quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef Cantare het volgende:
MaffeMuts, kan me voorstellen dat dat je opbreekt! Dan mag die baby maar gewoon snel komen, he?![]()
Fijn dat je je stickertje weer verdiend hebt Tessie![]()
Ik kom ook net bij de vk vandaan en alles was weer volgens het boekje. Mijn geboorteplan is ook goedgekeurd want er stond niks bijzonders in.Ze vond m'n buik wel vol en kon zich voorstellen dat ik me bont en blauw voel.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Wow Tessie, je hebt gewoon een meesterstuk geschreven! Dat gaat vast als voorbeeld dienen bij de nieuwe zwangeren.
Ik heb trouwens bij Jorja helemaal geen geboorteplan geschreven en heb zo het bange vermoeden dat deze zwangerschap gaat eindigen in een geplande keizersnede met:
A) 38 weken omdat ze bang zijn dat mijn litteken het anders begeeft of
B) 35/36 weken omdat het weer een dysmatuurtje gaat worden.
Maar stiekem hoop ik natuurlijk wel echt op een normale bevalling, durf er alleen gewoon niet vanuit te gaan.....
En ik nog helemaal onderaan, hoe lang zou dat nog duren?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef Cantare het volgende:
Oh sorry, ik had niet door dat ik 'm sloot! Tnx voor het openen van een nieuwe.
Zo raar mijn naam bovenaan te zien staan.
Kan ik me onwijs goed voorstellen Ticoo! Zou er ook niet aan moeten denken dat lief niet opneemt als ik bel omdat het voor t echie bezig is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef Ticootje het volgende:
Zo irritant!!! Ik probeer m te bereiken, al vanaf vanmiddag 2 uur. Maar op de 4 nummers die hij heeft wordt niet geantwoord. Ik heb nu echt zin om een hele gemene voicemail in te spreken, dat ik naar het ziekenhuis ben ofzo. Gewoon omdat het zomaar zou kunnen. Kom op als je vrouw hoogzwanger is zorg je toch dat je bereikbaar bent?!?!
Nou ja, misschien zijn het ook wel m'n hormonen die ervoor zorgen dat ik nu echt pissig ben.
klinkt hard, maar misschien heeft je werkgever nu door dat je zo echt niet kan werken ... sterkte schatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
even een egopost vanaf mijn telefoon, sorry
bij de vk bleek dat ik ben uitgedroogd. moet nu een nachtje in het ziekenhuis blijven. er is al twee keer mis geprikt voor het infuus dus nu is ze maar iemand anders aan het halen.
kijken of de meneer mijn oplader mee kan nemen, anders is mijn batterij wel leeg dadelijk dus niet verbaasd zijn als er geen vervolg komt
Super dat je waarschijnlijk normaal kunt bevallen! Die gevolgen van 1 of meerdere keizersnedes zijn echt niet misselijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:13 schreef Basboussa het volgende:
Vandaag bij de vk geweest, alles goed, zoals het er nu uitziet (opluchting enzo) mag ik gewoon een natuurlijke bevalling proberen, maar dan moet ik wel bevallen voor 41 weken. (Inleiden mag/kan/doen ze niet ivm ruptuur kans die dan opeens verdubbeld, en na uitgerekende datum +8 leiden ze hier standaard in) Omdat we waarschijnlijk wel meer kinderen willen dan 2, raadt ze me het ook echt aan, het is immers nu of nooit meer een 'normale' bevalling, want drie ks was voor haar wel een beetje de max. Zoals ze zelf zei: ik kan je niet stoppen, maar ik zou er zelf erg zenuwachtig van worden. Een verhaal over een kleine kans dat je placenta dan in je litteken vergroeit ofzo, wat een 50% overlevingskans voor de moeder betekent. Daar ga ik me dus niet mee bezig houden.
Ai, dat vind ik eigenlijk niet zo goed klinken... echt, het verbloemen van je gevoelens is nergens goed voor! Een depressie is niets om je voor te schamen, het overkomt zoveel vrouwen (ik heb er helaas ook ervaring mee). Voor je herstel is het juist belangrijk om open mogelijk te zijn over hoe je je voelt en wat jou bezighoudt. Niet tegen jan en alleman, maar toch zeker wel tegen je man. Hopelijk voel je je hier ook vrij genoeg om je ei kwijt te kunnen. Heel veel sterkte, en mocht je erover willen praten, stuur me dan gerust een PM.quote:Word ook doorgestuurd naar een pre- en post-natale depressie kliniek whatever thingy, want ik score toch een beetje dramatisch hoog op de depressie schaal. Zegt de man: Ik merk er niets van! Kan ik het toch goed verbloemen....
Ik begrijp dat laatste niet zo goed. Hij heeft toch gezegd dat je mag bellen voor de bevalling?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:06 schreef tessie het volgende:
Ohh dat zou ik echt kwaad van worden ja Tico! En ik zou idd ook een gemene voicmail inspreken![]()
Zegt mijn Lief net dat als hij straks weer moet werken, ik hem alleen mag bellen als ik ga bevallenWant hij kan niet zomaar opnemen. Daar werd ik al pissig van, ook beetje last van mijn hormonen geloof ik. Ik heb gezegd dat ie dan toch lekker maar niet opneemt en de bevalling dan gewoon maar mist, en ik wel iemand anders bel
Yeah I wishquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:11 schreef Jeetjejom het volgende:
Saffier, wat lekker dat je huisje al zo helemaal klaar is!
DML, dat is niet nix hoor! Goed luisteren naar je lichaam en iets minder naar je baas, met je lichaam moet je nog je hele leven (en het kindje dat in je lichaam zit, moet zelf nog iets langer mee dan jij!), maar je baas heb je sowieso maar tot je 67e(?) en misschien nog korter.....
Basboussa, fijn dat het wel via de natuurlijke weg kan (ik hoop er ook zo op) en niet verbloemen hoor!
dat is wel een mogelijkheid. Maar ik denk dat ik m nog heb.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:29 schreef Saffier het volgende:
Naast je kinderwagen? Of per ongeluk 'opgeruimd' vorige keer?
Dan gebruik je hem tenminste welquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:49 schreef maffemuts het volgende:
Hier in de badkamer al sinds ik m niet meer gebruik... als veredelt handoekenrek
Hier ook, kan niet wachtenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Zodra ik stabiel op m'n benen kan staan gaat de kleine mee onder de douche.
Dat dus, dat geklooi met die tummytub op het aanrecht...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Zodra ik stabiel op m'n benen kan staan gaat de kleine mee onder de douche.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh en een jompel voor de kutbevalling van basboussa!
Heb je geen anti-slip mat liggen? Of hoe werkt dat bij jullie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben met Ivan nog geen een keer onder de douche geweest. Ik vind het te eng i.v.m. uitglijden. Ik ben een behoorlijke kluns.
oh ja dan is het heel begrijpelijk dat je je er niet aan waagt. Zou ik ook niet doen dan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een aparte douche en ik kan niet overal een mat neerleggen.Door de hitte in de douche kan ik me soms ineens wat flauwtjes voelen, dus ik vind het sowieso geen fijn idee. Maar goed, wij badderen er lustig op los!
Ja vroeger heette het volgens mij alleen 'Kinderen'? Ik weet het niet, eens in de zoveel tijd heb ik leeszin en dan koop ik gewoon alle bladen die er staanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:42 schreef tessie het volgende:
Jij & Je Kinderen?? Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord. Maar wat een muts is die journaliste dan zeg.
Ik heb juist in mijn geboorteplan gezet dat ik (als het kan) alleen mn Lief, de vk en 1 verpleegster erbij wil hebben en verder echt niemand. Heb echt geen behoefte aan nog meer mensen eromheen hoor
Volgens mijn huisarts is de kans wel klein, maar is het wel mogelijk vaker dan 1x besmet te worden. Net als met een ziekte als Pfeiffer.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:07 schreef Nebu het volgende:
Even inbreken.... Toxoplasmose is een parasiet. Het is gevaarlijk als je besmet raakt tijdens de zwangerschap. In je leven kan je ook maar 1 keer besmet worden.
Neejoh, ik reageerde op het DMLverhaal. Mijn werkgever heeft al beloofd me naar huis te sturen als ik zelf niet op tijd ga. Geen enkel probleem daar.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Jij ook al zo'n werkgever Vanyel![]()
gelukkig maar! Mijn unithoofd vind het maar lastig allemaal. Hij weet niet zo goed wat ie dr mee moet. WIlde ook precies weten wanneer ik weer zou gaan werken. Toen ik hem uitlegde dat ik dat nu nog niet kon zeggen sputterde die even tegen, maar heb hem beloofd dat ik hem snel zou bellen als ze dr is. Ons team is net opgestart, en ik ben de eerste zwangere, hij maakt t ook allemaal voor t eerst mee zo. Hij is wel heel belangstellend.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neejoh, ik reageerde op het DMLverhaal. Mijn werkgever heeft al beloofd me naar huis te sturen als ik zelf niet op tijd ga. Geen enkel probleem daar.
Dat, plus dat het volstrekt nutteloos is om aanwezig te zijn als je een artikel schrijft over een verhoging van het aantal bevallingen bij volle maan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef Troeta het volgende:
Ok, Tico, succes ermee! Wel goed om het even rustig te houden!
En ik vind vrouwen die zich laten filmen voor programma's zoals 'De Bevalling' geweldig, ik heb er een hoop van geleerd, maar voor dit artikel wat Huuphuup beschrijft is het nutteloos om er bij te zijn en ik vind niet dat je het kan maken om op het moment zelf te vragen of je er bij mag zijn, dat bespreek je dan rustig van tevoren wanneer je kan vragen wat ze nou wel en niet in beeld brengen en dat soort dingen.
Huh, zie jij dat zo? Gekken? Tjaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 07:19 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie doen net alsof die journalist gek is, maar hoeveel vrouwen gaan er wel niet bevallen voor de camera voor een tv programma als de bevalling. Er zijn dus genoeg gekken die het blijkbaar niet erg vinden om er vreemden bij te hebben.
Dat kan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, zie jij dat zo? Gekken? Tja
Los daarvan vind ik het totaal niet te vergelijken, weloverwogen meedoen met een televisieprogramma versus in the heat of the moment geconfronteerd worden met een totaal onbekende journaliste. En meerdere keren vragen, oftewel: doordrammen, vind ik helemaal niet kunnen.
Dat dacht ik ook toen die van mij kwam. Hij staat dan nu ook heel mooi bovenop de kast.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:01 schreef Leandra het volgende:
OMG.... wordt er net aangebeld, staat de TNT meneer voor de deur met m'n kraampakket!! Nu al![]()
Zover was ik nog niet....
23 weken.... dat is nog heul geen moment voor rubberen matrasbeschermers en kraamverbandenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:14 schreef Saffier het volgende:
Hoe ver ben je Leandra? Is ff confronterend dat pakket heIk kan die van mij wel weer op gaan bergen nu.
Ik heb ze destijds allemaal uitgeprobeerd; huismerk kruidvat, AH, Huggies, Libero (bestaat dat nog wel?) en weetikveel, en toch kwam ik iedere keer op Pampers uit als prettigste luier.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:30 schreef Saffier het volgende:
Ik ben van de kruitvatluiers, mar de pampers nieuwbornaanbieding van de 9maandenbeurs kon ik niet laten liggen. Dat maatje is me toen bij Tobias ook goed bevallen, wat groter niet meer. Dus maar meegenomen.
kruidvat is uit de handel, dit jaar komt er een alternatief. de felicitas doos (etos). verder zou ik even moeten zoeken voor jequote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb ze destijds allemaal uitgeprobeerd; huismerk kruidvat, AH, Huggies, Libero (bestaat dat nog wel?) en weetikveel, en toch kwam ik iedere keer op Pampers uit als prettigste luier.
Maar goed, we zijn natuurlijk wel 19 jaar verder, en waar toen de prijzen omhoog gingen omdat men van unisexluiers "innovatief" overging op jongensluiers en meisjesluiers "omdat ze anders plassen", is er inmiddels weer een prijsstijging geweest omdat men wederom innovatief bezig was en ontdekt hebben dat ze gewoon unisexluiers kunnen maken
Oh ja, de blije doos, die moet ik ook maar eens gaan aanvragen... wat is er nog meer??
Etos-doos? Kruidvat-doos??
Wat een doos..... "lekker thuiszitten" omdat je in de ziektewet zit, en als je helemaal afgekeurd bent dan is dat neem ik aan ook "lekker thuiszitten"??quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:59 schreef tessie het volgende:
Wij hebben net de kraamzorgintake gehad. Wat een muts was dat, zo iemand die echt te (nep-)vrolijk doet. Snap zo'n intake sowieso nooit zo. Ze kunnen toch gewoon een mailtje/formulier sturen met die vragen.
Vraagt ze op een gegeven moment nog: en wat doet u voor werk? Dus ik zeg, ik zit in de ziektewet, wegens die extreme vermoeidheid waar we het net over hadden... Zegt ze: ooohh, dus u bent lekker thuis!Nou heerlijk hoor. Genieten dit.
Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
kruidvat is uit de handel, dit jaar komt er een alternatief. de felicitas doos (etos). verder zou ik even moeten zoeken voor je
klopt, die zijn nog voor mama's die de doos voor 1 januari hebben aangevraagdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?
Lol... jonge gezinnen in die url
Tegen de tijd dat we bij het vakantiepark geen recht meer hebben op de jonge gezinnen korting kunnen we direct door voor de 50+ korting![]()
![]()
Ai, ook nog zo'n type dat haar huiswerk niet gedaan heeft, als ze vragen gaat stellen waarvan het antwoord bij hen al bekend is... daar heb ik ook geen geduld voor, ongeacht of ik wel of geen last van zwangerschapshormonen heb.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:06 schreef tessie het volgende:
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Cantare het volgende:
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal "". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo![]()
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo![]()
Tegenwoordig maken soms een heel risico-profiel, en dat vooral op basis van je woonsituatie, inkomen en opleidingsniveau... en of je in het verleden ooit met geweld te maken hebt gehad en weet ik veel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:22 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast.![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
Het gaat idd om een risicoprofiel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:24 schreef Saffier het volgende:
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van gewordenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
Ja en dat dus idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef DJMO het volgende:
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...
uitzonderingen...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden
En toch blijft het een hoop BS in de meeste gevallen.... laten we eerlijk zijn, het gros van de huidige moeders had een moeder en/of oma die alleen de middelbare school afgerond had. Qua opleidingsniveau en verdiencapaciteit dus heel weinig, plus dat ze vaak niet buitenhuis werkten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het gaat idd om een risicoprofiel.
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.
Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.
Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
heel lang verhaal, en ik heb er mijn vorige zwangerschap ook al over gehad, ik ben toen gevlucht voor mijn ex, met achterlaten van mijn kind. Ik was nauwelijks 20. In de tussentijd heeft ze (mede door fouten van jeugdzorg destijds) gedragsproblemen ontwikkelt en heeft ze ADHD / kenmerken van pdd-nos. Ik krijg haar dus niet meer thuis als het aan jeugdzorg ligt. Met Jan heb ik de afgelopen twee jaar bewezen een goede en liefdevolle moeder te zijn, jeugdzorg is niet voor niets volledig uit beeld verdwenen waar het hem betreftquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
Ehm, nee.... het is echt niet alleen een check of je zelf in de zorg werkzaam bent (geweest) en of je de eigen bijdrage wel kunt betalen, voor de vaststelling van dat laatste zou vooral van belang zijn hoe goed je bij welke verzekeraar verzekerd bent.... die van mij wordt immers volledig vergoed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:40 schreef maffemuts het volgende:
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter
ohjaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
Ja, bij sommige mensen verbaas je je echt hoe het in godsnaam kan dat ze er maandelijks zoveel doorheendraaien wat ze (eigenlijk) niet hebben.... en dat kom je op alle niveaus tegen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! (achteraf danquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
het wordt niet altijd gevraagd hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.
Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is![]()
Jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent?
Ah zolang ze het goed bedoelen vind ik het prima.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Geweldig saffier!
Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
Het zou me ook niets verbazen als het hier niet gevraagd wordt, het is een koophuis in een keurige wijk en de badkamer wordt straks zo ongeveer verbouwd als we de kraamintake krijgen, plus het feit dat we beiden 40+ zijn en ik al een kind in m'n uppie schadevrij opgevoed heb, maakt denk ik dat de kans klein is dat er een hele vragenlijst komt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
het wordt niet altijd gevraagd hoor
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
Mijn moeder wordt volgens mij ook gewoon als Nederlander aangemerkt ook idd... En mijn oma kwam uit Duitsland...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...
Saffier![]()
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij
Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Mijn god wat een kortzichtigheid en domheid, en dat moet dan beoordelen of je een risico bent?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg
In de tijd dat mijn oma naar Nederland kwam nog wel denk ikquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:24 schreef Saffier het volgende:
Duitsland, Belgie, Frankrijk, Noorwegen en dergelijke worden gezien als westers en daardoor geen risico-groep.
En ja, die kortzichtigheiddaarom heb ik nogwel eens de neiging om de geboortestad te vermelden en niet het geboorteland
Whaha ja dat heb ik dus ook altijd! Mijn moeder is Surinaams. Zie je ze idd ook altijd kijken en ook altijd vragen. En dan nog dommer kijken als ik zeg dat er ook blanke mensen in Suriname wonenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg
Ja zo zal ik ook denk ik maar moeten denken. Ga gewoon een superslechte vervanger aannemenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:14 schreef Pvoesss het volgende:
J-net dat zal vast wel loslopen.. Ze zijn vast enorm blij als jij er weer bent en niet dat kreng dat in valt voor je
Ik had dat ook. De mijne was wildenthousiast en de mededeling mondde uit in een uitgebreid gesprek over zwangerschap en wat het met je doet etc. Scheelt dan misschien toch dat het een vrouw is..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:06 schreef J-net het volgende:
Ik zie ook nog wel op tegen het vertellen dat in zwanger ben aan mijn leidinggevende.
Ai.... het is volgens mij ook een simpele marketingstrategie hoor.... eens in de zoveel jaar vinden ze het wiel opnieuw uit, en dat is dan weer een prima reden voor een prijsverhogingquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:56 schreef Troeta het volgende:
Leandra had het net over unisexluiers en boy en girl.
Toen mijn zusje nog baby was waren er boy en girl en vorige maand heb ik 10 minuten op de pakken luiers in de kruidvat zitten lezen of het nou voor jongetjes, meisjes of unisex was was, het stond er niet op, dus toen durfde ik het niet te kopen.
En ook niet te vragen, voelde me zo'n muts! Dat had ik nou niet meegekregen de afgelopen jaren dat het weer unisex was geworden.
Kijk eens naar Zwanger fit of zwanger en fit. Ik denk dat dat je mss zal aanspreken. Bij mij is het sporten in de buitenlucht op een zwanger tempo met een minimale hoeveelheid gezeur en geklaag. Is leuk!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou trouwens nu al graag een zwangerschapsachtige cursus willen doen met een sportieve insteek. Weet iemand iets geschikts? Tot dusver heb ik alleen zwangerschapszwemmen gevonden, maar ik houd niet zo van hupsen in het water.
Ik moest bij de eerste vertellen dat ik zwanger was IN mijn proeftijd... oeps! Ook ik mocht blijven enzo..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:59 schreef Ticootje het volgende:
Ach, ik moest mn baas vertellen dat ik zwanger was toen ik net uit mn proeftijd was.. Maar je hebt gelukkig ook werkgevers die daar wel goed op reageren.
ghehequote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga eens kijken, Floria! Ik heb me wel voorgenomen om een cursus bij mij in de buurt te doen. De vorige keer moest ik aan de andere kant van Amsterdam wezen, net na mijn werk, en dat was vervoertechnisch een ramp.
Nee, dat is gewoon een zaaltje met wat fitnessapparaten. Het is op zich een prima optie, hoor, maar ik wil het niet alleen doen vanwege het bewegen maar ook het sociale contact (lees: de sociale drukquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ghehe![]()
Je kunt eventueel ook bij de sportschool je speciaal laten begeleiden, je hebt toch een sport-iets in je woning? Is daar geen instructeur bij ofzo?
Jep, daarom is het gunstig om overtijd te lopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef Vanyel het volgende:
In alle rekenvoorbeelden online zie ik nu dat de dagen te laat bijtellen ongeacht de startdatum van het verlof. Klopt dat?
psiesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, daarom is het gunstig om overtijd te lopen.
oh!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:23 schreef Chan het volgende:
Huup je bent vandaag alweer 100 dagen zwanger
Hopelijk valt er op je werk nog wat uit te slepen!
Ach ja, het onderwijs heeft ook zo z'n voordelen, zeker als alles toevallig net perfect valt zoals bij mij nu. De zomervakantie begon toen ik 32 weken zwanger was, dus ik heb een lekker lange periode om nog lekker uit te rusten enzo. Mijn verlof gaat over anderhalve week in en de dagen die in de zomervakantie vallen krijg ik dus gecompenseerd, waardoor ik (als het kind gewoon rond de uitgerekende datum komt) nog 14 weken verlof heb ná de geboorte. En heel toevallig zit daar meteen de kerstvakantie achteraan, dus ik heb in totaal gewoon 24 weken vrij. Ook niet verkeerdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:35 schreef Jeetjejom het volgende:
Heb me eigenlijk stiekem altijd afgevraagd hoe het zit met vrije dagen in het onderwijs.....
Ben wat dat betreft blij dat ik een normale kantoorbaan heb, ik heb gewoon verlof, basta, en de vorige keer viel dat precies in de zomer (mei t/m september verlof), dus toen ik terugkwam had ik nog heul veul vrije dagen (wat dan weer goed uitkwam omdat ik het na 3 weken alweer gezien had en dus zodra ik nieuw werk had gewoon weer mijn overige verlofdagen kon opnemen
)
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
psies
ik kreeg een week langer omdat ik een week overtijd ging. Ben met 36 weken gegaan zodat ik 12 weken na de bevalling had, die 12 weken gingen pas in op het moment dat ik bevallen was, dus uiteindelijk had ik niet 4 weken voor en 12 weken na maar 5 weken voor en 12 weken na.
En bedankt, ik ga het maar eens aanhoren en we zien wel
Nee, die behoud je volgens mij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Dat is hier dus niet zo. Dat is ook de reden dat ik een geboortekaartje moet sturen aan de administratieve afdeling die daarover gaat, namelijk zodat ze definitief de datum kunnen bepalen waarop ik weer aan het werk 'moet'.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Hier (in Belgiëquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.
[..]
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
Zoals al door anderen gezegd heb je altijd recht op 16 weken in totaal. Alleen in het geval dat je na de uitgerekende datum bevalt heb je nog recht op je 10 of 12 weken verlof (afh. van of je met 34/35/36 weken ging), je kunt er dus hoogstens 2 weken "bijkrijgen" als je na de uitgerekende datum bevalt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
hoe reageerde je baas? ik mag toch hopen dat hij zijn excuses heeft gemaakt aan je ... fijn dat er een psych geregeld is en dat je weer thuis bentquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts![]()
![]()
Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
wat een ongelooflijke eikel zeg.. onder welke steen komt die hufter vandaan? arghh.. als ik dit zo hoor ben ik alleen maar blij dat ik thuis zit en geen baan hebquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'
Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen
Noujaaah!!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'
Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen
Wat een botte hork DML... bah, die zou je toch aan z'n dasje over z'n bureau willen trekken...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja, je kunt overal wat inlezen natuurlijk...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
Haha precies dat had ik ookquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een fantastische baas, vind mijn werk ontzettend leuk, maar ik kijk ook alweer erg uit naar mijn verlof. Ik vind het reizen doffe ellende (nu al!) en ik weet dat het op een bepaald moment zwaar wordt om lange tijd achter een bureau te zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik steeds meer thuis gaan werken, vanuit bed. En tegen de tijd dat ik hoogzwanger ben vind ik het lekker om te kneuteren.
Lekker doen waar jij je goed bij voeltquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:21 schreef Basboussa het volgende:
Grizzly, welkom!Hoop zo dat alles gewoon lekker blijft plakken en dat het een mooie negen maanden wordt voor jullie... En daarna natuurlijk helemaal!
Ik heb heul geen zwangerschapsverlof nu... Niet voldoende uren gewerkt, dus alles is onbetaald, en moet zelf maar kijken hoe lang ik 'neem'. Daar mijn werk op loopafstand is, erg 'sociaal' en ik mijn eigen uren kan indelen, ben ik van plan om na een week of zes gewoon weer te gaan werken ofzo. Neem kind wel mee, of de man 'doet de zorgtaak' in het weekend. Dagen zijn hier vaak zo kort, dat het precies tussen voedingen in zou kunnen en het is werkelijk op 10 minuten lopen afstand. Ook lopen hier heel veel kinders rond, dus gooi hier straks gewoon een campingbed/box ding neer, en dan zie ik wel...
Of zweef ik nu teveel?
is het niet mogelijk om eerder een termijn echo te krijgen? ik was nauwelijks zeven weken toen ik een echo bij mijn huisarts kreeg, en 9 weken bij de gynquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:46 schreef grizzlybear het volgende:
He JeetjeJom, ik hier?
Wij hebben hetzelfde gevoel als jij, mijn vrouw voelt zich ook niet echt zwanger en daarom kunnen we het nog steeds niet geloven. Volgens mij hebben we al 10 super positieve testen liggen en nog testen we om de dag!
We zijn nog steeds erg bang dat het mis gaat en we moeten nog 2 weken wachten op de eerste echo. Dit wachten is echt erg moeilijk!
Mag onze datum er ook bij? 10 april 2011
Iedereen heel veel succes met alles en ik hoop dat ik echt nog tot april hier rond mag komen hangen...
sorryquote:
Nou ik vraag me ook echt af waarom hoor. Want het is dus eigenlijk om te kijken of ik een groot kind krijg, want dan moet ik in het ziekenhuis bevallen wegens extra risico. Maar ook al waren de metingen tot nu toe allemaal dat Anna gemiddeld (en zelfs ietsjes kleiner) was, alsnog moest ik in het ziekenhuis bevallen, want mijn BMI is te hoog dus ik heb een groter risico op een groot kind. Want de echo metingen kunnen er ook naast zittenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
tessie wat vaag zeg!
ook stom dat ze niets met de uitkomst doen...waarom krijg je dan zo'n echo...
maar goed babykijken is altijd leuk natuurlijk
Je loopt bij de gyn he? Want mijn vk 'doet' ook jouw dorp.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
sorry![]()
Mjah, ik woon wat dat betreft ook wel in een klein kutdorpwe hebben hier geen eigen VK, alleen een praktijk uit r'dam die één keer in de week spreekuur houdt een dorp verderop. Dat is ook de reden denk ik, dat mijn ha zich is gaan specialiseren daarin ...
dat vond ik van de week ook al... en dan steeds iets harder. Met de 20w echo had ik de blauwe plekken op mijn buik...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:41 schreef tessie het volgende:
[..]
Plus dat ze elke keer heel hard op mijn schaambeen drukken om het hoofdje te meten. Dus eigenlijk vind ik het alleen maar irritant
klopt, we hebben hier wel een spreekuur van vk's uit andere dorpen, maar dat is nog steeds in poortugaalquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Saffier het volgende:
[..]
Je loopt bij de gyn he? Want mijn vk 'doet' ook jouw dorp.
oh dat klinkt onweerstaanbaar! Heerlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Moet ik alvast beginnen met meepersen Tico?
Klopt, we zijn dan 7 weken en 5 dagen, dus volgens mij is dat al redelijk snel. Er is hier niet echt veel plaats blijkbaar bij de VK.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:37 schreef Jeetjejom het volgende:
DJMO, Grizzly(innetje) is dan ook pas net 8 weken..... (TOCH?),
Ik zal wel moeten ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:07 schreef tessie het volgende:
Wat jammer dat je nog niet veel wijzer bent geworden van het gesprek Huup. Ik hoop voor je dat je wel die 3 maanden salaris meekrijgt. En ga je dan nu zwanger solliciteren?
Wat gek van die metingen?quote:Wij hebben net weer een groeiecho gehad. Het buikje liep nu ineens zo'n 2 weken voor op de groei, terwijl het alle vorige keren juist een paar dagen achter liep. De echoscopiste vertrouwde haar eigen metingen dus ook niet meerToen moestetn we weer in de wachtkamer en na een kwartiertje nog een keer, en toen kwam ze wel een paar dagen minder uit, maar nog steeds boven de gemiddelde lijn dus. Ze vond het zelf ook vreemd en was er helemaal onzeker over. Het ging echt een beetje sukkelig weer allemaal. Maar goed, ik kan er niet wakker van liggen. Haar buik is zo groot of klein als ie is, ze doen verder toch helemaal niks met die meet resultaten. Moet nu over 2 weken weer, maar das alleen voor de ligging.
ik schreef in al mn brieven dat ik zwanger was (met 28 weken raakte ik mn baan kwijt, dus vond t niet eerlijk naar werkgevers om t niet te zeggen, aangezien ik tegen de tijd dat k ergens san t werk zou zijn zowat al met verlof zou gaan).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, wat een nare situatie. En natuurlijk vraag je een uitkering aan, dat zou ik in jouw situatie ook doen. Zoals je zelf al zegt: je hebt nu de verantwoordelijkheid voor je kind.
Het solliciteren geeft je wel gelegenheid om na te denken over hetgeen je zou willen en het laat je ook zien wat er zoal aan baankansen bestaat. En het solliciteren zelf zal toch wel meevallen? Vacatures doorspitten, brieven schrijven, misschien eens op gesprek komen. En als je in dat laatste geen zin hebt laat je in je brief doorschemeren dat je zwanger bent.
Het lijkt me vooral na je verlof lastig om weer aan het solliciteren te gaan. Maar goed, je vindt wel een manier.
oh jawel, het komt vast goed.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, wat een nare situatie. En natuurlijk vraag je een uitkering aan, dat zou ik in jouw situatie ook doen. Zoals je zelf al zegt: je hebt nu de verantwoordelijkheid voor je kind.
Het solliciteren geeft je wel gelegenheid om na te denken over hetgeen je zou willen en het laat je ook zien wat er zoal aan baankansen bestaat. En het solliciteren zelf zal toch wel meevallen? Vacatures doorspitten, brieven schrijven, misschien eens op gesprek komen. En als je in dat laatste geen zin hebt laat je in je brief doorschemeren dat je zwanger bent.
Het lijkt me vooral na je verlof lastig om weer aan het solliciteren te gaan. Maar goed, je vindt wel een manier.
Geen idee, ik heb spaghetti als troef.quote:
Die had ik van de week al op... Deed niets..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:14 schreef Saffier het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb spaghetti als troef.
nou aan de prostaglandinges dan maarquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Pannenkoeken heb ik ook al op... Ik ben zo inspiratieloos qua eten...
PM me even naar wat voor soort dingen ik uit moet kijken! Mijn lief werkt aan een andere universiteit en kan vast ook wel wat in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:13 schreef huuphuup het volgende:
maar eh, als er bij jou wat vrij komt, hou me in gedachtenik wil eigenlijk zo graag binnen een onderzoeksinstituut blijven werken, mede daarom vind ik dit zo jammer
Zo'n haast heb ik nou ook weer niet...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou aan de prostaglandinges dan maar![]()
hop, kezen met die handel! Bumba aan voor Jen![]()
Dat deed 't 'm ook al niet hierquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou aan de prostaglandinges dan maar![]()
hop, kezen met die handel! Bumba aan voor Jen![]()
Mooi hoef ik dat ook niet te proberen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:41 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dat deed 't 'm ook al niet hier
frietjes met mad sauce!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Pannenkoeken heb ik ook al op... Ik ben zo inspiratieloos qua eten...
K heb vanmiddag patat op, zwemmen en patatquote:
Die staat hier sinds maandag, deed ook al nietsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mooi hoef ik dat ook niet te proberen.
Ik heb trouwens een box opgezet... Toch maar wel.. Jen zit er opeens graag in te spelen.
ik wil ook zwemmen !!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
K heb vanmiddag patat op, zwemmen en patat
Doe dat dan! Lekker met Jan.quote:
Ik heb nog een mooie roze voor je! Andere kant is wit met hartjequote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil nog een ander boxkleed... En ff wat speelgoed eruit halen... Maar zolang Jen er steeds in wilt heeft dat weinig zin..
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo'n haast heb ik nou ook weer niet...![]()
Het is een placenta echo..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:40 schreef kaatjejannie het volgende:
waarom zou je een medische echo niet mogen bekijken? Ik heb nu ook 2 medische echo's gehad, maar mocht gewoon steeds meekijken.
*kuch*quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Gelukt.
M krijgt het volgens mij ook aan z'n hormonen. Opeens moest ie het noodnummer hebben. Antwoord over hoe met Jen. Maar een naam ho maar.
Mánnenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Gelukt.
M krijgt het volgens mij ook aan z'n hormonen. Opeens moest ie het noodnummer hebben. Antwoord over hoe met Jen. Maar een naam ho maar.
Denk je niet dat ze een meisjesnaam zou willenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Of Marc Anthony
Da's al 2Wat een keus vandaag! <3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |