Nee, die behoud je volgens mij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Dat is hier dus niet zo. Dat is ook de reden dat ik een geboortekaartje moet sturen aan de administratieve afdeling die daarover gaat, namelijk zodat ze definitief de datum kunnen bepalen waarop ik weer aan het werk 'moet'.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Hier (in Belgiëquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.
[..]
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
Zoals al door anderen gezegd heb je altijd recht op 16 weken in totaal. Alleen in het geval dat je na de uitgerekende datum bevalt heb je nog recht op je 10 of 12 weken verlof (afh. van of je met 34/35/36 weken ging), je kunt er dus hoogstens 2 weken "bijkrijgen" als je na de uitgerekende datum bevalt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
hoe reageerde je baas? ik mag toch hopen dat hij zijn excuses heeft gemaakt aan je ... fijn dat er een psych geregeld is en dat je weer thuis bentquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts![]()
![]()
Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
wat een ongelooflijke eikel zeg.. onder welke steen komt die hufter vandaan? arghh.. als ik dit zo hoor ben ik alleen maar blij dat ik thuis zit en geen baan hebquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'
Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen
Noujaaah!!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'
Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen
Wat een botte hork DML... bah, die zou je toch aan z'n dasje over z'n bureau willen trekken...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja, je kunt overal wat inlezen natuurlijk...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |