Ik snap je punt, zeker, maar hij kan door deze constructie (gedogen) ook gewoon de formatie laten slagen, want hoe je het ook bekijkt, hij wint altijd als het na een akkoord alsnog mis gaat. Hij levert geen verantwoordelijke ministers en staatssecr. Maw hij hoeft het niet voor het akkoord te laten mislukken...quote:Op woensdag 8 september 2010 10:17 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook nog steeds. Wilders heeft uitzicht op een nog veel grotere verkiezingswinst bij de volgende verkiezingen. Maar dan moet hij nu niet in een kabinet stappen, want met al die bezuinigingen raak je een groot deel van zijn achterban.
Het mooie is dat als dit waar is en Wilders het straks toch laat klappen (al dan niet indirect), hij hiermee de PvdA een hele sterke onderhandelingspositie geeft
Rutte gedroeg zich inderdaad bijzonder vervelend.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:48 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ach, ik heb het idee dat de PVV voornamelijk een handig excuus is voor de VVD. Zij kunnen zich nu nog enigzins fatsoenlijk opstellen maar gisteren tijdens het debat werd me wel duidelijk dat de VVD maar wát graag mee zou doen met het gebash en geschreeuw. Een VVD/PVV kabinet zou ook hun voorkeur hebben denk ik, het CDA zit ze alleen maar in de weg.
Op een forum denk ik nooit na over de juiste spellingquote:
Het is voor mij extra genant. Dus je wordt bedankt.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ach ja, irritante eigenschap van me om meteen te gaan liggen verbeteren ook.
Gelukkig heb je geen baan en kon je uitslapen, dat scheelt alweer een hoop toch?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben stiekem wel erg blij als er eenmaal een kabinet zit. Al die discussies beginnen toch enigszins vermoeiend te worden. En ook het lezen van vier a vijf kranten per dag en het bekijken van nieuws- en praatprogramma's begint een zware wissel te trekken. Ik zit er een beetje doorheen zo langzamerhand
Bij een eventueel akkoord, breekt er inderdaad een nieuwe fase aan en kunnen we daar onze pijlen weer op afvuren.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben stiekem wel erg blij als er eenmaal een kabinet zit. Al die discussies beginnen toch enigszins vermoeiend te worden. En ook het lezen van vier a vijf kranten per dag en het bekijken van nieuws- en praatprogramma's begint een zware wissel te trekken. Ik zit er een beetje doorheen zo langzamerhand
Ben jij stiekem Ab Klink?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig heb je geen baan en kon je uitslapen, dat scheelt alweer een hoop toch?
Sowieso begint dat taalgebruik van Wilders flink mn strot uit te komen.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:07 schreef Kingstown het volgende:
Overigens....Wilders heeft een aantal CDA-ers "verschrikkelijke mastodonten" genoemd....is dat wat we ons voor moeten stellen bij zijn plannen om beter voor onze bejaarden te gaan zorgen?
Elke dag een scheldwoordje leren, zodat die oudjes nog een beetje hersengymnastiek krijgen?
Ben in augustus anderhalve week wezen surfen in Frankrijk. Ik kan helaas niet aan de gang blijven. Er moet immers ook brood op de planken komen. In januari mag ik weer effe tussenuit.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef Scorpie het volgende:
Tja Koos, misschien tijd om er een weekje tussenuit te gaan? Je zit er nu al zo lang en zo diep in, straks hou je er iets aan over. Moet je niet willen. Weekje Chersonissos is een aanrader!
Balen jong. Ikzelf ben deze week weer begonnen en verlang nu alweer naar de zon.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben in augustus anderhalve week wezen surfen in Frankrijk. Ik kan helaas niet aan de gang blijven. Er moet immers ook brood op de planken komen. In januari mag ik weer effe tussenuit.
Ow....dat vind ik juist 1 van de meest interessante dingen aan hem.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso begint dat taalgebruik van Wilders flink mn strot uit te komen.
Waar ben je geweest? En dat verlangen is niet zo vreemd gezien dat kloteweerquote:Op woensdag 8 september 2010 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Balen jong. Ikzelf ben deze week weer begonnen en verlang nu alweer naar de zon.
Dat lijkt me ook. Het is do or die.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:02 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink aan het woord.
Opvallende passage, vrij vertaald: Voor de derde keer constateren dat deze coalitie mislukt, tast de geloofwaardigheid aan van de politiek aan en die van de beoogd minister-president (eerst deed Rosenthal dat, afgelopen vrijdag Opstelten).
En: Er moet een redelijke mate van waarschijnlijkheid zijn, dat de onderhandelingen gaan slagen.
Elke dag iets anders roepen, levert idd het beeld van onbetrouwbaarheid en ongeloofwaardigheid op.quote:Tjeenk Willink wil 'grote mate van zekerheid'
Informateur Herman Tjeenk Willink wil 'een grote mate van zekerheid' dat een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV kans van slagen heeft.
Dit heeft Willink woensdag gezegd in een persconferentie in Den Haag.
Willink denkt bovendien dat 'de geloofwaardigheid in het geding is' voor VVD-leider Mark Rutte als de coalitiepoging voor een derde keer zal mislukken.
Volgens de informateur moeten er in de kabinetsformatie ''twee gaten'' worden gedicht. De gaten zitten volgens de informateur enerzijds tussen het eindverslag van voormalig informateur Ivo Opstelten afgelopen zaterdag, die meldde dat een rechts kabinet niet mogelijk was gebleken, en de opstelling van VVD, PVV en CDA nu dat ze verder willen onderhandelen.
Anderzijds zit er volgens de informateur een gat tussen de adviezen van de fractievoorzitters aan de koningin en uitlatingen van VVD, PVV en CDA tijdens het Tweede Kamerdebat over de formatie dinsdag.
Na 3 maanden nog steeds niets, terwijl Rutte ons een kabinet op 1 juli had beloofd en nou doet iemand anders moeilijk?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Willink doet te moeilijk, een meerderheid is een meerderheid.
Zeker een PvdA'er?
Officieel volgens de boeken blijft het een minderheidskabinet.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Die Willink doet te moeilijk, een meerderheid is een meerderheid.
Dit, dus. Of de GBL moet eindelijk eens ballen tonen en écht mee gaan/willen doen...quote:Op woensdag 8 september 2010 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Officieel volgens de boeken blijft het een minderheidskabinet.
http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541quote:Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
Ja, dat is best een interessant uitgangspunt voor de komende onderhandelingen. Dat eerste dus, dat zet behoorlijk wat druk op de besprekingen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:02 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink aan het woord.
Opvallende passage, vrij vertaald: Voor de derde keer constateren dat deze coalitie mislukt, tast de geloofwaardigheid aan van de politiek aan en die van de beoogd minister-president (eerst deed Rosenthal dat, afgelopen vrijdag Opstelten).
En: Er moet een redelijke mate van waarschijnlijkheid zijn, dat de onderhandelingen gaan slagen.
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:36 schreef Toad het volgende:
Is deze al langs geweest?
Tweet van CDA-kamerlid (zgn dissident) Ad Koppejan:
[..]
http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541
Zou Tjeenk Willink dan ook met hen gaan praten?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.
Rutte, Wilders en Verhagen gingen als jonge honden tekeer de afgelopen dagen. Het is goed dat de koningin even ingrijpt in deze bende.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat is best een interessant uitgangspunt voor de komende onderhandelingen. Dat eerste dus, dat zet behoorlijk wat druk op de besprekingen.
Ja, alles hangt af van hun 2 stemmen. Het lijkt me dat ze heel zeker moeten weten dat ze hun stem krijgen en dat ze er anders niet aan beginnen. Zowel Verhagen, Rutte als Wilders niet. Verhagen lijkt overigens wel z'n fractie op 1 lijn te hebben.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Zou Tjeenk Willink dan ook met hen gaan praten?
(Retorische vraag, want het antwoord is nee. Maar in feite kan hij dus niet goed inschatten of het kabinet kans van slagen heeft zonder met hen te praten).
Vanochtend in de krant: 36% van de CDA-raadsleden vindt regeren met gedoogsteun het beste, 32% is voor niet regeren en 26%is voor regeren 'liefst zonder PVV'. Zelfs met de meest positieve uitleg van dat woordje 'liefst' is dus éénderde tegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier hebben misschien onder druk toegezegd dat het CDA mag dooronderhandelen, maar ik zie ze niet meer instemmen met deze coalitie. En wie weet zijn er nog meer stille dissidenten in het CDA.
Ik vind die tweet van Koppejan vanochtend anders best brutaal!quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verhagen lijkt overigens wel z'n fractie op 1 lijn te hebben.
Waarom? Er waren er 3 die die brief ondertekenden, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van het CDA het per definitie eens is met wat Verhagen, Rutte en Wilders overeenkomen. Als je met allerlei krampachtig overkomende constructies een broze meerderheid van één zetel bij elkaar smokkelt hangt het van iedere stem af..quote:Op woensdag 8 september 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, alles hangt af van hun 2 stemmen.
Lijkt me ook. behalve dan dat wat mij betreft een stabiel rechts kabinet niet prima was geweestquote:Op woensdag 8 september 2010 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vanochtend in de krant: 36% van de CDA-raadsleden vindt regeren met gedoogsteun het beste, 32% is voor niet regeren en 26%is voor regeren 'liefst zonder PVV'. Zelfs met de meest positieve uitleg van dat woordje 'liefst' is dus éénderde tegen.
Ik weet echt niet meer waar ik op moet hopen nu. Een stabiel rechts kabinet was prima geweest, maar dit kabinet gaat nooit meer succesvol worden. Alle andere alternatieven zijn minder ideaal met deze uitslag: te veel partijen, te veel botsende conflicten. Om het nog maar niet te hebben over alle persoonlijke opmerkingen over en weer..
Deze??quote:Op woensdag 8 september 2010 13:52 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind die tweet van Koppejan vanochtend anders best brutaal!
(maar gelijk heeft 'ie)
quote:Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
Vijf partijen met nogal wat tegenstellingen onderling. Het begrip 'redelijk succesvol' is duidelijk nogal gesleten sinds de laatste verkiezingenquote:Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Asphias het volgende:
ik zie in het landsbelang nog wel een redelijk succesvolle vvd-cda-cu-gl-d66 regering komen
Met zo'n onprofessionele houding zal ie eerder zelf in de oppositie komenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:30 schreef voice-over het volgende:
Verhagen zal er aan toevoegen dat hij kotst van de PvdA.
Zij doet het precies volgens het boekje nu.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).
Vive la Republique!
CU en D66.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Asphias het volgende:
ik zie in het landsbelang nog wel een redelijk succesvolle vvd-cda-cu-gl-d66 regering komen. tenzei de vvd eindelijk toegeeft en voor paars+ gaat.
Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk bleek hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).quote:Op woensdag 8 september 2010 14:11 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Zij doet het precies volgens het boekje nu.
Dat het zo lang duurt ligt niet an Beatrix!!
Beatrix heeft zich laten leiden door wat de fractievoorzitters maandag tegen haar vertelden. Dat deze fractievoorzitters dinsdag in de kamer weer een andere mening hebben is niet echt haar schuld. En als ze de andere kant had gekozen was dat net zo goed een politieke keuze geweest.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk was hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).
http://www.volkskrant.nl/(...)ol_te_worden_gedruktquote:Als Beatrix de hernieuwde inzichten van Rutte, Wilders en Verhagen had gevolgd en Opstelten had gevraagd weer te gaan werken aan een rechts kabinet, zou ze de hoon van de linkse partijen over zich hebben afgeroepen.
Zo bezien is de benoeming van Tjeenk Willink als informateur een logische stap.
Wat Tjeenk Willink zegt, klopt.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk bleek hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).
Dit zijn praktijken die in een achterlijk land thuishoren, niet in Nederland.
Begrijpelijk inderdaad.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:19 schreef De_Hertog het volgende:
Als Beatrix de hernieuwde inzichten van Rutte, Wilders en Verhagen had gevolgd en Opstelten had gevraagd weer te gaan werken aan een rechts kabinet, zou ze de hoon van de linkse partijen over zich hebben afgeroepen.
Zo bezien is de benoeming van Tjeenk Willink als informateur een logische stap.
http://www.volkskrant.nl/(...)ol_te_worden_gedrukt
Je kan beter de schuld geven aan Wilders, die een (voor hem) strategische fout maakte door onderhandelingen af te breken, een advies te geven aan de Majesteit en de dag daarna pas zijn fout inzag en van mening veranderde.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).
Vive la Republique!
TW is inderdaad zeer redelijk. Het zijn juist de 3 rechtse boeven die onhoffelijk gehandeld hebben.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat Tjeenk Willink zegt, klopt.
De koningin kan zich alleen baseren op adviezen en verslagen van informateurs. Ze kan niet zelf conclusies trekken uit een kamerdebat of uit persverklaringen.
De kamer heeft gisteren alleen gedebatteerd over de informatie, er geen besluiten over genomen.
Gelul natuurlijk, ten eerste is er niet gestemd, en ten tweede is het ook helemaal niet aan de kamer, ten derde heeft de kamer het formatieproces zoals het is geaccepteerd, en moet zich daar dan ook aan houden. Ten vierde is de demissionair premier ministerieel verantwoordelijk voor het optreden van de koningin, dus is daar ook geen democratisch gebrek.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het kromme is dat er een kamermeerderheid is voor het dooronderhandelen (deze is democratisch), maar dat Beatrix (zonder enig democratisch mandaat) zegt dat de PvdA'er zich er mee moet bemoeien (erg onafhankelijk bleek hij niet als je zijn eerste eindverslag ziet).
Nederland is een achterlijk land geworden, daar komt al deze ellende vandaan.quote:Dit zijn praktijken die in een achterlijk land thuishoren, niet in Nederland.
Want de koningin is uiteraard een volslagen debiel en kan niet 1 en 1 bij elkaar optellen.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:21 schreef Wombcat het volgende:
Wat Tjeenk Willink zegt, klopt.
De koningin kan zich alleen baseren op adviezen en verslagen van informateurs. Ze kan niet zelf conclusies trekken uit een kamerdebat of uit persverklaringen.
De kamer heeft gisteren alleen gedebatteerd over de informatie, er geen besluiten over genomen.
Van een efficiënte formatie ook niet als we voor de derde keer naar dat minderheidskabinet-met-gedoogsteun moeten gaan kijken.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Procedure, procedure, procedure. We gaan met zijn allen nog eens ten onder aan die krengen.
De overhead is echt grandioos. Van een efficiënte overheid kan op deze manier natuurlijk nooit sprake zijn.
Precies.. de inëfficiëntie komt deze keer bepaald niet bij de Koningin vandaan...quote:Op woensdag 8 september 2010 14:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van een efficiënte formatie ook niet als we voor de derde keer naar dat minderheidskabinet-met-gedoogsteun moeten gaan kijken.
Nee, want de media zijn geen betrouwbare bron, en ook in een kamerdebat wordt lang niet alles gezegd wat er speelt. Bovendien zal de koningin ongetwijfeld met vragen zitten die ze beantwoord wil zien.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:29 schreef DustPuppy het volgende:
Want de koningin is uiteraard een volslagen debiel en kan niet 1 en 1 bij elkaar optellen.
Ja, en op je werk jank je vast en zeker ook niet als er volkomen om je heen gewerkt wordt terwijl het onder jouw verantwoordelijkheid valt zeker?quote:Op woensdag 8 september 2010 14:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Want de koningin is uiteraard een volslagen debiel en kan niet 1 en 1 bij elkaar optellen.
Procedure, procedure, procedure. We gaan met zijn allen nog eens ten onder aan die krengen.
De overhead is echt grandioos. Van een efficiënte overheid kan op deze manier natuurlijk nooit sprake zijn.
Dat is natuurlijk een domme opmerking. Als overleg praktisch/noodzakelijk is en niet meer geld kost dan het oplevert, lijkt me dit geen probleem.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja, en op je werk jank je vast en zeker ook niet als er volkomen om je heen gewerkt wordt terwijl het onder jouw verantwoordelijkheid valt zeker?![]()
Dat mag altijd, maar de 'gaten' waar hij het overheeft vind ik wel heel erg vragen naar de bekende weg. Dat hoeft echt geen week meer te duren. Dat kan binnen een dagje geregeld zijn. Het doet mij allemaal nog al denken aan één van die laatste scene's in Life of Brian.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het sowieso een goede zaak dat er eventjes een andere persoon dan iemand van VVD-huize naar de kansen van deze coalitie kijkt.
Bullshit, er staat in de handelingen van de Tweede Kamer dat 3 partijen die een meerderheid vertegenwoordigen willen doorpraten over de vorming van een regering. Er is geen enkele twijfel over mogelijk wat de Kamer wil, beweringen vanuit het Paleis dat er iets onduidelijk is zijn klinkklare nonsens. Wat er wel gebeurd is, is dat de Tweede Kamer de gebruikelijke procedure heeft doorbroken en daarmee Beatrix eigenlijk buitenspel heeft gezet. Dat is wat ruw gebeurd, maar uiteindelijk mag het in het Nederlandse staatsbestel niet zo zijn dat Beatrix zomaar kan afwijken van wat de Tweede Kamer wil.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk, ten eerste is er niet gestemd, en ten tweede is het ook helemaal niet aan de kamer, ten derde heeft de kamer het formatieproces zoals het is geaccepteerd, en moet zich daar dan ook aan houden. Ten vierde is de demissionair premier ministerieel verantwoordelijk voor het optreden van de koningin, dus is daar ook geen democratisch gebrek.
[..]
Nederland is een achterlijk land geworden, daar komt al deze ellende vandaan.
Integendeel; hij zit gewoon keihard te liegen. Het staat in de Handelingen, dat is geen krantenberichtje of zo.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:14 schreef Toad het volgende:
Misschien is het ook wel zo geregeld?
Maar ik denk dat Tjeenk Willink tijdens zijn persconferentie zeer helder en duidelijk heeft aangegeven waarom hij nu een advies moet uitbrengen aan de Koningin.
Dat(door mij bold gemaakt) is werkelijk totale nonsens!!!quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, er staat in de handelingen van de Tweede Kamer dat 3 partijen die een meerderheid vertegenwoordigen willen doorpraten over de vorming van een regering. Er is geen enkele twijfel over mogelijk wat de Kamer wil, beweringen vanuit het Paleis dat er iets onduidelijk is zijn klinkklare nonsens. Wat er wel gebeurd is, is dat de Tweede Kamer de gebruikelijke procedure heeft doorbroken en daarmee Beatrix eigenlijk buitenspel heeft gezet. Dat is wat ruw gebeurd, maar uiteindelijk mag het in het Nederlandse staatsbestel niet zo zijn dat Beatrix zomaar kan afwijken van wat de Tweede Kamer wil.
Ik blijf het zeggen; men zal het niet zo hoog opspelen omdat het gewoon niet de moeite waard is, maar na de lompe actie vanuit de TK (overigens veroorzaakt doordat de tegenstanders van dat rechtse kabinet) heeft Beatrix een anti-constitutionele stap genomen door de mening van de Tweede Kamer niet te respecteren.
Blijkbaar tellen de Handelingen ook al als 'de media', als ik sommige mensen hier moet geloven.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef HiZ het volgende:
Integendeel; hij zit gewoon keihard te liegen. Het staat in de Handelingen, dat is geen krantenberichtje of zo.
Mocht dit zo zijn; waarom willen ze dan in godsnaam regeren met de PVV? Als ze toch op links moeten inleveren dan kunnen ze toch beter kiezen voor de PVDA, die wel verantwoordelijkheid wil dragen en minder wispelturig (quote:Op woensdag 8 september 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:
Arbeidsmarkt en zorg struikelblok in formatie
Het lijkt er op dat Wilders zijn linkse standpunten toch serieus neemt. Dat past ook bij het vermoeden dat Wilders dit kabinet eigenlijk helemaal niet zo graag wil, tenzij hij er ook wat van die linkse stokpaardjes in krijgt om Henk & Ingrid gerust te stellen.
Hij had zijn AOW eisen al begraven, kijken of ie zijn kiezers iig nog iets kan geven.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:
Het lijkt er op dat Wilders zijn linkse standpunten toch serieus neemt. Dat past ook bij het vermoeden dat Wilders dit kabinet eigenlijk helemaal niet zo graag wil, tenzij hij er ook wat van die linkse stokpaardjes in krijgt om Henk & Ingrid gerust te stellen.
Wat heeft de TK gisteren dan besloten waaruit blijkt dat de meerderheid wil dat Opstelten verder gaat met zijn informatie? Of dat blijkt dat op een andere manier de onderhandelingen verder moeten? En op welke manier dan?quote:Op woensdag 8 september 2010 15:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Blijkbaar tellen de Handelingen ook al als 'de media', als ik sommige mensen hier moet geloven.
Maar goed, HiZ snapt tenminste wel een beetje waar ik op doel.
Rutte en Verhagen vinden het prima dat Tjeenk Willink is aangesteld. Wat doe je moeilijk over meerderheden? En wat liegt hij dan? En idd., er is sinds gisteren een nieuwe situatie aan daar verwees TW ook naar, maar die situatie staat in contradictie met de eerdere adviezen van VVD, CDA, PVV. Vandaar een tussenfase.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Integendeel; hij zit gewoon keihard te liegen. Het staat in de Handelingen, dat is geen krantenberichtje of zo.
Kan nog spannend worden dan, dat zijn niet de minste struikelblokken.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:
Ik begin te vermoeden dat die AOW move een truukje is geweest om Mark en Maxime te laten geloven dat Geert heel graag op het pluche wil. En nu de heren zich er aan vastgeketend hebben ineens moeilijk gaan doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:39 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Hij had zijn AOW eisen al begraven, kijken of ie zijn kiezers iig nog iets kan geven.
Dat lijkt me niet, anders hadden ze niet verder gewild met onderhandelen na het breken van de Rechtse-formatie.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat die AOW move een truukje is geweest om Mark en Maxime te laten geloven dat Geert heel graag op het pluche wil. En nu de heren zich er aan vastgeketend hebben ineens moeilijk gaan doen.
Klasse!
http://www.volkskrant.nl/(...)er_geloofwaardigheidquote:Rutte niet bezorgd over geloofwaardigheid
ANP op 08 september '10, 14:41, bijgewerkt 08 september '10, 15:15
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte is niet bezorgd over zijn geloofwaardigheid. Rutte ziet zichzelf als het ‘levende voorbeeld’ van iemand die hoogtepunten en diepe dalen heeft gekend, maar daar altijd weer uit komt.
Rutte zei dat woensdag voor hij in gesprek ging met informateur Herman Tjeenk Willink. Die had even daarvoor in een verklaring op zijn opdracht van koningin Beatrix gesteld dat de geloofwaardigheid van de toekomstige minister-president in het geding is, als een derde poging te komen tot een rechtse samenwerking zou mislukken.
Geen zorgen
Rutte maakt zich geen zorgen. ‘Ik ben optimistisch en heb er vertrouwen in dat het slaagt.’ Er is volgens hem een ‘aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid’ dat de onderhandelingen goed aflopen, zei Rutte woensdag na afloop van het gesprek.
Rutte zei dat hij een stap verder gaat dan Tjeenk Willink, die een ‘grote mate van zekerheid’ eist voor de doorstart van de onderhandelingen. Rutte zei ervan overtuigd te zijn dat CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen de CDA-fractie en partij achter zich krijgt. Hij ervaart nieuwe gesprekken over rechts niet als een laatste kans. ‘Maar hij gaat wel slagen.’
Na Rutte zit nu PvdA-fractievoorzitter Job Cohen bij Tjeenk Willink.
Och voor Mark is er sowieso geen weg meer terug. Nu breken met de PVV is voor hem een afgang van jewelste.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:01 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, anders hadden ze niet verder gewild met onderhandelen na het breken van de Rechtse-formatie.
Mijn god wat een gedrag ook weer van de GBL... Kleuter dat het is!quote:Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Compatibel het volgende:
"Tjeenk Willink stelde verder dat zijn werkrelatie met Geert Wilders ''geen enkel probleem'' is. Na het vorige eindverslag van Tjeenk Willink zei de PVV-leider dat de adviseur van de koningin nooit meer informateur zou mogen zijn.
Bovendien zou hij hebben willen laten onderzoeken of het mogelijk was om Tjeenk Willink te ontslaan als vicepresident van de Raad van State. Tjeenk Willink denkt desondanks dat er genoeg professionaliteit is om verder samen te werken." (nu.nl)
Wat heeft Geert precies tegen Wellink?
Een volksvertegenwoordiger die zijn mening op internet zet met een zeer slordige taalfout acht ik niet bijzonder geschoold.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:36 schreef Toad het volgende:
Is deze al langs geweest?
Tweet van CDA-kamerlid (zgn dissident) Ad Koppejan:
[..]
http://twitter.com/adkoppejan/status/23892063541
quote:Als de komende kabinetsperiode net zo bizar verloopt als de formatie die er aan voorafging, dan beloofd dat weinig goeds voor de toekomst.
Hij is lid van de Pvda en ook nog eens hoofd van de Raad van State dat een Bastion van politieke elite is.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Compatibel het volgende:
Wat heeft Geert precies tegen Wellink?
Mij ook een raadsel, ik gok erop dat ze bang zijn om anders kiezers kwijt te raken aan Geert. Met dit kabinet kunnen ze straks gaan zeggen dat ze integratie en immigratie keihard hebben aangepakt (wat bijna niet strenger kan dan nu, maar goedquote:Op woensdag 8 september 2010 15:27 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mocht dit zo zijn; waarom willen ze dan in godsnaam regeren met de PVV? Als ze toch op links moeten inleveren dan kunnen ze toch beter kiezen voor de PVDA, die wel verantwoordelijkheid wil dragen en minder wispelturig () is.
Het staat in de HANDELINGEN. Het enige wat er 'fout' is gegaan is dat de TWeede Kamer, die het eigenlijk zou hebben over de misgelopen formatie zou gaan debateren ging debateren over de komende formatie. Formeel is dat het werk van Beatrix, die hoorde dus dat de volksvertegenwoordiging haar werk zat te doen. Niet alleen via de TV maar ook doordat het haar verteld werd door de voorzitter van de Tweede Kamer. De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat heeft de TK gisteren dan besloten waaruit blijkt dat de meerderheid wil dat Opstelten verder gaat met zijn informatie? Of dat blijkt dat op een andere manier de onderhandelingen verder moeten? En op welke manier dan?
auwquote:Op woensdag 8 september 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger die zijn mening op internet zet met een zeer slordige taalfout acht ik niet bijzonder geschoold.
[..]
![]()
Feitelijk onjuist.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.
ZE had niet gesproken met de voorzitter van de Tweede Kamer ?quote:
Pijnlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger die zijn mening op internet zet met een zeer slordige taalfout acht ik niet bijzonder geschoold.
[..]
![]()
Nee. TW zei dat er een nieuwe situatie was ontstaan door het kamerdebat, waardoor hij moest worden aangesteld. Daar heeft ze dus juist wel rekening mee gehouden.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
ZE had niet gesproken met de voorzitter van de Tweede Kamer ?
Om het maar met een niet zo fraai citaat te zeggen 'De leugen regeert'
Uit het kamerdebat was naar voren gekomen; de meerderheid van de Kamer wil gesprekken over de vorming van een rechtse coalitie. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik neem aan dat Gerdi Verbeet ook niet meer dan dat heeft kunnen stellen; VVD, PVV en CDA willen doorpraten. De nieuwe situatie was ontstaan. Hij was noch onduidelijk, noch onbekend. Beatrix' adviseur liegt, in opdracht van.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee. TW zei dat er een nieuwe situatie was ontstaan door het kamerdebat, waardoor hij moest worden aangesteld. Daar heeft ze dus juist wel rekening mee gehouden.
O gut en wee, hij heeft een taalfoutje in zijn tweet. Meneer heeft een academische studie achter de rug, dus ik neem aan dat dit foutje er even door was geschoten, maar dat hij wel degelijk op de hoogte is van de juiste spelling.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
![]()
quote:Dit is trouwens alles bijelkaar nog een vriendelijke evaluering van de situatie, ik zou ook de verdenking kunnen opperen dat Beatrix nog veel meer haar boekje te buiten gaat en zich openlijk voor het karretje van de 'oppositie' laat spannen met haar sprookjes over 'onduidelijkheid'. Uit de opstelling van Rutte, Wilders en Verhagen blijkt dat er helemaal geen onduidelijkheid is. En zij vertegenwoordigen een meerderheid in de kamer.
Je blijft maar steken bij het argument dat de partijen hebben aangegeven tijdens het kamerdebat dat ze met elkaar verder wilden. Fijn voor je, maar TW en ook Rutte hebben al aangegeven dat de Koningin daar niet iets direct mee kan. Er ontstaat wel een andere situatie, maar ze heeft ook al eerdere adviezen gekregen van de drie partijen. Daarom moet er een informateur worden aangesteld, om daar duidelijkheid over te krijgen.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Uit het kamerdebat was naar voren gekomen; de meerderheid van de Kamer wil gesprekken over de vorming van een rechtse coalitie. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik neem aan dat Gerdi Verbeet ook niet meer dan dat heeft kunnen stellen; VVD, PVV en CDA willen doorpraten. De nieuwe situatie was ontstaan. Hij was noch onduidelijk, noch onbekend. Beatrix' adviseur liegt, in opdracht van.
Beatrix was waarschijnlijk pissig omdat in het debat haar werk werd afgepakt (terloops) en met dit sprookje over de 'onduidelijkheid van de situatie' hebben we nu een informateur die een week tijd gaat rekken. Ik ben geen stemmer op welke van de drie 'samenwerkende' partijen dan ook maar ik kan wel een rat herkennen als ik er eentje zie.
Dit is trouwens alles bijelkaar nog een vriendelijke evaluering van de situatie, ik zou ook de verdenking kunnen opperen dat Beatrix nog veel meer haar boekje te buiten gaat en zich openlijk voor het karretje van de 'oppositie' laat spannen met haar sprookjes over 'onduidelijkheid'. Uit de opstelling van Rutte, Wilders en Verhagen blijkt dat er helemaal geen onduidelijkheid is. En zij vertegenwoordigen een meerderheid in de kamer.
Ze gaat niet 'te voorzichtig' te werk. Ze gaat te werk als de ambtenaar die dwars gaat liggen als zijn baas een besluit heeft genomen zonder daar overleg over te voeren. Dat heet bij gewone mensen obstructie, bij Beatrix heet het kennelijk 'zorgvuldig'.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het enige dat je Beatrix kan verwijten is dat ze juist té voorzichtig te werk gaat. Zij heeft haar rol als staatshoofd eigenlijk altijd op de meest correcte manier uitgevoerd.
Mee eens. Had Wilders maar niet zo moeten draaien in een paar dagen NB.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het enige dat je Beatrix kan verwijten is dat ze juist té voorzichtig te werk gaat. Zij heeft haar rol als staatshoofd eigenlijk altijd op de meest correcte manier uitgevoerd.
Tja als hij voor zijn extreem-rechtse publiek met veel gebaren zijn extreem-rechtse boodschap uit gaat dragen maakt hij de kans dat het CDA alsnog pukkels van hem krijgt wel stukken groterquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
De islam is een politieke ideologie waartegen stelling mag worden genomen. De heer Wilders is als geen ander in staat om dat voor het voetlicht te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |