abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:35:24 #1
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85097130
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 683

2010
Augustus:
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
11 september 2010: Noa24
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO

April:
08 april 2011: J-net
13 april 2011: Nienna
15 april 2011: Jeetjejom

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 10-08-2010 20:13:06 ]
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:39:37 #2
238474 Jeetjejom
pi_85097275
Mijn eerste OP *O* *O* *O* *O*

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef Cantare het volgende:
MaffeMuts, kan me voorstellen dat dat je opbreekt! Dan mag die baby maar gewoon snel komen, he? :)

Fijn dat je je stickertje weer verdiend hebt Tessie ^O^

Ik kom ook net bij de vk vandaan en alles was weer volgens het boekje. Mijn geboorteplan is ook goedgekeurd want er stond niks bijzonders in. *) Ze vond m'n buik wel vol en kon zich voorstellen dat ik me bont en blauw voel. :D
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:25 schreef Jeetjejom het volgende:
Wow Tessie, je hebt gewoon een meesterstuk geschreven! Dat gaat vast als voorbeeld dienen bij de nieuwe zwangeren.

Ik heb trouwens bij Jorja helemaal geen geboorteplan geschreven en heb zo het bange vermoeden dat deze zwangerschap gaat eindigen in een geplande keizersnede met:
A) 38 weken omdat ze bang zijn dat mijn litteken het anders begeeft of
B) 35/36 weken omdat het weer een dysmatuurtje gaat worden.

Maar stiekem hoop ik natuurlijk wel echt op een normale bevalling, durf er alleen gewoon niet vanuit te gaan.....
Jouw warmte is genoeg
pi_85097501
Oh sorry, ik had niet door dat ik 'm sloot! Tnx voor het openen van een nieuwe.

Zo raar mijn naam bovenaan te zien staan. :o
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:46:27 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85097533
Even snel een berichtje vanuit de Ikea; ik moest daarnet naar de WC en werd zomaar ongevraagd voorgelaten! :D
Zie ik er toch zwangerder uit dan ik dacht :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85097658
Haha bij de Ikea moet je dus zijn als je voor wil met naar de wc gaan :D
Ennuh, een meesterstuk als voorbeeld voor nieuwe zwangeren :+ Ik hoop toch dat ze het gewoon voor zichzelf houden eigenlijk hoor :P
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:49:27 #6
238474 Jeetjejom
pi_85097699
Geeft nix hoor Cantare, ik wist ook niet dat ik al nummer 300 had.... Maar als ik hier de komende 8 maanden nog wil blijven posten zal ik er toch af en toe aan moeten geloven, dus hoe eerder hoe beter ;)
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:54:10 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85097928
Maffe ik word ook helemaal beroerd van dat voorwerk. De halve nacht opgelopen en n'et toen ik er van overtuigd raakte dat het serieus werd stopte het ineens. Ik ben gewoon zo moe nu, niet leuk meer. En dan wille ze me eigenlijk met het eerste krampje in het zh hebben omdat de vorige keer zo snel ging. Eerst zelf denken dat het 'echt' is, daarna ga ik wel naar het zh. Al heeft pvoes wel het record staan zag ik ;)

Een *O* voor de stickertjes en goedgekeurde geboorteplannen :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:35:07 #8
238474 Jeetjejom
pi_85099867
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef Cantare het volgende:
Oh sorry, ik had niet door dat ik 'm sloot! Tnx voor het openen van een nieuwe.

Zo raar mijn naam bovenaan te zien staan. :o
En ik nog helemaal onderaan, hoe lang zou dat nog duren?

Oh ja, (schoon)ouders en schoonbroers zijn ingelicht inmiddels. Waren heel positief erover, was even bang dat mijn moeder het te vroeg zou vinden en dat ik een hele tirade over me heen zou krijgen maar: 21 maanden is een nette leeftijd om een broertje of zusje te krijgen!
Jouw warmte is genoeg
pi_85100157
Zo irritant!!! Ik probeer m te bereiken, al vanaf vanmiddag 2 uur. Maar op de 4 nummers die hij heeft wordt niet geantwoord. Ik heb nu echt zin om een hele gemene voicemail in te spreken, dat ik naar het ziekenhuis ben ofzo. Gewoon omdat het zomaar zou kunnen. Kom op als je vrouw hoogzwanger is zorg je toch dat je bereikbaar bent?!?!

Nou ja, misschien zijn het ook wel m'n hormonen die ervoor zorgen dat ik nu echt pissig ben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85100540
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef Ticootje het volgende:
Zo irritant!!! Ik probeer m te bereiken, al vanaf vanmiddag 2 uur. Maar op de 4 nummers die hij heeft wordt niet geantwoord. Ik heb nu echt zin om een hele gemene voicemail in te spreken, dat ik naar het ziekenhuis ben ofzo. Gewoon omdat het zomaar zou kunnen. Kom op als je vrouw hoogzwanger is zorg je toch dat je bereikbaar bent?!?!

Nou ja, misschien zijn het ook wel m'n hormonen die ervoor zorgen dat ik nu echt pissig ben.
Kan ik me onwijs goed voorstellen Ticoo! Zou er ook niet aan moeten denken dat lief niet opneemt als ik bel omdat het voor t echie bezig is.

Weer een stickertje op de kaart erbij van de vk, alles was nog goed, alleen de houding kon ze nu niet exact voelen omdat alles echt keihard was. Wel dat het hoofdje braaf vast ligt gelukkig, mja dat ligt het al een paar weken haha. Op naar de volgende controle volgende week dus... tenzij ..... :P
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85101423
Ohh dat zou ik echt kwaad van worden ja Tico! En ik zou idd ook een gemene voicmail inspreken })
Zegt mijn Lief net dat als hij straks weer moet werken, ik hem alleen mag bellen als ik ga bevallen :') Want hij kan niet zomaar opnemen. Daar werd ik al pissig van, ook beetje last van mijn hormonen geloof ik. Ik heb gezegd dat ie dan toch lekker maar niet opneemt en de bevalling dan gewoon maar mist, en ik wel iemand anders bel })
pi_85101452
even een egopost vanaf mijn telefoon, sorry

bij de vk bleek dat ik ben uitgedroogd. moet nu een nachtje in het ziekenhuis blijven. er is al twee keer mis geprikt voor het infuus dus nu is ze maar iemand anders aan het halen.

kijken of de meneer mijn oplader mee kan nemen, anders is mijn batterij wel leeg dadelijk dus niet verbaasd zijn als er geen vervolg komt :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85101617
Oh jee DML! Wat vervelend zeg. Hopelijk knap je snel op, en lukt het infuus prikken nu wel gewoon. :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:27:21 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85102431
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
even een egopost vanaf mijn telefoon, sorry

bij de vk bleek dat ik ben uitgedroogd. moet nu een nachtje in het ziekenhuis blijven. er is al twee keer mis geprikt voor het infuus dus nu is ze maar iemand anders aan het halen.

kijken of de meneer mijn oplader mee kan nemen, anders is mijn batterij wel leeg dadelijk dus niet verbaasd zijn als er geen vervolg komt :P
klinkt hard, maar misschien heeft je werkgever nu door dat je zo echt niet kan werken ... sterkte schat :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85103250
Sterkte Dizzy-Miss-Lizzy
En wat DJMO zegt, misschien dat je werkgever nu wel doorheeft dat het echt niet goed met je gaat :*
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:51:15 #16
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85103454
Mod mag mijn uitgerekende datum in OP op 8 april 2011
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:13:56 #17
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85104536
DML, hopen dat je snel opknapt! En rustig aan doen!

Vandaag bij de vk geweest, alles goed, zoals het er nu uitziet (opluchting enzo) mag ik gewoon een natuurlijke bevalling proberen, maar dan moet ik wel bevallen voor 41 weken. (Inleiden mag/kan/doen ze niet ivm ruptuur kans die dan opeens verdubbeld, en na uitgerekende datum +8 leiden ze hier standaard in) Omdat we waarschijnlijk wel meer kinderen willen dan 2, raadt ze me het ook echt aan, het is immers nu of nooit meer een 'normale' bevalling, want drie ks was voor haar wel een beetje de max. Zoals ze zelf zei: ik kan je niet stoppen, maar ik zou er zelf erg zenuwachtig van worden. Een verhaal over een kleine kans dat je placenta dan in je litteken vergroeit ofzo, wat een 50% overlevingskans voor de moeder betekent. Daar ga ik me dus niet mee bezig houden.

Mijn lengte is volgens haar een plus, mijn leeftijd ook, ook het feit dat Beisan een stuit-baby was (dus relatief kleine kans op herhaling) en een schone wond. Minpunt, 18-24 maanden na de ks is wel een beetje een minimum (hier 22 maanden ongeveer), en daar doen sommige vks wel moeilijk over.

We gaan het gewoon proberen, voor nu dus een vbac.

Word ook doorgestuurd naar een pre- en post-natale depressie kliniek whatever thingy, want ik score toch een beetje dramatisch hoog op de depressie schaal. Zegt de man: Ik merk er niets van! Kan ik het toch goed verbloemen....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:42:24 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85105652
Hier nog een maagzuurklantje...
Ook van het meeste fruit raakt de boel een beetje overstuur en omdat ik toch fruit wil eten ben ik nu aan de bananen... :P

Heb me trouwens nooit "aangemeld" voor de datumlijst, dus knal-m d'r maar in: 6 oktober!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85106422
Oei, dat is wel een duidelijk sein dat het echt niet gaat, DML! Sterke joh, en hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis wat voor je betekenen. :*
pi_85106697
Oh bah DML, dat is minder goed nieuws. Maar wel goed dat ze meteen actie ondernemen!
pi_85106830
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:13 schreef Basboussa het volgende:
Vandaag bij de vk geweest, alles goed, zoals het er nu uitziet (opluchting enzo) mag ik gewoon een natuurlijke bevalling proberen, maar dan moet ik wel bevallen voor 41 weken. (Inleiden mag/kan/doen ze niet ivm ruptuur kans die dan opeens verdubbeld, en na uitgerekende datum +8 leiden ze hier standaard in) Omdat we waarschijnlijk wel meer kinderen willen dan 2, raadt ze me het ook echt aan, het is immers nu of nooit meer een 'normale' bevalling, want drie ks was voor haar wel een beetje de max. Zoals ze zelf zei: ik kan je niet stoppen, maar ik zou er zelf erg zenuwachtig van worden. Een verhaal over een kleine kans dat je placenta dan in je litteken vergroeit ofzo, wat een 50% overlevingskans voor de moeder betekent. Daar ga ik me dus niet mee bezig houden.
Super dat je waarschijnlijk normaal kunt bevallen! Die gevolgen van 1 of meerdere keizersnedes zijn echt niet misselijk.
quote:
Word ook doorgestuurd naar een pre- en post-natale depressie kliniek whatever thingy, want ik score toch een beetje dramatisch hoog op de depressie schaal. Zegt de man: Ik merk er niets van! Kan ik het toch goed verbloemen....
Ai, dat vind ik eigenlijk niet zo goed klinken... echt, het verbloemen van je gevoelens is nergens goed voor! Een depressie is niets om je voor te schamen, het overkomt zoveel vrouwen (ik heb er helaas ook ervaring mee). Voor je herstel is het juist belangrijk om open mogelijk te zijn over hoe je je voelt en wat jou bezighoudt. Niet tegen jan en alleman, maar toch zeker wel tegen je man. Hopelijk voel je je hier ook vrij genoeg om je ei kwijt te kunnen. Heel veel sterkte, en mocht je erover willen praten, stuur me dan gerust een PM.
pi_85107203
Dml, dat is niet goed zeg! Krijg je sondevoeding om aan te sterken? Wel een goed punt voor je werkgever dat je je echt niet aan zit te stellen.
pi_85107509
M'n bedje is klaar voor de bevalling. Oud laken erop, waterdicht molton 2x. Kom maar op met dat kind.
M'n snuggle nestje heb ik ook al opgemaakt. M'n gang is bijna bijna af, alleen de plinten nog een keer.
pi_85108429
Ach jee, DML, wat naar dat je uitgedroogd bent! Veel sterkte met opknappen.

En fijn dat je groen licht hebt voor een vaginale bevalling, Basboussa! Ik sluit me verder bij Cantare aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85108475
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:06 schreef tessie het volgende:
Ohh dat zou ik echt kwaad van worden ja Tico! En ik zou idd ook een gemene voicmail inspreken })
Zegt mijn Lief net dat als hij straks weer moet werken, ik hem alleen mag bellen als ik ga bevallen :') Want hij kan niet zomaar opnemen. Daar werd ik al pissig van, ook beetje last van mijn hormonen geloof ik. Ik heb gezegd dat ie dan toch lekker maar niet opneemt en de bevalling dan gewoon maar mist, en ik wel iemand anders bel })
Ik begrijp dat laatste niet zo goed. Hij heeft toch gezegd dat je mag bellen voor de bevalling?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:01:16 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85108910
DML :*
Geen wonder dat je er zo beroerd aan toe was... darn.

Dames met een stickertje; gefeliciteerd *O*

Basboussa, mooi dat je een VBAC mag proberen, en ik hoop dat je pre- en postnatale depressie kliniek wat voor je kan betekenen, want een keer niet lekker in je vel zitten is geen probleem, en zelfs niet als je als gevolg daarvan een keer flink uit je dak gaat, maar constant het gevoel hebben dat je in het donker zit is niet goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:03:10 #27
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85108980
Ik heb juist 4x2 (vaste lijnen en mobiele nummers) extra telefoonnummers van collega's van M. gekregen een paar weken geleden voor het geval dat ik hem nou net even niet zou kunnen bereiken.

DML ik hoop dat je werkgever nu wakker is en jij snel opknapt. En niet te snel en te hard of te veel aan het werk nu weer hoor!!
Basboussa goede berichten over het bevallen! En over je depressie blijven praten hoor! :*

Tico je klinkt er helemaal klaar voor :) Met welke termijn is Jen geboren?

Ik heb gister de box in de woonkamer gezet :o (van zolder laten halen en neer laten zetten door mijn vader die even langskwam) en op een heel andere plek dan M. en ik eerst hadden bedacht. M. kwam thuis en zei alleen maar 'Kriebelt er iets, schat? En die plek is beter dan die we hadden bedacht!'
O+
Wieg staat inmiddels ook al in onze slaapkamer O+
Ylana
pi_85109118
Jen kwam met 40.3. Dus eigenlijk denk ik dat de kleine nog ff op zich laat wachten. Zelf gok ik of dit weekend, of ergens volgende week.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:09:39 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85109211
Oh, en ik was ook al zo'n 24 uur quite pissed (understatement) maar ik heb in de Ikea m'n humeur teruggekregen door een jongedame van een jaar of 4/5.

Ik stapte de lift in en zij kwam er ook aanrennen met haar moeder, dus ik zeg in de lift tegen de jongedame: "Die trap is ook wel heel hoog hè, dan is de lift veel makkelijker" ;)
Dat vond zij dus ook... en tegen haar moeder laat ik een "En ik ben zwanger dus ik heb zoiets van 'Daaag trap, Hallo lift" vallen.
Je zag de jongedame heel snel denken, haar ogen begonnen te glinsteren en vervolgens.....
:o "Heb je een BABY in je buik???"
Ik: :D "Ja, ik heb een baby in m'n buik"
Zij: "Een echte baby??"
Ik: Ja een echte baby :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85109279
Ja die heb ik opgegeten. Dat had je kunnen antwoorden.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:11:35 #31
238474 Jeetjejom
pi_85109291
Saffier, wat lekker dat je huisje al zo helemaal klaar is!
DML, dat is niet nix hoor! Goed luisteren naar je lichaam en iets minder naar je baas, met je lichaam moet je nog je hele leven (en het kindje dat in je lichaam zit, moet zelf nog iets langer mee dan jij!), maar je baas heb je sowieso maar tot je 67e(?) en misschien nog korter.....
Basboussa, fijn dat het wel via de natuurlijke weg kan (ik hoop er ook zo op) en niet verbloemen hoor!
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:17:22 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85109517
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:11 schreef Jeetjejom het volgende:
Saffier, wat lekker dat je huisje al zo helemaal klaar is!
DML, dat is niet nix hoor! Goed luisteren naar je lichaam en iets minder naar je baas, met je lichaam moet je nog je hele leven (en het kindje dat in je lichaam zit, moet zelf nog iets langer mee dan jij!), maar je baas heb je sowieso maar tot je 67e(?) en misschien nog korter.....
Basboussa, fijn dat het wel via de natuurlijke weg kan (ik hoop er ook zo op) en niet verbloemen hoor!
Yeah I wish :') Geldt alleen voor dingen omtrent de kleine, de rest voorlopig nog niet, maar alles voor de kleine is klaar, of staat op zolder voor het grijpen, dáár gaat het wel om.

Tico ik ben benieuwd of je gevoel uitkomt :Y
Ik heb zo lang gezeten met 'a's ik maar de 32 weken haal, als ik maar de 34 weken haal, als ik maar tot 36 kom...' dat ik nu niets meer durf te zeggen of te voorspellen. Alleen dat voorwerk vind ik zenuwengedoe.
Ylana
pi_85109604
Eerst nog ff een plank ophangen. De plinten in de gang en de woonkamer een paar stukjes bijwerken. Dan de spullen naar de kelder en ff m'n kinderwagen en maxicosi zoeken.
Oh en m'n rekeningen inboeken. Dan ben ik klaar.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:26:26 #34
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85109850
Oh en het badje met standaard en tummytub staan ook al in de badkamer klaar O+
Zo lekker dat ik nu veel meer 'voorbereid' ben met dat soort dingen dan bij Tobias kon. Ik mis nu alleen soms dat ik niet kan cocoonen waar ik nu behoefte aan heb :@
Ylana
pi_85109910
Oh badstandaard!! Die had ik ook nog ergens. Maar waar???
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:29:40 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85109975
Naast je kinderwagen? Of per ongeluk 'opgeruimd' vorige keer?
Ylana
pi_85110014
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:29 schreef Saffier het volgende:
Naast je kinderwagen? Of per ongeluk 'opgeruimd' vorige keer?
dat is wel een mogelijkheid. Maar ik denk dat ik m nog heb.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:31:32 #38
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85110056
En de draagdoek en de Slendang liggen duidelijk in zicht in de kinderkamer O+

Alleen de sluitlakens zitten 'in een doos op zolder' -O- Maar het schijnt ook met een badlaken en veiligheidsspelden goed te kunnen...
En in/op het voedingskussen liggen nu de katten te slapen O+ Maar goed dat ik daar tig hoezen voor heb :D
Ylana
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:31:40 #39
238474 Jeetjejom
pi_85110060
Saffier, ik bedoelde ook voor de kleine hahahaha, had ik er nog bij willen zetten eigenlijk!
Ticootje, goed gedaan meid! Ben plaatsvervangend trots op je! (kan ik tenminste nog op iemand trots zijn, want ik heb de hele middag niets gedaan)
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:31:51 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85110067
bij mij staat ie in de schuur .. k moest m kwijt en daar was nog wel een plekkie. zoveel ruimte nemen ze nou ook weer niet in :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85110757
Hier in de badkamer al sinds ik m niet meer gebruik... als veredelt handoekenrek :@
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:51:44 #42
238474 Jeetjejom
pi_85110893
De badstandaard staat bij ons nog altijd op de babykamer, al een half jaar niet meer gebruikt maar gelukkig hebben we een grote babykamer O+
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:01:38 #43
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85111359
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:49 schreef maffemuts het volgende:
Hier in de badkamer al sinds ik m niet meer gebruik... als veredelt handoekenrek :@
Dan gebruik je hem tenminste wel ;) én je hoeft 'm niet te zoeken :D
Ah, jeetjejom hoeft 'm ook niet te zoeken :D

Tico dat ding is zo plat, kan overal tussen/achter/naast staan :Y
Ylana
pi_85111431
M'n babybadje gebruik ik al 2 jaar als wasmand.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:05:10 #45
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85111524
Het badje zelf gebruiken we niet meer sinds we hier wonen en een gewoon bad hebben, dat ding hebben we dus ruim 3 jaar gebruikt als badkuip in de douchecabine voor Tobias. Ik gok zomaar dat we 'm dit keer veel korter gaan gebruiken :D
Ylana
pi_85111590
Zodra ik stabiel op m'n benen kan staan gaat de kleine mee onder de douche.
pi_85111765
DML...das ff schrikken zeg...sterkte :*
Back in business.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:10:46 #48
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85111813
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Hier ook, kan niet wachten O+
Ylana
pi_85112677
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Dat dus, dat geklooi met die tummytub op het aanrecht... -O- Lekker mee douchen, ik kan niet wachten, zo'n lijfje tegen je aangekropen, heerlijk O+

DML sterkte :* hopelijk knap je snel op.
En ik hoop idd dat je werkgever én de arboarts beide beseffen dat ze een grove inschattingsfout hebben gemaakt.

Leandra :D een echte baby O+ hahaha

En verder *O* yay voor de stickers en de vaginale bevalling van basboussa. Go for it!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85112766
Oh en een jompel voor de kutbevalling van basboussa!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:37:06 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85113257
BV geven onder de douche O+ En dit keer weet ik wat clusteren is, hoop ik het ook op tijd te herkennen nu.

Ik kan niet meer stilzitten van de kramp in mijn benen, heupen en rug dus ik ga sluiten met mijn gereanimeerde klappert en in bad met mijn foon en een boek.
Ylana
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:43:43 #52
238474 Jeetjejom
pi_85113609
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh en een jompel voor de kutbevalling van basboussa!
_O-
Jouw warmte is genoeg
pi_85114621
het is geen doen om op iedereen te reageren op mijn tel sorry maar bedankt allemaal :*

tico ik heb een infuus met vocht. ze moesten maar zeven keer prikken daarvoor :X

De vk hoopte bijna dat ik opgenomen zou worden zodat mijn werkgever het zou begrijpen :o
The way you rock'n'roll
pi_85114848
Ik ben met Ivan nog geen een keer onder de douche geweest. Ik vind het te eng i.v.m. uitglijden. Ik ben een behoorlijke kluns.
pi_85115319
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben met Ivan nog geen een keer onder de douche geweest. Ik vind het te eng i.v.m. uitglijden. Ik ben een behoorlijke kluns.
Heb je geen anti-slip mat liggen? Of hoe werkt dat bij jullie?
Wij hebben de douche in de badkuip zitten, geen inloopdouche dus (ik kan die dingen ook nu pas echt op waarde schatten :P ) dus douchen-met-baby doen wij ook alleen als de ander thuis is, anders gaat Amélie 's avonds in bad in de badkuip.
In het begin ging ze met B. mee douchen in het weekend, hij bleef onder de douche staan en ik gaf haar aan en pakte haar ook weer aan om af te drogen. Hoefde hij niet te stunten met glibberige baby :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85115403
Ik heb maar 1 keer gedoucht met Graeme. Ik vond het echt harstikke eng, en was bang dat ik hem zou laten vallen enzo :@ Mn Lief gaat wel vaak met hem onder de douche, die vind het helemaal niet eng.
pi_85115710
Wij hebben een aparte douche en ik kan niet overal een mat neerleggen. :+ Door de hitte in de douche kan ik me soms ineens wat flauwtjes voelen, dus ik vind het sowieso geen fijn idee. Maar goed, wij badderen er lustig op los!
pi_85116583
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een aparte douche en ik kan niet overal een mat neerleggen. :+ Door de hitte in de douche kan ik me soms ineens wat flauwtjes voelen, dus ik vind het sowieso geen fijn idee. Maar goed, wij badderen er lustig op los!
oh ja dan is het heel begrijpelijk dat je je er niet aan waagt. Zou ik ook niet doen dan.
En Tessie ik vond het ook doodeng in het begin maar eerlijk is eerlijk, het is net als met de andere dingen met zo'n kleintje, je groeit erin en je went eraan.

Trouwens, ik las vandaag in de Jij & Je Kinderen een artikeltje over de mythe van dat er meer bevallingen zijn met volle maan. Van een niet echt noemenswaardige journaliste verder, die was dus naar een verlosafdeling geweest in het ziekenhuis om die mythe te testen.
In dat artikel heeft ze via de vp aan drie mensen gevraagd of ze bij hun bevalling mocht zijn, alledrie de dames zeiden nee, ook na meerdere keren vragen (!). En door dat hele artikel klonk een soort vreemde teleurstelling dat ze er niet bij mocht zijn, een soort van nouja, wat flauw.

Echt hoor :o hoe is het aanwezig zijn bij de bevalling van een van die dames relevant voor die mythe of dat artikeltje?? Ik zou geloof ik ook geen wildvreemde bij mn bevalling aanwezig willen hebben, enkel omdat zij wil weten of er meer kinderen geboren worden met volle maan. Zo raar is dat toch niet? :o
co's, stagiaires etcetera vind ik allemaal tot daar aan toe, maar zomaar een wildvreemde die een klein artikeltje schrijft... :?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85116788
Jij & Je Kinderen?? Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord. Maar wat een muts is die journaliste dan zeg.
Ik heb juist in mijn geboorteplan gezet dat ik (als het kan) alleen mn Lief, de vk en 1 verpleegster erbij wil hebben en verder echt niemand. Heb echt geen behoefte aan nog meer mensen eromheen hoor :N
pi_85116936
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:42 schreef tessie het volgende:
Jij & Je Kinderen?? Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord. Maar wat een muts is die journaliste dan zeg.
Ik heb juist in mijn geboorteplan gezet dat ik (als het kan) alleen mn Lief, de vk en 1 verpleegster erbij wil hebben en verder echt niemand. Heb echt geen behoefte aan nog meer mensen eromheen hoor :N
Ja vroeger heette het volgens mij alleen 'Kinderen'? Ik weet het niet, eens in de zoveel tijd heb ik leeszin en dan koop ik gewoon alle bladen die er staan :')
het is een beetje een glossy-achtig blad, net als de KekMama en de Mama. Er staat in zwarte letters groot KINDEREN op de cover en dan in het klein en roze jij & je erboven.

Op zich zijn dat soort bladen wel aardig 'vermaak' leesvoer. (en lekker veel kamer/kleding inspiratie :9 ) maar van dat soort artikels vraag ik me wel af of iemand wel beseft wat voor een impact een bevalling op je leven heeft en hoe raar zo'n vraag eigenlijk is.

Ik vind stagiaires en co's op zich prima, men moet het ook leren. Maar ik wil niet dat het een circus aan mn bed wordt.
Geen video-conferencing please :') :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85117237
Ja ik vind zulke tijdschriften ook soms wel leuk om te lezen, maar ik denk ook dat het sowieso niet meehelpt als je dat soort dingen aan mensen gaat vragen, terwijl het blad waar je voor werkt ook eigenlijk niet eens echt bekend is ofzo.

En stagiaires en co's moeten het idd ook leren, en normaal vond ik het altijd ook prima, maar bij dit ziekenhuis heb ik zoveel slechte ervaringen met eigenlijk al het personeel, dat ik er echt niet meer dan noodzakelijk bij wil hebben :')
pi_85117238
dan kan die journalist(e) toch ook gewoon naar de statistieken vragen aan zo'n afdeling of ben ik nou alleen maar praktisch? :@
En voor wat betreft douchen, dat ging bij R de eerste weken lekker op een douchekrukje zodat ik zelf niet onderuit zou gaan en toch wat stabieler zat, dan op het aankleedkussen leggen, zelf een badjas omwurmen, kleine afdrogen en aankleden en in de wipper op de wasmachine en later de commode toen die in de badkamer kwam, en dan mezelf afdrogen en aankleden. Geef me die tijd maar gauw terug want een peuter lukt dat dus niet meer bij in die volgorde _O-
Gewoon n stuiterballetje
pi_85120271
Wat een rare journaliste, ik zou denk ik al pissig zijn dat ze dat al vragen op een moment dat je al vol in de weeën zit. Laat die vrouwen lekker met rust op zo'n moment.
Vind eigenlijk ook wel dat de verpleging dat moet tegenhouden zulke mensen.
Als vrouwen zich graag willen laten filmen ofzo zijn er genoeg programma's waar je je op kan geven tegenwoordig.

Ticootje, voel je je al wat beter over de naam?? of ben je andere aan het bedenken?
pi_85121178
ik zou geen wildvreemde bij mijn bevalling willen hebben. helemaal niet voor zo'n blad :N
ik had 3 mensen bij mijn bevalling: gyn en twee verpleegkundigen. nou ja 1 kwam bij de persfase erbij, volgens mij vanwege de vacuumpomp. vond k wel prettig, want gyn, 1verpleegkundige en R gingen weg met floris, dus was ik niet alleen.

dml, vervelend zeg! sterkte!
pi_85121637
Mja ik wil gewoon geen mensen bij mn bevalling die daar niets te zoeken hebben.
De gyn, verpleegsters, verloskundigen weet ik het wat dat maakt me echt niet uit, en een stagiair dus ook niet. (hoewel ik me wel kan voorstellen dat je het niet wilt hebben na negatieve ervaringen.)
Ik zou zelfs geen bezwaar hebben tegen een meisje van 16/17 die op snuffelstage moet en die mee wil lopen met de afdeling verloskunde om te kijken of ze dat wil.

Maar zo'n journaliste die dat dan wil, enkel en alleen voor zo'n b-artikel, en dan weet je ook nog es niet wat er over je geschreven wordt (er staat bijv. in: "ik kon haar geschreeuw op de gang horen..." ehm... ok... ), en waarbij haar aanwezigheid ook nog eens totaal niet relevant is voor het artikel; ja dat hoeft van mij gewoon niet. Bel anders de schoolkrant ook maar ofzo kunnen die ook een artikeltje schrijven :') kom nou.

Functionele aanwezigheid met mijn medisch welzijn in het achterhoofd, prima, en zo'n meisje (of jongen) die twijfelt over zo'n beroep die gun ik de aanwezigheid gewoon. Maar zoiets vind ik echt bull.

@Tico ik ben ook benieuwd of je nog twijfelt over de naam of niet!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 07:19:04 #66
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85127508
Jullie doen net alsof die journalist gek is, maar hoeveel vrouwen gaan er wel niet bevallen voor de camera voor een tv programma als de bevalling. Er zijn dus genoeg gekken die het blijkbaar niet erg vinden om er vreemden bij te hebben.
pi_85127584
Moh. Naam hebben we het even niet over. Volgens mij is m pissig dat ik m niet meer leuk vind.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:36:41 #68
238474 Jeetjejom
pi_85127971
Ticootje! Kan het me wel voorstellen dat hij er niet zo blij mee is, maar denk echt dat jullie het er de komende tijd vast nog wel over zullen hebben
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:09:59 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85128496
Lastig Tico! Ik vond Tobias' oorspronkelijke naam de avond voor de bevalling niets meer :') . Eerlijk is eerlijk, 2 weken ervoor had ik al aangegeven dat het niet klopte dus helemaal overwachts kwam dat niet. M. had nog geen kans gehad om na te denken over wat anders. De volgende ochtend is Tobias geboren en het eerste wat M. toen aan me vroeg na zijn felicitatie was; 'Welke naam doen we nou?' O+
Tobias dus O+

Tobias kwam gister ineens met een naam die heel lang vrij hoog op het lijstje heeft gestaan, vond dat zo frappant!

Oja, *meldt*.
Ylana
pi_85130011
Hm, ik heb geloof ik een stuk of 8 topics gemist, dus ik mis wat context, maar wat idioot als je werkgever niet gelooft/accepteert dat je je niet goed voelt door je zwangerschap..

Stiekem toch nieuwsgierig naar het vorige topic, dus ff doorheen geflitst.
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:07 schreef Nebu het volgende:
Even inbreken.... Toxoplasmose is een parasiet. Het is gevaarlijk als je besmet raakt tijdens de zwangerschap. In je leven kan je ook maar 1 keer besmet worden.
Volgens mijn huisarts is de kans wel klein, maar is het wel mogelijk vaker dan 1x besmet te worden. Net als met een ziekte als Pfeiffer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85130167
mogguh,
Vervelend zeg DML, hopelijk knap je op, en snapt je werkgever dat je je echt niet goed voelt. :*
Jij ook al zo'n werkgever Vanyel :{
Vannacht wat beter geslapen, wel 6 keer eruit om te plassen, maar geloof dat het hoesten nu wel op z'n retour is. Op het werk afgesproken dat ik deze week niet meer werk (moest alleen vanavond en morgenavond nog). Dan konden ze vast vervanging regelen. Denk dat ik ook maar gewoon thuis blijf. vervanging is al geregeld, cliënten zijn ingelicht. Dan kan ik even goed bijrusten en bijkomen.

ben 31 weken vandaag... t gaat snel!!! :X
*poef* nu is het weg
pi_85130179
Ok, Tico, succes ermee! Wel goed om het even rustig te houden!

En ik vind vrouwen die zich laten filmen voor programma's zoals 'De Bevalling' geweldig, ik heb er een hoop van geleerd, maar voor dit artikel wat Huuphuup beschrijft is het nutteloos om er bij te zijn en ik vind niet dat je het kan maken om op het moment zelf te vragen of je er bij mag zijn, dat bespreek je dan rustig van tevoren wanneer je kan vragen wat ze nou wel en niet in beeld brengen en dat soort dingen.
pi_85130403
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Jij ook al zo'n werkgever Vanyel :{
Neejoh, ik reageerde op het DMLverhaal. Mijn werkgever heeft al beloofd me naar huis te sturen als ik zelf niet op tijd ga. Geen enkel probleem daar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85130577
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Neejoh, ik reageerde op het DMLverhaal. Mijn werkgever heeft al beloofd me naar huis te sturen als ik zelf niet op tijd ga. Geen enkel probleem daar.
gelukkig maar! Mijn unithoofd vind het maar lastig allemaal. Hij weet niet zo goed wat ie dr mee moet. WIlde ook precies weten wanneer ik weer zou gaan werken. Toen ik hem uitlegde dat ik dat nu nog niet kon zeggen sputterde die even tegen, maar heb hem beloofd dat ik hem snel zou bellen als ze dr is. Ons team is net opgestart, en ik ben de eerste zwangere, hij maakt t ook allemaal voor t eerst mee zo. Hij is wel heel belangstellend.
*poef* nu is het weg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:26:37 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85130594
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef Troeta het volgende:
Ok, Tico, succes ermee! Wel goed om het even rustig te houden!

En ik vind vrouwen die zich laten filmen voor programma's zoals 'De Bevalling' geweldig, ik heb er een hoop van geleerd, maar voor dit artikel wat Huuphuup beschrijft is het nutteloos om er bij te zijn en ik vind niet dat je het kan maken om op het moment zelf te vragen of je er bij mag zijn, dat bespreek je dan rustig van tevoren wanneer je kan vragen wat ze nou wel en niet in beeld brengen en dat soort dingen.
Dat, plus dat het volstrekt nutteloos is om aanwezig te zijn als je een artikel schrijft over een verhoging van het aantal bevallingen bij volle maan.

Dat gaat alleen maar om cijfertjes, dus als je weet hoeveel kinderen er op locatie X een paar maanden lang iedere nacht geboren worden, dan kun je ook zo de cijfers voor volle maan, nieuwe maan, eerste kwartier, laatste kwartier en voor mijn part voor een maansverduidstering eruithalen, maar daar moet je wel een paar maanden gegevens voor bijhouden en uitzoeken, en dat is natuurlijk een stuk minder leuk dan over een willekeurige volle maan bevalling een verhaal kunnen schrijven, compleet met hoe hard er geschreeuwd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2010 @ 11:47:44 #76
43556 miss_dynastie
pi_85133642
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:19 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie doen net alsof die journalist gek is, maar hoeveel vrouwen gaan er wel niet bevallen voor de camera voor een tv programma als de bevalling. Er zijn dus genoeg gekken die het blijkbaar niet erg vinden om er vreemden bij te hebben.
Huh, zie jij dat zo? Gekken? Tja :{
Los daarvan vind ik het totaal niet te vergelijken, weloverwogen meedoen met een televisieprogramma versus in the heat of the moment geconfronteerd worden met een totaal onbekende journaliste. En meerdere keren vragen, oftewel: doordrammen, vind ik helemaal niet kunnen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:56:19 #77
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85134035
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Huh, zie jij dat zo? Gekken? Tja :{
Los daarvan vind ik het totaal niet te vergelijken, weloverwogen meedoen met een televisieprogramma versus in the heat of the moment geconfronteerd worden met een totaal onbekende journaliste. En meerdere keren vragen, oftewel: doordrammen, vind ik helemaal niet kunnen.
Dat kan.

Ik vind het niet kunnen dat je zo'n prive moment, een cameraploeg op je muts geduwd krijgt om het moment supreme te filmen. Een totaal onbekende camera man, vs totaal onbekende journaliste. Tsja... het is maar wat je wil.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:00:58 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85134239
Bij dat soort bevalling-programma's wordt er toch meestal al even een tijdje meegelopen in het desbetreffende gezin? Dan ken je de cameramensen dus al.
Overigens is een programma als "60 bevallingen per uur" met vrijwel allemaal vaste camera's opgenomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85134678
Ik heb last van hormonen.... Bijna janken bij woezel en pip liedjes :') :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:15:40 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85134737
Ahhh Ticoo, je hormonen O+ :')

Ik krijg net de doos met enveloppen binnen voor het geboortekaartje *O*
Vanmorgen kreeg ik pas de bevestiging en dat ze binnen 2 werkdagen geleverd zouden worden dus ik was licht }:| en net de pakjesbode aan de deur O+
Ylana
pi_85135154
ohhh leuk saffier, dus je bent lekker aan het schrijven nu. Waar heb je de geboortekaartjes besteld?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:34:07 #82
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85135380
Manlief wilde ze printen met hetzelfde lettertype als er gebruikt wordt op de kaarrtjes O+ Dus ik moet me inhouden nu :')

De kaartjes heeft een vriendin O+ voor me ontworpen naar een idee van ondergetekende. Ik heb al het materiaal aangeleverd en zij heeft het in het goede vat gegoten voor me O+ Ben zo blij met het ontwerp :Y Zij laat ze straks ook voor me drukken.
Ylana
pi_85135481
*meldt*
En verder ff niets te melden... :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_85135850
*meldt ook*

Een stuk beter geslapen dan gisteren, wat scheelt dat veel voor m'n humeur :)
pi_85135929
ooo, dat klinkt heel leuk saffier! maar toch fijn dat die enveloppen vast binnen zijn!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:01:11 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85136445
OMG.... wordt er net aangebeld, staat de TNT meneer voor de deur met m'n kraampakket!! Nu al :o
Zover was ik nog niet.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85136953
Haha ik moet die van mij zelf ophalen.. Maar ik vind het zoveel gedoe zon mega doos..

Ik heb zo lekker geslapen was gister vroeg naar bed gegaan en vanmorgen iets verslapen.. Heerlijk!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:14:59 #88
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85136974
Hoe ver ben je Leandra? Is ff confronterend dat pakket he ;) Ik kan die van mij wel weer op gaan bergen nu.

Ik heb kort geslapen vannacht maar goed en nu heb ik zo'n gezellige dag met Tobias O+ Dat scheelt bij mij dus ook zoveel Cantare.

Maffe gaat alles verder goed?

*O* ja, lekker binnen die hap Troeta *O*
Ylana
pi_85137037
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:01 schreef Leandra het volgende:
OMG.... wordt er net aangebeld, staat de TNT meneer voor de deur met m'n kraampakket!! Nu al :o
Zover was ik nog niet.... :X
Dat dacht ik ook toen die van mij kwam. Hij staat dan nu ook heel mooi bovenop de kast.
*poef* nu is het weg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:25:43 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85137366
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:14 schreef Saffier het volgende:
Hoe ver ben je Leandra? Is ff confronterend dat pakket he ;) Ik kan die van mij wel weer op gaan bergen nu.
23 weken.... dat is nog heul geen moment voor rubberen matrasbeschermers en kraamverbanden :N

Die Nijntje toilettas en Nijntje rugzak zijn wel übercute trouwens, dat dan wel weer....

En een folder over een luierservice, Huggies luiers, 4 dozen voor ¤ 19,95 en gratis bezorgd?
Ik was 19 jaar geleden alleen geen Huggies-fan, maar meer van de Pampers.

Darn, moet ik me ook nog op het luiergebeuren gaan oriënteren, want wat als dit nou gewoon wel een goeie aanbieding is?? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:30:03 #91
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85137538
Ik ben van de kruitvatluiers, mar de pampers nieuwbornaanbieding van de 9maandenbeurs kon ik niet laten liggen. Dat maatje is me toen bij Tobias ook goed bevallen, wat groter niet meer. Dus maar meegenomen.
Ylana
pi_85137813
Ik kocht die kleinste maat van pampers omdat er zo een controlestreep op staat. Vond ik eigenlijk best handig in het begin :D
pi_85138169
Bij mij zaten er Pampers Newborn in de Blije Doos en daarnaast heb ik zelf Kruidvatluiers gekocht. Eerst maar even kijken welke het best bevallen, dan kunnen we daarna groot inslaan. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:44:31 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85138170
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:30 schreef Saffier het volgende:
Ik ben van de kruitvatluiers, mar de pampers nieuwbornaanbieding van de 9maandenbeurs kon ik niet laten liggen. Dat maatje is me toen bij Tobias ook goed bevallen, wat groter niet meer. Dus maar meegenomen.
Ik heb ze destijds allemaal uitgeprobeerd; huismerk kruidvat, AH, Huggies, Libero (bestaat dat nog wel?) en weetikveel, en toch kwam ik iedere keer op Pampers uit als prettigste luier.

Maar goed, we zijn natuurlijk wel 19 jaar verder, en waar toen de prijzen omhoog gingen omdat men van unisexluiers "innovatief" overging op jongensluiers en meisjesluiers "omdat ze anders plassen", is er inmiddels weer een prijsstijging geweest omdat men wederom innovatief bezig was en ontdekt hebben dat ze gewoon unisexluiers kunnen maken :')

Oh ja, de blije doos, die moet ik ook maar eens gaan aanvragen... wat is er nog meer??
Etos-doos? Kruidvat-doos??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85138551
-edit-

Voor dit soort onderzoeken graag contact opnemen met forum@fok.nl

[ Bericht 95% gewijzigd door MissBliss op 11-08-2010 14:14:58 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:58:26 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85138720
Hi Nahida, het is op FOK! niet de bedoeling of wenselijk dat er enquêtes of andere zaken gepost worden zonder toestemming van de moderatie, dat wordt gezien als spammen.

Wellicht zou je eerst even een mailtje naar pr@fok.nl kunnen sturen voor je zulke zaken post.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85138766
Wij hebben na alle merken uitgetest te hebben op Graeme ook voor Kruidvat luiers gekozen. Bevallen prima. We hebben nog heeeel veel daarvan in de kleinste maat (mensen kwamen met een luiertaart aanzetten met mega veel luiers terwijl Graeme al uit de kleinste maat was) dus dat komt mooi uit.

Wij hebben net de kraamzorgintake gehad. Wat een muts was dat, zo iemand die echt te (nep-)vrolijk doet. Snap zo'n intake sowieso nooit zo. Ze kunnen toch gewoon een mailtje/formulier sturen met die vragen.
Vraagt ze op een gegeven moment nog: en wat doet u voor werk? Dus ik zeg, ik zit in de ziektewet, wegens die extreme vermoeidheid waar we het net over hadden... Zegt ze: ooohh, dus u bent lekker thuis! :') Nou heerlijk hoor. Genieten dit. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:01:41 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85138834
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ze destijds allemaal uitgeprobeerd; huismerk kruidvat, AH, Huggies, Libero (bestaat dat nog wel?) en weetikveel, en toch kwam ik iedere keer op Pampers uit als prettigste luier.

Maar goed, we zijn natuurlijk wel 19 jaar verder, en waar toen de prijzen omhoog gingen omdat men van unisexluiers "innovatief" overging op jongensluiers en meisjesluiers "omdat ze anders plassen", is er inmiddels weer een prijsstijging geweest omdat men wederom innovatief bezig was en ontdekt hebben dat ze gewoon unisexluiers kunnen maken :')

Oh ja, de blije doos, die moet ik ook maar eens gaan aanvragen... wat is er nog meer??
Etos-doos? Kruidvat-doos??
kruidvat is uit de handel, dit jaar komt er een alternatief. de felicitas doos (etos). verder zou ik even moeten zoeken voor je ;)

woensdag 11 augustus 2010 @ 14:03:31 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85138909
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:59 schreef tessie het volgende:
Wij hebben net de kraamzorgintake gehad. Wat een muts was dat, zo iemand die echt te (nep-)vrolijk doet. Snap zo'n intake sowieso nooit zo. Ze kunnen toch gewoon een mailtje/formulier sturen met die vragen.
Vraagt ze op een gegeven moment nog: en wat doet u voor werk? Dus ik zeg, ik zit in de ziektewet, wegens die extreme vermoeidheid waar we het net over hadden... Zegt ze: ooohh, dus u bent lekker thuis! :') Nou heerlijk hoor. Genieten dit. :')
Wat een doos..... "lekker thuiszitten" omdat je in de ziektewet zit, en als je helemaal afgekeurd bent dan is dat neem ik aan ook "lekker thuiszitten"??

Overigens snap ik niet wat het nut is van de vraag wat voor werk je doet...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:05:28 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85138992
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
kruidvat is uit de handel, dit jaar komt er een alternatief. de felicitas doos (etos). verder zou ik even moeten zoeken voor je ;)
Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?

Lol... jonge gezinnen in die url :')
Tegen de tijd dat we bij het vakantiepark geen recht meer hebben op de jonge gezinnen korting kunnen we direct door voor de 50+ korting :') :X _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85139034
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment })
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:06:37 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85139035
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?

Lol... jonge gezinnen in die url :')
Tegen de tijd dat we bij het vakantiepark geen recht meer hebben op de jonge gezinnen korting kunnen we direct door voor de 50+ korting :') :X _O-
klopt, die zijn nog voor mama's die de doos voor 1 januari hebben aangevraagd :) ik zat er afgelopen week zelf ook naar te zoeken nl.

woensdag 11 augustus 2010 @ 14:10:12 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139189
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:06 schreef tessie het volgende:
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment })
Ai, ook nog zo'n type dat haar huiswerk niet gedaan heeft, als ze vragen gaat stellen waarvan het antwoord bij hen al bekend is... daar heb ik ook geen geduld voor, ongeacht of ik wel of geen last van zwangerschapshormonen heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85139220
-edit-
Eerst toestemming krijgen

[ Bericht 94% gewijzigd door MissBliss op 11-08-2010 14:15:30 ]
pi_85139241
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal " :')". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
pi_85139453
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Cantare het volgende:
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal " :')". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo :?

Tessie die opmerking is te lomp voor woorden zeg :{

Intake van de tweede zal hier ook telefonisch gaan.

En wij zijn ook van de kruidvatluiers. Ik heb een hoop merken geprobeerd (toegegeven, niet alle :P) maar ik vond die van kruidvat tot nu toe het beste zitten. Die van pampers daar plast ze langs :{ die lijken smaller ofzo? Te smal voor Amélie's billen iig :') Die van C1000 en AH vond ik een stuk minder opnemen dus mja, ik vind het wel prima, kruidvat it is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:20:20 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139606
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo :?
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.

Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:20:40 #108
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85139619
Ik kreeg te horen (lezen, stond op aanmeldingsformulier) dat ik geen intake nodig had, ik had toch al een keer kraamzorg gehad, dus ik wist wel hoe en wat. Heb braaf op dat formuliertje ingevuld dat ik toch wel prijs stelde op een intake want bij Tobias had ik nauwelijks kraamzorg :') Heb dus wel telefonische intake gehad en die vragen waren nagenoeg hetzelfde als op dat formulier... als ik dat had geweten... Maar op het inschrijfformulier was het wat raar geformuleerd zei de mevrouw, een telefonische intake is het minimale wat altijd wordt gedaan.
Ylana
pi_85139680
Ik ben van de huggies en de natural baby care van etos. Pampers ben ik alleen fan van de new Born, baby dry blijft niet goed dry hier.
Geen fan van ah huismerk, dio huismerk en hoogvliet huismerk. Ik denk dat ik al heel wat merken heb geprobeerd.
M'n katoentjes vind ik ook erg fijn, alleen vandaag had ik 3D lekkage, dus die zitten nu in de wasmachine met afwasmiddel, stom wasmiddel met wasverzachter is de oorzaak.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:22:18 #110
238474 Jeetjejom
pi_85139689
Amélie heeft lekker dikke billetjes dus!!!! Toch vreemd dat de meningen zo verschillen, hier krijgt ze van Kruidvat onmiddelijk luieruitslag, eigenlijk van alle merken, behalve de pampers. We gaan ze nu in Duitsland halen, scheelt al snel 8 euro op zo'n jumbopak. (en nee, we rijden er niet helemaal speciaal voor om, ik O+ boodschappen doen in Duitsland die hebben zoveeeeel meer dan wij!)
Jouw warmte is genoeg
pi_85139697
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast. :Y
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:24:58 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85139816
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
Ylana
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:27:29 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139917
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:22 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast. :Y
Tegenwoordig maken soms een heel risico-profiel, en dat vooral op basis van je woonsituatie, inkomen en opleidingsniveau... en of je in het verleden ooit met geweld te maken hebt gehad en weet ik veel.

Als voormalig geweldsslachtoffer, met een laag inkomen, wonend in de verkeerde wijk ben je al gauw een potentiële kindermishandelaar in de ogen van de huppelmutsen die zich "expert" noemen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85139928
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
pi_85140061
Oh bij het cb kreeg je ook zo'n vragenlijst over vroegah. Geweldig, je wist precies welke antwoorden held grote alambellen liet afgaan en dan deden ze nog alsof het heel wat was als je in aanmerking kwam voor de speciale begeleiding. Wat een kneuzen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:30:51 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140068
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
Dat dus.

Het zegt helemaal niets, en iemand in een flatje in een mindere wijk kan het beduidend beter voor elkaar hebben dan iemand in een 2-onder-1-kap woning die zo verhypotheekt is dat ze amper boter op hun brood kunnen smeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:32:59 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140162
je inkomen heeft toch niets met je liefde en aandacht voor je kind te maken ? sorry hoor, maar ik geef er ook geen antwoord op als t me gevraagd word.

pi_85140216
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
pi_85140304
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:24 schreef Saffier het volgende:
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
Het gaat idd om een risicoprofiel. :Y
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.

Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.

Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:36:28 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140329
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85140366
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ja en dat dus idd.
Het zegt echt heel heel weinig en daarom heb ik er toen voor gekozen (vanwege eerdere verhaal over inkomen) om er geen antwoord op te geven. En dat doe ik nu weer niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:37:32 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140385
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...

pi_85140490
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef DJMO het volgende:
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:40:12 #124
238474 Jeetjejom
pi_85140526
Ik moet zeggen dat ik dat ook belachelijk vind dat ze dat vragen. Ik ben toen mijn dochter 5 maanden is van baan geswitched, van 36,5 uur naar 28 uur. Dus op 't CB naderhand verteld want ze vroegen hoe het werken beviel na mijn verlof (niet goed dus, want anders had ik daar nog wel gewerkt), en toen vroegen ze me of we het financieel dan nog wel gered kregen. Uh ja? Anders had ik het toch niet gedaan of wel dan?
En als ik het niet zou redden, waren jullie wel de allerlaatsten die het te weten kwamen. Wat Ticootje ook al zei, je weet precies wat ze willen horen bij zo'n gesprek. Vraag me af of die mensen dat zelf ook beseffen..... (maar dat is niet alleen bij zo'n dingen, heb dat al bij heel veel dingen gehad, ook op sollicitaties enzo, ben je flexibel ingesteld? Ben zo flexibel als een stalen deur, nu willen jullie me vast aannemen he?)
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:40:16 #125
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85140532
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter :P

Dozen heb deze ronde alleen die van prenatal en etos aangevraagd, met een niet meer werkend telefoonnummer om niet weer 1000000x gebeld te worden voor de disneyclub, pensioenfondsen en spaarfondsen, dit regelen we zelf wel als we er behoefte aan hebben (via lief zijn baas wordt automatisch per kind een 'spaarrekening' geopend en wordt er elke maand een kleine bijdrage op gestort je kan zelf aangeven hoeveel je zelf nog extra wil sparen van je brutoloon)

@Saffier, mezelf als onderwerp ga ik maar even vermijden.. ben megachaggie door slaaptekort, paracetamol incombi met douche en goedenachtthee zoals de vk aanraadde heeft op mij geen enkel invloed (ter vergelijking voor een simpele hoofdpijn hang ik al aan de diclofenac/tramadol) Wel heeft de VK laten weten me bij 39 weken al door te verwijzen naar de gyn voor verdere stappen, ze vind het niet verantwoordelijk om langer dan 40 max door te lopen gezien de historie. Maargoed, tot dat moment... Pannenkoek op mn kop, ananashart in mn hol, glas bitterlemon drinken ondertussen sex hebben en chinees eten _O-
Gewoon n stuiterballetje
pi_85140541
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden :')
uitzonderingen...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:42:37 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140639
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het gaat idd om een risicoprofiel. :Y
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.

Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.

Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
En toch blijft het een hoop BS in de meeste gevallen.... laten we eerlijk zijn, het gros van de huidige moeders had een moeder en/of oma die alleen de middelbare school afgerond had. Qua opleidingsniveau en verdiencapaciteit dus heel weinig, plus dat ze vaak niet buitenhuis werkten.
De meeste mannen verdienden in de jaren 60/70/80 ook niet bijster veel, en als ze wel veel verdienden dan waren ze die meneer die op zondag het vlees sneed... dus in feite hoeft een laag inkomen helemaal niets te zeggen over het risico wat er aan verbonden is.

Ik kan me echter wel voorstellen dat een permanente situatie van te weinig hebben om van rond te komen wel een hoop stress kan opleveren, maar dat kan net zo makkelijk op bijstandsniveau als op twee keer modaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:43:41 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140689
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
heel lang verhaal, en ik heb er mijn vorige zwangerschap ook al over gehad, ik ben toen gevlucht voor mijn ex, met achterlaten van mijn kind. Ik was nauwelijks 20. In de tussentijd heeft ze (mede door fouten van jeugdzorg destijds) gedragsproblemen ontwikkelt en heeft ze ADHD / kenmerken van pdd-nos. Ik krijg haar dus niet meer thuis als het aan jeugdzorg ligt. Met Jan heb ik de afgelopen twee jaar bewezen een goede en liefdevolle moeder te zijn, jeugdzorg is niet voor niets volledig uit beeld verdwenen waar het hem betreft ;)

woensdag 11 augustus 2010 @ 14:45:01 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140749
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:40 schreef maffemuts het volgende:
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter :P
Ehm, nee.... het is echt niet alleen een check of je zelf in de zorg werkzaam bent (geweest) en of je de eigen bijdrage wel kunt betalen, voor de vaststelling van dat laatste zou vooral van belang zijn hoe goed je bij welke verzekeraar verzekerd bent.... die van mij wordt immers volledig vergoed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:45:07 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85140754
Mijn moeder is geboren op Curaçao... ik wordt daardoor aangevinkt als allochtoon, terwijl mijn moeder kind is van 2 hollanders :') (mijn opa was marinier, hun kinderen zijn in verschillende werelddelen geboren)
Ylana
pi_85140790
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
pi_85140886
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
ohja :')
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...

Saffier :D
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij :7

Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85140898
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:49:30 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140928
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Ja, bij sommige mensen verbaas je je echt hoe het in godsnaam kan dat ze er maandelijks zoveel doorheendraaien wat ze (eigenlijk) niet hebben.... en dat kom je op alle niveaus tegen.
Maar je hebt net zo goed mensen die het van een minimumloon gewoon wel redden, niet luxe, maar dat hoeft ook niet.

Dat laatste is denk ik het meest van belang; of je vindt dat het luxe moet of dat je vindt dat het gewoon moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85140944
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:50:48 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140998
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! (achteraf dan ;) ) En 't heeft een bijkomend voordeel :@ Ik kan nu nog makkelijker hulp krijgen als ik dat nodig acht, ik hoef niet jarenlang op een wachtlijst te staan voor t één of ander .. Alleen dat andere huis is niet zo makkelijk :')

pi_85141026
Ik snap nooit waar mensen het geld dan vandaan halen als je elke maand meer uitgeeft dan dat er binnenkomt. En dat je pas bij 10 duizenden euro's pas gaat nadenken dat het niet goed gaat.
pi_85141036
Volgens mij hebben ze bij mij een aantekening gemaakt bij het cb omdat ik sinds vier dagen na de geboorte van Esmee werkloos ben. Ze vraagt er bij elk bezoek in ieder geval meteen naar en het lijkt me stug dat ze dat steeds onthouden heeft :P

Ook vragen ze dan of we het financieel redden enzo. Dit omdat er anders een hoop stress in een gezin kan zijn en ze je anders hulp willen bieden. Nou ja lief aangeboden, maar niet nodig!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:52:54 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141084
Ja Huup, maar dat maakt niets uit, Curaçao is buitenlands en dus allochtoon. Oók al is het een Nederlandse kolonie. Dat mijn moeder ook nog een aan de LTS gelijkwaardige opleiding heeft (ze is kostuumnaaister van haar vak O+ ) bevorderd de boel ook al niet :') .
Op mijn basisschool vroeger waren ze blij met al die zogenaamde minpunten die mijn moeder bijdroeg, zo kregen ze nl meer subsidie voor leraren _O-
Ylana
pi_85141087
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.

Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is :')
het wordt niet altijd gevraagd hoor ;)
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
pi_85141159
Geweldig saffier!

Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:55:48 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141199
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent? :D
Ja :')
;) ik heb in elk geval een extra vinkje staan op de meeste formulieren. Heel raar vind ik dat. Ik heb soms de neiging om enkel 'Willemstad' in te vullen als geboorteplaats van mijn moeder, die hebben we tenslotte ook gewoon in Zeeland :')
Ylana
pi_85141224
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Geweldig saffier!

Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
Ah zolang ze het goed bedoelen vind ik het prima. :) Beter een keer te veel gevraagd dan te weinig denk ik dan maar
pi_85141450
Bij mij op het CB vroeg de vrouw het ook weer vandaag... standaardvraag in hun lijstje tegenwoordig: Zijn er bedreigingen? Ze vertelde erbij dat ze sinds het "Savanna" gebeuren weer veel alerter (moeten) zijn op welke bedreiging dan ook. En terecht trouwens.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:00:42 #145
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141459
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg :')
Ylana
pi_85141565
Kraamzorg heeft hier ook niet gevraagd naar inkomen. Wel vroeg ze wat voor werk ik deed, maar dat was n.a.v. mijn verzekering (ben collectief verzekerd via IZZ, als je in de zorg werkt). Ook vroeg ze wat mijn man doet, omdat we vertelden dat we beide onregelmatig werken. Ze was wel heel aardig, had er ook wel een goed gevoel bij.
*poef* nu is het weg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:03:25 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85141600
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
het wordt niet altijd gevraagd hoor ;)
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
Het zou me ook niets verbazen als het hier niet gevraagd wordt, het is een koophuis in een keurige wijk en de badkamer wordt straks zo ongeveer verbouwd als we de kraamintake krijgen, plus het feit dat we beiden 40+ zijn en ik al een kind in m'n uppie schadevrij opgevoed heb, maakt denk ik dat de kans klein is dat er een hele vragenlijst komt.
Maar als die lijst wel komt dan ben ik niet van plan vragen te beantwoorden die IMHO niet relevant zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85141644
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ohja :')
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...

Saffier :D
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij :7

Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Mijn moeder wordt volgens mij ook gewoon als Nederlander aangemerkt ook idd... En mijn oma kwam uit Duitsland...
Toch maar s vragen ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:05:40 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85141715
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg :')
Mijn god wat een kortzichtigheid en domheid, en dat moet dan beoordelen of je een risico bent?
Dat is nou net wat ik er op tegen heb; het wordt beoordeeld door mensen die niet eens snappen hoe het kan dat je blank bent als een van je ouders in een buitenland geboren is waar de meeste mensen niet blank zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:24:33 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85142546
Duitsland, Belgie, Frankrijk, Noorwegen en dergelijke worden gezien als westers en daardoor geen risico-groep.

En ja, die kortzichtigheid :') daarom heb ik nogwel eens de neiging om de geboortestad te vermelden en niet het geboorteland :')
Ylana
pi_85142836
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:24 schreef Saffier het volgende:
Duitsland, Belgie, Frankrijk, Noorwegen en dergelijke worden gezien als westers en daardoor geen risico-groep.

En ja, die kortzichtigheid :') daarom heb ik nogwel eens de neiging om de geboortestad te vermelden en niet het geboorteland :')
In de tijd dat mijn oma naar Nederland kwam nog wel denk ik ;)
maar vandaar dus
pi_85142897
Hm toch gek dat B. dan niet als allochtoon aangemerkt wordt :? wellicht is zijn vader genaturaliseerd dan ofzo. Geen idee. Zal er es naar vragen, nu ben ik wel benieuwd :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:40:18 #153
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85143239
Ik ook Huup! Vooral omdat mijn moeder 'gewoon' een nederlands paspoort heeft en geen allochtoon is ofzo, ze is enkel in het buitenland geboren. Misschien hangt aan de Antillen en ander stempeltje dan aan Indonesie...
Ylana
pi_85143469
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Whaha ja dat heb ik dus ook altijd! Mijn moeder is Surinaams. Zie je ze idd ook altijd kijken en ook altijd vragen. En dan nog dommer kijken als ik zeg dat er ook blanke mensen in Suriname wonen :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:24:34 #155
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85145370
Mijn kind is ook lekker allochtoon, en ze heeft het wel wat moeilijk mee moet ik zeggen, taalachterstand enzo.... Nu noem ik haar dan ook 'mijn kleine allochtoontje', want dat bekt zo lekker. Vind het wel belangrijk dat ze er aan went. Ik bem wel erg blij dat ze gewoon blank is, en er niet zo allochtoon uitziet als haar vader, de kamelendrijver...

Sommige mensen vinden dat je in dit soort situaties maar beter geen kind kunt krijgen, maar living on the edge enzo!

:D
pi_85145418
Huh zijn er blanke mensen dan in Suriname? :+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:00:43 #157
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85147212
Ik durf trouwens op mijn werk (schreef wijn werk) niet zo goed te zeggen dat ik zwanger ben, daar er drie leraressen niet meer werken omdat ze zwanger zijn.... Werd nogal over geklaagd door de broeders.... Ja, mijn directe collega's zijn mannen, die hebben er natuurlijk wat minder last van 'zwanger zijn', maar bezwangeren kunnen ze als de beste... (5 kinderen, 2 kinderen en counting en 1 ongetrouwd, dus kinderloos).

Goed nieuws heren, ik neem GEEN jaar zwangerschapsverlof... :D
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:06:59 #158
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85147442
Ik zie ook nog wel op tegen het vertellen dat in zwanger ben aan mijn leidinggevende.
Ben ook bang dat als iemand mij gaat vervangen die beter bevalt bij mijn teamleden ;) (k geef leiding aan team van 10 personen).
Maar ja eerst maar even gewoon het 1e trimester doorkomen en de echo's afwachten (ja ik ben en blijf echt bang dat er wat mis gaat)
pi_85147726
Ik hoef nog maar 27 dagen te werken :o Nog 9 weekjes tot verlof *O*
En dan is de vrijdag maar een halve dag ..

J-net dat zal vast wel loslopen.. Ze zijn vast enorm blij als jij er weer bent en niet dat kreng dat in valt voor je ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:51:54 #160
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85149087
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:14 schreef Pvoesss het volgende:

J-net dat zal vast wel loslopen.. Ze zijn vast enorm blij als jij er weer bent en niet dat kreng dat in valt voor je ;)
Ja zo zal ik ook denk ik maar moeten denken. Ga gewoon een superslechte vervanger aannemen ;)
pi_85149442
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:06 schreef J-net het volgende:
Ik zie ook nog wel op tegen het vertellen dat in zwanger ben aan mijn leidinggevende.
Ik had dat ook. De mijne was wildenthousiast en de mededeling mondde uit in een uitgebreid gesprek over zwangerschap en wat het met je doet etc. Scheelt dan misschien toch dat het een vrouw is..

Hoewel, de plv is een man en die was ook heel enthousiast. Gewoon goeie werkplek dus.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:49:26 #162
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85150855
mijn leidinggevende is een vrouw die kort geleden door een kinderwens dr relatie heeft zien kapotgaan.....

Maar ach we zien het wel; duurt nog tot eind september. En ga er toch lekker nix aan veranderen dat ik zwanger ben en met verlof ga ;)
pi_85151105
Leandra had het net over unisexluiers en boy en girl.
Toen mijn zusje nog baby was waren er boy en girl en vorige maand heb ik 10 minuten op de pakken luiers in de kruidvat zitten lezen of het nou voor jongetjes, meisjes of unisex was was, het stond er niet op, dus toen durfde ik het niet te kopen.
En ook niet te vragen, voelde me zo'n muts! Dat had ik nou niet meegekregen de afgelopen jaren dat het weer unisex was geworden.
pi_85151217
Ach, ik moest mn baas vertellen dat ik zwanger was toen ik net uit mn proeftijd was.. Maar je hebt gelukkig ook werkgevers die daar wel goed op reageren.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:00:49 #165
238474 Jeetjejom
pi_85151268
Wat betreft werk, ik zie er ook wel tegen op het met te moeten gaan vertellen, werk er nog geen jaar, maar van de andere kant, ze zijn niet heel dol op contracten voor onbepaalde tijd. En als mijn contract nu verlengd wordt, dan is het volgende voor onbepaalde tijd. Dus eigenlijk wil ik hun vragen om het nu lopende contract niet te verlengen, maar me weer een contract te geven per 1 juli, ben ik netjes 4 maanden uit dienst en kunnen ze me weer 3 contracten aanbieden (mijn contract loopt 28-2 af, 6 weken voor de uitgerekende datum :D)
Jouw warmte is genoeg
pi_85151584
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar de intake van de kraamzorg. Volgens hun eigen papieren moeten ze deze week contact met me opnemen, ben benieuwd! ;)

Ik kreeg vandaag (eindelijk) een brief van mijn werk met daarin de datum waarop mijn zwangerschapsverlof ingaat. Nu heb ik recht op 8 compensatiedagen, omdat er 8 dagen van mijn verlof in de zomervakantie vallen, maar als ik daar aanspraak op wil maken moet ik nog een apart verzoek indienen bij het bestuur. Wat een bureaucratisch geneuzel zeg, net of iemand géén compensatiedagen op zou willen nemen als je ze cadeau krijgt... :')
pi_85151697
Compensatiedagen? Hoe zit dat precies? Mijn verlof begint net voor de kerstvakantie en daarin vallen ook ongeveer 5 verplichte vrije dagen.
pi_85151886
Als je in het basisonderwijs werkt, en je verlof valt gedeeltelijk of geheel in de zomervakantie, dan heb je recht op max. 15 compensatiedagen. Bij mij komt dat dus perfect uit, maar als je gehele verlof in de zomervakantie valt, krijg je dus "maar" 15 dagen gecompenseerd. En dat is al heel wat, is ook pas sinds een jaar of 2.

Het geldt ook niet voor andere vakanties.
pi_85152390
Ik zal er bij ons toch eens naar informeren, want ik vind het suf dat ik vrije dagen op moet nemen terwijl ik gewoon verlof heb.
pi_85152511
Ah, kijk: "Als u tijdens uw zwangerschapsverlof een verplichte vakantie hebt, behoudt u het recht op die vakantiedagen. Voorbeeld: U hebt precies 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. De kerstvakantie valt in de verlofperiode en uw bedrijf is tussen kerst en oud en nieuw gesloten. In de cao van uw werkgever is hierover niets vastgelegd. U houdt de verplichte vrije dagen tussen kerst en oud en nieuw daarom tegoed. Soms kan in een cao van deze regeling worden afgeweken, het is dus verstandig om uw cao te raadplegen. Voor leerkrachten in het openbaar onderwijs geldt bijvoorbeeld de bijzondere regeling dat als zij zwangerschapsverlof hebben tijdens een schoolvakantie, ze deze vakantiedagen niet gecompenseerd krijgen." (Bron)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:35:57 #171
238474 Jeetjejom
pi_85152732
Heb me eigenlijk stiekem altijd afgevraagd hoe het zit met vrije dagen in het onderwijs.....
Ben wat dat betreft blij dat ik een normale kantoorbaan heb, ik heb gewoon verlof, basta, en de vorige keer viel dat precies in de zomer (mei t/m september verlof O+ ), dus toen ik terugkwam had ik nog heul veul vrije dagen (wat dan weer goed uitkwam omdat ik het na 3 weken alweer gezien had en dus zodra ik nieuw werk had gewoon weer mijn overige verlofdagen kon opnemen *O* )
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:45:36 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85153174
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:56 schreef Troeta het volgende:
Leandra had het net over unisexluiers en boy en girl.
Toen mijn zusje nog baby was waren er boy en girl en vorige maand heb ik 10 minuten op de pakken luiers in de kruidvat zitten lezen of het nou voor jongetjes, meisjes of unisex was was, het stond er niet op, dus toen durfde ik het niet te kopen.
En ook niet te vragen, voelde me zo'n muts! Dat had ik nou niet meegekregen de afgelopen jaren dat het weer unisex was geworden.
Ai.... het is volgens mij ook een simpele marketingstrategie hoor.... eens in de zoveel jaar vinden ze het wiel opnieuw uit, en dat is dan weer een prima reden voor een prijsverhoging ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85153252
Wij zweren bij Pampers. Ik vind de luiers van het Kruidvat heel onprettig, stug of zo.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:48:57 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85153328
Nou, ik zat net even prijzen te vergelijken bij het Kruidvat, en de ene Pampers voor 3-6 kilo waren 17 cent per stuk.... net zo duur als de kleinste maat Kruidvat huismerkluiers die er stonden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85153375
Wij ook alleen pampers, Lotte bleek allergisch voor kruidvat luiers te zijn en andere durfde ik niet meer te proberen ;)

Inmiddels is het idee van een jongen een beetje geland, moest er wel even een paar uurtjes aan wennen ;)
Gisteren wezen shoppen en al gelijk wat leuke dingetjes qua kleding gekocht :D
Een ventje in m'n buik O+
pi_85153435
Een jongen! *O*
pi_85153752
Ik zou trouwens nu al graag een zwangerschapsachtige cursus willen doen met een sportieve insteek. Weet iemand iets geschikts? Tot dusver heb ik alleen zwangerschapszwemmen gevonden, maar ik houd niet zo van hupsen in het water.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:11:33 #178
238474 Jeetjejom
pi_85154283
Hmmm, Claudia_X, ik zou het niet weten. Ben er zelf nog niet uit wat ik wil gaan doen, heb bij Jorja zwangerschapsyoga gedaan, maar heb niet echt veel zin om dat weer te gaan doen eigenijk.
Iemand anders nog een leuk idee, wat vooral niet te mutserig is en waar niet teveel wordt geklepperd, maar ook daadwerkelijk iets gedaan? Klepperen doe ik hier wel ;)
Jouw warmte is genoeg
pi_85154394
Wat wil je doen? Ik heb een ZwangerFit-cursus gedaan de vorige keer: eerst lullen, dan fitnessen.

Ik vind het alleen zo suf dat die cursussen altijd zo laat beginnen. Ik wil NU iets doen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:14:12 #180
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85154403
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou trouwens nu al graag een zwangerschapsachtige cursus willen doen met een sportieve insteek. Weet iemand iets geschikts? Tot dusver heb ik alleen zwangerschapszwemmen gevonden, maar ik houd niet zo van hupsen in het water.
Kijk eens naar Zwanger fit of zwanger en fit. Ik denk dat dat je mss zal aanspreken. Bij mij is het sporten in de buitenlucht op een zwanger tempo met een minimale hoeveelheid gezeur en geklaag. Is leuk!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:14:53 #181
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85154435
Doh! Jullie zijn te snel :D
Bij mijn cursus kon je op elk moment instappen echter.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85154588
Ik ga eens kijken, Floria! Ik heb me wel voorgenomen om een cursus bij mij in de buurt te doen. De vorige keer moest ik aan de andere kant van Amsterdam wezen, net na mijn werk, en dat was vervoertechnisch een ramp.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:53:15 #183
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85158885
Ik heb de vorige keer zwangerschapsfitness gedaan. Lekker sporten in je eigen tempo, met aanwijzingen wat wel/niet verstandig is als je zwanger bent.
Deze keer doe ik de zwangerschapsgym. Deze is overgenomen door een jongere meid en die doet het leuk. Veel oefeningen en je kan er best veel energie in kwijt (voelde me gisteren echt een oud wrak: kan de helft van de oefeningen niet eens helemaal volhouden....).
pi_85159969
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:59 schreef Ticootje het volgende:
Ach, ik moest mn baas vertellen dat ik zwanger was toen ik net uit mn proeftijd was.. Maar je hebt gelukkig ook werkgevers die daar wel goed op reageren.
Ik moest bij de eerste vertellen dat ik zwanger was IN mijn proeftijd... oeps! Ook ik mocht blijven enzo..
Altijd blijven lachen... :)
pi_85162632
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga eens kijken, Floria! Ik heb me wel voorgenomen om een cursus bij mij in de buurt te doen. De vorige keer moest ik aan de andere kant van Amsterdam wezen, net na mijn werk, en dat was vervoertechnisch een ramp.
ghehe :D
Je kunt eventueel ook bij de sportschool je speciaal laten begeleiden, je hebt toch een sport-iets in je woning? Is daar geen instructeur bij ofzo?

En anders zwanger-fit ofzo of hoe dat heet. Ik snap best dat als je júist wilt fitnessen dat je dat dan nu wilt en liever niet met 34 weken nog :P

Ik mag morgen op mn werk vertellen :') of nouja, showen... Mijn leidinggevende was laaiend enthousiast toen ik vertelde dat ik zwanger was met Amélie toen. Dat was zo leuk, hij heeft zelf geen kindjes vanwege zijn academische cariere en altijd tijd tekort en blabla en die man is juist zo enorm leuk met kinderen.
Maarja, nu vertrekt hij naar een andere universiteit (buitenland) en daarmee, samen met mijn afstuderen, komt ook mijn baan te vervallen. Ik had eigenlijk een contract tot eind dit jaar maar in de CAO is opgenomen dat in zulke gevallen het contract dus tussentijds beëindigd wordt. Helaas voor mij verandert mn zwangerschap daar verder niets aan dus das een beetje jammer. Ik ben wel heel benieuwd wat de grote baas morgen te zeggen heeft...
Niemand weet verder van mn zwangerschap, toen mn leidinggevende kwam vertellen over zn nieuwe baan was ik 6 weken zwanger en wilde ik het hem nog niet vertellen, daarna wilde ik eerst eens even het gesprek afwachten.
Ik proef een beetje uit de mailtjes, telefoontjes en houding van de andere baas dat hij het idee heeft dat ik maar een studentje ben die op kamers zit en die wel door papa en mama onderhouden wordt als het bijbaantje wegvalt zeg maar, hij vindt het wel best. Dus ik hoop dat ik hem er wel van kan overtuigen dat dit voor mij niet zomaar any bijbaantje was maar dat ik hier wel een gezin van onderhoud en een huis van betaal en een auto etc. etc. Ik kan hem ook niet kwalijk nemen dat hij in eerste instantie aan zo'n student denkt, maar het is wel jammer want het werkt in mn nadeel.

Hopelijk is er nog iets uit te slepen. Zo zou ik het netjes vinden als mn salaris in ieder geval nog 1 maand doorloopt (opzegtermijn enzo), maar ik reken er niet op :N
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85162860
Ik werk ook in het basisonderwijs en ga het de directeur volgende week maar meteen vertellen.
Hij wist dat we bezig waren (heb ik gemeld aangezien ik een groep 7/8 krijg dit jaar en een groep 8 is gewoon niet helemaal handig voor een invaller...dus liever geen mensen ervoor die kunnen wegvallen in het schooljaar, maar de directeur wilde het risico wel nemen).

En aangezien ik de eerste echo gepland heb tijdens een vergadering, kan ik het net zo goed volgende week melden als we gaan voorbereiden.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 04:54:30 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85172779
iets met gaap hier :O

succes vast Huup. Een maand opzegtermijn is toch wel het minste wat je mag verwachten. Maar ik duim gewoon voor meer :*
Ylana
pi_85174092
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ghehe :D
Je kunt eventueel ook bij de sportschool je speciaal laten begeleiden, je hebt toch een sport-iets in je woning? Is daar geen instructeur bij ofzo?
Nee, dat is gewoon een zaaltje met wat fitnessapparaten. Het is op zich een prima optie, hoor, maar ik wil het niet alleen doen vanwege het bewegen maar ook het sociale contact (lees: de sociale druk :+ )

Succes met het vertellen (en eventueel overtuigen) op je werk vandaag!
pi_85174576
Ik ga volgende week voor het eerst zwangerschapspilates doen. Als ik me dan beter voel tenminste, maar op hoop van zegen heb ik t maar gewoon in week 17 voor t eerst gepland.
Ben benieuwd..
Claudia, mijn fysio heeft ook begeleid trainen. Dan spreek je met de begeleider af dat je er zult zijn, ook een soort sociale druk..

En mbt verlof.. ik dacht altijd dat je alleen langer verlof kreeg als je 6 wk voor de uitgerekende datum met verhoging en de baby dan te laat was. In alle rekenvoorbeelden online zie ik nu dat de dagen te laat bijtellen ongeacht de startdatum van het verlof. Klopt dat?
pi_85174846
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef Vanyel het volgende:
In alle rekenvoorbeelden online zie ik nu dat de dagen te laat bijtellen ongeacht de startdatum van het verlof. Klopt dat?
Jep, daarom is het gunstig om overtijd te lopen. :7
pi_85175002
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, daarom is het gunstig om overtijd te lopen. :7
psies :7

ik kreeg een week langer omdat ik een week overtijd ging. Ben met 36 weken gegaan zodat ik 12 weken na de bevalling had, die 12 weken gingen pas in op het moment dat ik bevallen was, dus uiteindelijk had ik niet 4 weken voor en 12 weken na maar 5 weken voor en 12 weken na.

En bedankt, ik ga het maar eens aanhoren en we zien wel :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85175187
Huup je bent vandaag alweer 100 dagen zwanger :D
Hopelijk valt er op je werk nog wat uit te slepen!
pi_85175364
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:23 schreef Chan het volgende:
Huup je bent vandaag alweer 100 dagen zwanger :D
Hopelijk valt er op je werk nog wat uit te slepen!
oh!!! :o

een mijlpaal!!

hoe kon ik dat missen :o :o

en het erge is nog... mn ticker loopt 2 dagen achter want ik ben te lam om aan te passen :') _O-
nou ik neem er vanmiddag een taartje op :Y)

Wat gaat dat hard zeg! Ik weet nog dat ik bij Amélie echt de tijd voorbij vond kruipen en nu vliegt het echt voorbij.

ticker gelijk aangepast, ben benieuwd of ie nu weer kuren krijgt :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85175541
Hoi! Wat een vreselijke kut nacht. Ik denk dat ik niet erg veel geslapen heb, dankzij een draakje naast me. Nou zo lekker zwemmen.
Meldt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:39:29 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85177186
@Claudia: Ik had een poosje geleden dit topic aangemaakt, waar misschien wel goede tips in staan: Zwangerschapsgym/yoga/haptonomie en andere ellende

Verder doet een vriendin van mij Zwangerschaps pilates. Dat klinkt ook goed.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85178070
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:35 schreef Jeetjejom het volgende:
Heb me eigenlijk stiekem altijd afgevraagd hoe het zit met vrije dagen in het onderwijs.....
Ben wat dat betreft blij dat ik een normale kantoorbaan heb, ik heb gewoon verlof, basta, en de vorige keer viel dat precies in de zomer (mei t/m september verlof O+ ), dus toen ik terugkwam had ik nog heul veul vrije dagen (wat dan weer goed uitkwam omdat ik het na 3 weken alweer gezien had en dus zodra ik nieuw werk had gewoon weer mijn overige verlofdagen kon opnemen *O* )
Ach ja, het onderwijs heeft ook zo z'n voordelen, zeker als alles toevallig net perfect valt zoals bij mij nu. De zomervakantie begon toen ik 32 weken zwanger was, dus ik heb een lekker lange periode om nog lekker uit te rusten enzo. Mijn verlof gaat over anderhalve week in en de dagen die in de zomervakantie vallen krijg ik dus gecompenseerd, waardoor ik (als het kind gewoon rond de uitgerekende datum komt) nog 14 weken verlof heb ná de geboorte. En heel toevallig zit daar meteen de kerstvakantie achteraan, dus ik heb in totaal gewoon 24 weken vrij. Ook niet verkeerd ;)

Maar goed, dit is dan wel een heel ideale situatie... bij een collega van mij viel een paar jaar geleden haar hele verlof in de zomervakantie en die kreeg dus niets gecompenseerd, da's dan best zuur.
pi_85178095
Ik doe zwangerschapsyoga, maar ik vind er niet zoveel aan. Het is ook niet zo'n leuk groepje, heb ook gewoon niks met die andere meiden. Niemand heeft echt wat met een van de anderen geloof ik. Dus dan is er ook geen sociale druk om te gaan ofzo. Er is er altijd wel minimaal eentje niet. En een is ook al helemaal gestopt. Oh en het is helemaal niet sportief. Die oefeningen zijn echt zoooo ontzettend in bejaardenmodus, dat zelfs ik er niet moe van word. En dan is het echt erg hoor.
Vorige keer hebben we samen bevallen gedaan, dat was heel leuk, qua gezelligheid. Maar had er eigenlijk verder ook niks aan. En het was ook helemaal niet sportief ofzo.
Goed. Tot zover mijn nuttige bijdrage. :+
pi_85178372
Ik doe eigenlijk nog niets, bij Lotte ook niet gedaan
Wel hebben we toen de cursus Samen bevallen gedaan en nu hebben we afgesproken dat we rond half november 1/2 opfrisavonden krijgen bij dezelfde cursusleidster. Vonden we zelf toch wel erg prettig

Voor de rest denk ik dat het nu wel druk zat gaat zijn de komende tijd, zwanger, al een kleintje rondlopen, werken, nieuwbouw huis, verhuizen, lijkt me niet echt opschieten allemaal ;)
pi_85178586
Ik heb een cursus zwangerschapsgym gedaan. Ofja, eigenlijk is het nog niet afgelopen, maar de laatste les is vanwege de vakantie op 8 september, dus ik weet niet of ik daar nog naartoe ga... :)

Ik vond het eigenlijk best leuk en nuttig. Iedereen is in dezelfde week uitgerekend, dus dat schept wel een band. Ik heb er geen vriendinnen voor het leven gevonden, maar het was altijd wel gezellig. En de cursusleidster heeft best wat goede tips gegeven en we hebben ook wel echt gegymd :)
pi_85179667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

psies :7

ik kreeg een week langer omdat ik een week overtijd ging. Ben met 36 weken gegaan zodat ik 12 weken na de bevalling had, die 12 weken gingen pas in op het moment dat ik bevallen was, dus uiteindelijk had ik niet 4 weken voor en 12 weken na maar 5 weken voor en 12 weken na.

En bedankt, ik ga het maar eens aanhoren en we zien wel :)
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
pi_85179705
Ach, het lijkt me eigenlijk vooral leuk om iets te doen met andere zwangeren in de buurt. Voor de informatie had ik de zwangerschapscursus ook niet hoeven doen want ik wist alles al, en uiteindelijk heb ik aan de praktische tips tijdens de bevalling niets gehad.
pi_85179719
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
Nee, die behoud je volgens mij.
pi_85179744
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
pi_85179767
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
pi_85179857
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Dat is hier dus niet zo. Dat is ook de reden dat ik een geboortekaartje moet sturen aan de administratieve afdeling die daarover gaat, namelijk zodat ze definitief de datum kunnen bepalen waarop ik weer aan het werk 'moet'.

Ik zit deze keer te twijfelen of ik langer dan die 12 weken na de geboorte verlof neem (dus vakantiedagen erachteraan plak). De vorige keer kon het niet omdat ik bepaalde verplichtingen had, maar deze keer kan het wel. Ik herinner me van de vorige keer dat ik 12 weken net wat vroeg vond in verband met doorslapen en het vinden van een ritme, maar ik vond het juist ook héél fijn om weer aan het werk te zijn, mijn wereld te vergroten en sommige babydrama's te kunnen relativeren.
pi_85180069
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.
[..]

Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
Hier (in België ;) ) niet :N Hier heb je recht op 15 weken verlof waarvan je er minstens 1 voor je bevalling moet nemen (anders ben je ze kwijt) en je moet er minimaal 9 hebben na de bevalling.
Met andere woorden: stel dat je je verlof indeelt als volgt: 6weken voor en 9weken na en je gaat 1 dag (of meer) overtijd, dan krijg je die tijd er wel bij (omdat je anders geen 9 weken hebt). Ga je 10 dagen overtijd maar heb je nog meer dan 9weken verlof na de effectieve bevalling, krijg je er niets bij (en zo was het bij mij omdat ik maar 2 weken voor mijn uitgerekende datum in verlof ben gegaan).

Claudia, zou het geen mogelijkheid zijn om bv x aantal weken weer te gaan werken en dan bv weer wat verlof te nemen. Ik vond het heel fijn zoals het hier is gegaan.
Bevallen op 5 maart, op 1 juni terug gaan werken voor 5 weken en nu 5weken verlof gehad. Komt er wel bij dat ik het nu nog leuker vind met Thomas: hij kan meer dan toen ik weer ging werken (want toen was het echt nog voornamelijk eten en slapen).
pi_85180228
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

Zoals al door anderen gezegd heb je altijd recht op 16 weken in totaal. Alleen in het geval dat je na de uitgerekende datum bevalt heb je nog recht op je 10 of 12 weken verlof (afh. van of je met 34/35/36 weken ging), je kunt er dus hoogstens 2 weken "bijkrijgen" als je na de uitgerekende datum bevalt.
Volgens mij komt dat omdat in Nederland het verlof in twee delen is gesplitst. Enerzijds het zwangerschapsverlof, dat verplicht uiterlijk 4 weken van tevoren moet ingaan, en anderzijds dus het bevallingsverlof en dat laatste gaat pas in na de bevalling.

Nu naar Leiden toe... ben benieuwd. :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85180415
:) oke, dat is duidelijk. het is dus wel gunstig om later te bevallen, maar er is ook niks aan de hand als je uiteindelijk te vroeg bevalt... :)

Succes in Leiden Huup! ^O^
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:16:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85180575
Klopt, je hebt altijd recht op minimaal 16 weken.

Daarbij de aantekening dat de regels bij het te laat bevallen wel veranderd zijn, "vroeger" had je ook al recht op 16 weken in totaal, maar als je ervoor koos tot 4 weken voor de uitgerekende datum te blijven werken en de baby kwam een week te laat dan had je pech, dan werden die 12 weken na de bevalling niet opgeschoven, dan beschouwde men je zwangerschapsverlof ineens als 5 weken voor de bevalling en 11 weken daarna.
Het was destijds dus aantrekkelijker om 6 weken voor de uitgerekende datum te stoppen, want dan had je na de bevalling wel altijd 10 weken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85180610
Ik ben bij Lotte een maand langer thuis gebleven en dit keer wil ik dat ook weer graag doen. Binnenkort gesprek met teamleider :) Heb nu ook recht op ouderschapsverlof dus kan dat dan mooi daarvoor gebruiken
pi_85180944
ik ga met 35 weken met verlof, en heb na mijn verlof nog een week of 3 vakantie. Dat zijn vakantieuren van 2010. Die mag ik in januari/februari 2011 opnemen.

Ik werk in de zorg, en voor het eerst sinds ik werk met kerst EN oud en nieuw vrij. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel naar gekeken heb bij het bepalen van mijn verlof!
*poef* nu is het weg
pi_85181950
*meldt*
Eindelijk weer een beetje geslapen... al was het pas rondom 7en dat pas echt in slaap viel.. mja vanmorgen lag er dan wel een lief peutertje naast me die net als mama was gaan liggen lekker tv kijken :)
Gewoon n stuiterballetje
pi_85183354
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts :{w ;)

Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 14:11:25 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85185663
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts :{w ;)

Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
hoe reageerde je baas? ik mag toch hopen dat hij zijn excuses heeft gemaakt aan je ... fijn dat er een psych geregeld is en dat je weer thuis bent ;)

pi_85186055
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'

Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen :Y)
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 14:23:51 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85186208
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'

Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen :Y)
wat een ongelooflijke eikel zeg.. onder welke steen komt die hufter vandaan? arghh.. als ik dit zo hoor ben ik alleen maar blij dat ik thuis zit en geen baan heb :X

succes en sterkte bij de arbo-arts :*

donderdag 12 augustus 2010 @ 14:35:24 #217
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85186778
quote:

Noujaaah!!!! :o
Wat een ongelooflijke lomperik.
Fijn dat er een psych voor je is en dat je weer lekker thuis bent.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:39:31 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85186961
Wel opmerkelijk, dat je zoveel verhalen hoort over waardeloze bazen enzo :o .
Geen wonder dat jullie staan te popelen om te stoppen met werken! :D

Ik vind het nog steeds heerlijk om door te werken. Werk wel vaker thuis nu, omdat ik per dag 3 uur op en neer moet reizen en dat is toch wel zwaar. Maar het werken op zich gaat nog prima. Maar baas vind het ok als ik zo nu en dan wat later start of eerder eindig, zolang ik er maar ben als het moet. Hij ziet dat al mijn dingen op tijd af zijn, dus dan zeurt hij ook niet over andere dingen. Kreeg zelfs een complimentje dat ik zo "professioneel" met mijn zwangerschap omging! :P
Mijn collega's halen ondertussen kopietjes, verlengsnoeren en drinken voor me, dus wat wil je nog meer...

Niet om jullie neus te wrijven in mijn fijne werk hoor... :+ ... maar even om uit te leggen dat het niet altijd zo gaat dus...
pi_85187409
quote:

Wat een botte hork DML... bah, die zou je toch aan z'n dasje over z'n bureau willen trekken... }:|
pi_85187641
Ik heb een fantastische baas, vind mijn werk ontzettend leuk, maar ik kijk ook alweer erg uit naar mijn verlof. Ik vind het reizen doffe ellende (nu al!) en ik weet dat het op een bepaald moment zwaar wordt om lange tijd achter een bureau te zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik steeds meer thuis gaan werken, vanuit bed. En tegen de tijd dat ik hoogzwanger ben vind ik het lekker om te kneuteren.

Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:08:45 #221
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85188249
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
Tja, je kunt overal wat inlezen natuurlijk... :+
We hadden gewoon een gesprek over hoe het ging en hoe ik (ondanks dat het soms fysiek wat lastiger gaat) mijn best deed om zelf met oplossingen te komen die de boel zo soepel mogelijk verder laten draaien. Dat noemde hij professioneel. En ja, dat vond ik een compliment.
pi_85188478
Kan de nieuwe aanstaande kleine in de lijst erbij, 24 februari 2011 (Projectnaam: Kees), onze derde. hopelijk gaat alles goed, 12 wkn echo is morgen (is sinds 1e altijd nu met medische indicatie, dus lekker vroeg en vaak echo's).
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:39:16 #223
238474 Jeetjejom
pi_85189576
Hassanjassan welkom!!!!
Huup succes! Ik hoop dat ze vinden dat je eigenlijk onmisbaar zijn en gewoon een hele nieuwe functie voor je creeëren?
Hik, thanx, ik ga het topic eens doorspitten!
(is het erg triets dat ik vanmorgen gewoon maar weer een test heb gedaan omdat ik nergens last van heb? Hij was nog steeds positief, daar niet van, maar voel me zo niet zwanger....... Als ik over een paar weken kom klagen, slaan julle me maar met deze quote om de oren he ;) )
Jouw warmte is genoeg
pi_85189882
He JeetjeJom, ik hier?

Wij hebben hetzelfde gevoel als jij, mijn vrouw voelt zich ook niet echt zwanger en daarom kunnen we het nog steeds niet geloven. Volgens mij hebben we al 10 super positieve testen liggen en nog testen we om de dag!

We zijn nog steeds erg bang dat het mis gaat en we moeten nog 2 weken wachten op de eerste echo. Dit wachten is echt erg moeilijk!

Mag onze datum er ook bij? 10 april 2011

Iedereen heel veel succes met alles en ik hoop dat ik echt nog tot april hier rond mag komen hangen...
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:48:51 #225
238474 Jeetjejom
pi_85189993
Hey Grizzly!
Toch de grote overstap gewaagd! Maar ik kan het me bij jullie nog wel voorstellen dat je bang bent, jullie hebben er een goede gegronde reden voor, ik ben gewoon een aanstelster (die bij haar eerste dochter er pas met 9 weken achterkwam dat ze zwanger was en toen dus wel eigenlijk al een hoop symptomen had, maar blond genoeg was om te denken dat het door het 'ontpillen' kwam).
En Grizzly, wij blijven hier samen tot april hangen, misschien eind maart, maar dat is ook echt op zijn vroegt, afgesproken?
Jouw warmte is genoeg
pi_85190138
Ik heb toch de overstap maar gewaagd, "alleen" wachten is ook niet alles, want bij ons weet nog niemand het verder...

We blijven hier tot die tijd maar hangen en wachten...

Ik denk trouwens niet dat je een aanstelster bent, ik ben er achter gekomen dat (proberen om) een kindje krijgen veel meer impact op je heeft dan ik ooit dacht. Uiteraard had ik dat wel verwacht na de bevalling, maar om zover te komen is er veel meer...
pi_85190478
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een fantastische baas, vind mijn werk ontzettend leuk, maar ik kijk ook alweer erg uit naar mijn verlof. Ik vind het reizen doffe ellende (nu al!) en ik weet dat het op een bepaald moment zwaar wordt om lange tijd achter een bureau te zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik steeds meer thuis gaan werken, vanuit bed. En tegen de tijd dat ik hoogzwanger ben vind ik het lekker om te kneuteren.

Haha precies dat had ik ook :D incluus baas. Ik ga hem missen ;(
Achja... kan ik een geboortekaartje naar Macao sturen, t is weer eens wat anders :')

Gesprek ging raar, formaliteit en toch ook weer niet. Het is duidelijk dat mijn baan eindigt, dat was voor mij ook al duidelijk, maar volgens deze man kon het twee kanten op, ofwel ik sta direct per 27-8 op straat en that's it, ofwel omdat mijn contract tussentijds beëindigt wordt door de universiteit hebben zij 3 maanden opzegtermijn en zou ik dus per 27-8 op straat staan maar dan wel nog met 3 maanden salaris op zak...

dat is nogal geen verschil :') ik weet wel welke van de twee mijn voorkeur heeft...
maar ik ga er vanuit dat het de eerste optie wordt dus mja.

Al met al ben ik nog geen steek wijzer en ik zou nog gemaild worden door P&O door dezelfde knurft die al eerder mijn verlofaanvraag verknalde, en door wie twee gastprofs zijn uitgezet met dank aan zijn lakse houding, dus ik zie het zonnig in! :D :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:09:17 #228
238474 Jeetjejom
pi_85190941
@Huuphuup, dan hoop ik zo op het laatste voor je! Is toch lekker, drie maanden salaris mee, kun je goed gaan shoppen? Wanneer weet jij eigenlijk of je nog een Amélie krijgt of dat je een mannelijke uitvoering hiervan krijgt (of heb ik dat weer helemaal gemist)
Grizzly, wat mooi hoe je dat zegt, en wat ontzettend leuk dat je je nu al zo betrokken voelt!
Jouw warmte is genoeg
pi_85191066
Over een goede anderhalve week weten we dat denk ik.
En dat geld tsja, het zou absoluut lekker zijn, alles is beter dan helemaal geen salaris natuurlijk :P Maar het verdwijnt wel naar de spaarrekening hoor want ik vind het helemaal niks zo zonder inkomen :N naar gevoel en idee. Ik ben gewend om in staat te zijn voor mezelf te zorgen en mezelf te onderhouden, deze situatie is niet anders en het komt vast wel goed maar ik ben er niet blij mee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:21:44 #230
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85191507
Grizzly, welkom! :) Hoop zo dat alles gewoon lekker blijft plakken en dat het een mooie negen maanden wordt voor jullie... En daarna natuurlijk helemaal!

Ik heb heul geen zwangerschapsverlof nu... Niet voldoende uren gewerkt, dus alles is onbetaald, en moet zelf maar kijken hoe lang ik 'neem'. Daar mijn werk op loopafstand is, erg 'sociaal' en ik mijn eigen uren kan indelen, ben ik van plan om na een week of zes gewoon weer te gaan werken ofzo. Neem kind wel mee, of de man 'doet de zorgtaak' in het weekend. Dagen zijn hier vaak zo kort, dat het precies tussen voedingen in zou kunnen en het is werkelijk op 10 minuten lopen afstand. Ook lopen hier heel veel kinders rond, dus gooi hier straks gewoon een campingbed/box ding neer, en dan zie ik wel...

Of zweef ik nu teveel? ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:22:07 #231
238474 Jeetjejom
pi_85191528
Lijkt me inderdaad ook een naar idee, vooral omdat je natuurlijk niet echt relaxed nu een nieuw baantje kunt gaan zoeken.... Maar komt vast en zeker goed hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_85191926
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:21 schreef Basboussa het volgende:
Grizzly, welkom! :) Hoop zo dat alles gewoon lekker blijft plakken en dat het een mooie negen maanden wordt voor jullie... En daarna natuurlijk helemaal!

Ik heb heul geen zwangerschapsverlof nu... Niet voldoende uren gewerkt, dus alles is onbetaald, en moet zelf maar kijken hoe lang ik 'neem'. Daar mijn werk op loopafstand is, erg 'sociaal' en ik mijn eigen uren kan indelen, ben ik van plan om na een week of zes gewoon weer te gaan werken ofzo. Neem kind wel mee, of de man 'doet de zorgtaak' in het weekend. Dagen zijn hier vaak zo kort, dat het precies tussen voedingen in zou kunnen en het is werkelijk op 10 minuten lopen afstand. Ook lopen hier heel veel kinders rond, dus gooi hier straks gewoon een campingbed/box ding neer, en dan zie ik wel...

Of zweef ik nu teveel? ;)
Lekker doen waar jij je goed bij voelt :) en lukt het nog niet na 6 weken, dan zie je wel weer :*
Gewoon n stuiterballetje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 16:31:34 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85191933
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:46 schreef grizzlybear het volgende:
He JeetjeJom, ik hier?

Wij hebben hetzelfde gevoel als jij, mijn vrouw voelt zich ook niet echt zwanger en daarom kunnen we het nog steeds niet geloven. Volgens mij hebben we al 10 super positieve testen liggen en nog testen we om de dag!

We zijn nog steeds erg bang dat het mis gaat en we moeten nog 2 weken wachten op de eerste echo. Dit wachten is echt erg moeilijk!

Mag onze datum er ook bij? 10 april 2011

Iedereen heel veel succes met alles en ik hoop dat ik echt nog tot april hier rond mag komen hangen...
is het niet mogelijk om eerder een termijn echo te krijgen? ik was nauwelijks zeven weken toen ik een echo bij mijn huisarts kreeg, en 9 weken bij de gyn :o

donderdag 12 augustus 2010 @ 16:37:15 #234
238474 Jeetjejom
pi_85192191
DJMO, Grizzly(innetje) is dan ook pas net 8 weken..... (TOCH?),
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 16:52:44 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85192856
ik zit even terug te rekenen JJ, maar bij de eerste echo moet ik 5w9d (toen was er nog geen hartje te zien) zijn geweest, de 2e (ook huisarts) 7w6d (toen wel een hartje gezien) en bij de gyn 8w6d .. Misschien is het mijn geluk dat mijn HA een eigen echoapparaat heeft, en dat mijn gyn zo snel tijd had voor me, maar het is de moeite waard om te vragen in ieder geval!

donderdag 12 augustus 2010 @ 16:59:34 #236
238474 Jeetjejom
pi_85193186
Mijn ha heeft echt geen echo-apparaat, VK wel, maar ik kom nu onder controle bij de gyn (daarnaast is ze toch op vakantie tot de 22e), en op het zh vonden ze het pas nodig om mij bij 8 weken te zien (is nu 7w3, omdat manlief een paar dagen naar het buitenland is heb ik wat kunnen valsspelen). Grizzly, heb jij een goede reden waarom jullie zo lang moeten wachten? ;)
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 17:02:34 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85193289
Mijn ha is echt tof wat dat betreft .. ik krijg met 30 weken nog een pretecho van hun "cadeau" op dvd mee naar huis :@ (mede omdat ze niet zo heel veel zwangeren in de praktijk hebben, ik was in verwachting van Jan toen ze dat ding kregen, en toen sleurden ze me haast de praktijk in om te kunnen "oefenen" op me :D )

donderdag 12 augustus 2010 @ 17:05:18 #238
238474 Jeetjejom
pi_85193375
me = jealous DJMO
Jouw warmte is genoeg
pi_85193449
Wat jammer dat je nog niet veel wijzer bent geworden van het gesprek Huup. Ik hoop voor je dat je wel die 3 maanden salaris meekrijgt. En ga je dan nu zwanger solliciteren?

Wij hebben net weer een groeiecho gehad. Het buikje liep nu ineens zo'n 2 weken voor op de groei, terwijl het alle vorige keren juist een paar dagen achter liep. De echoscopiste vertrouwde haar eigen metingen dus ook niet meer :') Toen moestetn we weer in de wachtkamer en na een kwartiertje nog een keer, en toen kwam ze wel een paar dagen minder uit, maar nog steeds boven de gemiddelde lijn dus. Ze vond het zelf ook vreemd en was er helemaal onzeker over. Het ging echt een beetje sukkelig weer allemaal. Maar goed, ik kan er niet wakker van liggen. Haar buik is zo groot of klein als ie is, ze doen verder toch helemaal niks met die meet resultaten. Moet nu over 2 weken weer, maar das alleen voor de ligging.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 17:08:09 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85193464
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:05 schreef Jeetjejom het volgende:
me = jealous DJMO
sorry ;(

Mjah, ik woon wat dat betreft ook wel in een klein kutdorp :X we hebben hier geen eigen VK, alleen een praktijk uit r'dam die één keer in de week spreekuur houdt een dorp verderop. Dat is ook de reden denk ik, dat mijn ha zich is gaan specialiseren daarin ...

pi_85193551
tessie wat vaag zeg!
ook stom dat ze niets met de uitkomst doen...waarom krijg je dan zo'n echo... :?
maar goed babykijken is altijd leuk natuurlijk :)
pi_85193677
Hier was er echt geen eerdere echo mogelijk dan met 12 weken..

Balen huupje, ik hoop voor je op het laatste!

Ik heb over heel snel gewoon mijn 30 weken echo alweer.. Wel medische maar ben wel benieuwd of ik hem ook even mag bekijken.. In totaal nog maar 95 dagen tot de uitgerekende dag :o
pi_85194695
waarom zou je een medische echo niet mogen bekijken? Ik heb nu ook 2 medische echo's gehad, maar mocht gewoon steeds meekijken.
*poef* nu is het weg
pi_85194736
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
tessie wat vaag zeg!
ook stom dat ze niets met de uitkomst doen...waarom krijg je dan zo'n echo... :?
maar goed babykijken is altijd leuk natuurlijk :)
Nou ik vraag me ook echt af waarom hoor. Want het is dus eigenlijk om te kijken of ik een groot kind krijg, want dan moet ik in het ziekenhuis bevallen wegens extra risico. Maar ook al waren de metingen tot nu toe allemaal dat Anna gemiddeld (en zelfs ietsjes kleiner) was, alsnog moest ik in het ziekenhuis bevallen, want mijn BMI is te hoog dus ik heb een groter risico op een groot kind. Want de echo metingen kunnen er ook naast zitten :')
En bij Graeme hadden ze elke keer gemeten dat hij heel groot was, en daar werd vervolgens ook helemaal niks mee gedaan.
En met deze termijn vind ik de echo's ook niet meer leuk om te zien, en het enige wat je ziet is een buikje met nieren en een blaas en een maag, het bot van het bovenbeen en het rondje van de doorsnede van het hoofdje. Plus dat ze elke keer heel hard op mijn schaambeen drukken om het hoofdje te meten. Dus eigenlijk vind ik het alleen maar irritant :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:13 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85194780
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

sorry ;(

Mjah, ik woon wat dat betreft ook wel in een klein kutdorp :X we hebben hier geen eigen VK, alleen een praktijk uit r'dam die één keer in de week spreekuur houdt een dorp verderop. Dat is ook de reden denk ik, dat mijn ha zich is gaan specialiseren daarin ...
Je loopt bij de gyn he? Want mijn vk 'doet' ook jouw dorp.
Ylana
pi_85195077
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:41 schreef tessie het volgende:

[..]

Plus dat ze elke keer heel hard op mijn schaambeen drukken om het hoofdje te meten. Dus eigenlijk vind ik het alleen maar irritant :@
dat vond ik van de week ook al... en dan steeds iets harder. Met de 20w echo had ik de blauwe plekken op mijn buik... :{
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 18:06:07 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85195672
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Saffier het volgende:

[..]

Je loopt bij de gyn he? Want mijn vk 'doet' ook jouw dorp.
klopt, we hebben hier wel een spreekuur van vk's uit andere dorpen, maar dat is nog steeds in poortugaal ;) niet in rhoon zelf ;) en idd, ik loop op medische indicatie bij de gyn.

pi_85195960
Ik ga straks ff bevallen. Mijn mam is volgende week donderdag weer vrij dus dan kunnen we de stad ff in.

Ben net ook ff geweest, maar ik heb eigenlijk niets echt leuks voor ukkie. Wel wat leuks gezien van burberry, maar alleen het truitje was 65 euro. Ik denk dat m dat niet echt leuk had gevonden. Ik zag nog het jurkje voor jen in dezelfde stof als het pakje wat ik voor ukkie heb, alleen niet haar maat. Dus heeft jen alleen een nieuwe trui gekregen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:22:39 #249
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85196373
Moet ik alvast beginnen met meepersen Tico? :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85196514
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Moet ik alvast beginnen met meepersen Tico? :P
oh dat klinkt onweerstaanbaar! Heerlijk.
pi_85196537
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:37 schreef Jeetjejom het volgende:
DJMO, Grizzly(innetje) is dan ook pas net 8 weken..... (TOCH?),
Klopt, we zijn dan 7 weken en 5 dagen, dus volgens mij is dat al redelijk snel. Er is hier niet echt veel plaats blijkbaar bij de VK.

We zijn nu in ieder geval al verder dan de vorige keren, dus dat scheelt.

Veel succes allemaal met jullie (stomme) bazen, dat lijkt me echt balen als je zulke mensen om je heen hebt!
pi_85196691
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:07 schreef tessie het volgende:
Wat jammer dat je nog niet veel wijzer bent geworden van het gesprek Huup. Ik hoop voor je dat je wel die 3 maanden salaris meekrijgt. En ga je dan nu zwanger solliciteren?
Ik zal wel moeten ja.
Als we geen kind(eren) hadden gehad dan hadden we gewoon even de broekriem heel erg aangetrokken en had ik als een gek gaan solliciteren enzovoorts, maar nu vind ik het financieel te onverstandig om geen uitkering aan te vragen. Ik ben wel zwanger, de kans dat ik op korte termijn een baan vindt is erg klein en ik weet nog van de vorige keer dat die 3 maanden ná bevalling zo voorbij zijn, dus dan zit je zomaar een x aantal maanden zonder inkomen, maar wel met allemaal extra kosten.

Maar goed, ook als je zwanger bent moet je uiteraard gewoon solliciteren bij je uitkering dus daar kom ik echt niet onderuit. Wel laat ik mn verlof dan pas met 36 weken ingaan, dan hoef ik ook pas na die 12 weken weer verder met solliciteren.

quote:
Wij hebben net weer een groeiecho gehad. Het buikje liep nu ineens zo'n 2 weken voor op de groei, terwijl het alle vorige keren juist een paar dagen achter liep. De echoscopiste vertrouwde haar eigen metingen dus ook niet meer :') Toen moestetn we weer in de wachtkamer en na een kwartiertje nog een keer, en toen kwam ze wel een paar dagen minder uit, maar nog steeds boven de gemiddelde lijn dus. Ze vond het zelf ook vreemd en was er helemaal onzeker over. Het ging echt een beetje sukkelig weer allemaal. Maar goed, ik kan er niet wakker van liggen. Haar buik is zo groot of klein als ie is, ze doen verder toch helemaal niks met die meet resultaten. Moet nu over 2 weken weer, maar das alleen voor de ligging.
Wat gek van die metingen? :o groeispurtje gehad ofzo :?

Bevalse tico! :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:31:19 #253
238474 Jeetjejom
pi_85196723
Ticootje, goed plan om strax al te bevallen, scheelt nog langer wachten enzow he!
@grizzly, ik vind het ook redelijk snel, lijkt gewoon zo lang omdat we het al zo lang weten ;)
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 18:38:04 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85197039
succes Tico :P

donderdag 12 augustus 2010 @ 18:43:23 #255
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85197262
Samen bevallen Ticoo?
Ylana
pi_85197629
Zou Chinees triggeren?
pi_85197782
Huup, wat een nare situatie. En natuurlijk vraag je een uitkering aan, dat zou ik in jouw situatie ook doen. Zoals je zelf al zegt: je hebt nu de verantwoordelijkheid voor je kind.

Het solliciteren geeft je wel gelegenheid om na te denken over hetgeen je zou willen en het laat je ook zien wat er zoal aan baankansen bestaat. En het solliciteren zelf zal toch wel meevallen? Vacatures doorspitten, brieven schrijven, misschien eens op gesprek komen. En als je in dat laatste geen zin hebt laat je in je brief doorschemeren dat je zwanger bent. :+

Het lijkt me vooral na je verlof lastig om weer aan het solliciteren te gaan. Maar goed, je vindt wel een manier. :*
pi_85197847
Huup gelijk heb je hoor. Gewoon die uitkering aanvragen.
pi_85198219
Welkom grizzly en hassanjassan! En gefeliciteerd vooral! :D

Huup...je hebt idd gelijk! Maar toch jammer dat het zo moet...
Ticootje, ik zou morgen maar niet bevallen, dat is vrijdag de 13e, dat wil je je kind ook niet aandoen toch? :P
Ik kan mijn vakantiedagen tussen kerst en oud en nieuw wel opnemen omdat mijn verlof daarin valt, maar mag het niet meenemen naar volgend jaar. Behoorlijk k*t, want heb vandaag aangegeven dat ik 6 weken van te voren wil stoppen en dan evt. die ene week aan die andere 10 plak, dus zodat ik 11 weken zou hebben. Mag dus niet...maar aan m'n vakantiedagen komen wil ik ook niet, want dat gaat weer van m'n zomervakantie af, en die wil ik toch echt met z'n drietjes doorbrengen drie volle weken. Dilemma's.... :N

Maar goed, 24 weken vandaag! *O* Volgens m'n ticker gaat het babyvet nu groeien! I O+ babyvet!
Back in business.
pi_85198255
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, wat een nare situatie. En natuurlijk vraag je een uitkering aan, dat zou ik in jouw situatie ook doen. Zoals je zelf al zegt: je hebt nu de verantwoordelijkheid voor je kind.

Het solliciteren geeft je wel gelegenheid om na te denken over hetgeen je zou willen en het laat je ook zien wat er zoal aan baankansen bestaat. En het solliciteren zelf zal toch wel meevallen? Vacatures doorspitten, brieven schrijven, misschien eens op gesprek komen. En als je in dat laatste geen zin hebt laat je in je brief doorschemeren dat je zwanger bent. :+

Het lijkt me vooral na je verlof lastig om weer aan het solliciteren te gaan. Maar goed, je vindt wel een manier. :*
ik schreef in al mn brieven dat ik zwanger was (met 28 weken raakte ik mn baan kwijt, dus vond t niet eerlijk naar werkgevers om t niet te zeggen, aangezien ik tegen de tijd dat k ergens san t werk zou zijn zowat al met verlof zou gaan).
hoe weinig brieven ik terugkreeg :')
van mijn jobcoach moest k 1 brief per week sturen, omdat je dus wel moet solliciteren.
en idd huup gewoon een uitkering aanvragen hoor. je heb er toch recht op en tis niet dat je voor je plezier thuiszit.
en ik had ook tot 36weken gesolliciteerd :)vindk trouwens wel stom, als je werkt en ziek ben heb jd geen keuze, maar als je werkloos ben wel :?
pi_85198515
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Claudia_x het volgende:

oh jawel, het komt vast goed.
Omdat ik binnen een onderwijs-cao val hoef ik 'maar' eens per week te solliciteren, ik heb me dus inderdaad voorgenomen alleen te solliciteren op de banen die me aanspreken en die me geweldig lijken. Ik zie het maar als een manier van namesdropping ofzo, een soort netwerken op afstand, wie weet wat eruit rolt. Zowel mijn baas als de directeur van het onderzoeksinstituut hebben aangegeven dat ze referenties en aanbevelingsbrieven willen schrijven tzt dus daar ga ik zeker gebruik van maken.

Dat solliciteren na verlof zal idd lastig worden, aan de andere kant hoop ik tegen die tijd voor mezelf een redelijk systeem opgebouwd te hebben haha van inschrijven bij mailinglists tot een soort 'standaard'brieven enzo on file hebben.

maar eh, als er bij jou wat vrij komt, hou me in gedachten ;) ik wil eigenlijk zo graag binnen een onderzoeksinstituut blijven werken, mede daarom vind ik dit zo jammer ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:14:59 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85198560
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:51 schreef Ticootje het volgende:
Zou Chinees triggeren?
Geen idee, ik heb spaghetti als troef.
Ylana
pi_85199401
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:14 schreef Saffier het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb spaghetti als troef.
Die had ik van de week al op... Deed niets.. :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:36:18 #264
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85199492
pannenkoekentijd *O*
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:37:13 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85199530
Misschien heb ik er andere ingredienten in zitten 8-)
En morgen staan er pannekoeken op het menu... zou dat ook een dag vooruit al kunnen werken?
Ylana
pi_85199539
Ja echt wel vervelend Huup, maar wie weet wat je nog tegen komt. Je hoort soms toch ook dat mensen zwanger een baan vinden die dan na hun verlof begint, wie weet lukt zoiets.

En die groeiecho, een groeispurt of gewoon een kwestie van net even anders meten, als je net een paar mm ernast klikt dan heb je volgens mij al een week verschil. Ik hecht er eigenlijk totaal geen waarde (meer) aan.
pi_85199569
Pannenkoeken heb ik ook al op... Ik ben zo inspiratieloos qua eten...
pi_85199623
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:38 schreef Ticootje het volgende:
nou aan de prostaglandinges dan maar :Y)
hop, kezen met die handel! Bumba aan voor Jen *O*

:+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85199640
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:13 schreef huuphuup het volgende:

maar eh, als er bij jou wat vrij komt, hou me in gedachten ;) ik wil eigenlijk zo graag binnen een onderzoeksinstituut blijven werken, mede daarom vind ik dit zo jammer ;(

PM me even naar wat voor soort dingen ik uit moet kijken! Mijn lief werkt aan een andere universiteit en kan vast ook wel wat in de gaten houden.

Het voordeel van de plekken waar je wilt gaan werken is dat ze over het algemeen erg kindvriendelijk zijn! Bij ons heeft vrijwel iedereen een kind en je kunt altijd vrij nemen of eerder naar huis gaan als dat nodig is. Er is niemand die je daarop aankijkt.

Ik heb heel misschien zelf tegen die tijd ook nog wel wat werk! Ik ga volgende week kijken hoeveel geld ik nog heb om eventueel een assistent in te huren.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:40:22 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85199667
Ik ook vorige week, onee, 2 weken geleden alweer.
Ylana
pi_85199686
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Zo'n haast heb ik nou ook weer niet... :D :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:41:23 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85199713
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat deed 't 'm ook al niet hier }:|
Ylana
pi_85199782
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:41 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dat deed 't 'm ook al niet hier }:|
Mooi hoef ik dat ook niet te proberen.

Ik heb trouwens een box opgezet... Toch maar wel.. Jen zit er opeens graag in te spelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 19:44:17 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85199841
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:38 schreef Ticootje het volgende:
frietjes met mad sauce!

pi_85199869
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

frietjes met mad sauce!
K heb vanmiddag patat op, zwemmen en patat O+
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:46:19 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85199936
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mooi hoef ik dat ook niet te proberen.

Ik heb trouwens een box opgezet... Toch maar wel.. Jen zit er opeens graag in te spelen.
Die staat hier sinds maandag, deed ook al niets ;)
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 19:47:27 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85199984
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

K heb vanmiddag patat op, zwemmen en patat O+
ik wil ook zwemmen !!!

pi_85199995
Ik wil nog een ander boxkleed... En ff wat speelgoed eruit halen... Maar zolang Jen er steeds in wilt heeft dat weinig zin..
pi_85200015
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik wil ook zwemmen !!!
Doe dat dan! Lekker met Jan.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:51:36 #280
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85200168
Wat let je DJMO?

Staat je vluchttas al klaar Tico?
Ylana
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:53:45 #281
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85200275
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil nog een ander boxkleed... En ff wat speelgoed eruit halen... Maar zolang Jen er steeds in wilt heeft dat weinig zin..
Ik heb nog een mooie roze voor je! Andere kant is wit met hartje :)
pi_85200306
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo'n haast heb ik nou ook weer niet... :D :P
:D

t moet wel leuk blijven :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 19:54:52 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85200325
baantjes zwemmen voor je rug, gaat niet samen met een dreumes, en ik krijg Johan met geen mogelijkheid mee naar t zwembad in rotterdam. Misschien komende zondag het gezinszwemmen hier in albrandswaard weer eens proberen.

pi_85201270
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:40 schreef kaatjejannie het volgende:
waarom zou je een medische echo niet mogen bekijken? Ik heb nu ook 2 medische echo's gehad, maar mocht gewoon steeds meekijken.
Het is een placenta echo..
Dus in principe is dat het enige waar ze naar gaan kijken.
Ik bedoelde dus of ik iets meer te zien ga krijgen.. :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:25:20 #285
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85201619
Bij mijn placenta-echo werd meten 'even' naar alles gekeken. Ik had mijn oma meegenomen die had het nog nooit gezien en de meneer stond dan net even wat langer stil bij de goed duidelijke beelden voor haar (ruggegraat, schedeltje). Echo zelf duurde ongeveer 15 minuten, consult totaal 30 minuten. Maar daar zat wel weer het bellen naar de vk en zh bij in enzo.

Sorry, ik besef net dat het bij mij óók een groei-echo was.
Ylana
pi_85202607
Saffier, nee m'n vluchttas staat niet klaar. Dat kan het zijn! Ga ik morgen eens inpakken.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:52:35 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85202814
'Nu' kan zeker niet meer? O-)
Ylana
pi_85202937
Oh jewel, maar geen zin in. Ik ga zo eerst m'n teennagels knippen. Das genoeg uitdaging.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:59:21 #289
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85203147
_O- dat staat ook op mijn programma _O- Precies dezelfde uitdaging _O-
Ylana
pi_85203248
Scheren van onder heb ik van de week gedaan. Op de tast... Ik vind het wel best. Ik zie er toch niets van.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:07:36 #291
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85203580
Als het niet jeukt is er genoeg weg :7
Ylana
pi_85203752
Gelukt.
M krijgt het volgens mij ook aan z'n hormonen. Opeens moest ie het noodnummer hebben. Antwoord over hoe met Jen. Maar een naam ho maar.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:14:08 #293
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85203949
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Gelukt.
M krijgt het volgens mij ook aan z'n hormonen. Opeens moest ie het noodnummer hebben. Antwoord over hoe met Jen. Maar een naam ho maar.
*kuch*
Kindernamen deel 76
*kuchkuch* ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85204118
Weinig leuks daar rocka.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:17:58 #295
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85204180
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Gelukt.
Mánnen }:|

Welke richting denk je? Kunnen we helpen? O-)
Ylana
pi_85204299
Ik denk het niet. Het moet een beetje bij Jennifer passen. Ik hou niet van rare namen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:29:42 #297
190853 RockabeIIa
pi_85204728
Dylan.

Zo
klaar <3 Succes!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:31:40 #298
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85204832
Mijn nichtje (Amerikaanse) heet Jennifer. Haar zus heet Kimberley. :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:31:43 #299
190853 RockabeIIa
pi_85204837
Of Marc Anthony O+

Da's al 2 :) Wat een keus vandaag! <3
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:32:42 #300
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85204886
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Of Marc Anthony O+

Da's al 2 :) Wat een keus vandaag! <3
Denk je niet dat ze een meisjesnaam zou willen O+ ?
pi_85205310
Rocka, ik zal ze onthouden als er opeens toch een piemel aan zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')