Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.
Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.
Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
Veel spectaculaire bijlages zijn het niet. Af en toe een filmpje en een powerpoint bestand. Dus dat zou wel moeten werken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Het gebruik van de iPad lijkt me, vooral voor mijn moeder die niets van PC's begrijpt, toch iets intuītiever en laagdrempeliger. Natuurlijk is een goedkope laptop of netbook weer een optie, maar met de iPad hebben ze iets wat ze ook echt gebruiken. De vorige laptop staat sommige maanden van het jaar te verstoffen en een iPad is er snel even bijgepakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".
Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
Schijnt aan Apple te liggen, niet aan de uitgevers. Wordt idd es tijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:37 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen.
Nou, inderdaad... kan ik me helemaal voorstellen! Maar ik was vooral benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met zo'n portable routertje.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil.
En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Jeps, een 3G. Hmm, op zich een goed idee, maar ik wil liever niet van een jailbreak afhankelijk zijn. Ik heb al een paar keer wat problemen gehad met jailbreaken en restoren. Dan zou ik nog liever het zekere voor het onzekere willen nemen door direct een 3G + wifi te nemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
Dat dus. Dat gek*t met een extra apparaat meeslepen...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil.
En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Foutje van Topic opener denk ik ;-)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:42 schreef misterDre het volgende:
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets
Is dat het pakket van ¤21,- ?? die is wel op halve snelheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging) das 2GB limiet per maand.
Zou mij nooit gebeurenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef nelisb het volgende:
[..]
Foutje van Topic opener denk ik ;-)
Kan je zelf toevoegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:36 schreef misterDre het volgende:
Misschien kan deze link in de OP erbij.
De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.
http://nl.appevent.com/?p=717
Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief
Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.
Oke thanks, ik zal er de volgende keer op letten!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
Ik heb ook een screenprotector op mijn iphone en ik moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb. En omdat hij op deze manier erg goed beschermd is tegen krassen, spreekt het mij wel aan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
Ja, hoe zit dat eigenlijk, met een duosim? Ik heb namelijk begrepen (van meerdere fora) dat je dan maar op 1 apparaat bereikbaar kunt zijn. Lijkt me erg lastig, aangezien ik wel gewoon bereikbaar wil zijn via mijn telefoon.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:57 schreef LuNaTiC het volgende:
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.
Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.
Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.
(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
Zo is het inderdaad at duidelijker, thanks! Het is namelijk nogal tegenstrijdig, alle verhalen op internet. Op een ander forum zegt weer iemand dat 'ie prima kan bellen op z'n iphone en tegelijkertijd internetten op z'n ipad. Terwijl hier weer mensen zeggen dat het niet kan. Zoals ik het lees, heeft het dus inderdaad te maken met het 3g signaal.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken?). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.
In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug
Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Sorry, was een typo... ik twijfel tussen 16gb en 32 gb. Geld is op zich het probleem niet, kan ze allebei betalen. Het is inderdaad, zoals je zelf al zegt, de overweging of ik later geen spijt ga krijgen als ik de 16 gb neem....quote:Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig
Ik als leek zeg van wel. 3G is immers net zoiets als UMTS, een wat snellere GSM verbinding.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:50 schreef capricia het volgende:
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
Not at all.quote:Of sla ik nou helemaal de plank mis?
Jup omdat op de meeste 3G abonnementen nog een datalimiet(of Fair Use Policy) zit is het niet verstandig veel dataslupdiensten(downloaden, youtube etc) te gebruiken op 3G. Wifi is in de meeste gevallen onbeperkt en snellerquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:31 schreef versteegrob het volgende:
De Ipad wordt met de dag vetterHeb er nu al aardig wat pdf's opgezet maar hebben jullie een leuke site met veel pdf's van verschillende onderwerpen ?
Ik gebruik die Genius functie niet zoveel eigenlijk. Soms voor muziek.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 06:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De Genius-functie lijkt zojuist te zijn geīntegreerd in de App Store op de iPad!
http://anth.nl/2010/08/06(...)pp-store-verschenen/
Die uitgave valt opzich mee, dan haal je een t-mobile prepaid kaartje, als je het niet gebruikt kost het niets, maar mocht je het ergens nodig hebben is het wel fijn dat het kanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 06:38 schreef Redux het volgende:
Ik heb ook de versie zonder 3g. Ik ben over het algemeen altijd in een omgeving waarin wifi voorhanden is en vind daarnaast een data abo weer een uitgave. Ik kan daarom prima uit de voeten zonder 3g
Bedankt, zal eens kijkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...
Nee, dan accepteert je iPad geen "illegale"apps meer.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:53 schreef Henk-B het volgende:
Even een vraag mbt jailbreaken.
Stel je hebt je Ipad gejailbreaked en je download een App waar je normaal voor moet betalen.
Staat deze er dan ook nog op als je je Ipad restored met het normale OS?
Oke thanks!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dan accepteert je iPad geen "illegale"apps meer.
Een app waar je normaal voor moet betalen is toch niet 'illegaal'?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dan accepteert je iPad geen "illegale"apps meer.
Als je die niet via legale weg (dus via de App Store) verkrijgt, is dat illegaal.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:19 schreef Redux het volgende:
[..]
Een app waar je normaal voor moet betalen is toch niet 'illegaal'?
quote:en je download een App waar je normaal voor moet betalen
Sorry foute formulering van mijn kant.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:36 schreef Redux het volgende:
Oh wacht, ik lees deze zin als dat hij normaal voor die app betaald -normaal alsin in de app store-, en niet als waar hij normaal *gesproken* voor zou betalen.
[..]
Gerucht: iOS 4 voor iPad pas in novemberquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:02 schreef Spike1506 het volgende:
Ik vraag me af wanneer we iOS 4.* kunnen verwachten voor de iPad.
Ik mis dat dus echt wel. Sites die ik o.a. bezoek: hulu.com, fancast.com, dailyshow.com, colbertnation.com en nog talloze sites meestal mbt sport/film/video. Werkt voor geen meter op de iPad.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:11 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.
Oh ik heb 'm gekregen, niet gekocht. We hebben er een aantal op het werk rondslingeren.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen een iPad kopen als Flash zo belangrijk voor ze is. Het is duidelijk dat Apple nooit toe gaat geven op dat punt.
Dat geloof je toch niet? Apple is altijd ontiegelijk sloom geweest met bugfixes. De enige echte keer dat ze er haast achter zette was met 4.0.1 voor een correct signaal weergaven. Daar deden ze namelijk 3 weken over en dat is alleen omdat er zoveel aandacht in de media werd besteed aan de antenne. In het verleden is het wel vaker geweest dat het gewoon 2 maanden duurde voordat ze een firmware update hadden voor een veiligheidslek.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat Apple er wel extra vaart achter zet nu dat PDF lek bekend is. Dat levert echt een enorm veiligheidsrisico op.
Maar nu hebben ze toch ook wel een belangrijke drijfveer. Een gehackte iPad betekent dat die klant mogelijk nooit meer iets legale content zou aanschaffen uit Apple's eigen winkel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat geloof je toch niet? Apple is altijd ontiegelijk sloom geweest met bugfixes. De enige echte keer dat ze er haast achter zette was met 4.0.1 voor een correct signaal weergaven. Daar deden ze namelijk 3 weken over en dat is alleen omdat er zoveel aandacht in de media werd besteed aan de antenne. In het verleden is het wel vaker geweest dat het gewoon 2 maanden duurde voordat ze een firmware update hadden voor een veiligheidslek.
Trager dan de laptop, maar op enkele websites na (FOK!) niet hinderlijk veel trager.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe snel is wifi bij jullie trouwens op de Ipad. Laden websites even snel als op een pc of laptop? Die dingen die in winkels liggen zijn echt traag.
Met de gratis speedtest x hd app kun je je internetspeed van je ipad testen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:48 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Trager dan de laptop, maar op enkele websites na (FOK!) niet hinderlijk veel trager.
Heb zelfs het idee dat filmpjes laden vaak sneller gaat, al zal dat ook met de Youtube applicatie te maken hebben.
Ben trouwens verslaafd aan What's the Difference, na eerst tot in den treure dat havenspelletje te hebben gespeeld.
Bij mij komt hij op 9553.35 Kbps (9.33 Mbps / 1194.17 KB/s) en een test time van 5.575 seconden via Wifi. Alleen gaat surfen via mijn pc natuurlijk sneller, maar dat komt door de glasvezel want daar kan geen draadloos internet tegenop.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Met de gratis speedtest x hd app kun je je internetspeed van je ipad testen.
Ik weet niet hoe ik naar een app kan linken, maar je moet even zoeken op 'speedtest'...
de mijne:
Download speed: 6897.36 Kbps (6.74 Mbps / 862.17 KB/s)
Total test time: 11.877 Seconds
Connection type: WIFI
er zijn ook gebruikers (zoals ikquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen een iPad kopen als Flash zo belangrijk voor ze is. Het is duidelijk dat Apple nooit toe gaat geven op dat punt.
Dat heb ik nou net zo! Bovendien denk ik dat html 5 een prima "vervanger" zal zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:
er zijn ook gebruikers (zoals ik) die serieus geen idee hebben waar dat flashgezeur over gaat en gewoon lekker willen surfen met een ipad. Weet ik veel welke sites waar ik met enige regelmaat kom wel of niet met flash geprogrammeerd zijn? Don't know, don't care.
En Apple zal vast hele goede redenen hebben om heel halsstarrig te zijn op dit punt, maar ik als "joe the surfer" heb er op dit moment alleen maar de last van.
Kan kloppen, maar je mag niet zonder meer verwachten dat de websites wél te bezoeken zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
er zijn ook gebruikers (zoals ik) die serieus geen idee hebben waar dat flashgezeur over gaat en gewoon lekker willen surfen met een ipad. Weet ik veel welke sites waar ik met enige regelmaat kom wel of niet met flash geprogrammeerd zijn? Don't know, don't care.
En Apple zal vast hele goede redenen hebben om heel halsstarrig te zijn op dit punt, maar ik als "joe the surfer" heb er op dit moment alleen maar de last van.
waarom mag ik niet verwachten dat websites te bezoeken zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar je mag niet zonder meer verwachten dat de websites wél te bezoeken zijn.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe mobiele layout is idd kut. Q.a. quotes worden helemaal niet juist weergegeven
Dat is net zoiets als verwachten dat ik alle videobestanden op een iPad kan gebruiken. Het is toch logisch dat je je even inleest voor je een apparaat koopt van 500 euro?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom mag ik niet verwachten dat websites te bezoeken zijndaar zijn ze toch voor?
om vervolgens alle sites waar ik eventueel in de toekomst eens zou willen kijken te gaan checken op flashgebruik? nou neequote:Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als verwachten dat ik alle videobestanden op een iPad kan gebruiken. Het is toch logisch dat je je even inleest voor je een apparaat koopt van 500 euro?
Bij mij werkte het door op mijn laptop de layput terug te zetten naar bagger en aan te geven dat ik die ook voor mobiel wil. Op de laptop werd. Het wel opgeslagenquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:40 schreef Redux het volgende:
Hoe kom ik van die gare fok-mobiel layout af?
In mn fok-specs heb ik mn layout als foksilver, bij 'ook gebruiken voor mobiel' wil ik steeds 'ja' aangeven, maar dat slaat ie vervolgens niet op....
Inderdaad helemaal KUT.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:40 schreef Redux het volgende:
Hoe kom ik van die gare fok-mobiel layout af?
In mn fok-specs heb ik mn layout als foksilver, bij 'ook gebruiken voor mobiel' wil ik steeds 'ja' aangeven, maar dat slaat ie vervolgens niet op....
En over safari zeggen zequote:veruit de beste manier om te genieten van web, e-mail, foto's en videos
da's toch op zijn minst discutabel....zeker als vervolgens op hun eigen site bij de specificaties vervolgens nergens staat dat flash niet werkt.quote:Doordat Safari de allernieuwste video- en audio- innovaties van HTML5 ondersteund, hoef je al de mooie multimedia op het internet niet te missen
Had ik vanochtend ook. Even op de pc onloggen en terugzetten naar bagger, aangeven dat je die ook mobiel wilt en klaarquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Hey nu zit ik voor de 2e keer op mijn iPad op fok, maar de hele fok layout is nu anders? Ik heb niets veranderd maar dit is wel een klote layout:(
Meerdere mensen hier last van?
I moest op m'n iPad met iCab browser eerst op useragent firefox neerzetten, instellingen wijzigen en dan weer op userageint iPad zetten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:10 schreef misterDre het volgende:
[..]
Inderdaad helemaal KUT.
Je kan je eigen layout weer terugkrijgen als je op je vaste PC of notebook bij instellingen:
Gebruik template ook bij mobiel op JA zet.
Via de iPad lukte dit niet.
Apple zorgt dus al voor het alternatief, HTML5. Doordat er zoveel iPads en iPhones worden gebruikt, zal een site-ontwikkelaar wel heel erg stom zijn om deze groep mensen te negeren. Zij (de site-ontwikkelaars) moeten dus gewoon een flashloze versie maken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:57 schreef teamlead het volgende:
Again: of het flash of iets anders is dat er voor zorgt dat ik een site gewoon kan bezoeken maakt mij niet uit. Als het maar werkt
Werkt flash op een macbook wel? of zijn ze op zijn minst zo logisch dat het daar ook niet functioneert?
En het is ook mogelijk. Vergeet dat niet. En je vergeet nog een 'kamp': mensen die niet altijd last hebben van het ontbreken van flash, maar het wel graag zien (eventueel als optie die standaard uit staat zodat het 'flash-is-onnodig-en-stom'-kamp het altijd uit kan zetten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als verwachten dat ik alle videobestanden op een iPad kan gebruiken. Het is toch logisch dat je je even inleest voor je een apparaat koopt van 500 euro?
Al gok ik dat er altijd twee kampen blijven. Een kamp met mensen die er geen last van hebben dat flash ontbreekt en dat begrijpen, en een kamp met mensen die het wel nodig hebben en verwachten dat het mogelijk is/wordt.
Dat kan misschien wel zo zijn, maar feit is dat HTML5 nu nog niet wijd genoeg wordt gebruikt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Apple zorgt dus al voor het alternatief, HTML5. Doordat er zoveel iPads en iPhones worden gebruikt, zal een site-ontwikkelaar wel heel erg stom zijn om deze groep mensen te negeren. Zij (de site-ontwikkelaars) moeten dus gewoon een flashloze versie maken.
Commerciele sites zullen echt snel overstappen hoor, als ze dat al niet gedaan hebben, willen ze geen klanten kwijtraken.
Niet commerciele willen ook liever niet hun bezoekers kwijtraken, dus die gaan ook wel mee doen. Op den duur. Of ze geven een app uit (hulu)
Ik heb zelf nog geen iPad, maar met Safari voor de Mac merk ik dat de nieuwe layout een stuk soepeler is dan de oude. Al maakt die volgens mij wel weer meer gebruik van onMouseOver, wat je op de iPad niet hebt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:48 schreef Sander het volgende:
Ik heb alpha 0.1 van een ipad layout online op het forum gegooid. Mist nog een hoop, maar volgens mij een stuk soepeler dan de nieuwe, laat staan de toekomstige layout van danny. Dump al je kritiek en ik fix het
- Ik kom met geen mogelijkheid op de forumindex... Klikken op FOK!forum brengt me weer op MyAT.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:48 schreef Sander het volgende:
Ik heb alpha 0.1 van een ipad layout online op het forum gegooid. Mist nog een hoop, maar volgens mij een stuk soepeler dan de nieuwe, laat staan de toekomstige layout van danny. Dump al je kritiek en ik fix het
die gaat sowieso verdwijnen, dat is niet aan mij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Bagger layout werkt prima op de iPad, jammer dat die verdwijnt.
hij doet het prima. Het zijn precies de dingen die ik op mijn testforum niet zie die ik misquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
- Ik kom met geen mogelijkheid op de forumindex... Klikken op FOK!forum brengt met weer op MyAT.
- Quickreply is er niet
- Quotes worden niet weergegeven.
Dus leuk om 'm online te gooien maar nog te onvolledig om er mee te werken...
Maar myAT, maar ik verwacht dat FOK!forum linksboven naar de index gaat. Zo gaat 't op de mobiele layout ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef Sander het volgende:
[..]
hij doet het prima. Het zijn precies de dingen die ik op mijn testforum niet zie die ik mis
Quickreply is hier er gewoon, net als quotes. De link naar de index doet het hier ook prima. Kijk eens bij je prefs, waar gaat je startlink heen, in je prefs?
Geen last van.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Henk-B het volgende:
Nog meer mensen die zich ergeren aan de stofjes die tussen de rand komen???
Ik ben daar echt een zeikerd in!
Klopt, ga ik even voor je nakijken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Maar myAT, maar ik verwacht dat FOK!forum linksboven naar de index gaat. Zo gaat 't op de mobiele layout ook.
Het lijkt bij mij alsof het er zit, met een vochtig doekje (dat niet pluist) erover heen en het is weg.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Henk-B het volgende:
Nog meer mensen die zich ergeren aan de stofjes die tussen de rand komen???
Ik ben daar echt een zeikerd in!
Standaard op 55% met autobrightness aan. Alleen als het zonnig is zet ik hem wel eens hoger. Meestal 75% dan, alleen bij fel zon 100%.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:36 schreef Jeeh het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd hoe helder jullie je iPad allemaal instellen.
Ik heb hem zelf op de normale instelling (halverwege) laten staan, deels ook om de batterij een handje te helpen.
Zijn hier ook mensen die dat veelste helder vinden, of juist andersom, die de helderheid lekker helemaal omhoog zetten?
quote:DigiTimes claims that Apple will refresh its iPad in the first quarter of 2011, moving to a processor based on ARM's Cortex-A9 design, up from the current Apple A4 chip leveraging the Cortex-A8 design. The report also claims that the new iPad will carry the same 512 MB of RAM as the iPhone 4, up from the 256 MB found in the current iPad.
According to the report, the iPad will be available in both the existing 9.7-inch screen size and a smaller 7-inch size. The smaller version is, however, said to carry the same 1024x768 resolution of the existing iPad, resulting in an increase in pixel density to 183 ppi from 132 ppi. While not offering the same high resolution as the iPhone 4's Retina display at 326 ppi, content on the smaller iPad would appear a bit sharper than on the larger version.
DigiTimes previously claimed that Apple was planning both 5.6" and 7" iPad models using OLED display technology, although even it cast doubt on its own sources' OLED claims. And just last week, another report claimed that a 7" iPad is on its way by early next year.
Dat zat er uiteraard ook aan te komen. Wat ik ook nog verwacht in de volgende versie is een gyroscoopquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:49 schreef Aether het volgende:
Eerste geruchten van mogelijke opvolger:
[..]
Wow, nooit verwacht zo'n app in de App Store te vinden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:59 schreef nelisb het volgende:
Avi files op de iPad.
http://www.ipadplanet.nl/(...)ersie-op-de-ipad-af/
Een iPad kun je niet echt goedkoop kopen, daar gaan ze niet met de prijzen stunten. Ik kan trouwens gewoon meer dan 10 uur non stop films kijken als ik wil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:
Waar hebben jullie een iPad goedkoop gekocht? Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
Gewoon in de Apple Store, of een Premium Reseller. Goedkoper dan dat ga je 'm niet krijgen. Of je moet er een van Marktplaats ofzo halen, tweedehands.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:
Waar hebben jullie een iPad goedkoop gekocht? Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
Van wie heb je dat nou weer gehoord? Als je alleen films kijkt, dus zonder wifi aan kan je zelfs 15-20 uur halen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
Ga maar een nachtelijk vliegreisje doen met je ipad. Wifi uit, bluetooth uit, en autodim. Als je dan een filmpje kijkt dan gaat er bijna niks weg van je accu.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:
20 uur ? Beetje overdreven lijkt me. Gebruik de Ipad iedere dag vrij lang maar moet hem altijd opladen.
gewoon doen, ken niemand die er spijt van heeft, integendeelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:05 schreef Copycat het volgende:
Ik weifel nog ...
Maar neig steeds meer naar: 'Ja, ik wil!'
Ik heb vorige week bij een vriend even mogen spelen (nou ja 'spelen'. Constant trok ie dat ding weer uit mijn handen: 'Oh, nu moet je dit even zien! En wacht effe, dit!' net een pa die de racebaan voor zoonlief aanlegt.) en was wel erg onder de indruk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef HeatWave het volgende:
gewoon doen, ken niemand die er spijt van heeft, integendeel.
Kut.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar hoe is het boekzicht in zonlicht?
Hmmf. Toch maar een kilo of wat boeken meesjouwen.quote:
Redelijk onleesbaar. Ja, je kunt nog wel wat zien, maar niet geweldig veel. Ga lekker onder een parasol zitten danquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hmmf. Toch maar een kilo of wat boeken meesjouwen.
Echt kut ja? Als in onleesbaar/vermoeiend?
Als het goed is zou je gewoon de applicatie kunnen slepen naar je iPad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Jack. het volgende:
Ik heb hem dan eindelijk
Vraagje, ik heb vorige maand die 1000 experiences gedownload in iTunes.
Nu ik m'n ipad heb wil ik dit erop zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe ?
Hij staat bij bibliotheek > programma's, maar ik krijg het niet naar m'n ipad gekopieerd.
Het bestand zelf is een ipa bestand, als ik daarop google krijg ik allerlei dingen van cracked en jailbreak enzo, maar ik heb het gewoon via itunes gedownload ?![]()
Hoe krijg je zo'n (legaal) ding op je ipad als je het gedownload hebt via de pc (dus niet via ipad zelf)
In iTunes zelf dan ofzo ? (sorry ben echt een complete ipad/iphone/itunes/mac leek)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:49 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Als het goed is zou je gewoon de applicatie kunnen slepen naar je iPad?
Gewoon aanvinken bij applicaties als je je iPad hebt aangesloten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Jack. het volgende:
Ik heb hem dan eindelijk
Vraagje, ik heb vorige maand die 1000 experiences gedownload in iTunes.
Nu ik m'n ipad heb wil ik dit erop zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe ?
Hij staat bij bibliotheek > programma's, maar ik krijg het niet naar m'n ipad gekopieerd.
Het bestand zelf is een ipa bestand, als ik daarop google krijg ik allerlei dingen van cracked en jailbreak enzo, maar ik heb het gewoon via itunes gedownload ?![]()
Hoe krijg je zo'n (legaal) ding op je ipad als je het gedownload hebt via de pc (dus niet via ipad zelf)
Staan ze wel in Itunes?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:50 schreef Jack. het volgende:
[..]
In iTunes zelf dan ofzo ? (sorry ben echt een complete ipad/iphone/itunes/mac leek)
Als ik in itunes naar mijn ipad ga dan staat er geen "programmas" in de lijst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:00 schreef misterDre het volgende:
[..]
Staan ze wel in Itunes?
Sluit je iPad aan en ga naar: apperaat van " Jack".
Ga nu naar programma en kijk of ze links in de lijst staan.
Gewenste app's aanvinken en synchroniseren.
Ik zit er regelmatig mee in de trein, en dan is natuurlijk licht (geen eens zonnig) al best vervelend om een video te kijkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:15 schreef HeatWave het volgende:
Ja, in de zon is het minder, maar gisteren toch in de zon een boek gelezen, kwestie van even goed zitten.
Wat bedoel je precies met SHSH?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iedereen die iPad gejailbreakt heeft even je SHSH opslaan in cydia. Apple komt later vandaag waarschijnlijk met een update met oa de securityfix die de vorige jailbreak mogelijk maakte.
Als je meent dat dat het is, zou ik die 600 euro lekker in m'n zak houden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik twijfel nog. Ik vind ¤600 best veel voor een grote iPod Touch...
Oke thanks!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)tter-publisher-other
ja, als je de ipad zo ziet is t inderdaad niks voor jou....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef SinofEnvy het volgende:
Ik twijfel nog. Ik vind ¤600 best veel voor een grote iPod Touch...
Nog 100 erbij en je heb de 64GBquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:05 schreef Oxymoron het volgende:
kHeb net besloten toch maar voor een 32GB ipv 16GB te gaan. Nu heb ik gemaild, of ik mijn bestelling nog kan wijzigen
Ja, zal ik het doenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:25 schreef misterDre het volgende:
[..]
Nog 100 erbij en je heb de 64GB
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja, zal ik het doen![]()
![]()
Nee, dit (bedrag) is echt de max.
Ik heb hem, kwam defect binnen (kabel los binnen) ff gesoldeerd en hij doet het, meer ook nietquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:40 schreef DaMook het volgende:
Iemand al ervaring met een dock van dealextreme ? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42360 Voor die prijs lijkt me niet verkeerd, maar heb geen zin om mijn ipad naar de knoppen te helpen.
Dan hoop ik dat de kabel bij mij goed binnenkomt, ben niet zo'n soldeerheldquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb hem, kwam defect binnen (kabel los binnen) ff gesoldeerd en hij doet het, meer ook niet.
Ik heb hem net binnen. werkt niet goed. iPad wordt niet herkend vaak, en syncen lukt helemaal niet. (ik krijg die bliep van 'connected' niet te horen, maar hij zegt wel "not charging" te zijn)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:40 schreef DaMook het volgende:
Iemand al ervaring met een dock van dealextreme ? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42360 Voor die prijs lijkt me niet verkeerd, maar heb geen zin om mijn ipad naar de knoppen te helpen.
ja en nee. Je kan meerdere mailboxes aanmaken die apart gecheckt worden, maar je moet in de mailapp zelf gaan switchen van mailbox en je kan elkaar niet uitsluiten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Een vraag die ik nog niet beantwoord heb zien worden is het volgende; mogelijk komt er in huize NiGeLaToR ook een iPad wonen en die wordt dan gebruikt door NiGeLaToR en zijn lieftallige NiGeLaToRiN. Is het mogelijk hier multi-user zaken voor in te regelen, zodat ik mijn eigen e-mail en feeds te zien krijg en mijn meiske ook?
Hoe hebben jullie dit ingeregeld?
Multi-accounts worden (nog) niet ondersteund helaas. Je zou je feeds in Google reader in aparte mapjes kunnen stoppen voor jou en je vrouw/vriendin. De app reeder leest Google Reader uit en houdt mapjes in stand.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Een vraag die ik nog niet beantwoord heb zien worden is het volgende; mogelijk komt er in huize NiGeLaToR ook een iPad wonen en die wordt dan gebruikt door NiGeLaToR en zijn lieftallige NiGeLaToRiN. Is het mogelijk hier multi-user zaken voor in te regelen, zodat ik mijn eigen e-mail en feeds te zien krijg en mijn meiske ook?
Hoe hebben jullie dit ingeregeld?
Als je genoeg muziek en/of films hebt, krijg je zo'n ding natuurlijk altijd wel volquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:15 schreef Dacide het volgende:
verkapte TVP
Ik, als windows/android user, ga toch aan de Ipad. Krijg hem voor verjaardag van vriendin. Ben erg benieuwd hoe die bevallen zal. Ik ga voor de 32gb en 3g versie. (Alhoewel 16gb wellicht ook voldoende zal zijn. Ik heb geen idee :s )
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:15 schreef Dacide het volgende:
verkapte TVP
Ik, als windows/android user, ga toch aan de Ipad. Krijg hem voor verjaardag van vriendin. Ben erg benieuwd hoe die bevallen zal. Ik ga voor de 32gb en 3g versie. (Alhoewel 16gb wellicht ook voldoende zal zijn. Ik heb geen idee :s )
Daar heb je dus een knopje voor.quote:
Kwestie van nooit iets weggooien.. zo kun je ook steeds een groter huis kopen, raakt toch altijd weer vol.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je genoeg muziek en/of films hebt, krijg je zo'n ding natuurlijk altijd wel vol.
oh sorryquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:53 schreef macondo het volgende:
[..]
[..]
Daar heb je dus een knopje voor.
Ik heb hem ook en via de jailbraek van mijn iPhone wil ik 'm toegang geven tot internet buitenshuis. Niet dat het vaak zal voorkomen, maar toch. Trouwens, Civilization is best leuk op de iPad!
Als je overigens een 2e Sim van je iPhone abo hebt, kun je daar dan ook lekker mee 3G-en?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:53 schreef macondo het volgende:
[..]
[..]
Daar heb je dus een knopje voor.
Ik heb hem ook en via de jailbraek van mijn iPhone wil ik 'm toegang geven tot internet buitenshuis. Niet dat het vaak zal voorkomen, maar toch. Trouwens, Civilization is best leuk op de iPad!
Ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:33 schreef kahlanamnell het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
http://www.nu.nl/ipad/
In dat filmpje wordt een demonstratie gegeven en daar zie ik een ipad die flash afspeelt of heb ik het nu helemaal mis?
nog niet in de store helaas.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:23 schreef Blaxje het volgende:
SoundPrism ziet er zo gruwelijk uit. Ik wil een iPad, alleen al daarvoor
quote:Geachte *****,
Wij zijn verheugd u te berichten dat uw bestelling vandaag verzonden is via de pakketpost van DPD.
Nice iddquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:23 schreef Blaxje het volgende:
SoundPrism ziet er zo gruwelijk uit. Ik wil een iPad, alleen al daarvoor
Ik heb nog altijd liever seks.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:01 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Gruwelijk, ik heb in jaaaaaren niet zo afwachtend op een nieuw ''ding'' gewacht.![]()
Hij valt toch niet tegen hč?!![]()
quote:
http://www.zdnet.com/blog(...)tistic-children/7939quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:11 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
![]()
Ik wil geen seks. Nooit. (ben autist, niet dat alle autisten dat hebben, maar ík wel)
Dus geef mij maar een iPad.
Mooie ontwikkelingen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Oxymoron het volgende:
http://www.sfweekly.com/2010-08-11/news/ihelp-for-autism/
ik ga de iPad ook gebruiken voor een nieuw communicatie en pictoplanningssyteem voor autisten. Dat is nu in ontwikkeling, als app, en ik ben 1 van de testpersonen. Heel spannend!
Cool! Succes met het testen!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Oxymoron het volgende:
http://www.sfweekly.com/2010-08-11/news/ihelp-for-autism/
ik ga de iPad ook gebruiken voor een nieuw communicatie en pictoplanningssyteem voor autisten. Dat is nu in ontwikkeling, als app, en ik ben 1 van de testpersonen. Heel spannend!
Dus, iemand al een idee?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als je overigens een 2e Sim van je iPhone abo hebt, kun je daar dan ook lekker mee 3G-en?
En is data en voice gescheiden dan, dus 3G op je ipad is wel bellen op de iphone?
Hoezo geen jailbreak? Is niet iets crimineels of zo hoor. Klinkt wel zo, maar valt reuze mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oke, had 't nog niet gevonden. Plus het jailbrake verhaal wist ik nog niet, maar dat ga ik sowieso niet doen![]()
Thx in ieder geval, mocht er een 3G iphone komen is het meer om incidenteel te doen en dan niet meteen een 2e abo te hoeven kopen (laat staan.. prepaid).
ik dacht aan flash omdat nu.nl alleen maar flashvideo's heeft als je op een normale pc ernaar kijkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja.
Die app is gewoon in de app store te krijgen. NIet alles wat beweegt, is meteen Flash.
Ik vind het echt supertof voor je dat op op deze manier (hopelijk!) toch wat beter kunt communiceren enzoquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:25 schreef Oxymoron het volgende:
Ja, het is dus (voor mij in elk geval) méér dan een gatget of een speeltje. Het kán een hele wereld openen, en dat maakt mij zo zenuwachtig, denken mijn begeleiders.![]()
Het zou bijv al geweldig zijn om mijn picto's digitaal mee te nemen en altijd bij de hand te hebben, en zelf, zonder hulp kunnen communiceren, omdat er ook spraak-apps zijn (ik kan praten hoor, maar communiceren is moeilijk, en schriftelijk soms te omslachtig. )
Het feit dat apps ook op de iPhone te krijgen zijn, wil niet zeggen dat ze dan exact hetzelfde zijn... Steeds meer apps krijgen een eigen iPad-versie (al dan niet met de iPhone-app gecombineerd). Neem zo'n iPad eens in handen, speel er es mee. Probeer deze apps. Stuk voor stuk apps die op een iPhone 3GS of 4 echt niet handiger werken. Uiteraard is het scherm van de iPhone 4 beter, maar dat wil niet zeggen dat je dat van de iPad niet kunt gebruiken ofzo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is de meerwaarde van een iPad als je al een iPhone 4 hebt? Ik vind em vrij groot, dus zou hem niet overal mee naartoe nemen, en de pixeldensiteit is wel heel erg laag. Ik lees veel ebooks, maar dat was door de lage pixeldensiteit niet te doen op de iPhone 3GS, en de pixeldensiteit van de iPad is nķg lager. Zijn ebooks een beetje relaxed te lezen, of kan ik beter voor 300 euro minder een ereader kopen?0
Ik heb nog niet veel apps voorbij zien komen die niet ook op de iPhone te verkrijgen zijn, dus ik twijfel sterk over de meerwaarde van dit ding.
Je vergelijkt de ipad met een telefoon. Dat schiet niet op. Apps zien er daarnaast totaal niet hetzelfde eruit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is de meerwaarde van een iPad als je al een iPhone 4 hebt? Ik vind em vrij groot, dus zou hem niet overal mee naartoe nemen, en de pixeldensiteit is wel heel erg laag. Ik lees veel ebooks, maar dat was door de lage pixeldensiteit niet te doen op de iPhone 3GS, en de pixeldensiteit van de iPad is nķg lager. Zijn ebooks een beetje relaxed te lezen, of kan ik beter voor 300 euro minder een ereader kopen?0
Ik heb nog niet veel apps voorbij zien komen die niet ook op de iPhone te verkrijgen zijn, dus ik twijfel sterk over de meerwaarde van dit ding.
Best nicequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.onedayprice.nl(...)4n_aid=10963&4dsid=1
Als ik door die lijst kijk, zie ik een hoop apps die op mijn iPhone al perfect werken:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het feit dat apps ook op de iPhone te krijgen zijn, wil niet zeggen dat ze dan exact hetzelfde zijn... Steeds meer apps krijgen een eigen iPad-versie (al dan niet met de iPhone-app gecombineerd). Neem zo'n iPad eens in handen, speel er es mee. Probeer deze apps. Stuk voor stuk apps die op een iPhone 3GS of 4 echt niet handiger werken. Uiteraard is het scherm van de iPhone 4 beter, maar dat wil niet zeggen dat je dat van de iPad niet kunt gebruiken ofzo.
Ik voel me niet verplicht er eentje te kopen. Ik heb er al een aantal keer mee gespeeld en wil hem al een tijdje kopen. Maar ik heb sinds een week een iPhone 4 en sinds ik die heb zie ik niet echt veel meerwaarde in de iPad meer.quote:Ik krijg langzaamaan het idee dat ieder meent verplicht te zijn om een iPad aan te schaffen ofzo. Mensen, dat hoeft niet. Als je voor jezelf niet ziet waarvoor je dat ding zou gebruiken: don't buy.
Die vind ik toch een stuk fraaier dan die andere; die is zo log.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Best nice. Zit zelf nog steeds naar deze te kijken: http://www.stylecowboys.nl/Computer/1209
Mja. Schiet toch zijn doe een beetje voorbij met zijn houder. Het is voor mij meer iets voor op de bank. Dit lijkt zo stabiel kantoorachtig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die vind ik toch een stuk fraaier dan die andere; die is zo log.
Die vriend van me heeft een simpel hoesje eromheen waarmee je hem -als een soort fotolijst- kan neerzetten. Wel alleen in landscape, dat is dan wel weer jammer.
Ál deze apps hebben op de iPad een andere layout dan op de iPhone. Dus perfect werken, prima. Maar het kan dus anders/beter/whatever. Als 't je alleen om de tekst te doen is, moet je 't idd vooral bij een iPhone houdenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als ik door die lijst kijk, zie ik een hoop apps die op mijn iPhone al perfect werken:
iBooks
Wikipanion (ik gebruik dan Wikiamo)
IMDB
nu.nl
Shazam (ik gebruik Soundhound)
flickr
Evernote
Geen iPhone app bedoel je.quote:voor de rest zie ik niet veel wat ik zou gaan gebruiken. Alleen frypaper, echt jammer dat daar geen iPad app voor is.
Wat is er dan in een iPhone 4 wezenlijk anders ten opzichte van een 3G of 3GS waardoor je die conclusie nu trekt?quote:[..]
Ik voel me niet verplicht er eentje te kopen. Ik heb er al een aantal keer mee gespeeld en wil hem al een tijdje kopen. Maar ik heb sinds een week een iPhone 4 en sinds ik die heb zie ik niet echt veel meerwaarde in de iPad meer.
Het gaat mij inderdaad vooral om de tekst, afgezien van flickr natuurlijk (die lijkt mij dan wel wat mooier op de iPad). Soundhound is gewoon om liedjes te zoeken, dat moet vooral goed werken en dat doet het op de iPhone. Bij nieuwsapps als Endgadget, nu.nl, ign en pocketgamer gaat het inderdaad vooral om de tekst. En bij apps als IMDB of Wikiamo is het juist zo verdomd handig dat ik ten alle tijden direct iets kan opzoeken. Die functie verdwijnt een beetje als je je iPad niet overal mee naartoe neemt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ál deze apps hebben op de iPad een andere layout dan op de iPhone. Dus perfect werken, prima. Maar het kan dus anders/beter/whatever. Als 't je alleen om de tekst te doen is, moet je 't idd vooral bij een iPhone houden.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vind Fry altijd wel prettig om te lezen (of te horen spreken), dus dat is wel een app die ik graag op mijn iPhone zou hebben.quote:Geen iPhone app bedoel je.
Het scherm. Dat de batterij anderhalf keer zo lang mee gaat is natuurlijk ook erg lekker, en de verbeterde camera en processor en het uitgebreide werkgeheugen zijn leuk meegenomen, maar niet bepalend voor mij. Het belachelijk scherpe scherm is dat wel. Browsen met Safari wordt er al een stuk prettiger op, maar ebooks lezen is nu echt een bruikbare optie geworden. Op de 3GS vond ik het absoluut niet prettig om langer dan 10, 15 minuten tekst te lezen, maar op de iPhone 4 kan ik gerust een uur lang lezen zonder tranende ogen of tunnelvisie te krijgen.quote:Wat is er dan in een iPhone 4 wezenlijk anders ten opzichte van een 3G of 3GS waardoor je die conclusie nu trekt?
dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Daarom houdt vooral de lage pixeldensiteit van de iPad mij tegen, hoewel ik die natuurlijk verder van mijn gezicht zou houden dan de iPhone.
Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:07 schreef Tokus het volgende:
[..]
dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.
En alleen als je je ipad vaak mee naar buiten denkt te gaan nemen (denk ook aan het formaat, en de alternatieven die makkelijker mee te nemen zijn zoals een iphone).quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.
Ik twijfel tussen de volgende keuzes:
1) een iPad kopen, aangezien ik die (voor mijn iPhone) toch al wilde kopen en deze, buiten het lezen van ebooks, veel meer functionaliteit heeft, en die ik ook voor browsen, spelletjes e.d. kan gebruiken. Dat hij precies hetzelfde werkt als mijn iPhone (die naar mijn mening de beste UI heeft), is ook een grote plus.
2) een eReader kopen met eInk, die veel prettiger is voor mijn ogen, lichter is, perfect leesbaar is in direct zonlicht, minder dan de helft van de goedkoopste iPad kost en 10.000 tot 20.000 pagina's op 1 lading kan weergeven. Ook krijg je een leren beschermhoes er gratis bij (niet dat dat een beslissende factor is). Nadeel is dan weer dat de UI van vrijwel elke eReader rampzalig en traag is en dat je er buiten het lezen van eBooks niets mee kunt.
Ik dacht dat de Kindle veel duurder was. Voor 150 euro is die wel heel interessant. Maar kun je met de Kindle niet alleen ebooks lezen die je bij amazon koopt? Of ook andere formaten die al op je computer staan? In dat laatste geval wordt dat wel heel aantrekkelijk namelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.
Tof!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Vanaf de iPad, dit bericht
Ik vind het een geweldig ding!!!
Alles werkt intuītief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
Een berichtje waar ik in ieder geval oprecht blij van kan wordenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Vanaf de iPad, dit bericht
Ik vind het een geweldig ding!!!
Alles werkt intuītief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
Ik heb dus wel de 64 wifi genomen, had zelf eigenlijk ook de 32 wifi gewild, maar die was er niet en deze dus wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja, zal ik het doen![]()
![]()
Nee, dit (bedrag) is echt de max.
Maakt ie ook THE van the? Dat vind ik op mijn iPhone zo rete-irritantquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vind de woordaanvuller/spellingschecker ook heel handig!
Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vind de woordaanvuller/spellingschecker ook heel handig!
Dat is natuurlijk ook nog altijd een optie!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
Same herequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
Ik zou er niet van uit gaan. Apple is niet zo happig op prijsverlagingen, zie het dan ook niet gebeuren. Wellicht volgend jaar als er een nieuw model uitkomt dat APR's korting geven op de oude iPad.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef webbyplus het volgende:
Ben nog niet echt overtuigd om de iPad te kopen. 499 euries is toch net iets te veel tov wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Verwachten jullie nog dat de prijs gaat zakken?
Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:05 schreef Tokus het volgende:
Ik zie in de iBooks store alleen gratis boeken. Staan daar geen recente boeken in waar je wel voor moet betalen?
Waar kun je dan wel, boeken kopen? Ik heb geen credit card, maar wel een paypall account.quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.
Om vervolgens met boeken te zitten met Adobe DRM, die je niet kunt lezen op de iPad.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:55 schreef misterDre het volgende:
Je kan boeken kopen bij www.ebook.nl ( je kan daar met iDeal betalen)
Zoek maar eens op epub met Google dan kom je er meer tegen.
Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd (want ik koop geen NL boeken), maar volgens mij kan TXTR adobe drm aan. is een ander app dus.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Om vervolgens met boeken te zitten met Adobe DRM, die je niet kunt lezen op de iPad.
Grote irritatiepunt moet ik zeggen. En nu kan je er wel omheen door een amerikaanse account aan te maken. Maar daar ben ik te koppig voor.quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.
Waar haal je dat vandaanquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Om vervolgens met boeken te zitten met Adobe DRM, die je niet kunt lezen op de iPad.
http://www.ebook.nl/store(...)=veelgestelde_vragenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:24 schreef misterDre het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaanEr staat toch duidelijk bij dat de bestandsformaat epub is.
Hmmm, ik zie het. De epubs van de grijze markt hebben daar geen last van. Vandaar dat ik dacht dat het gewoon kon.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.ebook.nl/store(...)=veelgestelde_vragen
Maar goed, ik bedoelde eigenlijk dat je ze niet met iBooks kunt lezen. Sommige 3rd party apps kunnen het inderdaad wel
maar dan heeft de ipad vast en zeker flash en wie wil er dan een ipad zonder flash?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik zou er niet van uit gaan. Apple is niet zo happig op prijsverlagingen, zie het dan ook niet gebeuren. Wellicht volgend jaar als er een nieuw model uitkomt dat APR's korting geven op de oude iPad.
De iPad krijgt geen Flash.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:35 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
maar dan heeft de ipad vast en zeker flash en wie wil er dan een ipad zonder flash?
Ik. Want ik heb 't echt niet nodig. Mis het nu ook niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:35 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
maar dan heeft de ipad vast en zeker flash en wie wil er dan een ipad zonder flash?
http://www.nypost.com/p/n(...)CMaVHb9hMMgoyErHK2kKquote:EU, FTC probing Apple's policies
European regulators have teamed with the Federal Trade Commission in probing Apple's policies for mobile software developers, The Post has learned.
In June, the FTC opened an investigation into Apple's decision to ban developers from using other companies' tools to develop software for its mobile devices. Apple also shut out Adobe's Flash video technology from its iPhone and iPad.
According to a source, the European Commission recently joined the FTC probe into whether Apple's business practices harm competition.
The investigation could last another four to six months, the source said.
The European Union recently adopted a new Digital Agenda aimed at encouraging the interoperability of technology.
Apple has maintained that its policies, including its ban on Adobe's Flash technology, is within its rights and is necessary to maintain the quality of its applications.
Apple, the European Commission and the FTC declined comment.
Omdat je batterij eraan gaat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef Redux het volgende:
Ik zou best flash op een niet-gejailbreekte ipad willen hoor, waarom niet?
Daarnaast:
[..]
http://www.nypost.com/p/n(...)CMaVHb9hMMgoyErHK2kK
Define "perfect"?quote:
Als de app kan streamen vanaf NAS.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:33 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Wat wil je dat het kan om het perfect te laten zijn?
Vergeet je de telepathische projectie naar je hersenen niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:56 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als de app kan streamen vanaf NAS.
Of nog beter, als de app automatisch de nieuwste chapters download van torrent, megaupload, irc en deze dagelijks voor me klaarzet en me dan een pushmessage stuurt dat ik kan gaan lezen.
En als ik lees, mijn ipad en iphone worden gesynched, net zoals bij ibooks, zodat ik gewoon door kan lezen op de iphone als ik m'n ipad thuis moet laten.
![]()
16Gb.. kan je over een jaar de rest van het geld in een 2e versie stekenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben eruit.... ik ga hem ook kopen.
Ik twijfel alleen nog tussen de 16G en 32G
Mwa, wellicht doet adobe daar nog iets aan:quote:
http://www.macrumors.com/(...)d-flash-player-10-1/quote:Adobe Enables Mac Hardware-Accelerated Decoding in Updated Flash Player 10.1
Tuesday August 10, 2010 07:29 PM EST
Written by Eric Slivka
As noted by project manager Thibault Imbert, Adobe's Flash Player 10.1 for Mac has been updated to enable hardware-accelerated decoding of video content, offering smoother playback, lower system resource usage, and longer battery life for portable devices.
We just pushed a few minutes ago a new version of the Flash Player 10.1.82.76 containing a nice feature that was in beta until now called "Gala". Yes, H.264 GPU decoding in Mac OSX is now officially enabled in the Flash Player.
You should notice now a nice difference when playing H.264 content on your Mac in terms of CPU usage. We rarely enable new features in security releases but we really wanted to enable such a cool feature.
Adobe released Flash Player 10.1 in June, but did not include hardware acceleration for the Mac OS X platform in that release. Users willing to run a beta version of Flash Player have, however, been able to access the feature with a pair of "Gala" preview releases pushed out over the past several months.
According to Adobe, hardware acceleration is supported on the following models:
- MacBooks shipped after January 21st, 2009
- Mac Minis shipped after March 3rd, 2009
- MacBook Pros shipped after October 14th, 2008
- iMacs which shipped after the first quarter of 2009
The new version of Flash Player is available through Adobe's download site.
Ik denk niet dat de opvolger 100 euro kostquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:06 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
16Gb.. kan je over een jaar de rest van het geld in een 2e versie steken
Er is ook een app vanquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
http://appshopper.com/ipad/prices/1
Leuke site waarmee je bv pricedrops in prijzen van ipad apps kunt zien
Het word de 16quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:06 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
16Gb.. kan je over een jaar de rest van het geld in een 2e versie steken
iPad apps zijn iets groter, vooral vanwege de resolutie, maar ik heb ook nog 13GB vrij van de "32" dus 16, maar neem wel de 3G versie he?quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:31 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Het word de 16
Mijn iPhone is ook nog lang niet vol
10G over van de 16G
Kan iemand mij vertellen of de Appl. Voor de iPad net zo groot zijn als die van de iPhone ?
Waarom 3G?quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
iPad apps zijn iets groter, vooral vanwege de resolutie, maar ik heb ook nog 13GB vrij van de "32" dus 16, maar neem wel de 3G versie he?
Je gaat het missen, echt. Er komt een moment dat je ergens bent zonder wifi. Desnoods doe je er een prepaidkaartje in dat het je verder niets kost, maar je komt een moment tegen dat je er spijt van krijgt dat je het niet hebt.quote:
Ik heb een iPad zonder 3G - maar ik gebruik hem dan bijna alleen thuis. Als ik ergens 3G verbinding wil maak ik van mijn iPhone een draadloos netwerk. Voldoende voor kleine dingen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je gaat het missen, echt. Er komt een moment dat je ergens bent zonder wifi. Desnoods doe je er een prepaidkaartje in dat het je verder niets kost, maar je komt een moment tegen dat je er spijt van krijgt dat je het niet hebt.
Is mijn mening dan.
maar ik heb mij iPhone nogquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je gaat het missen, echt. Er komt een moment dat je ergens bent zonder wifi. Desnoods doe je er een prepaidkaartje in dat het je verder niets kost, maar je komt een moment tegen dat je er spijt van krijgt dat je het niet hebt.
Is mijn mening dan.
ok, dan moet je het niet doen, ik zou het missen ook al gebruik ik hem 95% thuisquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar ik heb mij iPhone nog
Ga er alleen thuisgebruik van maken en bij (schoon)oudersof hotel met wifi
Dat vind ik ook jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:08 schreef HeatWave het volgende:
ok, dan moet je het niet doen, ik zou het missen ook al gebruik ik hem 95% thuis![]()
Ik vind de echte GPS-module ook een meerwaarde.
Je zou the Jim & Frank mysteries eens moeten proberen. Op de iPhone is het gewoon Professor Layton in een ander jasje. Ben erg benieuwd hoe deze op de iPad is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:40 schreef HeatWave het volgende:
trouwens net sam and max geinstalleerd, echt tof, was al Monkey Island 2 aan het spelen. Adventure games zijn echt geweldig op het ding, ik hoop op een revival van het genre.
FPS ziet er wel leuk uit bijv maar het speelt toch niet zo geweldig.
Ziet er wel aardig uit, maar dit soort spellen heb je er nog wel meer voor op de iPad, S&M is echt een heel ander soort adventurequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je zou the Jim & Frank mysteries eens moeten proberen. Op de iPhone is het gewoon Professor Layton in een ander jasje. Ben erg benieuwd hoe deze op de iPad is.
Is geloof ik ook maar 2 euro ofzo. Op de iPhone was hij maar 79 cent, wat echt belachelijk goedkoop was voor zo'n spel.
Klopt. Op de iPhone heb je ook mee S&M-achtige spellen. Ik heb zelf Broken Sword: shadow of the templar en Hector: Badge of Carnage erop staan. Vooral die laatste is leuk vanwege de foute humor, maar ik vind lineaire puzzle adventures zoals J&F en Professor Layton toch wat leuker dan de klassiekere point&click spellen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Ziet er wel aardig uit, maar dit soort spellen heb je er nog wel meer voor op de iPad, S&M is echt een heel ander soort adventure.
Op welke app lees jij Donald duck?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Op de iPhone heb je ook mee S&M-achtige spellen. Ik heb zelf Broken Sword: shadow of the templar en Hector: Badge of Carnage erop staan. Vooral die laatste is leuk vanwege de foute humor, maar ik vind lineaire puzzle adventures zoals J&F en Professor Layton toch wat leuker dan de klassiekere point&click spellen.
Puzzle Agent lijkt me erg leuk worden, maar ik heb geen idee wanneer die er is.
Ik neig nu trouwens toch sterk naar een iPad voor naast mijn iPhone 4. Ebooks lezen was niet doorslaggevend omdat iBooks op het iPhone 4 scherm heel prettig werkt. Ik heb gisteravond geprobeerd om Asterix en Donald Duck comics te lezen, en daar is het scherm toch echt te klein voor. Vooral voor 's avonds in bed een Donal Duckje lezen lijkt de iPad mij ideaal. Comics lezen is natuurlijk lang niet het enige waarvoor ik de iPad koop, maar ik zie dat wel het beslissende verschil maken met mijn iPhone.
Weet iemand of er ook comic book readers zijn waarmee je het contrast kunt regelen? Ik heb Comic Zeal mini gedownload. Mooie app, maar voor die 2,99 had ik toch wel graag de optie gehad contrast een beetje te verhogen. De pagina's zien er wat licht uit.
Ik zoek zelf ook nog een hoes. Maar let er wel op dat je de hoes ook als steun kunt gebruiken, want uitzichzelf blijft ie niet goed staan. En plat op tafel is vaak weer te plat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
In voorbereiding op de komst van mijn iPad, ben ik op zoek naar een leuke sleeve.
Nu heb ik drie verschillende hoezen gevonden die mij aanspreken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik zal kiezen. Ze zijn alle drie heel verschillend (ook qua prijs!), maar allen (imho) even tof!Wat voor mij het belangrijkste doel van de sleeve is, is eigenlijk alleen maar het beschermen van de iPad tegen stoten en krassen in de tas.
Zijn er Fok!kers die ervaring hebben met een van deze sleeves en mij eentje sterk af- of aanraden?![]()
De keuzes (prijzen incl. verzenden):
* iPad postzak sleeve van Bliinq. ¤40
* Fabrix cases - Neutral Pack Charcoal. $40
* Griffin Elan Sleeve via Ebay. $35
Wie helpt mij?
Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.quote:/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost):
Een vraag m.b.t. mijn keuze om toch voor de ipad wifi+3G te gaan:
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.
Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied () of kijk ik niet genoeg rond?
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.
Mensen, hoe zit dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |