abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75921734
Kon geen ander topic vinden waar ik hiermee terecht kon dus zelf maar ff geopend.
Ik zoek een kinderboek wat ik jaaaaren geleden een keer of wat gelezen heb. Ik weet de titel niet maar de voorkant was met 2 skeletten en een skelethondje dacht ik.
Ze gingen de nacht in om te spoken o.i.d.
Mijn broertje is op zoek naar dit boek omdat hij het vroeger erg leuk vond en nog steeds een tic heeft met skeletten etc.
Ik dacht dat het kind skeletje Botje heette. Kan het nergens vinden. Weet iemand toevallig de titel van dit boek?
Alvast bedankt.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:15:56 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75921849

Nederlandse titel "Bot en Botje".
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:17:12 #3
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_75921904
Ik denk dat zojuist iemand erg blij gemaakt is Lienekien!
pi_75921981
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse titel "Bot en Botje".
Dat is het! Dankjewel. Het leek me zo'n boek wat echt niemand meer kent ofzo.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:19:43 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75922020
Ik heb gewoon gegoogeld.
pi_75922224
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb gewoon gegoogeld.
Ik kwam niet verder dan botten en skeletten. Maar niet het boek. Dankje.
pi_79664849
Misschien een Centraal " ik zoek een boek" topic van maken ?

Ik zoek eigenlijk een boek met een woestijn-setting, en dan meer richting fantasy/sf. Misschien kan iemand me helpen
  zondag 28 maart 2010 @ 11:33:06 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79664860
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:32 schreef YellowBag het volgende:
Ik zoek eigenlijk een boek met een woestijn-setting, en dan meer richting fantasy/sf. Misschien kan iemand me helpen
Dune.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79665066
behalve Dune, die staat hier al veelvuldig in de kast
  zondag 28 maart 2010 @ 11:46:43 #10
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79665138
Dan de Mars trilogy van Kim Stanley Robinson.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79665220
Dankjewel.
Ik vind het altijd prachtig met zo n ' lawrence of arabia' sfeertje erin
quote:
Jackson Bentley: What attracts you personally to the desert? T.E. Lawrence: It's clean.
  zondag 28 maart 2010 @ 11:58:24 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79665384
Houd ik ook erg van ja. Hier vind je nog veel meer suggesties, voor als je Robinson uitgelezen hebt.
pi_79666680
Nice! staan ook films bij, geweldig!

Deze lijkt me ook wel wat: The Dispossessed (de Ontheemde) - Ursula K. Le Guin
Zometeen eens naar de bieb.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:05:45 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_80003566
Niet dat het verder wat aan deze thread toe voegt maar ik heb hem ook gelezen.

Vet boek
  woensdag 7 april 2010 @ 13:54:32 #15
14096 Black_Rainbow
de kaart kwijt
pi_80041887
Ik zoek een boek met een open einde....
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_80054208
Ik zoek ook een boek, maar zo hoef ik geen eigen topic te openen:

Het gaat om een geïllustreerd kinder rijmpjes boek van rond 1990-1995.
Specifiek gaat het om 1 rijmpje in het boek.

Het rijmpje gaat over de verschillende benamingen van verschillende lengtes broeken.
Dingen als: een lange-korte broek, korte-korte broek enzovoorts.
Het rijmpje is dan ook voorzien van een illustratie met de broeken.

Het is nogal kinder sentiment, dus als iemand me aan het rijmpje of de naam van het boek zou kunnen helpen, heel graag!
pi_80062329
Ik zoek ook een boek, ofja meer een schrijver. Heeft een serie boeken geschreven. Heb een jaar terug eens een review gelezen. Gaat over een outlaw (meen ik), soort van Jack Bauer meets James Bond. Weet alleen echt niet meer hoe hij heet.
pi_80078017
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef tevebe het volgende:
Ik zoek ook een boek, ofja meer een schrijver. Heeft een serie boeken geschreven. Heb een jaar terug eens een review gelezen. Gaat over een outlaw (meen ik), soort van Jack Bauer meets James Bond. Weet alleen echt niet meer hoe hij heet.
Die zijn er natuurlijk heel veel, bedoel je Ludlum met de Bourne serie?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_80087752
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:08 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Die zijn er natuurlijk heel veel, bedoel je Ludlum met de Bourne serie?
Nee, die ken ik wel. Volgens mij was het iets met John, maar ook dat weet ik niet meer zeker. Zijn minstens 8 boeken van verschenen. Iemand die oor Amerika trekt zonder vaste verblijfplaats en dan mensen helpt. Volgens mij is er ook minimaal 1 boek van verfilmt.
  zondag 11 april 2010 @ 14:35:04 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80185343
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:54 schreef Black_Rainbow het volgende:
Ik zoek een boek met een open einde....
Zo een, dat je als het ware op twee benen wordt gezet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_80208881
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:05 schreef Trashcanman het volgende:
Niet dat het verder wat aan deze thread toe voegt maar ik heb hem ook gelezen.

Vet boek
Een aanrader is altijd goed. Doelde je op de Mars-trilogy?
pi_80370227
Ik zoek een boek, of een reeks, waar de hele geschiedenis wordt beschreven. Natuurlijk niet: jantje deed dit en dat op 5 januari 974 voor Christus. Maar gewoon, een beetje globaal de geschiedenis lezen.

Ik vind het zo zonde dat ik zo weinig heb opgelet bij de geschiedenislessen..
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:41:14 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80371460
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef frame-saw het volgende:
Ik zoek een boek, of een reeks, waar de hele geschiedenis wordt beschreven. Natuurlijk niet: jantje deed dit en dat op 5 januari 974 voor Christus. Maar gewoon, een beetje globaal de geschiedenis lezen.

Dit topic is meer 'ik zoek een boek waarvan ik de titel vergeten ben'.

Als ik jou was, zou ik over je vraag een apart topic openen, misschien in Cultuur & Historie?
pi_80374360
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:18 schreef frame-saw het volgende:

Ik raad je " Wereldgeschiedenis" aan van J.M. Roberts

Wordt volgens mij nog steeds als standaardwerk gezien.
pi_80375230
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:03 schreef YellowBag het volgende:

[..]

Ik raad je " Wereldgeschiedenis" aan van J.M. Roberts

Wordt volgens mij nog steeds als standaardwerk gezien.
Dank! Zal eens kijken.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:35:18 #26
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_80377682
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:03 schreef YellowBag het volgende:

[..]

Een aanrader is altijd goed. Doelde je op de Mars-trilogy?
Nee ik doelde op het boek van TS: Bot en Botje
  zondag 20 juni 2010 @ 20:27:15 #27
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_83069045
Ik zoek ook een boek .

Het is een kinderboek, ik vermoed begin jaren tachtig (toen las ik het althans) en het ging over een aantal meiden (waaronder volgens mij een tweeling) die een omaatje/vrouwtje hielpen in haar snoepwinkeltje of kruidenierswinkeltje. Er waren in elk geval grote potten met zuurstokken en andere snoepjes. Het boek had volgens mij een illustratie van dat winkeltje met het vrouwtje en die meiden op de voorzijde.

Lekker vaag, maar wie weet is er iemand hier die weet welk boek ik bedoel. Ik heb me al een slag in de rondte gekoekeld maar tot op heden zonder resultaat .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:42:30 #28
241481 herzberg
100% plastic
pi_83155809
jeugdherinneringen

volgende fragment is mij door de jaren heen steeds bijgebleven. kan iemand mij vertellen uit welk boek ik werd voorgelezen? het was een erg dik boek. het ging over een erg mooi jongetje. op het einde liep hij in zijn blootje zijn/een huis uit. eerder was in dat huis iemand (zijn vader?) doodgegaan. er was ook nog iets met twee stukken steen en een meisje dat in coma lag.
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
pi_83216024
Hallo,

ik zoek ook een boek dat ik jaren geleden gelezen heb. Wat de titel was, ik heb geen idee?!

Het verhaal begon met een meisje dat haar broertje een verhaal ging vertellen hoe ze een andere wereld in gingen en toen gebeurde dat ook. Daar kwamen ze een tovenaar tegen die het broertje in slaap bracht en het meisje wegstuurde met een opdracht iets te zoeken of te doen, volgens mij iets met een sleutel. Ze vloog met een zwaan weg en onderweg kwam ze ook nog kleine pony's tegen en ze noemde haar telkens de blauwe vrouwe of zoiets. Bleek later dat dat haar aura was, die in die wereld normaal was om te zien. Ze kwam toen bij een andere tovenaar terecht die haar trainde en uiteindelijk kreeg ze een gouden aura (kennelijk de hoogste vorm). Toen ging ze terug naar de eerste tovenaar en bevrijde hem toen gingen ze naar huis.
Door het verhaal heen liep ook een lijn met het liedje witte zwanen, zwarte zwanen als ik het goed heb.

Weet iemand waar ik het over heb? Ik zou het boek graag nog eens lezen. Alvast bedankt.

(Zo dit was wel een heel verhaal, ik weet nog waar het boek over ging, maar de titel herinneren, ho maar XD )
pi_83314123
Haha geniaal bot en botje ja Was het al helemaal vergeten
Oh, and that's a bad miss!
pi_84706475
Ik zoek ook een boek . :P
Ik ben toe om wat nieuwe boeken te verkennen. Ik lees wel veel, maar eigenlijk nooit romans (verhalen dus, meestal veel geschiedenis boeken). Ik heb de verborgen geschiedenis van Donna Tartt eens gelezen en dat vond ik een super boek, en heel af en toe eens een boek van stephen king.
Waar moet ik mijn nieuwe zoektocht beginnen? In de bieb staat zoveel! :) thnx
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:28:00 #32
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_84711815
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:50 schreef RobBor het volgende:
Ik zoek ook een boek . :P
Ik ben toe om wat nieuwe boeken te verkennen. Ik lees wel veel, maar eigenlijk nooit romans (verhalen dus, meestal veel geschiedenis boeken). Ik heb de verborgen geschiedenis van Donna Tartt eens gelezen en dat vond ik een super boek, en heel af en toe eens een boek van stephen king.
Waar moet ik mijn nieuwe zoektocht beginnen? In de bieb staat zoveel! :) thnx
Hmmm je wilt beginnen met een roman?

De vliegeraar misschien? Die is van Kahled Hossein (erg standaard maar gewoon een prachtig boek)
Misschien de Millenium trilogie van Stieg Larsson? (ook wel weer erg standaard maar een mooie reeks, goed geschreven, spannend verhaal, gaat iets meer naar een thriller toe)

En verder, tsja, ieder heeft een eigen smaak, dus begin gewoon ergens! ^O^
pi_84715586
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:28 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Hmmm je wilt beginnen met een roman?

De vliegeraar misschien? Die is van Kahled Hossein (erg standaard maar gewoon een prachtig boek)
Misschien de Millenium trilogie van Stieg Larsson? (ook wel weer erg standaard maar een mooie reeks, goed geschreven, spannend verhaal, gaat iets meer naar een thriller toe)

En verder, tsja, ieder heeft een eigen smaak, dus begin gewoon ergens! ^O^
ja, gewoon een spannend boek (thriller), maar niet te standaard. Ik houd niet van van Dan Brown of Tom Clancy dingen. Ook meer tegen het literaire aan.
Ik zoek eigenlijk even een nieuw aanknopingspunt vanwaar ik verder kan zoeken met auteurs ;) en veel boeken vind ik toch wel iets te...tja...simpel geschreven :o het lijkt dan meer een filmverslag dan een boek.. tja moeilijk uit te leggen....kwestie van smaak denk ik
DIe millenium trilogie zal ik eens nader bekijken, thnx.
pi_85190217
Quote van Twentemeisje: (zit op mijn werk en mis daar 'n boel knopjes)
quote:
Ik zoek ook een boek .

Het is een kinderboek, ik vermoed begin jaren tachtig (toen las ik het althans) en het ging over een aantal meiden (waaronder volgens mij een tweeling) die een omaatje/vrouwtje hielpen in haar snoepwinkeltje of kruidenierswinkeltje. Er waren in elk geval grote potten met zuurstokken en andere snoepjes. Het boek had volgens mij een illustratie van dat winkeltje met het vrouwtje en die meiden op de voorzijde.

Lekker vaag, maar wie weet is er iemand hier die weet welk boek ik bedoel. Ik heb me al een slag in de rondte gekoekeld maar tot op heden zonder resultaat
Klinkt als "De drieling runt een koffieshop" van Trix van Brussel.

[ Bericht 2% gewijzigd door zeeuws_meisje op 13-08-2010 09:44:31 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:10:09 #35
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_85190986
Ik ben al een flinke poos op zoek naar Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen.
Nergens, echt nergens te vinden. Iemand enig idee waar ik 'm op de kop zou kunnen tikken?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:16:47 #36
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_85217929
Hoewel ik werkelijk ladderzat ben, kan ik het toch niet laten.

Misschien moest je het eens proberen bij De Slegte, of anders Verwijs (Selexys).

Als je eens wist hoeveel moeite het mij heeft gekost dit neder te schrijven, inclusief al die mooie tags, nou, een waardering dat je zou hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85222625
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Frollo het volgende:
Ik ben al een flinke poos op zoek naar Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen.
Nergens, echt nergens te vinden. Iemand enig idee waar ik 'm op de kop zou kunnen tikken?
Wat een vreemde titel. Bedoel je toevallig Queeste voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram? Die staat bij mij in de kast; voor 80 euro mag je 'm hebben.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:32:59 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85223135
Queese, dat is cheese voor queers, homokaas dus, zacht en wit van binnen, met een roze korst. Ik had toch gezworen dat de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram daar verzot op was.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85236000
Langfaranbambamtjikkiepramer draken staan bekend om hun voorkeur voor blauwe Stilton. Althans, dat staat op bladzijde 38.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:44:02 #40
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_85243505
Ah! Zo zou je denken hè, maar dat is eigenlijk een list van Gronop, de Baljuw van het huis van Korgbedorg! Later, wanneer hij zijn aartsvijand Groeilaar tegen komt, de Drossaard van Vorgenzee, blijkt dat helemaal niets waar van te zijn. Het is toch echt Queese hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85574354
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:07 schreef RobBor het volgende:

[..]

ja, gewoon een spannend boek (thriller), maar niet te standaard. Ik houd niet van van Dan Brown of Tom Clancy dingen. Ook meer tegen het literaire aan.
Ik zoek eigenlijk even een nieuw aanknopingspunt vanwaar ik verder kan zoeken met auteurs ;) en veel boeken vind ik toch wel iets te...tja...simpel geschreven :o het lijkt dan meer een filmverslag dan een boek.. tja moeilijk uit te leggen....kwestie van smaak denk ik
DIe millenium trilogie zal ik eens nader bekijken, thnx.
-gelezen- Millenium trilogie (1) was wel spannend, maar nou niet echt een steengoede thriller te noemen :P
pi_87396505
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:53 schreef RobBor het volgende:

[..]

-gelezen- Millenium trilogie (1) was wel spannend, maar nou niet echt een steengoede thriller te noemen :P
De Wallander-reeks van Mankell?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_87396697
Hoi, ik zoek een boek:

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:46 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Volgens mij had de titel iets met 'key' erin.

Het speelde zich af in 1800-1900 denk ik? Zo ongeveer. Rijke, rare familie in Engeland die in een groot huis wonen, hoofdpersonage is een jongen die graag een vrouw wilt zijn. Zoiets. Ik dacht dat de Auteur Will heette maar dat weet ik niet zeker. Als ik 'key, travestite, love, family' intyp komt dat er niet uit in ieder geval. Shit.
Anyone?
pi_89426474
Ik ben op zoek naar een engelstalige boek.
Het verhaal ging over een jongen/meisje die in een dorp opgroeide waar iedereen een bepaalde taak had. Bijv. deze vrouwen moesten kinderen baren, oudere vrouwen waren van de kraamzorg, mannen moesten werken. Je leerde op school ook alleen voor het werk wat je later ging doen. Niemand ging het dorp in of uit. Aan het eind is de hoofdpersoon het dorp uitgevlucht.
Ik heb dit boek paar jaar geleden gelezen maar het is me toch bijgebleven.
My life is passing me by
  donderdag 2 december 2010 @ 14:10:24 #45
15967 Frollo
pi_89428029
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:31 schreef Kaledrina het volgende:
Ik ben op zoek naar een engelstalige boek.
Het verhaal ging over een jongen/meisje die in een dorp opgroeide waar iedereen een bepaalde taak had. Bijv. deze vrouwen moesten kinderen baren, oudere vrouwen waren van de kraamzorg, mannen moesten werken. Je leerde op school ook alleen voor het werk wat je later ging doen. Niemand ging het dorp in of uit. Aan het eind is de hoofdpersoon het dorp uitgevlucht.
Ik heb dit boek paar jaar geleden gelezen maar het is me toch bijgebleven.
Zou het This Perfect Day kunnen zijn?

http://en.wikipedia.org/wiki/This_Perfect_Day
pi_89543314
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zou het This Perfect Day kunnen zijn?

http://en.wikipedia.org/wiki/This_Perfect_Day
Dat zou em zo kunnen zijn!!!
Hartstikke bedankt! Ik ga em gelijk kopen als dat het is! :D
My life is passing me by
  zondag 5 december 2010 @ 10:08:19 #47
15967 Frollo
pi_89543355
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:05 schreef Kaledrina het volgende:

[..]

Dat zou em zo kunnen zijn!!!
Hartstikke bedankt! Ik ga em gelijk kopen als dat het is! :D
En als het hem niet is, denk ik dat je deze ook wel kunt waarderen.
pi_89549338
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

En als het hem niet is, denk ik dat je deze ook wel kunt waarderen.
Anders gok ik dat het Brave New World van Aldous Huxley is.
No resentment ever evened out a weaker hand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')