klopt, die zijn nog voor mama's die de doos voor 1 januari hebben aangevraagdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?
Lol... jonge gezinnen in die url
Tegen de tijd dat we bij het vakantiepark geen recht meer hebben op de jonge gezinnen korting kunnen we direct door voor de 50+ korting![]()
![]()
Ai, ook nog zo'n type dat haar huiswerk niet gedaan heeft, als ze vragen gaat stellen waarvan het antwoord bij hen al bekend is... daar heb ik ook geen geduld voor, ongeacht of ik wel of geen last van zwangerschapshormonen heb.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:06 schreef tessie het volgende:
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Cantare het volgende:
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal "". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo![]()
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo![]()
Tegenwoordig maken soms een heel risico-profiel, en dat vooral op basis van je woonsituatie, inkomen en opleidingsniveau... en of je in het verleden ooit met geweld te maken hebt gehad en weet ik veel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:22 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast.![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
Het gaat idd om een risicoprofiel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:24 schreef Saffier het volgende:
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van gewordenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
Ja en dat dus idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef DJMO het volgende:
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...
uitzonderingen...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden
En toch blijft het een hoop BS in de meeste gevallen.... laten we eerlijk zijn, het gros van de huidige moeders had een moeder en/of oma die alleen de middelbare school afgerond had. Qua opleidingsniveau en verdiencapaciteit dus heel weinig, plus dat ze vaak niet buitenhuis werkten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het gaat idd om een risicoprofiel.
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.
Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.
Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
heel lang verhaal, en ik heb er mijn vorige zwangerschap ook al over gehad, ik ben toen gevlucht voor mijn ex, met achterlaten van mijn kind. Ik was nauwelijks 20. In de tussentijd heeft ze (mede door fouten van jeugdzorg destijds) gedragsproblemen ontwikkelt en heeft ze ADHD / kenmerken van pdd-nos. Ik krijg haar dus niet meer thuis als het aan jeugdzorg ligt. Met Jan heb ik de afgelopen twee jaar bewezen een goede en liefdevolle moeder te zijn, jeugdzorg is niet voor niets volledig uit beeld verdwenen waar het hem betreftquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
Ehm, nee.... het is echt niet alleen een check of je zelf in de zorg werkzaam bent (geweest) en of je de eigen bijdrage wel kunt betalen, voor de vaststelling van dat laatste zou vooral van belang zijn hoe goed je bij welke verzekeraar verzekerd bent.... die van mij wordt immers volledig vergoed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:40 schreef maffemuts het volgende:
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter
ohjaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
Ja, bij sommige mensen verbaas je je echt hoe het in godsnaam kan dat ze er maandelijks zoveel doorheendraaien wat ze (eigenlijk) niet hebben.... en dat kom je op alle niveaus tegen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! (achteraf danquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
het wordt niet altijd gevraagd hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.
Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is![]()
Jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent?
Ah zolang ze het goed bedoelen vind ik het prima.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Geweldig saffier!
Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
Het zou me ook niets verbazen als het hier niet gevraagd wordt, het is een koophuis in een keurige wijk en de badkamer wordt straks zo ongeveer verbouwd als we de kraamintake krijgen, plus het feit dat we beiden 40+ zijn en ik al een kind in m'n uppie schadevrij opgevoed heb, maakt denk ik dat de kans klein is dat er een hele vragenlijst komt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
het wordt niet altijd gevraagd hoor
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
Mijn moeder wordt volgens mij ook gewoon als Nederlander aangemerkt ook idd... En mijn oma kwam uit Duitsland...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...
Saffier![]()
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij
Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Mijn god wat een kortzichtigheid en domheid, en dat moet dan beoordelen of je een risico bent?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |