Verwachten van een 16-jarige dat hij de nieuwe klokkenluider wordt die de corporate fatcats gaat aanpakken en vervolgens een filmische exit doet waar men jaren later het nog over gaat hebben op de werkvloer!quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:57 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Deze werk zelf verrichten
Blijkbaar vind je het maar een smerige toko die tegen al je principes ingaat.
Maar je blijft er wel gewoon werken?
Nee ja dit klopt, had ik niet gezien maarehh blijkbaar kan ik dus wel problemen krijgen met dat briefquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:47 schreef Yannick567 het volgende:
Volgens mij staat er iets in je contract over 5 minuten van te voren aanwezig zijn op de werkvloer, zodat je nog wat dingen kan doen voordat je begint. Maargoed. Wellicht is het in het restaurant van TS anders geregeld. Als hij maar weet dat 'ie wel problemen kan krijgen met die brief en alles wat ie hier heeft geplaatst
Als je het topic echt wilt verwijderen, (ik betwijfel of ze het doen) kun je terecht bij de modjes en admins. Misschien helpt een topic report ook al...quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:34 schreef blackscell het volgende:
als ik het wou wijzigen dan zie ik op pagina 8 een of ander raar teken net als dit [
Ze kunnen dit niet op verzoek doen maarehh wil echt geen rechtzaak ofzo zo ver hoeft het nou ook weer niet maar heb al een pm gestuurd dus nu maar hopenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:09 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Als je het topic echt wilt verwijderen, (ik betwijfel of ze het doen) kun je terecht bij de modjes en admins. Misschien helpt een topic report ook al...
Ja stel je voor dat je 16 bent en principes hebt, kom op zeg ... het is maar een bijbaantje.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Verwachten van een 16-jarige dat hij de nieuwe klokkenluider wordt die de corporate fatcats gaat aanpakken en vervolgens een filmische exit doet waar men jaren later het nog over gaat hebben op de werkvloer!
Elke dag vol ergernis naar je werk is alleen maar een stom idee als je van plan bent daar jaren te gaan werken. McDonalds is typisch zo'n baantje waarvan je weet dat je als hond behandeld wordt. Dat accepteer je aangezien je doel niet "leefgenot" is op je 16e maar dat je gewoon wat quick cash wil.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat je 16 bent en principes hebt, kom op zeg ... het is maar een bijbaantje.
Soortgelijke situatie heb ik ook wel gehad op die leeftijd, en heb toen gewoon ontslag genomen en ander werk gezocht. Maar je kunt ook elke dag vol ergernis naar je werk gaan natuurlijk.
Anders heb ik nog wel een kopietje voor jequote:Op maandag 16 augustus 2010 13:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Opruimslot
Ik geloof dat ik nu alles wel gehad heb (en wellicht teveel....boeie...).
Mijn motto : Minimum loon, minimum gezeik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef blackscell het volgende:
[..]
Niet lachen maar ehh... 2.93 16 jr
Gelukkig verschillen mensen van elkaar. Niet iedereen deelt dezelfde mening en dat is maar goed ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Elke dag vol ergernis naar je werk is alleen maar een stom idee als je van plan bent daar jaren te gaan werken. McDonalds is typisch zo'n baantje waarvan je weet dat je als hond behandeld wordt. Dat accepteer je aangezien je doel niet "leefgenot" is op je 16e maar dat je gewoon wat quick cash wil.
Natuurlijk kan zo'n werkgever gewoon te ver gaan en hoef je dat niet te pikken maar om iemand te bekritiseren dat hij daar blijft werken vind ik weer het andere uiterste.
Ik mag jou wel.. ten tweede zoiets moeten ze een korte film van makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef YazooW het volgende:
een mattie regelen
bivakmutsen regelen
180cc regelen
en savonds de boel overvallen
jij weet natuurlijk wel waar de kluis staat
dag daarna ga je terug om ontslag te nemen en spuug je die manager in zn gezicht
jij komt er wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:45 schreef Sapstengel het volgende:
Bij mijn vorige baan waarschuwden ze me niet eens meer als ik te laat kwam, want dat was ik 99% van de dagen. Wat een zeikerds daar bij de mac.
ik weet niet hoe het juridisch zou zitten, maar ik zou als rechter toch zeggen: ingeklokt = begonnen (vanaf dan beginnen je minuten namelijk te tikken...)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet als inklokken niet gelijk staat aan beginnen.
?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef blackscell het volgende:
Ja bruto.. kansloos
maar ja ik heb hem ondertekent toen ik hem net ontving moest wel anders kon ik hem ook niet lezen ;s
Ja staat in de huisregelsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:05 schreef fruityloop het volgende:
Als er een afspraak is dat je 5 minuten van te voren gekleed en wel aanwezig bent om een vorm van overdracht te kunnen doen, zat je gewoon fout. Zijn daar afspraken over?
Waar hebben we het hier dan nog over?quote:
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.quote:
Hoezo onzin? Er staat toch in zijn contract dat hij 5 minuten van tevoren aanwezig dient te zijn? Deze 5 minuten krijg je ook uitbetaald want je bent al ingeklokt. Al zou de werkgever een half uur nodig vinden, waarom niet? Je krijgt dan ook een half uur extra betaald.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.
als de werkgever zonodig een overdrachtperiode nodig acht moet hij dat maar incalculeren.
Het kan een vraag zijn om de goede orde te bewaren...maar als dat eens af en toe niet of wat korter is, dan is het ook maar zo.
dat en werken voor die commiEnisten zooiquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef jonkeau het volgende:
Werken bij de McDonaldsHeb je geen eergevoel ofzeau?
![]()
wat ik zo begrijp uit begin posts is dat TS niet in kon/moch checken als hij niet in bedrijfskleding was... (weird..)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:33 schreef Hills83 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Er staat toch in zijn contract dat hij 5 minuten van tevoren aanwezig dient te zijn? Deze 5 minuten krijg je ook uitbetaald want je bent al ingeklokt. Al zou de werkgever een half uur nodig vinden, waarom niet? Je krijgt dan ook een half uur extra betaald.
Of begreep ik je post misschien verkeerd?
TS is een lichtend voorbeeld van de wat scheve werkmoraal van tegenwoordig, ze denken op van alles recht te hebben, maar even 5 minuten van te voren aangekleed en wel klaar staan om te gaan werken moet op 2 minuten na niet gehaald worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat gewoon onzin is...dan kan de werkgever er net zo goed een halfuur ingooien.
als de werkgever zonodig een overdrachtperiode nodig acht moet hij dat maar incalculeren.
Het kan een vraag zijn om de goede orde te bewaren...maar als dat eens af en toe niet of wat korter is, dan is het ook maar zo.
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
TS is een lichtend voorbeeld van de wat scheve werkmoraal van tegenwoordig, ze denken op van alles recht te hebben, maar even 5 minuten van te voren aangekleed en wel klaar staan om te gaan werken moet op 2 minuten na niet gehaald worden.Hou toch op, die luie donder moet gewoon 3 minuten eerder van huis gaan, en zich aan de afspraken houden.
Je moet dit soort types es horen als men het salaris een paar dagen later overmaakt door overmacht, dan is de wereld te klein.
Lees dan ook eens GOED. TS klokt in en krijgt dus direct vanaf dat moment betaald.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef Asgard het volgende:
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.
Het moet gewoon van twee kanten komen.
Ik ben altijd ook wel 5-10 min eerder op mn werk en blijf ook regelmatig langer (vanaf 20 min langer krijg ik dan voor een half uur extra uitbetaald) en als het kan ga ik ook gewoon eerder weg en daar doet niemand dan moeilijk over.
Maar goed, ik werk dan ook niet bij de mac
Dat wel ja,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:50 schreef RPG het volgende:
Vind ik ook. Als baas beetje schappelijk is ben ik dat persoonlijk ook. Als een baas gaat zeuren als ik in plaats van 5 minuten voor tijd er pas 2 minuten voor tijd ben zal ik vanaf dat moment elke keer stipt op de seconde af optijd stoppen met werken. Want dan ben ik opeens ook erg strikt in mijn tijden.
Want jij wil graag bij zo'n baas blijven werken?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:40 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Dat wel ja,
maar ze kunnen omdat jij dan weer zo doet misschien je contract niet meer verlengen.
Dat is spelen met de duivel als je het mij vraagt!
Nee hoor,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:17 schreef RPG het volgende:
[..]
Want jij wil graag bij zo'n baas blijven werken?
Het moet van 2 kanten komen inderdaad, het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dan dat je je als werknemer aan de afspraken houdt, en dus aangekleed en ingeklokt 5 minuten van te voren op de werkvloer staat, zoals bljikbaar de de duidelijke algemene afspraken zijn bij een McDonalds.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:40 schreef Asgard het volgende:
[..]
Als de baas wilt gaan bitchen voor 5 min elke keer en dan met zulke acties komt dan moet hij ook gewoon betalen voor de extra 5 min. Kom op zeg, wel gaan eisen dat je altijd 5 min te vroeg komt, gratis en vervolgens gaan zeiken als je maar 2 min. van te voren klaar bent? Nee man, zo gaat het niet.
Het moet gewoon van twee kanten komen.
Ik ben altijd ook wel 5-10 min eerder op mn werk en blijf ook regelmatig langer (vanaf 20 min langer krijg ik dan voor een half uur extra uitbetaald) en als het kan ga ik ook gewoon eerder weg en daar doet niemand dan moeilijk over.
Maar goed, ik werk dan ook niet bij de mac
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |