abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85224399
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ál deze apps hebben op de iPad een andere layout dan op de iPhone. Dus perfect werken, prima. Maar het kan dus anders/beter/whatever. Als 't je alleen om de tekst te doen is, moet je 't idd vooral bij een iPhone houden :).
Het gaat mij inderdaad vooral om de tekst, afgezien van flickr natuurlijk (die lijkt mij dan wel wat mooier op de iPad). Soundhound is gewoon om liedjes te zoeken, dat moet vooral goed werken en dat doet het op de iPhone. Bij nieuwsapps als Endgadget, nu.nl, ign en pocketgamer gaat het inderdaad vooral om de tekst. En bij apps als IMDB of Wikiamo is het juist zo verdomd handig dat ik ten alle tijden direct iets kan opzoeken. Die functie verdwijnt een beetje als je je iPad niet overal mee naartoe neemt.
quote:
Geen iPhone app bedoel je.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vind Fry altijd wel prettig om te lezen (of te horen spreken), dus dat is wel een app die ik graag op mijn iPhone zou hebben.
quote:
Wat is er dan in een iPhone 4 wezenlijk anders ten opzichte van een 3G of 3GS waardoor je die conclusie nu trekt?
Het scherm. Dat de batterij anderhalf keer zo lang mee gaat is natuurlijk ook erg lekker, en de verbeterde camera en processor en het uitgebreide werkgeheugen zijn leuk meegenomen, maar niet bepalend voor mij. Het belachelijk scherpe scherm is dat wel. Browsen met Safari wordt er al een stuk prettiger op, maar ebooks lezen is nu echt een bruikbare optie geworden. Op de 3GS vond ik het absoluut niet prettig om langer dan 10, 15 minuten tekst te lezen, maar op de iPhone 4 kan ik gerust een uur lang lezen zonder tranende ogen of tunnelvisie te krijgen.

Ik weet dat een hoop van wat er tijdens de keynote gezegd is over de revolutionaire nieuwe functies van de iPhone 4, maar Stevie loog niet toen hij zei dat het nieuwe scherm zó scherp is dat je geen afzonderlijke pixels meer kunt waarnemen. Ik zie ze met mijn oog 2cm van het scherm af nog steeds niet, terwijl ik tekst dan wel nog gewoon scherp zie.

Daarom houdt vooral de lage pixeldensiteit van de iPad mij tegen, hoewel ik die natuurlijk verder van mijn gezicht zou houden dan de iPhone.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:07:05 #227
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85224528
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

Daarom houdt vooral de lage pixeldensiteit van de iPad mij tegen, hoewel ik die natuurlijk verder van mijn gezicht zou houden dan de iPhone.
dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85224845
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

dus je hebt de keuze uit of als een of andere josti met je telefoon op een rare manier te zitten, of gewoon relaxt met je ipad te zitten zoals je met een normaal boek zit.
Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.

Ik twijfel tussen de volgende keuzes:

1) een iPad kopen, aangezien ik die (voor mijn iPhone) toch al wilde kopen en deze, buiten het lezen van ebooks, veel meer functionaliteit heeft, en die ik ook voor browsen, spelletjes e.d. kan gebruiken. Dat hij precies hetzelfde werkt als mijn iPhone (die naar mijn mening de beste UI heeft), is ook een grote plus.

2) een eReader kopen met eInk, die veel prettiger is voor mijn ogen, lichter is, perfect leesbaar is in direct zonlicht, minder dan de helft van de goedkoopste iPad kost en 10.000 tot 20.000 pagina's op 1 lading kan weergeven. Ook krijg je een leren beschermhoes er gratis bij (niet dat dat een beslissende factor is). Nadeel is dan weer dat de UI van vrijwel elke eReader rampzalig en traag is en dat je er buiten het lezen van eBooks niets mee kunt.
pi_85224869
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
Samenvattend: 3G is interressant als je geen wifi in de buurt hebt.
Zeg ik het zo goed?
En alleen als je je ipad vaak mee naar buiten denkt te gaan nemen (denk ook aan het formaat, en de alternatieven die makkelijker mee te nemen zijn zoals een iphone).
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85225663
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. De iPhone 4 heb ik al, en als ik ebooks lees, zit ik niet anders dan elk ander persoon die smst, internet gebruikt of zijn iPod bedient op zijn iPhone. Als jij iedereen die met een iPhone in z'n hand eruit vindt zien als een josti, zegt dat meer over jou dan over mij.

Ik twijfel tussen de volgende keuzes:

1) een iPad kopen, aangezien ik die (voor mijn iPhone) toch al wilde kopen en deze, buiten het lezen van ebooks, veel meer functionaliteit heeft, en die ik ook voor browsen, spelletjes e.d. kan gebruiken. Dat hij precies hetzelfde werkt als mijn iPhone (die naar mijn mening de beste UI heeft), is ook een grote plus.

2) een eReader kopen met eInk, die veel prettiger is voor mijn ogen, lichter is, perfect leesbaar is in direct zonlicht, minder dan de helft van de goedkoopste iPad kost en 10.000 tot 20.000 pagina's op 1 lading kan weergeven. Ook krijg je een leren beschermhoes er gratis bij (niet dat dat een beslissende factor is). Nadeel is dan weer dat de UI van vrijwel elke eReader rampzalig en traag is en dat je er buiten het lezen van eBooks niets mee kunt.
Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_85229419
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik gewoon een Kindle kopen voor ¤ 150, dat is het beste als je echt veel eBooks gaat lezen.
Ik dacht dat de Kindle veel duurder was. Voor 150 euro is die wel heel interessant. Maar kun je met de Kindle niet alleen ebooks lezen die je bij amazon koopt? Of ook andere formaten die al op je computer staan? In dat laatste geval wordt dat wel heel aantrekkelijk namelijk.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:43 #232
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85238201
Vanaf de iPad, dit bericht
Ik vind het een geweldig ding!!!
Alles werkt intuïtief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:28:07 #233
215 misterDre
Paint it black!
pi_85239776
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Alles werkt intuïtief en het toetsenbord is ook heel goed. Alleen ik moet even, de tijd nemen om mijn. Foto,'s allemaal te synchroniseren. ...
Tof! ^O^

Veel plezier ermee :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:22:14 #234
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85242549
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef Oxymoron het volgende:
Een berichtje waar ik in ieder geval oprecht blij van kan worden :)

Dat met die fotos en muziek had ik ook. Ik wilde er direct mee spelen en alles uitproberen, maar die bestanden er opzetten dat duurt dus wel even..
Overal verstand van.
pi_85246830
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ja, zal ik het doen :o :')
Nee, dit (bedrag) is echt de max. :%
Ik heb dus wel de 64 wifi genomen, had zelf eigenlijk ook de 32 wifi gewild, maar die was er niet en deze dus wel.

En aangezien ik hem gelijk wilde hebben heb ik dus de 64 gekregen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:37:17 #236
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85248573
Ik vind de woordaanvuller/spellingschecker ook heel handig!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:53:43 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85249178
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Maakt ie ook THE van the? Dat vind ik op mijn iPhone zo rete-irritant :') .
Maar ik heb gewikt, gewogen en besloten. Eind deze maand ( (8> ) schaf ik er een aan. En dan ook maar meteen goed in 64-versie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85249263
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Oxymoron het volgende:
Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:56:00 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85249295
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

Da's een van de allereerste dingen die ik op iPhone en iPad heb uitgezet. De zogenaamde 'tijdswinst' weegt echt niet op tegen de frustratie van alweer een foute 'correctie'.
Dat is natuurlijk ook nog altijd een optie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85252735
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Same here :Y
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:41:25 #241
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85273003
Na een korte nacht slaap, kan ik wel zeggen dat de ipad het ook echt is voor mij. :D

Frypaper vind ik gaaf, en nog een app over reptielen die ik gekocht heb. En ook Papers heb ik nu.
Mijn foto's staan erop, mijn muziek ook.
K ksn niet wachten tot ik, de autisme app kan gaan testen!!!! :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:16:26 #242
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_85281509
hoe heet die app met die reptielen?
Look who's back in the wrong place at the right time
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:24:30 #243
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85281672
Pocket book reptiles
Het erge jammere eraan is, dat er geen foto's bijstaan, maar voor 80ct heb ik wel veel info bij de hand. Maar de volgende keer denk ik, dat ik m niet zou nemen. Ik vind het leuk, maar meer ookniet.
T was net mijn eerste app. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:23:28 #244
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85284230
hm.

prepaidkaartje gehaald. Geactiveerd, opgewaardeerd, en ik kreeg een sms dat ik 30 dagen gratis kan internetten.

Kaartje verknipt, in m'n ipad gedaan, en daarin wordt deze herkend. Beltegoed opgevraagd, dat was iets van 29,75 euro. Vervolgens open ik Safari en krijg ik de melding dat ik geen data-dienst heb ingesteld. Blijkbaar moest ik toch die internet blox eerst activeren. Dus dat doe ik, maar dan kost het me wel 9,50 euro ineens. Waar is dan die gratis maand gebleven?

Vervolgens de sim weer in m'n (ouwe) gsm gedaan, daar nog eens de sms gecheckt. Ja het staat er toch echt.
En volgens myvodafone is m'n blox nu geactiveerd. Maar toch krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb op een dataservice.

edit: ah, gevonden. bij de APN instellingen moet je live.vodafone.com gebruiken, ik had er .nl gezet :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Tokus op 14-08-2010 18:34:11 ]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:16:06 #245
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85285471
Tokus, ik had ook moeite met het instellen van mijn internet (ik heb een vodafone abbonement).
Toen heeft mijn leiding gebeld naar vodafone, waar we aardig werden geholpen, en ik moest ook de apn instellingen invullen. Maar daarover stond niks in de simkaart brief of ipad manual.
Zonder bellen had ik als n00b het nooit geweten, en had ik nog offline gezeten! ;)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:24:17 #246
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85285733
Onderschrift en signature aangepast ;)
pi_85288665
Ben nog niet echt overtuigd om de iPad te kopen. 499 euries is toch net iets te veel tov wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Verwachten jullie nog dat de prijs gaat zakken?
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_85288878
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef webbyplus het volgende:
Ben nog niet echt overtuigd om de iPad te kopen. 499 euries is toch net iets te veel tov wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Verwachten jullie nog dat de prijs gaat zakken?
Ik zou er niet van uit gaan. Apple is niet zo happig op prijsverlagingen, zie het dan ook niet gebeuren. Wellicht volgend jaar als er een nieuw model uitkomt dat APR's korting geven op de oude iPad.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 augustus 2010 @ 02:05:40 #249
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85335317
Ik zie in de iBooks store alleen gratis boeken. Staan daar geen recente boeken in waar je wel voor moet betalen?
pi_85335591
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 02:05 schreef Tokus het volgende:
Ik zie in de iBooks store alleen gratis boeken. Staan daar geen recente boeken in waar je wel voor moet betalen?
Nee, vooralsnog zijn enkel boeken uit Project Gutenberg beschikbaar. Gratis boeken waarvan het auteursrecht is verschenen. Het is onduidelijk wanneer er betaalde boeken komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')