abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:24:35 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85020528
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 682

2010
Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
11 september 2010: Noa24
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO

April:
13 april 2011: Nienna
15 april 2011: Jeetjejom

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85020737
topic was dicht }:| :P

ah gat DML dat valt ook niet mee zeg :{

voel je je nog zo beroerd ja? -O-
ik zou zo graag tegen je zeggen dat het écht beter wordt maar helaas zijn er ook vrouwen bij wie het er bij hoort, bij het zwanger zijn. Je kunt je vk bellen hè over je werk. Een vk is in principe bij machte heb ik begrepen om een verklaring te schrijven waarin staat dat jij niet kunt werken (al dan niet gedeeltelijk), in jouw geval lijkt het me een goede optie omdat je arbo-arts afgaat op statistieken en niet jouw persoonlijke situatie.

Echt hoor, doen! gewoon bespreken, vk's zijn daar over t algemeen heel begripvol in!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 20:30:43 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85020775
Wat ik in t vorige topic al zei: ik ben niet speciaal omdat ik zwanger ben, ik ben wel kwetsbaarder nu ik zwanger ben. Lichamelijk, maar ook emotioneel (en daar spelen idd die verrotte hormonen een rol in mee). Ik verlang geen respect omdat ik zwanger ben, ik verlang respect als ik beleefd ergens om vraag. Als er iemand uit zichzelf opstaat voor mij ben ik dankbaar, en als iemand voor me opstaat omdat ik daar om vraag, ben ik niet minder dankbaar, maar wel anders dankbaar. Klinkt enorm rommelig dit, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

En dat reizen met het ov .. ik heb één keer een 17-jarige bijna een draai om zijn oren gegeven omdat hij in de bus beweerde dat ik maar thuis te blijven had als hij naar school moest met de bus ... gelukkig werd hij vanwege zijn gedrag jegens andere passagiers in t algemeen toen al de bus uitgezet door de chauffeur... en toen was ik niet eens zwanger :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85020781
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ik ben wel misselijk en duizelig en voel me wel degelijk hondsberoerd als vindt Pytt dat niet doodziek. Mijn partner doet inderdaad bijna alles in huis en ga ik nergens heen. Sociaal leven is nu.
Ik heb me 1! dag ziek gemeld. Mijn baas ging over de zeik. Toen heeft de arbo-arts een schema opgesteld waarbij ik minder werkte tijdelijk. Inmiddels ben ik 14,5 week en de arbo-arts is van mening dat het volgens de statistieken nu over moet zijn dus ik moet weer volledig werken. Gezien eerdere reactie van mijn werkgever doe ik dit maar ik heb echt problemen om de dag door te komen en de tranen springen me in de ogen als ik dan voor de 5e keer op het werk boven de pot hang.
Ik vraag niet of ik ergens eerst mag omdat er niks aan me te zien is en dan heb je ook niks volgens velen maar zelfs een paar minuten wachten bij de kassa kan al maken dat ik bijna onderuit ga. Ik doe dus heel braaf wat jij zegt dat ik moet doen Pytt, thuis blijven :{
Maar het is dan toch niet erg om thuis te blijven, als naar buiten gaan te zwaar is? Jammer, natuurlijk, maar als het niet anders kan? Dan is dat toch de beste oplossing? Mits mogelijk uiteraard.
Maar verwacht niet dat anderen het zomaar aan je zien, dat voorkomt een grote teleurstelling. Want elke zwangere voor laten gaan bij de wc omdat ze misschien wel eens heul nodig moet, is toch ook niet helemaal reeel? Elke zwangere behandelen alsof ze elk moment kan instorten, vind ik ook niet helemaal fair... En dan bedoel ik niet tegenover mij, maar tegenover de zwangere in kwestie.

En er zijn meer in deze discussie dan alleen Pytt...
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:32:15 #5
190853 RockabeIIa
pi_85020834
Exact, uitzonderingen zijn er altijd.
pi_85020891
DML, fijn, die statistieken, maar daar ben jij niet mee geholpen. Je huisarts of je vk mag ook een verklaring schrijven dat het niet gaat. Echt, ik kan me voorstellen dat het voor werkgevers soms niet makkelijk is om een zwanger werkneemster te hebben, maar kom op, daar zijn wetten voor en daar hebben ze zich aan te houden! (en ja, hier komt een persoonlijke frustratie boven)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85020899
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:30 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Maar het is dan toch niet erg om thuis te blijven, als naar buiten gaan te zwaar is? Jammer, natuurlijk, maar als het niet anders kan? Dan is dat toch de beste oplossing? Mits mogelijk uiteraard.
Maar verwacht niet dat anderen het zomaar aan je zien, dat voorkomt een grote teleurstelling. Want elke zwangere voor laten gaan bij de wc omdat ze misschien wel eens heul nodig moet, is toch ook niet helemaal reeel? Elke zwangere behandelen alsof ze elk moment kan instorten, vind ik ook niet helemaal fair... En dan bedoel ik niet tegenover mij, maar tegenover de zwangere in kwestie.

Eens, Pytt. Ik vind dat je je goed weet te verwoorden trouwens.
pi_85020923
ik heb nog steeds het idee dat k de baby heel zacht voel, nu ook weer O+

ik zit mezelf volgens mij echt gek te maken met een darmborrel :') maar stiekem geniet ik er wel van :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85020935
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
topic was dicht }:| :P

ah gat DML dat valt ook niet mee zeg :{

voel je je nog zo beroerd ja? -O-
ik zou zo graag tegen je zeggen dat het écht beter wordt maar helaas zijn er ook vrouwen bij wie het er bij hoort, bij het zwanger zijn. Je kunt je vk bellen hè over je werk. Een vk is in principe bij machte heb ik begrepen om een verklaring te schrijven waarin staat dat jij niet kunt werken (al dan niet gedeeltelijk), in jouw geval lijkt het me een goede optie omdat je arbo-arts afgaat op statistieken en niet jouw persoonlijke situatie.

Echt hoor, doen! gewoon bespreken, vk's zijn daar over t algemeen heel begripvol in!
Dat is een goede tip :*
Ik moet dinsdag dus ik ga het direct aankaarten :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:34:38 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85020944
Edit: laat maar zitten...... ik zoek wel een topic op waar zwangeren gewoon wel even hun grieven kwijtkunnen :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85020958
Er zijn toch ook genoeg ouderen die wel makkelijk kunnen staan in de bus. Moeten we daarom maar niet meer vragen of ze willen zitten?
Ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen dat je aan een zwangere/oudere/persoon met klein kind zonder wagen/iemand op krukken vraagt of die misschien wil zitten.

En ik ben zelf ook afhankelijk van het OV. En ik heb al de hele zwangerschap bijna geen energie, en zit bijna hele dagen thuis. Soms wil ik er ook eventjes uit, en ga ik even naar de stad, naar 1 of 2 winkels. En nee, dan heb ik vaak geen energie meer om ook nog te staan in een bus. Beetje jammer dat ik volgens sommigen dan gewoon altijd maar thuis moet blijven zitten.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:35:41 #12
190853 RockabeIIa
pi_85020983
Goh, hoe zou het met de LLM's zijn! :)
pi_85020998
quote:
Maar het is dan toch niet erg om thuis te blijven, als naar buiten gaan te zwaar is?
Nou ja, 36 weken thuiszitten terwijl je wél ergens heen zou kunnen als anderen begripvoller waren... Ik ben het met je eens dat het je eigen verantwoordelijkheid is om erom te vragen als anderen het blijkbaar niet doorhebben, hoor, maar ik begrijp de frustratie van de minder mobiele dames ook wel. :)
pi_85021063
quote:

[..]

Ik zeg ook niet dat je het aan mijn neus moet zien maar heb je weleens geprobeerd een zitplaats te vragen terwijl er niks aan je te zien is? Dan moet ik dus schijnbaar maar thuis blijven want ik heb niks in het OV te zoeken als ik niet een kwartier kan staan werd in het vorige topic gezegd. Dat vind ik gewoon een vreemde opmerking.
The way you rock'n'roll
pi_85021086
Tuurlijk vraag ik ook wel of ik mag zitten als niemand het aanbied. Maar dat neemt niet weg dat ik het onfatsoenlijk vind dat niemand het zelf aanbiedt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85021091
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:34 schreef Leandra het volgende:
Edit: laat maar zitten...... ik zoek wel een topic op waar zwangeren gewoon wel even hun grieven kwijtkunnen :W
mijn nieuwsgierigheiheid wat doe je ;(

en ik ben echt héél benieuwd ook hoe het met ChillayD is idd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85021099
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Cantare het volgende:

[..]

Nou ja, 36 weken thuiszitten terwijl je wél ergens heen zou kunnen als anderen begripvoller waren... Ik ben het met je eens dat het je eigen verantwoordelijkheid is om erom te vragen als anderen het blijkbaar niet doorhebben, hoor, maar ik begrijp de frustratie van de minder mobiele dames ook wel. :)
Dat is natuurlijk niet zo. Het gaat erom dat mensen niet uit zichzelf opstaan. Niemand heeft hier ervaren dat een vriendelijk verzoek in een overvolle bus om even te mogen zitten geweigerd werd.
pi_85021184
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:37 schreef tessie het volgende:
Tuurlijk vraag ik ook wel of ik mag zitten als niemand het aanbied. Maar dat neemt niet weg dat ik het onfatsoenlijk vind dat niemand het zelf aanbiedt.
Ja. En ik kan me voorstellen dat als je je al beroerd voelt en maandenlang om dingen moet vragen (en waarschijnlijk dan ook nog wel een gezucht te horen krijgt, want blabla, zwanger, niet ziek enzo), je het ook af en toe wel flink zat bent.
pi_85021198
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef mefke79 het volgende:
DML, fijn, die statistieken, maar daar ben jij niet mee geholpen. Je huisarts of je vk mag ook een verklaring schrijven dat het niet gaat. Echt, ik kan me voorstellen dat het voor werkgevers soms niet makkelijk is om een zwanger werkneemster te hebben, maar kom op, daar zijn wetten voor en daar hebben ze zich aan te houden! (en ja, hier komt een persoonlijke frustratie boven)
Breek me de bek niet open :X
Ik moet nog de discussie aan dat ik heus meer dan 1 dag ouderschapsverlof op mag nemen of gewoon 3 dagen mag gaan werken als ik dat wil ondanks dat hij geen parttimers die minder dan 4 dagen werken in zijn bedrijf wil hebben.
Ik snap je frustratie helemaal.
The way you rock'n'roll
pi_85021200
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:34 schreef tessie het volgende:
Er zijn toch ook genoeg ouderen die wel makkelijk kunnen staan in de bus. Moeten we daarom maar niet meer vragen of ze willen zitten?
Ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen dat je aan een zwangere/oudere/persoon met klein kind zonder wagen/iemand op krukken vraagt of die misschien wil zitten.

En ik ben zelf ook afhankelijk van het OV. En ik heb al de hele zwangerschap bijna geen energie, en zit bijna hele dagen thuis. Soms wil ik er ook eventjes uit, en ga ik even naar de stad, naar 1 of 2 winkels. En nee, dan heb ik vaak geen energie meer om ook nog te staan in een bus. Beetje jammer dat ik volgens sommigen dan gewoon altijd maar thuis moet blijven zitten.
Níemand hier zegt dat je thuis moet zitten, iedereen zegt dat als we zien dat je het lastig hebt, we graag voor je opstaan, en als we het niet zien, maar wel van je vernemen, we alsnog met alle plezier opstaan. En als het écht écht niet gaat, dat dan thuisblijven (voor je eigen bestwil!) het beste is. Echt, waarom zo de gebeten hond uithangen? Maak deze discussie ajb niet tot iets wat het niet is!
pi_85021201
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:37 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo. Het gaat erom dat mensen niet uit zichzelf opstaan. Niemand heeft hier ervaren dat een vriendelijk verzoek in een overvolle bus om even te mogen zitten geweigerd werd.
Ha, ik!

Vriendlief hield een plekje bezet voor me in de bus, ik kom aan, waggelwaggelwaggel. Meisje duikt op die plek. Vriend: Ik wilde eigenlijk die plek voor haar bezet houden *wijst* Meisje: Waarom dat dan :{w

Toen kreeg ik een plekje van iemand anders :')
Lotte!
Noah!
pi_85021216
quote:

Dat is natuurlijk niet zo.
ok.
pi_85021257
quote:

[..]

Nou ik wel hoor. Er is niks aan je te zien dus je hebt ook niks. Mensen zijn onbeschoft hoor -O-
The way you rock'n'roll
pi_85021362
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:37 schreef tessie het volgende:
terwijl anderen het onbeschoft en bemoeiig vinden als je het wel aanbiedt zoals ik ook heb meegemaakt... het is volgens mij echt zoals je het zelf verwacht naar een ander toe...
hoewel ik het heel vervelend vind voor je dat het zo moeizaam gaat, en ik je absoluut een zitplaats gun en het "gezellig toch even naar de winkels kunnen" ook gun... :*
pi_85021442
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dit heeft werkelijk niets met geen begrip hebben te maken. Ik heb er alle begrip voor. Maar het komt vaak genoeg voor dat oudere mensen zowat beledigd zijn als ik ze een zitplaats aanbied. Ook daar heb ik begrip voor! En om terug te komen op mijn eerste post: ik vind dat dus lastig, waar ligt de 'grens', hoe schat ik dat in?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pyttpytt op 08-08-2010 20:46:08 (typen is moeluk) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')