abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84889224
Wat is een iPad?
De iPad is een apparaat gefabriceerd door Apple uit Cupertino, Californië. Het is een tabletcomputer met een touchscreen van 9,7 inch. De iPad draait op een aangepaste versie van iOs, de software die op alle mobiele apparaten van Apple draait.
Leuk, wat kan ik er mee? De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuītiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen applicaties gedownload worden, de digital winkel telt inmiddels al meer dan 10.000 apps voor de iPad.
Varianten De iPad is er in zes verschillende modellen. Deze modellen zijn onder te verdelen in twee categorieën; iPads met Wifi+ 3G en iPads met enkel Wi-Fi. Het apparaat heeft 16, 32 of 64 GB aan boord.

Prijzen Nederland Wi-Fi 16 GB ¤499 32 GB ¤599 64 GB ¤699
Wi-Fi + 3G 16 GB ¤599 32 GB ¤699 64 GB ¤799
Hoe zit het met internet? De iPad Wifi+3G heeft ruimte voor een microsim zodat er met behulp van een mobiel data-abonnement overal gebruik kan worden gemaakt van internet. Verschillende sites zoals One More Thing en iPad Planet(2) hebben handige overzichten gemaakt met de beschikbare abonnementen.
Leuk! Waar kan ik een iPad kopen? De iPad is te koop in de Online Apple Store en bij Apple Premium Resellers. De iPad is ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt.
Waar kan ik actualiteiten over de iPad volgen? Er zijn meer dan genoeg (Nederlandse websites) die zich bezig houden met berichtgeving over de iPad. Hieronder een greep:
iPad Planet.nl iPadinfo.nl iPadblogs.nl Anth.nl iPadblog.nl Bright.nl(in mindere mate)
Welke applicaties moet ik nu echt hebben? Er zijn zoveel applicaties beschikbaar dat je het spoor soms bijster bent. Bekijk een van de websites voor tips! Heb jij een must-have? Voeg hem toe aan de Wiki!
Roel_Jewel, vaste bezoeker van dit topic, maakte een lijstje met applicaties die je volgens hem moet hebben. Het lijstje is hier te vinden.
Accessoires
Er zijn inmiddels 1001 accessoires voor de iPad beschikbaar. Een hoes of case voor je iPad is aan te raden. Zo kan je je iPad overal mee naar toe nemen zonder dat het apparaat beschadigd raakt. Daarnaast is het mogelijk een dock aan te schaffen, een speciaal keyboard en de Camera Connection Kit. Kijk voor alle accessoires op de website van Apple of in een Apple Premium Reseller
Verder: iPad O+
pi_84889251
Wegens uitblijven nieuw topic door degenen die de vorige heeft gesloten.
pi_84889331
tvp, ik wil er zooooo graag een :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:12:20 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_84889350
Zometeen relax met pressreader de krant lezen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_84889450
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.

Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
pi_84889673
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.

Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_84889803
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84889879
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".

Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84890120
Ideaal zeg. Opstaan, eventjes het nieuws checken bij een van de apps, muziekje aan als ik de echte krant nog even lees, dan een van de kansloze spelletjes om vervolgens even wat sites te checken.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_84890237
http://twitter.com/iFactors/status/20304893310

:') Nee vandaag nog niet, sorry.
pi_84890271
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Veel spectaculaire bijlages zijn het niet. Af en toe een filmpje en een powerpoint bestand. Dus dat zou wel moeten werken.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
Het gebruik van de iPad lijkt me, vooral voor mijn moeder die niets van PC's begrijpt, toch iets intuītiever en laagdrempeliger. Natuurlijk is een goedkope laptop of netbook weer een optie, maar met de iPad hebben ze iets wat ze ook echt gebruiken. De vorige laptop staat sommige maanden van het jaar te verstoffen en een iPad is er snel even bijgepakt.

Eigenlijk zoek ik gewoon een goed excuus om dat ding voor m'n ouders aan te schaffen :P
pi_84890284
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".

Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen :N.
pi_84890313
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:37 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen :N.
Schijnt aan Apple te liggen, niet aan de uitgevers. Wordt idd es tijd.
pi_84893203
Leuke gratis app: 3voor12.
En de telegraaf is nu ook HD verschenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84893505
Telegraaf ga ik mijn iPad niet aan doen.
pi_84896336
Jaja, eindelijk is het zover; er zit een financiële meevaller aan te komen en ik heb besloten een gedeelte ervan uit te geven aan een O+ iPad O+

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen twee dingen en misschien kunnen jullie mij helpen door daar jullie licht over te laten schijnen:
• Neem ik 16 gb of 32 gb? Ik heb een iPhone 16gb en die heb ik niet vol, zelfs nog zo'n 6/8 gb aan ruimte over. Maar ik verwacht de iPad toch meer als een soort van media-dingetje te gebruiken, dus zal ik dan wel genoeg hebben aan 16 gb? Zeker als ik voor de vakantie hem nog even extra vol zal stoppen met e-books en wat meer films? Waarom hebben jullie voor een bepaalde grootte gekozen? 64 gb is mij zeker te groot :Y

• Met / zonder 3G? In deze review lees ik over een soort van MiFi-router (zoiets is ook in het vorige deel kort voorbij gekomen) die je via Ebay voor zo'n ¤ 80 kan kopen (heb het gecheckt). Dan zou je een 32gb kunnen kopen voor de prijs van een 16gb + 3G en dan zo'n dingetje bij kunnen kopen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bevalt het wel/niet?

Ik wil namelijk sowieso wel buitenshuis ook kunnen internetten, dus als zo'n MiFi niet wat is, neem ik iig wel een wifi + 3G versie.

En mijn laatste vraag: welke accessoires hebben jullie erbij gekocht en waarom?
Ik zit zelf te denken aan een fabrix sleeve ( O+ ), een zagg invisible shield (ben er nog niet uit of ik alleen voorkant of voorkant + achterkant neem) en een leuk schildersezeltje van de Xenox/Ikea als dock :) Zag het op een ander forum en het stond erg grappig! :D

Kan haast niet wachten! *O*
pi_84896400
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil ;).

En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Get woke, go broke!
pi_84896506
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil ;).

Nou, inderdaad... kan ik me helemaal voorstellen! Maar ik was vooral benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met zo'n portable routertje.
Oh, en die GPS zit niet in de (alleen) wifi-versie?
pi_84896571
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
pi_84896690
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
Jeps, een 3G. Hmm, op zich een goed idee, maar ik wil liever niet van een jailbreak afhankelijk zijn. Ik heb al een paar keer wat problemen gehad met jailbreaken en restoren. Dan zou ik nog liever het zekere voor het onzekere willen nemen door direct een 3G + wifi te nemen.

Hopelijk krijg ik hem nog voor het eind van deze maand want dan kan ik nog even de ¤ 30 (bonus)tegoed op de microsim van t-mobile opstrijken ;)
pi_84897233
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:

Dat dus. Dat gek*t met een extra apparaat meeslepen...
pi_84898790
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:34:43 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_84898791
De zorgeloos internet blox van Vodafone is minder zorgeloos dan ik dacht. :P
De FUP is niet meer dan 500mb per maand waarna de blox wordt afgesloten.
De blox kan maar 1x per maand geactiveerd worden volgens de helpdesk van Vodafone.
Na 500mb kost het ¤0,75 per kwartier zolang je beltegoed heb, daarna is je 3G verbinding weg.

500mb is echt te weinig, ik zat er na een week al overheen.

Maargoed, ze weten bij Vodafone nog niet helemaal wat ze ermee aanmoeten ;) vooralsnog gedogen ze het gebruik van de iPad met de mobielprepaid zolang je het niet te gek maakt.

Ze waren zo coulant mijn blox weer te activeren en mijn beltegoed weer terug te plaatsen.

Punten voor Vodafone :*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:42:12 #24
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899035
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets :{
pi_84899060
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging :')) das 2GB limiet per maand.
Get woke, go broke!
pi_84899304
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:42 schreef misterDre het volgende:
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets :{
Foutje van Topic opener denk ik ;-)
pi_84899319
nu in GAD dan ;).
Get woke, go broke!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:57:08 #28
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899539
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging :')) das 2GB limiet per maand.
Is dat het pakket van ¤21,- ?? die is wel op halve snelheid.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:59:18 #29
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899608
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef nelisb het volgende:

[..]

Foutje van Topic opener denk ik ;-)
Zou mij nooit gebeuren O-)

Is alweer geregeld dankzij HeatWave :)
pi_84899789
Vind m wel vrij prijzig maar moet zeggen dat ik wel impressed ben met de handigheid van het apparaat... en nu ik van mn phone een wifi spot kan maken denk ik toch dat ie er wel gaat komen :)
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:36:17 #31
215 misterDre
Paint it black!
pi_84900940
Misschien kan deze link in de OP erbij.

De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.

http://nl.appevent.com/?p=717

Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief :)
pi_84901350
Sehr geehrter Herr W*******,

vielen Dank für Ihre Bestellung in unserem GRAVIS WebStore.

*O* *O* *O* *O* iPad 16 gig WiFi onderweg *O* *O* *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_84901570
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.

Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.

Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.

(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:45:13 #34
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_84905271
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.

Aanraakscherm heeft mij positief verrast trouwens. Werkt goed, wellicht dat dit op den duur de toetsenborden gaat vervangen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_84905980
Heb zelf maar de 64gb 3G genomen. Te weinig ruimte zou ook jammer zijn want dit is natuurlijk niet uit te breiden.

3G kan handig zijn maar ik gebruik de iPad eigelijk alleen waar ik wifi heb. Voor mij geen noodzaak maar meer een extratje.
it's better to burn out than to fade away...
pi_84906227
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:36 schreef misterDre het volgende:
Misschien kan deze link in de OP erbij.

De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.

http://nl.appevent.com/?p=717

Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief :)
Kan je zelf toevoegen.
pi_84906440
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.

Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.
Fok!Wormskampioen '09
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:54:51 #38
215 misterDre
Paint it black!
pi_84908658
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Kan je zelf toevoegen.
Bij deze toegevoegd :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:10:52 #39
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84912815
Heb net mijn IPad volledig opgeladen 100%, maar zodra ik de stekker eruit haal dan schiet hij gelijk naar 98%.

Is de batterij nu al power aan het verliezen?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_84914904
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:51:06 #41
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84915091
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
Oke thanks, ik zal er de volgende keer op letten!
pi_84918125
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
Ik heb ook een screenprotector op mijn iphone en ik moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb. En omdat hij op deze manier erg goed beschermd is tegen krassen, spreekt het mij wel aan.

Ik denk ook dat ik voor het kijken van films voornamelijk de app AirVideo zal gaan gebruiken, net zo makkelijk :) Alleen voor op vakantie zal ik er meer op gaan zetten.
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:57 schreef LuNaTiC het volgende:
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.

Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.

Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.

(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
Ja, hoe zit dat eigenlijk, met een duosim? Ik heb namelijk begrepen (van meerdere fora) dat je dan maar op 1 apparaat bereikbaar kunt zijn. Lijkt me erg lastig, aangezien ik wel gewoon bereikbaar wil zijn via mijn telefoon.
Of heb ik het dan mis?

Ik sprak vanavond een vriendin van me en zij werkt bij KPN. Volgens haar kan ze met korting ook een iPad kopen :D Mocht het nou een beetje redelijke korting zijn, dan koop ik me sowieso een 32 gb wifi + 3g. Dat er een wifi + 3g moet komen, ben ik al over uit. Nu alleen nog de twijfel over 16/32 gb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 06-08-2010 00:07:13 ]
pi_84919059
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken? :P). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.

In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug :P

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_84919726
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken? :P). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.

In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug :P

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Zo is het inderdaad at duidelijker, thanks! Het is namelijk nogal tegenstrijdig, alle verhalen op internet. Op een ander forum zegt weer iemand dat 'ie prima kan bellen op z'n iphone en tegelijkertijd internetten op z'n ipad. Terwijl hier weer mensen zeggen dat het niet kan. Zoals ik het lees, heeft het dus inderdaad te maken met het 3g signaal.
Ik had mijn iphone inderdaad gejailbreakt, maar dat heb ik weer ongedaan gemaakt door mijn iphone te updaten naar ios 4.0.1. Zonder jb/sbsettings zit er geen knop bij de instellingen om 3g uit te zetten, of wel?
quote:
Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig ;)
Sorry, was een typo... ik twijfel tussen 16gb en 32 gb. Geld is op zich het probleem niet, kan ze allebei betalen. Het is inderdaad, zoals je zelf al zegt, de overweging of ik later geen spijt ga krijgen als ik de 16 gb neem....
Keuzes! :D

Bedankt voor je antwoorden ^O^
pi_84921109
Die knop 3G zit standaard wel in je settings, het is alleen wat omslachtiger om aan en uit te zetten elke keer ;) en misschien is het ook wel zo dat je prima kunt surfen via 3G op de iPad en tegelijkertijd bereikbaar zijn op de iPhone. Nu ik erover nadenk schakelt ie dan automatisch op gprs over als je 3G uit hebt staan.

Het is alleen nog niet voorgekomen tot nu toe dat ik gebeld werd op het moment dat ik via 3G aan het surfen was op de iPad.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:50:15 #46
236264 crew  capricia
pi_84921259
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84921393
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:50 schreef capricia het volgende:
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
Ik als leek zeg van wel. 3G is immers net zoiets als UMTS, een wat snellere GSM verbinding.
Wifi is een netwerk zoals je thuis hebt, via het internet/kabel. Natuurlijk heb je wat snellere en langzamere internet-/kabelverbindingen.

Of sla ik nou helemaal de plank mis? :@
pi_84921412
Het is in veel gevallen niet zo snel als je WiFi nee. Meeste aanbieders hebben nu 7,2 mbps als ik me niet vergis, maar dat haal je veelal niet.
quote:
Of sla ik nou helemaal de plank mis?
Not at all.

Het is even snel als in je iPhone bijvoorbeeld.
pi_84921660
Het is een beetje appels met peren vergelijken; ook 3G komt in verschillende snelheden. Het is puur een benaming voor het netwerk maar daar is nog niets gezegd over de snelheid. Ik weet zo snel die snelheden niet uit m'n hoofd (is per provider ook verschillend).

Of wifi sneller is hangt er dus ook maar vanaf of je eigen internetverbinding sneller is dan het 3G netwerk van je telecomprovider. In de praktijk zal dit in de meeste gevallen wel zo zijn, maar als ik bv bij m'n moeder op visite ben surf ik liever via 3G omdat dat sneller is dan de allerlaagste internetabo van Ziggo dat zij heeft :P

Behalve die afweging die je eigenlijk dus bijna nooit hoeft te maken omdat het gemiddelde huishouden in deze tijd bijna altijd een snellere verbinding heeft dan de 3G netwerken, is het verder vooral het verschil dat je 3G puur gebruikt als er geen wifi aanwezig is.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:03:43 #50
236264 crew  capricia
pi_84921739
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84921808
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Zeg ik het zo goed?
Jup omdat op de meeste 3G abonnementen nog een datalimiet(of Fair Use Policy) zit is het niet verstandig veel dataslupdiensten(downloaden, youtube etc) te gebruiken op 3G. Wifi is in de meeste gevallen onbeperkt en sneller
pi_84925310
Ik heb ook de versie zonder 3g. Ik ben over het algemeen altijd in een omgeving waarin wifi voorhanden is en vind daarnaast een data abo weer een uitgave. Ik kan daarom prima uit de voeten zonder 3g :)
pi_84925352
De Genius-functie lijkt zojuist te zijn geīntegreerd in de App Store op de iPad!

http://anth.nl/2010/08/06(...)pp-store-verschenen/
pi_84930757
De Ipad wordt met de dag vetter :) Heb er nu al aardig wat pdf's opgezet maar hebben jullie een leuke site met veel pdf's van verschillende onderwerpen ?

Het is toch ook vrij gemakkelijk om grote documenten (word, excel) om te zetten naar pdf en ze zo te lezen op de Ipad.
pi_84930826
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:31 schreef versteegrob het volgende:
De Ipad wordt met de dag vetter :) Heb er nu al aardig wat pdf's opgezet maar hebben jullie een leuke site met veel pdf's van verschillende onderwerpen ?
Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...
pi_84930842
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 06:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De Genius-functie lijkt zojuist te zijn geīntegreerd in de App Store op de iPad!

http://anth.nl/2010/08/06(...)pp-store-verschenen/
Ik gebruik die Genius functie niet zoveel eigenlijk. Soms voor muziek.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:35:15 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84930890
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 06:38 schreef Redux het volgende:
Ik heb ook de versie zonder 3g. Ik ben over het algemeen altijd in een omgeving waarin wifi voorhanden is en vind daarnaast een data abo weer een uitgave. Ik kan daarom prima uit de voeten zonder 3g :)
Die uitgave valt opzich mee, dan haal je een t-mobile prepaid kaartje, als je het niet gebruikt kost het niets, maar mocht je het ergens nodig hebben is het wel fijn dat het kan :).

Ik check toch graag even het nieuws onderweg bijv. Of buienradar ;).
Get woke, go broke!
pi_84931499
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...
Bedankt, zal eens kijken
pi_84932261
Als je nieuwsgroepen gebruikt icm FTD, kun je echt een SHITLOAD aan toffe PDF's vinden. Maar dan ook echt hele medische encycolopediën, geschiedkundige boeken, studieboeken, en ga zo maar door.
pi_84933597
Zal eens kijken, nog een tip waarop ik moet zoeken?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:53:37 #61
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84933715
Even een vraag mbt jailbreaken.

Stel je hebt je Ipad gejailbreaked en je download een App waar je normaal voor moet betalen.
Staat deze er dan ook nog op als je je Ipad restored met het normale OS?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:55:22 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84933771
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:53 schreef Henk-B het volgende:
Even een vraag mbt jailbreaken.

Stel je hebt je Ipad gejailbreaked en je download een App waar je normaal voor moet betalen.
Staat deze er dan ook nog op als je je Ipad restored met het normale OS?
Nee, dan accepteert je iPad geen "illegale"apps meer.
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:04:29 #63
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84934088
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oke thanks!
pi_84934663
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een app waar je normaal voor moet betalen is toch niet 'illegaal'?
pi_84934832
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Een app waar je normaal voor moet betalen is toch niet 'illegaal'?
Als je die niet via legale weg (dus via de App Store) verkrijgt, is dat illegaal.
pi_84935405
Oh wacht, ik lees deze zin als dat hij normaal voor die app betaald -normaal alsin in de app store-, en niet als waar hij normaal *gesproken* voor zou betalen.

quote:
en je download een App waar je normaal voor moet betalen
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:47:49 #68
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84935931
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:36 schreef Redux het volgende:
Oh wacht, ik lees deze zin als dat hij normaal voor die app betaald -normaal alsin in de app store-, en niet als waar hij normaal *gesproken* voor zou betalen.
[..]

Sorry foute formulering van mijn kant.
Ik bedoelde idd een App waar je normaal gesproken voor moet betalen, maar dat dus niet doet. (illegaal verkregen dus)
pi_84952657
-verkeerde topic-
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:02:15 #70
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_84953723
Ik vraag me af wanneer we iOS 4.* kunnen verwachten voor de iPad.
  Donald Duck held vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:04:08 #71
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84953809
Ik denk dat Apple er wel extra vaart achter zet nu dat PDF lek bekend is. Dat levert echt een enorm veiligheidsrisico op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:05:11 #72
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84953848
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:02 schreef Spike1506 het volgende:
Ik vraag me af wanneer we iOS 4.* kunnen verwachten voor de iPad.
Gerucht: iOS 4 voor iPad pas in november
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:10:48 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84954088
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:11 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.
Ik mis dat dus echt wel. Sites die ik o.a. bezoek: hulu.com, fancast.com, dailyshow.com, colbertnation.com en nog talloze sites meestal mbt sport/film/video. Werkt voor geen meter op de iPad.

Voor de rest is het best een leuk apparaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84954533
Ik snap nooit waarom mensen een iPad kopen als Flash zo belangrijk voor ze is. Het is duidelijk dat Apple nooit toe gaat geven op dat punt.
  Donald Duck held vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:23:43 #75
46149 __Saviour__
pi_84954626
Uiteindelijk zal Apple ook wel gelijk krijgen. De uiteindelijke versie van HTML5 zal alles in zich hebben om Flash te gaan vervangen. En dan niet alleen voor video's.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:27:07 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84954742
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen een iPad kopen als Flash zo belangrijk voor ze is. Het is duidelijk dat Apple nooit toe gaat geven op dat punt.
Oh ik heb 'm gekregen, niet gekocht. We hebben er een aantal op het werk rondslingeren. :Y)

Maar om even je mail te checken als je buiten zit in de tuin werkt het prima.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_84975996
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat Apple er wel extra vaart achter zet nu dat PDF lek bekend is. Dat levert echt een enorm veiligheidsrisico op.
Dat geloof je toch niet? Apple is altijd ontiegelijk sloom geweest met bugfixes. De enige echte keer dat ze er haast achter zette was met 4.0.1 voor een correct signaal weergaven. Daar deden ze namelijk 3 weken over en dat is alleen omdat er zoveel aandacht in de media werd besteed aan de antenne. In het verleden is het wel vaker geweest dat het gewoon 2 maanden duurde voordat ze een firmware update hadden voor een veiligheidslek.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:03:27 #78
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_84988769
Hoe snel is wifi bij jullie trouwens op de Ipad. Laden websites even snel als op een pc of laptop? Die dingen die in winkels liggen zijn echt traag.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 07-08-2010 22:34:44 ]
pi_84988954
Vrijwel even snel als op m'n laptop. Maar het is natuurlijk afhankelijk van de internetverbinding hoe snel dat is.
  Donald Duck held zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:11:43 #80
46149 __Saviour__
pi_84989076
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:27 schreef WSquater het volgende:

[..]

Dat geloof je toch niet? Apple is altijd ontiegelijk sloom geweest met bugfixes. De enige echte keer dat ze er haast achter zette was met 4.0.1 voor een correct signaal weergaven. Daar deden ze namelijk 3 weken over en dat is alleen omdat er zoveel aandacht in de media werd besteed aan de antenne. In het verleden is het wel vaker geweest dat het gewoon 2 maanden duurde voordat ze een firmware update hadden voor een veiligheidslek.
Maar nu hebben ze toch ook wel een belangrijke drijfveer. Een gehackte iPad betekent dat die klant mogelijk nooit meer iets legale content zou aanschaffen uit Apple's eigen winkel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:34:14 #81
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_84989917
verkeerde ;p
pi_84992814
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe snel is wifi bij jullie trouwens op de Ipad. Laden websites even snel als op een pc of laptop? Die dingen die in winkels liggen zijn echt traag.
Trager dan de laptop, maar op enkele websites na (FOK!) niet hinderlijk veel trager.
Heb zelfs het idee dat filmpjes laden vaak sneller gaat, al zal dat ook met de Youtube applicatie te maken hebben.

Ben trouwens verslaafd aan What's the Difference, na eerst tot in den treure dat havenspelletje te hebben gespeeld.
pi_85003950
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:48 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Trager dan de laptop, maar op enkele websites na (FOK!) niet hinderlijk veel trager.
Heb zelfs het idee dat filmpjes laden vaak sneller gaat, al zal dat ook met de Youtube applicatie te maken hebben.

Ben trouwens verslaafd aan What's the Difference, na eerst tot in den treure dat havenspelletje te hebben gespeeld.
Met de gratis speedtest x hd app kun je je internetspeed van je ipad testen.
Ik weet niet hoe ik naar een app kan linken, maar je moet even zoeken op 'speedtest'...

de mijne:
Download speed: 6897.36 Kbps (6.74 Mbps / 862.17 KB/s)
Total test time: 11.877 Seconds
Connection type: WIFI
pi_85004215
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Met de gratis speedtest x hd app kun je je internetspeed van je ipad testen.
Ik weet niet hoe ik naar een app kan linken, maar je moet even zoeken op 'speedtest'...

de mijne:
Download speed: 6897.36 Kbps (6.74 Mbps / 862.17 KB/s)
Total test time: 11.877 Seconds
Connection type: WIFI
Bij mij komt hij op 9553.35 Kbps (9.33 Mbps / 1194.17 KB/s) en een test time van 5.575 seconden via Wifi. Alleen gaat surfen via mijn pc natuurlijk sneller, maar dat komt door de glasvezel want daar kan geen draadloos internet tegenop.
Fok!Wormskampioen '09
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:00:25 #85
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85004343
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
er zijn ook gebruikers (zoals ik :') ) die serieus geen idee hebben waar dat flashgezeur over gaat en gewoon lekker willen surfen met een ipad. Weet ik veel welke sites waar ik met enige regelmaat kom wel of niet met flash geprogrammeerd zijn? Don't know, don't care.
En Apple zal vast hele goede redenen hebben om heel halsstarrig te zijn op dit punt, maar ik als "joe the surfer" heb er op dit moment alleen maar de last van.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_85004859
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:
er zijn ook gebruikers (zoals ik :') ) die serieus geen idee hebben waar dat flashgezeur over gaat en gewoon lekker willen surfen met een ipad. Weet ik veel welke sites waar ik met enige regelmaat kom wel of niet met flash geprogrammeerd zijn? Don't know, don't care.
En Apple zal vast hele goede redenen hebben om heel halsstarrig te zijn op dit punt, maar ik als "joe the surfer" heb er op dit moment alleen maar de last van.
Dat heb ik nou net zo! Bovendien denk ik dat html 5 een prima "vervanger" zal zijn :Y
pi_85005345
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar je mag niet zonder meer verwachten dat de websites wél te bezoeken zijn.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:34:58 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85005548
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar je mag niet zonder meer verwachten dat de websites wél te bezoeken zijn.
waarom mag ik niet verwachten dat websites te bezoeken zijn :? daar zijn ze toch voor?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_85005757
Hoe kom ik van die gare fok-mobiel layout af?
In mn fok-specs heb ik mn layout als foksilver, bij 'ook gebruiken voor mobiel' wil ik steeds 'ja' aangeven, maar dat slaat ie vervolgens niet op....
pi_85005868
Nieuwe mobiele layout is idd kut. Q.a. quotes worden helemaal niet juist weergegeven :{
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:43:44 #91
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85005908
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe mobiele layout is idd kut. Q.a. quotes worden helemaal niet juist weergegeven :{
*O* hoezee.. ik dacht al dat het aan mij lag...
pi_85005942
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:34 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarom mag ik niet verwachten dat websites te bezoeken zijn :? daar zijn ze toch voor?
Dat is net zoiets als verwachten dat ik alle videobestanden op een iPad kan gebruiken. Het is toch logisch dat je je even inleest voor je een apparaat koopt van 500 euro?

Al gok ik dat er altijd twee kampen blijven. Een kamp met mensen die er geen last van hebben dat flash ontbreekt en dat begrijpen, en een kamp met mensen die het wel nodig hebben en verwachten dat het mogelijk is/wordt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:47:48 #93
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85006052
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als verwachten dat ik alle videobestanden op een iPad kan gebruiken. Het is toch logisch dat je je even inleest voor je een apparaat koopt van 500 euro?
om vervolgens alle sites waar ik eventueel in de toekomst eens zou willen kijken te gaan checken op flashgebruik? nou nee ;)

Jij vergeet (denk ik) dat het voor sommige gebruikers he-le-maal niets zegt als er in specificaties staat dat flash niet werkt en html5 wél. En nee, ik ga dan niet eerst een complete cursus "hoe word ik een nerd" volgen.

Waar ik mij aan stoor is vooral dat Apple ook niet lijkt mee te werken aan een alternatief. Er zal toch vast wel een oplossing denkbaar zijn waardoor dit gevecht voor de gebruiker geen overlast geeft?
Zoals je bijvoorbeeld ook videobestanden heel eenvoudig kunt converteren zodat ze wél werken?
pi_85006145
Het is nog altijd zo dat een apparaat bepaalde functies niet hoeft te ondersteunen. Als Apple van mening is dat Flash schadelijk is voor het imago van de iPad (schadelijker dan het compleet ontbreken van de functie) dan is dat het goed recht van Apple.

Als je het daar niet mee eens bent zijn er genoeg alternatieven zoals Android-tablets.

En dat Apple youtube zo ver heeft gekregen grotendeels over te schakelen op HTML5/ WEB M vind ik al heel wat.

Maar nogmaals, er zullen altijd twee kampen blijven bestaan.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:57:44 #95
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85006356
je mist mijn punt volledig...

Natuurlijk moet Apple dat even lekker helemaal zelf weten. En again: mij als doorsnee gebruiker zal het serieus een teringzorg zijn hoe een site gebouwd is. HTML 1 tot en met 5, flash, lego whatever. Ik wil gewoon lekker surfen, klaar,. En ja: Apple beweert dat dat met die iPad kan. Als ze dan op zijn minst een workarround zouden verzinnen, zodat zij hun eigen fittie niet over mijn rug uitvechten zou het me nog niet uitmaken, maar ik heb nog geen workarround kunnen vinden. Dus in zoverre schieten ze te kort.

Again: of het flash of iets anders is dat er voor zorgt dat ik een site gewoon kan bezoeken maakt mij niet uit. Als het maar werkt
Werkt flash op een macbook wel? of zijn ze op zijn minst zo logisch dat het daar ook niet functioneert?
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:07:29 #96
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85006682
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:40 schreef Redux het volgende:
In mn fok-specs heb ik mn layout als foksilver, bij 'ook gebruiken voor mobiel' wil ik steeds 'ja' aangeven, maar dat slaat ie vervolgens niet op....
Bij mij werkte het door op mijn laptop de layput terug te zetten naar bagger en aan te geven dat ik die ook voor mobiel wil. Op de laptop werd. Het wel opgeslagen
pi_85006713
Je hebt een beetje oogkleppen op wat betreft de keuze naar mijn mening. Het is niet 'Adobe'tje-pesten' of Apple-dwarszitten.

Flash is een technologie heeft jaren goed dienstgedaan als een heersende technologie op het internet. Kon ook heel goed op computers (vandaar dat het op de Macbook ook gewoon werkt) maar zoals iedereen weet is de technologie focus de laatste jaren naar mobiel verschoven. Daar heeft Adobe zichzelf niet kunnen bewijzen, ze waren er (op het moment van de presentatie/lancering van de iPad) niet in geslaagd hun technologie(Flash dus) goed werkend op een mobiele telefoon te krijgen.

Dan staat Apple voor een keuze: Of een zwaar ondermaats product toevoegen aan de iPad. Als er problemen zijn met Flash wordt de iPad verantwoordelijk gehouden. Of het compleet weglaten uit het product en een duidelijk standpunt in nemen in de hoop dat anderen volgen. Dat is gelukt nu ook Google heeft aangegeven bezig te zijn met een vervanger voor Flash.

Ik snap dat het voor 'de gewone consument' uitermate vervelend is maar als je verder kijkt dan de indruk zie je de achterliggende reden. Jij kijkt er naar vanuit het oogpunt van de consument, ik heb na maandenlang voor m'n werkschrijven over Apple een ander standpunt ingenomen.

Deze discussies worden overigens al maanden gevoerd, en er is nog nooit een oplossing/compromis gekomen. Verwacht dus ook niet dat dit deze zondagmiddag gaat gebeuren.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:10:51 #98
215 misterDre
Paint it black!
pi_85006809
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:40 schreef Redux het volgende:
Inderdaad helemaal KUT.

Je kan je eigen layout weer terugkrijgen als je op je vaste PC of notebook bij instellingen:
Gebruik template ook bij mobiel op JA zet.

Via de iPad lukte dit niet.
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 14:19:28 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_85007105
Hey nu zit ik voor de 2e keer op mijn iPad op fok, maar de hele fok layout is nu anders? Ik heb niets veranderd maar dit is wel een klote layout:(

Meerdere mensen hier last van?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:21:06 #100
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85007157
Neuh, dat gaat vandaag vast niet lukken ;). Maar inderdaad: ik ben consument, betaal eenstevige stapel knaken voor een ( verder fantastisch) apparaat dat mij verkocht wordt door Apple als
quote:
veruit de beste manier om te genieten van web, e-mail, foto's en videos
En over safari zeggen ze
quote:
Doordat Safari de allernieuwste video- en audio- innovaties van HTML5 ondersteund, hoef je al de mooie multimedia op het internet niet te missen
da's toch op zijn minst discutabel....zeker als vervolgens op hun eigen site bij de specificaties vervolgens nergens staat dat flash niet werkt.

En ja natuurlijk is het voor iedereen die even googlet te achterhalen of het wel of niet werkt, maar mag je niet van een leverancier verwachten dat ze dit soort relevante info ergens vermelden?

Er zullen dus ongetwijfeld prima redenen te verzinnen zijn waarom men deze keuze maakt, maar net als met het iPhone4 -gedoe en net als bij de discussies over temperatuur, vind ik dat Apple wel heel makkelijk de bal bij de consument neerlegt
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:22:05 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85007200
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef onlogisch het volgende:
Hey nu zit ik voor de 2e keer op mijn iPad op fok, maar de hele fok layout is nu anders? Ik heb niets veranderd maar dit is wel een klote layout:(

Meerdere mensen hier last van?
Had ik vanochtend ook. Even op de pc onloggen en terugzetten naar bagger, aangeven dat je die ook mobiel wilt en klaar
pi_85007403
Jammer dat uitgevers zo lang wachten met e-books. Vooral onderwijs is weer lekker aan het laggen. Betekent dat straks op mijn opleiding (Digitale Media en Communicatie) 40% aantekeningen maakt op een iPad maar vervolgens nog wel boeken uit de tas moet pakken.
pi_85008185
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:10 schreef misterDre het volgende:

[..]

Inderdaad helemaal KUT.

Je kan je eigen layout weer terugkrijgen als je op je vaste PC of notebook bij instellingen:
Gebruik template ook bij mobiel op JA zet.

Via de iPad lukte dit niet.
I moest op m'n iPad met iCab browser eerst op useragent firefox neerzetten, instellingen wijzigen en dan weer op userageint iPad zetten.

De fokontwikkelaars zijn weer goed bezig dus...
pi_85008342
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:57 schreef teamlead het volgende:

Again: of het flash of iets anders is dat er voor zorgt dat ik een site gewoon kan bezoeken maakt mij niet uit. Als het maar werkt
Werkt flash op een macbook wel? of zijn ze op zijn minst zo logisch dat het daar ook niet functioneert?
Apple zorgt dus al voor het alternatief, HTML5. Doordat er zoveel iPads en iPhones worden gebruikt, zal een site-ontwikkelaar wel heel erg stom zijn om deze groep mensen te negeren. Zij (de site-ontwikkelaars) moeten dus gewoon een flashloze versie maken.
Commerciele sites zullen echt snel overstappen hoor, als ze dat al niet gedaan hebben, willen ze geen klanten kwijtraken.

Niet commerciele willen ook liever niet hun bezoekers kwijtraken, dus die gaan ook wel mee doen. Op den duur. Of ze geven een app uit (hulu)
pi_85009151
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Al gok ik dat er altijd twee kampen blijven. Een kamp met mensen die er geen last van hebben dat flash ontbreekt en dat begrijpen, en een kamp met mensen die het wel nodig hebben en verwachten dat het mogelijk is/wordt.
En het is ook mogelijk. Vergeet dat niet. En je vergeet nog een 'kamp': mensen die niet altijd last hebben van het ontbreken van flash, maar het wel graag zien (eventueel als optie die standaard uit staat zodat het 'flash-is-onnodig-en-stom'-kamp het altijd uit kan zetten.

Ik vind dat hij gelijk heeft: Apple adverteert zelf met dat de iPad hét apparaat is om mee te internetten, video's en foto's te bekijken én om mee te mailen. De gemiddelde persoon gaat echt niet op zoek naar allerlei technische termen (want ik denk dat de meeste mensen nog niet eens weten dat flash uberhaupt bestaat, of dat het gewoon standaard in de browser zit).

Apple zou ons op z'n minst de optie moeten geven. Dat je zelf even bij instellingen moet zoeken waar je flash kan inschakelen. En dat als je dat doet je gewoon een waarschuwing krijgt van: "Door Adobe Flash is de batterij sneller leeg. Flash kan voor fouten zorgen waardoor de browser uit het niets kan afsluiten. Het is niet aangeraden om van Flash gebruik te maken."

Al is het maar een optie. Dan heeft het kamp dat flash haat het gewoon altijd uitstaan, en de mensen die het '(wel eens) nodig hebben' kunnen het dan gewoon aanzetten. Of nog beter: bouw flash standaard in, maar zorg ervoor dat het alleen wordt geactiveerd als je erop drukt (dus een soort clickforflash). Je drukt erop en het .swf bestandje laadt.

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Apple zorgt dus al voor het alternatief, HTML5. Doordat er zoveel iPads en iPhones worden gebruikt, zal een site-ontwikkelaar wel heel erg stom zijn om deze groep mensen te negeren. Zij (de site-ontwikkelaars) moeten dus gewoon een flashloze versie maken.
Commerciele sites zullen echt snel overstappen hoor, als ze dat al niet gedaan hebben, willen ze geen klanten kwijtraken.

Niet commerciele willen ook liever niet hun bezoekers kwijtraken, dus die gaan ook wel mee doen. Op den duur. Of ze geven een app uit (hulu)
Dat kan misschien wel zo zijn, maar feit is dat HTML5 nu nog niet wijd genoeg wordt gebruikt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:48:27 #106
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85019001
Ik heb alpha 0.1 van een ipad layout online op het forum gegooid. Mist nog een hoop, maar volgens mij een stuk soepeler dan de nieuwe, laat staan de toekomstige layout van danny. Dump al je kritiek en ik fix het :)
pi_85019084
de quotes gaan niet goed...
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:52:24 #108
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85019154
Wordt aan gewerkt. Ik mistte zelf al paginanummers hier en daar, de tijd van een post, en wat style dingen hier en daar.

Zal ik een topic in bug openen?
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:20:22 #109
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_85020338
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:48 schreef Sander het volgende:
Ik heb alpha 0.1 van een ipad layout online op het forum gegooid. Mist nog een hoop, maar volgens mij een stuk soepeler dan de nieuwe, laat staan de toekomstige layout van danny. Dump al je kritiek en ik fix het :)
Ik heb zelf nog geen iPad, maar met Safari voor de Mac merk ik dat de nieuwe layout een stuk soepeler is dan de oude. Al maakt die volgens mij wel weer meer gebruik van onMouseOver, wat je op de iPad niet hebt.

Zelf zou ik gewoon zo veel mogelijk functionaliteit en design van de nieuwe layout intact laten voor de iPad, want dat moet het apparaat toch makkelijk aankunnen?
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_85020388
Bagger layout werkt prima op de iPad, jammer dat die verdwijnt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:31:36 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_85020808
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:48 schreef Sander het volgende:
- Ik kom met geen mogelijkheid op de forumindex... Klikken op FOK!forum brengt me weer op MyAT.
- Quickreply is er niet
- Quotes worden niet weergegeven.

Dus leuk om 'm online te gooien maar nog te onvolledig om er mee te werken...
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:31:38 #112
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85020811
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Bagger layout werkt prima op de iPad, jammer dat die verdwijnt.
die gaat sowieso verdwijnen, dat is niet aan mij.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:33:11 #113
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85020877
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

- Ik kom met geen mogelijkheid op de forumindex... Klikken op FOK!forum brengt met weer op MyAT.
- Quickreply is er niet
- Quotes worden niet weergegeven.

Dus leuk om 'm online te gooien maar nog te onvolledig om er mee te werken...
hij doet het prima. Het zijn precies de dingen die ik op mijn testforum niet zie die ik mis :')

Quickreply is hier er gewoon, net als quotes. De link naar de index doet het hier ook prima. Kijk eens bij je prefs, waar gaat je startlink heen, in je prefs?
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:35:12 #114
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85020969
Nog meer mensen die zich ergeren aan de stofjes die tussen de rand komen???
Ik ben daar echt een zeikerd in! :')
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:35:41 #115
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85020982
Mmmm, ik heb hier ook ruzie met de quickreply. Eens ff naar kijken. Het is vervelend als dingen verschillen tussen mijn forum en fokforum ;(
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:37:12 #116
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_85021059
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef Sander het volgende:

[..]

hij doet het prima. Het zijn precies de dingen die ik op mijn testforum niet zie die ik mis :')

Quickreply is hier er gewoon, net als quotes. De link naar de index doet het hier ook prima. Kijk eens bij je prefs, waar gaat je startlink heen, in je prefs?
Maar myAT, maar ik verwacht dat FOK!forum linksboven naar de index gaat. Zo gaat 't op de mobiele layout ook.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:37:44 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_85021089
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Henk-B het volgende:
Geen last van.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:38:29 #118
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_85021131
In nieuwe layout ga je niet automatisch naar laatste post als je op een interne link klikt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:57:32 #119
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85022139
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Maar myAT, maar ik verwacht dat FOK!forum linksboven naar de index gaat. Zo gaat 't op de mobiele layout ook.
Klopt, ga ik even voor je nakijken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:25:44 #120
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_85023538
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:35 schreef Henk-B het volgende:
Het lijkt bij mij alsof het er zit, met een vochtig doekje (dat niet pluist) erover heen en het is weg.
pi_85051893
Ben eigenlijk benieuwd hoe helder jullie je iPad allemaal instellen.

Ik heb hem zelf op de normale instelling (halverwege) laten staan, deels ook om de batterij een handje te helpen.

Zijn hier ook mensen die dat veelste helder vinden, of juist andersom, die de helderheid lekker helemaal omhoog zetten?
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:46:39 #122
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85052332
Ik zet hem alleen omlaag als ik in een donkere ruimte lees.
pi_85052581
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:36 schreef Jeeh het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd hoe helder jullie je iPad allemaal instellen.

Ik heb hem zelf op de normale instelling (halverwege) laten staan, deels ook om de batterij een handje te helpen.

Zijn hier ook mensen die dat veelste helder vinden, of juist andersom, die de helderheid lekker helemaal omhoog zetten?
Standaard op 55% met autobrightness aan. Alleen als het zonnig is zet ik hem wel eens hoger. Meestal 75% dan, alleen bij fel zon 100%.

In het donker doet autobrightness z'n werk al. Nog lager doe ik alleen als ik een leesboek leest (comics en zo gaan al goed genoeg vinnik)
pi_85053426
Ik heb hem op 100%, alleen s'nachts gaat hij lager. Ben heel impulsief dus als ik in m'n bed aan dingen lig te denken zoek ik het vaak meteen op op m'n iPad. Met slaperige ogen is 100% pijnlijk.
pi_85055180
Eerste geruchten van mogelijke opvolger:
quote:
DigiTimes claims that Apple will refresh its iPad in the first quarter of 2011, moving to a processor based on ARM's Cortex-A9 design, up from the current Apple A4 chip leveraging the Cortex-A8 design. The report also claims that the new iPad will carry the same 512 MB of RAM as the iPhone 4, up from the 256 MB found in the current iPad.

According to the report, the iPad will be available in both the existing 9.7-inch screen size and a smaller 7-inch size. The smaller version is, however, said to carry the same 1024x768 resolution of the existing iPad, resulting in an increase in pixel density to 183 ppi from 132 ppi. While not offering the same high resolution as the iPhone 4's Retina display at 326 ppi, content on the smaller iPad would appear a bit sharper than on the larger version.

DigiTimes previously claimed that Apple was planning both 5.6" and 7" iPad models using OLED display technology, although even it cast doubt on its own sources' OLED claims. And just last week, another report claimed that a 7" iPad is on its way by early next year.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_85055190
Ik heb hem altijd op 30% staan. Vind het fel zat.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:12:51 #127
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85061175
Hoeveel mensen hier hebben de IPad gejailbreaked?
Blijft je IPad even stabiel?

En als ik hem wil restoren, zijn dan al mijn instellingen bewaard gebleven zoals SSID's plus wachtwoorden, bookmarks enz?
  Donald Duck held maandag 9 augustus 2010 @ 20:33:25 #129
46149 __Saviour__
pi_85064787
quote:
Dat zat er uiteraard ook aan te komen. Wat ik ook nog verwacht in de volgende versie is een gyroscoop
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:56:01 #130
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_85073338
Tvp vanaf de nieuwe ipad layout
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:05:54 #131
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_85073912
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:59 schreef nelisb het volgende:
Avi files op de iPad.

http://www.ipadplanet.nl/(...)ersie-op-de-ipad-af/
Wow, nooit verwacht zo'n app in de App Store te vinden. :o
pi_85080449
Waar hebben jullie een iPad goedkoop gekocht? Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
pi_85080620
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:
Waar hebben jullie een iPad goedkoop gekocht? Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
Een iPad kun je niet echt goedkoop kopen, daar gaan ze niet met de prijzen stunten. Ik kan trouwens gewoon meer dan 10 uur non stop films kijken als ik wil.
Fok!Wormskampioen '09
pi_85085650
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:
Gewoon in de Apple Store, of een Premium Reseller. Goedkoper dan dat ga je 'm niet krijgen. Of je moet er een van Marktplaats ofzo halen, tweedehands.
pi_85086001
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:35 schreef Turalyon het volgende:Hoe lang gaat een iPad mee als je non stop films ermee kijkt? Ik hoorde 3 uur, klopt dat?
Van wie heb je dat nou weer gehoord? Als je alleen films kijkt, dus zonder wifi aan kan je zelfs 15-20 uur halen.
pi_85087241
20 uur ? Beetje overdreven lijkt me. Gebruik de Ipad iedere dag vrij lang maar moet hem altijd opladen.
pi_85087542
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:
20 uur ? Beetje overdreven lijkt me. Gebruik de Ipad iedere dag vrij lang maar moet hem altijd opladen.
Ga maar een nachtelijk vliegreisje doen met je ipad. Wifi uit, bluetooth uit, en autodim. Als je dan een filmpje kijkt dan gaat er bijna niks weg van je accu.
pi_85088417
Hmm heb wifi altijd wel aan maar ga binnenkort vliegen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:05:55 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85088483
Ik weifel nog ...
Maar neig steeds meer naar: 'Ja, ik wil!'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:06:31 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85088504
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:05 schreef Copycat het volgende:
Ik weifel nog ...
Maar neig steeds meer naar: 'Ja, ik wil!'
gewoon doen, ken niemand die er spijt van heeft, integendeel :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:10:17 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85088678
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef HeatWave het volgende:
gewoon doen, ken niemand die er spijt van heeft, integendeel :).
Ik heb vorige week bij een vriend even mogen spelen (nou ja 'spelen'. Constant trok ie dat ding weer uit mijn handen: 'Oh, nu moet je dit even zien! En wacht effe, dit!' net een pa die de racebaan voor zoonlief aanlegt.) en was wel erg onder de indruk.
Met name het e-reader deel. Ik was daar altijd heel sceptisch over: gaat niks boven een echt boek, maar met het oog op een komende vakantie van drie weken rondom de hangmat, toch ook even bekeken en ik verbaasde me zeer positief over look en feel ervan.

Maar hoe is het boekzicht in zonlicht?
pi_85088726
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar hoe is het boekzicht in zonlicht?
Kut.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:13:04 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85088787
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kut.
Hmmf. Toch maar een kilo of wat boeken meesjouwen.
Echt kut ja? Als in onleesbaar/vermoeiend?
pi_85088862
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hmmf. Toch maar een kilo of wat boeken meesjouwen.
Echt kut ja? Als in onleesbaar/vermoeiend?
Redelijk onleesbaar. Ja, je kunt nog wel wat zien, maar niet geweldig veel. Ga lekker onder een parasol zitten dan :).
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:15:56 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85088879
Ja, in de zon is het minder, maar gisteren toch in de zon een boek gelezen, kwestie van even goed zitten ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:19:41 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85089014
Een beetje schipperen moet inderdaad kunnen ...
Ik weifel nog even verder. Ik heb nog een maandje of zo om te besluiten. Vind ik.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:56:46 #147
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85106220
Morgen komt de mijne :P .
Ik heb een 16GB+Wifi 3G besteld, en een Vodafone abonnement met vaste kosten per maand.
Het is nog goedkoper, en sneller dan mijn huidige ''dongel'' van TMobile. (wat is dat een rot ding :{w )

* Oxymoron telt af, nog ongeveer 17 uur, hoop ik :%
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:57:37 #148
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85106250
oh en ik ben een vreselijke n00b op iPad gebied, dus als ik iets stoms zeg, sorry. :@
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:37:33 #149
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85110277
Ik heb hem dan eindelijk :D

Vraagje, ik heb vorige maand die 1000 experiences gedownload in iTunes.
Nu ik m'n ipad heb wil ik dit erop zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe ?
Hij staat bij bibliotheek > programma's, maar ik krijg het niet naar m'n ipad gekopieerd.
Het bestand zelf is een ipa bestand, als ik daarop google krijg ik allerlei dingen van cracked en jailbreak enzo, maar ik heb het gewoon via itunes gedownload ? :?

Hoe krijg je zo'n (legaal) ding op je ipad als je het gedownload hebt via de pc (dus niet via ipad zelf)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:49:18 #150
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_85110771
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Jack. het volgende:

Hij staat bij bibliotheek > programma's, maar ik krijg het niet naar m'n ipad gekopieerd.
Het bestand zelf is een ipa bestand, als ik daarop google krijg ik allerlei dingen van cracked en jailbreak enzo, maar ik heb het gewoon via itunes gedownload ? :?

Hoe krijg je zo'n (legaal) ding op je ipad als je het gedownload hebt via de pc (dus niet via ipad zelf)
Als het goed is zou je gewoon de applicatie kunnen slepen naar je iPad?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:49:44 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85110795
Ik las dat er mensen waren die de camera kit hadden besteld en snel binnen, die van mij is geplanned voor de 26ste :?.

Was bij jullie ook de datum zover vooruit en kwam ie toch eerder of niet?
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:50:59 #152
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85110852
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:49 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Als het goed is zou je gewoon de applicatie kunnen slepen naar je iPad?
In iTunes zelf dan ofzo ? (sorry ben echt een complete ipad/iphone/itunes/mac leek)
pi_85111148
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Jack. het volgende:

Gewoon aanvinken bij applicaties als je je iPad hebt aangesloten.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:00:42 #154
215 misterDre
Paint it black!
pi_85111316
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:50 schreef Jack. het volgende:

[..]

In iTunes zelf dan ofzo ? (sorry ben echt een complete ipad/iphone/itunes/mac leek)
Staan ze wel in Itunes?

Sluit je iPad aan en ga naar: apperaat van " Jack".
Ga nu naar programma en kijk of ze links in de lijst staan.
Gewenste app's aanvinken en synchroniseren.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:06:49 #155
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85111609
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:00 schreef misterDre het volgende:

[..]

Staan ze wel in Itunes?

Sluit je iPad aan en ga naar: apperaat van " Jack".
Ga nu naar programma en kijk of ze links in de lijst staan.
Gewenste app's aanvinken en synchroniseren.
Als ik in itunes naar mijn ipad ga dan staat er geen "programmas" in de lijst.
Ik heb enkel: Muziek, films, tv-programmas, boeken, aangeschaft
In geen enkele van die 5 vind ik die 1000 experiences terug.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:10:28 #156
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85111796
Ow wacht, er staan ook nog een hoop tabbladen in het scherm ernaast, daarin staat wel een tabblad programmas waar ik kan aanvinken.
Komt goed denk ik, bedankt! :)

edit: gelukt!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:23:19 #157
22273 Dizer
Save the beard!
pi_85112500
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:15 schreef HeatWave het volgende:
Ja, in de zon is het minder, maar gisteren toch in de zon een boek gelezen, kwestie van even goed zitten ;).
Ik zit er regelmatig mee in de trein, en dan is natuurlijk licht (geen eens zonnig) al best vervelend om een video te kijken :{
Friends don't let friends remain beardless...
pi_85117095
Laatst op een half zonnige dag proberen iets te op de iPad en dat ging al niet.
In de zon kan je er vrij weinig mee
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:14:46 #159
215 misterDre
Paint it black!
pi_85144888
Europa sluit zich aan bij onderzoek naar Apple

AMSTERDAM - De Europese Unie sluit zich aan bij het onderzoek van de Amerikaanse Federal Trade Commission naar de handelsstrategieën van Apple. Mogelijk dat Europa het bedrijf gaat verplichten software van derden, zoals Adobe’s Flash, op haar systemen te laten draaien. Eerder deed het dat al bij Microsoft op het gebied van browsers en mediaspelers.

Door de inmenging van de Europese autoriteiten kan het onderzoek nog vier tot zes maanden in beslag nemen. Dat meldt the New York Post op basis van bronnen.

Het onderzoek, dat overigens niet officieel bevestigd is door de FTC, richt zich volgens bronnen voornamelijk op de ontwikkelaarsovereenkomst van Apple’s App Store. Begin april paste Apple deze aan en sloot daarmee ontwikkelaarsgereedschap van derden uit, zoals Adobe’s Flash Comiler en in-game engine Unity 3D.

Begin juli voerde Apple nog een aanpassing door waardoor het type gegevens dat derden kunnen verzamelen vanuit de applicaties wordt beperkt. Met de vernieuwde overeenkomst lijkt Apple te willen voorkomen dat bepaalde advertentiebedrijven, zoals Google’s AdMob, kritische gebruikersgegevens kunnen verzamelen van iPhone applicaties.

Het is afwachten of de inmenging van de EU er toe kan leiden dat Apple verplicht wordt Flash en andere platformen van derden op haar systeem te laten draaien. Vorig jaar speelde de Europese Commissie een hoofdrol bij de manier waarop Microsoft in haar Windows besturingssysteem laat zien dat er verschillende browsers zijn. Een aantal jaren eerder werd Microsoft door de Commissie verplicht een Windows versie te verkopen zonder mediaspeler aan boord.

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)e__.html?sn=digitaal
pi_85146721
Een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik dat ze zelf moeten weten of ze er wel extra software opzetten (want het is niet zo dat ze in plaats van Adobe Flash bijvoorbeeld "Apple Flash" er op zetten. Aan de andere kant vind ik dan ook weer dat Apple de iPad niet mag adverteren als de beste manier om te browsen en om video's te bekijken.
pi_85147330
De Telegraaf weer in de bocht :'). Het gaat hier niet om de Flash Player plugin, het gaat om applicaties die gemaakt worden met Adobe Flash en dan via de Adobe software gecompileerd worden naar native apps voor verschillende platformen, zoals iOS en Android, om daarna in de App Store te verschijnen.
Een tijdje terug heeft Apple gezegd dat alle App Store apps native voor iOS geschreven moeten worden. Dit volgens de redenatie dat ontwikkelaars die tools van derde partijen gebruiken voor hun apps van die partijen afhankelijk worden voor het implementeren van nieuwe features in het OS.

Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van multitasking in iOS 4. Als jouw app via Adobe Flash geschreven is moet je wachten tot Adobe die functie ook weer implementeert in hun software om het in je app te stoppen, en je mag maar hopen dat dat niet pas een jaar later beschikbaar komt in de volgende versie van de Creative Suite. Je hebt ook kans dat het helemaal niet ondersteund wordt omdat het op een andere manier werkt dan bijvoorbeeld Android, en je app op beide platforms moet kunnen draaien. Volgens Apple hindert dit de ontwikkeling van het platform.

Of het om deze reden weigeren van apps legaal is wordt nu onderzoek gedaan, en dat is goed, een beetje controle kan nooit kwaad. Maar men doet het nu overkomen alsof het niet toelaten van bepaalde plugins op je platform onderzocht wordt, en dat is niet zo.
pi_85152646
Dat apple niet zomaar allerlei applicaties doorlaat heeft ook tot gevolg dat de consument zo ongeveer nooit last van virussen op zijn systeem heeft. Vind ik zelf wel heel fijn!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_85152778
Iedereen die iPad gejailbreakt heeft even je SHSH opslaan in cydia. Apple komt later vandaag waarschijnlijk met een update met oa de securityfix die de vorige jailbreak mogelijk maakte.
pi_85153129
Ik twijfel nog. Ik vind ¤600 best veel voor een grote iPod Touch...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:45:21 #165
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85153162
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iedereen die iPad gejailbreakt heeft even je SHSH opslaan in cydia. Apple komt later vandaag waarschijnlijk met een update met oa de securityfix die de vorige jailbreak mogelijk maakte.
Wat bedoel je precies met SHSH?
pi_85153220
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef SinofEnvy het volgende:
Als je meent dat dat het is, zou ik die 600 euro lekker in m'n zak houden.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:49:06 #168
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_85153338
quote:
Oke thanks!
pi_85156417
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef SinofEnvy het volgende:
ja, als je de ipad zo ziet is t inderdaad niks voor jou....
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:05:51 #170
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85156717
kHeb net besloten toch maar voor een 32GB ipv 16GB te gaan. Nu heb ik gemaild, of ik mijn bestelling nog kan wijzigen :D
pi_85156780
Security update is vrijgegeven door Apple
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:24:06 #172
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85157543
switch 16 --> 32 GB is gelukt O+

k hoop/denk m vrijdag te hebben :9
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:25:03 #173
215 misterDre
Paint it black!
pi_85157586
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:05 schreef Oxymoron het volgende:
kHeb net besloten toch maar voor een 32GB ipv 16GB te gaan. Nu heb ik gemaild, of ik mijn bestelling nog kan wijzigen :D
Nog 100 erbij en je heb de 64GB :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:26:19 #174
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85157651
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:25 schreef misterDre het volgende:

[..]

Nog 100 erbij en je heb de 64GB :P
Ja, zal ik het doen :o :')
Nee, dit (bedrag) is echt de max. :%
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:35:21 #175
215 misterDre
Paint it black!
pi_85158078
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

^O^
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:40:45 #176
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_85158322
Iemand al ervaring met een dock van dealextreme ? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42360 Voor die prijs lijkt me niet verkeerd, maar heb geen zin om mijn ipad naar de knoppen te helpen ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:45:51 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85158533
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:40 schreef DaMook het volgende:
Iemand al ervaring met een dock van dealextreme ? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42360 Voor die prijs lijkt me niet verkeerd, maar heb geen zin om mijn ipad naar de knoppen te helpen ;) .
Ik heb hem, kwam defect binnen (kabel los binnen) ff gesoldeerd en hij doet het, meer ook niet :).
Get woke, go broke!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:59:09 #178
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_85159198
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb hem, kwam defect binnen (kabel los binnen) ff gesoldeerd en hij doet het, meer ook niet :).
Dan hoop ik dat de kabel bij mij goed binnenkomt, ben niet zo'n soldeerheld :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_85159425
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:40 schreef DaMook het volgende:
Ik heb hem net binnen. werkt niet goed. iPad wordt niet herkend vaak, en syncen lukt helemaal niet. (ik krijg die bliep van 'connected' niet te horen, maar hij zegt wel "not charging" te zijn)
Thuis heb ik deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37207

(die andere die jij had gelinkt was bedoeld voor op het werk...)

Maar dit http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41762 is trouwens ook briljant, ben er wel blij mee :)
Handig voor in de keuken, en whatever.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:25:12 #180
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85186273
De accesoires heb ik al binnen.

Nu de iPad zelf nog :')
pi_85187171
Een vraag die ik nog niet beantwoord heb zien worden is het volgende; mogelijk komt er in huize NiGeLaToR ook een iPad wonen en die wordt dan gebruikt door NiGeLaToR en zijn lieftallige NiGeLaToRiN. Is het mogelijk hier multi-user zaken voor in te regelen, zodat ik mijn eigen e-mail en feeds te zien krijg en mijn meiske ook?

Hoe hebben jullie dit ingeregeld?
pi_85187274
Ik twijfel nog :+
pi_85188798
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Een vraag die ik nog niet beantwoord heb zien worden is het volgende; mogelijk komt er in huize NiGeLaToR ook een iPad wonen en die wordt dan gebruikt door NiGeLaToR en zijn lieftallige NiGeLaToRiN. Is het mogelijk hier multi-user zaken voor in te regelen, zodat ik mijn eigen e-mail en feeds te zien krijg en mijn meiske ook?

ja en nee. Je kan meerdere mailboxes aanmaken die apart gecheckt worden, maar je moet in de mailapp zelf gaan switchen van mailbox en je kan elkaar niet uitsluiten.
Feeds kan je met verschillende apps doen.

Maar jullie zullen wel alles moeten delen. Geen geheimen.

Of gewoon de webversie gebruiken.
pi_85188896
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

Multi-accounts worden (nog) niet ondersteund helaas. Je zou je feeds in Google reader in aparte mapjes kunnen stoppen voor jou en je vrouw/vriendin. De app reeder leest Google Reader uit en houdt mapjes in stand.

Je kan wel meerdere mailaccounts toevoegen maar ze worden niet in aparte applicaties verwerkt. Als de mailapp uit staat en je ontvangt een mail (een van jullie) is niet direct te zien voor wie de e-mail is.
pi_85189072
Dank voor de reacties beide, dat is inderdaad jammer. Echt vergelijkbaar bij de iPhone, waarbij dit ook geen wenselijke feature is uiteraard.

Feeds lezen we beide in bloglines, dus dat is op zich nog te doen door gewoon niet aan te melden. Webmail kan ook, maar vind de mailapp normaliter juist wel fijn werken en zoeken. Wellicht wordt het dan eerder een 2e iphone dan een ipad.
pi_85190107
koop je d'r toch gewoon 2? :9
pi_85190378
je bent al de tweede die het zegt.. ik ben er blijkbaar gek genoeg voor, maarja.. :+
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:15:18 #188
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_85191220
verkapte TVP

Ik, als windows/android user, ga toch aan de Ipad. Krijg hem voor verjaardag van vriendin. Ben erg benieuwd hoe die bevallen zal. Ik ga voor de 32gb en 3g versie. (Alhoewel 16gb wellicht ook voldoende zal zijn. Ik heb geen idee :s )
pi_85192620
tvp
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85192839
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:15 schreef Dacide het volgende:
verkapte TVP

Ik, als windows/android user, ga toch aan de Ipad. Krijg hem voor verjaardag van vriendin. Ben erg benieuwd hoe die bevallen zal. Ik ga voor de 32gb en 3g versie. (Alhoewel 16gb wellicht ook voldoende zal zijn. Ik heb geen idee :s )
Als je genoeg muziek en/of films hebt, krijg je zo'n ding natuurlijk altijd wel vol ;).
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:53:59 #191
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85192922
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:15 schreef Dacide het volgende:
verkapte TVP

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:47 schreef StrikerZeljko het volgende:
tvp
Daar heb je dus een knopje voor.

Ik heb hem ook en via de jailbraek van mijn iPhone wil ik 'm toegang geven tot internet buitenshuis. Niet dat het vaak zal voorkomen, maar toch. Trouwens, Civilization is best leuk op de iPad!
Overal verstand van.
pi_85193002
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als je genoeg muziek en/of films hebt, krijg je zo'n ding natuurlijk altijd wel vol ;).
Kwestie van nooit iets weggooien.. zo kun je ook steeds een groter huis kopen, raakt toch altijd weer vol.
pi_85193022
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:53 schreef macondo het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hem ook en via de jailbraek van mijn iPhone wil ik 'm toegang geven tot internet buitenshuis. Niet dat het vaak zal voorkomen, maar toch. Trouwens, Civilization is best leuk op de iPad!
oh sorry w/
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85193050
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:53 schreef macondo het volgende:

[..]

[..]

Als je overigens een 2e Sim van je iPhone abo hebt, kun je daar dan ook lekker mee 3G-en?
En is data en voice gescheiden dan, dus 3G op je ipad is wel bellen op de iphone?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:33:10 #195
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85194385
Hebben jullie dit al gezien?

http://www.nu.nl/ipad/

In dat filmpje wordt een demonstratie gegeven en daar zie ik een ipad die flash afspeelt of heb ik het nu helemaal mis?
I intend to be formidably armed
pi_85194520
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:33 schreef kahlanamnell het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?

http://www.nu.nl/ipad/

In dat filmpje wordt een demonstratie gegeven en daar zie ik een ipad die flash afspeelt of heb ik het nu helemaal mis?
Ja.
Die app is gewoon in de app store te krijgen. NIet alles wat beweegt, is meteen Flash.
pi_85196424
SoundPrism ziet er zo gruwelijk uit. Ik wil een iPad, alleen al daarvoor ;(
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:44:10 #198
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_85197287
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:23 schreef Blaxje het volgende:
nog niet in de store helaas.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:01:00 #199
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85198016
quote:
Geachte *****,

Wij zijn verheugd u te berichten dat uw bestelling vandaag verzonden is via de pakketpost van DPD.
*O* :o *O* :s)

Gruwelijk, ik heb in jaaaaaren niet zo afwachtend op een nieuw ''ding'' gewacht. :D
Hij valt toch niet tegen hč?! :{
pi_85198062
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:23 schreef Blaxje het volgende:
Nice idd :).
pi_85198202
Ziet er tof uit, ik vermaak me al uren met de App Soundwave :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:08:13 #202
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_85198315
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:01 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

*O* :o *O* :s)

Gruwelijk, ik heb in jaaaaaren niet zo afwachtend op een nieuw ''ding'' gewacht. :D
Hij valt toch niet tegen hč?! :{
Ik heb nog altijd liever seks. ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:11:49 #203
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85198445
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:08 schreef H-blast het volgende:

[..]

Ik heb nog altijd liever seks. ;)
:o
Ik wil geen seks. Nooit. (ben autist, niet dat alle autisten dat hebben, maar ík wel)
Dus geef mij maar een iPad. :)
pi_85198478
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:11 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

:o
Ik wil geen seks. Nooit. (ben autist, niet dat alle autisten dat hebben, maar ík wel)
Dus geef mij maar een iPad. :)
http://www.zdnet.com/blog(...)tistic-children/7939 :)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:19:46 #205
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85198779
http://www.sfweekly.com/2010-08-11/news/ihelp-for-autism/

ik ga de iPad ook gebruiken voor een nieuw communicatie en pictoplanningssyteem voor autisten. Dat is nu in ontwikkeling, als app, en ik ben 1 van de testpersonen. Heel spannend! :)
pi_85198879
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Oxymoron het volgende:

ik ga de iPad ook gebruiken voor een nieuw communicatie en pictoplanningssyteem voor autisten. Dat is nu in ontwikkeling, als app, en ik ben 1 van de testpersonen. Heel spannend! :)
Mooie ontwikkelingen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:25:01 #207
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85199016
Ja, het is dus (voor mij in elk geval) méér dan een gatget of een speeltje. Het kán een hele wereld openen, en dat maakt mij zo zenuwachtig, denken mijn begeleiders. :)
Het zou bijv al geweldig zijn om mijn picto's digitaal mee te nemen en altijd bij de hand te hebben, en zelf, zonder hulp kunnen communiceren, omdat er ook spraak-apps zijn (ik kan praten hoor, maar communiceren is moeilijk, en schriftelijk soms te omslachtig. )
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:25:51 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85199061
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Oxymoron het volgende:

Cool! Succes met het testen!
pi_85206720
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als je overigens een 2e Sim van je iPhone abo hebt, kun je daar dan ook lekker mee 3G-en?
En is data en voice gescheiden dan, dus 3G op je ipad is wel bellen op de iphone?
Dus, iemand al een idee? :+

Ach laat ook maar :P heb het antwoord al gevonden en het werkt pcies zoals je verwacht.
pi_85207609
staat ook al uitgebreid in dit topic uitgelegd.

Maar nogmaals, voor het gemak:

zorg dat je beide apparaten jailbreakt, en dan sbsettings installeert. Dan kost het steeds slechts 1 swipe + een klik per apparaat om te wisselen als je op de 1 3G nodig hebt en wanneer je er weer mee klaar bent.

(anders moet je via settings steeds cellular data uitzetten op je iPad, of 3G uitzetten op je iPhone. Je kunt natuurlijk nog voor kiezen om hem op flight mode te zetten, is alweer minder handelingen dan 3G uitzetten, maar met mijn methode ben je alsnog sneller en heb je iig nog gprs aan op je iPhone).

Tipje dus.
pi_85207753
Oke, had 't nog niet gevonden. Plus het jailbrake verhaal wist ik nog niet, maar dat ga ik sowieso niet doen :)
Thx in ieder geval, mocht er een 3G iphone komen is het meer om incidenteel te doen en dan niet meteen een 2e abo te hoeven kopen (laat staan.. prepaid).
pi_85213513
Adobe Photoshop Express is uit, nu ook voor iPad :9.
pi_85220355
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:40:11 #214
57047 macondo
pi_85221298
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oke, had 't nog niet gevonden. Plus het jailbrake verhaal wist ik nog niet, maar dat ga ik sowieso niet doen :)
Thx in ieder geval, mocht er een 3G iphone komen is het meer om incidenteel te doen en dan niet meteen een 2e abo te hoeven kopen (laat staan.. prepaid).
Hoezo geen jailbreak? Is niet iets crimineels of zo hoor. Klinkt wel zo, maar valt reuze mee.
Overal verstand van.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:59:04 #215
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85221924
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja.
Die app is gewoon in de app store te krijgen. NIet alles wat beweegt, is meteen Flash.
ik dacht aan flash omdat nu.nl alleen maar flashvideo's heeft als je op een normale pc ernaar kijkt.
pi_85222031
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:25 schreef Oxymoron het volgende:
Ja, het is dus (voor mij in elk geval) méér dan een gatget of een speeltje. Het kán een hele wereld openen, en dat maakt mij zo zenuwachtig, denken mijn begeleiders. :)
Het zou bijv al geweldig zijn om mijn picto's digitaal mee te nemen en altijd bij de hand te hebben, en zelf, zonder hulp kunnen communiceren, omdat er ook spraak-apps zijn (ik kan praten hoor, maar communiceren is moeilijk, en schriftelijk soms te omslachtig. )
Ik vind het echt supertof voor je dat op op deze manier (hopelijk!) toch wat beter kunt communiceren enzo ^O^
Ik ben heel erg benieuwd hoe de iPad jou zal bevallen, laat je het ons even weten?
pi_85222217
Wat is de meerwaarde van een iPad als je al een iPhone 4 hebt? Ik vind em vrij groot, dus zou hem niet overal mee naartoe nemen, en de pixeldensiteit is wel heel erg laag. Ik lees veel ebooks, maar dat was door de lage pixeldensiteit niet te doen op de iPhone 3GS, en de pixeldensiteit van de iPad is nķg lager. Zijn ebooks een beetje relaxed te lezen, of kan ik beter voor 300 euro minder een ereader kopen?0

Ik heb nog niet veel apps voorbij zien komen die niet ook op de iPhone te verkrijgen zijn, dus ik twijfel sterk over de meerwaarde van dit ding.
pi_85222398
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is de meerwaarde van een iPad als je al een iPhone 4 hebt? Ik vind em vrij groot, dus zou hem niet overal mee naartoe nemen, en de pixeldensiteit is wel heel erg laag. Ik lees veel ebooks, maar dat was door de lage pixeldensiteit niet te doen op de iPhone 3GS, en de pixeldensiteit van de iPad is nķg lager. Zijn ebooks een beetje relaxed te lezen, of kan ik beter voor 300 euro minder een ereader kopen?0

Ik heb nog niet veel apps voorbij zien komen die niet ook op de iPhone te verkrijgen zijn, dus ik twijfel sterk over de meerwaarde van dit ding.
Het feit dat apps ook op de iPhone te krijgen zijn, wil niet zeggen dat ze dan exact hetzelfde zijn... Steeds meer apps krijgen een eigen iPad-versie (al dan niet met de iPhone-app gecombineerd). Neem zo'n iPad eens in handen, speel er es mee. Probeer deze apps. Stuk voor stuk apps die op een iPhone 3GS of 4 echt niet handiger werken. Uiteraard is het scherm van de iPhone 4 beter, maar dat wil niet zeggen dat je dat van de iPad niet kunt gebruiken ofzo.

Ik krijg langzaamaan het idee dat ieder meent verplicht te zijn om een iPad aan te schaffen ofzo. Mensen, dat hoeft niet. Als je voor jezelf niet ziet waarvoor je dat ding zou gebruiken: don't buy.
pi_85222436
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

Je vergelijkt de ipad met een telefoon. Dat schiet niet op. Apps zien er daarnaast totaal niet hetzelfde eruit.
Lezen gaat perfect op de ipad. Enige wat je wel in gedachten moet houden is dat het slecht zichtbaar is in zonlicht. Dan kan je beter voor een ereader gaan :).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:19:22 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85222674
quote:
Best nice :Y. Zit zelf nog steeds naar deze te kijken: http://www.stylecowboys.nl/Computer/1209
pi_85223288
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het feit dat apps ook op de iPhone te krijgen zijn, wil niet zeggen dat ze dan exact hetzelfde zijn... Steeds meer apps krijgen een eigen iPad-versie (al dan niet met de iPhone-app gecombineerd). Neem zo'n iPad eens in handen, speel er es mee. Probeer deze apps. Stuk voor stuk apps die op een iPhone 3GS of 4 echt niet handiger werken. Uiteraard is het scherm van de iPhone 4 beter, maar dat wil niet zeggen dat je dat van de iPad niet kunt gebruiken ofzo.
Als ik door die lijst kijk, zie ik een hoop apps die op mijn iPhone al perfect werken:

iBooks
Wikipanion (ik gebruik dan Wikiamo)
IMDB
nu.nl
Shazam (ik gebruik Soundhound)
flickr
Evernote

voor de rest zie ik niet veel wat ik zou gaan gebruiken. Alleen frypaper, echt jammer dat daar geen iPad app voor is.
quote:
Ik krijg langzaamaan het idee dat ieder meent verplicht te zijn om een iPad aan te schaffen ofzo. Mensen, dat hoeft niet. Als je voor jezelf niet ziet waarvoor je dat ding zou gebruiken: don't buy.
Ik voel me niet verplicht er eentje te kopen. Ik heb er al een aantal keer mee gespeeld en wil hem al een tijdje kopen. Maar ik heb sinds een week een iPhone 4 en sinds ik die heb zie ik niet echt veel meerwaarde in de iPad meer.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:40:06 #223
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85223441
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

Best nice :Y. Zit zelf nog steeds naar deze te kijken: http://www.stylecowboys.nl/Computer/1209
Die vind ik toch een stuk fraaier dan die andere; die is zo log.
Die vriend van me heeft een simpel hoesje eromheen waarmee je hem -als een soort fotolijst- kan neerzetten. Wel alleen in landscape, dat is dan wel weer jammer.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:44:02 #224
57047 macondo
pi_85223584
Sinds ik mijn iPhone 4 kreeg, wordt mijn iPad een stuk minder gebruikt. Ook vind ik het jammer dat typen op de iPad wat lastig gaat - maar misschien is het wennen. Doe het nu vooral met twee vingers, dus langzaam. Maar ben er nog steeds heel blij mee.

Oxymoron, laat je nog even weten hoe ie bevalt?

quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die vind ik toch een stuk fraaier dan die andere; die is zo log.
Die vriend van me heeft een simpel hoesje eromheen waarmee je hem -als een soort fotolijst- kan neerzetten. Wel alleen in landscape, dat is dan wel weer jammer.
Mja. Schiet toch zijn doe een beetje voorbij met zijn houder. Het is voor mij meer iets voor op de bank. Dit lijkt zo stabiel kantoorachtig.

[ Bericht 58% gewijzigd door macondo op 13-08-2010 11:49:51 ]
Overal verstand van.
pi_85223680
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als ik door die lijst kijk, zie ik een hoop apps die op mijn iPhone al perfect werken:

iBooks
Wikipanion (ik gebruik dan Wikiamo)
IMDB
nu.nl
Shazam (ik gebruik Soundhound)
flickr
Evernote
Ál deze apps hebben op de iPad een andere layout dan op de iPhone. Dus perfect werken, prima. Maar het kan dus anders/beter/whatever. Als 't je alleen om de tekst te doen is, moet je 't idd vooral bij een iPhone houden :).

quote:
voor de rest zie ik niet veel wat ik zou gaan gebruiken. Alleen frypaper, echt jammer dat daar geen iPad app voor is.
Geen iPhone app bedoel je.

quote:
[..]

Ik voel me niet verplicht er eentje te kopen. Ik heb er al een aantal keer mee gespeeld en wil hem al een tijdje kopen. Maar ik heb sinds een week een iPhone 4 en sinds ik die heb zie ik niet echt veel meerwaarde in de iPad meer.
Wat is er dan in een iPhone 4 wezenlijk anders ten opzichte van een 3G of 3GS waardoor je die conclusie nu trekt?
pi_85224399
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ál deze apps hebben op de iPad een andere layout dan op de iPhone. Dus perfect werken, prima. Maar het kan dus anders/beter/whatever. Als 't je alleen om de tekst te doen is, moet je 't idd vooral bij een iPhone houden :).
Het gaat mij inderdaad vooral om de tekst, afgezien van flickr natuurlijk (die lijkt mij dan wel wat mooier op de iPad). Soundhound is gewoon om liedjes te zoeken, dat moet vooral goed werken en dat doet het op de iPhone. Bij nieuwsapps als Endgadget, nu.nl, ign en pocketgamer gaat het inderdaad vooral om de tekst. En bij apps als IMDB of Wikiamo is het juist zo verdomd handig dat ik ten alle tijden direct iets kan opzoeken. Die functie verdwijnt een beetje als je je iPad niet overal mee naartoe neemt.
quote:
Geen iPhone app bedoel je.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vind Fry altijd wel prettig om te lezen (of te horen spreken), dus dat is wel een app die ik graag op mijn iPhone zou hebben.
quote:
Wat is er dan in een iPhone 4 wezenlijk anders ten opzichte van een 3G of 3GS waardoor je die conclusie nu trekt?
Het scherm. Dat de batterij anderhalf keer zo lang mee gaat is natuurlijk ook erg lekker, en de verbeterde camera en processor en het uitgebreide werkgeheugen zijn leuk meegenomen, maar niet bepalend voor mij. Het belachelijk scherpe scherm is dat wel. Browsen met Safari wordt er al een stuk prettiger op, maar ebooks lezen is nu echt een bruikbare optie geworden. Op de 3GS vond ik het absoluut niet prettig om langer dan 10, 15 minuten tekst te lezen, maar op de iPhone 4 kan ik gerust een uur lang lezen zonder tranende ogen of tunnelvisie te krijgen.

Ik weet dat een hoop van wat er tijdens de keynote gezegd is over de revolutionaire nieuwe functies van de iPhone 4, maar Stevie loog niet toen hij zei dat het nieuwe scherm zķ scherp is dat je geen afzonderlijke pixels meer kunt waarnemen. Ik zie ze met mijn oog 2cm van het scherm af nog steeds niet, terwijl ik tekst dan wel nog gewoon scherp zie.

Daarom houdt vooral de lage pixeldensiteit van de iPad mij tegen, hoewel ik die natuurlijk verder van mijn gezicht zou houden dan de iPhone.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:07:05 #227
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85224528
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

Daarom houdt vooral de lage pixeldensiteit van de iPad mij tegen, hoewel ik die natuurlijk verder van mijn gezicht zou houden dan de iPhone.
dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85224845
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.
Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.

Ik twijfel tussen de volgende keuzes:

1) een iPad kopen, aangezien ik die (voor mijn iPhone) toch al wilde kopen en deze, buiten het lezen van ebooks, veel meer functionaliteit heeft, en die ik ook voor browsen, spelletjes e.d. kan gebruiken. Dat hij precies hetzelfde werkt als mijn iPhone (die naar mijn mening de beste UI heeft), is ook een grote plus.

2) een eReader kopen met eInk, die veel prettiger is voor mijn ogen, lichter is, perfect leesbaar is in direct zonlicht, minder dan de helft van de goedkoopste iPad kost en 10.000 tot 20.000 pagina's op 1 lading kan weergeven. Ook krijg je een leren beschermhoes er gratis bij (niet dat dat een beslissende factor is). Nadeel is dan weer dat de UI van vrijwel elke eReader rampzalig en traag is en dat je er buiten het lezen van eBooks niets mee kunt.
pi_85224869
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Zeg ik het zo goed?
En alleen als je je ipad vaak mee naar buiten denkt te gaan nemen (denk ook aan het formaat, en de alternatieven die makkelijker mee te nemen zijn zoals een iphone).
pi_85225663
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.

Ik twijfel tussen de volgende keuzes:

1) een iPad kopen, aangezien ik die (voor mijn iPhone) toch al wilde kopen en deze, buiten het lezen van ebooks, veel meer functionaliteit heeft, en die ik ook voor browsen, spelletjes e.d. kan gebruiken. Dat hij precies hetzelfde werkt als mijn iPhone (die naar mijn mening de beste UI heeft), is ook een grote plus.

2) een eReader kopen met eInk, die veel prettiger is voor mijn ogen, lichter is, perfect leesbaar is in direct zonlicht, minder dan de helft van de goedkoopste iPad kost en 10.000 tot 20.000 pagina's op 1 lading kan weergeven. Ook krijg je een leren beschermhoes er gratis bij (niet dat dat een beslissende factor is). Nadeel is dan weer dat de UI van vrijwel elke eReader rampzalig en traag is en dat je er buiten het lezen van eBooks niets mee kunt.
Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.
pi_85229419
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.
Ik dacht dat de Kindle veel duurder was. Voor 150 euro is die wel heel interessant. Maar kun je met de Kindle niet alleen ebooks lezen die je bij amazon koopt? Of ook andere formaten die al op je computer staan? In dat laatste geval wordt dat wel heel aantrekkelijk namelijk.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:43 #232
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85238201
Vanaf de iPad, dit bericht
Ik vind het een geweldig ding!!!
Alles werkt intuītief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:28:07 #233
215 misterDre
Paint it black!
pi_85239776
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Alles werkt intuītief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
Tof! ^O^

Veel plezier ermee :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:22:14 #234
57047 macondo
pi_85242549
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Een berichtje waar ik in ieder geval oprecht blij van kan worden :)

Dat met die fotos en muziek had ik ook. Ik wilde er direct mee spelen en alles uitproberen, maar die bestanden er opzetten dat duurt dus wel even..
Overal verstand van.
pi_85246830
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ik heb dus wel de 64 wifi genomen, had zelf eigenlijk ook de 32 wifi gewild, maar die was er niet en deze dus wel.

En aangezien ik hem gelijk wilde hebben heb ik dus de 64 gekregen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:37:17 #236
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85248573
Ik vind de woordaanvuller/spellingschecker ook heel handig!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:53:43 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85249178
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Maakt ie ook THE van the? Dat vind ik op mijn iPhone zo rete-irritant :') .
Maar ik heb gewikt, gewogen en besloten. Eind deze maand ( (8> ) schaf ik er een aan. En dan ook maar meteen goed in 64-versie.
pi_85249263
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:56:00 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85249295
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
Dat is natuurlijk ook nog altijd een optie!
pi_85252735
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Same here :Y
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:41:25 #241
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85273003
Na een korte nacht slaap, kan ik wel zeggen dat de ipad het ook echt is voor mij. :D

Frypaper vind ik gaaf, en nog een app over reptielen die ik gekocht heb. En ook Papers heb ik nu.
Mijn foto's staan erop, mijn muziek ook.
K ksn niet wachten tot ik, de autisme app kan gaan testen!!!! :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:16:26 #242
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_85281509
hoe heet die app met die reptielen?
Look who's back in the wrong place at the right time
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:24:30 #243
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85281672
Pocket book reptiles
Het erge jammere eraan is, dat er geen foto's bijstaan, maar voor 80ct heb ik wel veel info bij de hand. Maar de volgende keer denk ik, dat ik m niet zou nemen. Ik vind het leuk, maar meer ookniet.
T was net mijn eerste app. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:23:28 #244
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85284230
hm.

prepaidkaartje gehaald. Geactiveerd, opgewaardeerd, en ik kreeg een sms dat ik 30 dagen gratis kan internetten.

Kaartje verknipt, in m'n ipad gedaan, en daarin wordt deze herkend. Beltegoed opgevraagd, dat was iets van 29,75 euro. Vervolgens open ik Safari en krijg ik de melding dat ik geen data-dienst heb ingesteld. Blijkbaar moest ik toch die internet blox eerst activeren. Dus dat doe ik, maar dan kost het me wel 9,50 euro ineens. Waar is dan die gratis maand gebleven?

Vervolgens de sim weer in m'n (ouwe) gsm gedaan, daar nog eens de sms gecheckt. Ja het staat er toch echt.
En volgens myvodafone is m'n blox nu geactiveerd. Maar toch krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb op een dataservice.

edit: ah, gevonden. bij de APN instellingen moet je live.vodafone.com gebruiken, ik had er .nl gezet :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Tokus op 14-08-2010 18:34:11 ]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:16:06 #245
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85285471
Tokus, ik had ook moeite met het instellen van mijn internet (ik heb een vodafone abbonement).
Toen heeft mijn leiding gebeld naar vodafone, waar we aardig werden geholpen, en ik moest ook de apn instellingen invullen. Maar daarover stond niks in de simkaart brief of ipad manual.
Zonder bellen had ik als n00b het nooit geweten, en had ik nog offline gezeten! ;)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:24:17 #246
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85285733
Onderschrift en signature aangepast ;)
pi_85288665
Ben nog niet echt overtuigd om de iPad te kopen. 499 euries is toch net iets te veel tov wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Verwachten jullie nog dat de prijs gaat zakken?
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_85288878
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef webbyplus het volgende:
Ben nog niet echt overtuigd om de iPad te kopen. 499 euries is toch net iets te veel tov wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Verwachten jullie nog dat de prijs gaat zakken?
Ik zou er niet van uit gaan. Apple is niet zo happig op prijsverlagingen, zie het dan ook niet gebeuren. Wellicht volgend jaar als er een nieuw model uitkomt dat APR's korting geven op de oude iPad.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 augustus 2010 @ 02:05:40 #249
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85335317
Ik zie in de iBooks store alleen gratis boeken. Staan daar geen recente boeken in waar je wel voor moet betalen?
pi_85335591
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 02:05 schreef Tokus het volgende:
Ik zie in de iBooks store alleen gratis boeken. Staan daar geen recente boeken in waar je wel voor moet betalen?
Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:27:59 #251
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85337840
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 02:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.
Waar kun je dan wel, boeken kopen? Ik heb geen credit card, maar wel een paypall account. :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:55:45 #252
215 misterDre
Paint it black!
pi_85339130
Je kan boeken kopen bij www.ebook.nl ( je kan daar met iDeal betalen)

Zoek maar eens op epub met Google dan kom je er meer tegen. :)
pi_85339527
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:55 schreef misterDre het volgende:
Je kan boeken kopen bij www.ebook.nl ( je kan daar met iDeal betalen)

Zoek maar eens op epub met Google dan kom je er meer tegen. :)
Om vervolgens met boeken te zitten met Adobe DRM, die je niet kunt lezen op de iPad.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:18:31 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85339551
(Amazon) Kindle for iPad toch?
pi_85340929
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Om vervolgens met boeken te zitten met Adobe DRM, die je niet kunt lezen op de iPad.
Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd (want ik koop geen NL boeken), maar volgens mij kan TXTR adobe drm aan. is een ander app dus.
Ik herinner me nog dat met de komst van TXTR iPad officieel alle bestaande formaten en DRMs kan lezen.
pi_85341002
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 02:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Grote irritatiepunt moet ik zeggen. En nu kan je er wel omheen door een amerikaanse account aan te maken. Maar daar ben ik te koppig voor.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:24:07 #257
215 misterDre
Paint it black!
pi_85341295
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan :? Er staat toch duidelijk bij dat de bestandsformaat epub is.
pi_85341578
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:24 schreef misterDre het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan :? Er staat toch duidelijk bij dat de bestandsformaat epub is.
http://www.ebook.nl/store(...)=veelgestelde_vragen

Maar goed, ik bedoelde eigenlijk dat je ze niet met iBooks kunt lezen. Sommige 3rd party apps kunnen het inderdaad wel
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:53:59 #259
215 misterDre
Paint it black!
pi_85342288
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

http://www.ebook.nl/store(...)=veelgestelde_vragen

Maar goed, ik bedoelde eigenlijk dat je ze niet met iBooks kunt lezen. Sommige 3rd party apps kunnen het inderdaad wel
Hmmm, ik zie het. De epubs van de grijze markt hebben daar geen last van. Vandaar dat ik dacht dat het gewoon kon.
pi_85342421
Klopt. Hetzelfde gezeik als met de DRM op digitale muziek waar ze uiteindelijk vanaf gestapt zijn. Zal vast wel weer afgeschaft worden over 5 jaar, maar intussen worden de betalende mensen genaaid en de kopiërende mensen niet.
pi_85347652
Die DRM kun je er wel afslopen (weet niet precies hoe, maar is vast wel te googlen).
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:35:36 #262
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85349112
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik zou er niet van uit gaan. Apple is niet zo happig op prijsverlagingen, zie het dan ook niet gebeuren. Wellicht volgend jaar als er een nieuw model uitkomt dat APR's korting geven op de oude iPad.
maar dan heeft de ipad vast en zeker flash en wie wil er dan een ipad zonder flash?
pi_85349496
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:35 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

maar dan heeft de ipad vast en zeker flash en wie wil er dan een ipad zonder flash?
De iPad krijgt geen Flash.
pi_85349713
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:35 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Ik. Want ik heb 't echt niet nodig. Mis het nu ook niet.
pi_85350426
Ik zou best flash op een niet-gejailbreekte ipad willen hoor, waarom niet?
Daarnaast:

quote:
EU, FTC probing Apple's policies

European regulators have teamed with the Federal Trade Commission in probing Apple's policies for mobile software developers, The Post has learned.

In June, the FTC opened an investigation into Apple's decision to ban developers from using other companies' tools to develop software for its mobile devices. Apple also shut out Adobe's Flash video technology from its iPhone and iPad.

According to a source, the European Commission recently joined the FTC probe into whether Apple's business practices harm competition.

The investigation could last another four to six months, the source said.

The European Union recently adopted a new Digital Agenda aimed at encouraging the interoperability of technology.

Apple has maintained that its policies, including its ban on Adobe's Flash technology, is within its rights and is necessary to maintain the quality of its applications.

Apple, the European Commission and the FTC declined comment.
http://www.nypost.com/p/n(...)CMaVHb9hMMgoyErHK2kK
pi_85350462
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef Redux het volgende:
Ik zou best flash op een niet-gejailbreekte ipad willen hoor, waarom niet?
Daarnaast:
[..]

http://www.nypost.com/p/n(...)CMaVHb9hMMgoyErHK2kK
Omdat je batterij eraan gaat.
  Donald Duck held maandag 16 augustus 2010 @ 15:10:46 #267
46149 __Saviour__
pi_85350490
Dat is een gevecht dat Apple gaat winnen. Niemand kan ze verplichten om Flash te gaan ondersteunen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:15:58 #268
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85350684
Ik post net in het ereader forum een vraag, maar volgens mij kan ik hem hier ook wel stellen.

Iemand ervaring met cbr bestanden op de ipad (stripboeken)? Dat moet uitstekend werken?
pi_85350771
ja, met o.a. ComicZeal.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:21:05 #270
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85350897
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:18 schreef LuNaTiC het volgende:
ja, met o.a. ComicZeal.
maar dat werkt dus perfect?
pi_85351216
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Ja, of het gratis cloudreaders....
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:32:55 #272
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85351422
perfect
pi_85351430
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Define "perfect"?

je kunt cbr bestanden laden en lezen op je iPad. Dat werkt dus ja. Wat wil je dat het kan om het perfect te laten zijn?
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:34:38 #274
57047 macondo
pi_85351499
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ie volgens jou sneller leeg gaat als je Flash gebruikt?
Overal verstand van.
pi_85352417
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Wat wil je dat het kan om het perfect te laten zijn?
Als de app kan streamen vanaf NAS.
Of nog beter, als de app automatisch de nieuwste chapters download van torrent, megaupload, irc en deze dagelijks voor me klaarzet en me dan een pushmessage stuurt dat ik kan gaan lezen.
En als ik lees, mijn ipad en iphone worden gesynched, net zoals bij ibooks, zodat ik gewoon door kan lezen op de iphone als ik m'n ipad thuis moet laten.
:7 :7
pi_85352487
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:56 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als de app kan streamen vanaf NAS.
Of nog beter, als de app automatisch de nieuwste chapters download van torrent, megaupload, irc en deze dagelijks voor me klaarzet en me dan een pushmessage stuurt dat ik kan gaan lezen.
En als ik lees, mijn ipad en iphone worden gesynched, net zoals bij ibooks, zodat ik gewoon door kan lezen op de iphone als ik m'n ipad thuis moet laten.
:7 :7
Vergeet je de telepathische projectie naar je hersenen niet.

Sorry, dat gaat hem dan toch niet worden :+
pi_85352661
Ik ben eruit.... ik ga hem ook kopen.

Ik twijfel alleen nog tussen de 16G en 32G
pi_85352781
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben eruit.... ik ga hem ook kopen.

Ik twijfel alleen nog tussen de 16G en 32G
16Gb.. kan je over een jaar de rest van het geld in een 2e versie steken ;)
pi_85353538
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Mwa, wellicht doet adobe daar nog iets aan:

quote:
Adobe Enables Mac Hardware-Accelerated Decoding in Updated Flash Player 10.1
Tuesday August 10, 2010 07:29 PM EST
Written by Eric Slivka

As noted by project manager Thibault Imbert, Adobe's Flash Player 10.1 for Mac has been updated to enable hardware-accelerated decoding of video content, offering smoother playback, lower system resource usage, and longer battery life for portable devices.
We just pushed a few minutes ago a new version of the Flash Player 10.1.82.76 containing a nice feature that was in beta until now called "Gala". Yes, H.264 GPU decoding in Mac OSX is now officially enabled in the Flash Player.

You should notice now a nice difference when playing H.264 content on your Mac in terms of CPU usage. We rarely enable new features in security releases but we really wanted to enable such a cool feature.

Adobe released Flash Player 10.1 in June, but did not include hardware acceleration for the Mac OS X platform in that release. Users willing to run a beta version of Flash Player have, however, been able to access the feature with a pair of "Gala" preview releases pushed out over the past several months.

According to Adobe, hardware acceleration is supported on the following models:
- MacBooks shipped after January 21st, 2009
- Mac Minis shipped after March 3rd, 2009
- MacBook Pros shipped after October 14th, 2008
- iMacs which shipped after the first quarter of 2009

The new version of Flash Player is available through Adobe's download site.
http://www.macrumors.com/(...)d-flash-player-10-1/
pi_85355726
http://itunes.apple.com/W(...)oftware?id=292755387

Toodledo is vandaag gratis. To do list-app voor zowel iPhone als iPad. Hoge waarderingen.
pi_85358701
Vraagje: ik heb ontzettend veel moeite met het verbinden met beveiligde netwerken. Tijdens de vakantie kon ik altijd de eerste keer of zo goed inloggen, daarna kostte het altijd een half uur proberen, of meer. De Iphone van mijn vriendin heeft geen enkele moeite met inloggen op dezelfde netwerken.
Ik heb alles geprobeerd: cache leeghalen, alles wissen, aan- en uitzetten, en achterstevoren en weer opnieuw.
Nou hoopte ik dat dat eenmaal thuis over zou gaan, maar helaas. Thuis kan ik een keer inloggen, maar als ik hem dan even wegleg, of uitzet oid lukt het de volgende keer vaak niet meer: kan geen verbinding krijgen met netwerk. Soms na een tijdje ineens weer wel (terwijl ik dit tik bv.) maar er is geen peil op te trekken.
Heeft niemand tips? Komt het iemand bekend voor?

Overigens was de Ipad op vakantie wel heel erg handig als ie het deed: alle kranten binnenhalen, boeken lezen, Angry Birds en Plants vs. Zombies uitspelen, lekker internetten en noem maar op. Ik had er nog geen beschermhoesje bij, dus heb de hele tijd met de doos als beschermhoes rondgelopen. Uiteindelijk in Bordeaux bij de Fnac zo'n Apple-etui gekocht. Er lagen er daar trouwens wel een stuk of twintig verschillende soorten, maar dit was wel de mooiste.
anonieme razernist
pi_85364859
http://appshopper.com/ipad/prices/1

Leuke site waarmee je bv pricedrops in prijzen van ipad apps kunt zien :)
  FOK!fotograaf maandag 16 augustus 2010 @ 22:54:05 #283
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85371290
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:06 schreef StrikerZeljko het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de opvolger 100 euro kost :P. En dan nog, wachten op een goedkopere opvolger is een garantie om nooit meer iets te kopen met techniek :+.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
http://appshopper.com/ipad/prices/1

Leuke site waarmee je bv pricedrops in prijzen van ipad apps kunt zien :)
Er is ook een app van :Y.

Mooie tip: er zijn voor Asus en MSI mobo's patches uit, zodat je iPad gewoon oplaad op je pc.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_85373283
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:06 schreef StrikerZeljko het volgende:

[..]

Het word de 16 ;)

Mijn iPhone is ook nog lang niet vol :D

10G over van de 16G

Kan iemand mij vertellen of de Appl. Voor de iPad net zo groot zijn als die van de iPhone ?
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:34:36 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85373426
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:31 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Het word de 16 ;)

Mijn iPhone is ook nog lang niet vol :D

10G over van de 16G

Kan iemand mij vertellen of de Appl. Voor de iPad net zo groot zijn als die van de iPhone ?
iPad apps zijn iets groter, vooral vanwege de resolutie, maar ik heb ook nog 13GB vrij van de "32" dus 16, maar neem wel de 3G versie he?
Get woke, go broke!
pi_85373485
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

iPad apps zijn iets groter, vooral vanwege de resolutie, maar ik heb ook nog 13GB vrij van de "32" dus 16, maar neem wel de 3G versie he?
Waarom 3G?
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:47:02 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85373987
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:35 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Waarom 3G?
Je gaat het missen, echt. Er komt een moment dat je ergens bent zonder wifi. Desnoods doe je er een prepaidkaartje in dat het je verder niets kost, maar je komt een moment tegen dat je er spijt van krijgt dat je het niet hebt.

Is mijn mening dan :).
Get woke, go broke!
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:52:18 #288
57047 macondo
pi_85374235
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je gaat het missen, echt. Er komt een moment dat je ergens bent zonder wifi. Desnoods doe je er een prepaidkaartje in dat het je verder niets kost, maar je komt een moment tegen dat je er spijt van krijgt dat je het niet hebt.

Ik heb een iPad zonder 3G - maar ik gebruik hem dan bijna alleen thuis. Als ik ergens 3G verbinding wil maak ik van mijn iPhone een draadloos netwerk. Voldoende voor kleine dingen.
Overal verstand van.
pi_85374737
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

maar ik heb mij iPhone nog ;)

Ga er alleen thuisgebruik van maken en bij (schoon)ouders ;) of hotel met wifi ;)
pi_85374799
Neem geen 3G (tenzij je het dagelijks gaat gebruiken natuurlijk).

Als je echt een keer dringend internet nodig hebt kun je dat vaak ook wel op je telefoon.
Maar goed, dat hangt er ook een beetje vanaf waar je de iPad voor gekocht hebt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:08:12 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85375011
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

maar ik heb mij iPhone nog ;)

Ga er alleen thuisgebruik van maken en bij (schoon)ouders ;) of hotel met wifi ;)
ok, dan moet je het niet doen, ik zou het missen ook al gebruik ik hem 95% thuis :)

Ik vind de echte GPS-module ook een meerwaarde :).
Get woke, go broke!
pi_85376380
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:08 schreef HeatWave het volgende:
ok, dan moet je het niet doen, ik zou het missen ook al gebruik ik hem 95% thuis :)

Ik vind de echte GPS-module ook een meerwaarde :).
Dat vind ik ook ja :Y Dat is zeker ook een van de redenen waarom ik de 3G ga kopen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:40:37 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85376502
trouwens net sam and max geinstalleerd, echt tof, was al Monkey Island 2 aan het spelen. Adventure games zijn echt geweldig op het ding, ik hoop op een revival van het genre.

FPS ziet er wel leuk uit bijv maar het speelt toch niet zo geweldig.
Get woke, go broke!
pi_85377661
Ik heb nu een paar weken de ipad en ben echt verslingerd.
Ook mijn kleine meisje/dochter van 3 en zoontje van 5 spelen erop en dan helemaal alleen! Echt leuk hoor. Ik moet aan mijn zoontje en dochtertje vragen of ik er op mag spelen.
Wat ik wel mis is idd de 3G variant en iets meer ruimte qua geheugen, dan lijkt me vreselijk makkelijk, ben eigenaar van een 16G wifi en we nemen m overal mee naar toe.
pi_85383339
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:40 schreef HeatWave het volgende:
trouwens net sam and max geinstalleerd, echt tof, was al Monkey Island 2 aan het spelen. Adventure games zijn echt geweldig op het ding, ik hoop op een revival van het genre.

FPS ziet er wel leuk uit bijv maar het speelt toch niet zo geweldig.
Je zou the Jim & Frank mysteries eens moeten proberen. Op de iPhone is het gewoon Professor Layton in een ander jasje. Ben erg benieuwd hoe deze op de iPad is.

Is geloof ik ook maar 2 euro ofzo. Op de iPhone was hij maar 79 cent, wat echt belachelijk goedkoop was voor zo'n spel.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:29:10 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85388026
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je zou the Jim & Frank mysteries eens moeten proberen. Op de iPhone is het gewoon Professor Layton in een ander jasje. Ben erg benieuwd hoe deze op de iPad is.

Is geloof ik ook maar 2 euro ofzo. Op de iPhone was hij maar 79 cent, wat echt belachelijk goedkoop was voor zo'n spel.
Ziet er wel aardig uit, maar dit soort spellen heb je er nog wel meer voor op de iPad, S&M is echt een heel ander soort adventure :).

Het is wel de eerste app die het de iPad echt moeilijk maakt, het is prima te spelen maar je merkt dat ie het er zwaar mee heeft.
Get woke, go broke!
pi_85390726
In voorbereiding op de komst van mijn iPad, ben ik op zoek naar een leuke sleeve.
Nu heb ik drie verschillende hoezen gevonden die mij aanspreken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik zal kiezen. Ze zijn alle drie heel verschillend (ook qua prijs!), maar allen (imho) even tof! :Y) Wat voor mij het belangrijkste doel van de sleeve is, is eigenlijk alleen maar het beschermen van de iPad tegen stoten en krassen in de tas.
Zijn er Fok!kers die ervaring hebben met een van deze sleeves en mij eentje sterk af- of aanraden? :s)

De keuzes (prijzen incl. verzenden):
* iPad postzak sleeve van Bliinq. ¤40
* Fabrix cases - Neutral Pack Charcoal. $40
* Griffin Elan Sleeve via Ebay. $35

Wie helpt mij? ;)

/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost :@ ):

Een vraag m.b.t. mijn keuze om toch voor de ipad wifi+3G te gaan:
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.

Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( :P ) of kijk ik niet genoeg rond? ;)
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.

Mensen, hoe zit dit? :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Locusta op 17-08-2010 13:59:44 ]
pi_85390918
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Ziet er wel aardig uit, maar dit soort spellen heb je er nog wel meer voor op de iPad, S&M is echt een heel ander soort adventure :).
Klopt. Op de iPhone heb je ook mee S&M-achtige spellen. Ik heb zelf Broken Sword: shadow of the templar en Hector: Badge of Carnage erop staan. Vooral die laatste is leuk vanwege de foute humor, maar ik vind lineaire puzzle adventures zoals J&F en Professor Layton toch wat leuker dan de klassiekere point&click spellen.

Puzzle Agent lijkt me erg leuk worden, maar ik heb geen idee wanneer die er is.

Ik neig nu trouwens toch sterk naar een iPad voor naast mijn iPhone 4. Ebooks lezen was niet doorslaggevend omdat iBooks op het iPhone 4 scherm heel prettig werkt. Ik heb gisteravond geprobeerd om Asterix en Donald Duck comics te lezen, en daar is het scherm toch echt te klein voor. Vooral voor 's avonds in bed een Donal Duckje lezen lijkt de iPad mij ideaal. Comics lezen is natuurlijk lang niet het enige waarvoor ik de iPad koop, maar ik zie dat wel het beslissende verschil maken met mijn iPhone.

Weet iemand of er ook comic book readers zijn waarmee je het contrast kunt regelen? Ik heb Comic Zeal mini gedownload. Mooie app, maar voor die 2,99 had ik toch wel graag de optie gehad contrast een beetje te verhogen. De pagina's zien er wat licht uit.
pi_85393303
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt. Op de iPhone heb je ook mee S&M-achtige spellen. Ik heb zelf Broken Sword: shadow of the templar en Hector: Badge of Carnage erop staan. Vooral die laatste is leuk vanwege de foute humor, maar ik vind lineaire puzzle adventures zoals J&F en Professor Layton toch wat leuker dan de klassiekere point&click spellen.

Puzzle Agent lijkt me erg leuk worden, maar ik heb geen idee wanneer die er is.

Ik neig nu trouwens toch sterk naar een iPad voor naast mijn iPhone 4. Ebooks lezen was niet doorslaggevend omdat iBooks op het iPhone 4 scherm heel prettig werkt. Ik heb gisteravond geprobeerd om Asterix en Donald Duck comics te lezen, en daar is het scherm toch echt te klein voor. Vooral voor 's avonds in bed een Donal Duckje lezen lijkt de iPad mij ideaal. Comics lezen is natuurlijk lang niet het enige waarvoor ik de iPad koop, maar ik zie dat wel het beslissende verschil maken met mijn iPhone.

Weet iemand of er ook comic book readers zijn waarmee je het contrast kunt regelen? Ik heb Comic Zeal mini gedownload. Mooie app, maar voor die 2,99 had ik toch wel graag de optie gehad contrast een beetje te verhogen. De pagina's zien er wat licht uit.
Op welke app lees jij Donald duck?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:40:49 #300
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85393861
Ik heb een gave app, Air Harp.
Het is precies het instrument dat ik irl ook speel!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:22:43 #301
57047 macondo
pi_85395766
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
In voorbereiding op de komst van mijn iPad, ben ik op zoek naar een leuke sleeve.
Nu heb ik drie verschillende hoezen gevonden die mij aanspreken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik zal kiezen. Ze zijn alle drie heel verschillend (ook qua prijs!), maar allen (imho) even tof! :Y) Wat voor mij het belangrijkste doel van de sleeve is, is eigenlijk alleen maar het beschermen van de iPad tegen stoten en krassen in de tas.
Zijn er Fok!kers die ervaring hebben met een van deze sleeves en mij eentje sterk af- of aanraden? :s)

De keuzes (prijzen incl. verzenden):
* iPad postzak sleeve van Bliinq. ¤40
* Fabrix cases - Neutral Pack Charcoal. $40
* Griffin Elan Sleeve via Ebay. $35

Wie helpt mij? ;)

Ik zoek zelf ook nog een hoes. Maar let er wel op dat je de hoes ook als steun kunt gebruiken, want uitzichzelf blijft ie niet goed staan. En plat op tafel is vaak weer te plat.

quote:
/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost :@ ):

Een vraag m.b.t. mijn keuze om toch voor de ipad wifi+3G te gaan:
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.

Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( :P ) of kijk ik niet genoeg rond? ;)
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.

Mensen, hoe zit dit? :)
Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.
En als argument voor het non-3G ding. Het is makkelijk om er veel tijdschriften, kranten en boeken op mee te nemen. Om dat te lezen heb je geen wifi nodig, als je het thuis maar ff update. Maar ieder zijn mening.
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')