Goed idee. Wie?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Doe maar iemand die wat neutraler is....en dan bij voorkeur een vrouw.
Dat haantjesgedrag kennen we ondertussen wel, dat schiet niet echt op.
Bullshit, alles wat in de Handelingen staat is volledig formeel. Rechters gebruiken wat daarin staat zelfs om hun vonnissen te motiveren.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: zolang de TK alleen maar discussieert, maar geen besluiten neemt, is het niet officieel. En aangezien er niet gestemd is, zijn er geen besluiten genomen.
Wanneer heeft ze trouwens met de voorzitter van de TK gesproken? Dat was toch op maandag? Of heeft ze na het kamerdebat ook nog met Verbeet gesproken? Volgens mij heeft ze na het debat alleen met Rutte gesproken.
Nee, ze heeft gisterenavond ook met de voorzitters van de RK, de TK en TW gesproken..quote:Op woensdag 8 september 2010 19:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: zolang de TK alleen maar discussieert, maar geen besluiten neemt, is het niet officieel. En aangezien er niet gestemd is, zijn er geen besluiten genomen.
Wanneer heeft ze trouwens met de voorzitter van de TK gesproken? Dat was toch op maandag? Of heeft ze na het kamerdebat ook nog met Verbeet gesproken? Volgens mij heeft ze na het debat alleen met Rutte gesproken.
Tja dat zou ik ook niet weten maar het idee staat me ook aan.quote:
Onzin, de reacties op wat Beatrix doet worden door opportunisme gedreven. Zowel ter linker als ter rechterzijde. LInks vind het geweldig omdat Beatrix ze steunt in hun onzin dat het 'onduidelijk' is. Rechts vindt het wel handig om de formatie even over het weekeinde heen te tillen zodat Wilders terug is uit New York.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:59 schreef De_Hertog het volgende:
Beatrix had waarschijnlijk een storm van kritiek over zich heen gekregen als ze zich plots buiten de juridische grenzen van haar functie als staatshoofd ging begeven.
Wat dacht je van Saskia Stuiveling? President(e) van de Algemene rekenkamer.quote:
NA paars+ (1e voorkeur) idd, en volkomen logisch en in de lijn der verwachtingen... Hoezo interessant???quote:Op woensdag 8 september 2010 20:02 schreef JohnDDD het volgende:
Cohen heeft na Paars+ blijkbaar een voorkeur voor een 5-partijen kabinet! Interessant...
Binnen het proces van een formatie niet. Buiten formatie eigenlijk ook niet: als uit de handelingen blijkt dat de meerderheid vóór een bepaald voorstel is, maar over dit voorstel niet gestemd wordt, wordt er niets mee gedaan.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, alles wat in de Handelingen staat is volledig formeel.
Rechters gebruiken de handelingen om te kijken in wat voor context bepaalde wetten zijn aangenomen. Ze toetsen daarmee wetten en regels aan de praktijk. Ze gebruiken nóóit de handelingen om te kijken wat de feiten zouden kunnen zijn.quote:Rechters gebruiken wat daarin staat zelfs om hun vonnissen te motiveren.
Het lijkt steeds meer alsof de wereld exclusief in Linksen en Rechtsen verdeeld kunnen worden, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Als het is uit 'wraak' of om 'Wilders het weekend vrij te geven' vind ik het klinkklare onzin, maar het is gewoon juridisch correct wat ze doet. En het zou incorrect zijn als ze de handelingen mee zou nemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Onzin, de reacties op wat Beatrix doet worden door opportunisme gedreven. Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Goh, binnen het kader van het proces van de formatie mag Beatrix plotseling tegen de Tweede Kamer ingaanquote:Op woensdag 8 september 2010 20:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Binnen het proces van een formatie niet. Buiten formatie eigenlijk ook niet: als uit de handelingen blijkt dat de meerderheid vóór een bepaald voorstel is, maar over dit voorstel niet gestemd wordt, wordt er niets mee gedaan.
[..]
Rechters gebruiken de handelingen om te kijken in wat voor context bepaalde wetten zijn aangenomen. Ze toetsen daarmee wetten en regels aan de praktijk. Ze gebruiken nóóit de handelingen om te kijken wat de feiten zouden kunnen zijn.
Hij wil dit niet horen dus je kunt er net zo goed mee ophouden.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Binnen het proces van een formatie niet. Buiten formatie eigenlijk ook niet: als uit de handelingen blijkt dat de meerderheid vóór een bepaald voorstel is, maar over dit voorstel niet gestemd wordt, wordt er niets mee gedaan.
[..]
Rechters gebruiken de handelingen om te kijken in wat voor context bepaalde wetten zijn aangenomen. Ze toetsen daarmee wetten en regels aan de praktijk. Ze gebruiken nóóit de handelingen om te kijken wat de feiten zouden kunnen zijn.
Je hebt helemaal gelijk....Beatrix liegt en bedriegt en dat alleen om een rechts kabinet tegen te gaan. De politici treft geen blaam, alleen als het linkse politici zijn.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, binnen het kader van het proces van de formatie mag Beatrix plotseling tegen de Tweede Kamer ingaan![]()
Jullie Beatrix-verdedigers zijn werkelijk te gek voor woorden; ga je ook zo in de verdediging als Beatrix Cohen uit het torentje houdt of is het dan wel een schending van het staatsrecht?
Ze gaat niet tegen de kamer in. De kamer heeft namelijk helemaal niets vastgelegd. 'Handelingen' zijn nog altijd geen basis voor wetten en regels, binnen noch buiten de formatie.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, binnen het kader van het proces van de formatie mag Beatrix plotseling tegen de Tweede Kamer ingaan![]()
Wat mij betreft verliest Beatrix morgen haar gehele uitkering. Maar ik laat mijn mening over acties niet leiden door wat ik van die persoon of die functie vind.quote:Jullie Beatrix-verdedigers zijn werkelijk te gek voor woorden; ga je ook zo in de verdediging als Beatrix Cohen uit het torentje houdt of is het dan wel een schending van het staatsrecht?
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk....Beatrix liegt en bedriegt en dat alleen om een rechts kabinet tegen te gaan. De politici treft geen blaam, alleen als het linkse politici zijn.
Happy?
Ik ben helemaal geen royalist en denk ook zeker dat er persoonlijke belangen voor Bea meespelen:quote:Op woensdag 8 september 2010 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jullie Beatrix-verdedigers zijn werkelijk te gek voor woorden; ga je ook zo in de verdediging als Beatrix Cohen uit het torentje houdt of is het dan wel een schending van het staatsrecht?
Maar ik vind wel dat iets als een kabinetsformatie uiterst secuur moet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat speelt ook mee denk ik, Beatrix bereidt haar abdicatie voor maar dat zal ze niet willen doen als er een dubieus minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts aan de macht is in Nederland.
Welke exotische varianten heeft Cohen nog meer?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:02 schreef JohnDDD het volgende:
Cohen heeft na Paars+ blijkbaar een voorkeur voor een 5-partijen kabinet! Interessant...
Lieverd, dat hebben we met z'n allen nu al 100x keer uitgelegd (aan HiZ), zullen we daar maar gewoon mee kappen???quote:Op woensdag 8 september 2010 20:12 schreef Toad het volgende:
Het is heel simpel jongens.
De Koningin heeft gisteren geconstateerd dat tijdens het kamerdebat een nieuwe situatie is ontstaan. Maar de Koningin kan alleen afgaan op de adviezen van haar adviseurs, informateurs en fractievoorzitters. Daarom heeft ze ervoor gekozen om HTW aan te stellen als informateur om nogmaals een informatieronde te doen.
Ook al geloof je de beweegredenen van de Koningin niet, haar redenatie klopt wel.
Al die discussies over wat juridisch geldig is, maakt allemaal niet uit. We hebben hier te maken met een andere situatie waarbij de Koningin haar eigen rol heeft.
Je weet nooit, misschien komt het de 101e keer wel aan.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieverd, dat hebb en we met z'n allen nu al 100x keer uitgelegd (aan HiZ), zullen we daar maar gewoon mee kappen???
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet nooit, misschien komt het de 101e keer wel aan.
PvdA - CDA - D66 - GL - CUquote:Op woensdag 8 september 2010 20:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Welke exotische varianten heeft Cohen nog meer?
VVD, PvdA en PVV. Gewoon de grootste 3 partijen van het land.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Welke exotische varianten heeft Cohen nog meer?
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NA paars+ (1e voorkeur) idd, en volkomen logisch en in de lijn der verwachtingen... Hoezo interessant???
Men heeft het altijd over dat er over de eigen schaduw heen moet worden gestapt, maar in deze gevallen moeten er wel heel veel stappen worden gezet om deze kabinetten tot stand te brengen.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
[..]
PvdA - CDA - D66 - GL - CU
PvdA - CDA - SP - GL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |