abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84889224
Wat is een iPad?
De iPad is een apparaat gefabriceerd door Apple uit Cupertino, Californië. Het is een tabletcomputer met een touchscreen van 9,7 inch. De iPad draait op een aangepaste versie van iOs, de software die op alle mobiele apparaten van Apple draait.
Leuk, wat kan ik er mee? De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen applicaties gedownload worden, de digital winkel telt inmiddels al meer dan 10.000 apps voor de iPad.
Varianten De iPad is er in zes verschillende modellen. Deze modellen zijn onder te verdelen in twee categorieën; iPads met Wifi+ 3G en iPads met enkel Wi-Fi. Het apparaat heeft 16, 32 of 64 GB aan boord.

Prijzen Nederland Wi-Fi 16 GB ¤499 32 GB ¤599 64 GB ¤699
Wi-Fi + 3G 16 GB ¤599 32 GB ¤699 64 GB ¤799
Hoe zit het met internet? De iPad Wifi+3G heeft ruimte voor een microsim zodat er met behulp van een mobiel data-abonnement overal gebruik kan worden gemaakt van internet. Verschillende sites zoals One More Thing en iPad Planet(2) hebben handige overzichten gemaakt met de beschikbare abonnementen.
Leuk! Waar kan ik een iPad kopen? De iPad is te koop in de Online Apple Store en bij Apple Premium Resellers. De iPad is ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt.
Waar kan ik actualiteiten over de iPad volgen? Er zijn meer dan genoeg (Nederlandse websites) die zich bezig houden met berichtgeving over de iPad. Hieronder een greep:
iPad Planet.nl iPadinfo.nl iPadblogs.nl Anth.nl iPadblog.nl Bright.nl(in mindere mate)
Welke applicaties moet ik nu echt hebben? Er zijn zoveel applicaties beschikbaar dat je het spoor soms bijster bent. Bekijk een van de websites voor tips! Heb jij een must-have? Voeg hem toe aan de Wiki!
Roel_Jewel, vaste bezoeker van dit topic, maakte een lijstje met applicaties die je volgens hem moet hebben. Het lijstje is hier te vinden.
Accessoires
Er zijn inmiddels 1001 accessoires voor de iPad beschikbaar. Een hoes of case voor je iPad is aan te raden. Zo kan je je iPad overal mee naar toe nemen zonder dat het apparaat beschadigd raakt. Daarnaast is het mogelijk een dock aan te schaffen, een speciaal keyboard en de Camera Connection Kit. Kijk voor alle accessoires op de website van Apple of in een Apple Premium Reseller
Verder: iPad O+
pi_84889251
Wegens uitblijven nieuw topic door degenen die de vorige heeft gesloten.
pi_84889331
tvp, ik wil er zooooo graag een :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:12:20 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_84889350
Zometeen relax met pressreader de krant lezen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_84889450
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.

Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
pi_84889673
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.

Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_84889803
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84889879
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".

Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_84890120
Ideaal zeg. Opstaan, eventjes het nieuws checken bij een van de apps, muziekje aan als ik de echte krant nog even lees, dan een van de kansloze spelletjes om vervolgens even wat sites te checken.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_84890237
http://twitter.com/iFactors/status/20304893310

:') Nee vandaag nog niet, sorry.
pi_84890271
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Veel spectaculaire bijlages zijn het niet. Af en toe een filmpje en een powerpoint bestand. Dus dat zou wel moeten werken.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
Het gebruik van de iPad lijkt me, vooral voor mijn moeder die niets van PC's begrijpt, toch iets intuïtiever en laagdrempeliger. Natuurlijk is een goedkope laptop of netbook weer een optie, maar met de iPad hebben ze iets wat ze ook echt gebruiken. De vorige laptop staat sommige maanden van het jaar te verstoffen en een iPad is er snel even bijgepakt.

Eigenlijk zoek ik gewoon een goed excuus om dat ding voor m'n ouders aan te schaffen :P
pi_84890284
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".

Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen :N.
pi_84890313
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:37 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen :N.
Schijnt aan Apple te liggen, niet aan de uitgevers. Wordt idd es tijd.
pi_84893203
Leuke gratis app: 3voor12.
En de telegraaf is nu ook HD verschenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84893505
Telegraaf ga ik mijn iPad niet aan doen.
pi_84896336
Jaja, eindelijk is het zover; er zit een financiële meevaller aan te komen en ik heb besloten een gedeelte ervan uit te geven aan een O+ iPad O+

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen twee dingen en misschien kunnen jullie mij helpen door daar jullie licht over te laten schijnen:
• Neem ik 16 gb of 32 gb? Ik heb een iPhone 16gb en die heb ik niet vol, zelfs nog zo'n 6/8 gb aan ruimte over. Maar ik verwacht de iPad toch meer als een soort van media-dingetje te gebruiken, dus zal ik dan wel genoeg hebben aan 16 gb? Zeker als ik voor de vakantie hem nog even extra vol zal stoppen met e-books en wat meer films? Waarom hebben jullie voor een bepaalde grootte gekozen? 64 gb is mij zeker te groot :Y

• Met / zonder 3G? In deze review lees ik over een soort van MiFi-router (zoiets is ook in het vorige deel kort voorbij gekomen) die je via Ebay voor zo'n ¤ 80 kan kopen (heb het gecheckt). Dan zou je een 32gb kunnen kopen voor de prijs van een 16gb + 3G en dan zo'n dingetje bij kunnen kopen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bevalt het wel/niet?

Ik wil namelijk sowieso wel buitenshuis ook kunnen internetten, dus als zo'n MiFi niet wat is, neem ik iig wel een wifi + 3G versie.

En mijn laatste vraag: welke accessoires hebben jullie erbij gekocht en waarom?
Ik zit zelf te denken aan een fabrix sleeve ( O+ ), een zagg invisible shield (ben er nog niet uit of ik alleen voorkant of voorkant + achterkant neem) en een leuk schildersezeltje van de Xenox/Ikea als dock :) Zag het op een ander forum en het stond erg grappig! :D

Kan haast niet wachten! *O*
pi_84896400
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil ;).

En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Get woke, go broke!
pi_84896506
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil ;).

Nou, inderdaad... kan ik me helemaal voorstellen! Maar ik was vooral benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met zo'n portable routertje.
Oh, en die GPS zit niet in de (alleen) wifi-versie?
pi_84896571
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
pi_84896690
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
Jeps, een 3G. Hmm, op zich een goed idee, maar ik wil liever niet van een jailbreak afhankelijk zijn. Ik heb al een paar keer wat problemen gehad met jailbreaken en restoren. Dan zou ik nog liever het zekere voor het onzekere willen nemen door direct een 3G + wifi te nemen.

Hopelijk krijg ik hem nog voor het eind van deze maand want dan kan ik nog even de ¤ 30 (bonus)tegoed op de microsim van t-mobile opstrijken ;)
pi_84897233
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:

Dat dus. Dat gek*t met een extra apparaat meeslepen...
pi_84898790
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:34:43 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_84898791
De zorgeloos internet blox van Vodafone is minder zorgeloos dan ik dacht. :P
De FUP is niet meer dan 500mb per maand waarna de blox wordt afgesloten.
De blox kan maar 1x per maand geactiveerd worden volgens de helpdesk van Vodafone.
Na 500mb kost het ¤0,75 per kwartier zolang je beltegoed heb, daarna is je 3G verbinding weg.

500mb is echt te weinig, ik zat er na een week al overheen.

Maargoed, ze weten bij Vodafone nog niet helemaal wat ze ermee aanmoeten ;) vooralsnog gedogen ze het gebruik van de iPad met de mobielprepaid zolang je het niet te gek maakt.

Ze waren zo coulant mijn blox weer te activeren en mijn beltegoed weer terug te plaatsen.

Punten voor Vodafone :*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:42:12 #24
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899035
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets :{
pi_84899060
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging :')) das 2GB limiet per maand.
Get woke, go broke!
pi_84899304
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:42 schreef misterDre het volgende:
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets :{
Foutje van Topic opener denk ik ;-)
pi_84899319
nu in GAD dan ;).
Get woke, go broke!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:57:08 #28
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899539
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging :')) das 2GB limiet per maand.
Is dat het pakket van ¤21,- ?? die is wel op halve snelheid.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:59:18 #29
215 misterDre
Paint it black!
pi_84899608
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef nelisb het volgende:

[..]

Foutje van Topic opener denk ik ;-)
Zou mij nooit gebeuren O-)

Is alweer geregeld dankzij HeatWave :)
pi_84899789
Vind m wel vrij prijzig maar moet zeggen dat ik wel impressed ben met de handigheid van het apparaat... en nu ik van mn phone een wifi spot kan maken denk ik toch dat ie er wel gaat komen :)
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:36:17 #31
215 misterDre
Paint it black!
pi_84900940
Misschien kan deze link in de OP erbij.

De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.

http://nl.appevent.com/?p=717

Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief :)
pi_84901350
Sehr geehrter Herr W*******,

vielen Dank für Ihre Bestellung in unserem GRAVIS WebStore.

*O* *O* *O* *O* iPad 16 gig WiFi onderweg *O* *O* *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_84901570
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.

Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.

Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.

(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:45:13 #34
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_84905271
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.

Aanraakscherm heeft mij positief verrast trouwens. Werkt goed, wellicht dat dit op den duur de toetsenborden gaat vervangen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_84905980
Heb zelf maar de 64gb 3G genomen. Te weinig ruimte zou ook jammer zijn want dit is natuurlijk niet uit te breiden.

3G kan handig zijn maar ik gebruik de iPad eigelijk alleen waar ik wifi heb. Voor mij geen noodzaak maar meer een extratje.
it's better to burn out than to fade away...
pi_84906227
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:36 schreef misterDre het volgende:
Misschien kan deze link in de OP erbij.

De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.

http://nl.appevent.com/?p=717

Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief :)
Kan je zelf toevoegen.
pi_84906440
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.

Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:54:51 #38
215 misterDre
Paint it black!
pi_84908658
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Kan je zelf toevoegen.
Bij deze toegevoegd :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:10:52 #39
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84912815
Heb net mijn IPad volledig opgeladen 100%, maar zodra ik de stekker eruit haal dan schiet hij gelijk naar 98%.

Is de batterij nu al power aan het verliezen?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_84914904
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:51:06 #41
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_84915091
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
Oke thanks, ik zal er de volgende keer op letten!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_84918125
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
Ik heb ook een screenprotector op mijn iphone en ik moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb. En omdat hij op deze manier erg goed beschermd is tegen krassen, spreekt het mij wel aan.

Ik denk ook dat ik voor het kijken van films voornamelijk de app AirVideo zal gaan gebruiken, net zo makkelijk :) Alleen voor op vakantie zal ik er meer op gaan zetten.
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:57 schreef LuNaTiC het volgende:
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.

Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.

Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.

(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
Ja, hoe zit dat eigenlijk, met een duosim? Ik heb namelijk begrepen (van meerdere fora) dat je dan maar op 1 apparaat bereikbaar kunt zijn. Lijkt me erg lastig, aangezien ik wel gewoon bereikbaar wil zijn via mijn telefoon.
Of heb ik het dan mis?

Ik sprak vanavond een vriendin van me en zij werkt bij KPN. Volgens haar kan ze met korting ook een iPad kopen :D Mocht het nou een beetje redelijke korting zijn, dan koop ik me sowieso een 32 gb wifi + 3g. Dat er een wifi + 3g moet komen, ben ik al over uit. Nu alleen nog de twijfel over 16/32 gb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 06-08-2010 00:07:13 ]
pi_84919059
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken? :P). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.

In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug :P

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_84919726
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken? :P). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.

In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug :P

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Zo is het inderdaad at duidelijker, thanks! Het is namelijk nogal tegenstrijdig, alle verhalen op internet. Op een ander forum zegt weer iemand dat 'ie prima kan bellen op z'n iphone en tegelijkertijd internetten op z'n ipad. Terwijl hier weer mensen zeggen dat het niet kan. Zoals ik het lees, heeft het dus inderdaad te maken met het 3g signaal.
Ik had mijn iphone inderdaad gejailbreakt, maar dat heb ik weer ongedaan gemaakt door mijn iphone te updaten naar ios 4.0.1. Zonder jb/sbsettings zit er geen knop bij de instellingen om 3g uit te zetten, of wel?
quote:
Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig ;)
Sorry, was een typo... ik twijfel tussen 16gb en 32 gb. Geld is op zich het probleem niet, kan ze allebei betalen. Het is inderdaad, zoals je zelf al zegt, de overweging of ik later geen spijt ga krijgen als ik de 16 gb neem....
Keuzes! :D

Bedankt voor je antwoorden ^O^
pi_84921109
Die knop 3G zit standaard wel in je settings, het is alleen wat omslachtiger om aan en uit te zetten elke keer ;) en misschien is het ook wel zo dat je prima kunt surfen via 3G op de iPad en tegelijkertijd bereikbaar zijn op de iPhone. Nu ik erover nadenk schakelt ie dan automatisch op gprs over als je 3G uit hebt staan.

Het is alleen nog niet voorgekomen tot nu toe dat ik gebeld werd op het moment dat ik via 3G aan het surfen was op de iPad.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:50:15 #46
236264 crew  capricia
pi_84921259
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84921393
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:50 schreef capricia het volgende:
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
Ik als leek zeg van wel. 3G is immers net zoiets als UMTS, een wat snellere GSM verbinding.
Wifi is een netwerk zoals je thuis hebt, via het internet/kabel. Natuurlijk heb je wat snellere en langzamere internet-/kabelverbindingen.

Of sla ik nou helemaal de plank mis? :@
pi_84921412
Het is in veel gevallen niet zo snel als je WiFi nee. Meeste aanbieders hebben nu 7,2 mbps als ik me niet vergis, maar dat haal je veelal niet.
quote:
Of sla ik nou helemaal de plank mis?
Not at all.

Het is even snel als in je iPhone bijvoorbeeld.
pi_84921660
Het is een beetje appels met peren vergelijken; ook 3G komt in verschillende snelheden. Het is puur een benaming voor het netwerk maar daar is nog niets gezegd over de snelheid. Ik weet zo snel die snelheden niet uit m'n hoofd (is per provider ook verschillend).

Of wifi sneller is hangt er dus ook maar vanaf of je eigen internetverbinding sneller is dan het 3G netwerk van je telecomprovider. In de praktijk zal dit in de meeste gevallen wel zo zijn, maar als ik bv bij m'n moeder op visite ben surf ik liever via 3G omdat dat sneller is dan de allerlaagste internetabo van Ziggo dat zij heeft :P

Behalve die afweging die je eigenlijk dus bijna nooit hoeft te maken omdat het gemiddelde huishouden in deze tijd bijna altijd een snellere verbinding heeft dan de 3G netwerken, is het verder vooral het verschil dat je 3G puur gebruikt als er geen wifi aanwezig is.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:03:43 #50
236264 crew  capricia
pi_84921739
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84921808
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
Jup omdat op de meeste 3G abonnementen nog een datalimiet(of Fair Use Policy) zit is het niet verstandig veel dataslupdiensten(downloaden, youtube etc) te gebruiken op 3G. Wifi is in de meeste gevallen onbeperkt en sneller
pi_84925310
Ik heb ook de versie zonder 3g. Ik ben over het algemeen altijd in een omgeving waarin wifi voorhanden is en vind daarnaast een data abo weer een uitgave. Ik kan daarom prima uit de voeten zonder 3g :)
pi_84925352
De Genius-functie lijkt zojuist te zijn geïntegreerd in de App Store op de iPad!

http://anth.nl/2010/08/06(...)pp-store-verschenen/
pi_84930757
De Ipad wordt met de dag vetter :) Heb er nu al aardig wat pdf's opgezet maar hebben jullie een leuke site met veel pdf's van verschillende onderwerpen ?

Het is toch ook vrij gemakkelijk om grote documenten (word, excel) om te zetten naar pdf en ze zo te lezen op de Ipad.
pi_84930826
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:31 schreef versteegrob het volgende:
De Ipad wordt met de dag vetter :) Heb er nu al aardig wat pdf's opgezet maar hebben jullie een leuke site met veel pdf's van verschillende onderwerpen ?
Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...
pi_84930842
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 06:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De Genius-functie lijkt zojuist te zijn geïntegreerd in de App Store op de iPad!

http://anth.nl/2010/08/06(...)pp-store-verschenen/
Ik gebruik die Genius functie niet zoveel eigenlijk. Soms voor muziek.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:35:15 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_84930890
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 06:38 schreef Redux het volgende:
Ik heb ook de versie zonder 3g. Ik ben over het algemeen altijd in een omgeving waarin wifi voorhanden is en vind daarnaast een data abo weer een uitgave. Ik kan daarom prima uit de voeten zonder 3g :)
Die uitgave valt opzich mee, dan haal je een t-mobile prepaid kaartje, als je het niet gebruikt kost het niets, maar mocht je het ergens nodig hebben is het wel fijn dat het kan :).

Ik check toch graag even het nieuws onderweg bijv. Of buienradar ;).
Get woke, go broke!
pi_84931499
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Via Google vind je ook genoeg sites waar je tijdschriften in PDF kunt binnentrekken...
Bedankt, zal eens kijken
pi_84932261
Als je nieuwsgroepen gebruikt icm FTD, kun je echt een SHITLOAD aan toffe PDF's vinden. Maar dan ook echt hele medische encycolopediën, geschiedkundige boeken, studieboeken, en ga zo maar door.
pi_84933597
Zal eens kijken, nog een tip waarop ik moet zoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')