Inkoppertje, Claudia.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Wel verontrustend dat jullie allebei dezelfde gedachte hadden.
1) ik ben in het geheel niet volwassenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral verontrustend dat volwassen kerels zulke associaties hebben bij een meisje dat eruit ziet alsof ze de puberteit nog moet bereiken.
Een preferentie voor zware 'shock'-whiskies is een bekende valkuil voor romantiserende niet-kenners. Laphroaig, Ardberg: het zijn de usual suspects. Later ga je de wat meer delicate en drinkbare whiskies waarderen: Dalwhinnie, Yamazaki, Macallan. En dan gewoon in een tumbler, eventueel met ijsblokjes, met chocola, of kaas. En dan beleef je ook wat, want whisky is een veelzijdige drank.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:59 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld, Ringo, maar ik maak er geen studie van. Ik vind dat hobbydrinken en het predikeren van mijn glas met termen als ruige, stugge, woeste, desolate, diep-aardse intensiteit een beetje... ja... wat zal ik zeggen. Maar ik drink graag een goed glas.
Dikke jopen zijn oké! Ik zal hem te zijner tijd feliciteren met zijn voorkeuren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan houdt als hij 14 is vast van grote tieten.
Over een jaar of 14 kotst Ivan zichzelf voor het eerst aan een toog onder en zegt dan tegen de barman: 'Wat nu, m'n moeder vermoord me.' De barman zal dan zeggen: 'Hier, dit is wat je doet. Steek twintig euro van me in je achterzak, dan ga je naar huis en zeg je: 'Mamma, er was een dronken vent in de kroeg en hij heeft me ondergekotst. Hij gaf me ook nog twintig euro voor de stomerij.', en dan geef je dat geld aan je moeder.' Zodoende gaat Ivan naar huis waar hij dit verhaal herhaalt en haar het geld overhandigt. Zij zal daar dan weer op zeggen: 'Maar Ivan, je geeft me nu veertig euro.' 'Ja,', zegt Ivan dan, 'hij heeft ook nog in m'n broek gescheten.'quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:59 schreef k_man het volgende:
Over een jaar of 14 komt Ivan voor het eerst kotsend weer thuis.
Zo Amsterdams. Zo zelfvoldaan en vanzelfsprekend. Ja, jij hoort bij Amsterdamquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef Gellius het volgende:
Dat durf ik zo niet te zeggen, Z. Ik heb zelden een fles staan. Ik drink het ook voornamelijk in restaurants als afzakkertje (ook in Braque trouwens; ze moesten glazen gaan lenen bij Juuls), en dan ben ik geen snob.
Ik heb zojuist de tweede aflevering gezien en daarin vond ik de vertwijfeling en onthechting weer wat sterker aangezet dan in de eerste aflevering. De toon is echt anders dan andere seizoenen: de personages moeten zich opnieuw verhouden met hun omgeving (met wisselend succes). De knusse veilige aardetinten nostalgie lijkt ook verzwolgen door een hardere werkelijkheid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:04 schreef Gellius het volgende:
Is it holding its own, Zood? Ik heb nog enkel aflevering 1 van seizoen 4 gezien.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:15 schreef Gellius het volgende:
A thing like that! Toch maar even kijken voor het slapen, dan.
Ach, die zodiakk is ook maar een poseur die probeert te doen alsof-ie er iets van snapt. Hij zou zo voor een gemankeerde Amsterdammer kunnen doorgaan. Iemand die zich als kenner afficheert en vervolgens poneert dat je best ijsblokjes in je whiskey kunt mikken... Tja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef Ringo het volgende:
Mag ik van u een shock-whisky voor de romantiserende niet-kenner?.
Ah.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:57 schreef zodiakk het volgende:
Even een plaatje van Don Draper tussendoor. Omdat hij, óók in seizoen 4, de king of cool is:
[ afbeelding ]
Nee, dat denk ik niet. Snobisme is altijd in relatie tot elitaire zaken. Maar om snob te zijn, moet je over die elitaire zaken méér willen zeggen dan dat je kennis erover toestaat. (Ik heb het woord nog maar even in Van Dale opgezocht.) Een kunstkenner die over kunst praat, is geen snob.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik denk dat snobisme samenhangt met elitaire onderwerpen. Kunstsnobs, wijnsnobs, whiskeysnobs, reissnobs, dat kan allemaal. Voetbalsnobs, patatsnobs, opel mantasnobs... ik weet het niet. Kun je snobistisch zijn m.b.t. ordinaire onderwerpen?
Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:07 schreef JAM het volgende:
Tot hoe laat is die toko open? Ik heb daarnet á 2.00 bilkjes Heineken gehaald bij El Basha...
Het is inderdaad ook te godeverdomme te belachelijk voor worden. Het is dat ik wat moe ben van een potje voetballen en biertjes drinken, anders had ik me nu vreselijk op zitten winden en kut en kanker en heel veel andere krachttermen ter hande genomen. HET IS TOCH GODVERDOMME OOK TE TREURIG VOOR WORDEN.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tot 24:00u, JAM. Dat is de ellende in Nederland, om klokslag twaalven moeten ze allemaal dicht. Geef mij maar die echte nightshops zoals in het buitenland, waar je zelfs om vieren nog terecht kan als je zin hebt in een biertje of een Snickers of een zak paprikachips, of nog beter, een fles wodka godverdomme – dat spul mag een winkelier hier helemaal niet verkopen van de onzichtbare poldergestapo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |