Ah een Leeuwarderquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:52 schreef justmattie het volgende:
Meeleestopic. In Leeuwarden regent het zachtjes
Ja lekker nutteloosquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:53 schreef Drassss het volgende:
Zucht al die gekke op weerwoord die een topic maken als er 1.5 mm is gevallen
Denk het niet maar is ook niet voor ons bedoeld dus laat dat maar lekker hangenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:53 schreef Frankz0rz het volgende:
A level 1 was issued for most of France, the Benelux countries, western/central Germany mainly for tornadoes, large hail, excessive rain and severe wind gusts.
Dit al langsgekomen?
Eens, zolang het maar niet gaat hozenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoiiiiiiii
Da's lekker slapen zometeen met het geluid van die regen op het dakraam.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:01 schreef One_conundrum het volgende:
Ik twijfel nog of ik vannacht mijn raam wel open kan laten ( naar binnen kantelend ) in groningen...
Vast wel, het zal allemaal wel meevallen in Grunn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:01 schreef One_conundrum het volgende:
Ik twijfel nog of ik vannacht mijn raam wel open kan laten ( naar binnen kantelend ) in groningen...
Zondag nog geweest, even bij de zee gekekenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah een Leeuwarder![]()
Hier nog droog @ Holwerd zo'n 15km verderop
[..]
Ja lekker nuttelooswas het nou 150mm dan was het anders geweest
Dit heb ik ook, mn raam staat lichtelijk op het z.w. en met kierstand naar binnen kan het al behoorlijk inregenen heb ik al ondervondenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:01 schreef One_conundrum het volgende:
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja hij heeft zijn excuus aangeboden, daarnaast wist die niet dat de windmeter midden in de waddenzee stond en daarom vreemd vond waarom ik ver boven de omliggende stations + knmi stations *Lauwersoog* uit kwam.
Voor deze keer hou ik het maar zo, ik lever nog wel data, ook is dit gemeld zodat deze misverstanden niet meer voor komen, qua taalgebruik houd hij zich nu ook wel in.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:07 schreef RiKe het volgende:
Wat een bullshit buien, beetje normaal regen and that's it.
Nu eis ik een tsunami in m'n straat ook!
Ik wilde m'n auto al vastbinden aan een boom en dan gebeurt er gewoon geen klap![]()
Er werd gezegd dat het vanaf vannacht 2 uur los zou gaan..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]![]()
Die waarschuwingen zijn voor morgen middag afgegeven.... hoe kun je dan nu al zeuren dat het wel meevalt?
Hoelaat is het nu?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:10 schreef RiKe het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat het vanaf vannacht 2 uur los zou gaan..
Net geen kwart over 12, maar er komt ook niets aan voor de Randstad...alleen maar wat flauwe regen.quote:
Als we moeten geloven wat de kranten allemaal zetten dan was de wereld al lang en breed vergaan ....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:10 schreef RiKe het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat het vanaf vannacht 2 uur los zou gaan..
Het komt erop neer dat er straks nieuwe stroken aankomen met meer regen. Wat we nu hebben gekregen is in die zin al behoorlijk alleen was het miezer. Zie het zo het straks wel goed gaat regenen in plaats van miezer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef RiKe het volgende:
[..]
Net geen kwart over 12, maar er komt ook niets aan voor de Randstad...alleen maar wat flauwe regen.
Of zit ik nu echt zo scheef te kijken?
Van een anonieme fokker heb ik al vernomen dat de dijken in Groningen het aan het begeven zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Als we moeten geloven wat de kranten allemaal zetten dan was de wereld al lang en breed vergaan ....
boeie, ik zit hier wel goedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Van een anonieme fokker heb ik al vernomen dat de dijken in Groningen het aan het begeven zijn
Wat is de prijs die we winnen als we goed gokken?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Van een anonieme fokker heb ik al vernomen dat de dijken in Groningen het aan het begeven zijn
Jij weet het alquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:22 schreef SevD het volgende:
[..]
Wat is de prijs die we winnen als we goed gokken?
Op de pier of gewoon op de dijkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zondag nog geweest, even bij de zee gekeken
[..]
Dit heb ik ook, mn raam staat lichtelijk op het z.w. en met kierstand naar binnen kan het al behoorlijk inregenen heb ik al ondervonden
Ach ja moest toch maar is hequote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef horned_reaper het volgende:
[..]gelukkig!
Asociaal gedrag..... maargoedfijn dat je er nog zit!
Vrij duidelijk!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:27 schreef meteo-online het volgende:
Hier even de berekening van Hirlam tot en met morgen avond,
[ afbeelding ]
Bij de veerboot daar. Helaas had ik mn camera niet mee, er lag halverwege de weg vanaf de dijk naar de pier een klein bootje heel mooi droog vanwege het eb.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Op de pier of gewoon op de dijk
[..]
Ach ja moest toch maar is hevind het wel leuk dat de pijl geel wordt terwijl de rest blauw / groen is
Liter per vierkante meterquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Vrij duidelijk!![]()
Hoeveel MM neerslag? L/qm?
Dan zul je vast mijn station ook wel hebben zien staanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:29 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bij de veerboot daar. Helaas had ik mn camera niet mee, er lag halverwege de weg vanaf de dijk naar de pier een klein bootje heel mooi droog vanwege het eb.
Aan het restaurantquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:00 schreef justmattie het volgende:
Ik kom er niet heel vaak, toch eens wat vaker doen en dan de camera meenemen. Waar staat je station??
Dat scheelt, wat nu valt kan morgen niet vallenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:40 schreef horned_reaper het volgende:
Als je op de site van het KNMI kijkt zie je dat morgen in het noorden van het land de wind uit het noorden zal komen en in het zuiden van het land de wind uit het zouden...
Dit is dus de reden dat de regen rond blijft roteren waarschijnlijkWe zitten midden in een drukgebied.
De kans lijkt me dus ook groot dat de regen die nu duitsland intrekt morgenmiddag weer terugkomt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaapquote:Het is vandaag in Brabant bewolkt en het regent af en toe, vanmiddag is er ook kans op onweer. Hoewel de meeste regen een deel van de dag ten noorden van de provincie lijkt te vallen, kan uiteindelijk ook in Brabant lokaal toch veel omlaag komen. Het wordt vanmiddag bij een aantrekkende zuidwestelijke wind ongeveer 21 graden. Vanavond en de komende nacht blijven er perioden met regen.
Carpoolen ftw.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Zolang ik er niet doorheen hoef te fietsen vind ik alles best...
In Zandvoort ook... op de weg stonden wat diepe plassen, die de auto afremden als je erdoor reedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:33 schreef Frankz0rz het volgende:
Wat een regen hier (Noordwijk) zeg. Het hoost al 2 uur lang en voorlopig gaat het nog niet ophouden. Dakraam half lek ook
Had ik vanochtend dicht moeten doen..
Ohnoes! Is het luchtalarm al afgegaan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:46 schreef gerard96 het volgende:
HIER IETS GEZIEN kastanjes vallen van bomen
Hier op de klei alleen maar overlast op sommige plaatsen, dat is niet zo vreemd want: klei, op sommige plaatsen is 1.5 mm al vervelend.quote:Donderdag:
Donderdag wordt een regenachtige dag. Op sommige plaatsen kan de neerslag voor wateroverlast zorgen. Het kwik schommelt rond de 19 graden bij een zwakke tot matige zuidoostenwind.
Vooruitzichten:
Ook vrijdag en in het weekend blijft het bewolkt en regenachtig. Ook is er dan kans op onweer. De temperaturen komen te liggen tussen 18 en 21 graden, bij een matige en aan zee vrij krachtige wind uit het noordwesten
De actuele temperatuur op 80 meter hoogte in de Martinitoren in Groningen is nu 14 °C.
Lol, A'dam dus net als Groningen een poosje terug?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:19 schreef gerard96 het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen ook bakken met water
•Amsterdam Sloterdijk: wateroverlast
In het station zelf komt het het met stromen door het plafond heen, aan de noordzijde staan de wegen volledig blank, er staat gewoon 20-30 cm water over een gebied van honderden meters. Toen ik wegging van huis om 7u15 was er 23 mm gevallen, sindsdien zeker 45 minuten hoosregen en ook nu weer stevige regenval, dat wordt een lief sommetje zo!
Grtzz Jorrit
Lol, Groningen stad, Zuidelijkste randje, Hoornsemeer. (Hoornseplas? Misschien meer bekend.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef gerard96 het volgende:
kahaaren ik kijk bij roodeschool daar woon ik in buurt
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leukkkkk, ik heb om 14.00 waterskiles :p
Houd de berichten maar in de gaten, ik neem aan dat het nog steeds zo is dat als het weer echt bij de beesten af is, de rijleraren daar wel rekening mee houden. Alhoewel ik het niet verkeerd vind om tijdens rijles een keertje in een echte plensbui terecht te komen, dan weet je hoe dat is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leukkkkk, ik heb om 14.00 rijles :p
Ja, regen, maar nog geen apocalyptische zondvloed toch? Slaap lekker, je merkt vanzelf wanneer je bed weg drijft!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:05 schreef Garbageman het volgende:
Hier in oost grunn regent het gestaag door. Ik heb nachtdienst en ga nu lekker slapen
Dit is anders wel wat er geadviseerd wordt, snelheid matigen en meer afstand houden. Dat is natuurlijk niet continu met extra rode lampen rijden, maar het is zeker verstandig je rijgedrag met dit weer aan te passen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op de snelweg heb je altijd idioten die, als het begint te gieten, op de rem stampen omdat ze te weinig zicht hebben, dat is natuurlijk alleen maar meer gevaarlijk.
Haha ja! Wordt de eerste keer rijden tijdens waterballet haha. Ach ik merk het wel zit een leraar naast me die me tijdig corrigeert dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Houd de berichten maar in de gaten, ik neem aan dat het nog steeds zo is dat als het weer echt bij de beesten af is, de rijleraren daar wel rekening mee houden. Alhoewel ik het niet verkeerd vind om tijdens rijles een keertje in een echte plensbui terecht te komen, dan weet je hoe dat is.
Op de snelweg heb je altijd idioten die, als het begint te gieten, op de rem stampen omdat ze te weinig zicht hebben, dat is natuurlijk alleen maar meer gevaarlijk.
En het komt aardig snel zo te zien. Nog een bak water dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:19 schreef horned_reaper het volgende:
Er komt een behoorlijk intensief nieuwe neerslaggebied aan dat nu nog ten Westen van Frankrijk ligt!
Oh maar dat ben ik ook met je eens, er is alleen een verschil tussen gas terug nemen en je snelheid aanpassen en in paniek vol op de rem stampen. Dat laatste heb ik toch echt vaker gezien, daar krijg je juist ongelukken van.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:08 schreef Joepie het volgende:
[..]
Dit is anders wel wat er geadviseerd wordt, snelheid matigen en meer afstand houden. Dat is natuurlijk niet continu met extra rode lampen rijden, maar het is zeker verstandig je rijgedrag met dit weer aan te passen.
Leuk dit. Eerst een nieuw gebied wat net ons land binnenkomt ( Zeeland/Brabant ) Vervolgens staat het nieuwe gebied alweer klaar helemaal west Frankrijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:19 schreef horned_reaper het volgende:
Er komt een behoorlijk intensief nieuwe neerslaggebied aan dat nu nog ten Westen van Frankrijk ligt!
* Haat richting mensen die uit paniek op de rem trappen zonder dat er echt iets aan de hand is, in plaats van op de motor af te remmen *quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh maar dat ben ik ook met je eens, er is alleen een verschil tussen gas terug nemen en je snelheid aanpassen en in paniek vol op de rem stampen. Dat laatste heb ik toch echt vaker gezien, daar krijg je juist ongelukken van.
Dan heb je dat ook mooi meegepikt dus.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha ja! Wordt de eerste keer rijden tijdens waterballet haha. Ach ik merk het wel zit een leraar naast me die me tijdig corrigeert dus
Haat is een groot woord, een diepe frons, wijsvingertje omhoog en met een ferme zwiep een welgemeend foei is voldoende.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
* Haat richting mensen die uit paniek op de rem trappen zonder dat er echt iets aan de hand is, in plaats van op de motor af te remmen *
Panische mensen blijf je honden in het verkeer.. Je doet er helaas weinig aanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Haat is een groot woord, een diepe frons, wijsvingertje omhoog en met een ferme zwiep een welgemeend foei is voldoende.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:36 schreef Drassss het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)verlast-in-land.html
Like duh....quote:Viaduct
Eerder op de ochtend kwam bus 192 richting Badhoevedorp stil te staan onder een viaduct omdat daar teveel water stond. De passagiers zaten ongeveer een half uur vast in de bus, totdat de brandweer het meeste water had weggepompt. Het voertuig is inmiddels weggehaald, aldus de zegsvrouw.
Volgens de ANWB zijn ook in onder meer Hilversum en Den Haag straten onbegaanbaar voor het verkeer omdat ze zijn ondergelopen door de vele regen.
Owkeej, ik vrees het ergste voor de rijles, misschien goed om er ff achteraan te bellenquote:Politie Haaglanden
De politie Haaglanden roept mensen op om donderdag niet de straat op te gaan als het niet nodig is in verband met de hevige regenval. In veel Haagse straten en ook op wegen staat een flinke laag water, zo stelt de politie.
''Het water lijkt overal te zijn'', aldus een zegsvrouw. ''In tunnels, op op- en afritten van snelwegen, in souterrains en kelders.'' De politie heeft donderdagochtend vanuit de hele stad meldingen ontvangen en heeft de handen vol aan het helpen van mensen met de overlast.
Heerlijk!quote:Zakt 'aal weer ain betje? Of hou wordt dat?
Wat ben je obstinaat vandaag?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:55 schreef Drassss het volgende:
Ik word hier altijd belachelijk gemaakt als ik wat Brabantse woorden in mijn berichten flats
Lol natte flatsenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:55 schreef Drassss het volgende:
Ik word hier altijd belachelijk gemaakt als ik wat Brabantse woorden in mijn berichten flats
Hahah wees niet bang. Ik ben zoals gewoonlijk weer ontzettend vrolijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wat ben je obstinaat vandaag?
Het is iig geen zonnesteek. Komt wel goud mien laiverd!
Ik ben niet bang! Alleen een beetje hyper, valt het op? Morgen sleutel en zulks....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hahah wees niet bang. Ik ben zoals gewoonlijk weer ontzettend vrolijk.
Ik hou van vies + nat weer als ik toch weinig buiten hoef te doen
Bende gek, het valt nauwelijks op kuchquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ben niet bang! Alleen een beetje hyper, valt het op? Morgen sleutel en zulks....
De Randstad IS het rioolputje voor de grote rivieren toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat voor rioleringen hebben ze daar in de randstad?!!!
Het front dat nu Frankrijk intrekt, dat is het heftige werk voor vandaagquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:27 schreef Drassss het volgende:
Onweer zal in het aankomende front moeten zitten lijkt me. ( achterkant ervan ).
Dat sowieso, maar volgens mij gaat dat front in de nacht pas hier zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:29 schreef leroytje het volgende:
[..]
Het front dat nu Frankrijk intrekt, dat is het heftige werk voor vandaag
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:28 schreef gerard96 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/26/binnenland/regen_zorgt_voor_zware_ochtendspits.xml
check dit fotos zelfs een kleine tsunami!
Tjonge, wat is het prominent in het nieuws....quote:Trams en bussen ontregeld
In Amsterdam is al zeker even veel regen gevallen als normaal in een maand valt. Het openbaar vervoer in de stad is daardoor ontregeld geraakt. Sommige trams en bussen stoppen eerder of wijken af van de route omdat straten compleet onbegaanbaar zijn geworden.
Ik woon er vlakbij en de auto´s staan hier in de straat al tot de bovenkant van de wielen onder water. Zou me niks verbazen dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:38 schreef TheKC het volgende:
[..]
Staat de tunnel bij het station inmiddels ook blank?
dat lijkt me wel... die foto's op rtv oost zijn ook leukquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:38 schreef TheKC het volgende:
[..]
Staat de tunnel bij het station inmiddels ook blank?
Aan de G.J. van Heekstraat staat het al tot boven de stoeprandenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik woon er vlakbij en de auto´s staan hier in de straat al tot de bovenkant van de wielen onder water. Zou me niks verbazen dus
Overigens spuit het water hier serieus gewoon uit/langs de putdeksels
vier putten in één tuin? Hoe fokking groot is je tuin dan wel nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef wobbel het volgende:
[..]
Aan de G.J. van Heekstraat staat het al tot boven de stoeprandenalle 4 de putten die ik in de tuin heb overstromen nu
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef wobbel het volgende:
[..]
Aan de G.J. van Heekstraat staat het al tot boven de stoeprandenalle 4 de putten die ik in de tuin heb overstromen nu
Flinke bak water gevallen in Enschede dan, zo erg is het hier nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat lijkt me wel... die foto's op rtv oost zijn ook leuk
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=114635
Zuchtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:14 schreef Burakius het volgende:
Hier regent het niet eens meer. Wat een opgeblazen lariekoek weer.
Ik vind het nu niet meer erg, heb m'n afspraak van vandaag al afgezegd omdat ik er met geen mogelijkheid kan komen zo. Dus laat het nou ook maar doorregenenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:23 schreef Burnie88 het volgende:
Wat een regen zeg, al 14 uur lang onafgebrokenEn er komt nog een bak aan vanuit het zuiden..
Ik woon anti-kraak in een kerkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
vier putten in één tuin? Hoe fokking groot is je tuin dan wel niet
Ik woon bij de UT en station Drienerlo ongeveer zeg maar.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:28 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ik woon anti-kraak in een kerkvlak bij Toontje
en ik moet om 15:20 bij de tandarts zijn omdat ik gigantisch veel kiespijn heb
Hengelo -> Enschede -> Oldenzaal...moet eerst tandenpoetsen![]()
kwiwi, waar woon jij dan?
HOPPA!!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Bootje al opgeblazen inmiddels?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef gerard96 het volgende:
Regenfront
Er wordt gevreesd dat het aantal meldingen in de loop van de middag weer toeneemt. Het KNMI waarschuwt dat dan een nieuw regenfront over Nederland drijft waardoor de buien weer heviger worden.
Via http://overheid.knmi.nl/c(...).cgi?Lokatie=Twenthe maar die is beveiligdquote:
Handig zo'n goed afgeschermde websitequote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:49 schreef wobbel het volgende:
[..]
Via http://overheid.knmi.nl/c(...).cgi?Lokatie=Twenthe maar die is beveiligdhet wachtwoord kun je wel googlen
Handigquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:49 schreef wobbel het volgende:
[..]
Via http://overheid.knmi.nl/c(...).cgi?Lokatie=Twenthe maar die is beveiligdhet wachtwoord kun je wel googlen
Mooi zo!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:06 schreef gerard96 het volgende:
http://www.buienradar.nl/
Dat gebied blijft beetje hangen.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Komt het gebied snel naar ons land toe JAWEL naar ons land![]()
Las alweer dat er dan 30/60 mm kan vallen
Ik gok dat alles in het hok , Eindhoven -Den Bosch - Nijmegen - venlo wordt weggespoeltquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Ja nu valt hier hier in Den Bosch nog wel mee. Maar als ik dat zo zie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik gok dat alles in het hok , Eindhoven -Den Bosch - Nijmegen - venlo wordt weggespoelt
Ja nu valt hier hier in Den Bosch nog wel mee. Maar als ik dat zo zie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik gok dat alles in het hok , Eindhoven -Den Bosch - Nijmegen - venlo wordt weggespoelt
58 mm, da's ook best veul.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:11 schreef Jojogirl het volgende:
Hier (Leiden) plenst het inmiddels ook weer. Het is de hele dag nog geen uur droog geweest denk ik.
Mja, en dat is dus van gisteren en afgelopen nacht, ben benieuwd hoe dat er morgen uitziet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
58 mm, da's ook best veul.
http://www.neerslagkaart.(...)3&y=462&adres=leiden
Hmm, ik denk dat de hele strook over midden Nederland dan blauw zal zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:19 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Mja, en dat is dus van gisteren en afgelopen nacht, ben benieuwd hoe dat er morgen uitziet.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:31 schreef SoldMayor het volgende:
Komt er nou nog meer regen aan? in brabant?
Uhm idd ..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja!
http://www.telegraaf.nl/b(...)ast__.html?cid=shortquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe is de situatie in Amsterdam? Toen ik vanmorgen vertrok naar Rotterdam(waar de situatie een stuk minder erg is) stond mijn straat onder water(oost) en was de reizigershal van Amstelstation al gesloten.
quote:Het openbaar vervoer in de hoofdstad ondervond in de ochtend ook hinder door het slechte weer. Zo kon tram 12 vanaf station Sloterdijk niet bij station Amstel komen. Dat probleem was in de loop van de ochtend verholpen, aldus een woordvoerster van het GVB. Wel moeten bussen bij station Amstel door de wateroverlast even op een andere plek stoppen.
Maak me gekkkkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja!
Alles gaat Zuid van Nederland...( vandaag )quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay: http://www.meteox.nl/3daagse.aspx?for=1&type=regenverwachting
Nou nou, het is pas 15u. Er zijn hier nog kids he ( lees Gerard ) Die zit straks stijf tegen zijn beeldscherm met zijn neusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Regen
altijd leuk als je Kwiwi dan ziet lopen door de regen
[ afbeelding ]
Purrrrrquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Regen
[ afbeelding ]
Dat is het hier in Maastricht al. Blegh.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef gerard96 het volgende:
Hier in noord groningen word het benauwden nauwlijks wind . tempratuur stijgt
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nou nou, het is pas 15u. Er zijn hier nog kids he ( lees Gerard ) Die zit straks stijf tegen zijn beeldscherm met zijn neus
Ow, en je huis? Geen risico op binnenstromend water?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:49 schreef Frutsel het volgende:
wat een bak water komt er hier in twente naar beneden... ik zag net de overkant van de straat niet eens. Het borrelt al omhoog in de put voor mijn werk..
quote:BOSKOOP - Een dijk in polder Rijneveld in Boskoop lijkt de zware regenval van donderdag niet goed aan te kunnen en dreigt door te breken. De brandweer Hollands Midden heeft hulp ingeroepen van Hoogheemraadschap van Rijnland.
iets ten noord van Boskoop... Splitsing met nog een kanaal. Ken de omgeving totaal niet dus we wachten de nieuwsberichten maar af...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:05 schreef kahaarin het volgende:
Ik heb net ff op Google-maps gekeken maar wat voor een dijk heeft Boskoop dan? Rivierdijk?
Ah, laat maar:
[..]
Psies, is een polderdijk blijkbaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
iets ten noord van Boskoop... Splitsing met nog een kanaal. Ken de omgeving totaal niet dus we wachten de nieuwsberichten maar af...
quote:kade
polderkade, polderdijk laag dijlije tussen zomerbed en uiterwaard v.e.rivier, ter bescherming van de polder tegen hoge boezemstanden.`s Winters staat de kade onder water '
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/NL/kade
Ik ben net naar de stad gegaan, en op het jurkje na (want: spijkerbroek en shirtje, om het voor alle leeftijden te houdenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Regen
[ afbeelding ]
dat zie ik straks pas als ik thuis benquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, en je huis? Geen risico op binnenstromend water?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:21 schreef weerman1991 het volgende:
Boskoop dreigt inderdaad te maken te gaan krijgen met een dijkdoorbraak. Benieuwd hoe bij hun de rest van de dag gaat verlopen. Meer regen is namelijk wel op komst:)
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben net naar de stad gegaan, en op het jurkje na (want: spijkerbroek en shirtje, om het voor alle leeftijden te houden) zag ik er wel ongeveer zo uit ja op het laatst
Idd, Groningse taferelen, van een paar weken terug dan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat zie ik straks pas als ik thuis ben![]()
Ga d'r van uit van niet... maar hey, dit is ongekend
uiteraard... anders krijg je weer :"Helemaal niets in Amsterdam"... nu hebben zij ook watquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, Groningse taferelen, van een paar weken terug dan.Al moet ik wel zeggen dat het nu veel meer i het nieuws is, nu het ook de Randstad betreft.
Eerlijk zullen we alles delenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
uiteraard... anders krijg je weer :"Helemaal niets in Amsterdam"... nu hebben zij ook wat
Oh! Trollert!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
uiteraard... anders krijg je weer :"Helemaal niets in Amsterdam"... nu hebben zij ook wat
hmmm... dat jurkje ken ik nog nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Regen
[ afbeelding ]
ik wacht rustig tot de buien uit frankrijk hier aankomenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:35 schreef Frutsel het volgende:
op buienradar lijkt het nog een halfuurtje door te gaan
dan is het voorlopig klaar denk ik
Zo zag het er bij mij dus uitquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
antaresstraat twekkelerveld enschede
Regen voor noorden hele land? Wtf bedoel je?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:27 schreef gerard96 het volgende:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GL
Heeft uitgebreid vrijdag ook regen voor noorden hele land!
Klik maar op de link, Regen voor het Noorden en het hele land.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Regen voor noorden hele land? Wtf bedoel je?
de prognoses van het KNMI vertellen niet byzonder veel voor de regio noord hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klik maar op de link, Regen voor het Noorden en het hele land.
Op naar de volgende dan maar, ik kan me nl niet voorstellen dat dit de enige is die op scherp staat.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:01 schreef Drassss het volgende:
http://www.webregio.nl/al(...)-zware-regenval.aspx
Geen dreiging meer.
Sadistquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op naar de volgende dan maar, ik kan me nl niet voorstellen dat dit de enige is die op scherp staat.
Je kunt per Provincie kijken, klik op de provincie waar je wat van wil weten en onder de kaart krijg je de prognoses.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de prognoses van het KNMI vertellen niet byzonder veel voor de regio noord hoor
lijkt mij ook nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op naar de volgende dan maar, ik kan me nl niet voorstellen dat dit de enige is die op scherp staat.
Nope, in deze realist, Gerard had gelijk, ze waarschuwen hier ook al voor de dijken.quote:
Je hebt er zin in?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt mij ook niet![]()
gelukkig is het noorden nog niet aan de beurt geweest
( zullen we het wouda gemaal vast opstoken?)
Gevaar op overstroming is er geloof ik nog welquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zou het hier dan toch nog nat wordenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:04 schreef gerard96 het volgende:
Die gebied in frankrijk gaat ons land binnen trekken van zuid naar noordoost
Zei ik ook al lig nergens zandzakken ofzoquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:27 schreef mspoez het volgende:
Loopt het niet binnen bij die mensen in Enschede?
Amsterdam wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:27 schreef RiKe het volgende:
Randstad dus weer geen spektakel?
Zucht...
Jawel, staan al heel wat kelders onder water hoorde ik.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:27 schreef mspoez het volgende:
Loopt het niet binnen bij die mensen in Enschede?
Maak je maar geen zorgen, er komt de komende 24 uur nog genoeg regen jouw kant uitquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:44 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland is er weinig gevallen vergeleken met de randstad en het oosten.
Ik had meer regen verwacht, beetje tegenvallend.
Wat niet is..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:44 schreef Fredo55 het volgende:
Hier in Zeeland is er weinig gevallen vergeleken met de randstad en het oosten.
Ik had meer regen verwacht, beetje tegenvallend.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:47 schreef Peter6000 het volgende:
In Apeldoorn is de regenval dusdanig dat het platte dak hier tegenover het regenwater niet meer kan verwerken, met als gevolg dat er plassen op blijven staan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...kan nog komen.quote:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:47 schreef Peter6000 het volgende:
In Apeldoorn is de regenval dusdanig dat het platte dak hier tegenover het regenwater niet meer kan verwerken, met als gevolg dat er plassen op blijven staan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook.. weerplaza.nl gaf een grote gele pit af voor Zeeland, dacht dat 't hier vanmorgen al vol zou staan.. Maar niet dusquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
...kan nog komen.![]()
Ik had verwacht dat het zuiden de meeste neerslag kreeg, ik stond best raar te kijken dat het een hele tijd gewoon droog was vanmorgen.
Niet alleen weerplaza.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik ook.. weerplaza.nl gaf een grote gele pit af voor Zeeland, dacht dat 't hier vanmorgen al vol zou staan.. Maar niet dus..
Zal het laten weten als het hier is
Ik vertrouw die kaarten niet meer, voor vandaag gaven hun hier de meeste neerslag af. 47mm.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is voor later vanavond en vanacht... vooral in oost nog erg veel
[ afbeelding ]
Ik weni precies hoeveel ik hier al heb maar weet zeker dat het meer dan 60mm is.. en dan komt er dus nog vet veel bij...
Hoe zou het eigenlijk met de prinsessentunnel zijn?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:17 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige beeld in Enschede..... Ja. dat was een kanaal!
en dat is waar ? x)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:04 schreef kwiwi het volgende:Mensen kunnen hier in de straat de auto's niet meer in omdat het water de auto inloopt als ze de deur open doen
Ja het is waarquote:
Ik wil dat ookquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja het is waarEn het is in Enschede (Twekkelerveld)
Lopen ook allemaal mensen met goede camera's door het water te banjeren inmiddels, tussen de kinderen door die 'bommetjeeeeee' schreeuwenDus zullen ook wel foto's van op internet staan straks
KNMI is een pruts organisatiequote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:27 schreef JDude het volgende:
KNMI heeft de waarschuwingen voor het noorden juist ingetrokken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |