quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse titel "Bot en Botje".
Dune.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:32 schreef YellowBag het volgende:
Ik zoek eigenlijk een boek met een woestijn-setting, en dan meer richting fantasy/sf. Misschien kan iemand me helpen
quote:Jackson Bentley: What attracts you personally to the desert? T.E. Lawrence: It's clean.
Die zijn er natuurlijk heel veel, bedoel je Ludlum met de Bourne serie?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef tevebe het volgende:
Ik zoek ook een boek, ofja meer een schrijver. Heeft een serie boeken geschreven. Heb een jaar terug eens een review gelezen. Gaat over een outlaw (meen ik), soort van Jack Bauer meets James Bond. Weet alleen echt niet meer hoe hij heet.
Nee, die ken ik wel. Volgens mij was het iets met John, maar ook dat weet ik niet meer zeker. Zijn minstens 8 boeken van verschenen. Iemand die oor Amerika trekt zonder vaste verblijfplaats en dan mensen helpt. Volgens mij is er ook minimaal 1 boek van verfilmt.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:08 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Die zijn er natuurlijk heel veel, bedoel je Ludlum met de Bourne serie?
Zo een, dat je als het ware op twee benen wordt gezet.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:54 schreef Black_Rainbow het volgende:
Ik zoek een boek met een open einde....
Een aanrader is altijd goed. Doelde je op de Mars-trilogy?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:05 schreef Trashcanman het volgende:
Niet dat het verder wat aan deze thread toe voegt maar ik heb hem ook gelezen.
Vet boek
Dit topic is meer 'ik zoek een boek waarvan ik de titel vergeten ben'.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef frame-saw het volgende:
Ik zoek een boek, of een reeks, waar de hele geschiedenis wordt beschreven. Natuurlijk niet: jantje deed dit en dat op 5 januari 974 voor Christus. Maar gewoon, een beetje globaal de geschiedenis lezen.
Ik vind het zo zonde dat ik zo weinig heb opgelet bij de geschiedenislessen..
Ik raad je " Wereldgeschiedenis" aan van J.M. Robertsquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef frame-saw het volgende:
Ik zoek een boek, of een reeks, waar de hele geschiedenis wordt beschreven. Natuurlijk niet: jantje deed dit en dat op 5 januari 974 voor Christus. Maar gewoon, een beetje globaal de geschiedenis lezen.
Ik vind het zo zonde dat ik zo weinig heb opgelet bij de geschiedenislessen..
Dank! Zal eens kijken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:03 schreef YellowBag het volgende:
[..]
Ik raad je " Wereldgeschiedenis" aan van J.M. Roberts
Wordt volgens mij nog steeds als standaardwerk gezien.
Nee ik doelde op het boek van TS: Bot en Botjequote:Op zondag 11 april 2010 23:03 schreef YellowBag het volgende:
[..]
Een aanrader is altijd goed. Doelde je op de Mars-trilogy?
Hmmm je wilt beginnen met een roman?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:50 schreef RobBor het volgende:
Ik zoek ook een boek .![]()
Ik ben toe om wat nieuwe boeken te verkennen. Ik lees wel veel, maar eigenlijk nooit romans (verhalen dus, meestal veel geschiedenis boeken). Ik heb de verborgen geschiedenis van Donna Tartt eens gelezen en dat vond ik een super boek, en heel af en toe eens een boek van stephen king.
Waar moet ik mijn nieuwe zoektocht beginnen? In de bieb staat zoveel!thnx
ja, gewoon een spannend boek (thriller), maar niet te standaard. Ik houd niet van van Dan Brown of Tom Clancy dingen. Ook meer tegen het literaire aan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:28 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Hmmm je wilt beginnen met een roman?
De vliegeraar misschien? Die is van Kahled Hossein (erg standaard maar gewoon een prachtig boek)
Misschien de Millenium trilogie van Stieg Larsson? (ook wel weer erg standaard maar een mooie reeks, goed geschreven, spannend verhaal, gaat iets meer naar een thriller toe)
En verder, tsja, ieder heeft een eigen smaak, dus begin gewoon ergens!
Klinkt als "De drieling runt een koffieshop" van Trix van Brussel.quote:Ik zoek ook een boek .
Het is een kinderboek, ik vermoed begin jaren tachtig (toen las ik het althans) en het ging over een aantal meiden (waaronder volgens mij een tweeling) die een omaatje/vrouwtje hielpen in haar snoepwinkeltje of kruidenierswinkeltje. Er waren in elk geval grote potten met zuurstokken en andere snoepjes. Het boek had volgens mij een illustratie van dat winkeltje met het vrouwtje en die meiden op de voorzijde.
Lekker vaag, maar wie weet is er iemand hier die weet welk boek ik bedoel. Ik heb me al een slag in de rondte gekoekeld maar tot op heden zonder resultaat
Wat een vreemde titel. Bedoel je toevallig Queeste voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram? Die staat bij mij in de kast; voor 80 euro mag je 'm hebben.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Frollo het volgende:
Ik ben al een flinke poos op zoek naar Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen.
Nergens, echt nergens te vinden. Iemand enig idee waar ik 'm op de kop zou kunnen tikken?
-gelezen- Millenium trilogie (1) was wel spannend, maar nou niet echt een steengoede thriller te noemenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:07 schreef RobBor het volgende:
[..]
ja, gewoon een spannend boek (thriller), maar niet te standaard. Ik houd niet van van Dan Brown of Tom Clancy dingen. Ook meer tegen het literaire aan.
Ik zoek eigenlijk even een nieuw aanknopingspunt vanwaar ik verder kan zoeken met auteursen veel boeken vind ik toch wel iets te...tja...simpel geschreven
het lijkt dan meer een filmverslag dan een boek.. tja moeilijk uit te leggen....kwestie van smaak denk ik
DIe millenium trilogie zal ik eens nader bekijken, thnx.
De Wallander-reeks van Mankell?quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:53 schreef RobBor het volgende:
[..]
-gelezen- Millenium trilogie (1) was wel spannend, maar nou niet echt een steengoede thriller te noemen
Anyone?quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:46 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Volgens mij had de titel iets met 'key' erin.
Het speelde zich af in 1800-1900 denk ik? Zo ongeveer. Rijke, rare familie in Engeland die in een groot huis wonen, hoofdpersonage is een jongen die graag een vrouw wilt zijn. Zoiets. Ik dacht dat de Auteur Will heette maar dat weet ik niet zeker. Als ik 'key, travestite, love, family' intyp komt dat er niet uit in ieder geval. Shit.
Zou het This Perfect Day kunnen zijn?quote:Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Kaledrina het volgende:
Ik ben op zoek naar een engelstalige boek.
Het verhaal ging over een jongen/meisje die in een dorp opgroeide waar iedereen een bepaalde taak had. Bijv. deze vrouwen moesten kinderen baren, oudere vrouwen waren van de kraamzorg, mannen moesten werken. Je leerde op school ook alleen voor het werk wat je later ging doen. Niemand ging het dorp in of uit. Aan het eind is de hoofdpersoon het dorp uitgevlucht.
Ik heb dit boek paar jaar geleden gelezen maar het is me toch bijgebleven.
Dat zou em zo kunnen zijn!!!quote:Op donderdag 2 december 2010 14:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zou het This Perfect Day kunnen zijn?
http://en.wikipedia.org/wiki/This_Perfect_Day
En als het hem niet is, denk ik dat je deze ook wel kunt waarderen.quote:Op zondag 5 december 2010 10:05 schreef Kaledrina het volgende:
[..]
Dat zou em zo kunnen zijn!!!
Hartstikke bedankt! Ik ga em gelijk kopen als dat het is!
Anders gok ik dat het Brave New World van Aldous Huxley is.quote:Op zondag 5 december 2010 10:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
En als het hem niet is, denk ik dat je deze ook wel kunt waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |