Dat is lief, ach het komt wel goed. Het sloeg niet zozeer op de onmiddellijke toekomst, maar het gehele nageslachtgebeuren en de trapleuning.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 07:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De baby heeft niet zoveel écht nodig, joh!
Zeg het gerust als je ergens hulp bij kunt gebruiken.
Ik zie het toch liever wat witter.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, en dit was het uitzicht vanaf het balkon.
[ afbeelding ]
Herkenbaar. Op een gegeven moment is het de normaalste zaak van de wereld (het nageslacht).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:07 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat is lief, ach het komt wel goed. Het sloeg niet zozeer op de onmiddellijke toekomst, maar het gehele nageslachtgebeuren en de trapleuning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jinxquote:The Online Etymology Dictionary entry for jinx states that the word was first used, as a noun, in American English in 1911. It traces it to a 17th century word jyng, meaning "a spell", and ultimately to the Latin word iynx
Dat is het moment van de dag waarop de internationale persbureaus het 't drukst hebben.quote:
Ah.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Jinxen. Newspeak voor 'de goden verzoeken'.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Gellius het volgende:
Oh nee, in mijn familie gebruiken we het al zolang ik me kan herinneren.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het verbaast me dat het woord niet in de Van Dale staat.
quote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:45 schreef Frollo het volgende:
Nou, met dit weetje in de pocket ga ik eens stevig aan het werk.
Hij lag wel met die chille hind te vozen. En hij is 1 m 51.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh God, de Nederlandse Vanilla Ice.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt er ook zo tegenaan kijken, G.: wij hebben zo belachelijk snel een tweede aangedurfd dat het hele nageslachtgebeuren vast niet heel lastig kan zijn.
Hind van Wie is de Mol?? merk op dat het ene vraagteken cursief is en hoort bij de titel van het programmaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij lag wel met die chille hind te vozen. En hij is 1 m 51.
Hé, het zijn de Amsterdammers die dat soort vertier in hun stad aanbieden. Als beschaafde Amersfoorters hebben wij geen enkele overlast te dulden van bierfietsen, koetsen of fietstaxi's. Stel je voor zeg. Daartoe verlagen we ons hier niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:10 schreef Ringo het volgende:
dat aloude, fundamentele onbegrip van vroeger, jegens luiden uit de provincie en hun mensonterende gebruiken.
Dat mag zo zijn hoewel het vast geen Amersfoorters zijn, maar zij maken slechts gebruik van een mogelijkheid die hen aangeboden wordt. Was men in Amsterdam niet op het idee gekomen de bierfiets te gaan exploiteren, dan was er geen provinciaal zich per bierfiets door de stad gaan verplaatsen. Het probleem ligt dus primair bij de Amsterdammers, die elk gevoel van gene verliezen, elke waardigheid te grabbel gooien, als er een eurootje aan een jolige provinciaal verdiend kan worden. Hoeren zijn het, die Amsterdammers.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:31 schreef Z het volgende:
Het zijn juist die Amersfoorters, provincialen, enzomeer die plaatsnamen op bierfietsen!
Vraag en aanbod imho.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat mag zo zijn hoewel het vast geen Amersfoorters zijn, maar zij maken slechts gebruik van een mogelijkheid die hen aangeboden wordt. Was men in Amsterdam niet op het idee gekomen de bierfiets te gaan exploiteren, dan was er geen provinciaal zich per bierfiets door de stad gaan verplaatsen. Het probleem ligt dus primair bij de Amsterdammers, die elk gevoel van gene verliezen, elke waardigheid te grabbel gooien, als er een eurootje aan een jolige provinciaal verdiend kan worden. Hoeren zijn het, die Amsterdammers.
Zeker, maar moet je alles willen aanbieden waar vraag naar is?quote:
Ik vraag me af wat zodiakk hierover te zeggen zou hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:59 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld, Ringo, maar ik maak er geen studie van. Ik vind dat hobbydrinken en het predikeren van mijn glas met termen als ruige, stugge, woeste, desolate, diep-aardse intensiteit een beetje... ja... wat zal ik zeggen. Maar ik drink graag een goed glas.
En een oudehoer, laten we dat niet vergeten, maar dan wel één die wars is van het cliché.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:07 schreef Gellius het volgende:
Zodiakk is zo'n whiskybeleefman, hè?
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:56 schreef k_man het volgende:
Laphroaig is een Islay, zie ik. Zelf hou ik daar niet zo van, maar je kunt dus opzoek gaan naar andere Islay-whiskeys.
Two drunks sitting in a bar; one guy starts peeing in a beer bottle. The other guy says: 'Waddayadoin'?' He says: 'This shit's so good, imma drink it again.'quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:56 schreef Ringo het volgende:
Het fijne is natuurlijk ook dat na een glas of vijf, en dan heb ik het over GLAZEN, geen laffe horécabodempies, het je geen ene donder meer uitmaakt wat je drinkt.
Patrick Bateman (American Psycho) ook, dacht ik.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef JAM het volgende:
J&B voor mij. Wat daar dan allemaal zo platvloers danwel bijzonder aan is zou ik werkelijk niet weten, behalve dat Paul Newman het drinkt in 'The Hustler'. Nou, da's toch tof hoor. Tof!
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:14 schreef Gellius het volgende:
Tijd voor een glaasje Leffe bier, met grondtonen van barium, strontium, zoethout en handgepolitoerde beuken koorbanken.
Er kwamen in de familie toch vrij veel vroeggeboren kinderen voor? Dan zou ik vanaf 37 weken zeggen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:33 schreef Gellius het volgende:
In het kader van de bevalling, bedoel je? Geen idee, dat is nog nooit geagendeerd.
Volgens mij middelt dat wel aardig uit. Ik was twee weken te vroeg, mijn broer twee weken te laat, de bevallige precies op tijd. Het is niet zo dat ik uit de genoemde voorraad ook dagelijks put hè?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er kwamen in de familie toch vrij veel vroeggeboren kinderen voor? Dan zou ik vanaf 37 weken zeggen.
Ja, nog even en ze kunnen gewoon een topic in OUD beginnen. Zou wel schelen, want dat staat niet in m'n AT.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:55 schreef Ringo het volgende:
Het is de OUDificatie van de LPT, k_man.. Al vermoed ik hier een list.
En dan vergiet ie z'n zaad terwijl ie aan Hermelien of hoe ze ook mag heten denkt (hier een grap over een harde bezemsteel) en dan krijgt Claudia allerlei plakkerige kleren in de was. Nóóit aan beginnen, mensen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Als Ivan 14 is ligt hij 's avonds in zijn pyjama-in-één-stuk stiekem onder de dekens met een zaklampje Harry Potter te lezen.
Dat weet ik wel zeker. Van kleine tieten ook, trouwens. Zolang het voldoet aan het concept tiet, is het oké.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan houdt als hij 14 is vast van grote tieten.
Inkoppertje, Claudia.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wel verontrustend dat jullie allebei dezelfde gedachte hadden.
1) ik ben in het geheel niet volwassenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral verontrustend dat volwassen kerels zulke associaties hebben bij een meisje dat eruit ziet alsof ze de puberteit nog moet bereiken.
Een preferentie voor zware 'shock'-whiskies is een bekende valkuil voor romantiserende niet-kenners. Laphroaig, Ardberg: het zijn de usual suspects. Later ga je de wat meer delicate en drinkbare whiskies waarderen: Dalwhinnie, Yamazaki, Macallan. En dan gewoon in een tumbler, eventueel met ijsblokjes, met chocola, of kaas. En dan beleef je ook wat, want whisky is een veelzijdige drank.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:59 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld, Ringo, maar ik maak er geen studie van. Ik vind dat hobbydrinken en het predikeren van mijn glas met termen als ruige, stugge, woeste, desolate, diep-aardse intensiteit een beetje... ja... wat zal ik zeggen. Maar ik drink graag een goed glas.
Dikke jopen zijn oké! Ik zal hem te zijner tijd feliciteren met zijn voorkeuren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan houdt als hij 14 is vast van grote tieten.
Over een jaar of 14 kotst Ivan zichzelf voor het eerst aan een toog onder en zegt dan tegen de barman: 'Wat nu, m'n moeder vermoord me.' De barman zal dan zeggen: 'Hier, dit is wat je doet. Steek twintig euro van me in je achterzak, dan ga je naar huis en zeg je: 'Mamma, er was een dronken vent in de kroeg en hij heeft me ondergekotst. Hij gaf me ook nog twintig euro voor de stomerij.', en dan geef je dat geld aan je moeder.' Zodoende gaat Ivan naar huis waar hij dit verhaal herhaalt en haar het geld overhandigt. Zij zal daar dan weer op zeggen: 'Maar Ivan, je geeft me nu veertig euro.' 'Ja,', zegt Ivan dan, 'hij heeft ook nog in m'n broek gescheten.'quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:59 schreef k_man het volgende:
Over een jaar of 14 komt Ivan voor het eerst kotsend weer thuis.
Zo Amsterdams. Zo zelfvoldaan en vanzelfsprekend. Ja, jij hoort bij Amsterdamquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef Gellius het volgende:
Dat durf ik zo niet te zeggen, Z. Ik heb zelden een fles staan. Ik drink het ook voornamelijk in restaurants als afzakkertje (ook in Braque trouwens; ze moesten glazen gaan lenen bij Juuls), en dan ben ik geen snob.
Ik heb zojuist de tweede aflevering gezien en daarin vond ik de vertwijfeling en onthechting weer wat sterker aangezet dan in de eerste aflevering. De toon is echt anders dan andere seizoenen: de personages moeten zich opnieuw verhouden met hun omgeving (met wisselend succes). De knusse veilige aardetinten nostalgie lijkt ook verzwolgen door een hardere werkelijkheid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:04 schreef Gellius het volgende:
Is it holding its own, Zood? Ik heb nog enkel aflevering 1 van seizoen 4 gezien.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:15 schreef Gellius het volgende:
A thing like that! Toch maar even kijken voor het slapen, dan.
Ach, die zodiakk is ook maar een poseur die probeert te doen alsof-ie er iets van snapt. Hij zou zo voor een gemankeerde Amsterdammer kunnen doorgaan. Iemand die zich als kenner afficheert en vervolgens poneert dat je best ijsblokjes in je whiskey kunt mikken... Tja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef Ringo het volgende:
Mag ik van u een shock-whisky voor de romantiserende niet-kenner?.
Ah.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:57 schreef zodiakk het volgende:
Even een plaatje van Don Draper tussendoor. Omdat hij, óók in seizoen 4, de king of cool is:
[ afbeelding ]
Nee, dat denk ik niet. Snobisme is altijd in relatie tot elitaire zaken. Maar om snob te zijn, moet je over die elitaire zaken méér willen zeggen dan dat je kennis erover toestaat. (Ik heb het woord nog maar even in Van Dale opgezocht.) Een kunstkenner die over kunst praat, is geen snob.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik denk dat snobisme samenhangt met elitaire onderwerpen. Kunstsnobs, wijnsnobs, whiskeysnobs, reissnobs, dat kan allemaal. Voetbalsnobs, patatsnobs, opel mantasnobs... ik weet het niet. Kun je snobistisch zijn m.b.t. ordinaire onderwerpen?
Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:07 schreef JAM het volgende:
Tot hoe laat is die toko open? Ik heb daarnet á 2.00 bilkjes Heineken gehaald bij El Basha...
Het is inderdaad ook te godeverdomme te belachelijk voor worden. Het is dat ik wat moe ben van een potje voetballen en biertjes drinken, anders had ik me nu vreselijk op zitten winden en kut en kanker en heel veel andere krachttermen ter hande genomen. HET IS TOCH GODVERDOMME OOK TE TREURIG VOOR WORDEN.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo..
Hmm, op mijn scherm op kanteur is de foto veel donkerder dan thuis.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:36 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, de foto is verdacht onderbelicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zouden dat blad Poldergestapo Nederland moeten noemen. Vrij is het hier niet hoor! Zelfs in Japan, het neo-fascisme ten top, kan je gewoon om twee uur 's nachts - of welk tijdstip van de dag dan ook - een blikje bier uit een automaat trekken en rustig op straat, in de frisse lucht, van je biertje genieten. Nee, dat moet je hier eens proberen! Godverdomme,- ik wind me er nog steeds over op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn rondje westerpark ging niet geweldig. Mijn pokeren van vanochtend daarentegen wel. En nu... de nieuwe Vrij Nederland.
Och troost je, ik moet nog vandaag. En mijn conditie is niet best meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn rondje westerpark ging niet geweldig. Mijn pokeren van vanochtend daarentegen wel. En nu... de nieuwe Vrij Nederland.
Ik ben heel blij dat ik vanaf zaterdag weer stop met drinken, want dan heb ik van dat soort problemen ook geen last meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Ze zouden dat blad Poldergestapo Nederland moeten noemen. Vrij is het hier niet hoor! Zelfs in Japan, het neo-fascisme ten top, kan je gewoon om twee uur 's nachts - of welk tijdstip van de dag dan ook - een blikje bier uit een automaat trekken en rustig op straat, in de frisse lucht, van je biertje genieten. Nee, dat moet je hier eens proberen! Godverdomme,- ik wind me er nog steeds over op.
Dam tot Dam en halve marathon. Stoppen zorgt ervoor dat ik vanzelf ook meer ga trainen & op tijd naar bed ga. Minderen leidt tot niks.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Frollo het volgende:
Maar IR, waarom stoppen met drinken? Minderen is toch ook OK?
Indien geen regio gespecificeerd, verdient de e-loze de voorkeur.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:01 schreef Korstje het volgende:
Ligt er aan uit welke regio het komt. Hoe dan ook, het is altijd bocht, bah.
Tja, zoals ik ook al tegen Gellius zei toen jij liever een babykamer ging schilderen dan Starcraft spelen: het is maar waar je je prioriteiten legt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dam tot Dam en halve marathon. Stoppen zorgt ervoor dat ik vanzelf ook meer ga trainen & op tijd naar bed ga. Minderen leidt tot niks.
http://ifile.it/ryl1s5m/0674022416_Racing_the_Enemy.rarquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:46 schreef JAM het volgende:
Nou, godverdomme, het wil niet opschieten met dat boek zeg. Ben ik me een partij verdrietig geworden, man-oh-man. Ik had eindelijk een mooi boek gevonden, thans, het klonk goed en kon op goede recenties rekenen (Racing the Enemy; Stalin, Truman and the surrender of Japan - wat ik erover gelezen heb gaat het geen boek worden waarvan ik denk: 'Nu, voor die uitleg valt ook wat te zeggen.', maar dat maakt het alleen maar interessanter), denk ik; 'Laat ik eens bij THE AMERICAN BOOK CENTER kijken of ze 'm daar kunnen aanleveren.'... en ja hoor, helemaal niets! Er lag er nog een in grote letterdruk (waarom ze zo'n boek in grote letterdruk uitgeven is me ook een raadsel) ergens in een magazijn in Nashville en wellicht zouden ze die voor vijfenveertig euro binnen vijf weken kunnen laten komen. Wat een rampenplan toch weer! Nee, de POKERBIJBEL, dat is geen probleem. Ik kan jullie zeggen dat ik werkelijk geen réét in poker ben geïnteresseerd (thans niet om er over te lezen; ik lees ook geen voetbal- of kookboeken, moet je maar denken) en al helemaal niet in de bijbel, laat staan een pokerbijbel. Nee, godverdomme, al die boeken die daar stonden te schreeuwen wat voor een jurkje ik in het nieuwe seizoen aan moet of de Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen... daar heb je het dan maar mee te doen,- wat een gelul toch weer allemaal, wat een onzin!
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:44 schreef KP het volgende:
[..]
http://ifile.it/ryl1s5m/0674022416_Racing_the_Enemy.rar
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 02:10 schreef Ringo het volgende:
Zeg, het was me een reis. Omdat er wegens werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht maar weinig treinen reden, heb ik de plannen gewijzigd. Uiteindelijk ben ik in Enkhuizen terecht gekomen. Ik wist niet dat dat zo'n mooi stadje was! Ik kwam er aan in volle namiddagzon, maar weldra ging het knijterhard regenen. Op het terras van Het Kleine Café heb ik met een Iers biertje knus en gezellig gescholen voor 't hemelgeweld. (Wisten jullie trouwens dat er in Enkhuizen een straatje is, dat Drie Groene Eikels heet? Volgens mij stond er een huis te koop.) Toen het weer was opgeklaard, heb ik de trein richting Haarlem genomen. Wie zou daar willen wonen? De binnenstad is ontegenzeggelijk prachtig (misschien nog mooier dan die van Leiden of Delft) maar ook een toevluchtsoord voor Amsterdammers met teveel geld en te weinig verbeelding, had ik het idee. Enfin, in grand-café Brinkmann bestelde ik een kogelbiefstuk, die flink van formaat en mals van stuk was en waar men een saus bij serveerde die vaag naar vis smaakte en van mij niet had gehoeven. De patat (goed gezouten!) werd in een puntzak-in-een-puntzakhouder opgediend. Welke janhagel bedenkt zoiets potsierlijks! Na afloop koffie en whisky – de goedkoopste natuurlijk, die prima wegdronk. In de trein naar Den Haag zat ik ten slotte naast een allerheerlijkst meisje, dat het helaas niet kon laten om voortdurend te telefoneren met deze en gene, ze heeft wel drie wisselgesprekken gehad. Op het IJsselmeer was haar boot bijna omgeslagen, hoorde ik 'r vertellen. Het zal je gebeuren! Dan zat ik er vandaag toch maar warmpjes bij.
Die dient voor jullie beiden onder de 1u35m te liggen! Lekker hard weg gaan op zo'n schema en dan met nog zo'n 7 kilometer voor de boeg gaan twijfelen of je dat tempo nog wel vol kunt houden. Het groepje waarin je je tot dusverre hebt verstopt loopt langzaam van je weg en er is dan alleen nog een lange weg voor je. Ha, dat wordt dan een heerlijke strijd in je geest of je nu toch maar door moet blijven draven of toch maar een stukje wandelenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Leuk! Ik ook! Wat is je streeftijd ( of had ik dat al gevraagd?).
1.40. Maar op basis van mijn laatste trainingen weet ik niet of dat gaat lukken. Met een tijd onder de 1.45 zou ik ook wel kunnen leven, maar ik vind dat je je doelen altijd ambitieus moet stellen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Leuk! Ik ook! Wat is je streeftijd ( of had ik dat al gevraagd?).
Dat is snel! Helaas moeten we dus beiden Wolfje teleurstellen, want ik ga voor 1.55 (wat ambitieus is voor iemand met mijn ervaring en gestel). Op basis van mijn trainingen heb ik geen idee of ik daar dik onder of juist dik boven ga.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 03:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
1.40. Maar op basis van mijn laatste trainingen weet ik niet of dat gaat lukken. Met een tijd onder de 1.45 zou ik ook wel kunnen leven, maar ik vind dat je je doelen altijd ambitieus moet stellen.
Wat voor tijd loop jij eigenlijk? En de situatie die je schetst is maar al te reeelquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:59 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Die dient voor jullie beiden onder de 1u35m te liggen! Lekker hard weg gaan op zo'n schema en dan met nog zo'n 7 kilometer voor de boeg gaan twijfelen of je dat tempo nog wel vol kunt houden. Het groepje waarin je je tot dusverre hebt verstopt loopt langzaam van je weg en er is dan alleen nog een lange weg voor je. Ha, dat wordt dan een heerlijke strijd in je geest of je nu toch maar door moet blijven draven of toch maar een stukje wandelen.
Een eikenhouten vloer. We waren het meest gecharmeerd van die bamboevloer met die kleine reepjes bamboe naast elkaar. Reden dat we het niet gedaan hebben is dat die bamboevloeren helemaal niet zo stevig zijn als ons voorgespiegeld was. Volgens mij had dat er met name mee te maken dat de lak niet goed kan hechten aan het bamboe. Ik raad het dan ook niet aan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Z: wat voor vloer heb je uiteindelijk eigenlijk genomen? En wat voor bamboe had je aanvankelijk gekozen?
Hoogkant?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:04 schreef Z het volgende:
[..]
Een eikenhouten vloer. We waren het meest gecharmeerd van die bamboevloer met die kleine reepjes bamboe naast elkaar. Reden dat we het niet gedaan hebben is dat die bamboevloeren helemaal niet zo stevig zijn als ons voorgespiegeld was. Volgens mij had dat er met name mee te maken dat de lak niet goed kan hechten aan het bamboe. Ik raad het dan ook niet aan.
Bij het gajes in de Steenstraat?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 04:52 schreef Ringo het volgende:
Op de regel dat het in Hollandse steden na twaalven van armoe hongeren is geblazen, vormen de shoarmaheren van Leiden een welkome uitzondering.
Het was in een hotel inderdaad en ik heb het ook wel eens in een restaurant gezien, vloer (laklaag) was compleet verwoest.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoogkant?
Hoe ben je erachter gekomen dat bamboe niet zo stevig is? Ik meen me te herinneren dat je het over een hotel had, maar zo'n gebouw kun je wat gebruik betreft toch niet vergelijken met een woning?
Maarja, dat gebruik is ook wel héél intensief. En ze houden de vloer dan misschien ook niet goed genoeg bij?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:13 schreef Z het volgende:
[..]
Het was in een hotel inderdaad en ik heb het ook wel eens in een restaurant gezien, vloer (laklaag) was compleet verwoest.
Mijn persoonlijk record is iets van 1u39m, maar dat haal ik nu zeker niet omdat ik pas net enigszins hersteld ben van een rugblessure. Heb je al overwogen om aan de zevenheuvelenloop in Nijmegen deel te nemen? Daar zit een heel leuk stukje tussen twee heuvels in. Eerst ga je omlaag en zie je een grote mensenmassa voor je de andere heuvel op ploeteren, en dan mag je zelf weer omhoog gaanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Wat voor tijd loop jij eigenlijk? En de situatie die je schetst is maar al te reeel.
Ik vind deze kleur prachtig. Wat voor kleur hebben jullie nu?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:25 schreef Z het volgende:
Die vloeren worden inderdaad zeer intensief gebruikt. Wij waren er nogal van geschrokken, naast dat we niet echt een mooie kleur in bamboe konden vinden was het de belangrijkste reden om het niet te doen.
Nee, heb ik niet overwogen. Het schijnt een hele mooie (en zware) loop te zijn. Enige nadeel is dat het behoorlijk ver weg is. Ook wilde ik in december ook meedoen aan de Bruggenloop in Rotterdam. Maar wie weet schrijf ik me gewoon in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:33 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk record is iets van 1u39m, maar dat haal ik nu zeker niet omdat ik pas net enigszins hersteld ben van een rugblessure. Heb je al overwogen om aan de zevenheuvelenloop in Nijmegen deel te nemen? Daar zit een heel leuk stukje tussen twee heuvels in. Eerst ga je omlaag en zie je een grote mensenmassa voor je de andere heuvel op ploeteren, en dan mag je zelf weer omhoog gaan.
Ik vond dat wat te donker, we hebben nu een redelijk lichte vloer, iets geler dan naturel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind deze kleur prachtig. Wat voor kleur hebben jullie nu?
SL probeerde mij ook al over te halen voor de zevenheuvelenloop, maar ik zou dan liever een knus loopje erbij doen ipv nóg zo'n massaal evenement. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik over 2 maanden uberhaupt nog zin in hardlopen heb.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet overwogen. Het schijnt een hele mooie (en zware) loop te zijn. Enige nadeel is dat het behoorlijk ver weg is. Ook wilde ik in december ook meedoen aan de Bruggenloop in Rotterdam. Maar wie weet schrijf ik me gewoon in.
Stationsweg. Het duurde een dag voordat ik de lucht uit mijn bek had gepoetst.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:10 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bij het gajes in de Steenstraat?
De Kibboets?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stationsweg. Het duurde een dag voordat ik de lucht uit mijn bek had gepoetst.
Je begint het belachelijke er zelf nu ook van in te zien?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |