quote:Op donderdag 2 september 2010 15:19 schreef aaipod het volgende:
[..]
3 of 4 meisjes reageerden leuk en lachend. Eén snapte hem nieten toen moest ik hem gaan uitleggen
En één keek me alleen maar aan alsof ik haar net verteld had dat de wereld verging. De leukste bleek dus een vriendin van mijn ex te zijn na 10 minuten. Dat vond ik zelf not done dus toen zei ik laat maar. (zo lang is het nog niet uit)
Of bedoelde ze:quote:Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef Maharbal het volgende:
Meiden kunnen er overigens ook wat van, met die slechte openingszinnen. Kwam 2 of 3 weken geleden (in de Negende) zo'n meid op me af die zei dat ik sprekend leek op één of andere "Fons", een volkszanger uit Amsterdam.
Van 10-2 geopend, daarna ben je dus genaaidquote:Op donderdag 2 september 2010 16:06 schreef Eva4Evah het volgende:
Is Studiepunt al geslotenwat een lamballen zeg. Maar ik kan je er niet mee helpen, succes iig.
Ik heb wel weer zin om te beginnenvanaf 9 sept de boeken ophalen, ga ik ook meteen doen, zodat ik 14 sept voorbereid in de collegezaal zit
Niet echt een compliment geloof ik Maharbalquote:
Daar dacht ik ook aanquote:Op donderdag 2 september 2010 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of bedoelde ze:
[ afbeelding ]
EYYY!!
Ja, lekker centraal in Groningenquote:Op donderdag 2 september 2010 16:19 schreef aaipod het volgende:
Dit wordt echt een kwaliteitstopic btw. Misschien eens een meet plannen en dan lekker bakkelijen over arresten en openingszinnen terwijl we liters bier drinken? Wel in Groningen natuurlijk
Dat hoor je goedquote:Op donderdag 2 september 2010 16:23 schreef DonJames het volgende:
Ik heb altijd gehoord dat het in Groningen makkelijk regelen is, dus count me in.
Yes,quote:Op donderdag 2 september 2010 16:32 schreef Kimochi het volgende:
Er hangt hier een authentiek rechtenstudentensfeertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik dacht dat ik het gemist had. Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef xxiessiexx het volgende:
Die openingszin van Oh Oh ChersoBeter lijk je niet compleet op die lui aaipod
![]()
Het is trouwens vanaf vanavond op tv
Ja het is zo slecht dat het geniaal is. Moet het zien, moet het zienquote:Op donderdag 2 september 2010 16:56 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik het gemist had. Bedankt voor de tip.![]()
Die jongen waarvan zijn hoofd amper vast zit aan zijn nek (net als bijna Joker ofzo).
O? sinds wanneer is dat dan, als je je toch voor de cursusgroep inschrijft, schrijf je je toch ook in voor het hoorcollege?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:00 schreef Smart_ass het volgende:
Moest wel eerst bellen want ik kon me niet meer inschrijven voor de werkgroepen, was geen plek meer. Ik wist trouwens ook helemaal niet dat je je ook voor hoorcolleges in moest schrijven.Ik dacht alleen werkcolleges is wel prima, mja niet dus.
Nee hoor, in de verste verte nietquote:Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef xxiessiexx het volgende:
Die openingszin van Oh Oh ChersoBeter lijk je niet compleet op die lui aaipod
![]()
Het is trouwens vanaf vanavond op tv
Ik had nog nooit van 9 en 10 gehoordquote:Een gepland Boek 9 betreffende de rechten op voortbrengselen van de menselijke geest werd niet ingevoerd omdat deze rechten steeds meer internationaal worden geregeld. Betwijfeld wordt of het ooit nog tot invoering zal komen. Een gepland Boek 10 betreffende het Nederlandse internationaal privaatrecht zal waarschijnlijk binnen enkele jaren in werking treden. De diverse regelingen omtrent het IPR zijn nu nog opgenomen in allerlei conflictenrechtwetten, waarbij ieder onderwerp zijn eigen wet heeft.
Is er een BW 10?quote:Op donderdag 2 september 2010 17:21 schreef Mandal het volgende:
Vandaag eens lopen plakken. Gaat de Kluwer ineens van Burgerlijk wetboek 8 naar 10 en slaat 9 over. En voor 10 was er niet eens een stickertje
Ik snap trouwens echt niet waarom ze een Boek 10 maken als ze weten dat Boek 9 er niet meer van komt. Maak dan gewoon van Boek 10 Boek 9 en laat het IE-recht in Boek 10 komen als dat er ooit nog van komt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Is er een BW 10?
edit: http://wetten.overheid.nl zegt van niet.![]()
edit2: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/32137_vaststellings_en Zou volgens deze link nog bij de 2e kamer liggen.
Ik zou de volledige Bro Code erin zetten, deels als dwingend recht en deels als semi-dwingend recht. Tevens zou ik voor een grondwetswijziging opteren die aanpassing van boek 11 alleen mogelijk maakt met een driekwart mannelijke kamermeerderheid.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:32 schreef Pool het volgende:
Een juridisch opdrachtje om de reeks leuk te houden tussen al het gezever over boeken kopen en tentamens leren door: Wat zou jij in Boek 11 zetten?
Ik ga zelf voor de regels die tijdens carnaval tussen burgers gelden. Elf blijft wel het gekkengetal natuurlijk. Met de nodige uitzonderingen op het huwelijks(vermogens)recht, met dwingende rechtsregels over het geven van rondjes en met voorrangsregels voor kruisende polonaises.
Nu jullie.
Die ga ik lezen!quote:Op donderdag 2 september 2010 17:41 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik zou de volledige Bro Code erin zetten, deels als dwingend recht en deels als semi-dwingend recht. Tevens zou ik voor een grondwetswijziging opteren die aanpassing van boek 11 alleen mogelijk maakt met een driekwart mannelijke kamermeerderheid.
Omdat het een stomme bundel is. Koop gewoon kwaliteit!quote:Op donderdag 2 september 2010 17:50 schreef Mandal het volgende:
BW10 staat er toch echt in bij de Kluwer 2010-2011
Mja je kan hem vooralsnog dus rustig negeren, want het duurt nog wel even voordat die in werking treedt. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (die uitdrukking moet je onthouden voor als je ooit nog eens een essay moet schrijven, daar scoor je punten mee onder juristen) hoef je er het aankomend studiejaar nog niets mee te doen.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:50 schreef Mandal het volgende:
BW10 staat er toch echt in bij de Kluwer 2010-2011
Waarschijnlijk zit John de Mol achter het wetsvoorstel, getuige de naam "10" en de flop.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap trouwens echt niet waarom ze een Boek 10 maken als ze weten dat Boek 9 er niet meer van komt. Maak dan gewoon van Boek 10 Boek 9 en laat het IE-recht in Boek 10 komen als dat er ooit nog van komt.
Ja er zat ook geen sticker voor bijquote:Op donderdag 2 september 2010 17:53 schreef aaipod het volgende:
[..]
Mja je kan hem vooralsnog dus rustig negeren, want het duurt nog wel even voordat die in werking treedt. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (die uitdrukking moet je onthouden voor als je ooit nog eens een essay moet schrijven, daar scoor je punten mee onder juristen) hoef je er het aankomend studiejaar nog niets mee te doen.
Done!quote:Op donderdag 2 september 2010 18:38 schreef Ricard0j het volgende:
Gisteren dan eindelijk begonnen aan Rechten op de VU Amsterdam![]()
Schrijf me 'r maar bij
Ehehe, eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:41 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik zou de volledige Bro Code erin zetten, deels als dwingend recht en deels als semi-dwingend recht. Tevens zou ik voor een grondwetswijziging opteren die aanpassing van boek 11 alleen mogelijk maakt met een driekwart mannelijke kamermeerderheid.
Kan je niet alvast wat tweedejaars of civiel effect vakken doen?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In het vorige topic had ik over het aanvragen van vrijstellingen. Gisteren kreeg ik bericht dat ik ze daadwerkelijk heb gekregen. Voor het eerste jaar heb ik 33 EC's aan vrijstellingen gekregen en in het derde jaar heb ik nog 6 EC's vrijstelling gekregen voor Bedrijfseconomie. Dit betekent dus dat ik in het eerste blok bijna niks te doen heb. Ik heb alleen een taaltoets voor Nederlands waar ik af en toe op kan gaan oefenen.
Ik studeer aan de Radboud. Maar ik ben tweedejaars, geen eerste.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:49 schreef aaipod het volgende:
Volgens mij heb ik nu alle nieuwe eerstejaars in de OP staan! Mocht er iets niet kloppen of mocht er iemand ontbreken, gaarne even melden!
Ja maar er zijn dus hoorcolleges waarvan je geen werkgroep hebt. Zoals sociaal recht en historische ontwikkeling van het publiekrecht. Die laatste zal wel hetzelfde zijn als geschiedenis van het publiekrecht neem ik aan. Beetje slordig dat ze daar 2 verschillende benamingen voor hebben vind ik.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
O? sinds wanneer is dat dan, als je je toch voor de cursusgroep inschrijft, schrijf je je toch ook in voor het hoorcollege?
Je kan ook een minor erbij nemen, leuke en nuttige tijdsbesteding.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In het vorige topic had ik over het aanvragen van vrijstellingen. Gisteren kreeg ik bericht dat ik ze daadwerkelijk heb gekregen. Voor het eerste jaar heb ik 33 EC's aan vrijstellingen gekregen en in het derde jaar heb ik nog 6 EC's vrijstelling gekregen voor Bedrijfseconomie. Dit betekent dus dat ik in het eerste blok bijna niks te doen heb. Ik heb alleen een taaltoets voor Nederlands waar ik af en toe op kan gaan oefenen.
Nou ik viel zowat in slaap, maar dat kwam meer door het feit dat ik niet meer gewend ben om vroeg op te staanquote:Op donderdag 2 september 2010 18:39 schreef aaipod het volgende:
[..]
Done!Eerste college al gehad dus? Hoe was het?
Heb ze gister maar besteld op internet. Wilde niet die boekhandel uitlopen met een extra tas van een aantal kg.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:33 schreef Orbis het volgende:
Net drie kwartier in de rij mogen staan voor mijn boeken. Oh, waarom had Van Stockum de boeken voor rechtsfilo niet in het assortiment.
Die taaltoets is voor iedereen verplicht, je kunt daarvoor op geen enkele grond een vrijstelling krijgen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 01:48 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Zou ik een vrijstelling kunnen krijgen op het VU, of moet ik hem nog een keer halen?
Heerlijk programma juist.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef mw19208509 het volgende:
OH OH Cherso is walgelijk! Echt van die domme gasten. Dat van dat zuipen was wel weer grappig hehe.
Barbie heeft al een blauwtje gelopenquote:
Toen moest ik ook hardop lachen. De manier waarop hij zijn hoofd schudde wekte echt een 'Fuck no'-indrukquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:33 schreef DonJames het volgende:
Barbie heeft al een blauwtje gelopen![]()
Barbie (tegen haagse pauper): "Wil je met me soene?"
Haagse pauper:
[ afbeelding ]
Forrest Gumpquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Barbie heeft al een blauwtje gelopen![]()
Barbie (tegen haagse pauper): "Wil je met me soene?"
Haagse pauper:
[ afbeelding ]
Run, Forrest, run!quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:34 schreef mw19208509 het volgende:
[..]
Forrest GumpDie had tot zn 35e nog nooit gezoend, wist niet wat dat was. Wat heeft die ermee te maken?
Ja maar die jongen is natuurlijk al eigendom van Roos hequote:Op vrijdag 3 september 2010 10:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zag 't ja.Beetje dom alleen dat die Roos gelijk ging zeggen dat ze het geen stijl vond en alles, terwijl ze zelf toch ook met die dude heeft gezoend?
Bekken = binden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:56 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja maar die jongen is natuurlijk al eigendom van Roos he
HBOquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij rechten deed!
Ja en ik ook een burgelijk wetboek van Loyens Loeff, groene markers en gratis schriftenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bekken = binden?
Sidenote: chocoladeboontjes van de Bagels & Beans. Ik kreeg gister ook een leuke promo bij mijn nieuwe Kluwer: een nep deel I met een blikje Red Bull erin.
Ook 't kekke t-shirt gekregen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bekken = binden?
Sidenote: chocoladeboontjes van de Bagels & Beans. Ik kreeg gister ook een leuke promo bij mijn nieuwe Kluwer: een nep deel I met een blikje Red Bull erin.
Ja blijkbaar, maar die lui zijn raar he. Klinkt niet verkeerd zo'n cadeautjequote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bekken = binden?
Neequote:Op vrijdag 3 september 2010 12:27 schreef Orbis het volgende:
Ook 't kekke t-shirt gekregen?
*voorkant*: "De Kluwer collegebundel ZWAAR?"
*achterkant*: "De hele avond de BOB spelen, dat is pas zwaar!"
Altijd lachen met die gasten
Waar haal je overigens het L&L BW? Lijkt me wel handig, scheelt gesjouw.
Zo deed ze het wel overkomen inderdaad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja maar die jongen is natuurlijk al eigendom van Roos he
Vergeet de markeerstift niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bekken = binden?
Is het bij jullie ook casual friday?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:06 schreef Maharbal het volgende:
Die mop had ik ook gehoord.
Als je op stap bent...en je wilt een meisje wat te drinken geven...bestel dan een cola voor haar en een whisky voor jezelf. Mocht het dan niet lukken, dan giet je je whisky in haar colaglas en kun je dan tenminste nog hard roepen dat je gemeenschap hebt gehad die avond
@ Aaipod:
Ik wilde gister ook wel uit verdomme, maar moest vandaag werken. Which reminds me, pauze is over![]()
Niks geregeld dus?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:15 schreef aaipod het volgende:
Ah je hebt niet vreselijk veel gemist. Zo denderend was het niet hehe. Ontzettend veel Vindicaters in de stad die één of ander Gala hadden gehad en de hele dag al gezopen hadden. Die liepen alles een beetje onder te kotsen en te schreeuwen en ze waren letterlijk overal
Moet toch even wennen aan dat jij ineens soort van vrije tijd hebtquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:06 schreef Maharbal het volgende:
Die mop had ik ook gehoord.
Als je op stap bent...en je wilt een meisje wat te drinken geven...bestel dan een cola voor haar en een whisky voor jezelf. Mocht het dan niet lukken, dan giet je je whisky in haar colaglas en kun je dan tenminste nog hard roepen dat je gemeenschap hebt gehad die avond
@ Aaipod:
Ik wilde gister ook wel uit verdomme, maar moest vandaag werken. Which reminds me, pauze is over![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)_Oh_Cherso_s1_a1.xmlquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:48 schreef Kimochi het volgende:
Wat een faal, heb ik alsnog Oh Oh Cherso gemist.![]()
't Staat vast op RTL gemist of iets dergelijks.
Vandaag al begonnen met Bedrijfseconomie, ik faal echt bij dat balansen. En ik heb nog wel economie gedaan (economie 1 that is).
Dat vond ik ook zuur, uiteindelijk kreeg ik het wel door maar het werd allemaal niet erg duidelijk uitgelegd in Leiden vond ik. Ik neem aan dat je Recht & Efficiëntie al hebt aangeschaft? Ik heb nog oefententamens bedrijfseco liggen hier als je die wil voor over een maand.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:48 schreef Kimochi het volgende:
Vandaag al begonnen met Bedrijfseconomie, ik faal echt bij dat balansen. En ik heb nog wel economie gedaan (economie 1 that is).
Haha, ik dacht al. Ik ben wel jong, maar ook weer niet zo jong.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ohh ik keek verkeerd. Bij degene boven je denk ik. Mijn fout.
Doe jij fiscaal recht?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:48 schreef Kimochi het volgende:
Albertus was ook geheel in pak gisteren. Om half 6 liep heel het gebouw leegquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:15 schreef aaipod het volgende:
Ah je hebt niet vreselijk veel gemist. Zo denderend was het niet hehe. Ontzettend veel Vindicaters in de stad die één of ander Gala hadden gehad en de hele dag al gezopen hadden. Die liepen alles een beetje onder te kotsen en te schreeuwen en ze waren letterlijk overal
Oh bagger. Ja dat boek heb ik, maar is dat boek dan niet alleen voor Rechtseconomie? Of probeerde je een boek te slijten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:54 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zuur, uiteindelijk kreeg ik het wel door maar het werd allemaal niet erg duidelijk uitgelegd in Leiden vond ik. Ik neem aan dat je Recht & Efficiëntie al hebt aangeschaft? Ik heb nog oefententamens bedrijfseco liggen hier als je die wil voor over een maand.
Nee, moet ik niet aan denken ook.quote:
Ja, die is alleen voor rechtseco, probeerde hem idd te slijten. Voor je 2e semester heb ik evt nog Romeins recht liggenquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:29 schreef Kimochi het volgende:
Oh bagger. Ja dat boek heb ik, maar is dat boek dan niet alleen voor Rechtseconomie? Of probeerde je een boek te slijten?![]()
Mogelijk wil ik nog een/de vrije master doen... (sociaal recht) maar ik twijfel ontzéttend.quote:
Want? (je hebt het dan denk ik ook over hbo, toch?)quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mogelijk wil ik nog een/de vrije master doen... (sociaal recht) maar ik twijfel ontzéttend.
Na het HBO wil ik misschien een vrije master Sociaal Recht halen en dan dus mijn Mr. titeltje en het 'academisch denkniveau' en ik krijg op die manier meer aanzicht natuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want? (je hebt het dan denk ik ook hbo, toch?)
Wat is een 'vrije' master?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Na het HBO wil ik misschien een vrije master Sociaal Recht halen en dan dus mijn Mr. titeltje en het 'academisch denkniveau' en ik krijg op die manier meer aanzicht natuurlijk!
Hoe raad je hetquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Je hebt gezien wat je voor Verbintenissenrecht moet doen?![]()
Dat was nog tijdens het lezenquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Teruggaan tot waar je het het laatste nog wel had..
Ik moest het 3x lezen omdat ik het echt niet kon gelovenquote:Weliswaar heeft het Hof van Justitie bepaalt dat, in afwijking van het internationaal recht,
Vrije master, instroombaar na het HBO. In principe hetzelfde als een master na het gewone traject. Deze is dus zoals ik al zei wél instroombaar, maar ICT en Recht bijvoorbeeld niet.quote:
Auw, jammer. Morgen begin ik ook maar in dat boek. Ik zie alleen echt bruut op tegen rechtsfilosofie (minorvak), elke week een volledig boek lezen... 't Wordt een fijn weekend, ik ben het echt niet meer gewendquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:49 schreef -Trinity- het volgende:
Aaargh, eerste fout in een boek (André Nollkaemper: Kern van het internationaal publiekrecht, 4e dr) dit jaar:
[..]
Ik moest het 3x lezen omdat ik het echt niet kon geloven.
Heh, zo zou je het kunnen noemen. Nee, ik hoef eigenlijk nooit een stropdas om, alleen als ik langs klanten moet. Ik heb er dus altijd wel één mee, maar zelden om. Vrijheid!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is het bij jullie ook casual friday?
Haha, dat viel toch wel mee. Ik was vooral hard aan de studie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Moet toch even wennen aan dat jij ineens soort van vrije tijd hebtNa al die posts met dat je zo hard aan het werk was met studiegerelateerde dingen
Haha ja ik hoorde het ook net van de hospi's. Vindicat had gisteren ook de inauguratie met een aansluitend Gala. Ik heb net de hele ontgroening van A tot Z beschreven gekregen van iemand die lid is. Wat een kansloze bende zegquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heh, zo zou je het kunnen noemen. Nee, ik hoef eigenlijk nooit een stropdas om, alleen als ik langs klanten moet. Ik heb er dus altijd wel één mee, maar zelden om. Vrijheid!![]()
[..]
Haha, dat viel toch wel mee. Ik was vooral hard aan de studie.
Stiekem ben ik ook alleen maar van vlees en vloed
@ Aaipod:
Klopt. Vindicat heeft een soort studie-wijde hospi-2 (of 3) daagse (wonen 8 vindi meiden boven me, vandaar dat ik 't weet).
Albertus had gister inauguratie van alle feuten/sjaars, dus die waren allemaal in pak en shit en gingen erna "verplicht" stappen.
Ehehe, ik dus net over de ontgroening van Albertus.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:03 schreef aaipod het volgende:
[..]
Haha ja ik hoorde het ook net van de hospi's. Vindicat had gisteren ook de inauguratie met een aansluitend Gala. Ik heb net de hele ontgroening van A tot Z beschreven gekregen van iemand die lid is. Wat een kansloze bende zegIk weet nu wel zeker dat nooit, maar dan ook nooit lid zal worden van zoiets.
Meid.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:09 schreef aaipod het volgende:
Bijkomend nadeel is trouwens dat die vrouwen daar bier leren drinken. Dus nu zit ik hier uit een fles fles Rosé te lurken omdat mijn bier op is
Grolsj in de aanbieding toch bij de AH?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:12 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ga naar je HBO topic, HBO'er.![]()
of kom hier met bier, gaan we op stap![]()
Die vuige Nikes van je kopen zekerquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grolsj in de aanbieding toch bij de AH?
Mijn pa zijn bier wil je niet. Echt.
Verder lig ik met rode ogen klaar om ze dicht te trekken. Ik ga morgenmiddag wel naar stadje.
Ja, in een bepaalde periode (1e of 2e week na beginnen hc's/wg's vaak) kun je gewoon de REPRO (in de Harmo, draaideur in...rechtsaf en rechtdoor) inlopen en je klappers daar bestellen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:13 schreef aaipod het volgende:
Hey Maharbal, weet jij trouwens hoe het zit met klappers kopen als je zo stom bent geweest om die dingen niet te bestellen wanneer het eigenlijk moest? Kan ik die gewoon nabestellen oid? Ik vind er nergens iets over![]()
Ja, morgen Fok! meet hier bij mij thuis. Wie komt allemaal? Wel zelf bier meenemenquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, in een bepaalde periode (1e of 2e week na beginnen hc's/wg's vaak) kun je gewoon de REPRO (in de Harmo, draaideur in...rechtsaf en rechtdoor) inlopen en je klappers daar bestellen.
Maar ik hoor het dus al, morgen bier drinken bij Renesite/Aaipod
Ik heb nog een paar flesjes Jupiler thuis. Jupiler!![]()
Haha, prima. Geef maar adres en ik zorg dat ik er ben met wat biertjesquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:17 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja, morgen Fok! meet hier bij mij thuis. Wie komt allemaal? Wel zelf bier meenemen
Ik pasquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:17 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja, morgen Fok! meet hier bij mij thuis. Wie komt allemaal? Wel zelf bier meenemen
Kan best eem buurten, ben wel eens bij hem geweest - moet-ie wel z'n kamer opruimen. Maar maandag eerste stagedag, dus ga sowieso vroeg weg als het doorgaat.quote:
Zaterdag <---> Maandag!quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan best eem buurten, ben wel eens bij hem geweest - moet-ie wel z'n kamer opruimen. Maar maandag eerste stagedag, dus ga sowieso vroeg weg als het doorgaat.
En daarna 't stinkhok in?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:21 schreef aaipod het volgende:
Ah gewoon paar biertjes, kan wel ja. Rond een uurtje of 9 hier in Vinkhuizen.
Leer mij mijzelf kennen. Ik moet goede nachtrust.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zaterdag <---> Maandag!
Ik moet maandag ook gewoon werken. Gelukkig komt eerst de zondag na de maandag![]()
True. Tenzij ik gewoon de auto pakquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:24 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke staat René is na 5 biertjes, die jongen is weinig gewend
Heb van jou andere verhalen gehoordquote:
Ik ben er sowieso wel voor in. Schijnt alleen dat 't echt akelig anders is op stap op zaterdag....aangezien alle "stadjers" dan van stal komenquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:24 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke staat René is na 5 biertjes, die jongen is weinig gewend
Niet eens echte stadjers. Dan komen echt de 'ommelanders' deze kant op. Met nachtbussen en alquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso wel voor in. Schijnt alleen dat 't echt akelig anders is op stap op zaterdag....aangezien alle "stadjers" dan van stal komen
O, ik ben best serieus hoor. Ik ben morgenavond in Groningen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Niet eens echte stadjers. Dan komen echt de 'ommelanders' deze kant op. Met nachtbussen en alMaar het is wel mooi om een keer te zien
Als jullie het serieus menen sta ik er ook serieus wel voor open. Even een paar biertjes drinken en dan zien we wel of we nog op stap gaan
U hoort van mij advocaat, morgen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik ben best serieus hoor. Ik ben morgenavond in Groningen.
Je kunt ook mijn kant op komen....weet niet waar jullie precies wonen, maar ik woon misschien wat centraler daar in de Herestraat...
Ik in Vinkhuizen en René in Hoogkerk dus dan woon je inderdaad iets centralerquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik ben best serieus hoor. Ik ben morgenavond in Groningen.
Je kunt ook mijn kant op komen....weet niet waar jullie precies wonen, maar ik woon misschien wat centraler daar in de Herestraat...
Ik date wel eens met Rickquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb daar alleen nog geen internet (en TV) en dus kan ik morgen niet online komen. Zal 's kijken of 't met m'n telefoon lukt.
Hebben jullie elkaars nummer niet? Dan pm ik één van jullie mijn nummer.
Gvd, dit is net een slechte datingsite![]()
We hebben op de Hanze toch wel eens koffie gedaan ofzo? Ik zie je iig vaak genoeg ergens rondhuppelen, ik PM je mijn nummer ook wel even, Marharbal.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik date wel eens met Rick! Dus u PMt maar.
(Ik heb in een grijs verleden eens een studieboek van 'm geleend)
quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:39 schreef aaipod het volgende:
Yes moet goedkomen. En René haal ik wel over, die komt wel mee. Helaas verder weinig andere Groningers hier in het topicxxiessiexx toevallig in de buurt? Hosselen we je meteen! Cortax al terug uit Berlijn?
Bij vindicat wordt er serieus gewaarschuwd dat ze niet te koop moeten lopen met dat ze lid zijn omdat ze dan de kans wel eens kunnen lopen om neergestoken te wordenquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Cortax ging toch voor een aantal maanden?
Ik bedenk me net...maar dat wordt wat met al die Vindi hospi's morgen en de "ommelanders"
quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:45 schreef aaipod het volgende:
[..]
Bij vindicat wordt er serieus gewaarschuwd dat ze niet te koop moeten lopen met dat ze lid zijn omdat ze dan de kans wel eens kunnen lopen om neergestoken te wordenIk weet dat veel stadjers het niet zo hebben op Vindicat, maar dat is ook wel lichtelijk overdreven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdstuk 1 is nog niet bijster interessant, hoop herhaling en logische info. Ik heb rechtsfilosofie pas in het 2e semester. Dan is het ook 10 ECTS, die in dit semester is 5, toch?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:31 schreef Orbis het volgende:
Auw, jammer. Morgen begin ik ook maar in dat boek. Ik zie alleen echt bruut op tegen rechtsfilosofie (minorvak), elke week een volledig boek lezen... 't Wordt een fijn weekend, ik ben het echt niet meer gewend.
Gescoordquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:21 schreef aaipod het volgende:
Ah gewoon paar biertjes, kan wel ja. Rond een uurtje of 9 hier in Vinkhuizen.
bovendien heb je gewoon een hele zondag om uit te rusten, en wanneer ben je nou voor het laatst op stap geweest. Bovendien is mijn kamer te netjes omdat die chick er was vandaag
Yup, de minors krijgen het vijfpuntsvak. Ik heb mij laten vertellen dat alleen dat feit al, de minor de moeite waard maaktquote:Op zaterdag 4 september 2010 06:15 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoofdstuk 1 is nog niet bijster interessant, hoop herhaling en logische info. Ik heb rechtsfilosofie pas in het 2e semester. Dan is het ook 10 ECTS, die in dit semester is 5, toch?
Wow, een minimeet?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:39 schreef aaipod het volgende:
Yes moet goedkomen. En René haal ik wel over, die komt wel mee. Helaas verder weinig andere Groningers hier in het topicxxiessiexx toevallig in de buurt? Hosselen we je meteen! Cortax al terug uit Berlijn?
Whahahaquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:39 schreef aaipod het volgende:
Ja idd, waarom wonen ze niet in de Randstad zoals alle gewone mensen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wow, een minimeet?Jammer dat jullie in zo'n uithoek wonen!
Is Amsterdam dichterbij?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
WhahahaNou, hoe graag ik ook gehosseld wil worden, Groningen is wel errug ver weg van waar ik me nu bevind
Precies! Iedereen die ik ken die in Groningen heeft gestudeerd is uiteindelijk naar de randstad getrokken, dat zegt toch wat!quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja idd, waarom wonen ze niet in de Randstad zoals alle gewone mensen?
![]()
Nobody asked you a question, it was a demand!quote:Op zondag 5 september 2010 12:25 schreef Kimochi het volgende:
Groningen is gewoon out of the question voor mij.
ow en dat weekend heb ik juist een personeelsfeestje...quote:Op zondag 5 september 2010 11:59 schreef Maharbal het volgende:
Whehehe![]()
Ik geloof dat ik volgend weekend ben uitgenodigd voor een feestje in Amsterdam, dus daarna maar even in de stad kijken.
René had een andere afspraak, dus die kon niet. Het bierzuipen is dus uitgesteld tot volgend weekend....o, nu ik dit typ bedenk ik me dat ik er volgend weekend waarschijnlijk niet ben. Oké, dan wordt het het weekend erna, kunnen de mensen verder uit het land het alvast in hun agenda plannen..![]()
quote:Op zondag 5 september 2010 13:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
ow en dat weekend heb ik juist een personeelsfeestje...
Verdomme xxiessiexx, je maakt het ons wel moeilijk om je te hosselenquote:Op zondag 5 september 2010 14:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
MwahAl gauw anderhalf uur reizen weer.
Haha en ik ben nog wel woonachtig op verschillende plekkenquote:Op zondag 5 september 2010 14:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verdomme xxiessiexx, je maakt het ons wel moeilijk om je te hosselen
Concessies doen!quote:Op zondag 5 september 2010 14:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha en ik ben nog wel woonachtig op verschillende plekkenMaar het Westland en Breda liggen nu eenmaal niet zo noordelijk
Allemachtig, drie vakken per week?! Da's best veel!quote:Op zondag 5 september 2010 14:47 schreef aaipod het volgende:
Nou, net maar eens mijn rooster overgenomen. Dit is hoe een gemiddelde week er voor mij uit ziet. Af en toe valt er eens een werkgroep weg een week, maar dit is het min of meer.
[ afbeelding ]
Ik weet van mijzelf dat ik me voorneem om naar alle hoorcolleges te gaan, maar uiteindelijk ga ik vast niet meer. En dan is het rooster best wel ok met alleen werkgroepen. 4 uurtjes op dinsdag en 4 op donderdag. En alles aansluitend
Ik lees ook net dat ik voor overmorgen een werkgroep bestuursrecht moet voorbereiden. God, na bijna 3 maanden vakantie begint het nu echt weer
Het zijn er 4quote:Op zondag 5 september 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Allemachtig, drie vakken per week?! Da's best veel!
In Leiden hadden we er twee
Goed dat ik geen wiskunde ga doenquote:Op zondag 5 september 2010 15:06 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het zijn er 4
Rechtsgeschiedenis, burgerlijk, bestuurs, straf.
Verschil moet er wezen natuurlijk![]()
Misschien in verband met de Vierde Tranche?quote:Op zondag 5 september 2010 15:16 schreef Teteteterek het volgende:
Ik lees net op blackboard dat een nieuwe wettenbundel ('10/'11 dus) noodzakelijk is voor het vak bestuursrecht..
Moet ik dit nou echt serieus nemen of overdrijven ze
Ow jee zeg! 16 uurtjes incl. hoorcolleges! Jeetje wat een hoop!quote:Op zondag 5 september 2010 15:06 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het zijn er 4
Rechtsgeschiedenis, burgerlijk, bestuurs, straf.
Verschil moet er wezen natuurlijk![]()
Wat roosters betreft zijn wo en hbo onvergelijkbaar. Het afgelopen semester heb ik genoegen genomen met 4 'contacturen' in de week.quote:Op zondag 5 september 2010 17:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow jee zeg! 16 uurtjes incl. hoorcolleges! Jeetje wat een hoop!
Tuurlijk. Ik zeg dat alleen omdat ik bij tijd en wijle 30 uur in de week had excl. voorbereiden en na colleges hetgeen nog weer doornemen. + 10uur in de week werken ernaast. Verder de integrale opdrachten dat ook erg veel werk met zich meebracht.quote:Op zondag 5 september 2010 17:22 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat roosters betreft zijn wo en hbo onvergelijkbaar. Het afgelopen semester heb ik genoegen genomen met 4 'contacturen' in de week.
Wat moet je daarvoor doen dan?quote:Op zondag 5 september 2010 17:29 schreef aaipod het volgende:
edit: Ik bedenk me nu dat ik nog wel 6 uur honours heb ofzo dit semester dat ik ook moet voorbereiden.![]()
Ik moet verplicht een schrijfcursus en een cursus debatteren doenquote:Op zondag 5 september 2010 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat moet je daarvoor doen dan?
Wacht gewoon even het eerste hoorcollege dan wel werkgroep af...quote:Op zondag 5 september 2010 18:56 schreef dreamzk het volgende:
Voor de UvA studenten, ik heb geen reader en werkboek gekregen voor Inleiding in de Rechtswetenschap en ik vind helemaal niks op het internet wat ik elke week moet studeren. Kan iemand mij vertellen waar ik al die informatie kan vinden?
Ik schrik hier eerlijk gezegd wel van.... jezus wat een geprutquote:Op zondag 5 september 2010 18:34 schreef aaipod het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel een beetje teleurgesteld over de opzet van het hele programma. Het lijkt af en toe meer een programma voor hulpbehoevende studenten. (etc, etc.)
De twee cursussen vind ik echt super raar. Het lijkt inderdaad wel of jullie onder de maat presteren in plaats van bovengemiddeld. Die brief ook, het lijkt wel LLP (een soort mentorles die je de eerste paar weken als eerstejaars in Leiden krijgt: hoe zit ik in elkaar, waarom wil ik Rechten gaan studeren).quote:
LLPquote:Op zondag 5 september 2010 20:24 schreef Kimochi het volgende:
[..]
De twee cursussen vind ik echt super raar. Het lijkt inderdaad wel of jullie onder de maat presteren in plaats van bovengemiddeld. Die brief ook, het lijkt wel LLP (een soort mentorles die je de eerste paar weken als eerstejaars in Leiden krijgt: hoe zit ik in elkaar, waarom wil ik Rechten gaan studeren).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit4: Ik snap nu waarom niemand Econometrie heeft gekozen. Alle andere modules hebben 1 bijeenkomst per week 's middags. Econometrie heeft 2 bijeenkomsten van 7 tot 9 's avonds.
[ Bericht 14% gewijzigd door aaipod op 06-09-2010 01:10:46 ]
Idd! Ohmygoshquote:Op maandag 6 september 2010 08:54 schreef xxiessiexx het volgende:
En toen had je nooit meer tijd om meisjes te hosselen, aaipod.
Spijtig om dit negatieve bericht te lezen over de nieuwe brede versie van Honours. Wees blij dat jou de kans wordt aangeboden om je schrijf- en retorische vaardigheden te verbeteren: jouw kunsten op papier en verbaal zullen professioneel beoordeeld worden. Vaak genoeg merk ik dat de schrijf- en spreekvaardigheid van de gemiddelde rechtenstudent zwaar ondermaats is (in tegenstelling tot vele andere(gamma/alfa) studies word je niet om de twee weken beoordeeld op je essay van minstens 700 woorden of referaat).quote:Op zondag 5 september 2010 18:34 schreef aaipod het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel een beetje teleurgesteld over de opzet van het hele programma. Het lijkt af en toe meer een programma voor hulpbehoevende studenten. Debatteren en schrijven zie ik als vaardigheden die je zelf op academisch niveau moet zien te krijgen gedurende de loop van je studie en ontwikkeling. Ik vind het absolute onzin dat ze een selectie van 'de beste' studenten maken en die dan vervolgens onderwijs gaan geven wat mijns inziens meer als een workshop op het HBO thuishoort. Als diepgaander programma op een universiteit verwacht ik niet dat we praktische vaardigheden geleerd krijgen, maar veel theorie.
We hebben ook een paar keer per jaar een TOP-dag, waar TOP staat voor Talent Ontwikkel Progamma. Voor de volgende bijeenkomst worden we geacht een collage te maken over onszelf. Hier de brief die we in de post kregen een paar week geleden: http://i54.tinypic.com/260u2hv.jpg Het spijt me zeer, maar ik vind dit echt niet universiteit waardig.. De eerste 2 bijeenkomsten waren al net zo erg. We hebben zelfs met zijn allen een show van de Llama's moeten nadoen
Ik denk dat de uren waar ik daadwerkelijk wat aan heb gehad op 2 handen te tellen zijn. De verdiepende colleges zijn vaak leuk, maar ook niet al te nuttig. Zo hebben we eens een bezoekje gemaakt aan het politiebureau waar die man ons wat informatie gaf over de aanpak van straatroven en ons een rondleiding heeft gegeven van het politiebureau. Hartstikke mooi natuurlijk, maar de samenhang met mijn studie was echt ver te zoeken.
De colleges waar ik wel iets aan heb gehad waren van Staatsrecht, Burgerlijk recht en Bestuursrecht. Die hadden echt iets interessants te vertellen.. Bij het college Staatsrecht gingen we in op de manier waarop verdragen werken binnen ons recht. Bij het college burgerlijk recht hebben we gediscussiëerd over de invoering van een Europees BW en het goederenrechtelijke probleem van het schilderij Tobias en Sara. Maar ik vraag me wel eens af of alle tijd die ik hierin steek het wel waard is.. Ik krijg uiteindelijk een mooi certificaat bij mijn bul, maar of het de tijd allemaal waard is.. Ik kan misschien beter wat extra normale vakken gaan volgen denk ik wel eens..
[/rant]
quote:Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef Kauwgom.Peppermint het volgende:
[..]
Spijtig om dit negatieve bericht te lezen over de nieuwe brede versie van Honours. Wees blij dat jou de kans wordt aangeboden om je schrijf- en retorische vaardigheden te verbeteren: jouw kunsten op papier en verbaal zullen professioneel beoordeeld worden. Vaak genoeg merk ik dat de schrijf- en spreekvaardigheid van de gemiddelde rechtenstudent zwaar ondermaats is (in tegenstelling tot vele andere(gamma/alfa) studies word je niet om de twee weken beoordeeld op je essay van minstens 700 woorden of referaat).
Verder is het juist interessant om met de desbetreffende professor een praktijkuitstapje te maken (in plaats van een uitstapje met de studievereniging). Onze studie is juist zo boeiend, omdat het gaat over de organisatie van onze samenleving (de uitwerking van het recht). Ik vond het uitstapje naar het politiebureau boeiend: nu weet ik hoe de overheid probeert de pakkans van overvallers te vergroten (helaas was de professor ziek: zij had vast vanuit haar achtergrond als raadsheer iets boeiends kunnen vertellen). Ook het uitstapje met een docent naar de rechtbank was leerzaam (en maakt het recht levend). Daarnaast is het ook gezellig om met geïnteresseerde en ambitieuze studenten studiegerelateerd bezig te zijn.
Ook is het verplicht om een onderzoekstage of onderzoekassistentschap af te ronden: je mag een top 3 geven van favoriete vakgroepen waar je een tijdje (betaald of voor punten)wil rondlopen (erg interessant natuurlijk: als je een wetenschappelijke instelling hebt). En natuurlijk vind ik het gaaf dat mij de mogelijkheid wordt geboden om met studenten en docenten van verschillende disciplines samen naar een summerschool in het buitenland te gaan. De summerschool is verbonden met de verbredende vakken die je in het tweede jaar kiest.
Wel deel ik jouw mening dat die TOP-trainingen (Wie ben ik? Wat wil ik qua carrière?) niet interessant zijn. Ik dacht ook '' toen ik hun brief las. Maar dat neemt niet weg dat ik mij erg gelukkig prijs dat ik vele voordelen heb (je moet de kansen ook grijpen tijdens je studie: stage, erg leerzame functies en dergelijke), die andere studenten niet hebben. Huidige rechtenstudie (iets zwaarder graag: minder herhaling en moeilijkere tentamens) plus honoursvariant zou de standaard moeten zijn voor iedere rechtenstudent. Het is niet zwaar, maar geeft je de mogelijkheid om, naast de vele andere nevenactiviteiten buiten de universiteit om, kennis te maken met de academische attitude. Misschien moet je gewoon stoppen met Honours, als dit niet een van de redenen is waarom je studeert aan de universiteit.
En aaipod: jouw identiteit is bij mij bekend (zat vorig jaar in jouw algemene groep). Identiteit kenbaar maken op het internet kan onprettig zijn.
Doe dat dan ook niet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef Kauwgom.Peppermint het volgende:
En ****: jouw identiteit is bij mij bekend (zat vorig jaar in jouw algemene groep). Identiteit kenbaar maken op het internet kan onprettig zijn.
Ik vind het mooi dat jij een andere mening toe bent gedaan dan ik. Smaken verschillen nu eenmaal en ieder wat wils. Ik ben zelf van mening dat ik het ook zonder die schrijfcursus wel red. Die praktijk uitstapjes kan ik ook wel zonder. De TOP dag zijn we het dan over eens.quote:
Heb je je daarvoor speciaal aangemeldquote:
Weet je het zeker?quote:Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik ben zelf van mening dat ik het ook zonder die schrijfcursus wel redt.
Sorry dat ik je naam quottequote:Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat jij een andere mening toe bent gedaan dan ik. Smaken verschillen nu eenmaal en ieder wat wils. Ik ben zelf van mening dat ik het ook zonder die schrijfcursus wel red. Die praktijk uitstapjes kan ik ook wel zonder. De TOP dag zijn we het dan over eens.
De verdiepende colleges lijken me leuk en de verbredende Econometrie module lijkt me ook wel goed te doen nu ik een beetje in het boekje heb gebladerd. Ik wil je bedanken dat je speciaal geregistreerd hebt om mij dit advies te geven, maar ik ga gewoon lekker door. Tot morgen!
O.. en ik maak er geen enorm geheim van wie ik ben, dan zou ik überhaupt geen roosters hier posten e.d. Toch zou ik het wel waarderen als je mijn naam even weg wilt halen. Als ik die zo expliciet openbaar wil maken dan zet ik hem wel in mijn ondertitel oid.
Erger dan een gemiddelde diplomauitreiking?quote:Op woensdag 8 september 2010 18:29 schreef Kimochi het volgende:
Vandaag de propedeuse opgehaald. Slim hoor, eerst iedereen de praatjes van die en gene uit laten zitten en dan gezellig in de rij staan.
Maar Halleluja!,quote:Op woensdag 8 september 2010 18:29 schreef Kimochi het volgende:
Vandaag de propedeuse opgehaald. Slim hoor, eerst iedereen de praatjes van die en gene uit laten zitten en dan gezellig in de rij staan.
Ik vind Goederenrecht leuk.quote:
Ja, want ik had honger.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:32 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Erger dan een gemiddelde diplomauitreiking?
Haha, inderdaad. Trilololo...quote:Op woensdag 8 september 2010 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar Halleluja!,, wat een muziekstukje was dat!
![]()
[ afbeelding ]
Ik ben er erg benieuwd naar, we hebben nu verbintennissenrecht, en vorig jaar inleiding privaatrecht gehad waar ik ook het best voor gescoord heb.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind Goederenrecht leuk.Ga er mijn scriptie ook in schrijven.
Het hoorcollege vond ik ook wel interessant. Maar toen ik eenmaal trachtte de opgegeven stof (+-120pp.) voor deze week te gaan lezen..quote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind Goederenrecht leuk.Ga er mijn scriptie ook in schrijven.
Wij moeten deze week ook al 200 pagina's uit het ene boek, en een goede 140 uit een ander boek lezen voor hetzelfde vakquote:Op woensdag 8 september 2010 19:14 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het hoorcollege vond ik ook wel interessant. Maar toen ik eenmaal trachtte de opgegeven stof (+-120pp.) voor deze week te gaan lezen..
Het is boek is ook gewoon echt té dik voor 7 weken college
Verbintenissenrecht he? Klinkt bekend jaquote:Op woensdag 8 september 2010 19:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wij moeten deze week ook al 200 pagina's uit het ene boek, en een goede 140 uit een ander boek lezen voor hetzelfde vak.
Feli!quote:Op dinsdag 7 september 2010 02:31 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en ik heb mijn propedeuse nu officieel gehaald, met een 7 voor rechtsfilosofie. Ik ben blij.
Dat kan niet, want het was een origineel argument zei de man van het NRC.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:50 schreef MiFi het volgende:
P-uitreiking was wel tof![]()
Toen er werd geciteerd uit de essay dacht ik wtf! dat is mijn tekst! John Stuart Mill![]()
Maar ik was het niet duh.
Rechtsfilosofie? Daar had ik toen een boek van C.S. Lewis (De vier liefdes) voor. Ging allemaal over Godquote:Op woensdag 8 september 2010 20:21 schreef Orbis het volgende:
Over essays over J.S. Mill gesproken, ik er ook net één af (eerste van de vijf over de man in totaal). Maximaal 1000 woorden waren toegestaan en wonder boven wonder: ik kwam exact op 1000 woorden uit, zonder tijdens het schrijven op het aantal woorden te letten.
Is het jaar nog niet begonnen dan?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:28 schreef Eva4Evah het volgende:
Morgen boeken ophalen! Ik heb zin om weer te beginnen. Ga meteen voorbereiden zodat ik niet ga achterlopen
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:32 schreef GDPP het volgende:
De UU begint volgende week pas (behalve de eerstejaars dan).
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef Rucebo het volgende:
Ik ga een half jaartje in het buitenland studeren en daar begin het pas 27 september...
27 september pasquote:Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef Rucebo het volgende:
Ik ga een half jaartje in het buitenland studeren en daar begin het pas 27 september...
Richting het zuiden gegaan? was bij mij in Italië namelijk ookquote:Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef Rucebo het volgende:
Nee, naar het noorden. Schotlandquote:Op donderdag 9 september 2010 07:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Richting het zuiden gegaan? was bij mij in Italië namelijk ook
Mm ok. Bij mij stond dat er sowieso al op. Moet alleen even kijken over die essayverplichting, aangezien en verschillende perioden zijn waarbij je die in kunt leveren blijkbaar. Heb alleen nog niet echt tijd gehad om me daarin te verdiepen.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Feli!
Ik kreeg btw vandaag een mailtje dat vanaf morgen alle studenten werden ingeschreven voor de blackboardtoegang van strafrecht.. Errug vaag weer allemaal
Voor privaatrecht moet je ook niet heel veel bladzijden gaan lezen, dat moet je gewoon oefenen en kunnen.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:14 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het hoorcollege vond ik ook wel interessant. Maar toen ik eenmaal trachtte de opgegeven stof (+-120pp.) voor deze week te gaan lezen..
Het is boek is ook gewoon echt té dik voor 7 weken college
Omdat het zo makkelijk is?quote:Op donderdag 9 september 2010 11:09 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Voor privaatrecht moet je ook niet heel veel bladzijden gaan lezen, dat moet je gewoon oefenen en kunnen.
Ik vind goederenrecht trouwens ook leuk. Het leukst eigenlijk.
quote:
DIe slagingspercentages zeggen mij nooit zo veel. Elke idioot kan beginnen aan een rechtenstudiequote:Op donderdag 9 september 2010 12:01 schreef mw19208509 het volgende:
[..]
![]()
Makkelijk??
In mijn jaar slaagde maar (minder dan) 18%. En dat was de herkansing. De eerste kans was ook zeer weinig (zo niet net zo weinig) slagingspercentage.
Op welke uni zit je?
UvA, slagingspercentages zijn hier ook niet om over naar huis te schrijven. Het wordt inderdaad als een moeilijk vak gezien, ik begrijp nooit zo waarom. Ik denk doordat mensen menen dat ze een "redelijke" uitkomst moeten vinden op een goederenrechtelijk vraagstuk. Huur jij van mij een lap grond en bouw jij daar een schuurtje op, is het door natrekking mijn schuurtje geworden. Eerlijk? Nee, niet echt. Is het voor de vraag wie er eigenaar is van belang of de uitkomst eerlijk is? Neen, het volgt gewoon uit de wet. Goederenrecht heeft niets te maken met redelijkheid en billijkheid, en dat is voor veel mensen denk ik niet te begrijpen.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:01 schreef mw19208509 het volgende:
[..]
![]()
Makkelijk??
In mijn jaar slaagde maar (minder dan) 18%. En dat was de herkansing. De eerste kans was ook zeer weinig (zo niet net zo weinig) slagingspercentage.
Op welke uni zit je?
Eens. Zoals je misschien weet studeer ik in deeltijd, daar zitten ook altijd wat oudere huisvrouwtjes. Kinderen het nest uit, te veel vrije tijd, dus gaan ze maar rechten studeren. Je merkt gewoon aan alles dat ze het helemaal niet begrijpen, en de enige reden dat ze het tentamen halen is omdat ze er eindeloos veel tijd in steken. Maar stel je ze een vraag waarbij ze meerdere leerstukken met elkaar in verband moeten brengen, blijft het angstvallig stil (oei! toepassen en de onderlinge samenhang zien, dat hebben ze niet geleerd voor het tentamen!) In de praktijk beperkt een vraag zich echter zelden tot 1 vakgebied, laat staan tot 1 leerstuk..quote:Op donderdag 9 september 2010 12:04 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
DIe slagingspercentages zeggen mij nooit zo veel. Elke idioot kan beginnen aan een rechtenstudie
Ik vond het niet echt 'makkelijk' eigenlijk. Niet zozeer om de ethiek, maar omdat ik vaak bij het opschrijven stappen oversla. Dat deed ik ook altijd bij wiskunde op de middelbare school, omdat ik de stappen die ik evident vind, automatisch niet noteer. En dat kost me punten en ik vind het verdomde moeilijk om mezelf aan te leren dat ik alles met naam en toenaam en uitleg moet noterenquote:
Goederenrecht lijkt dan ook aardig op wiskunde. Stap 1 plus stap 2 heeft uitkomst X tot gevolg. Geen "ja maar", geen " dat hang er vanaf".quote:Op donderdag 9 september 2010 13:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vond het niet echt 'makkelijk' eigenlijk. Niet zozeer om de ethiek, maar omdat ik vaak bij het opschrijven stappen oversla. Dat deed ik ook altijd bij wiskunde op de middelbare school, omdat ik de stappen die ik evident vind, automatisch niet noteer. En dat kost me punten en ik vind het verdomde moeilijk om mezelf aan te leren dat ik alles met naam en toenaam en uitleg moet noteren. En bovendien vond ik een vraag over vermenging en soortgelijke varianten niet erg duidelijk op het tentamen vorig jaar.
Ik betrapte mezelf tijdens de werkgroepen ook vaak op "maar wat als dit detail anders was geweest, wat was dan de uitkomst?" en daar hadden wel meer mensen last van, maar de docente wilde er nooit op ingaan omwille van de tijd en 'dat hoef je toch niet te weten want dat vragen we niet op het tentamen'.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:49 schreef DonJames het volgende:
Goederenrecht lijkt dan ook aardig op wiskunde. Stap 1 plus stap 2 heeft uitkomst X tot gevolg. Geen "ja maar", geen " dat hang er vanaf".
Dat zijn wel de goede vragen om jezelf te stellen en om over na te denken. Juist de mensen die zich die vragen niet stellen, die halen het niet.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik betrapte mezelf tijdens de werkgroepen ook vaak op "maar wat als dit detail anders was geweest, wat was dan de uitkomst?" en daar hadden wel meer mensen last van, maar de docente wilde er nooit op ingaan omwille van de tijd en 'dat hoef je toch niet te weten want dat vragen we niet op het tentamen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |