Ik kan ook niet echt wijzer worden uit je verhaal en heb geen ervaring als werknemer bij de Mc. Voortaan eerder van huis en wel kleding meenemen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef blackscell het volgende:
Mag dit? Heb nu ook een brief ontvangen en weet niet echt wat ik ermee moet moet ik iets terugsturen ofzo?
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef Asgard het volgende:
Wat een stel nazi's daar man.
Je moest 15:00 uur beginnen, maar je begon om 14:58 en dus was je te laat?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
Werken bij de McDonaldsHeb je geen eergevoel ofzeau?
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef blackscell het volgende:
Het is kansloos werk dus neem wel binnenkort ontslag, en mijn officiele waarschuwingsbrief zat vol met fouten en zelfs mijn naam was verkeerd geschreven
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.
Als TS 5 minuten overwerkt dan is er niets aan de hand, maar oweeee als TS paar minuten te laat komt. Maar ja denk maar zo dat de manager God is van zijn MacDonalds landje en nooit hogerop zal komen
Niet als inklokken niet gelijk staat aan beginnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef DahBigKahuna het volgende:
15:00 beginnen en om 14:48 inklokken
Om 16:00 beginnen en om 15:57 inklokken?
Misschien ligt het aan mij, maar dat is toch op tijd?
Je moet om die tijd op de werkvloer staan, niet dan nog eens gaan omkleden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef DahBigKahuna het volgende:
15:00 beginnen en om 14:48 inklokken
Om 16:00 beginnen en om 15:57 inklokken?
Misschien ligt het aan mij, maar dat is toch op tijd?
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jrquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef rishi120 het volgende:
Maar TS, wat verdien je per uur?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index
Bruto????quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jr
Tering.... ik had het daar niet eens een week volgehouden met zo'n salaris! Toen ik 16 was verdiende ik 5,60 of zoiets .quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Die brief zou ik naar het hoofdkantoor sturen, dan kunnen ze die leidinggevende ontslaan.
Wat een bosmongool.
Inderdaad! Mijn idee. Gewoon doen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Die brief zou ik naar het hoofdkantoor sturen, dan kunnen ze die leidinggevende ontslaan.
Wat een bosmongool.
QFTquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Wat een bosmongool.
Ik kom altijd 1 minuut van te voren binnenwandelen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.
Als TS 5 minuten overwerkt dan is er niets aan de hand, maar oweeee als TS paar minuten te laat komt. Maar ja denk maar zo dat de Manager God is van zijn MacDonalds landje en nooit hogerop zal komen
Nja omdat ik altijd minstens 10 minuut overwerk maar dan wel jankt voor 2 min te laat hb ik wel moeite.. En wat als je vroeg bent, vorig x werd er ook gezeikt toen ik te vroeg had ingelokt want het moet precies 5 minuut en niet later dus dan mag je 8ter dat apparaat gaan staan totdat het tijd is om in te klokke..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
Er zijn vast regels over dat je x minuten voor je werktijd aanwezig moet zijn en dat je voor je officiele starttijd in vol ornaat en volledig inzetbaar op de werkvloer moet zijn en niet ergens in het gebouw.
Heb overigens wel een hekel aan de minuten mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig. Hoeveel moeite is het nou om 10 minuten voor tijd aanwezig te zijn.
geloof me, dat gaat er bij elke mac zo zielig aan toe, kreeg een keer een te laat briefje omdat ik 2 minuten later inklokte.. ik zei al.. we pasten helaas niet met z'n 12'en in de veel te kleine kleedkamer ik moest wachten..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef HugoBaas het volgende:
Je was toch op tijd ingeklokt?
Ik zou zelf ontslag nemen als mensen zo dom gaan lopen janken om niets.
Ik ben wel benieuwd wat voor vreemde dingen er in de huisregels staan die TS ook ondertekend zou moeten hebben volgens die brief.quote:
Eerst is? Wil je mee naar die cursus? Kan voor jou ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Batsies het volgende:
Laat die manager eerst is een typ / taalcursus doen
De jeugd vroeger was altijd op tijd?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
Er zijn vast regels over dat je x minuten voor je werktijd aanwezig moet zijn en dat je voor je officiele starttijd in vol ornaat en volledig inzetbaar op de werkvloer moet zijn en niet ergens in het gebouw.
Heb overigens wel een hekel aan de minuten mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig. Hoeveel moeite is het nou om 10 minuten voor tijd aanwezig te zijn.
5 minuten van te voren aanwezig zijn bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat voor vreemde dingen er in de huisregels staan die TS ook ondertekend zou moeten hebben volgens die brief.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerst is? Wil je mee naar die cursus? Kan voor jou ook geen kwaad.
De tering heyquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:57 schreef fivenine het volgende:
[..]
geloof me, dat gaat er bij elke mac zo zielig aan toe, kreeg een keer een te laat briefje omdat ik 2 minuten later inklokte.. ik zei al.. we pasten helaas niet met z'n 12'en in de veel te kleine kleedkamer ik moest wachten..
boeie! te laat briefje
Ja de sadness kwam pas toen ik mijn eerste Officiele waarschuwing kreeg.. kreeg namelijk de volgende dag nog 1 om het zelfde verhaal maar de managers hadden niet goed gecommuniceerd wie hem nou aan mij zou gegeven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:07 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
De tering hey![]()
Wat een organisatie
nja omgaan niet echt, al zeg je maar iets tegenspraak dan dreigt hij al met officiele waarschuwingen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:08 schreef bunker2 het volgende:
Écht respect TS dat je met dat soort plebs om kunt gaan. Goed dat je werkt, ik zou ook niet voor de MD kiezen maar ok.
je kunt ook een mail terug sturen. btje nette woorden gebruiken (we kunnen hier wel ff met je meedenken) en dan P&O op het hoofdkantoor CCen. mail heb ik al voor je: claudia punt meijer at nl punt mcd punt com.
nice!
Vertelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef fivenine het volgende:
Ts, vertel ze eens iets over de pauzes bij de Mac..
of de 5 seconden regel
Gebruiken ze echt de 5 seconde regel als er eten valt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef fivenine het volgende:
Ts, vertel ze eens iets over de pauzes bij de Mac..
of de 5 seconden regel
Alleen in de rushquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:21 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Gebruiken ze echt de 5 seconde regel als er eten valt?
Wanneer TS die huisregels heeft ondertekend dient hij zich daar aan te houden. 5 minuten van tevoren op de vloer wordt op meer werkplekken toegepast (al krijg je er meestal geen officiële waarschuwing voor als je je er niet aan houdt).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou simpelweg een brief terugsturen dat je op tijd was, en je best 5 minuten voor tijd in wil klokken, maar dat je dan voortaan ook 5 minuten voor tijd uitklokt en naar huis gaat.
Ik vind het zo'n gelul, om 15:00 beginnen is om 15:00 beginnen. Niet om 14:55 en ook niet om 15:05. Als de werkgever vind dat je eerst handelingen moet verrichten voor je iets kan doen, dan ga je die handelingen verrichten om 15:00. Als je werkgever dat niet goed vind, dan kan hij a) meer betalen zodat de uren gedekt worden of b) de procedure aanpassen zodat het niet nodig is.
Ik vind de opmerkingen van de mensen dat je niet moet zeuren om 5 minuten belachelijk. Je maakt met je werkgever een afspraak om voor bedrag x een aantal uren (minuten) te werken. Als de werkgever wil dat je meer werkt, moet bedrag x omhoog of afspreken dat je voor bedrag x langer werkt. Zo simpel is het.
zo gaat het bij de mac.. slavendrijvers..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wanneer TS die huisregels heeft ondertekend dient hij zich daar aan te houden. 5 minuten van tevoren op de vloer wordt op meer werkplekken toegepast (al krijg je er meestal geen officiële waarschuwing voor als je je er niet aan houdt).
Precies.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou simpelweg een brief terugsturen dat je op tijd was, en je best 5 minuten voor tijd in wil klokken, maar dat je dan voortaan ook 5 minuten voor tijd uitklokt en naar huis gaat.
Ik vind het zo'n gelul, om 15:00 beginnen is om 15:00 beginnen. Niet om 14:55 en ook niet om 15:05. Als de werkgever vind dat je eerst handelingen moet verrichten voor je iets kan doen, dan ga je die handelingen verrichten om 15:00. Als je werkgever dat niet goed vind, dan kan hij a) meer betalen zodat de uren gedekt worden of b) de procedure aanpassen zodat het niet nodig is.
Ik vind de opmerkingen van de mensen dat je niet moet zeuren om 5 minuten belachelijk. Je maakt met je werkgever een afspraak om voor bedrag x een aantal uren (minuten) te werken. Als de werkgever wil dat je meer werkt, moet bedrag x omhoog of afspreken dat je voor bedrag x langer werkt. Zo simpel is het.
In dat geval zou ik even langs je manager lopen en vragen waar het staat dat jij 5 minuten eerder aanwezig dient te zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef blackscell het volgende:
[..]
Net me huisregels gecheckt, zie nergens dat ik 5 minuten van te voren aanwezig moet zijn? Het is alleen dat me manager dat al zei begin van me werkdag maar nergens in m'n huisregels te vinden.
Because of the metric system?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik was laatst in een mac hier aan het Damrak en daar verkochten ze geen Quarter Pounders![]()
Wie kan mij uitleggen waarom?
idd gezeik over een aantal minuten. Maar ts krijgt wel gewoon betaald voor de 5 minuten die hij eerder inklokt en ook voor de tijd die hij overwerkt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:26 schreef Asgard het volgende:
Precies.
Ook zo debiel is het precies op tijd beginnen en als je dat niet doet krijg je een waarschuwing, maar als je dagelijks langer blijft zonder daarvoor betaald te krijgen is dat geen probleem.
Gelukkig werk ik niet bij de Mac en heb ik dat ook nooit gedaan..
Waarom zou je 10 minuten voor tijd aanwezig zijn als je pas 10 minuten later gaat werken? Helemaal als het om dit soort beroepen gaat. Gewoon om 6 uur klokken en dan de vloer op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Oh, ik werkte ook bij McDonalds, na 3 jaar mocht ik zelf milkshakes maken. Maar ben ontslagen omdat ik stiekum zonder af te rekenen de donuts op at. Nu mag ik gelukkig al jaren flitsen langs de snelweg.
Dus als je ontslagen wordt kun je altijd nog gaan flitsen.
Nou, druk gewoon op Volg topic en het verschijnt in je MyATquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef Maanvis het volgende:
dit is een topique dat ik heel leuk vind om te lezen en dus ook wil volgen.
Dit is volgensmij zo automatic generated brief.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]Wat een amateuristische kutmanager heb je, hij kan nieteens in ABN een brief opstellen. Welk filiaal en in welke stad enzo staat jouw McToko dan?
Da's nog veel erger, als iedereen zo'n brief vol fouten krijgt bij een officiële waarschuwing.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is volgensmij zo automatic generated brief.
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladderquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
En wat loopt iedereen hier stom te doen met reacties als ''MC'' ''klap die swa op z'n muiiilll''. Kom op als je 16 bent zul je toch op een bepaalde manier je inkomsten moeten vergaren.
Juist niet. Vuilnismannen verdienen nog redelijk en hebben een belangrijke taak. McDonaldsmedewerkers niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladder.
Ik snap de meeste mensen eigenlijk hier niet, ik vind het zelf persoonlijk normaal om wat eerder op je werk aanwezig te zijn, je moet je bijvoorbeeld omkleden etc. het word standaard van je verwacht in dit soort toko's. je moet je omkleden en om x tijd klaar te zijn om meteen aan het werk te gaan. maar ik vind persoonlijk ook als je bv tot 1800 werkt dat je dan ook stipt om 1800 eigenlijk klar bent en als je dan langer werkt dat je dan overwerkt betaald krijgt, ik lach me altijd rot hoe bijvoorbeeld supermarkten hun personeel altijd 15 tot 30 min aftroggellen na sluitingstijd etc. dat is full time 50 uur op jaar basis*quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
I know, MC staat sowieso al bekend als kut bedrijf en om hun slechte lonen en hun organisatorische ge-nsb.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladder.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I know, MC staat sowieso al bekent als kut bedrijf om hun slechte lonen en hun organisatorische ge-nsb.
Oke, slecht voorbeeld, maar je snapt mequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Juist niet. Vuilnismannen verdienen nog redelijk en hebben een belangrijke taak. McDonaldsmedewerkers niet.
Ik heb ook wel eens ploegchef gespeeld bij een fabriek en alles draait door tijdens de wissel van ploegen. Dan is het gewoon heel prettig als je even bij een kop koffie koppen kunt tellen en kijken wie je hebt en wat ze al kunnen, als je een tekort komt moet je wat verzinnen. De ploeg die vrij is loopt dan ook met zijn allen tegelijk weg, dus als je een tekort komt moet je snel eentje vragen om even te blijven. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
Ik snap de meeste mensen eigenlijk hier niet, ik vind het zelf persoonlijk normaal om wat eerder op je werk aanwezig te zijn, je moet je bijvoorbeeld omkleden etc. het word standaard van je verwacht in dit soort toko's. je moet je omkleden en om x tijd klaar te zijn om meteen aan het werk te gaan. maar ik vind persoonlijk ook als je bv tot 1800 werkt dat je dan ook stipt om 1800 eigenlijk klar bent en als je dan langer werkt dat je dan overwerkt betaald krijgt, ik lach me altijd rot hoe bijvoorbeeld supermarkten hun personeel altijd 15 tot 30 min aftroggellen na sluitingstijd etc. dat is full time 50 uur op jaar basis*
maar ik kan me helemaal vinden in een werkgever die verwacht dat je als je 3 uur begint dat je voro die tijd al omgekleed bent en klaar bent voor je werkzaamheden
Je moet teruggaan naar je manager en vragen waar het staat dat je 5 minuten van te voren dient in te klokken/aanwezig dient te zijn. Terug schrijven moet je sowieso niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..
Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
De volgende keer dat je naar de wc moet neem je de brief even mee. Daar veeg je je reet mee af en dan stuur je het netjes terug naar je manager.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..
Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
Ja precies, mensen worden net zo pervers als het systeem dat je ze oplegt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bedrijven als de McDonalds en veel supermarkten willen elke laatste dubbeltje uit hun werknemers halen, dan gaat die werknemer ook anders redeneren. Maar als je baas gewoon goed voor je zorgt en niet op een dubbeltje kijkt, dan let je ook een beetje op je baas en dan kom je 5 minuten eerder als die dat prettig vindt. Wat zijn nou 5 minuten? Wat zijn nou een paar duppies? Als de baas er niet moeilijk over doet dan het personeel meestal ook niet.
Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef rub3n het volgende:
Gewoon eerder van huis en zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt.
Mijn dienst hadden ze op een gegeven moment ingekort naar 18:15 (ipv. 18:30) en toen ik daar wat van zei, zei mijn leidinggevende: Je begint ook nooit om 16:10 maar om (kijkt op horloge) 16:20. Maakte voor mijn eindtijd niks uit, omdat ik dan tussen 16:40 en 16:55 altijd een kwartier uit mijn neus zat te vreten. Dus ben ik gewoon om 16:10 begonnen en elke dag een kwartier overtijd opgeschreven. Gewoon doen wat er gevraagd wordt en zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Zo werkt dat bij bijbaantjes.
Als dat in zijn contract staat en hij daar voor heeft getekend heeft tie dat maar te doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.
Ach, jij krijgt het kennelijk ook niet voor elkaar om een post zonder fouten te plaatsen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
![]()
, kunnen ze niet eens een foutloze standaard brief maken daar. Wat een paupers.
Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:51 schreef Palomar het volgende:
Of wellicht ben je te oud. Dat schijnt bij zulk soort toko's ook nog wel eens reden te zijn om je er snel uit te willen hebben.
Buiten de reden dat het de slechste reden is, is het ook de slechtste brief die ik ooit gelezen hebquote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...
Maar ontopic, dat je er een officiële waarschuwing voor krijgt is wel zwaar zwak, ik werk nu 3 jaar bij de McD en ben wel vaker te laat 'ingeklokt' maar nooit een waarschuwing gehad, dus dan zal er wel een andere reden bij zitten om jouw een officiële waarschuwing te geven.
Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
Helemaal niets.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Adresgegevens staan onderaan de brief, die zijn niet weggehaald. Het gaat om het filiaal in Berkhoutquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]Wat een amateuristische kutmanager heb je, hij kan nieteens in ABN een brief opstellen. Welk filiaal en in welke stad enzo staat jouw McToko dan?
Met niemand problemen ook met de managers geen problemen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:38 schreef phpmystyle het volgende:
TS, hoe is de verhouding tussen jou en je andere collega's?
Werkt TS is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
![]()
dát dus. en ik zou de, met rozenschaar afgeknipte, pink van de vriendin van de 'manager' toevoegen. heb je helemaal een tof verhaal.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
De volgende keer dat je naar de wc moet neem je de brief even mee. Daar veeg je je reet mee af en dan stuur je het netjes terug naar je manager.
Dan heb je later weer een leuke anekdote voor de kleinkinderen.
Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaaldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus.![]()
En dwingende wetgeving en CAO gaan boven contract, dat weet ik dan weer wel.
Ja in guldens misschien. Hier kun je je makkelijk in vergissen. Net als denken dat een biertje voor de eurotijd 2 gulden kostte.quote:[ Bericht 0% gewijzigd door Batsies op 10-08-2010 17:04 ]
Rock-N-Rolla
Tering.... ik had het daar niet eens een week volgehouden met zo'n salaris! Toen ik 16 was verdiende ik 5,60 of zoiets .
Oké, als je ze betaald krijgt heeft TS niets te zeuren inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaald
Is dat zo? Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je gewoon werd betaald voor je werktijd volgens het rooster, en de klok er was om daar vanaf te trekken als je korter werkte, en om overuren te registreren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaald
Ik verdiende in de horeca toch 18 gulden per uur.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:35 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Ja in guldens misschien. Hier kun je je makkelijk in vergissen. Net als denken dat een biertje voor de eurotijd 2 gulden kostte.
Als je 16 bent, krijg je waar dan ook (detailhandel, fastfoodketens, vakantiewerk) het minimum, zoniet net iets boven. maar niet het dubbele. Voor jou nog 2000 16 jarigen die dat werk willen doen.
Bij ons werd je ook betaald volgens het rooster, als er overuren werden gemaakt dan werd de tijd aangepast.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je gewoon werd betaald voor je werktijd volgens het rooster, en de klok er was om daar vanaf te trekken als je korter werkte, en om overuren te registreren.
Nee bij de McDonald's word je 100% zeker betaald op basis van je geklokte uren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:17 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Bij ons werd je ook betaald volgens het rooster, als er overuren werden gemaakt dan werd de tijd aangepast.
Klopt die link wel? en geef meteen een link naar dit topic, of geef aan dat het om 2 minuten gaat...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:19 schreef Joran-Joran het volgende:
http://i38.tinypic.com/2utthea.jpg
Alleen al door het opstellen van zo'n brief zou je zo'n lul er direct uit moeten mogen gooienquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:27 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Klopt die link wel? en geef meteen een link naar dit topic, of geef aan dat het om 2 minuten gaat...
Of nog beter: Bemoei je met je eigen zaken en laat TS het zelf uitzoeken...
Hoi, het gaat hier dus echt om 2 a 3 minuten en zal ook af te lezen zijn van m'n klokgegevens..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:27 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Klopt die link wel? en geef meteen een link naar dit topic, of geef aan dat het om 2 minuten gaat...
Of nog beter: Bemoei je met je eigen zaken en laat TS het zelf uitzoeken...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef fivenine het volgende:
als of je de rest van je leven patties wil flippen
Auto's wassen en poetsen bij een Daihatsu garage... 5 euro per uur zwart...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:55 schreef blackscell het volgende:
Maarehh ben best wel benieuwd, wat deden jullie voor werk toen jullie 16 jaar waren en ongv. hoeveel kreeg je betaald?
Supermarkt, weet niet meer hoeveel ik kreeg maar ik heb nooit minder dan ¤4 p/u verdiend volgens mij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:55 schreef blackscell het volgende:
Maarehh ben best wel benieuwd, wat deden jullie voor werk toen jullie 16 jaar waren en ongv. hoeveel kreeg je betaald?
zie die tip over de groenteboer (of andere kleine winkels). of ga naar het uitzendbureau, ze liggen voor het oprapen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef blackscell het volgende:
Ik wou bij TNT post gaan werken heb namelijk gehoord dat je als zaterdag postbode goed verdient..
Weet iemand nog iets beters? Voor doordeweeks bijv. ben niet iemand van vakkenvullen
Nee die andere mac 2 kilometer verderop heeft wel gezond voerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef DSR het volgende:
mmm ik wou eigenlijk zondag gaan eten met m'n kids bij die betreffende mac donnalds.
Misschien toch maar niet...
misschien gaan ze daar wel normaal om met de zeer strenge eisen van het hoofdkantoor op het gebied van voedselhygiëne. gezond is natuurlijk iets anders dan lekker, smaken verschillen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:33 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Nee die andere mac 2 kilometer verderop heeft wel gezond voer
Precies, ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van wat TS allemaal uitkraamt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien gaan ze daar wel normaal om met de zeer strenge eisen van het hoofdkantoor op het gebied van voedselhygiëne. gezond is natuurlijk iets anders dan lekker, smaken verschillen.
de hoge standaard moet gehaald worden. deze toko kan zelfs op tijdelijke sluiting en zeker een andere chef rekenen, als het verhaal (wellicht wat rancuneus) van ts klopt.
Deze werk zelf verrichtenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:37 schreef blackscell het volgende:
[..]
Ik heb niks te bewijzen ik weet dat het zo is want ik moet deze werk zelf verrichten, maar goed als jij wilt geloven dat ze alles vernieuwen, elke 20 min. een voorraad weggooien moet je dat vooral doen
Verwachten van een 16-jarige dat hij de nieuwe klokkenluider wordt die de corporate fatcats gaat aanpakken en vervolgens een filmische exit doet waar men jaren later het nog over gaat hebben op de werkvloer!quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:57 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Deze werk zelf verrichten
Blijkbaar vind je het maar een smerige toko die tegen al je principes ingaat.
Maar je blijft er wel gewoon werken?
Nee ja dit klopt, had ik niet gezien maarehh blijkbaar kan ik dus wel problemen krijgen met dat briefquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:47 schreef Yannick567 het volgende:
Volgens mij staat er iets in je contract over 5 minuten van te voren aanwezig zijn op de werkvloer, zodat je nog wat dingen kan doen voordat je begint. Maargoed. Wellicht is het in het restaurant van TS anders geregeld. Als hij maar weet dat 'ie wel problemen kan krijgen met die brief en alles wat ie hier heeft geplaatst
Als je het topic echt wilt verwijderen, (ik betwijfel of ze het doen) kun je terecht bij de modjes en admins. Misschien helpt een topic report ook al...quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:34 schreef blackscell het volgende:
als ik het wou wijzigen dan zie ik op pagina 8 een of ander raar teken net als dit [
Ze kunnen dit niet op verzoek doen maarehh wil echt geen rechtzaak ofzo zo ver hoeft het nou ook weer niet maar heb al een pm gestuurd dus nu maar hopenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Als je het topic echt wilt verwijderen, (ik betwijfel of ze het doen) kun je terecht bij de modjes en admins. Misschien helpt een topic report ook al...
Ja stel je voor dat je 16 bent en principes hebt, kom op zeg ... het is maar een bijbaantje.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Verwachten van een 16-jarige dat hij de nieuwe klokkenluider wordt die de corporate fatcats gaat aanpakken en vervolgens een filmische exit doet waar men jaren later het nog over gaat hebben op de werkvloer!
Elke dag vol ergernis naar je werk is alleen maar een stom idee als je van plan bent daar jaren te gaan werken. McDonalds is typisch zo'n baantje waarvan je weet dat je als hond behandeld wordt. Dat accepteer je aangezien je doel niet "leefgenot" is op je 16e maar dat je gewoon wat quick cash wil.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat je 16 bent en principes hebt, kom op zeg ... het is maar een bijbaantje.
Soortgelijke situatie heb ik ook wel gehad op die leeftijd, en heb toen gewoon ontslag genomen en ander werk gezocht. Maar je kunt ook elke dag vol ergernis naar je werk gaan natuurlijk.
Anders heb ik nog wel een kopietje voor jequote:Op maandag 16 augustus 2010 13:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Opruimslot
Ik geloof dat ik nu alles wel gehad heb (en wellicht teveel....boeie...).
Mijn motto : Minimum loon, minimum gezeik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
Gelukkig verschillen mensen van elkaar. Niet iedereen deelt dezelfde mening en dat is maar goed ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Elke dag vol ergernis naar je werk is alleen maar een stom idee als je van plan bent daar jaren te gaan werken. McDonalds is typisch zo'n baantje waarvan je weet dat je als hond behandeld wordt. Dat accepteer je aangezien je doel niet "leefgenot" is op je 16e maar dat je gewoon wat quick cash wil.
Natuurlijk kan zo'n werkgever gewoon te ver gaan en hoef je dat niet te pikken maar om iemand te bekritiseren dat hij daar blijft werken vind ik weer het andere uiterste.
Ik mag jou wel.. ten tweede zoiets moeten ze een korte film van makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef YazooW het volgende:
een mattie regelen
bivakmutsen regelen
180cc regelen
en savonds de boel overvallen
jij weet natuurlijk wel waar de kluis staat
dag daarna ga je terug om ontslag te nemen en spuug je die manager in zn gezicht
jij komt er wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:45 schreef Sapstengel het volgende:
Bij mijn vorige baan waarschuwden ze me niet eens meer als ik te laat kwam, want dat was ik 99% van de dagen. Wat een zeikerds daar bij de mac.
ik weet niet hoe het juridisch zou zitten, maar ik zou als rechter toch zeggen: ingeklokt = begonnen (vanaf dan beginnen je minuten namelijk te tikken...)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet als inklokken niet gelijk staat aan beginnen.
?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef blackscell het volgende:
Ja bruto.. kansloos
maar ja ik heb hem ondertekent toen ik hem net ontving moest wel anders kon ik hem ook niet lezen ;s
Ja staat in de huisregelsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:05 schreef fruityloop het volgende:
Als er een afspraak is dat je 5 minuten van te voren gekleed en wel aanwezig bent om een vorm van overdracht te kunnen doen, zat je gewoon fout. Zijn daar afspraken over?
Waar hebben we het hier dan nog over?quote:
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.quote:
Hoezo onzin? Er staat toch in zijn contract dat hij 5 minuten van tevoren aanwezig dient te zijn? Deze 5 minuten krijg je ook uitbetaald want je bent al ingeklokt. Al zou de werkgever een half uur nodig vinden, waarom niet? Je krijgt dan ook een half uur extra betaald.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.
als de werkgever zonodig een overdrachtperiode nodig acht moet hij dat maar incalculeren.
Het kan een vraag zijn om de goede orde te bewaren...maar als dat eens af en toe niet of wat korter is, dan is het ook maar zo.
dat en werken voor die commiEnisten zooiquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
![]()
wat ik zo begrijp uit begin posts is dat TS niet in kon/moch checken als hij niet in bedrijfskleding was... (weird..)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:33 schreef Hills83 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Er staat toch in zijn contract dat hij 5 minuten van tevoren aanwezig dient te zijn? Deze 5 minuten krijg je ook uitbetaald want je bent al ingeklokt. Al zou de werkgever een half uur nodig vinden, waarom niet? Je krijgt dan ook een half uur extra betaald.
Of begreep ik je post misschien verkeerd?
TS is een lichtend voorbeeld van de wat scheve werkmoraal van tegenwoordig, ze denken op van alles recht te hebben, maar even 5 minuten van te voren aangekleed en wel klaar staan om te gaan werken moet op 2 minuten na niet gehaald worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.
als de werkgever zonodig een overdrachtperiode nodig acht moet hij dat maar incalculeren.
Het kan een vraag zijn om de goede orde te bewaren...maar als dat eens af en toe niet of wat korter is, dan is het ook maar zo.
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
TS is een lichtend voorbeeld van de wat scheve werkmoraal van tegenwoordig, ze denken op van alles recht te hebben, maar even 5 minuten van te voren aangekleed en wel klaar staan om te gaan werken moet op 2 minuten na niet gehaald worden.Hou toch op, die luie donder moet gewoon 3 minuten eerder van huis gaan, en zich aan de afspraken houden.
Je moet dit soort types es horen als men het salaris een paar dagen later overmaakt door overmacht, dan is de wereld te klein.
Lees dan ook eens GOED. TS klokt in en krijgt dus direct vanaf dat moment betaald.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef Asgard het volgende:
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.
Het moet gewoon van twee kanten komen.
Ik ben altijd ook wel 5-10 min eerder op mn werk en blijf ook regelmatig langer (vanaf 20 min langer krijg ik dan voor een half uur extra uitbetaald) en als het kan ga ik ook gewoon eerder weg en daar doet niemand dan moeilijk over.
Maar goed, ik werk dan ook niet bij de mac
Dat wel ja,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:50 schreef RPG het volgende:
Vind ik ook. Als baas beetje schappelijk is ben ik dat persoonlijk ook. Als een baas gaat zeuren als ik in plaats van 5 minuten voor tijd er pas 2 minuten voor tijd ben zal ik vanaf dat moment elke keer stipt op de seconde af optijd stoppen met werken. Want dan ben ik opeens ook erg strikt in mijn tijden.
Want jij wil graag bij zo'n baas blijven werken?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:40 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Dat wel ja,
maar ze kunnen omdat jij dan weer zo doet misschien je contract niet meer verlengen.
Dat is spelen met de duivel als je het mij vraagt!
Nee hoor,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:17 schreef RPG het volgende:
[..]
Want jij wil graag bij zo'n baas blijven werken?
Het moet van 2 kanten komen inderdaad, het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dan dat je je als werknemer aan de afspraken houdt, en dus aangekleed en ingeklokt 5 minuten van te voren op de werkvloer staat, zoals bljikbaar de de duidelijke algemene afspraken zijn bij een McDonalds.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef Asgard het volgende:
[..]
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.
Het moet gewoon van twee kanten komen.
Ik ben altijd ook wel 5-10 min eerder op mn werk en blijf ook regelmatig langer (vanaf 20 min langer krijg ik dan voor een half uur extra uitbetaald) en als het kan ga ik ook gewoon eerder weg en daar doet niemand dan moeilijk over.
Maar goed, ik werk dan ook niet bij de mac
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |