abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85139034
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment })
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:06:37 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85139035
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, en ik dacht dat ik in de lokale Kruidvat allemaal van die mamadozen zag?

Lol... jonge gezinnen in die url :')
Tegen de tijd dat we bij het vakantiepark geen recht meer hebben op de jonge gezinnen korting kunnen we direct door voor de 50+ korting :') :X _O-
klopt, die zijn nog voor mama's die de doos voor 1 januari hebben aangevraagd :) ik zat er afgelopen week zelf ook naar te zoeken nl.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:10:12 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139189
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:06 schreef tessie het volgende:
Ik snapte eigenlijk van al die vragen het nut niet. BSNnummer en verzekeringsnummer had ik volgens mij op het formulier al ingevuld, net zoals hoe oud Graeme is enzo. Verder zei ze alleen maar nutteloze dingen zoals dat ik maar een lijstje op moet hangen met Graeme zn schema (welk schema?:P) en dat ik vooral in de kraamweek ook genoeg rust moet pakken en blabla. Mijn hormonen en ik hebben geen geduld voor dat soort gesprekjes op het moment })
Ai, ook nog zo'n type dat haar huiswerk niet gedaan heeft, als ze vragen gaat stellen waarvan het antwoord bij hen al bekend is... daar heb ik ook geen geduld voor, ongeacht of ik wel of geen last van zwangerschapshormonen heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85139220
-edit-
Eerst toestemming krijgen

[ Bericht 94% gewijzigd door MissBliss op 11-08-2010 14:15:30 ]
pi_85139241
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal " :')". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
pi_85139453
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Cantare het volgende:
Kwam ze bij je thuis voor de intake, Tessie? Bij mijn kraamzorginstelling (Thebe) kan het bij een tweede kind ook telefonisch. Die opmerking over 'lekker thuis' is inderdaad nogal " :')". Ik had trouwens wel een leuke intakemevrouw. Helemaal niet zo hyperblij, gewoon gezellig en duidelijk.
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo :?

Tessie die opmerking is te lomp voor woorden zeg :{

Intake van de tweede zal hier ook telefonisch gaan.

En wij zijn ook van de kruidvatluiers. Ik heb een hoop merken geprobeerd (toegegeven, niet alle :P) maar ik vond die van kruidvat tot nu toe het beste zitten. Die van pampers daar plast ze langs :{ die lijken smaller ofzo? Te smal voor Amélie's billen iig :') Die van C1000 en AH vond ik een stuk minder opnemen dus mja, ik vind het wel prima, kruidvat it is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:20:20 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139606
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Had ik ook bij Amélie idd, hoewel ik vragen over de hoogte van mijn inkomen wel irrelevant en onnodig vond maar goed, ik heb maar braaf (sociaal wenselijk) geantwoord. Net als bij de CB intake. Werd weer naar mn inkomen gevraagd en dat van B.
Ik heb echt niets te verbergen erover, en wie het me vraagt krijgt normaal ook antwoord, maar ik zie écht niet hoe het relevant is en vind het vreemd dat het dan genoteerd wordt enzo :?
Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.

Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:20:40 #108
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85139619
Ik kreeg te horen (lezen, stond op aanmeldingsformulier) dat ik geen intake nodig had, ik had toch al een keer kraamzorg gehad, dus ik wist wel hoe en wat. Heb braaf op dat formuliertje ingevuld dat ik toch wel prijs stelde op een intake want bij Tobias had ik nauwelijks kraamzorg :') Heb dus wel telefonische intake gehad en die vragen waren nagenoeg hetzelfde als op dat formulier... als ik dat had geweten... Maar op het inschrijfformulier was het wat raar geformuleerd zei de mevrouw, een telefonische intake is het minimale wat altijd wordt gedaan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85139680
Ik ben van de huggies en de natural baby care van etos. Pampers ben ik alleen fan van de new Born, baby dry blijft niet goed dry hier.
Geen fan van ah huismerk, dio huismerk en hoogvliet huismerk. Ik denk dat ik al heel wat merken heb geprobeerd.
M'n katoentjes vind ik ook erg fijn, alleen vandaag had ik 3D lekkage, dus die zitten nu in de wasmachine met afwasmiddel, stom wasmiddel met wasverzachter is de oorzaak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:22:18 #110
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85139689
Amélie heeft lekker dikke billetjes dus!!!! Toch vreemd dat de meningen zo verschillen, hier krijgt ze van Kruidvat onmiddelijk luieruitslag, eigenlijk van alle merken, behalve de pampers. We gaan ze nu in Duitsland halen, scheelt al snel 8 euro op zo'n jumbopak. (en nee, we rijden er niet helemaal speciaal voor om, ik O+ boodschappen doen in Duitsland die hebben zoveeeeel meer dan wij!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85139697
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast. :Y
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:24:58 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85139816
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
Ylana
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:27:29 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85139917
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:22 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heuh, dat is ons helemaal niet gevraagd! Ik zie ook de relevantie niet. Misschien heeft het te maken met hoeveel je als eigen bijdrage moet betalen? Hoewel dat dan eigenlijk een zaak van de verzekering is, en volgens mij is het bedrag voor iedereen gelijk... nou ja, in elk geval, bij mij was het gewoon een informatief praatje over hun borstsvoedingsbeleid, uitleg over wat de kraamzorg precies doet, uitleg over de schema's (temperatuur, groei) die ze tijdens de kraamperiode invullen, wat ik moet doen als ik niet tevreden ben, etc. Ik was echt positief verrast. :Y
Tegenwoordig maken soms een heel risico-profiel, en dat vooral op basis van je woonsituatie, inkomen en opleidingsniveau... en of je in het verleden ooit met geweld te maken hebt gehad en weet ik veel.

Als voormalig geweldsslachtoffer, met een laag inkomen, wonend in de verkeerde wijk ben je al gauw een potentiële kindermishandelaar in de ogen van de huppelmutsen die zich "expert" noemen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85139928
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
pi_85140061
Oh bij het cb kreeg je ook zo'n vragenlijst over vroegah. Geweldig, je wist precies welke antwoorden held grote alambellen liet afgaan en dan deden ze nog alsof het heel wat was als je in aanmerking kwam voor de speciale begeleiding. Wat een kneuzen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:30:51 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140068
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef geen antwoord op wat wij precies verdienen. Dat gaat een cb of kraamzorg niets aan. Het is ook niet relevant, ik ken gezinnen die het echt goed doen op een minimaal inkomen en gezinnen die diep in de schulden zitten met dik 2x modaal. Inkomen doet er niet toe.
Dat dus.

Het zegt helemaal niets, en iemand in een flatje in een mindere wijk kan het beduidend beter voor elkaar hebben dan iemand in een 2-onder-1-kap woning die zo verhypotheekt is dat ze amper boter op hun brood kunnen smeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:32:59 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140162
je inkomen heeft toch niets met je liefde en aandacht voor je kind te maken ? sorry hoor, maar ik geef er ook geen antwoord op als t me gevraagd word.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85140216
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
pi_85140304
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:24 schreef Saffier het volgende:
Er schijnt een verband te zijn tussen ontwikkeling van een kind en inkomensniveau van de ouders, zo ook met kindermishandeling en inkomensniveau. (sorry, ik heb geen bron)
Aan de ene kant heb ik altijd de neiging om 'gaat je niets aan' te zeggen en aan de andere kant heb ik niets te verbergen. Maar toch heb ik ook wel wat Huup zegt dan, ik snap het verband niet, snap de noodzaak tot dat soort info niet.
Het gaat idd om een risicoprofiel. :Y
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.

Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.

Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:36:28 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140329
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Als je heel veel inkomen hebt kun je iemand inhuren om je kind liefde en aandacht te geven. :p
LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85140366
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Ja en dat dus idd.
Het zegt echt heel heel weinig en daarom heb ik er toen voor gekozen (vanwege eerdere verhaal over inkomen) om er geen antwoord op te geven. En dat doe ik nu weer niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:37:32 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140385
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...

pi_85140490
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef DJMO het volgende:
ik val hoe dan ook binnen een risicogroep vanwege mijn uithuis geplaatste dochter. Dat verleden (en ook nog een ander verleden, maar dat is helder afgesloten enzo) zal me altijd blijven actervolgen (helaas) ...
sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:40:12 #124
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85140526
Ik moet zeggen dat ik dat ook belachelijk vind dat ze dat vragen. Ik ben toen mijn dochter 5 maanden is van baan geswitched, van 36,5 uur naar 28 uur. Dus op 't CB naderhand verteld want ze vroegen hoe het werken beviel na mijn verlof (niet goed dus, want anders had ik daar nog wel gewerkt), en toen vroegen ze me of we het financieel dan nog wel gered kregen. Uh ja? Anders had ik het toch niet gedaan of wel dan?
En als ik het niet zou redden, waren jullie wel de allerlaatsten die het te weten kwamen. Wat Ticootje ook al zei, je weet precies wat ze willen horen bij zo'n gesprek. Vraag me af of die mensen dat zelf ook beseffen..... (maar dat is niet alleen bij zo'n dingen, heb dat al bij heel veel dingen gehad, ook op sollicitaties enzo, ben je flexibel ingesteld? Ben zo flexibel als een stalen deur, nu willen jullie me vast aannemen he?)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:40:16 #125
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85140532
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter :P

Dozen heb deze ronde alleen die van prenatal en etos aangevraagd, met een niet meer werkend telefoonnummer om niet weer 1000000x gebeld te worden voor de disneyclub, pensioenfondsen en spaarfondsen, dit regelen we zelf wel als we er behoefte aan hebben (via lief zijn baas wordt automatisch per kind een 'spaarrekening' geopend en wordt er elke maand een kleine bijdrage op gestort je kan zelf aangeven hoeveel je zelf nog extra wil sparen van je brutoloon)

@Saffier, mezelf als onderwerp ga ik maar even vermijden.. ben megachaggie door slaaptekort, paracetamol incombi met douche en goedenachtthee zoals de vk aanraadde heeft op mij geen enkel invloed (ter vergelijking voor een simpele hoofdpijn hang ik al aan de diclofenac/tramadol) Wel heeft de VK laten weten me bij 39 weken al door te verwijzen naar de gyn voor verdere stappen, ze vind het niet verantwoordelijk om langer dan 40 max door te lopen gezien de historie. Maargoed, tot dat moment... Pannenkoek op mn kop, ananashart in mn hol, glas bitterlemon drinken ondertussen sex hebben en chinees eten _O-
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85140541
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL, ja daar is prins Charles ook zo lekker sociaal van geworden :')
uitzonderingen...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:42:37 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140639
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het gaat idd om een risicoprofiel. :Y
Echter, B. en ik waren allebei nog aan het afstuderen, wij vallen qua risicoprofiel wsl overal buiten qua opleidingsniveau en dergelijke, maar qua inkomen zaten we toen nog beneden bijstandsniveau. Op die manier had je dan toch een aantekening wegens risico gekregen terwijl dat in onze ogen niet nodig was geweest.

Inmiddels heeft B. (toen Amélie er net was al) een prima baan gevonden waarbij hij nu goed verdiend. In zn eentje zit ie ruim modaal. Ik verdien daar ook nog naast dus nu val je helemaal weer buiten alle risicoprofielen.

Ik snap dat ze analyseren en bekijken enzo en dat is ergens ook best prima. Maar ik waak er wel voor dat wij op basis van een stickertje hier of daar ineens binnen een groep gaan vallen die in de gaten gehouden moet worden.
En toch blijft het een hoop BS in de meeste gevallen.... laten we eerlijk zijn, het gros van de huidige moeders had een moeder en/of oma die alleen de middelbare school afgerond had. Qua opleidingsniveau en verdiencapaciteit dus heel weinig, plus dat ze vaak niet buitenhuis werkten.
De meeste mannen verdienden in de jaren 60/70/80 ook niet bijster veel, en als ze wel veel verdienden dan waren ze die meneer die op zondag het vlees sneed... dus in feite hoeft een laag inkomen helemaal niets te zeggen over het risico wat er aan verbonden is.

Ik kan me echter wel voorstellen dat een permanente situatie van te weinig hebben om van rond te komen wel een hoop stress kan opleveren, maar dat kan net zo makkelijk op bijstandsniveau als op twee keer modaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:43:41 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140689
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

sorry maar als je een kind hebt dat al uit huis is geplaatst is het in mijn ogen niet meer dan terecht dat je als risico wordt gezien. Ze plaatsen een kind niet uit huis omdat je niets deed aan dr zweetvoeten.
heel lang verhaal, en ik heb er mijn vorige zwangerschap ook al over gehad, ik ben toen gevlucht voor mijn ex, met achterlaten van mijn kind. Ik was nauwelijks 20. In de tussentijd heeft ze (mede door fouten van jeugdzorg destijds) gedragsproblemen ontwikkelt en heeft ze ADHD / kenmerken van pdd-nos. Ik krijg haar dus niet meer thuis als het aan jeugdzorg ligt. Met Jan heb ik de afgelopen twee jaar bewezen een goede en liefdevolle moeder te zijn, jeugdzorg is niet voor niets volledig uit beeld verdwenen waar het hem betreft ;)

woensdag 11 augustus 2010 @ 14:45:01 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140749
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:40 schreef maffemuts het volgende:
De vraag bij de kraamzorg intake over je werk is eigenlijk alleen maar een "check" bijvoorbeeld verpleegkundigen of mensen die zelf in de zorg werken hebben hele andere maatstaven dan iemand die hier niet in mee draait.
De vraag over inkomen die sommigen stellen is om te kijken of er risico is dat je je eigen bijdrage niet kan betalen, en ze je tijdig naar de gemeente kunnen verwijzen etc. overal zit dus een soort van eigenbelang vanuit de kraam achter :P
Ehm, nee.... het is echt niet alleen een check of je zelf in de zorg werkzaam bent (geweest) en of je de eigen bijdrage wel kunt betalen, voor de vaststelling van dat laatste zou vooral van belang zijn hoe goed je bij welke verzekeraar verzekerd bent.... die van mij wordt immers volledig vergoed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:45:07 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85140754
Mijn moeder is geboren op Curaçao... ik wordt daardoor aangevinkt als allochtoon, terwijl mijn moeder kind is van 2 hollanders :') (mijn opa was marinier, hun kinderen zijn in verschillende werelddelen geboren)
Ylana
pi_85140790
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
pi_85140886
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat er inderdaad om hoe je met het geld omgaat dat binnenkomt. Bij dubbeltje op z'n kant ( dat programma) was er ook een stel met 5k inkomen per maand en er ging iets van 7k per maand uit. Toen zat ik echt met m'n mond open. Dan maak je gewoon een rommel van je financiële situatie.
ohja :')
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...

Saffier :D
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij :7

Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85140898
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:49:30 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85140928
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Ja, bij sommige mensen verbaas je je echt hoe het in godsnaam kan dat ze er maandelijks zoveel doorheendraaien wat ze (eigenlijk) niet hebben.... en dat kom je op alle niveaus tegen.
Maar je hebt net zo goed mensen die het van een minimumloon gewoon wel redden, niet luxe, maar dat hoeft ook niet.

Dat laatste is denk ik het meest van belang; of je vindt dat het luxe moet of dat je vindt dat het gewoon moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85140944
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 augustus 2010 @ 14:50:48 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85140998
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef Ticootje het volgende:
Djmo, ik ken je verhaal. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
Het is wel goed dat je hebt bewezen dat Jan in een liefdevolle omgeving opgroeit! En dat jeugdzorg is afgerond. Maar de extra zorg die je kreeg, was in mijn ogen gewoon terecht.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! (achteraf dan ;) ) En 't heeft een bijkomend voordeel :@ Ik kan nu nog makkelijker hulp krijgen als ik dat nodig acht, ik hoef niet jarenlang op een wachtlijst te staan voor t één of ander .. Alleen dat andere huis is niet zo makkelijk :')

pi_85141026
Ik snap nooit waar mensen het geld dan vandaan halen als je elke maand meer uitgeeft dan dat er binnenkomt. En dat je pas bij 10 duizenden euro's pas gaat nadenken dat het niet goed gaat.
pi_85141036
Volgens mij hebben ze bij mij een aantekening gemaakt bij het cb omdat ik sinds vier dagen na de geboorte van Esmee werkloos ben. Ze vraagt er bij elk bezoek in ieder geval meteen naar en het lijkt me stug dat ze dat steeds onthouden heeft :P

Ook vragen ze dan of we het financieel redden enzo. Dit omdat er anders een hoop stress in een gezin kan zijn en ze je anders hulp willen bieden. Nou ja lief aangeboden, maar niet nodig!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:52:54 #139
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141084
Ja Huup, maar dat maakt niets uit, Curaçao is buitenlands en dus allochtoon. Oók al is het een Nederlandse kolonie. Dat mijn moeder ook nog een aan de LTS gelijkwaardige opleiding heeft (ze is kostuumnaaister van haar vak O+ ) bevorderd de boel ook al niet :') .
Op mijn basisschool vroeger waren ze blij met al die zogenaamde minpunten die mijn moeder bijdroeg, zo kregen ze nl meer subsidie voor leraren _O-
Ylana
pi_85141087
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het irrelevant en ben niet van plan daar antwoord op te geven, noch aan de kraamzorg, noch aan het cb.
En nee, normaal vertel ik mensen ook niet wat onze inkomens zijn, alleen als het wel relevant is, dus bij de belastingaangifte en bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.

Ik counter de vraag wel met een vraag of het voldoende is als ze weten welke belastingschijf de hoogste is die voor ons van toepassing is :')
het wordt niet altijd gevraagd hoor ;)
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
pi_85141159
Geweldig saffier!

Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:55:48 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141199
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Saffier, ben je nu ook een extra risico omdat je allochtoon bent? :D
Ja :')
;) ik heb in elk geval een extra vinkje staan op de meeste formulieren. Heel raar vind ik dat. Ik heb soms de neiging om enkel 'Willemstad' in te vullen als geboorteplaats van mijn moeder, die hebben we tenslotte ook gewoon in Zeeland :')
Ylana
pi_85141224
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Geweldig saffier!

Stiemie volgende keer gewoon antwoorden dat je de staatsloterij hebt gewonnen.
Ah zolang ze het goed bedoelen vind ik het prima. :) Beter een keer te veel gevraagd dan te weinig denk ik dan maar
pi_85141450
Bij mij op het CB vroeg de vrouw het ook weer vandaag... standaardvraag in hun lijstje tegenwoordig: Zijn er bedreigingen? Ze vertelde erbij dat ze sinds het "Savanna" gebeuren weer veel alerter (moeten) zijn op welke bedreiging dan ook. En terecht trouwens.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:00:42 #145
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85141459
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg :')
Ylana
pi_85141565
Kraamzorg heeft hier ook niet gevraagd naar inkomen. Wel vroeg ze wat voor werk ik deed, maar dat was n.a.v. mijn verzekering (ben collectief verzekerd via IZZ, als je in de zorg werkt). Ook vroeg ze wat mijn man doet, omdat we vertelden dat we beide onregelmatig werken. Ze was wel heel aardig, had er ook wel een goed gevoel bij.
*poef* nu is het weg
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:03:25 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85141600
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
het wordt niet altijd gevraagd hoor ;)
Bij ons heb ik t nergens hoeven vertellen..
Het zou me ook niets verbazen als het hier niet gevraagd wordt, het is een koophuis in een keurige wijk en de badkamer wordt straks zo ongeveer verbouwd als we de kraamintake krijgen, plus het feit dat we beiden 40+ zijn en ik al een kind in m'n uppie schadevrij opgevoed heb, maakt denk ik dat de kans klein is dat er een hele vragenlijst komt.
Maar als die lijst wel komt dan ben ik niet van plan vragen te beantwoorden die IMHO niet relevant zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85141644
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ohja :')
dat was de eerste en enige aflevering die ik gezien heb en ik heb het na 10 minuten maar weer af gezet. Kenonne...

Saffier :D
Je bent ook wel hoogst allochtoons jij :7

Wel gek eigk, hoorde Curacao niet bij het NLse koninkrijk toen nog? B. wordt gewoon als Nederlander aangemerkt terwijl zijn vader in Indonesië geboren is.
Mijn moeder wordt volgens mij ook gewoon als Nederlander aangemerkt ook idd... En mijn oma kwam uit Duitsland...
Toch maar s vragen ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:05:40 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85141715
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:00 schreef Saffier het volgende:
Oja en dan die gezichten als ze nog eens goed kijken naar mijn huidskleur he... En dan komen (soms) de vragen; hoe kom jij dan zo blank als je moeder daar is geboren????
Het ligt aan de persoon/formulier maar soms gaat het vinkje weer weg na uitleg :')
Mijn god wat een kortzichtigheid en domheid, en dat moet dan beoordelen of je een risico bent?
Dat is nou net wat ik er op tegen heb; het wordt beoordeeld door mensen die niet eens snappen hoe het kan dat je blank bent als een van je ouders in een buitenland geboren is waar de meeste mensen niet blank zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:24:33 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85142546
Duitsland, Belgie, Frankrijk, Noorwegen en dergelijke worden gezien als westers en daardoor geen risico-groep.

En ja, die kortzichtigheid :') daarom heb ik nogwel eens de neiging om de geboortestad te vermelden en niet het geboorteland :')
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')