abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:15:02 #154
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85154443
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wel verontrustend dat jullie allebei dezelfde gedachte hadden.
Inkoppertje, Claudia. :D. Jouw beeld van veertienjarige pukkels is ietwat verwrongen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85154507
Ik vind het vooral verontrustend dat volwassen kerels zulke associaties hebben bij een meisje dat eruit ziet alsof ze de puberteit nog moet bereiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:17:45 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85154570
Maar misschien is ie homo. Ik weet niet zo goed hoe dat werkt. De Harry Potter scène kan blijven staan, vermoedelijk.
pi_85154645
Nou ja, zijn vader mag zich met dit soort dingen bezig gaan houden. Ik houd me liever van de domme.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:24:22 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85154849
Alleen al voor je eigen gemoedsrust lijkt me dat het beste, Claudia. Sommige dingen zijn echt te gruwelijk om te ontdekken, als je ze niet zelf aan den lijve hebt ondervonden. Andersom geldt dat net zo, denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 11-08-2010 20:29:26 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:24:43 #159
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85154867
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral verontrustend dat volwassen kerels zulke associaties hebben bij een meisje dat eruit ziet alsof ze de puberteit nog moet bereiken.
1) ik ben in het geheel niet volwassen
2) als braaf lezer van de interwebs ben ik niet vergeten dat er cameltoefoto's verschenen van de actrice die haar speelde. Als ze een cameltoe heeft, is ze ook puberzaadlozingwaardig.

Verstandige kinderen lezen overigens geen harry potter, maar dat terzijde.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:38:43 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85155488
Zo hadden wij thuis een dik sprookjesboek liggen met vele kleurrijke illustraties. Er is een tijd geweest dat ik dat boek heimelijk op mijn kamer hield en regelmatig opensloeg op blz. 283, waar Sneeuwwitje mij haar alleszins beschaafde Beierse jongemeisjesboezem toonde, als ze de deur opent voor de dwergen.
Die fixatie is overigens nooit helemaal verdwenen. Maar ik wist op een zeker moment wel, dat er andere zaken waren dan het sprookjesboek om mijn fantasie te voeden. Toen begon de ellende pas echt.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:37 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85155983
Had mijn moeder dit toch geweten, :o!
Had ik geweten dat mijn moeder dit wist, :'(!
pi_85159050
Ja nu is het wel egnoeg geweest :r
pi_85159673
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
Welke?
Mensendieck.
pi_85160878
Heeft Ivan z'n pielemuis al ontdekt? Die van ons wel en hij is er heel content mee.

En Gellius, wat is een goede calvados? Ik weet niks van Calvados behalve dat ik het erg lekker als digestief vindt.

Ik heb zo'n 30 flessen wijn in huis, vooral rood want de witte gaat snel deze zomer.
Aldus.
pi_85161338
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:59 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld, Ringo, maar ik maak er geen studie van. Ik vind dat hobbydrinken en het predikeren van mijn glas met termen als ruige, stugge, woeste, desolate, diep-aardse intensiteit een beetje... ja... wat zal ik zeggen. Maar ik drink graag een goed glas.
Een preferentie voor zware 'shock'-whiskies is een bekende valkuil voor romantiserende niet-kenners. Laphroaig, Ardberg: het zijn de usual suspects. Later ga je de wat meer delicate en drinkbare whiskies waarderen: Dalwhinnie, Yamazaki, Macallan. En dan gewoon in een tumbler, eventueel met ijsblokjes, met chocola, of kaas. En dan beleef je ook wat, want whisky is een veelzijdige drank.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 11-08-2010 22:52:15 ]
pi_85161661
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan houdt als hij 14 is vast van grote tieten.
Dikke jopen zijn oké! Ik zal hem te zijner tijd feliciteren met zijn voorkeuren.
pi_85161676
Dat durf ik zo niet te zeggen, Z. Ik heb zelden een fles staan. Ik drink het ook voornamelijk in restaurants als afzakkertje (ook in Braque trouwens; ze moesten glazen gaan lenen bij Juuls :D ), en dan ben ik geen snob. Ik moet zeggen dat ze bij Merckelbach op Frankendael wel een opmerkelijke calvados hadden - ik had de fles nog nooit gezien en hij smaakte vrij... licht eigenlijk. Ik heb wel eens een slijter-calvados gekocht hier in Nederland, en die was niet zo geweldig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gellius op 11-08-2010 22:56:25 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:51:31 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85161772
Mag ik van u een shock-whisky voor de romantiserende niet-kenner? O+.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:51:32 #169
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_85161773
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:59 schreef k_man het volgende:
Over een jaar of 14 komt Ivan voor het eerst kotsend weer thuis.
Over een jaar of 14 kotst Ivan zichzelf voor het eerst aan een toog onder en zegt dan tegen de barman: 'Wat nu, m'n moeder vermoord me.' De barman zal dan zeggen: 'Hier, dit is wat je doet. Steek twintig euro van me in je achterzak, dan ga je naar huis en zeg je: 'Mamma, er was een dronken vent in de kroeg en hij heeft me ondergekotst. Hij gaf me ook nog twintig euro voor de stomerij.', en dan geef je dat geld aan je moeder.' Zodoende gaat Ivan naar huis waar hij dit verhaal herhaalt en haar het geld overhandigt. Zij zal daar dan weer op zeggen: 'Maar Ivan, je geeft me nu veertig euro.' 'Ja,', zegt Ivan dan, 'hij heeft ook nog in m'n broek gescheten.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:54:30 #170
37950 JAM
pi_85161917
Als het dan toch over drank gaat, ik ben nu Warsteiner aan het drinken en ik luister daarbij naar Cherkassky's Chopin. Shock-klassiek voor de romantiserende niet-kenner.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85162044
Even een plaatje van Don Draper tussendoor. Omdat hij, óók in seizoen 4, de king of cool is:

pi_85162296
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef Gellius het volgende:
Dat durf ik zo niet te zeggen, Z. Ik heb zelden een fles staan. Ik drink het ook voornamelijk in restaurants als afzakkertje (ook in Braque trouwens; ze moesten glazen gaan lenen bij Juuls :D ), en dan ben ik geen snob.
Zo Amsterdams. Zo zelfvoldaan en vanzelfsprekend. Ja, jij hoort bij Amsterdam :).
pi_85162399
Is it holding its own, Zood? Ik heb nog enkel aflevering 1 van seizoen 4 gezien.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:13:34 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85162792
Mijn übercoole nummer van vandaag:

pi_85162795
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:04 schreef Gellius het volgende:
Is it holding its own, Zood? Ik heb nog enkel aflevering 1 van seizoen 4 gezien.
Ik heb zojuist de tweede aflevering gezien en daarin vond ik de vertwijfeling en onthechting weer wat sterker aangezet dan in de eerste aflevering. De toon is echt anders dan andere seizoenen: de personages moeten zich opnieuw verhouden met hun omgeving (met wisselend succes). De knusse veilige aardetinten nostalgie lijkt ook verzwolgen door een hardere werkelijkheid.
pi_85162871
A thing like that! Toch maar even kijken voor het slapen, dan.
pi_85162911
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:15 schreef Gellius het volgende:
A thing like that! Toch maar even kijken voor het slapen, dan.
pi_85163153
Ik ben een Pete Campbell-liefhebber. Ik geef het maar toe.
pi_85163178
Ik ben wel een beetje een wijnsnob maar vooral omdat je voor een paar piek meer veel lekkerder spul kan krijgen. Ik ga eens een slijter over Calvados ondervragen.
Aldus.
pi_85163230
Ik ga ook een keer bij Juuls eten binnenkort, ben er erg benieuwd naar.
Aldus.
pi_85163328
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef Ringo het volgende:
Mag ik van u een shock-whisky voor de romantiserende niet-kenner? O+.
Ach, die zodiakk is ook maar een poseur die probeert te doen alsof-ie er iets van snapt. Hij zou zo voor een gemankeerde Amsterdammer kunnen doorgaan. Iemand die zich als kenner afficheert en vervolgens poneert dat je best ijsblokjes in je whiskey kunt mikken... Tja.
pi_85163358
Ik heb trouwens de ballen verstand van whiskey, maar ik pretendeer dat ook niet.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:33:45 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85163563
Maar wat is snobisme, hè? Dat wordt je vaak verweten door anderen. Als ik nu zou zeggen dat zodiakk een whiskysnob is, is dat alleen omdat hij zich een helder oordeel vormt over iets dat voor mij diffuse materie is. Mijn vader vindt iemand een snob die langer dan tien minuten over een schilderij praat en dan nog niet heeft gezegd of ie het mooi of lelijk vindt.
Zijn mensen die uren over Opel Manta's ouwehoeren, snobs?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:38:26 #184
37950 JAM
pi_85163754
Dat zou ik dan weer een proleet noemen. Zo zie je maar, het is ook nooit goed.
pi_85163786
Hmm, ik denk dat snobimse samenhangt met elitaire onderwerpen. Kunstsnobs, wijnsnobs, whiskeysnobs, reissnobs, dat kan allemaal. Voetbalsnobs, patatsnobs, opel mantasnobs... ik weet het niet. Kun je snobistisch zijn m.b.t. ordinaire onderwerpen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 23:39:53 ]
pi_85163814
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:57 schreef zodiakk het volgende:
Even een plaatje van Don Draper tussendoor. Omdat hij, óók in seizoen 4, de king of cool is:

[ afbeelding ]
Ah.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 00:19:06 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85165659
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik denk dat snobisme samenhangt met elitaire onderwerpen. Kunstsnobs, wijnsnobs, whiskeysnobs, reissnobs, dat kan allemaal. Voetbalsnobs, patatsnobs, opel mantasnobs... ik weet het niet. Kun je snobistisch zijn m.b.t. ordinaire onderwerpen?
Nee, dat denk ik niet. Snobisme is altijd in relatie tot elitaire zaken. Maar om snob te zijn, moet je over die elitaire zaken méér willen zeggen dan dat je kennis erover toestaat. (Ik heb het woord nog maar even in Van Dale opgezocht.) Een kunstkenner die over kunst praat, is geen snob.
In dat geval ben ik toch een beetje een whiskysnob, Gellius was right. Ik had minstens vier adjectieven nodig om een vage omschrijving te geven van iets dat sigme met alleen 'turvig' precies weet te duiden. Of k_man met zijn Islay-opmerking.

Deze snob zit nu trouwens met een blikje Jim Beam-cola van de avondwinkel aan zijn bureau. De mooiste avondwinkel van Den Haag, op de hoek van de Fluwelen Burgwal. Wat stond die schitterende Perzische dame achter de kassa opzichtig met me te flirten, :o! En haar man stond nota bene achter haar! Ik deed maar alsof het haar broer was en heb haar een romantiserende niet-kennende glimlach toegeworpen, die ze ving als een appel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 12-08-2010 00:50:47 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:07:55 #188
37950 JAM
pi_85168084
Tot hoe laat is die toko open? Ik heb daarnet á 2.00 bilkjes Heineken gehaald bij El Basha...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:30:55 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85169042
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:07 schreef JAM het volgende:
Tot hoe laat is die toko open? Ik heb daarnet á 2.00 bilkjes Heineken gehaald bij El Basha...
Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo. :r.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:34:36 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85169165
Vroeger had je op het Hogezand een avondwinkeltje waar het naar natte hond rook, met een Marokkaanse nicht aan het roer, die altijd zijn gouden ringen aan het tellen was en een rare pet droeg, en flessen Johnnie Walker van onder de toonbank verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-08-2010 01:41:29 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:43:53 #191
37950 JAM
pi_85169542
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo. :r.
Het is inderdaad ook te godeverdomme te belachelijk voor worden. Het is dat ik wat moe ben van een potje voetballen en biertjes drinken, anders had ik me nu vreselijk op zitten winden en kut en kanker en heel veel andere krachttermen ter hande genomen. HET IS TOCH GODVERDOMME OOK TE TREURIG VOOR WORDEN.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:46:53 #192
37950 JAM
pi_85169656
Stel je eens voor dat ik 's ochtends naast m'n tosti ham kaas en m'n cappucino ook nog eens een sigaretje zou kunnen roken, stel je dat nu nog eens voor. Of dat ik 's middags met een huisgenoot in het zonnetje een glaasje wijn drink in het zonnetje (niet dat ik wijn drink, maar toch, een biertje dan) stel je eens voor dat dat zou mogen in dit kankerkankerkankerland. Het is toch ook je reinste kankerfascisme, dat is het, niets minder. Nee, godverdomme gelukkig heb ik maar te wezen dat ik bij Albert Heijn 52 verschillende soorten voorverpakte magnetronkippenvleugels in kan kopen, :r, :r, :r.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:47:31 #193
37950 JAM
pi_85169683
Nu ga ik toch maar even ergens wat bier drinken. De vinkentering zeg, :r.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 01:59:44 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85170117
Het is een wereld die van sloeber en sloppenregels aan mekaar hangt, JAM. Ik heb er ook eigenlijk geen woorden voor. Niks mag meer hier. Zo ben ik es een keertje bijna gearresteerd omdat ik middernachtelijk met stoepkrijt aan het spelen was. Het is dat er tegelijk met mijn aanhouding een ander elders werd kapotgestoken, anders hadden ze me zeker in de boeien moeten slaan. Maar dat is weer een ander verhaal.

Ik ga nog even met hobbymesjes in golfplastic hakken en dat weer op karton lijmen en dan word ik zo onderdehand weer es door de overheid gedwongen om mijn bed op te zoeken, :r.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 03:48:32 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85172200
Kijk, zoals nu hè. Het werk is volbracht, ik mag (eindelijk es een keer!) tevreden zijn over gedane zaken in verleden etmaal, dat zou ik graag vieren. Maar die hele kutstad is in grafstemming alsof het eeuwig nacht is. Er is geen druppel meer te scoren — en dat terwijl ik het zo verdiend heb. Ik denk dat ik maar es op zoek ga naar heroïne, je moet toch wat, :r.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 04:28:20 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85172615
Allemaal dankzij de PVV, lieve mensen. Mogen we die club nu eindelijk eens de schuld geven van onze collectieve ellende? Ja, dat mogen we. Als intellektuwelen zijnde. Ik zag daarnet, toen ik per ongeluk even de herhalingsuitzending van onze regiotelevisie keek, de Haagse Held Richard de Mos voorbij banjeren. Deze voormalige hamertjetik-onderwijzer, wiens ogen zo dicht bij elkaar staan dat zelfs zijn moeder hem van jongs af aan met een baviaan heeft vergeleken, mocht wat kreten uitstoten over het nieuwe Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan. Door dat nieuwe Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan (kortweg VCP) is de Haagse binnenstad eindelijk verlost van de alomtegenwoordige kankerbrengende oliemorsende voetgangeromverduwende kut-automobilist. Het is hier eindelijk weer leefbaar. Je hoort de mensen weer zingen op straat, de trams klingelen als nooit tevoren, vogels durven hun nesten weer te ontvluchten, het Spui staat spontaan vol met bloemen — maar onze morse-pratende knuffelbaviaan ziet het allemaal heel anders. Die heeft namelijk net met een gedupeerde patatboer gesproken, en die gedupeerde patatboer had het niet zo makkelijk meer; die werd door het Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan (vanaf hier: VCP) namelijk gedwongen om bij een bezorgbestelling de porties versgebakken patat per fiets naar de dichtstbijzijnde parkeergarage te brengen, waar zijn bestelbezorgbusje stond, waarmee ie via een wirwar van polderse karresporen, roadblocks en douaneposten, met liefst tien minuten vertraging jankend-en-wel op de plaats van bestemming kwam.

"Klanten krijgen koud vreten en dat komp weer op ons bordje terecht", aldus de verbolgen ondernemert.

Richard weet er wel raad mee, met dat onrecht dat de mensen keihard wordt aangedaan. Je ziet hem keihard beschuldigend nadenken.
"Den Haag zit nog potdichter als Fort Knox", zegt Richard dan laatsteoordelend tegen de camera, die uitkijkt over het Spui, dat er nog nooit zo tevreden bij heeft gelegen.
De camera filmt een fietser die van het zonnetje geniet.

Nederland lijdt, zoveel is zeker. Aan alles. Eén rondje regionale televisie en je bent van alle volkse ellende verzekerd. Zelfs de patatboeren hebben oneindige reden tot klagen, :'(, :'(, :'(.

EN WAT DOEN AL DIE HELICOPTERS HIER OM HALF VIJF 'S NACHTS BOVEN MIJN HUIS???

Welterusten, heur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-08-2010 05:46:12 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 07:03:48 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85173607
Ik dacht, ik neem es in alle vroegte de trein, gewoon ergens naartoe. Maar wat doen al die keurig aangeklede idioten hier? Hebben ze geen vakantie?
pi_85176375
Wat een paniek! Enkel omdat de nachtwinkel om twaalf uur sluit?
pi_85176737
Ter geruststelling - en als compensatie voor die eeuwige Don Draper - een foto:

pi_85176885
Met wie hebben we de eer?
pi_85177029
Hope Sandoval. Ik zag tot m'n verbazing dat ze alweer 44 is. Zou je niet zeggen, toch?
pi_85177100
Nu ja, de foto is verdacht onderbelicht.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:44:33 #203
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_85179316
Het had ook zomaar de zus van Lena Meyer-Landrut kunnen zijn.

Afb. 1.1: Meyer-Landrut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')