Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.
Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga er denk ik een voor mijn ouders aanschaffen binnenkort. Enige twijfel waar ik mee zit of het voor hen een goede vervanger is voor hun oude laptop die de geest aan het geven is.
Enige wat ze doen is mails checken (met bijhorende bijlages), af en toe een spelletje en basic surfen op internet. Dat moet de iPad voor hun toch allemaal goed kunnen. De leercurve lijkt me vrij laag.
Veel spectaculaire bijlages zijn het niet. Af en toe een filmpje en een powerpoint bestand. Dus dat zou wel moeten werken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Jep, kan allemaal. Voor de bijlagen in de emails zul je misschien wel moeten kijken voor Pages ofzo, lezen gaat vaak wel maar het aanpassen ervan en terugsturen gaat volgens mij niet direct vanuit het emailprogramma.
Het gebruik van de iPad lijkt me, vooral voor mijn moeder die niets van PC's begrijpt, toch iets intuītiever en laagdrempeliger. Natuurlijk is een goedkope laptop of netbook weer een optie, maar met de iPad hebben ze iets wat ze ook echt gebruiken. De vorige laptop staat sommige maanden van het jaar te verstoffen en een iPad is er snel even bijgepakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
kunnen ze net zo goed, zo niet beter, een goedkope laptop of zelfs een netbook nemen toch?
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik begin hem steeds leuker te vinden, gisteren even door de appslist heen gelopen tijdens het "voetbal".
Nu nog even een soort standaard voor tijdschriften/kranten ipv tig verschillende apps.
Schijnt aan Apple te liggen, niet aan de uitgevers. Wordt idd es tijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:37 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Is nog wel een irritatiepuntje idd. Ze mogen trouwens ook wel eens opschieten met de Nederlandse bookstore te gaan vullen.
Nou, inderdaad... kan ik me helemaal voorstellen! Maar ik was vooral benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met zo'n portable routertje.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil.
En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Jeps, een 3G. Hmm, op zich een goed idee, maar ik wil liever niet van een jailbreak afhankelijk zijn. Ik heb al een paar keer wat problemen gehad met jailbreaken en restoren. Dan zou ik nog liever het zekere voor het onzekere willen nemen door direct een 3G + wifi te nemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je hebt een iPhone zag ik? Dan zou je hem kunnen jailbreaken en er voor 10 dollar MyWi op kunnen zetten. Die maakt van je telefoon een accespoint waardoor je overal online kan.
Dat dus. Dat gek*t met een extra apparaat meeslepen...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Neem vooral WEL een 3G, ik kan met niet voorstellen dat je dat niet gaat missen op een gegeven moment. Al stop je er maar een prepaidkaartje in, het is zo irritant als je ergens opeens niet online kan als je het echt wil.
En de GPS module maakt het het geld helemaal waard.
Foutje van Topic opener denk ik ;-)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:42 schreef misterDre het volgende:
Waarom zijn we verhuisd naar hardware i.p.v. gadgets
Is dat het pakket van ¤21,- ?? die is wel op halve snelheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb zo'n dataonly van Vodafone, simmetje zelf geknipt (na 1 mislukte poging) das 2GB limiet per maand.
Zou mij nooit gebeurenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef nelisb het volgende:
[..]
Foutje van Topic opener denk ik ;-)
Kan je zelf toevoegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:36 schreef misterDre het volgende:
Misschien kan deze link in de OP erbij.
De hele maand augustus gratis app's van NL en BE ontwikkelaars.
http://nl.appevent.com/?p=717
Ik vind het i.i.g. een leuk innitiatief
Moet zeggen dat ik met het internetten flash voor nog geen seconde heb gemist. Vooral omdat de YouTube filmpjes gewoon op HTML5 draaien tegenwoordig en gametrailers.com ook filmpjes in iPhone formaat streamt mis ik het echt niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ipad vandaag uitgetest in de Macstore Amsterdam. Een leuke gadget. Ding vloog de winkel uit. Morgen krijgen ze 16gb waarschijnlijk geleverd. Denk dat ik er dan een koop. alleen eeuwig zonde die conflict van Apple met Adobe over Flash. Internetten ermee is nu niet volledig.
Oke thanks, ik zal er de volgende keer op letten!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als het niet regelmatig voorkomt zou ik me niet al te druk maken.
Ik heb ook een screenprotector op mijn iphone en ik moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb. En omdat hij op deze manier erg goed beschermd is tegen krassen, spreekt het mij wel aan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als ik per se op internet zou moeten (wat ik me niet voor kan stellen, red me al mijn hele leven zonder) gebruik ik m'n telefoon wel.
Verder lijkt een screenprotector me niks, bij een touchscreen apparaat.
En als opslag heb ik aan 16 gb genoeg, maar ik gebruik 'm dan ook niet voor films.
Ja, hoe zit dat eigenlijk, met een duosim? Ik heb namelijk begrepen (van meerdere fora) dat je dan maar op 1 apparaat bereikbaar kunt zijn. Lijkt me erg lastig, aangezien ik wel gewoon bereikbaar wil zijn via mijn telefoon.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:57 schreef LuNaTiC het volgende:
@Locusta, ik zou ook een 3G nemen.
Toch wel ff handig om even ergens iets te kunnen doen zonder extra apparaten. Mocht je bij T-Mobile zitten kun je gewoon duosim aanvragen, zodat je op hetzelfde abonnement als je iPhone kunt surfen op je iPad.
Als je je iPhone niet vol krijgt, dan hoef je denk ik sowieso geen 64 GB te nemen. Verder hangt het echt van je eigen gebruik af. Ikzelf ben niet echt een goed voorbeeld omdat ik er van houd zoveel mogelijk van alles bij me te hebben. Dat heb ik met al m'n portable apparaten gehad, ik ga altijd voor de grootste opslag omdat ik het toch wel vol krijg.
(en ja het gaat hard als je gebruik gaat maken van strips, e-books, videolectures... alleen aan strips heb ik al zo'n 25 gig).
Zo is het inderdaad at duidelijker, thanks! Het is namelijk nogal tegenstrijdig, alle verhalen op internet. Op een ander forum zegt weer iemand dat 'ie prima kan bellen op z'n iphone en tegelijkertijd internetten op z'n ipad. Terwijl hier weer mensen zeggen dat het niet kan. Zoals ik het lees, heeft het dus inderdaad te maken met het 3g signaal.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Over die duosim: het is idd dat je met 1 tegelijk op het netwerk actief kan zijn. Maar dat is snel op te lossen. Heb m'n iPhone en iPad beiden gejailbraked (jailbroken?). Met 1 swipe op m'n iPhone haal ik sbsettings tevoorschijn en kan ik met 1 klik 3G uitzetten. Met nog een swipe op m'n iPad doe ik hetzelfde (dwz, (cellular) data aan). Daarna ben je good to go.
In theorie kun je je 3G op je iPhone ook wel aan laten staan en dan de data op je iPad inschakelen, maar ik weet niet helemaal zeker of je dan sms'jes, push etc kan mislopen op je iPhone. Zeker als je wat langduriger op je iPod bezig bent via 3G. In de praktijk ga ik meesal maar in korte periodes via 3G zodat ik weinig mis. Meestal in de bus ofzo. Anders heb je vaak wel wifi tot je beschikking. Bovendien ben ik nog steeds een beetje van de oude school dat ik telefonisch niet per se 24/7 bereikbaar hoef te zijn: dan bellen ze later maar drug
Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Sorry, was een typo... ik twijfel tussen 16gb en 32 gb. Geld is op zich het probleem niet, kan ze allebei betalen. Het is inderdaad, zoals je zelf al zegt, de overweging of ik later geen spijt ga krijgen als ik de 16 gb neem....quote:Over de opslag als laatste: als je twijfelt tussen 2 grootste, kun je beter nu even spijt hebben dat je de grootste/duurste hebt gekocht omdat het wat duurder is, dan dat je later spijt hebt dat je toch een te kleine opslagmogelijkheid hebt gekocht. Dan wordt het toch steeds weer concessies doen of gehannes om je eigen ipad te verkopen en weer een nieuwe te halen. Maar goed, dat is mijn filosofie en die werkt alleen als je het geld er voor hebt (en voor over hebt). Voor mij is het iig nog altijd de goede filosofie geweest iig
Ik als leek zeg van wel. 3G is immers net zoiets als UMTS, een wat snellere GSM verbinding.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:50 schreef capricia het volgende:
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk alleen thuis met wifi, en mijn ouders en beste vrienden hebben ook wifi. Zag dus de zin er niet van in om een 3G te kopen. Geen spijt tot nu toe, maar Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.
Is 3G eigenlijk langzamer? Of is dat niet zo.
Not at all.quote:Of sla ik nou helemaal de plank mis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |