abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85181853
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:36 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, de foto is verdacht onderbelicht.
Hmm, op mijn scherm op kanteur is de foto veel donkerder dan thuis.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:05:47 #206
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_85182615
Wisten jullie dat de eerste symphonie van Brahms een heel mooi stuk is? Ik denk, misschien moesten jullie dat eens draaien.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_85184060
En het requiem van hem, draai dat ook maar eens.

Selig sind, die da Leid tragen, denn sie sollen getröstet werden.
Aldus.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:40:15 #208
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_85184177
Kom op, wees toch niet zulke snobs, met jullie klassieke muziek. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:45:44 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85184395
Ga ik naar Brahms luisteren, zeg ik terloops dat ook de liederen van Schubert prachtig zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85184702
Je hebt maar een drukke nacht gehad Ringo!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:02:46 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85185229
Dat heb ik zeker, Thisbe. En nu zit ik ook nog eens met een NS-dagkaart opgescheept, die ik in mijn benevelde enthousiasme vanochtend vroeg uit de automaat heb getrokken. Ik ben met dat kaartje nog in Amsterdam geweest, ik heb de Dam in morgenlijke stilte gezien, en toen weer terug. Toch zonde, zo'n kort heen&weer-ritje voor de prijs van ¤27,95, dus ik denk dat ik meteen maar eens de trein naar Vlissingen neem. Gewoon, omdat het kan.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:03:25 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85185272
Gaat het wel een beetje, Ringo?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:05:02 #213
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85185361
Het gaat goed hoor, Lienekien. Af en toe een nachtje zomerkolder, daar wordt een mens niet slechter van. De rust is nu weer terug.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:08:57 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85185552
Heb je wel een boek bij je? Vlissingen is ver.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:11:50 #215
37950 JAM
pi_85185686
Buiten dat om valt er werkelijk geen reet te beleven. Moet een mens dan toch naar Zeeland, ik was beslist naar Zierikzee gegaan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:15:14 #216
37950 JAM
pi_85185837
Juist was ik even, omdat ik stiekem veel betere dingen te doen heb maar me daar niet toe kon aanzetten en dat noopte tot escapisme, even de stad ingewandeld om daar een mooi boek te zoeken over de atoombom, een van mijn fascinaties. Man, die atoombom, dat is me toch wat. Ik nam een kijkje bij De Slegte en bij Verwijs (Selexyz) en wat schetst mijn verbazing, werklijk niets! Bij Selexyz hadden ze dan één boekje dat 'Hiroshima' heette en enkele ooggetuigenverslagen bevatte. Voor de rest was de hele Tweede-Wereldoorlogsectie allemaal Jood dit, Jood dat, Hitler dit, Hitler dat... Wat een armoede, zeg! Alsof er in Azië niet genoeg verkracht en van geringe hoogte met brandbommen gesmeten is om er, in ieder geval, een klein boekenkastje mee te vullen ! Zodoende heb ik mij maar voor twee euro getrakteerd op de 4de van Brahms, ook een mooi stuk. Jaja, jongens en meisjes, het leven van een pseudo-intellectueel gaat niet over rozen. Dat gaat over kernbommen en blikjes Warsteiner. Betrap ik mijzelf er nu daadwerkelijk op, dat ik gelukkig ben? Zozo.

[ Bericht 9% gewijzigd door JAM op 12-08-2010 14:20:43 ]
pi_85185974
Je kunt ook de Deltawerken gaan bezichtigen Ringo. Dan heb je tenminste weer het gevoel dat je leeft. En dan kun je zien dat ons kleine landje zo goed bestand is tegen het wassende water.
Je kunt ook gewoon op een terrasje gaan zitten met je boek.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:18:24 #218
37950 JAM
pi_85185984
Ze hadden wel een mooi boek over de moordpartijen in Leuven in de Eerste-Wereldoorlog, maar dat was wat aan de prijs.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:19:38 #219
37950 JAM
pi_85186027
Godverdomme, wat heeft die meneer Brahms toch een mooie muziek geschreven, O+, O+, O+.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:20:46 #220
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85186081
Mijn rondje westerpark ging niet geweldig. Mijn pokeren van vanochtend daarentegen wel. En nu... de nieuwe Vrij Nederland.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_85186082
Of IJmuiden Ringo, daar komt alleen geen trein meer, maar wel een draagvleugelboot die vertrekt achter Amsterdam CS.
Aldus.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:27:12 #222
37950 JAM
pi_85186350
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn rondje westerpark ging niet geweldig. Mijn pokeren van vanochtend daarentegen wel. En nu... de nieuwe Vrij Nederland.
Ze zouden dat blad Poldergestapo Nederland moeten noemen. Vrij is het hier niet hoor! Zelfs in Japan, het neo-fascisme ten top, kan je gewoon om twee uur 's nachts - of welk tijdstip van de dag dan ook - een blikje bier uit een automaat trekken en rustig op straat, in de frisse lucht, van je biertje genieten. Nee, dat moet je hier eens proberen! Godverdomme,- ik wind me er nog steeds over op.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:30:38 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85186512
Nou, voorlopig had ik het te stellen met een vreemde brief van het UWV, waarop ik echt dringend moest reageren. Wat een spelfouten, mensen, :N. En nog leugenachtig ook: zeggen dat ze mij hebben geprobeerd te bellen en ik zou niet hebben opgenomen. Dank je de koekoek!

Nu moet ik toch echt effe weg, Zeeland lonkt. Zierikzee? Waarom ook niet. Als de trein daar stopt. Ik neem de verse Groene mee en kijk wat uit het raam. Dat wordt mijn dag. En een harinkie eten! Of twee! :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 13-08-2010 03:43:21 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:31:34 #224
37950 JAM
pi_85186566
Ik denk dat de trein niet eens in de buurt van Zierikzee komt,- vanaf Goes kan je de bus nemen. :).
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:32:48 #225
15967 Frollo
pi_85186630
Gezien je posttijden van het afgelopen etmaal durf ik te wedden dat je in de trein in slaap dondert, Ringo.

Maar have fun. :)
pi_85186834
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Och troost je, ik moet nog vandaag. En mijn conditie is niet best meer.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:50:54 #227
11923 I.R.Baboon
pi_85187450
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:27 schreef JAM het volgende:

[..]

Ze zouden dat blad Poldergestapo Nederland moeten noemen. Vrij is het hier niet hoor! Zelfs in Japan, het neo-fascisme ten top, kan je gewoon om twee uur 's nachts - of welk tijdstip van de dag dan ook - een blikje bier uit een automaat trekken en rustig op straat, in de frisse lucht, van je biertje genieten. Nee, dat moet je hier eens proberen! Godverdomme,- ik wind me er nog steeds over op.
Ik ben heel blij dat ik vanaf zaterdag weer stop met drinken, want dan heb ik van dat soort problemen ook geen last meer.

(overigens is bavaria alcoholvrij wit ook best goed te drinken. Maar goed, niet te veel burgerlijk gezeik, morgen ga ik nog even doorzakken omdat het kan)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:51:22 #228
11923 I.R.Baboon
pi_85187466
Geniet ervan, Ringo. Geniet ervan. Het echte vrije leven!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:46:05 #229
37950 JAM
pi_85189874
Nou, godverdomme, het wil niet opschieten met dat boek zeg. Ben ik me een partij verdrietig geworden, man-oh-man. Ik had eindelijk een mooi boek gevonden, thans, het klonk goed en kon op goede recenties rekenen (Racing the Enemy; Stalin, Truman and the surrender of Japan - wat ik erover gelezen heb gaat het geen boek worden waarvan ik denk: 'Nu, voor die uitleg valt ook wat te zeggen.', maar dat maakt het alleen maar interessanter), denk ik; 'Laat ik eens bij THE AMERICAN BOOK CENTER kijken of ze 'm daar kunnen aanleveren.'... en ja hoor, helemaal niets! Er lag er nog een in grote letterdruk (waarom ze zo'n boek in grote letterdruk uitgeven is me ook een raadsel) ergens in een magazijn in Nashville en wellicht zouden ze die voor vijfenveertig euro binnen vijf weken kunnen laten komen. Wat een rampenplan toch weer! Nee, de POKERBIJBEL, dat is geen probleem. Ik kan jullie zeggen dat ik werkelijk geen réét in poker ben geïnteresseerd (thans niet om er over te lezen; ik lees ook geen voetbal- of kookboeken, moet je maar denken) en al helemaal niet in de bijbel, laat staan een pokerbijbel. Nee, godverdomme, al die boeken die daar stonden te schreeuwen wat voor een jurkje ik in het nieuwe seizoen aan moet of de Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen... daar heb je het dan maar mee te doen,- wat een gelul toch weer allemaal, wat een onzin!
pi_85190057
Allemachtig, de verveling heerst hier wel enorm, niet? De een vlucht met de trein bijna het land uit, de ander produceert baby's bij de vleet en dan heb je nog de gekken die hun sociale status af laten hangen van een pauperdrank als whiskey en volkomen van de pot gerukte dorpsmalloten die op zoek zijn naar boeken over een pietluttig ding als de atoombom. Drie betekenisvolle puntjes zijn hier wel op hun plek: ...

Zo, ik ga weer verder met keelzang.
Spelenderwijs wijzer worden.
pi_85190182
Ok, dan zal ik wel even de snob uithangen. Whisky. Geen whiskey.
Hebben we dat ook weer gehad.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85190560
Ligt er aan uit welke regio het komt. Hoe dan ook, het is altijd bocht, bah.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:10:44 #233
15967 Frollo
pi_85191011
Maar IR, waarom stoppen met drinken? Minderen is toch ook OK?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:14:02 #234
11923 I.R.Baboon
pi_85191155
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Frollo het volgende:
Maar IR, waarom stoppen met drinken? Minderen is toch ook OK?
Dam tot Dam en halve marathon. Stoppen zorgt ervoor dat ik vanzelf ook meer ga trainen & op tijd naar bed ga. Minderen leidt tot niks.
pi_85191191
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:01 schreef Korstje het volgende:
Ligt er aan uit welke regio het komt. Hoe dan ook, het is altijd bocht, bah.
Indien geen regio gespecificeerd, verdient de e-loze de voorkeur.
En de snakkerij was zeker zonder e.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:15:37 #236
15967 Frollo
pi_85191232
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dam tot Dam en halve marathon. Stoppen zorgt ervoor dat ik vanzelf ook meer ga trainen & op tijd naar bed ga. Minderen leidt tot niks.
Tja, zoals ik ook al tegen Gellius zei toen jij liever een babykamer ging schilderen dan Starcraft spelen: het is maar waar je je prioriteiten legt.
pi_85193241
Een kind van zes rijg ik aan m'n mes.
Graag op anoniem
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:44:40 #238
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_85194870
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:46 schreef JAM het volgende:
Nou, godverdomme, het wil niet opschieten met dat boek zeg. Ben ik me een partij verdrietig geworden, man-oh-man. Ik had eindelijk een mooi boek gevonden, thans, het klonk goed en kon op goede recenties rekenen (Racing the Enemy; Stalin, Truman and the surrender of Japan - wat ik erover gelezen heb gaat het geen boek worden waarvan ik denk: 'Nu, voor die uitleg valt ook wat te zeggen.', maar dat maakt het alleen maar interessanter), denk ik; 'Laat ik eens bij THE AMERICAN BOOK CENTER kijken of ze 'm daar kunnen aanleveren.'... en ja hoor, helemaal niets! Er lag er nog een in grote letterdruk (waarom ze zo'n boek in grote letterdruk uitgeven is me ook een raadsel) ergens in een magazijn in Nashville en wellicht zouden ze die voor vijfenveertig euro binnen vijf weken kunnen laten komen. Wat een rampenplan toch weer! Nee, de POKERBIJBEL, dat is geen probleem. Ik kan jullie zeggen dat ik werkelijk geen réét in poker ben geïnteresseerd (thans niet om er over te lezen; ik lees ook geen voetbal- of kookboeken, moet je maar denken) en al helemaal niet in de bijbel, laat staan een pokerbijbel. Nee, godverdomme, al die boeken die daar stonden te schreeuwen wat voor een jurkje ik in het nieuwe seizoen aan moet of de Queese voor de Draak van Langfaranbambamtjikkiepram door Bkulubée en zijn vijftien Toverelfen... daar heb je het dan maar mee te doen,- wat een gelul toch weer allemaal, wat een onzin!
http://ifile.it/ryl1s5m/0674022416_Racing_the_Enemy.rar
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_85196405
KP, een - en misschien wel de enige - baken van licht in deze topic.
pi_85197034
Gemiste kans voor de Gellius-award, Korstje!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:45:54 #241
37950 JAM
pi_85208656
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:51:49 #242
37950 JAM
pi_85208984
Zo, maar dat is even gaaf zeg. Dank je wel KP. :).
pi_85210282
Ik denk dat de werkelijke superioriteit niet zit in de dingen waar men zich in het leven mee bezig houdt, maar in de manier waarop men met ze omgaat.

Willekeurige opinie #talloos.
pi_85212035
Hoe zen, pope.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:10:16 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85216247
Zeg, het was me een reis. Omdat er wegens werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht maar weinig treinen reden, heb ik de plannen gewijzigd. Uiteindelijk ben ik in Enkhuizen terecht gekomen. Ik wist niet dat dat zo'n mooi stadje was! Ik kwam er aan in volle namiddagzon, maar weldra ging het knijterhard regenen. Op het terras van Het Kleine Café heb ik met een Iers biertje knus en gezellig gescholen voor 't hemelgeweld. (Wisten jullie trouwens dat er in Enkhuizen een straatje is, dat Drie Groene Eikels heet? Volgens mij stond er een huis te koop.) Toen het weer was opgeklaard, heb ik de trein richting Haarlem genomen. Wie zou daar willen wonen? De binnenstad is ontegenzeggelijk prachtig (misschien nog mooier dan die van Leiden of Delft) maar ook een toevluchtsoord voor Amsterdammers met teveel geld en te weinig verbeelding, had ik het idee. Enfin, in grand-café Brinkmann bestelde ik een kogelbiefstuk, die flink van formaat en mals van stuk was en waar men een saus bij serveerde die vaag naar vis smaakte en van mij niet had gehoeven. De patat (goed gezouten!) werd in een puntzak-in-een-puntzakhouder opgediend. Welke janhagel bedenkt zoiets potsierlijks! Na afloop koffie en whisky – de goedkoopste natuurlijk, die prima wegdronk. In de trein naar Den Haag zat ik ten slotte naast een allerheerlijkst meisje, dat het helaas niet kon laten om voortdurend te telefoneren met deze en gene, ze heeft wel drie wisselgesprekken gehad. Op het IJsselmeer was haar boot bijna omgeslagen, hoorde ik 'r vertellen. Het zal je gebeuren! Dan zat ik er vandaag toch maar warmpjes bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 13-08-2010 02:25:28 ]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:52:29 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85217377
Ik zoek een boek.

_O-. En ook: _O-.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 04:31:49 #247
11923 I.R.Baboon
pi_85217617
Wat een avontuur. Ik was vanavond naar Pluk de Nacht voor een openluchtfilm, daarna was mijn band lek en ging ik nog even afteren bij iemand die veel GBL schonk, en waar ik de whiskey en perzikenlikeur (bij gebrek aan bier) opgemaakt heb.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:21:23 #248
37950 JAM
pi_85217968
Zojuist heb ik mij verlost van mijn thermische vest. Ik had nog een poging gewaagd een diefstal te plegen uit een niet nader te nomen café; maar juist toen ik op de WC stond met een krat Hertog Jan in mijn hand en mij zelf aan het bedenken was (juist schrijf ik; mij bezelf aan het denken - PRACHTIG, PRACHTIG!)... juist mij bezelf aan het denken was hoe dat nu in de weinige zakken voorhanden op te bergen, kwam er een man het toilet binnen die zei: 'Geef maar terug.' Discussie kwam er niet. In mijn dronkenmanschap volgde ik zijn gebed op en vervloekte ik mijzelf dat ik eerder op de avond beweerd had dat ik 'prelimenarily' het mooiste Engelse woord had gemeend, terwijl dat helemaal niet bestaat. Dan maar elbow, naar de zingende detective.
pi_85251570
Primrose was het, toch?
pi_85255281
Z: wat voor vloer heb je uiteindelijk eigenlijk genomen? En wat voor bamboe had je aanvankelijk gekozen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85255458
Het schilderwerk in huize Gellius nadert zijn voltooiing. Ik durf het bijna niet te posten, wat met alle Tom Waitsromantiek alhier. Het lijkt zo bleekjes. Maar het is toch echt satijnglanslak, hoor.
pi_85256909
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 02:10 schreef Ringo het volgende:
Zeg, het was me een reis. Omdat er wegens werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht maar weinig treinen reden, heb ik de plannen gewijzigd. Uiteindelijk ben ik in Enkhuizen terecht gekomen. Ik wist niet dat dat zo'n mooi stadje was! Ik kwam er aan in volle namiddagzon, maar weldra ging het knijterhard regenen. Op het terras van Het Kleine Café heb ik met een Iers biertje knus en gezellig gescholen voor 't hemelgeweld. (Wisten jullie trouwens dat er in Enkhuizen een straatje is, dat Drie Groene Eikels heet? Volgens mij stond er een huis te koop.) Toen het weer was opgeklaard, heb ik de trein richting Haarlem genomen. Wie zou daar willen wonen? De binnenstad is ontegenzeggelijk prachtig (misschien nog mooier dan die van Leiden of Delft) maar ook een toevluchtsoord voor Amsterdammers met teveel geld en te weinig verbeelding, had ik het idee. Enfin, in grand-café Brinkmann bestelde ik een kogelbiefstuk, die flink van formaat en mals van stuk was en waar men een saus bij serveerde die vaag naar vis smaakte en van mij niet had gehoeven. De patat (goed gezouten!) werd in een puntzak-in-een-puntzakhouder opgediend. Welke janhagel bedenkt zoiets potsierlijks! Na afloop koffie en whisky – de goedkoopste natuurlijk, die prima wegdronk. In de trein naar Den Haag zat ik ten slotte naast een allerheerlijkst meisje, dat het helaas niet kon laten om voortdurend te telefoneren met deze en gene, ze heeft wel drie wisselgesprekken gehad. Op het IJsselmeer was haar boot bijna omgeslagen, hoorde ik 'r vertellen. Het zal je gebeuren! Dan zat ik er vandaag toch maar warmpjes bij.
pi_85257123
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
halve marathon.
Leuk! Ik ook! Wat is je streeftijd ( of had ik dat al gevraagd?).
pi_85269952
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Die dient voor jullie beiden onder de 1u35m te liggen! Lekker hard weg gaan op zo'n schema en dan met nog zo'n 7 kilometer voor de boeg gaan twijfelen of je dat tempo nog wel vol kunt houden. Het groepje waarin je je tot dusverre hebt verstopt loopt langzaam van je weg en er is dan alleen nog een lange weg voor je. Ha, dat wordt dan een heerlijke strijd in je geest of je nu toch maar door moet blijven draven of toch maar een stukje wandelen :).
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:16:15 #255
11923 I.R.Baboon
pi_85270162
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:43 schreef zodiakk het volgende:

[..]

1.40. Maar op basis van mijn laatste trainingen weet ik niet of dat gaat lukken. Met een tijd onder de 1.45 zou ik ook wel kunnen leven, maar ik vind dat je je doelen altijd ambitieus moet stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')