abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85179705
Ach, het lijkt me eigenlijk vooral leuk om iets te doen met andere zwangeren in de buurt. Voor de informatie had ik de zwangerschapscursus ook niet hoeven doen want ik wist alles al, en uiteindelijk heb ik aan de praktische tips tijdens de bevalling niets gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85179719
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
Nee, die behoud je volgens mij.
pi_85179744
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
pi_85179767
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Ik veronderstel dat je altijd 16 weken verlof hebt (althans, zo is het toch bij ons, maar verlof wordt niet zo makkelijk verlengd. Ik ben 10 dagen overtijd gegaan, maar heb geen dag extra gekregen op het einde).
Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85179857
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:54 schreef leonieke het volgende:
Dat is hier dus niet zo. Dat is ook de reden dat ik een geboortekaartje moet sturen aan de administratieve afdeling die daarover gaat, namelijk zodat ze definitief de datum kunnen bepalen waarop ik weer aan het werk 'moet'.

Ik zit deze keer te twijfelen of ik langer dan die 12 weken na de geboorte verlof neem (dus vakantiedagen erachteraan plak). De vorige keer kon het niet omdat ik bepaalde verplichtingen had, maar deze keer kan het wel. Ik herinner me van de vorige keer dat ik 12 weken net wat vroeg vond in verband met doorslapen en het vinden van een ritme, maar ik vond het juist ook héél fijn om weer aan het werk te zijn, mijn wereld te vergroten en sommige babydrama's te kunnen relativeren.
pi_85180069
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:55 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt altijd recht op 16 weken. Te vroeg heeft dus geen invloed op de lengte van je verlof.
[..]

Volgens de website van het ministerie van szw had je daar dus wel recht op.
Hier (in België ;) ) niet :N Hier heb je recht op 15 weken verlof waarvan je er minstens 1 voor je bevalling moet nemen (anders ben je ze kwijt) en je moet er minimaal 9 hebben na de bevalling.
Met andere woorden: stel dat je je verlof indeelt als volgt: 6weken voor en 9weken na en je gaat 1 dag (of meer) overtijd, dan krijg je die tijd er wel bij (omdat je anders geen 9 weken hebt). Ga je 10 dagen overtijd maar heb je nog meer dan 9weken verlof na de effectieve bevalling, krijg je er niets bij (en zo was het bij mij omdat ik maar 2 weken voor mijn uitgerekende datum in verlof ben gegaan).

Claudia, zou het geen mogelijkheid zijn om bv x aantal weken weer te gaan werken en dan bv weer wat verlof te nemen. Ik vond het heel fijn zoals het hier is gegaan.
Bevallen op 5 maart, op 1 juni terug gaan werken voor 5 weken en nu 5weken verlof gehad. Komt er wel bij dat ik het nu nog leuker vind met Thomas: hij kan meer dan toen ik weer ging werken (want toen was het echt nog voornamelijk eten en slapen).
pi_85180228
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar wil dat andersom ook zeggen dat als je kindje te vroeg komt, dat die tijd er dan af wordt gehaald, zodat je ook dan 12 weken na de bevalling vrij hebt?
Zoals al door anderen gezegd heb je altijd recht op 16 weken in totaal. Alleen in het geval dat je na de uitgerekende datum bevalt heb je nog recht op je 10 of 12 weken verlof (afh. van of je met 34/35/36 weken ging), je kunt er dus hoogstens 2 weken "bijkrijgen" als je na de uitgerekende datum bevalt.
Volgens mij komt dat omdat in Nederland het verlof in twee delen is gesplitst. Enerzijds het zwangerschapsverlof, dat verplicht uiterlijk 4 weken van tevoren moet ingaan, en anderzijds dus het bevallingsverlof en dat laatste gaat pas in na de bevalling.

Nu naar Leiden toe... ben benieuwd. :{
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85180415
:) oke, dat is duidelijk. het is dus wel gunstig om later te bevallen, maar er is ook niks aan de hand als je uiteindelijk te vroeg bevalt... :)

Succes in Leiden Huup! ^O^
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:16:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85180575
Klopt, je hebt altijd recht op minimaal 16 weken.

Daarbij de aantekening dat de regels bij het te laat bevallen wel veranderd zijn, "vroeger" had je ook al recht op 16 weken in totaal, maar als je ervoor koos tot 4 weken voor de uitgerekende datum te blijven werken en de baby kwam een week te laat dan had je pech, dan werden die 12 weken na de bevalling niet opgeschoven, dan beschouwde men je zwangerschapsverlof ineens als 5 weken voor de bevalling en 11 weken daarna.
Het was destijds dus aantrekkelijker om 6 weken voor de uitgerekende datum te stoppen, want dan had je na de bevalling wel altijd 10 weken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85180610
Ik ben bij Lotte een maand langer thuis gebleven en dit keer wil ik dat ook weer graag doen. Binnenkort gesprek met teamleider :) Heb nu ook recht op ouderschapsverlof dus kan dat dan mooi daarvoor gebruiken
pi_85180944
ik ga met 35 weken met verlof, en heb na mijn verlof nog een week of 3 vakantie. Dat zijn vakantieuren van 2010. Die mag ik in januari/februari 2011 opnemen.

Ik werk in de zorg, en voor het eerst sinds ik werk met kerst EN oud en nieuw vrij. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel naar gekeken heb bij het bepalen van mijn verlof!
*poef* nu is het weg
pi_85181950
*meldt*
Eindelijk weer een beetje geslapen... al was het pas rondom 7en dat pas echt in slaap viel.. mja vanmorgen lag er dan wel een lief peutertje naast me die net als mama was gaan liggen lekker tv kijken :)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85183354
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts :{w ;)

Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 14:11:25 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85185663
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben weer thuis na twee nachten ziekenhuis. Vannacht nauwelijks geslapen, voor je rust moet je niet zijn in zo'n ziekenhuis 's nachts :{w ;)

Er is ook een psycholoog geregeld voor mijn 'donkere' gedachten dus dat is ook fijn.
hoe reageerde je baas? ik mag toch hopen dat hij zijn excuses heeft gemaakt aan je ... fijn dat er een psych geregeld is en dat je weer thuis bent ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85186055
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'

Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen :Y)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 augustus 2010 @ 14:23:51 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85186208
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zei toen ik belde na de VK dinsdag dat ik door moest naar het ziekenhuis iets in de trant van 'je hebt wel veel he?'

Mijn partner werkt bij hetzelfde bedrijf en ik heb vanaf toen hem het contact laten onderhouden. Morgen ga ik 'm maar eens bellen en om een gesprek met de arbo arts vragen :Y)
wat een ongelooflijke eikel zeg.. onder welke steen komt die hufter vandaan? arghh.. als ik dit zo hoor ben ik alleen maar blij dat ik thuis zit en geen baan heb :X

succes en sterkte bij de arbo-arts :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:35:24 #217
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85186778
quote:

Noujaaah!!!! :o
Wat een ongelooflijke lomperik.
Fijn dat er een psych voor je is en dat je weer lekker thuis bent.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:39:31 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85186961
Wel opmerkelijk, dat je zoveel verhalen hoort over waardeloze bazen enzo :o .
Geen wonder dat jullie staan te popelen om te stoppen met werken! :D

Ik vind het nog steeds heerlijk om door te werken. Werk wel vaker thuis nu, omdat ik per dag 3 uur op en neer moet reizen en dat is toch wel zwaar. Maar het werken op zich gaat nog prima. Maar baas vind het ok als ik zo nu en dan wat later start of eerder eindig, zolang ik er maar ben als het moet. Hij ziet dat al mijn dingen op tijd af zijn, dus dan zeurt hij ook niet over andere dingen. Kreeg zelfs een complimentje dat ik zo "professioneel" met mijn zwangerschap omging! :P
Mijn collega's halen ondertussen kopietjes, verlengsnoeren en drinken voor me, dus wat wil je nog meer...

Niet om jullie neus te wrijven in mijn fijne werk hoor... :+ ... maar even om uit te leggen dat het niet altijd zo gaat dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85187409
quote:

Wat een botte hork DML... bah, die zou je toch aan z'n dasje over z'n bureau willen trekken... }:|
pi_85187641
Ik heb een fantastische baas, vind mijn werk ontzettend leuk, maar ik kijk ook alweer erg uit naar mijn verlof. Ik vind het reizen doffe ellende (nu al!) en ik weet dat het op een bepaald moment zwaar wordt om lange tijd achter een bureau te zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik steeds meer thuis gaan werken, vanuit bed. En tegen de tijd dat ik hoogzwanger ben vind ik het lekker om te kneuteren.

Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:08:45 #221
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85188249
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het overigens een dubieus compliment, dat je zo 'professioneel' omgaat met je zwangerschap. Wat denkt je baas dan, dat andere zwangeren hun delicate toestand zoveel mogelijk uitmelken en daarmee proberen onder hun werk uit te komen?
Tja, je kunt overal wat inlezen natuurlijk... :+
We hadden gewoon een gesprek over hoe het ging en hoe ik (ondanks dat het soms fysiek wat lastiger gaat) mijn best deed om zelf met oplossingen te komen die de boel zo soepel mogelijk verder laten draaien. Dat noemde hij professioneel. En ja, dat vond ik een compliment.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85188478
Kan de nieuwe aanstaande kleine in de lijst erbij, 24 februari 2011 (Projectnaam: Kees), onze derde. hopelijk gaat alles goed, 12 wkn echo is morgen (is sinds 1e altijd nu met medische indicatie, dus lekker vroeg en vaak echo's).
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:39:16 #223
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85189576
Hassanjassan welkom!!!!
Huup succes! Ik hoop dat ze vinden dat je eigenlijk onmisbaar zijn en gewoon een hele nieuwe functie voor je creeëren?
Hik, thanx, ik ga het topic eens doorspitten!
(is het erg triets dat ik vanmorgen gewoon maar weer een test heb gedaan omdat ik nergens last van heb? Hij was nog steeds positief, daar niet van, maar voel me zo niet zwanger....... Als ik over een paar weken kom klagen, slaan julle me maar met deze quote om de oren he ;) )
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85189882
He JeetjeJom, ik hier?

Wij hebben hetzelfde gevoel als jij, mijn vrouw voelt zich ook niet echt zwanger en daarom kunnen we het nog steeds niet geloven. Volgens mij hebben we al 10 super positieve testen liggen en nog testen we om de dag!

We zijn nog steeds erg bang dat het mis gaat en we moeten nog 2 weken wachten op de eerste echo. Dit wachten is echt erg moeilijk!

Mag onze datum er ook bij? 10 april 2011

Iedereen heel veel succes met alles en ik hoop dat ik echt nog tot april hier rond mag komen hangen...
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:48:51 #225
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85189993
Hey Grizzly!
Toch de grote overstap gewaagd! Maar ik kan het me bij jullie nog wel voorstellen dat je bang bent, jullie hebben er een goede gegronde reden voor, ik ben gewoon een aanstelster (die bij haar eerste dochter er pas met 9 weken achterkwam dat ze zwanger was en toen dus wel eigenlijk al een hoop symptomen had, maar blond genoeg was om te denken dat het door het 'ontpillen' kwam).
En Grizzly, wij blijven hier samen tot april hangen, misschien eind maart, maar dat is ook echt op zijn vroegt, afgesproken?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')