Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef rub3n het volgende:
Gewoon eerder van huis en zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt.
Mijn dienst hadden ze op een gegeven moment ingekort naar 18:15 (ipv. 18:30) en toen ik daar wat van zei, zei mijn leidinggevende: Je begint ook nooit om 16:10 maar om (kijkt op horloge) 16:20. Maakte voor mijn eindtijd niks uit, omdat ik dan tussen 16:40 en 16:55 altijd een kwartier uit mijn neus zat te vreten. Dus ben ik gewoon om 16:10 begonnen en elke dag een kwartier overtijd opgeschreven. Gewoon doen wat er gevraagd wordt en zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Zo werkt dat bij bijbaantjes.
Als dat in zijn contract staat en hij daar voor heeft getekend heeft tie dat maar te doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Probleem is dat dat in sommige gevallen gewoon domweg onredelijk is. Je krijgt betaald voor de uren dat je werkt, dat je standaard 5 minuten voor tijd op werk moet zijn en je komt continu 4 minuten voor tijd op het werk moeten ze daar niet moeilijk over doen.
Ach, jij krijgt het kennelijk ook niet voor elkaar om een post zonder fouten te plaatsen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
![]()
, kunnen ze niet eens een foutloze standaard brief maken daar. Wat een paupers.
Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:51 schreef Palomar het volgende:
Of wellicht ben je te oud. Dat schijnt bij zulk soort toko's ook nog wel eens reden te zijn om je er snel uit te willen hebben.
Buiten de reden dat het de slechste reden is, is het ook de slechtste brief die ik ooit gelezen hebquote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Als je 16 bent mag je net bij de McD werken...
Maar ontopic, dat je er een officiële waarschuwing voor krijgt is wel zwaar zwak, ik werk nu 3 jaar bij de McD en ben wel vaker te laat 'ingeklokt' maar nooit een waarschuwing gehad, dus dan zal er wel een andere reden bij zitten om jouw een officiële waarschuwing te geven.
Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
Helemaal niets.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef blackscell het volgende:
Maar ff mijn vraag wat moet ik nou met zo een brief? Me naam was ook fout geschreven..
Moet ik het gewoon zo laten zoals het is en niks terug schrijven? Of is dit slecht voor mijn referentie etc.
Adresgegevens staan onderaan de brief, die zijn niet weggehaald. Het gaat om het filiaal in Berkhoutquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]Wat een amateuristische kutmanager heb je, hij kan nieteens in ABN een brief opstellen. Welk filiaal en in welke stad enzo staat jouw McToko dan?
Met niemand problemen ook met de managers geen problemen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:38 schreef phpmystyle het volgende:
TS, hoe is de verhouding tussen jou en je andere collega's?
Werkt TS is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
Werken bij de McDonaldsHeb je geen eergevoel ofzeau?
![]()
dát dus. en ik zou de, met rozenschaar afgeknipte, pink van de vriendin van de 'manager' toevoegen. heb je helemaal een tof verhaal.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
De volgende keer dat je naar de wc moet neem je de brief even mee. Daar veeg je je reet mee af en dan stuur je het netjes terug naar je manager.
Dan heb je later weer een leuke anekdote voor de kleinkinderen.
Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:43 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Maar toen je je contract tekende stond er duidelijk in dat je 5 minuten voor je werktijd ingeklokt en aangekleed in de aangeboden kleding op de vloer staat... maar als ik jouw was zal ik naar je RM gaan en duidelijke uitleg vragen, dit is echt de slechtste reden om een waarschuwing te krijgen..
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaaldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of dat niet in strijd is met de regelgeving rond het minimumloon. TS werkt voor minimumloon en moet daar bovenop nog eens 5 minuten onbetaald aanwezig zijn. Ik weet van dat rechtsgebied niet veel en heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het klinkt dubieus.![]()
En dwingende wetgeving en CAO gaan boven contract, dat weet ik dan weer wel.
Ja in guldens misschien. Hier kun je je makkelijk in vergissen. Net als denken dat een biertje voor de eurotijd 2 gulden kostte.quote:[ Bericht 0% gewijzigd door Batsies op 10-08-2010 17:04 ]
Rock-N-Rolla
Tering.... ik had het daar niet eens een week volgehouden met zo'n salaris! Toen ik 16 was verdiende ik 5,60 of zoiets .
Oké, als je ze betaald krijgt heeft TS niets te zeuren inderdaad.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaald
Is dat zo? Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar je gewoon werd betaald voor je werktijd volgens het rooster, en de klok er was om daar vanaf te trekken als je korter werkte, en om overuren te registreren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
Je bent ingeklokt dus je krijgt betaald
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |