abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:55:57 #26
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_86159163
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, er is een klein voorbehoud, maar het moet wel raar lopen willen ze de rechtse draad nu niet gewoon weer oppakken waar ze 'm vrijdag even hebben neergelegd.
Als de 3 partijen aangeven alleen verder te willen onderhandelen, heeft de koningin niks te kiezen.

Want dan kunnen de overige partijen onderhandelen wat ze willen maar aan een meerderheid (of minderheid met gedoogsteun tot een meerderheid) zal het nooit en te nimmer meer komen dan.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 11:56:36 #27
862 Arcee
Look closer
pi_86159178
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef Robbiej het volgende:
Als de 3 partijen aangeven alleen verder te willen onderhandelen, heeft de koningin niks te kiezen.

Want dan kunnen de overige partijen onderhandelen wat ze willen maar aan een meerderheid (of minderheid met gedoogsteun tot een meerderheid) zal het nooit en te nimmer meer komen dan.
Precies, daarom dus.

Hangt alleen van het CDA nog even af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86159189
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef kingmob het volgende:
Hoe ironisch trouwens dat dit echt de meest achterbakse, verborgen politieke spelletjes sinds tijden zijn en dat Wilders het middelpunt is :')
Dat bedoel ik. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:57:05 #29
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86159193
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:55 schreef kingmob het volgende:
Hoe ironisch trouwens dat dit echt de meest achterbakse, verborgen politieke spelletjes sinds tijden zijn en dat Wilders het middelpunt is :')
CDA is het middelpunt. Ik geloof niet dat je Wilders veel kan verwijten in deze kwestie, behalve dan dat ie in zee gaat met het CDA :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 11:59:33 #30
862 Arcee
Look closer
pi_86159253
Hoe zullen Ferrier en Koppejan zich nu voelen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:00:06 #31
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86159268
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Arcee het volgende:
Die zullen zich wel keihard in de steek gelaten voelen door Klink.
pi_86159277
quote:
Ik zou mij flink genaaid voelen en had de partij per direct verlaten. Dat werkt weliswaar contraproductief, maar zo'n CDA zou mijn partij niet meer kunnen zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:01:25 #33
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86159310
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou mij flink genaaid voelen en had de partij per direct verlaten. Dat werkt weliswaar contraproductief, maar zo'n CDA zou mijn partij niet meer kunnen zijn.
Hoezo? De fractie van de CDA (inclusief Ferrier en Koppejan) heeft besloten om door te gaan met de onderhandelingen. En nu gaan ze door met de onderhandelingen.
pi_86159349
Even een technisch vraagje: mogen VVD, PVV en CDA nu gewoon de draad weer oppakken, of moeten ze eigenlijk niet eerst wachten totdat er weer een nieuwe informateur benoemd is?
I've seen the future, baby: It is murder
pi_86159375
quote:
Die voelen de bui al hangen en beginnen een carriere als weerman. :') Ook van hun verwacht ik weinig tegenstand om een rechtse coalitie tegen te houden.

En zo wordt het CDA een partij waarin de linkse stroming totaal niet meer vertegenwoordigt wordt. Maar dat zal ze (hopelijk) nog wel opbreken de komende verkiezingen. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 12:03:53 #36
862 Arcee
Look closer
pi_86159388
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:02 schreef Penniewafel het volgende:
Even een technisch vraagje: mogen VVD, PVV en CDA nu gewoon de draad weer oppakken, of moeten ze eigenlijk niet eerst wachten totdat er weer een nieuwe informateur benoemd is?
Dat laatste, Opstelten is geen informateur meer en er zal opnieuw iemand benoemd moeten worden. Eventueel Opstelten weer.
pi_86159392
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoezo? De fractie van de CDA (inclusief Ferrier en Koppejan) heeft besloten om door te gaan met de onderhandelingen. En nu gaan ze door met de onderhandelingen.
Heb je natuurlijk gelijk in. Ik had mijn handen dan ook al vorige week afgetrokken van de partij. Naar wat ik heb begrepen is het interne overleg niet bepaald netjes verlopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86159393
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:02 schreef Penniewafel het volgende:
Neen, hoorde net een politiek verslaggever op radio 1 die daar wat genuanceerder over was; Koningin moet eerst weer een informateur aanwijzen ed. Ze kunnen niet zomaar even verder, zo werkt het dus niet.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:04:20 #39
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86159403
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

CDA is het middelpunt. Ik geloof niet dat je Wilders veel kan verwijten in deze kwestie, behalve dan dat ie in zee gaat met het CDA :P
Dat is een kwestie van perspectief. Ik zie CDA hier meer als lijdend voorwerp...
Hij doet fanatiek mee, is de bron van het gedoe, brak de gesprekken af en begint ze nu weer. Hij draait bovendien voortdurend bij en houdt al zijn kaarten dicht. Hij gaat steeds tussen het spelletje van CDA en VVD inzitten, dat gaat echt niet per ongeluk lijkt me.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86159438
VVD wil ook verder.
pi_86159445
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Neen, hoorde net een politiek verslaggever op radio 1 die daar wat genuanceerder over was; Koningin moet eerst weer een informateur aanwijzen ed. Ze kunnen niet zomaar even verder, zo werkt het dus niet.
En dan gaat Wilders huilen dat de linkse koningin een complot vormt jegens de PVV (als het een en ander niet lukt). ;)
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:05:39 #42
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_86159446
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me juist procesvertragend? Rutte gaf gisteren al aan dat je net zogoed Ostelten er weer bij kan zetten als een situatie zich voor zou doen als deze.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:06:14 #43
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86159466
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat laatste, Opstelten is geen informateur meer en er zal opnieuw iemand benoemd moeten worden. Eventueel Opstelten weer.
Lijkt me dat hij daarvoor bedankt, dan zou hij niet serieus te nemen zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_86159477
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:03 schreef Arcee het volgende:

Ok dank.
pi_86159480
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me juist procesvertragend? Rutte gaf gisteren al aan dat je net zogoed Ostelten er weer bij kan zetten als een situatie zich voor zou doen als deze.
Zeker, maar toch werkt het zo ;)
pi_86159490
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Tsja, daar is Wilders allemaal zelf verantwoordelijk voor hoor. :') Eerst afbreken, dan met een advies komen en een dag later weer iets anders vinden.
pi_86159520
Om 14.05 is er een debat.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:08:14 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86159525
Je kan toch gewoon Rutte als informateur benoemen? Die laatste loodjes kunnen ze ook wel af zonder Opstelten hoor...
pi_86159543
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:07 schreef Toad het volgende:

Tsja, daar is Wilders allemaal zelf verantwoordelijk voor hoor. :') Eerst afbreken, dan met een advies komen en een dag later weer iets anders vinden.
Precies, gisteren was het advies nog dat Rutte zelf maar een regeerakkoord moest schrijven. Nu willen ze weer met zijn drieën rond de tafel. Benieuwd wat de koningin meeneemt in haar overwegingen...
pi_86159559
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:08 schreef Hephaistos. het volgende:
Je kan toch gewoon Rutte als informateur benoemen? Die laatste loodjes kunnen ze ook wel af zonder Opstelten hoor...
Als het dan alsnog klapt, en Rutte is informateur, hebben we wel een enorm lastige situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')