abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86212240
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Beatrix' 'strike-back' kost Nederland weer 300 mln extra (uitgaand dat dit grapje 3 dagen duurt).

Vive la Republique!
Aha en wat heeft Wilders zijn gedraai allemaal gekost?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86212242
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als hij voor zijn extreem-rechtse publiek met veel gebaren zijn extreem-rechtse boodschap uit gaat dragen maakt hij de kans dat het CDA alsnog pukkels van hem krijgt wel stukken groter ^O^
Ik kreeg anders de indruk dat TW wil dat het CDA nu ja of nee tegen een eventueel uitonderhandeld regeerakkoord zegt en er geen ruimte meer is voor dwarsliggende fractieleden of congresbezoekers.
Wie dit leest is gek
pi_86212262
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:08 schreef marcodej het volgende:
Ben benieuwd hoe Tjeenk Willink die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denkt te verkrijgen.
Hij zal af moeten gaan op het woord van Wilders, Verhagen en Rutte. We weten echter allen hoeveel dat tegenwoordig nog waard is. Denk dus dat zijn missie vrij kansloos zal zijn.
pi_86212282
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik kreeg anders de indruk dat TW wil dat het CDA nu ja of nee tegen een eventueel uitonderhandeld regeerakkoord zegt en er geen ruimte meer is voor dwarsliggende fractieleden of congresbezoekers.
Neuh dat zal Tjeenk Willink nooit eisen. Een informateur zal zich niet inlaten met de interne partijorganisatie. Dat is niet zijn taak.
pi_86212441
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh dat zal Tjeenk Willink nooit eisen. Een informateur zal zich niet inlaten met de interne partijorganisatie. Dat is niet zijn taak.
Toch denk ik dat dat precies is wat hij aan Verhagen gaat vragen tijden de eerste ronde.
Hoe zeker ben je er van dat het nu wel goed gaat.
Want hij was al een keer eerder "bij de neus genomen" (Bij Paars+)
Wie dit leest is gek
pi_86212494
Wilders kost Nederland straks ook mil-joe-nen per dag, als hij straks tijdens cruciale momenten in de formatie naar de VS vertrekt. Blijkbaar is het geven van een ongefundeerde haatzaaiende speech in een land waar hij niets te zoeken heeft veel belangrijker dan het Nederlandse volk.

Waarom worden hier geen Kamervragen over gesteld?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  woensdag 8 september 2010 @ 18:32:12 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212591
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het staat in de HANDELINGEN. Het enige wat er 'fout' is gegaan is dat de TWeede Kamer, die het eigenlijk zou hebben over de misgelopen formatie zou gaan debateren ging debateren over de komende formatie. Formeel is dat het werk van Beatrix, die hoorde dus dat de volksvertegenwoordiging haar werk zat te doen. Niet alleen via de TV maar ook doordat het haar verteld werd door de voorzitter van de Tweede Kamer. De claim van Beatrix (Willink) dat zij de meest recente stand van zaken niet kende is gewoon een keiharde leugen.

De enige reden waarom we geen constitutionele crisis hebben is omdat het kennelijk Rutte, Wilders en Verhagen wel even uitkomt een paar dagen uitstel te hebben.
Je houdt echt niet op he??? |:(

Ze is alleen maar keurig voorzichtig.. En wil formeel van iedereen de nieuwe stand van zaken horen.. Het kan zelfs theoretisch zo zijn dat er na deze consultatieronde een nóg grotere meerderheid adviseert rechts verder te laten onderhandelen. Het is alleen maar een tussenstap, als ze (blijven) willen gaan de onderhandelingen op rechts over een paar dagen gewoon door. NIks aan de hand en erzijn zeker geen constitutionele grenzen overschreden..

Bovendien hebben zowel Rutte als Verhagen aangegeven er totaal geen moeite mee te hebben....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2010 @ 18:38:27 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212840
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha en wat heeft Wilders zijn gedraai allemaal gekost?
^O^
Sterker nog, dit is het GEVOLG van Wilders zijn gedraai.. Dus tel die dagen er nog maar even fijn bij op... ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 18:38:58 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212853
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kan niet. Net zo min als Wilders dat kan eisen..
  woensdag 8 september 2010 @ 18:39:31 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86212877
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:29 schreef Compatibel het volgende:
Wilders kost Nederland straks ook mil-joe-nen per dag, als hij straks tijdens cruciale momenten in de formatie naar de VS vertrekt. Blijkbaar is het geven van een ongefundeerde haatzaaiende speech in een land waar hij niets te zoeken heeft veel belangrijker dan het Nederlandse volk.

Waarom worden hier geen Kamervragen over gesteld?
Ook dat idd...
pi_86213306
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dat precies is wat hij aan Verhagen gaat vragen tijden de eerste ronde.
Hoe zeker ben je er van dat het nu wel goed gaat.
Want hij was al een keer eerder "bij de neus genomen" (Bij Paars+)
Ja, ik denk ook dat het zo gaat.
pi_86213406
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze is alleen maar keurig voorzichtig.. En wil formeel van iedereen de nieuwe stand van zaken horen.. Het kan zelfs theoretisch zo zijn dat er na deze consultatieronde een nóg grotere meerderheid adviseert rechts verder te laten onderhandelen. Het is alleen maar een tussenstap, als ze (blijven) willen gaan de onderhandelingen op rechts over een paar dagen gewoon door. NIks aan de hand en erzijn zeker geen constitutionele grenzen overschreden..

Bovendien hebben zowel Rutte als Verhagen aangegeven er totaal geen moeite mee te hebben....
Hij mag toch zijn mening geven? :?
pi_86214111
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*belt 112*
  woensdag 8 september 2010 @ 19:18:59 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214358
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

*belt 112*
Voor jou of voor mij???? ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 19:21:47 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214490
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij mag toch zijn mening geven? :?
Hij mag zijn mening natuurlijk geven..
Maar (volgens mij was jij er gisteren ook bij), zijn plaat blijft enigszins hangen. En tegenargumenten, ook als ze van Rutte of Verhagen zelf komen, deren hem totaal niet.. Hij post nu al bijna 24 uur iedere keer hetzelfde..
pi_86214618
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar (volgens mij was jij er gisteren ook bij), zijn plaat blijft enigszins hangen. En tegenargumenten, ook als ze van Rutte of Verhagen zelf komen, deren hem totaal niet.. Hij post nu al bijna 24 uur iedere keer hetzelfde..
Nou, aan dat euvel lijden we hier allemaal een beetje he ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 19:27:33 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214740
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, aan dat euvel lijden we hier allemaal een beetje he ;)
True!!! Alleen ik al door er toch wéér op te reageren.. :@

Maar hij doet het in één en hetzelfde topic... Ik bedoel: hij opent de discussie iedere keer opnieuw met hetzelfde statement (qua strekking dan) en herhaalt dat dan eindeloos.. Het is geen discussie meer voor mijn gevoel.. Maar anyway.. Ik zal er over ophouden O-)
pi_86214800
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze ook nog liegt.
pi_86214886
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:08 schreef marcodej het volgende:
Ben benieuwd hoe Tjeenk Willink die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denkt te verkrijgen.
Op papier vastleggen met handtekeningen er onder....dat wat Wilders van de CDA dissidenten eisten.
Doen ze dat niet, gaat het feest niet door, doen ze het wel en gaat het alsnog mis, dan mogen ze de rest van de formatie niet meer mee doen.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:31:49 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214904
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Op papier vastleggen met handtekeningen er onder....dat wat Wilders van de CDA dissidenten eisten.
Doen ze dat niet, gaat het feest niet door, doen ze het wel en gaat het alsnog mis, dan mogen ze de rest van de formatie niet meer mee doen.
Kan niet..
pi_86214960
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix Rutte kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze hij ook nog liegt.
Fixed.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:33:47 #222
132191 -jos-
Money=Power
pi_86214988
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, gisteren vond ik alleen nog dat Beatrix kinderachtig en onconstitutioneel bezig was. Vandaag heb ik daaraan toegevoegd dat ze ook nog liegt.
Beatrix liegt? :')

Je bent gewoon een dikke troll :W
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:33:51 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86214989
pi_86215002
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan niet..
Och....er is al zoveel gebeurt in deze formatie wat niet kan, dan kan dit er ook nog wel bij.
pi_86215028
quote:
Citaat van Verhagen: "Ik heb de overtuiging op basis van gesprekken in mijn fractie dat bezwaren kunnen worden weggenomen"

Haha, zoals met Klink zeker. :X
pi_86215087
quote:
Lol:
quote:
Hij ervaart nieuwe gesprekken over rechts niet als een laatste kans.
Rutte is echt de weg kwijt....kan iemand die jongen niet eens een beetje in gaan tomen?
  woensdag 8 september 2010 @ 19:36:49 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86215121
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Citaat van Verhagen: "Ik heb de overtuiging op basis van gesprekken in mijn fractie dat bezwaren kunnen worden weggenomen"

DAT zou me dan weer heelmaal niets verbazen.. :X
pi_86215154
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:33 schreef -jos- het volgende:

[..]

Beatrix liegt? :')

Je bent gewoon een dikke troll :W
Er zou niet duidelijk zijn wat de situatie is? Hoe kan de situatie onduidelijk zijn als de meerderheid van de tweede kamer in een kamerdebat heeft gezegd zo snel mogelijk weer te willen gaan onderhandelen over dat rechtse minderheidskabinet?
pi_86215559
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zou niet duidelijk zijn wat de situatie is? Hoe kan de situatie onduidelijk zijn als de meerderheid van de tweede kamer in een kamerdebat heeft gezegd zo snel mogelijk weer te willen gaan onderhandelen over dat rechtse minderheidskabinet?
Welke situatie bedoel je? Die van gisteren, eergisteren, die van zaterdag of die van morgen?
pi_86215572
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol:
[..]

Rutte is echt de weg kwijt....kan iemand die jongen niet eens een beetje in gaan tomen?
Ik begin me zo langzaamaan zorgen over hem te maken. Zou hij teveel koffie drinken of zo???
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86215634
quote:

[..]

Dat was iets wat Beatrix officieel nog niet wist!! Voor de zoveelste keer!
Blijf lekker aan de gang joh!!

Add: We hebben het hier over de toekomst van ons land. Inmiddels is er al zoveel geroepen en gedraaid dat ik het meer dan juist vind dat er protocol wordt gevolgd. Wie weet wat de waan van morgen weer is!!

[ Bericht 14% gewijzigd door xandra47 op 08-09-2010 19:50:55 (toevoegin) ]
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
  woensdag 8 september 2010 @ 19:49:30 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86215716
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:47 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ha, een medestander O-)
pi_86215792
quote:

[..]

Wat er in de pers of in de tweede kamer gezegd wordt is niet persé de waarheid. Dat zijn soms politieke spelletjes
De enige waarheid is wat er op een officieel moment gezegd wordt.
Wie dit leest is gek
pi_86215817
Vraag me af of het er nog van komt met rechts. Misschien besluit de koningin wel dat deze variant weinig toekomst heeft en benoemt ze plots een PvdA-informateur, misschien wel Wim Kok.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86215818
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:46 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ik begin me zo langzaamaan zorgen over hem te maken. Zou hij teveel koffie drinken of zo???
Hij gedraagt zich als iemand met ADHD. Zo opgewonden dat hij elke dag weer iets anders roept en doet.
pi_86215820
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ha, een medestander O-)
Jazeker ^O^ r, ik wordt er wat moe van, zoals ik ook al heb toegevoegd in mijn andere post:

We hebben het hier over de toekomst van ons land. Inmiddels is er al zoveel geroepen en gedraaid dat ik het meer dan juist vind dat er protocol wordt gevolgd. Wie weet wat de waan van morgen weer is!!
pi_86215883
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:52 schreef JohnDDD het volgende:
Vraag me af of het er nog van komt met rechts. Misschien besluit de koningin wel dat deze variant weinig toekomst heeft en benoemt ze plots een PvdA-informateur, misschien wel Wim Kok.
Doe maar iemand die wat neutraler is....en dan bij voorkeur een vrouw.
Dat haantjesgedrag kennen we ondertussen wel, dat schiet niet echt op.
pi_86215945
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:47 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Add: We hebben het hier over de toekomst van ons land. Inmiddels is er al zoveel geroepen en gedraaid dat ik het meer dan juist vind dat er protocol wordt gevolgd. Wie weet wat de waan van morgen weer is!!
Ze weet het officieel WEL, namelijk

1. het is besproken in de Tweede Kamer en staat dus in de Handelingen, dat is geen verslag van de Telegraaf of zo.

2. het is haar verteld door de voorzitter van de Tweede Kamer.

Als ze durft te zeggen dat ze het niet wist ten tijde van de benoeming van Willink is dat gewoon een keiharde leugen.
  woensdag 8 september 2010 @ 19:55:21 #239
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_86215983
Het is ontroerend om te ervaren dat die linkse die altijd faliekant anti-koningshuis waren nu opeens het koningshuis verheerlijken!
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_86215991
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich als iemand met ADHD. Zo opgewonden dat hij elke dag weer iets anders roept en doet.
Ja inderdaad. Maar het lijkt erop dat er bepaalde zaken niet meer tot hem doordringen!! Als er gesproken wordt over zijn geloofwaardigheid als premier, blijft hij gewoon als een soort marionet vertellen dat er niets aan de hand is. :N
pi_86216002
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat er in de pers of in de tweede kamer gezegd wordt is niet persé de waarheid. Dat zijn soms politieke spelletjes
De enige waarheid is wat er op een officieel moment gezegd wordt.
Een kamerdebat is een officieel moment, officieler dan tijdens een adviesgesprek met Beatrix.
pi_86216035
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:55 schreef Opa2012 het volgende:
Het is ontroerend om te ervaren dat die rechtsen die altijd kritiekloos pro-koningshuis waren nu opeens het koningshuis afzeiken!
;)
pi_86216050
quote:
Het is ontroerend om te ervaren dat die linkse die altijd faliekant anti-koningshuis waren nu opeens het koningshuis verheerlijken!
Ja dat is opvallend inderdaad. Roemer had tenminste nog het fatsoen te erkennen dat het een beetje raar was dat hij de rol van Beatrix in de formatie waar hij eigenlijk vanaf wil zit te verdedigen.
pi_86216070
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

1. het is besproken in de Tweede Kamer en staat dus in de Handelingen, dat is geen verslag van de Telegraaf of zo.

Als ze durft te zeggen dat ze het niet wist ten tijde van de benoeming van Willink is dat gewoon een keiharde leugen.
Voor de zoveelste keer: zolang de TK alleen maar discussieert, maar geen besluiten neemt, is het niet officieel. En aangezien er niet gestemd is, zijn er geen besluiten genomen.

Wanneer heeft ze trouwens met de voorzitter van de TK gesproken? Dat was toch op maandag? Of heeft ze na het kamerdebat ook nog met Verbeet gesproken? Volgens mij heeft ze na het debat alleen met Rutte gesproken.
pi_86216093
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Iets wat een uur van tevoren in de kamer is gezegd en opgeschreven kan niet meteen gehonoreerd te worden. Bovendien lagen daar nog de officiele stukken de fractievoorzitters met een ander verhaal.

En nu houd ik hierover op.
pi_86216137
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:55 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Maar het lijkt erop dat er bepaalde zaken niet meer tot hem doordringen!! Als er gesproken wordt over zijn geloofwaardigheid als premier, blijft hij gewoon als een soort marionet vertellen dat er niets aan de hand is. :N
Als deze formatie over rechts misgaat, dan ziet hij het ook niet als zijn laatste kans.
Sommige mensen leven wel heel erg in hun eigen wereldje en dan verbazen ze zich dat er steeds minder mensen gaan stemmen.
pi_86216159
quote:
Ik ben links maar nooit tegen het koningshuis geweest dus deze generalisatie gaat mank.
pi_86216180
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een kamerdebat is een officieel moment, officieler dan tijdens een adviesgesprek met Beatrix.
Nee, een kamerdebat is alleen een officieel moment als er besluiten worden genomen.
pi_86216198
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niet tijdens een formatie. Dat heb ik niet uitgevonden maar zo staat het in de wet.
De Koningin is in feite de eigenaar van de ministerszetels die Balkenende nu beschikbaar heeft gesteld en zij moet een regering zien te organiseren die "vruchtbaar" SAMENWERKT met het parlement.
De regering regeert, het parlement controleert.
Wie dit leest is gek
  woensdag 8 september 2010 @ 19:59:32 #250
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86216210
quote:

[..]

Wat in de kamer in een kamerdebat wordt gezegd heeft 0 waarde als het niet is vastgelegd met een stemming. De feiten die voor haar lagen waren wat er in de gesprekken met de fractieleiders tegen haar gezegd werd. Handelingen van de tweede kamer tellen simpelweg niet mee hierin.

Beatrix had waarschijnlijk een storm van kritiek over zich heen gekregen als ze zich plots buiten de juridische grenzen van haar functie als staatshoofd ging begeven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86216258
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Doe maar iemand die wat neutraler is....en dan bij voorkeur een vrouw.
Dat haantjesgedrag kennen we ondertussen wel, dat schiet niet echt op.
Goed idee. Wie?
pi_86216301
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: zolang de TK alleen maar discussieert, maar geen besluiten neemt, is het niet officieel. En aangezien er niet gestemd is, zijn er geen besluiten genomen.

Wanneer heeft ze trouwens met de voorzitter van de TK gesproken? Dat was toch op maandag? Of heeft ze na het kamerdebat ook nog met Verbeet gesproken? Volgens mij heeft ze na het debat alleen met Rutte gesproken.
Bullshit, alles wat in de Handelingen staat is volledig formeel. Rechters gebruiken wat daarin staat zelfs om hun vonnissen te motiveren.

Verbeet is gisteravond rond 7 uur bij Beatrix langs geweest.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:01:57 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86216326
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gisterenavond ook met de voorzitters van de RK, de TK en TW gesproken..
pi_86216348
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Goed idee. Wie?
Tja dat zou ik ook niet weten maar het idee staat me ook aan.
pi_86216352
Cohen heeft na Paars+ blijkbaar een voorkeur voor een 5-partijen kabinet! Interessant...
pi_86216371
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:59 schreef De_Hertog het volgende:
Beatrix had waarschijnlijk een storm van kritiek over zich heen gekregen als ze zich plots buiten de juridische grenzen van haar functie als staatshoofd ging begeven.
Onzin, de reacties op wat Beatrix doet worden door opportunisme gedreven. Zowel ter linker als ter rechterzijde. LInks vind het geweldig omdat Beatrix ze steunt in hun onzin dat het 'onduidelijk' is. Rechts vindt het wel handig om de formatie even over het weekeinde heen te tillen zodat Wilders terug is uit New York.
pi_86216383
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Goed idee. Wie?
Wat dacht je van Saskia Stuiveling? President(e) van de Algemene rekenkamer.
Ook ooit nog staatssecretaris geweest (uit m'n hoofd)
  woensdag 8 september 2010 @ 20:04:28 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86216418
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:02 schreef JohnDDD het volgende:
Cohen heeft na Paars+ blijkbaar een voorkeur voor een 5-partijen kabinet! Interessant...
NA paars+ (1e voorkeur) idd, en volkomen logisch en in de lijn der verwachtingen... Hoezo interessant???
  woensdag 8 september 2010 @ 20:05:21 #259
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86216469
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bullshit, alles wat in de Handelingen staat is volledig formeel.
Binnen het proces van een formatie niet. Buiten formatie eigenlijk ook niet: als uit de handelingen blijkt dat de meerderheid vóór een bepaald voorstel is, maar over dit voorstel niet gestemd wordt, wordt er niets mee gedaan.

quote:
Rechters gebruiken wat daarin staat zelfs om hun vonnissen te motiveren.
Rechters gebruiken de handelingen om te kijken in wat voor context bepaalde wetten zijn aangenomen. Ze toetsen daarmee wetten en regels aan de praktijk. Ze gebruiken nóóit de handelingen om te kijken wat de feiten zouden kunnen zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 september 2010 @ 20:09:46 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86216678
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, de reacties op wat Beatrix doet worden door opportunisme gedreven. Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Het lijkt steeds meer alsof de wereld exclusief in Linksen en Rechtsen verdeeld kunnen worden, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Als het is uit 'wraak' of om 'Wilders het weekend vrij te geven' vind ik het klinkklare onzin, maar het is gewoon juridisch correct wat ze doet. En het zou incorrect zijn als ze de handelingen mee zou nemen.

Wat als ze haar besluit net voor of tijdens het debat had genomen? Had ze het dan moeten baseren op de berichten in de krant?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86216733
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Binnen het proces van een formatie niet. Buiten formatie eigenlijk ook niet: als uit de handelingen blijkt dat de meerderheid vóór een bepaald voorstel is, maar over dit voorstel niet gestemd wordt, wordt er niets mee gedaan.
[..]

Rechters gebruiken de handelingen om te kijken in wat voor context bepaalde wetten zijn aangenomen. Ze toetsen daarmee wetten en regels aan de praktijk. Ze gebruiken nóóit de handelingen om te kijken wat de feiten zouden kunnen zijn.
Goh, binnen het kader van het proces van de formatie mag Beatrix plotseling tegen de Tweede Kamer ingaan :)

Jullie Beatrix-verdedigers zijn werkelijk te gek voor woorden; ga je ook zo in de verdediging als Beatrix Cohen uit het torentje houdt of is het dan wel een schending van het staatsrecht?
pi_86216821
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Hij wil dit niet horen dus je kunt er net zo goed mee ophouden.

Als er in deze tijden geen protocol (moeilijke tijden voor het land met al de bezuinigingen die nodig zijn) wordt gevolgd en er dan een rommeltje wordt gemaakt door de mensen die een kabinet willen vormen, zal Beatrix wel moeten waarborgen dat er zekerheid en duidelijkheid komt in mijn ogen.
pi_86216826
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Goh, binnen het kader van het proces van de formatie mag Beatrix plotseling tegen de Tweede Kamer ingaan :)

Jullie Beatrix-verdedigers zijn werkelijk te gek voor woorden; ga je ook zo in de verdediging als Beatrix Cohen uit het torentje houdt of is het dan wel een schending van het staatsrecht?
Je hebt helemaal gelijk....Beatrix liegt en bedriegt en dat alleen om een rechts kabinet tegen te gaan. De politici treft geen blaam, alleen als het linkse politici zijn.

Happy? :)
pi_86216845
Het is heel simpel jongens.

De Koningin heeft gisteren geconstateerd dat tijdens het kamerdebat een nieuwe situatie is ontstaan. Maar de Koningin kan alleen afgaan op de adviezen van haar adviseurs, informateurs en fractievoorzitters. Daarom heeft ze ervoor gekozen om HTW aan te stellen als informateur om nogmaals een informatieronde te doen.

Ook al geloof je de beweegredenen van de Koningin niet, haar redenatie klopt wel.

Al die discussies over wat juridisch geldig is, maakt allemaal niet uit. We hebben hier te maken met een andere situatie waarbij de Koningin haar eigen rol heeft.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:13:47 #265
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86216902
quote:

[..]

Ze gaat niet tegen de kamer in. De kamer heeft namelijk helemaal niets vastgelegd. 'Handelingen' zijn nog altijd geen basis voor wetten en regels, binnen noch buiten de formatie.

quote:
Wat mij betreft verliest Beatrix morgen haar gehele uitkering. Maar ik laat mijn mening over acties niet leiden door wat ik van die persoon of die functie vind.

Oh, en Cohen hoeft van mij niet het torentje in. Maar het is vast erg lastig als mensen niet binnen de Links/Rechts kaders denken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86216914
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk....Beatrix liegt en bedriegt en dat alleen om een rechts kabinet tegen te gaan. De politici treft geen blaam, alleen als het linkse politici zijn.

Happy? :)
_O- _O-
  woensdag 8 september 2010 @ 20:14:04 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_86216920
quote:

[..]

Ik ben helemaal geen royalist en denk ook zeker dat er persoonlijke belangen voor Bea meespelen:
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat speelt ook mee denk ik, Beatrix bereidt haar abdicatie voor maar dat zal ze niet willen doen als er een dubieus minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts aan de macht is in Nederland.
Maar ik vind wel dat iets als een kabinetsformatie uiterst secuur moet gebeuren.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:18:43 #268
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86217147
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:02 schreef JohnDDD het volgende:
Welke exotische varianten heeft Cohen nog meer?
  woensdag 8 september 2010 @ 20:19:41 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86217204
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Toad het volgende:
Het is heel simpel jongens.

De Koningin heeft gisteren geconstateerd dat tijdens het kamerdebat een nieuwe situatie is ontstaan. Maar de Koningin kan alleen afgaan op de adviezen van haar adviseurs, informateurs en fractievoorzitters. Daarom heeft ze ervoor gekozen om HTW aan te stellen als informateur om nogmaals een informatieronde te doen.

Ook al geloof je de beweegredenen van de Koningin niet, haar redenatie klopt wel.

Al die discussies over wat juridisch geldig is, maakt allemaal niet uit. We hebben hier te maken met een andere situatie waarbij de Koningin haar eigen rol heeft.
Lieverd, dat hebben we met z'n allen nu al 100x keer uitgelegd (aan HiZ), zullen we daar maar gewoon mee kappen??? ;)
pi_86217245
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lieverd, dat hebb en we met z'n allen nu al 100x keer uitgelegd (aan HiZ), zullen we daar maar gewoon mee kappen??? ;)
Je weet nooit, misschien komt het de 101e keer wel aan.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:20:50 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86217270
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je weet nooit, misschien komt het de 101e keer wel aan.
_O- _O- _O-
  woensdag 8 september 2010 @ 20:21:17 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_86217291
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:18 schreef Holograph het volgende:

[..]

PvdA - CDA - D66 - GL - CU
PvdA - CDA - SP - GL
pi_86217330
quote:

[..]

VVD, PvdA en PVV. Gewoon de grootste 3 partijen van het land.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:22:09 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86217348
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

NA paars+ (1e voorkeur) idd, en volkomen logisch en in de lijn der verwachtingen... Hoezo interessant???
pi_86217386
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:21 schreef remlof het volgende:

[..]

PvdA - CDA - D66 - GL - CU
PvdA - CDA - SP - GL
Men heeft het altijd over dat er over de eigen schaduw heen moet worden gestapt, maar in deze gevallen moeten er wel heel veel stappen worden gezet om deze kabinetten tot stand te brengen.
pi_86217397
quote:

[..]

Wat hij ook noemt, het kan niet meer exotischer zijn dan een minderheidkabinet dat afhankelijk is van gedoogsteun van de PVVen een religieus extremistische partij. :N
  woensdag 8 september 2010 @ 20:24:53 #277
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 8 september 2010 @ 20:29:58 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86217743
quote:
Kijk, daar gaat de VVD.. Heel stabiel ;)

PS ik weet ook wel dat hij niet inde fractie zit
  woensdag 8 september 2010 @ 20:34:13 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86217917
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

PS ik weet ook wel dat hij niet inde fractie zit
Niet alleen dat, de mening van lokale prominenten zijn nauwelijks belangrijk bij landelijke coalities, laat staan de mening van één lokaal persoon. Bij zo'n beetje iedere partijen combinatie zijn er wel ergens mensen uit partij A te vinden die liever niet met partij B samenwerken. Dit is echt alleen maar nieuws omdat de rest van de formatie zo'n zooitje is.

Pas als er brieven namens flinke delen van de achterban worden geschreven of signalen uit de fractie zelf komen is er daadwerkelijk iets aan de hand. Maar één wethouder die de PVV niet zo leuk vindt is bij lange na geen aanduiding voor instabiliteit bij de VVD.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 september 2010 @ 20:36:55 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218035
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet alleen dat, de mening van lokale prominenten zijn nauwelijks belangrijk bij landelijke coalities, laat staan de mening van één lokaal persoon. Bij zo'n beetje iedere partijen combinatie zijn er wel ergens mensen uit partij A te vinden die liever niet met partij B samenwerken. Dit is echt alleen maar nieuws omdat de rest van de formatie zo'n zooitje is.

Pas als er brieven namens flinke delen van de achterban worden geschreven of signalen uit de fractie zelf komen is er daadwerkelijk iets aan de hand. Maar één wethouder die de PVV niet zo leuk vindt is bij lange na geen aanduiding voor instabiliteit bij de VVD.
Ik vond het alleen mooi omdat de VVD (afgezien van Weisglas) zijn geledereen redelijk gesloten leek te hebben en Rutte bijzonder arrogant doet.. ;)
pi_86218070
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

woensdag 8 september 2010 @ 20:38:17 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86218097
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vond het alleen mooi omdat de VVD (afgezien van Weisglas) zijn geledereen redelijk gesloten leek te hebben en Rutte bijzonder arrogant doet.. ;)
En de gelederen binnen de VVD zijn niet minder gesloten omdat ergens een wethouder het er niet mee eens is. Nogmaals, bij iedere andere formatie was dat niet eens voor de lokale krant 'nieuws' geweest.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86218290
quote:
O, dat is best wel een prominente VVD-er. Volgens mij ook verkozen tot beste politicus in Amsterdam, toen de VVD nog in de oppositie zat. Maar goed, niet het het heel veel invloed heeft.
pi_86218557
Goh, de linkse circle jerk gaat onverminderd door zie ik ?
  woensdag 8 september 2010 @ 20:48:49 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218579
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En de gelederen binnen de VVD zijn niet minder gesloten omdat ergens een wethouder het er niet mee eens is. Nogmaals, bij iedere andere formatie was dat niet eens voor de lokale krant 'nieuws' geweest.
Klets niet.. Men had het ook constant over de lokalen van het CDA..
Bovendien; je weet het maar nooit.. Als er 1 schaap.. ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 20:49:36 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218622
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef HiZ het volgende:
Goh, de linkse circle jerk gaat onverminderd door zie ik ?
Krijg je niet genoeg aandacht meer???

Bij deze dan... ;)
pi_86218662
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Krijg je niet genoeg aandacht meer???

Bij deze dan... ;)
Doe eens niet.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:51:10 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218705
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
Ho
[..]

Doe eens niet.
Zeg.. Graag een waarschuwing naar beide partijen dan aub...

Want WIE zit er hier al meer dan 24 uur te "tearjerken"??
pi_86218835
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe eens niet.
:')

(Het is trouwens 'bij dezen', de meest gemaakte taalfout na 'enigste')
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  woensdag 8 september 2010 @ 20:55:23 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218889
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:54 schreef Compatibel het volgende:

[..]

:')

(Het is trouwens 'bij dezen', de meest gemaakte taalfout na 'enigste')
Mijn excuses voor de taalfout..
  woensdag 8 september 2010 @ 20:56:00 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86218921
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klets niet.. Men had het ook constant over de lokalen van het CDA..
Bovendien; je weet het maar nooit.. Als er 1 schaap.. ;)
De lokalen ja, toen bleek dat het om een redelijk deel van de achterband ging. Wat doet de mening van één wethouder er nu toe?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 september 2010 @ 20:57:17 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86218983
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De lokalen ja, toen bleek dat het om een redelijk deel van de achterband ging. Wat doet de mening van één wethouder er nu toe?
Niet zo serieus ;)
Ik vind het gewoon grappig dat de VVD zich ook begint te roeren...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 20:58:31 #293
862 Arcee
Look closer
pi_86219042
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voorlopig alleen die ene wethouder?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:59:17 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86219077
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook al een paar keer, maar dat is te serieus blijkbaar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 september 2010 @ 20:59:26 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86219080
quote:

[..]

Kennelijk.. Maar dat mag ik toch wel grappig vinden?? :)
pi_86219083
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Weinig. Maar het is wel wat Whiskers zegt, als er één schaap over de dam is. Waarmee niet gezegd is dat er per se meer volgen, maar het zou wel kunnen.

Overigens mag ik aannemen dat een wethouder in Amsterdam niet zomaar iemand binnen de partij is.
  woensdag 8 september 2010 @ 20:59:41 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86219094
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet zo serieus ;)
De rijen zijn nog nooit zo gesloten geweest binnen de VVD _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86219098
quote:

[..]

Voorhoeve en Weisglas hadden zich toch ook negatief uitgelaten over zo'n kabinet?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86219101
quote:

[..]

Weisglas had zich ook al geroerd natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 20:59:59 #300
862 Arcee
Look closer
pi_86219103
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk.. Maar dat mag ik toch wel grappig vinden?? :)
Zeker, het was geen waardeoordeel. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')