abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85112256
Gewoon eerder van huis en zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt.

Mijn dienst hadden ze op een gegeven moment ingekort naar 18:15 (ipv. 18:30) en toen ik daar wat van zei, zei mijn leidinggevende: Je begint ook nooit om 16:10 maar om (kijkt op horloge) 16:20. Maakte voor mijn eindtijd niks uit, omdat ik dan tussen 16:40 en 16:55 altijd een kwartier uit mijn neus zat te vreten. Dus ben ik gewoon om 16:10 begonnen en elke dag een kwartier overtijd opgeschreven. Gewoon doen wat er gevraagd wordt en zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Zo werkt dat bij bijbaantjes.
pi_85112443
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef rub3n het volgende:
Gewoon eerder van huis en zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt.

Mijn dienst hadden ze op een gegeven moment ingekort naar 18:15 (ipv. 18:30) en toen ik daar wat van zei, zei mijn leidinggevende: Je begint ook nooit om 16:10 maar om (kijkt op horloge) 16:20. Maakte voor mijn eindtijd niks uit, omdat ik dan tussen 16:40 en 16:55 altijd een kwartier uit mijn neus zat te vreten. Dus ben ik gewoon om 16:10 begonnen en elke dag een kwartier overtijd opgeschreven. Gewoon doen wat er gevraagd wordt en zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Zo werkt dat bij bijbaantjes.
Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:26:06 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85112642
Gewoon een nette brief terugschrijven waarin je de situatie toelicht en aangeeft niet akkoord te gaan met de waarschuwing + reden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_85112980
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.
Als dat in zijn contract staat en hij daar voor heeft getekend heeft tie dat maar te doen.

Zo niet, dan heeft tie een punt. Kortom; wat staat er in je contract?
pi_85113854
Ik zou iig een brief stuurt dat je de aantijgingen betwist en dat je niet akkoord gaat.
pi_85115563
Tja, ze noemen het niet voor niets een McJob he ;) Briefje terugsturen. Als dit topic hoog genoeg in de google resultaten komt dan zal McDonalds Nederland ook wel aktie ondernemen. Die franchisehouder heeft zich waarschijnlijk gewoon te houden aan regels opgesteld door McDonalds Nederland.

Ik neem aan dat de huisregels bij iedere mac gelijk zijn?
pi_85117278
Weet je wat het vaak is bij zulk soort dingen? Het gaat niet om die 2 minuten te laat of een keer je broek vergeten. Het gaat erom dat de manager kennelijk niet tevreden over je is, omdat je wellicht tijdens werktijd de kantjes er vanaf loopt, zit te ouwehoeren of negatieve invloed hebt. Allemaal dingen waar een manager je niet concreet op kan 'pakken'. Daarom pakt ie je nu op iets lulligs als een paar minuten te laat komen. Een goede werknemer krijgt niet direct een brief thuis als ie een keer te laat komt.

Of wellicht ben je te oud. Dat schijnt bij zulk soort toko's ook nog wel eens reden te zijn om je er snel uit te willen hebben.
pi_85121217
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- _O- _O- , kunnen ze niet eens een foutloze standaard brief maken daar. Wat een paupers.
Ach, jij krijgt het kennelijk ook niet voor elkaar om een post zonder fouten te plaatsen.
pi_85122203
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:51 schreef Palomar het volgende:

Of wellicht ben je te oud. Dat schijnt bij zulk soort toko's ook nog wel eens reden te zijn om je er snel uit te willen hebben.
Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...

Maar ontopic, dat je er een officiële waarschuwing voor krijgt is wel zwaar zwak, ik werk nu 3 jaar bij de McD en ben wel vaker te laat 'ingeklokt' maar nooit een waarschuwing gehad, dus dan zal er wel een andere reden bij zitten om jouw een officiële waarschuwing te geven.

Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
pi_85122365
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...

Maar ontopic, dat je er een officiële waarschuwing voor krijgt is wel zwaar zwak, ik werk nu 3 jaar bij de McD en ben wel vaker te laat 'ingeklokt' maar nooit een waarschuwing gehad, dus dan zal er wel een andere reden bij zitten om jouw een officiële waarschuwing te geven.

Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
Buiten de reden dat het de slechste reden is, is het ook de slechtste brief die ik ooit gelezen heb :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:52:47 #111
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_85122649
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..

Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
Helemaal niets.
Boeit niets een eerste waarschuwing. Kansloze werkgevers geven die zo snel mogelijk voor random dingen zodat als er een probleem komt ze die achter de hand hebben.

Ook heb je al aangegeven dat je weg gaat/wilt dus lekker boeiend.
Referenties zijn officieel nooit slecht ze mogen alleen aangeven dat je inderdaad daar gewerkt hebt. Daarnaast lijkt mij een referentie van de McD niet echt relevant voor welke baan dan ook, naast misschien de BK...
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 01:38:28 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_85124479
TS, hoe is de verhouding tussen jou en je andere collega's?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_85127965
Inklokken wtf? Gebeurt dat tegenwoordig nog in bedrijven?

Goeie brief trouwens :')
pi_85130912
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

_O- Wat een amateuristische kutmanager heb je, hij kan nieteens in ABN een brief opstellen. Welk filiaal en in welke stad enzo staat jouw McToko dan?
Adresgegevens staan onderaan de brief, die zijn niet weggehaald. Het gaat om het filiaal in Berkhout
pi_85156183
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:38 schreef phpmystyle het volgende:
TS, hoe is de verhouding tussen jou en je andere collega's?
Met niemand problemen ook met de managers geen problemen..

Maar deze manager zit iedereen te fokke met z'n regels
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:59:48 #116
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85156431
En al krijg je een 2de waarschuwing het boeit toch geen fuck als een baantje bij Mac D. :P
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_85156566
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
Werken bij de McDonalds :') Heb je geen eergevoel ofzeau? :') ^)
Werkt TS is het weer niet goed.
8)7
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:17:18 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85157213
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:26 schreef Supersoep het volgende:

[..]

De volgende keer dat je naar de wc moet neem je de brief even mee. Daar veeg je je reet mee af en dan stuur je het netjes terug naar je manager.

Dan heb je later weer een leuke anekdote voor de kleinkinderen.
dát dus. en ik zou de, met rozenschaar afgeknipte, pink van de vriendin van de 'manager' toevoegen. heb je helemaal een tof verhaal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85165476
Het is gewoon heel makkelijk.

TS heeft de huisregels ondertekend bij de eerste werkdag, daar staat in dat je 5 minuten van te voren op de vloer moet zijn.

Dat was TS niet en heeft dus volledig terecht een officiele waarschuwing gekregen.
pi_85178195
TS kan er niet mee omgaan en heeft moeite met op tijd komen. Zal je zien dat hij gewoon een slechte werknemer is die niets kan en de manager hem liever kwijt dan rijk is, en hem op deze manier pakt. Tevens, dat de manager een pauperbrief in elkaar draait (en naam van TS vekeerd spelt :')!!) geeft wel aan hoeveel tijd hij aan TS wilt besteden :')
De klaagbaak is een machine.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:23:49 #121
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85178556
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:

[..]
Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus. :P

En dwingende wetgeving en CAO gaan boven contract, dat weet ik dan weer wel.
pi_85178713
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus. :P

En dwingende wetgeving en CAO gaan boven contract, dat weet ik dan weer wel.
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaald
pi_85179014
quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Batsies op 10-08-2010 17:04 ]
Rock-N-Rolla

Tering.... ik had het daar niet eens een week volgehouden met zo'n salaris! Toen ik 16 was verdiende ik 5,60 of zoiets .
Ja in guldens misschien. Hier kun je je makkelijk in vergissen. Net als denken dat een biertje voor de eurotijd 2 gulden kostte.

Als je 16 bent, krijg je waar dan ook (detailhandel, fastfoodketens, vakantiewerk) het minimum, zoniet net iets boven. maar niet het dubbele. Voor jou nog 2000 16 jarigen die dat werk willen doen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:55:55 #124
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_85179798
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:

[..]

Oké, als je ze betaald krijgt heeft TS niets te zeuren inderdaad.
pi_85179948
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je gewoon werd betaald voor je werktijd volgens het rooster, en de klok er was om daar vanaf te trekken als je korter werkte, en om overuren te registreren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')