Ik kan ook niet echt wijzer worden uit je verhaal en heb geen ervaring als werknemer bij de Mc. Voortaan eerder van huis en wel kleding meenemen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef blackscell het volgende:
Mag dit? Heb nu ook een brief ontvangen en weet niet echt wat ik ermee moet moet ik iets terugsturen ofzo?
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef Asgard het volgende:
Wat een stel nazi's daar man.
Je moest 15:00 uur beginnen, maar je begon om 14:58 en dus was je te laat?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
Werken bij de McDonaldsHeb je geen eergevoel ofzeau?
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef blackscell het volgende:
Het is kansloos werk dus neem wel binnenkort ontslag, en mijn officiele waarschuwingsbrief zat vol met fouten en zelfs mijn naam was verkeerd geschreven
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.
Als TS 5 minuten overwerkt dan is er niets aan de hand, maar oweeee als TS paar minuten te laat komt. Maar ja denk maar zo dat de manager God is van zijn MacDonalds landje en nooit hogerop zal komen
Niet als inklokken niet gelijk staat aan beginnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef DahBigKahuna het volgende:
15:00 beginnen en om 14:48 inklokken
Om 16:00 beginnen en om 15:57 inklokken?
Misschien ligt het aan mij, maar dat is toch op tijd?
Je moet om die tijd op de werkvloer staan, niet dan nog eens gaan omkleden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef DahBigKahuna het volgende:
15:00 beginnen en om 14:48 inklokken
Om 16:00 beginnen en om 15:57 inklokken?
Misschien ligt het aan mij, maar dat is toch op tijd?
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jrquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef rishi120 het volgende:
Maar TS, wat verdien je per uur?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index
Bruto????quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jr
Tering.... ik had het daar niet eens een week volgehouden met zo'n salaris! Toen ik 16 was verdiende ik 5,60 of zoiets .quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jr
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Die brief zou ik naar het hoofdkantoor sturen, dan kunnen ze die leidinggevende ontslaan.
Wat een bosmongool.
Inderdaad! Mijn idee. Gewoon doen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Die brief zou ik naar het hoofdkantoor sturen, dan kunnen ze die leidinggevende ontslaan.
Wat een bosmongool.
QFTquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Wat een bosmongool.
Ik kom altijd 1 minuut van te voren binnenwandelen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Volgens mij kwam TS om 14:58 binnenwandelen terwijl hij om 15:00 moet beginnen van Nazibaas.
Als TS 5 minuten overwerkt dan is er niets aan de hand, maar oweeee als TS paar minuten te laat komt. Maar ja denk maar zo dat de Manager God is van zijn MacDonalds landje en nooit hogerop zal komen
Nja omdat ik altijd minstens 10 minuut overwerk maar dan wel jankt voor 2 min te laat hb ik wel moeite.. En wat als je vroeg bent, vorig x werd er ook gezeikt toen ik te vroeg had ingelokt want het moet precies 5 minuut en niet later dus dan mag je 8ter dat apparaat gaan staan totdat het tijd is om in te klokke..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
Er zijn vast regels over dat je x minuten voor je werktijd aanwezig moet zijn en dat je voor je officiele starttijd in vol ornaat en volledig inzetbaar op de werkvloer moet zijn en niet ergens in het gebouw.
Heb overigens wel een hekel aan de minuten mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig. Hoeveel moeite is het nou om 10 minuten voor tijd aanwezig te zijn.
geloof me, dat gaat er bij elke mac zo zielig aan toe, kreeg een keer een te laat briefje omdat ik 2 minuten later inklokte.. ik zei al.. we pasten helaas niet met z'n 12'en in de veel te kleine kleedkamer ik moest wachten..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef HugoBaas het volgende:
Je was toch op tijd ingeklokt?
Ik zou zelf ontslag nemen als mensen zo dom gaan lopen janken om niets.
Ik ben wel benieuwd wat voor vreemde dingen er in de huisregels staan die TS ook ondertekend zou moeten hebben volgens die brief.quote:
Eerst is? Wil je mee naar die cursus? Kan voor jou ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Batsies het volgende:
Laat die manager eerst is een typ / taalcursus doen
De jeugd vroeger was altijd op tijd?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
Er zijn vast regels over dat je x minuten voor je werktijd aanwezig moet zijn en dat je voor je officiele starttijd in vol ornaat en volledig inzetbaar op de werkvloer moet zijn en niet ergens in het gebouw.
Heb overigens wel een hekel aan de minuten mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig. Hoeveel moeite is het nou om 10 minuten voor tijd aanwezig te zijn.
5 minuten van te voren aanwezig zijn bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat voor vreemde dingen er in de huisregels staan die TS ook ondertekend zou moeten hebben volgens die brief.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerst is? Wil je mee naar die cursus? Kan voor jou ook geen kwaad.
De tering heyquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:57 schreef fivenine het volgende:
[..]
geloof me, dat gaat er bij elke mac zo zielig aan toe, kreeg een keer een te laat briefje omdat ik 2 minuten later inklokte.. ik zei al.. we pasten helaas niet met z'n 12'en in de veel te kleine kleedkamer ik moest wachten..
boeie! te laat briefje
Ja de sadness kwam pas toen ik mijn eerste Officiele waarschuwing kreeg.. kreeg namelijk de volgende dag nog 1 om het zelfde verhaal maar de managers hadden niet goed gecommuniceerd wie hem nou aan mij zou gegeven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:07 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
De tering hey![]()
Wat een organisatie
nja omgaan niet echt, al zeg je maar iets tegenspraak dan dreigt hij al met officiele waarschuwingen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:08 schreef bunker2 het volgende:
Écht respect TS dat je met dat soort plebs om kunt gaan. Goed dat je werkt, ik zou ook niet voor de MD kiezen maar ok.
je kunt ook een mail terug sturen. btje nette woorden gebruiken (we kunnen hier wel ff met je meedenken) en dan P&O op het hoofdkantoor CCen. mail heb ik al voor je: claudia punt meijer at nl punt mcd punt com.
nice!
Vertelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef fivenine het volgende:
Ts, vertel ze eens iets over de pauzes bij de Mac..
of de 5 seconden regel
Gebruiken ze echt de 5 seconde regel als er eten valt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef fivenine het volgende:
Ts, vertel ze eens iets over de pauzes bij de Mac..
of de 5 seconden regel
Alleen in de rushquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:21 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Gebruiken ze echt de 5 seconde regel als er eten valt?
Wanneer TS die huisregels heeft ondertekend dient hij zich daar aan te houden. 5 minuten van tevoren op de vloer wordt op meer werkplekken toegepast (al krijg je er meestal geen officiële waarschuwing voor als je je er niet aan houdt).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou simpelweg een brief terugsturen dat je op tijd was, en je best 5 minuten voor tijd in wil klokken, maar dat je dan voortaan ook 5 minuten voor tijd uitklokt en naar huis gaat.
Ik vind het zo'n gelul, om 15:00 beginnen is om 15:00 beginnen. Niet om 14:55 en ook niet om 15:05. Als de werkgever vind dat je eerst handelingen moet verrichten voor je iets kan doen, dan ga je die handelingen verrichten om 15:00. Als je werkgever dat niet goed vind, dan kan hij a) meer betalen zodat de uren gedekt worden of b) de procedure aanpassen zodat het niet nodig is.
Ik vind de opmerkingen van de mensen dat je niet moet zeuren om 5 minuten belachelijk. Je maakt met je werkgever een afspraak om voor bedrag x een aantal uren (minuten) te werken. Als de werkgever wil dat je meer werkt, moet bedrag x omhoog of afspreken dat je voor bedrag x langer werkt. Zo simpel is het.
zo gaat het bij de mac.. slavendrijvers..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wanneer TS die huisregels heeft ondertekend dient hij zich daar aan te houden. 5 minuten van tevoren op de vloer wordt op meer werkplekken toegepast (al krijg je er meestal geen officiële waarschuwing voor als je je er niet aan houdt).
Precies.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou simpelweg een brief terugsturen dat je op tijd was, en je best 5 minuten voor tijd in wil klokken, maar dat je dan voortaan ook 5 minuten voor tijd uitklokt en naar huis gaat.
Ik vind het zo'n gelul, om 15:00 beginnen is om 15:00 beginnen. Niet om 14:55 en ook niet om 15:05. Als de werkgever vind dat je eerst handelingen moet verrichten voor je iets kan doen, dan ga je die handelingen verrichten om 15:00. Als je werkgever dat niet goed vind, dan kan hij a) meer betalen zodat de uren gedekt worden of b) de procedure aanpassen zodat het niet nodig is.
Ik vind de opmerkingen van de mensen dat je niet moet zeuren om 5 minuten belachelijk. Je maakt met je werkgever een afspraak om voor bedrag x een aantal uren (minuten) te werken. Als de werkgever wil dat je meer werkt, moet bedrag x omhoog of afspreken dat je voor bedrag x langer werkt. Zo simpel is het.
In dat geval zou ik even langs je manager lopen en vragen waar het staat dat jij 5 minuten eerder aanwezig dient te zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef blackscell het volgende:
[..]
Net me huisregels gecheckt, zie nergens dat ik 5 minuten van te voren aanwezig moet zijn? Het is alleen dat me manager dat al zei begin van me werkdag maar nergens in m'n huisregels te vinden.
Because of the metric system?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik was laatst in een mac hier aan het Damrak en daar verkochten ze geen Quarter Pounders![]()
Wie kan mij uitleggen waarom?
idd gezeik over een aantal minuten. Maar ts krijgt wel gewoon betaald voor de 5 minuten die hij eerder inklokt en ook voor de tijd die hij overwerkt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:26 schreef Asgard het volgende:
Precies.
Ook zo debiel is het precies op tijd beginnen en als je dat niet doet krijg je een waarschuwing, maar als je dagelijks langer blijft zonder daarvoor betaald te krijgen is dat geen probleem.
Gelukkig werk ik niet bij de Mac en heb ik dat ook nooit gedaan..
Waarom zou je 10 minuten voor tijd aanwezig zijn als je pas 10 minuten later gaat werken? Helemaal als het om dit soort beroepen gaat. Gewoon om 6 uur klokken en dan de vloer op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Oh, ik werkte ook bij McDonalds, na 3 jaar mocht ik zelf milkshakes maken. Maar ben ontslagen omdat ik stiekum zonder af te rekenen de donuts op at. Nu mag ik gelukkig al jaren flitsen langs de snelweg.
Dus als je ontslagen wordt kun je altijd nog gaan flitsen.
Nou, druk gewoon op Volg topic en het verschijnt in je MyATquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef Maanvis het volgende:
dit is een topique dat ik heel leuk vind om te lezen en dus ook wil volgen.
Dit is volgensmij zo automatic generated brief.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]Wat een amateuristische kutmanager heb je, hij kan nieteens in ABN een brief opstellen. Welk filiaal en in welke stad enzo staat jouw McToko dan?
Da's nog veel erger, als iedereen zo'n brief vol fouten krijgt bij een officiële waarschuwing.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is volgensmij zo automatic generated brief.
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladderquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
En wat loopt iedereen hier stom te doen met reacties als ''MC'' ''klap die swa op z'n muiiilll''. Kom op als je 16 bent zul je toch op een bepaalde manier je inkomsten moeten vergaren.
Juist niet. Vuilnismannen verdienen nog redelijk en hebben een belangrijke taak. McDonaldsmedewerkers niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladder.
Ik snap de meeste mensen eigenlijk hier niet, ik vind het zelf persoonlijk normaal om wat eerder op je werk aanwezig te zijn, je moet je bijvoorbeeld omkleden etc. het word standaard van je verwacht in dit soort toko's. je moet je omkleden en om x tijd klaar te zijn om meteen aan het werk te gaan. maar ik vind persoonlijk ook als je bv tot 1800 werkt dat je dan ook stipt om 1800 eigenlijk klar bent en als je dan langer werkt dat je dan overwerkt betaald krijgt, ik lach me altijd rot hoe bijvoorbeeld supermarkten hun personeel altijd 15 tot 30 min aftroggellen na sluitingstijd etc. dat is full time 50 uur op jaar basis*quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef Deetch het volgende:
I know, MC staat sowieso al bekend als kut bedrijf en om hun slechte lonen en hun organisatorische ge-nsb.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Werk dan bij Albert Heijn. McDonalds staat één treetje hoger dan vuilnisman op de sociale ladder.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I know, MC staat sowieso al bekent als kut bedrijf om hun slechte lonen en hun organisatorische ge-nsb.
Oke, slecht voorbeeld, maar je snapt mequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Juist niet. Vuilnismannen verdienen nog redelijk en hebben een belangrijke taak. McDonaldsmedewerkers niet.
Ik heb ook wel eens ploegchef gespeeld bij een fabriek en alles draait door tijdens de wissel van ploegen. Dan is het gewoon heel prettig als je even bij een kop koffie koppen kunt tellen en kijken wie je hebt en wat ze al kunnen, als je een tekort komt moet je wat verzinnen. De ploeg die vrij is loopt dan ook met zijn allen tegelijk weg, dus als je een tekort komt moet je snel eentje vragen om even te blijven. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
Ik snap de meeste mensen eigenlijk hier niet, ik vind het zelf persoonlijk normaal om wat eerder op je werk aanwezig te zijn, je moet je bijvoorbeeld omkleden etc. het word standaard van je verwacht in dit soort toko's. je moet je omkleden en om x tijd klaar te zijn om meteen aan het werk te gaan. maar ik vind persoonlijk ook als je bv tot 1800 werkt dat je dan ook stipt om 1800 eigenlijk klar bent en als je dan langer werkt dat je dan overwerkt betaald krijgt, ik lach me altijd rot hoe bijvoorbeeld supermarkten hun personeel altijd 15 tot 30 min aftroggellen na sluitingstijd etc. dat is full time 50 uur op jaar basis*
maar ik kan me helemaal vinden in een werkgever die verwacht dat je als je 3 uur begint dat je voro die tijd al omgekleed bent en klaar bent voor je werkzaamheden
Je moet teruggaan naar je manager en vragen waar het staat dat je 5 minuten van te voren dient in te klokken/aanwezig dient te zijn. Terug schrijven moet je sowieso niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..
Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
De volgende keer dat je naar de wc moet neem je de brief even mee. Daar veeg je je reet mee af en dan stuur je het netjes terug naar je manager.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..
Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
Ja precies, mensen worden net zo pervers als het systeem dat je ze oplegt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bedrijven als de McDonalds en veel supermarkten willen elke laatste dubbeltje uit hun werknemers halen, dan gaat die werknemer ook anders redeneren. Maar als je baas gewoon goed voor je zorgt en niet op een dubbeltje kijkt, dan let je ook een beetje op je baas en dan kom je 5 minuten eerder als die dat prettig vindt. Wat zijn nou 5 minuten? Wat zijn nou een paar duppies? Als de baas er niet moeilijk over doet dan het personeel meestal ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |