekje te buiten is gegaan en dat de rekening daarvoor nog wel gepresenteerd gaat worden. Wat ik ook grappig vind is dat mensen wel citeren dat Rutte die tussenstap nodig vond, maar niet de opmerking dat hij zich niet kon voorstellen dat Willink tot een andere conclusie zou komen. Met andere woorden, hij doet zijn stelling dat het noodzakelijk is meteen teniet door te zeggen dat de conclusie al vaststaat.
Maar Wilders pakt alles aan waar hij moslims af kan zeiken en dwars kan zitten. Het is echt ongelooflijk dat die idioot straks misschien onderdeel van een regering kan zijn. Het is nog ongelooflijker dat het CDA nog steeds door wil gaan met de formatie.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:14 schreef Boldface het volgende:
Cohen vroeg trouwens vandaag in de Tweede Kamer aan Wilders wat hij zaterdag doet. Deze antwoordde dat hij in New York gaat speechen. En dat gaat over iets dat een zuiver interne Amerikaanse aangelegenheid is.
Wilders vindt dat dus belangrijker dan voortvarend werken aan de komst van een nieuw kabinet.
Cohen mocht mee van hem ....quote:Op woensdag 8 september 2010 01:14 schreef Boldface het volgende:
Cohen vroeg trouwens vandaag in de Tweede Kamer aan Wilders wat hij zaterdag doet. Deze antwoordde dat hij in New York gaat speechen. En dat gaat over iets dat een zuiver interne Amerikaanse aangelegenheid is.
Wilders vindt dat dus belangrijker dan voortvarend werken aan de komst van een nieuw kabinet.
Ja en dat is dus kletsika. Beatrix is degene die het besluit neemt en zich nu verschuilt achter haar adviseurs. De kabinetsformatie is bij uitstek de situatie waar het staatshoofd niet vooraf gedekt hoeft te worden door de premier of andere adviseurs. De verantwoording gebeurt pas achteraf door de nieuwe minister president.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is noodzakelijk vanwege de procedure, niet vanwege de inhoud (lees: mogelijke uitkomst).
quote:Op woensdag 8 september 2010 01:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja en dat is dus kletsika. Beatrix is degene die het besluit neemt en zich nu verschuilt achter haar adviseurs. De kabinetsformatie is bij uitstek de situatie waar het staatshoofd niet vooraf gedekt hoeft te worden door de premier of andere adviseurs. De verantwoording gebeurt pas achteraf door de nieuwe minister president.
LOL, en wat als die adviezen tegenstrijdig zijnquote:Op woensdag 8 september 2010 01:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat Beatrix volgens de regels van het ongeschreven staatsrecht binnen de adviezen moet blijven. Ik neem aan dat morgen in de verschillende actualiteitenrubrieken of kranten genoeg aandacht aan wordt besteed.
Misschien is ze het wel eens met de redenatie van Rutte/Verhagen...quote:
De adviezen zijn vaak tegenstrijdig. Daarom heeft de koningin dus een relatief belangrijke rol in het formatieproces. Wat zij echter niet kan doen is zelf maar iets verzinnen. Er lag volgens de adviezen geen basis voor een rechtse meerderheid. Om die reden volgt nu een nieuwe informatieronde. Hadden de gebeurtenissen van vandaag echter niet plaatsgevonden dan had Rutte waarschijnlijk zijn concept mogen schrijven.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
LOL, en wat als die adviezen tegenstrijdig zijnDoe voor de lol eens een google op Juliana en Kabinet Den Uyl. Beatrix hoeft alleen te zorgen dat er een nieuwe regering komt. En de minister president van die regering zegt dan dat het goed was (omdat hij minister president is geworden ten gevolge van dat proces).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |