quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 02:10 schreef Ringo het volgende:
Zeg, het was me een reis. Omdat er wegens werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht maar weinig treinen reden, heb ik de plannen gewijzigd. Uiteindelijk ben ik in Enkhuizen terecht gekomen. Ik wist niet dat dat zo'n mooi stadje was! Ik kwam er aan in volle namiddagzon, maar weldra ging het knijterhard regenen. Op het terras van Het Kleine Café heb ik met een Iers biertje knus en gezellig gescholen voor 't hemelgeweld. (Wisten jullie trouwens dat er in Enkhuizen een straatje is, dat Drie Groene Eikels heet? Volgens mij stond er een huis te koop.) Toen het weer was opgeklaard, heb ik de trein richting Haarlem genomen. Wie zou daar willen wonen? De binnenstad is ontegenzeggelijk prachtig (misschien nog mooier dan die van Leiden of Delft) maar ook een toevluchtsoord voor Amsterdammers met teveel geld en te weinig verbeelding, had ik het idee. Enfin, in grand-café Brinkmann bestelde ik een kogelbiefstuk, die flink van formaat en mals van stuk was en waar men een saus bij serveerde die vaag naar vis smaakte en van mij niet had gehoeven. De patat (goed gezouten!) werd in een puntzak-in-een-puntzakhouder opgediend. Welke janhagel bedenkt zoiets potsierlijks! Na afloop koffie en whisky – de goedkoopste natuurlijk, die prima wegdronk. In de trein naar Den Haag zat ik ten slotte naast een allerheerlijkst meisje, dat het helaas niet kon laten om voortdurend te telefoneren met deze en gene, ze heeft wel drie wisselgesprekken gehad. Op het IJsselmeer was haar boot bijna omgeslagen, hoorde ik 'r vertellen. Het zal je gebeuren! Dan zat ik er vandaag toch maar warmpjes bij.
Die dient voor jullie beiden onder de 1u35m te liggen! Lekker hard weg gaan op zo'n schema en dan met nog zo'n 7 kilometer voor de boeg gaan twijfelen of je dat tempo nog wel vol kunt houden. Het groepje waarin je je tot dusverre hebt verstopt loopt langzaam van je weg en er is dan alleen nog een lange weg voor je. Ha, dat wordt dan een heerlijke strijd in je geest of je nu toch maar door moet blijven draven of toch maar een stukje wandelenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Leuk! Ik ook! Wat is je streeftijd ( of had ik dat al gevraagd?).
1.40. Maar op basis van mijn laatste trainingen weet ik niet of dat gaat lukken. Met een tijd onder de 1.45 zou ik ook wel kunnen leven, maar ik vind dat je je doelen altijd ambitieus moet stellen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Leuk! Ik ook! Wat is je streeftijd ( of had ik dat al gevraagd?).
Dat is snel! Helaas moeten we dus beiden Wolfje teleurstellen, want ik ga voor 1.55 (wat ambitieus is voor iemand met mijn ervaring en gestel). Op basis van mijn trainingen heb ik geen idee of ik daar dik onder of juist dik boven ga.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 03:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
1.40. Maar op basis van mijn laatste trainingen weet ik niet of dat gaat lukken. Met een tijd onder de 1.45 zou ik ook wel kunnen leven, maar ik vind dat je je doelen altijd ambitieus moet stellen.
Wat voor tijd loop jij eigenlijk? En de situatie die je schetst is maar al te reeelquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:59 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Die dient voor jullie beiden onder de 1u35m te liggen! Lekker hard weg gaan op zo'n schema en dan met nog zo'n 7 kilometer voor de boeg gaan twijfelen of je dat tempo nog wel vol kunt houden. Het groepje waarin je je tot dusverre hebt verstopt loopt langzaam van je weg en er is dan alleen nog een lange weg voor je. Ha, dat wordt dan een heerlijke strijd in je geest of je nu toch maar door moet blijven draven of toch maar een stukje wandelen.
Een eikenhouten vloer. We waren het meest gecharmeerd van die bamboevloer met die kleine reepjes bamboe naast elkaar. Reden dat we het niet gedaan hebben is dat die bamboevloeren helemaal niet zo stevig zijn als ons voorgespiegeld was. Volgens mij had dat er met name mee te maken dat de lak niet goed kan hechten aan het bamboe. Ik raad het dan ook niet aan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Z: wat voor vloer heb je uiteindelijk eigenlijk genomen? En wat voor bamboe had je aanvankelijk gekozen?
Hoogkant?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:04 schreef Z het volgende:
[..]
Een eikenhouten vloer. We waren het meest gecharmeerd van die bamboevloer met die kleine reepjes bamboe naast elkaar. Reden dat we het niet gedaan hebben is dat die bamboevloeren helemaal niet zo stevig zijn als ons voorgespiegeld was. Volgens mij had dat er met name mee te maken dat de lak niet goed kan hechten aan het bamboe. Ik raad het dan ook niet aan.
Bij het gajes in de Steenstraat?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 04:52 schreef Ringo het volgende:
Op de regel dat het in Hollandse steden na twaalven van armoe hongeren is geblazen, vormen de shoarmaheren van Leiden een welkome uitzondering.
Het was in een hotel inderdaad en ik heb het ook wel eens in een restaurant gezien, vloer (laklaag) was compleet verwoest.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoogkant?
Hoe ben je erachter gekomen dat bamboe niet zo stevig is? Ik meen me te herinneren dat je het over een hotel had, maar zo'n gebouw kun je wat gebruik betreft toch niet vergelijken met een woning?
Maarja, dat gebruik is ook wel héél intensief. En ze houden de vloer dan misschien ook niet goed genoeg bij?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:13 schreef Z het volgende:
[..]
Het was in een hotel inderdaad en ik heb het ook wel eens in een restaurant gezien, vloer (laklaag) was compleet verwoest.
Mijn persoonlijk record is iets van 1u39m, maar dat haal ik nu zeker niet omdat ik pas net enigszins hersteld ben van een rugblessure. Heb je al overwogen om aan de zevenheuvelenloop in Nijmegen deel te nemen? Daar zit een heel leuk stukje tussen twee heuvels in. Eerst ga je omlaag en zie je een grote mensenmassa voor je de andere heuvel op ploeteren, en dan mag je zelf weer omhoog gaanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Wat voor tijd loop jij eigenlijk? En de situatie die je schetst is maar al te reeel.
Ik vind deze kleur prachtig. Wat voor kleur hebben jullie nu?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:25 schreef Z het volgende:
Die vloeren worden inderdaad zeer intensief gebruikt. Wij waren er nogal van geschrokken, naast dat we niet echt een mooie kleur in bamboe konden vinden was het de belangrijkste reden om het niet te doen.
Nee, heb ik niet overwogen. Het schijnt een hele mooie (en zware) loop te zijn. Enige nadeel is dat het behoorlijk ver weg is. Ook wilde ik in december ook meedoen aan de Bruggenloop in Rotterdam. Maar wie weet schrijf ik me gewoon in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:33 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk record is iets van 1u39m, maar dat haal ik nu zeker niet omdat ik pas net enigszins hersteld ben van een rugblessure. Heb je al overwogen om aan de zevenheuvelenloop in Nijmegen deel te nemen? Daar zit een heel leuk stukje tussen twee heuvels in. Eerst ga je omlaag en zie je een grote mensenmassa voor je de andere heuvel op ploeteren, en dan mag je zelf weer omhoog gaan.
Ik vond dat wat te donker, we hebben nu een redelijk lichte vloer, iets geler dan naturel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind deze kleur prachtig. Wat voor kleur hebben jullie nu?
SL probeerde mij ook al over te halen voor de zevenheuvelenloop, maar ik zou dan liever een knus loopje erbij doen ipv nóg zo'n massaal evenement. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik over 2 maanden uberhaupt nog zin in hardlopen heb.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet overwogen. Het schijnt een hele mooie (en zware) loop te zijn. Enige nadeel is dat het behoorlijk ver weg is. Ook wilde ik in december ook meedoen aan de Bruggenloop in Rotterdam. Maar wie weet schrijf ik me gewoon in.
Stationsweg. Het duurde een dag voordat ik de lucht uit mijn bek had gepoetst.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:10 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bij het gajes in de Steenstraat?
De Kibboets?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stationsweg. Het duurde een dag voordat ik de lucht uit mijn bek had gepoetst.
Je begint het belachelijke er zelf nu ook van in te zien?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |