13:00 uur: Verhagen en z'n fractie zijn inmiddels ook voor verder praten.quote:WILDERS WIL VERDER ONDERHANDELEN...
` PVV-leider Wilders wil de gesprekken
die vrijdag zijn afgebroken hervatten.
VVD en CDA onderhandelden onder leiding
van informateur Opstelten over een
kabinet met gedoogsteun van de partij
van Wilders.
Niet huilen, dit is democratiequote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop dat die ijskoude rilling over mijn rug snel weggaat
Er is er een weg he. 2 zitten er nog.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef SeLang het volgende:
Ik had het wel gedacht. Even de dissidenten bij het CDA eruit manoeuvreren en dan een regeeraccoord sluiten.
Mooi schaakspel is het toch.
14:05 uur: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)quote:
Democratie is geloof ik ook dat kamerleden zonder last of ruggespraak een oordeel mogen geven. Klink is al weggewerkt en voor Koppejan en Ferrier hebben ze nog een weekje de tijd om ze genoeg onder druk te zetten.quote:
Dat dusquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop dat die ijskoude rilling over mijn rug snel weggaat
QFT.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:50 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, dit is nou die achterkamertjespolitiek waar Wilders zo tegen is.
Vooralsnog heeft de Koningin geen opdracht gegeven en Wilders zijn advies was dat Rutte een proeve moest schrijven. Dat we uiteindelijk weer hier uitkomen, oke, maar niet te hard van stapel lopen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef Arcee het volgende:
Eigenlijk is dat hele debat nu niet eens meer nodig. Nou ja, boeiend wordt het vast nog wel.
Ja, je zin doordrukken en afvalligen eruit werken, dat is echt democratie.quote:
Inderdaad, er is een klein voorbehoud, maar het moet wel raar lopen willen ze de rechtse draad nu niet gewoon weer oppakken waar ze 'm vrijdag even hebben neergelegd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:52 schreef Toad het volgende:
Vooralsnog heeft de Koningin geen opdracht gegeven en Wilders zijn advies was dat Rutte een proeve moest schrijven. Dat we uiteindelijk weer hier uitkomen, oke, maar niet te hard van stapel lopen.
Dat zeg ik, democratiequote:Op dinsdag 7 september 2010 11:50 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, dit is nou die achterkamertjespolitiek waar Wilders zo tegen is.
Als de 3 partijen aangeven alleen verder te willen onderhandelen, heeft de koningin niks te kiezen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, er is een klein voorbehoud, maar het moet wel raar lopen willen ze de rechtse draad nu niet gewoon weer oppakken waar ze 'm vrijdag even hebben neergelegd.
Precies, daarom dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef Robbiej het volgende:
Als de 3 partijen aangeven alleen verder te willen onderhandelen, heeft de koningin niks te kiezen.
Want dan kunnen de overige partijen onderhandelen wat ze willen maar aan een meerderheid (of minderheid met gedoogsteun tot een meerderheid) zal het nooit en te nimmer meer komen dan.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef kingmob het volgende:
Hoe ironisch trouwens dat dit echt de meest achterbakse, verborgen politieke spelletjes sinds tijden zijn en dat Wilders het middelpunt is
CDA is het middelpunt. Ik geloof niet dat je Wilders veel kan verwijten in deze kwestie, behalve dan dat ie in zee gaat met het CDAquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef kingmob het volgende:
Hoe ironisch trouwens dat dit echt de meest achterbakse, verborgen politieke spelletjes sinds tijden zijn en dat Wilders het middelpunt is
Die zullen zich wel keihard in de steek gelaten voelen door Klink.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Arcee het volgende:
Hoe zullen Ferrier en Koppejan zich nu voelen?
Ik zou mij flink genaaid voelen en had de partij per direct verlaten. Dat werkt weliswaar contraproductief, maar zo'n CDA zou mijn partij niet meer kunnen zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Arcee het volgende:
Hoezo? De fractie van de CDA (inclusief Ferrier en Koppejan) heeft besloten om door te gaan met de onderhandelingen. En nu gaan ze door met de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou mij flink genaaid voelen en had de partij per direct verlaten. Dat werkt weliswaar contraproductief, maar zo'n CDA zou mijn partij niet meer kunnen zijn.
Die voelen de bui al hangen en beginnen een carriere als weerman.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Arcee het volgende:
Dat laatste, Opstelten is geen informateur meer en er zal opnieuw iemand benoemd moeten worden. Eventueel Opstelten weer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:02 schreef Penniewafel het volgende:
Even een technisch vraagje: mogen VVD, PVV en CDA nu gewoon de draad weer oppakken, of moeten ze eigenlijk niet eerst wachten totdat er weer een nieuwe informateur benoemd is?
Heb je natuurlijk gelijk in. Ik had mijn handen dan ook al vorige week afgetrokken van de partij. Naar wat ik heb begrepen is het interne overleg niet bepaald netjes verlopen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo? De fractie van de CDA (inclusief Ferrier en Koppejan) heeft besloten om door te gaan met de onderhandelingen. En nu gaan ze door met de onderhandelingen.
Neen, hoorde net een politiek verslaggever op radio 1 die daar wat genuanceerder over was; Koningin moet eerst weer een informateur aanwijzen ed. Ze kunnen niet zomaar even verder, zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:02 schreef Penniewafel het volgende:
Even een technisch vraagje: mogen VVD, PVV en CDA nu gewoon de draad weer oppakken, of moeten ze eigenlijk niet eerst wachten totdat er weer een nieuwe informateur benoemd is?
Dat is een kwestie van perspectief. Ik zie CDA hier meer als lijdend voorwerp...quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
CDA is het middelpunt. Ik geloof niet dat je Wilders veel kan verwijten in deze kwestie, behalve dan dat ie in zee gaat met het CDA
En dan gaat Wilders huilen dat de linkse koningin een complot vormt jegens de PVV (als het een en ander niet lukt).quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Neen, hoorde net een politiek verslaggever op radio 1 die daar wat genuanceerder over was; Koningin moet eerst weer een informateur aanwijzen ed. Ze kunnen niet zomaar even verder, zo werkt het dus niet.
Maar dat lijkt me juist procesvertragend? Rutte gaf gisteren al aan dat je net zogoed Ostelten er weer bij kan zetten als een situatie zich voor zou doen als deze.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Neen, hoorde net een politiek verslaggever op radio 1 die daar wat genuanceerder over was; Koningin moet eerst weer een informateur aanwijzen ed. Ze kunnen niet zomaar even verder, zo werkt het dus niet.
Lijkt me dat hij daarvoor bedankt, dan zou hij niet serieus te nemen zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat laatste, Opstelten is geen informateur meer en er zal opnieuw iemand benoemd moeten worden. Eventueel Opstelten weer.
Ok dank.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef Arcee het volgende:
Dat laatste, Opstelten is geen informateur meer en er zal opnieuw iemand benoemd moeten worden. Eventueel Opstelten weer.
Zeker, maar toch werkt het zoquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me juist procesvertragend? Rutte gaf gisteren al aan dat je net zogoed Ostelten er weer bij kan zetten als een situatie zich voor zou doen als deze.
Tsja, daar is Wilders allemaal zelf verantwoordelijk voor hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me juist procesvertragend? Rutte gaf gisteren al aan dat je net zogoed Ostelten er weer bij kan zetten als een situatie zich voor zou doen als deze.
Precies, gisteren was het advies nog dat Rutte zelf maar een regeerakkoord moest schrijven. Nu willen ze weer met zijn drieën rond de tafel. Benieuwd wat de koningin meeneemt in haar overwegingen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:07 schreef Toad het volgende:
Tsja, daar is Wilders allemaal zelf verantwoordelijk voor hoor.Eerst afbreken, dan met een advies komen en een dag later weer iets anders vinden.
Als het dan alsnog klapt, en Rutte is informateur, hebben we wel een enorm lastige situatie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:08 schreef Hephaistos. het volgende:
Je kan toch gewoon Rutte als informateur benoemen? Die laatste loodjes kunnen ze ook wel af zonder Opstelten hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |