abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:12:40 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_84729959
Wat vinden jullie nou van een minderheidskabinet?

In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.

Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.

Beste PVVer, voelt u zich niet genaaid?
Laffe huichelaar
pi_84730042
Nee.
Een minderheidskabinet is in mijn optiek de meest democratische vorm van regeren. Hierdoor heeft het parlement altijd het laatste woord. Linksom of rechtsom.
Ik voel mij dus niet genaaid. Sterker nog, ik ben er blij mee.
Stress is voor idioten.
pi_84730044
Iedereen heeft nu reden, zich genaaid te voelen. Behalve de PVV'er.

CDA- en VVD-achterban: principes verkwanseld
PvdA-achterban: regeringsdeelname verknald door Cohen
SP-achterban: straal genegeerd
CU-achterban: geen enkele beloning voor jarenlang loyaliteit aan Balkenende

PVV-achterban: tokkies gaan gewoon door met populistisch lawaai maken vanuit de kamer.

Zie ook dit stukkie, met daarin een treffend citaat van L_V, die hieronder ook meepraat: http://frontpage.fok.nl/c(...)stitutiekabinet.html

[ Bericht 51% gewijzigd door DriekOplopers op 01-08-2010 13:01:54 ]
pi_84730047
Wat een ontzettende bullshit.
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
In feite wordt de PVV buitenspel gezet door het CDA, okay, een kabinet met de VVD is te overwegen, maar Wilders mag er niet in. Gedoogsteun wordt nog net gedoogd. De PVV heeft nu veel minder invloed als wanneer ze wel écht mee mochten doen, en Wilders kan zijn regeringsambities niet waarmaken.
Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).
quote:
Daarbij komt nog, dat door de partij die zijn mond zo vol had van kiezersbedrog, het kabinet nu slechts 1/3de van de Nederlanders vertegenwoordigd, en de grootste verliezer (het CDA werd haast gehalveerd) er wel inzit, en de grootste winnaar niet.
Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.
quote:
Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:31:48 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84730165
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat een ontzettende bullshit.
[..]

Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren. Met deze 'krappe' meerderheid is de macht juist ontzettend groot, zonder dat ie z'n mond hoeft te houden over de kopvoddentax (wat lekker ligt bij de achterban, die raakt ie dus ondanks deelname niet kwijt).
[..]

Discussie is al tig keer geweest en slaat nergers op. Het CDA representeert nog steeds evenveel kiezers als GL en D66 bij elkaar, geen idee waarom zij dan opeens recht hebben om te regereg.
[..]

Nee natuurlijk niet, dat zou je je pas voelen bij Paars-plus. Een one-issue partij realiseert z'n one-issue, namelijk strengere immigratie, zonder al te veel risico. Het alternatief was vreselijk, laat de taart maar komen.
Wat Pietje zegt dus....

Verder is Wilders blijkbaar oprechter in zijn streven Nederland te redden dan ik dacht, want door dit minderheidskabinet te steunen voorkomt hij dat er een links kabinet aan de macht komt.

Als het Wilders enkel om de macht en het rellen te doen was zou hij juist een Links kabinet moeten hebben (+ VVD), waar hij vanuit de oppositie veel commentaar op kon leveren. Zeker de VVD kan hij dan helemaal afbranden.

Maar hij kiest voor hetgeen het beste is voor Nederland. Niet uit eigenbelang dus.
The End Times are wild
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:54:10 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84730402
De PVV aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmartkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.

Alleen daarom al mag dit Kabinet er komen. Ik kijk uit naar de gefrustreerde topics van PVV stemmers de komende maanden op dit forum...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84730497
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:

Met de verschillen, de felheid richting Islam en 't ontbreken van capabele ministers wist iedere PVVstemmer diep in z'n hart dat meeregeren nooit haalbaar was. Zijn ambities hoeven ook niet waargemaakt te worden, als z'n partijprogramma maar verwezenlijkt wordt. En dat gaat gebeuren.
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...

en vervolgens beweer je dat het 'nut' van PVV-steun aan een minderheidskabinet van andere partijen zou zijn dat 'hun' programma verwezenlijkt gaatworden nu ....

eventjes een realiteitscheck: alhoewel het regeerakkoord nog niet bekend is, durf ik er nu al geld op in te zetten dat er vrijwel geen enkel programma-punt van de PVV in zal staan als 'te verwezenlijken'...

het programma dat vooral verwezenlijkt zal worden zal dat van de VVD zijn en dus lijkt het me heel goed af te vragen of niet een PVV-stem gewoon een direkte, edoch ietwat strategische VVD-stem zal blijken te zijn (nl. een stem die 'voorkomt' dat de VVD eventueel een paarse coalitie aan zou gaan) ... ook op een hoop 'onpopulaire' punten van de VVD, die de PVV juist niet wilde uitvoeren (aanpak AOW, extra bestedingen in de zorg)..

qua financieel beleid wordt waarschijnlijk gewoon het VVD-programma uitgevoerd met alle bezuinigingen die zij voorstellen maar zonderverderveel inmengen van de PVV, en die hebben ook als dat regeerakkoord eenmaal getekend is geen enkel verder 'recht van inspraak'...
sterker nog, mocht het kabinet bv twee jaar uithouden,en overtwee jaarde economische situatie veranderen kunnen de VVD en CDA makkelijk het regeerakkoord 'aanpassen' uit 'noodzaak' via hun bestuurders en ministers ... maar mocht de PVV zich op wat voor moment niet meeraan datregeerakkoord gebonden voelen, krijgen die makkelijk de 'zwarte piet' toegespeeld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84730531
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:20 schreef Roerkoning het volgende:
Een minderheidskabinet is in mijn optiek de meest democratische vorm van regeren. Hierdoor heeft het parlement altijd het laatste woord. Linksom of rechtsom.
Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.
pi_84730723
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:01 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Mee eens, alleen wat we nu gaan krijgen is helemaal geen minderheidskabinet. Wilders gaat zijn handtekening zetten onder een regeerakkoord, en daarmee is het in feite een gewoon kabinet geworden waar de PVV wel deel van uit maakt maar geen ministers levert.
Dat is nog maar de vraag, denk ik.
Het regeer accoord moet nog over onderhandeld worden en gezien de verschillen tussen de partijen, zal het vermoedelijk een hoofdlijnen accoord worden.
Verder is de PVV natuurlijk vrij om het kabinet al dan niet te steunen.
Stress is voor idioten.
pi_84730752
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:59 schreef RM-rf het volgende:
er staat een hele vreemde paradox in deze ene zin ..... enerzijds noem je het eigen partijprogramma 'onrealistisch' en beweer je datook de eigen kiezers wisten dat het niet verwezenlijkt zou worden...

en vervolgens beweer je dat het 'nut' van PVV-steun aan een minderheidskabinet van andere partijen zou zijn dat 'hun' programma verwezenlijkt gaatworden nu ....

eventjes een realiteitscheck: alhoewel het regeerakkoord nog niet bekend is, durf ik er nu al geld op in te zetten dat er vrijwel geen enkel programma-punt van de PVV in zal staan als 'te verwezenlijken'...
Scherp :P. De 'extreme' punten (de kopvoddentax) zijn zo extreem dat geen enkele regering 't ooit gaat verwezenlijken. De mildere vorm van deze punten, een strengere immigratie, een stop uit moslimslanden, strenge inburgering, geen uitkering in de eerste x jaar, etc etc. kunnen wel verwezenlijkt worden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_84732512
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat Pietje zegt dus....

Verder is Wilders blijkbaar oprechter in zijn streven Nederland te redden dan ik dacht, want door dit minderheidskabinet te steunen voorkomt hij dat er een links kabinet aan de macht komt.

Als het Wilders enkel om de macht en het rellen te doen was zou hij juist een Links kabinet moeten hebben (+ VVD), waar hij vanuit de oppositie veel commentaar op kon leveren. Zeker de VVD kan hij dan helemaal afbranden.

Maar hij kiest voor hetgeen het beste is voor Nederland. Niet uit eigenbelang dus.
Als er toch iets uit eigenbelang is, dan is het dit wel.
Het mooiste was geweest als de PVV daadwerkelijk zou moeten regeren en dan zouden ze diep door de mand zakken.
Nu kunnen ze zelfs daar de verantwoordelijkheid weghouden.
Het enige dat ze nu zullen doen is veel te veel dingen eisen en maar blijven klagen, want zo gaat dat:
Hou de PVV nu te vriend, anders is je kabinet weg.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:29:21 #12
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84732536
Wat zouden Henk en Ingrid ervan vinden?!
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:34:28 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_84732677
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:29 schreef Amnistia het volgende:
Wat zouden Henk en Ingrid ervan vinden?!
Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.
pi_84733101
Wel ideaal voor Geert: meepraten zonder echt verantwoordelijk te dragen. Hij kan gewoon alles blokkeren wat 'm niet rechts genoeg is (zal ook niet altijd lukken om een andere meerheid te vinden in de Kamer) en als hij goed staat in de peilingen, kan ie in feite de boel laten klappen ondanks eventuele toezeggingen. Dat zal 'm niet in dank worden afgenomen door CDA en VVD, maar af en toe heeft ie 't zo hoog in de bol dat ik het niet uitsluit. :P
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_84733106
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De PVV aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmartkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.

Alleen daarom al mag dit Kabinet er komen. Ik kijk uit naar de gefrustreerde topics van PVV stemmers de komende maanden op dit forum...
Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:51:32 #16
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84733165
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die vinden het nu nog prachtig. Op het moment dat door bezuinigingen de muziekschool, de voetbalclub en de bibliotheek verdwijnen en hun kinderen geen sociaal leven meer hebben, minder.
Nouja ik kom er eerlijk voor uit dat ik PVV gestemd heb omdat ik het met meer punten eens ben dan wat de andere circus partijen hebben.
Nu moet hij het alleen nog waarmaken maar dat moet ik eerst nog zien.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:56:59 #17
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_84733304
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen pro PVV'er, ben zelf ook niet Anti PVV maar wat mij wel opvalt is dat mensen die tegen PVV'ers zijn niet echt goed tegen hun verlies kunnen. Eerst hoorde je ze niet, de Anti PVV'er, immers Geert zou toch geen stemmen krijgen. Nu dat dus wel zo is is heel 'links' in paniek. Kijk voor de gein dit forum eens na, allemaal bange linksche mensen. Nu vind ik dat iedereen zijn mening moet kunnen uitten maar het valt wel heel erg op, men laat zich kennen.
Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook! :Y
pi_84733348
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kletskoek. L_V heeft van A tot Z gelijk, en dat mag 'ie zeggen ook! :Y
Geef je hem nu gedoogsteun ? :)

L_V heeft zeker gelijk,............. als je hetzelfde denkt als hem. Gelukkig doe ik dat niet.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:59:18 #19
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_84733361
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geef je hem nu gedoogsteun ? :)

:Y
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:01:19 #20
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733413
Een topic voor de PVV'ers.... Die zijn er toch al zat? :? Of is dit weer een uitlokking tot het bashen zoals gewoonlijk? Vreemd....

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:12 schreef timmmmm het volgende:
Wat vinden jullie nou van een minderheidskabinet?

Nee. Het is nog altijd beter dan dat de PVV er helemaal niet bij betrokken is en in de oppositie gaat zitten. Het gaat heel spannend worden de komende tijd, want er zal genoeg niet in het regeerakkoord zitten, en er zullen onderwerpen passeren waarbij de PVV de regerende partijen mee om de oren kan slaan of zelfs zijn gedoog kan intrekken. Politiek blijft een spel. Ik denk juist dat de PVV hier nog meer uit kan halen dan helemaal niet mee doen en vanaf de zijlijn schreeuwen zoals de SP destijds deed. Je zag dat de populariteit van die partij enorm is geslonken tijdens de laatste verkiezingen. Al was het alleen al om het gerommel binnen die partij met Agnes Kant, kleuterjuf eerste klas.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:02:51 #21
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733453
quote:

[..]

Inderdaad. Héél typisch, en dit soort topics steken ineens de kop op. Ik voel duidelijk lichte paniek hier op fok.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:06:25 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733545
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.

Voorlopig is dit het beste :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_84733587
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Het voelt voor mij niet aan alsof de PVV buitenspel gezet wordt door het cda. Het CDA kan gewoon nog niet in een kabinet stappen met de pvv, dat vergt tijd en moed. +. Daarom heeft men gekozen voor gedoogsteun, dat kan heel goed uitpakken als iedereen elkaar vertrouwt.

Precies, alleen in 'bepaalde kringen' ziet men dit anders en is men in paniek.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:16 #24
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84733596
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

Over vier jaar blijkt dat dit het beste naoorloogse kabinet is geweest. Mark my words.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:36 #25
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733602
Ik mis nog de 1933 vergelijkingen, waar blijven die nou? :?
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:10:08 #26
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733645
Geert lijkt er anders ook zeer content mee:

http://www.twitter.com/geertwilderspvv

Echt ontzettend bedankt Job! Omdat jij een middenkabinet blokkeerde kan nu een rechtse politieke samenwerking ontstaan! Geweldig gedaan! 12:34 AM Jul 31st via Twitter for BlackBerry®
Scheer je weg!
pi_84733660
maar vinden jullie een minderheidskabinet terwijl nog niet grondig gekeken is naar een meerderheids kabinet wel ok en geen "kiezersbedrog"?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:11:19 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733675
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Over vier jaar blijkt dat dit het beste naoorloogse kabinet is geweest. Mark my words.
Het woord oorlog en pvv in een zin? Dom dom dom dom. Je weet welke gevoelens dat bij bepaalde mensen oproept he :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:12:25 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733713
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

Echt ontzettend bedankt Job! Omdat jij een middenkabinet blokkeerde kan nu een rechtse politieke samenwerking ontstaan! Geweldig gedaan! 12:34 AM Jul 31st via Twitter for BlackBerry®
Eigenlijk vind ik dat Geert zelf een lekkere taart moet gaan maken voor Job, en dat persoonlijk bij hem moet bezorgen. Cohen heeft immers Wilders aan een prachtig kabinet geholpen :)

Ontzettend bedankt Job!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:12:27 #30
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733714
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het woord oorlog en pvv in een zin? Dom dom dom dom. Je weet welke gevoelens dat oproept he :P
Laat die Hess Hossellied filmpjes maar weer komen idd :')
Scheer je weg!
pi_84733722
quote:

Ach, zo zie je maar,...de PvdA creeert een situatie waar ze zelf niet blij mee zijn en hun stemmers kunnen er niet mee omgaan.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:13:12 #32
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733729
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat Geert zelf een lekkere taart moet gaan maken voor Job, en dat persoonlijk bij hem moet bezorgen. Cohen heeft immers Wilders aan een prachtig kabinet geholpen :)

Ontzettend bedankt Job!
Ik denk eerder dat Job een kopje thee op prijs stelt. :9
Scheer je weg!
pi_84733743
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ik mis nog de 1933 vergelijkingen, waar blijven die nou? :?
Hadden we in 1933 ook een minderheidsregering die gedoogsteun kreeg?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:15:35 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733793
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wel een zelfbenoemend Duitse premier die oorspronkelijk uit Oostenrijk kwam. Die meneer die ik nu bedoel schijnt erg veel op Wilders te lijken. Dat wilders kapitalistisch en juist anti socialistisch is schijnt er niet toe te doen. En dan dat hij pro Amerika en Israel laat ik dan maar buiten beschouwing.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:16:11 #35
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733811
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op de vergelijkingen met de opkomst van de NSDAP en de PVV :+
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:16:26 #36
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84733819
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:10 schreef oompaloompa het volgende:
maar vinden jullie een minderheidskabinet terwijl nog niet grondig gekeken is naar een meerderheids kabinet wel ok en geen "kiezersbedrog"?
Who cares. Dit levert een kabinet op dat stabiel lijkt (partijen hebben elkaar nodig), en dat op hoofdpunten overeenstemming heeft. Er is geen enkele andere coalitie te vormen op dit moment die dat beter zou doen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:18:11 #37
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84733867
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies, alleen in 'bepaalde kringen' ziet men dit anders en is men in paniek.
Je hebt in elk geval het sociale inlevingsvermogen van een PVV'er. Er is geen paniek onder "links" hier, vooral cynisme.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:18:38 #38
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84733883
quote:
Kiezer hoopt op kabinet AMSTERDAM - De Nederlandse kiezer hoopt in meerderheid (59%) dat de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA tot een nieuw kabinet zullen leiden. Die meerderheid komt vooral van rechts. PvdA- en GroenLinks-stemmers zijn in groten getale (85%) tegen een dergelijke uitkomst.

Dat blijkt uit een wekelijkse peiling van Maurice de Hond. In die peiling is de PVV van Geert Wilders in populariteit iets gedaald. Een week lang praten over een minderheidskabinet met gedoogsteun 'kostte' de PVV virtueel twee zetels. In de peiling zijn CDA, VVD en PVV samen nog steeds goed voor 76 zetels, omdat CDA en VVD een zeteltje wonnen.

Een ruime meerderheid van de kiezers wil dus dat het nu tot een kabinet komt. Van de VVD-stemmers en PVV is dat nagenoeg iedereen, van de CDA-kiezers is 78% hoopvol. Ter linkerzijde is het enthousiasme beduidend minder. Onder SP-kiezers (31%) en D66 (32%) zijn nog wel wat voorstanders te vinden, PvdA-kiezers (16% vóór) en GroenLinks-stemmers (12% vóór) zijn uitgesproken anti.

De PVV zou volgens een meerderheid moeten vasthouden aan haar verkiezingspunten over de uitkeringen (geen geld naar buitenland, behalve de AOW) en de zorg (géén verhoging eigen risico), maar zou in de onderhandelingen haar standpunten over de publieke omroep (terugbrengen naar één net), etnische registratie en klimaatbeleid (beter: géén klimaatbeleid) mogen opofferen.
Het heet toch volksvertegenwoordiging te zijn. Waar luistert een partij dan naar. De elite, geldschietende, leden (minderheid van de kiezers) of naar het volk wat op ze heeft gestemd?
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84733915
Gillette_M5: jij verwijt de SP niet meedoen en vanaf de zijlijn schreeuwen. De grap is dat Wilders door deze constructie precies dát kan blijven doen, want hij heeft geen enkele werkelijke verantwoordelijkheid. Hij heeft geen ministers, hoeft niet na te denken of hij zelf ik de kamer blijft of in de regering gaat, en hoeft ook geen rekening te houden met eenheid van kabinetsbeleid en kan dus alles blijven roepen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:20:02 #40
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733922
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je hebt in elk geval het sociale inlevingsvermogen van een PVV'er. Er is geen paniek onder "links" hier, vooral cynisme.
Ah, dat heet nu ineens 'cynisme', goh... :')

Maar goed....

Verklaring PVV, VVD, CDA

De drie partijen VVD, PVV en CDA verschillen van mening over aard en karakter van de islam. De scheidslijn zit hem in het karakteriseren van de islam als óf religie óf (politieke) ideologie.

Partijen accepteren elkaars verschil van inzicht hierover en zullen hier ook op grond van hun eigen opvattingen naar handelen.

Er is echter veel wat partijen bindt: het sterker, veiliger en welvarender maken van Nederland is daarbij het gemeenschappelijke doel en uitgangspunt.

Daarom is – met acceptatie van elkaars verschillen van mening en het volledig aan elkaar gunnen van de vrijheid van meningsuiting over bestaande verschillen van inzicht – overeengekomen dat de PVV het nader te onderhandelen regeerakkoord op onderdelen zal steunen vanuit een gedoogpositie. VVD en CDA zullen van hun kant in het overeen te komen gedoogakkoord wensen van de PVV honoreren.

In zo’n gedoogakkoord zullen in ieder geval de afspraken moeten staan over de invulling van de maatregelen van de bezuinigingen en harde afspraken over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg waarbij duidelijk is dat voor de PVV de bereidheid tot het steunen van bezuinigingen gekoppeld is aan de inhoud van de te maken afspraken op het gebied van immigratie, integratie en asiel, veiligheid en ouderenzorg.

Mark Rutte
Geert Wilders
Maxime Verhagen

Den Haag, 30 juli 2010

M.a.w. Wilders kan zijn stokpaardje de islam voorlopig wel vergeten. :N
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:21:30 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84733971
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:18 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Het heet toch volksvertegenwoordiging te zijn. Waar luistert een partij dan naar. De elite, geldschietende, leden (minderheid van de kiezers) of naar het volk wat op ze heeft gestemd?
59 procent wil een rechts kabinet????? :o :o :o !! Ik dacht dat het een minderheid was die zo'n rechts kabinet prefereerde. Maar er is al een zeer ruime meerderheid??? Op deze manier ga ik de 1e kamer verkiezingen met veel vertrouwen tegemoet.
pi_84733984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Met mijn sociale inlevingsvermogen is niets mis hoor, die is juist heel goed. Vandaar dat ik ook heel veel profiteurs zie.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

59 procent wil een rechts kabinet????? :o :o :o !! Ik dacht dat het een minderheid was die zo'n rechts kabinet prefereerde. Maar er is al een zeer ruime meerderheid??? Op deze manier ga ik de 1e kamer verkiezingen met veel vertrouwen tegemoet.
Ja uh....maar uh......DIE CIJFERS KLOPPEN NIET!
:P
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:22:07 #43
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84733998
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:19 schreef Loohcs het volgende:
Gillette_M5: jij verwijt de SP niet meedoen en vanaf de zijkant roepen. De grap is dat Wilders door deze constructie precies dát kan blijven doen, want hij heeft geen enkele werkelijke verantwoordelijkheid. Hij heeft geen ministers, hoeft niet na te denken of hij zelf ik de kamer blijft of in de regering gaat, en hoeft ook geen rekening te houden met eenheid van kabinetsbeleid en kan dus alles blijven roepen.
Verschil is dat de PVV korter bestaat en sneller naar een punt toewerkt. Bij de SP kwakkelt het al jaren door, en bereiken ze het tegenovergestelde. Ze doen teveel concessies op het gebied van immigratie, islam, sociale zekerheid, ga zo maar door. Het is echt een partij geworden met knikkende knietjes.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:22:30 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84734011
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:19 schreef Loohcs het volgende:
Gillette_M5: jij verwijt de SP niet meedoen en vanaf de zijlijn schreeuwen. De grap is dat Wilders door deze constructie precies dát kan blijven doen, want hij heeft geen enkele werkelijke verantwoordelijkheid. Hij heeft geen ministers, hoeft niet na te denken of hij zelf ik de kamer blijft of in de regering gaat, en hoeft ook geen rekening te houden met eenheid van kabinetsbeleid en kan dus alles blijven roepen.
Schij uit. Die man wordt op de achtergrond ook betrokken bij het kabinet. Beslissingen zullen altijd via hem gaan, hij heeft tenslotte the keys.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:23:31 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84734045
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Verschil is dat de PVV korter bestaat en sneller naar een punt toewerkt. Bij de SP kwakkelt het al jaren door, en bereiken ze het tegenovergestelde. Ze doen teveel concessies op het gebied van immigratie, islam, sociale zekerheid, ga zo maar door. Het is echt een partij geworden met knikkende knietjes.
De PVV of SP?
pi_84734122
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Schij uit. Die man wordt op de achtergrond ook betrokken bij het kabinet. Beslissingen zullen altijd via hem gaan, hij heeft tenslotte the keys.
Dat is precies het punt. Hij kan pronken met wat 'm bevalt en schreeuwen van de zijlijn bij de dingen die 'm niet bevallen, omdat hij (en z'n partij) niet in de regering zit(ten).
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:26:44 #47
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84734139
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De PVV of SP?
LE-ZEN :') Heb het over de SP.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:27:38 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84734170
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

LE-ZEN :') Heb het over de SP.
Maar je had het over de Islam en immigratie. Dat zijn geen SP punten hoor :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:30:30 #49
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84734267
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar je had het over de Islam en immigratie. Dat zijn geen SP punten hoor :')
Nee, dat zeg ik ook juist, ze doen naar mijn idee teveel concessies met de islam. |:(
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:32:26 #50
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84734320
Hij zal toch verantwoording moeten nemen voor de ondertekende punten van gedoogsteun.
En hoe je het ook bekijkt, hij neemt de verantwoording binnen de mogelijkheden die hem worden geboden.
Snooker is top!!!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:33:22 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84734346
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:30 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook juist, ze doen naar mijn idee teveel concessies met de islam. |:(
Het is een socialistische Partij he :P
pi_84734389
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:30 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Concessies naar de vrijheid van religie zul je bedoelen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:36:56 #53
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84734453
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:34 schreef tsijben het volgende:

[..]

Concessies naar de vrijheid van religie zul je bedoelen.
Concessies naar apartheid en vrouwenonderdrukking bedoel je.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:37:03 #54
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84734457
"Vrijheid van godsdienst" staat bij de islam haaks op "gelijkheidsbeginsel".
Snooker is top!!!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:38:02 #55
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84734491
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef sunny16947 het volgende:
"Vrijheid van godsdienst" staat bij de islam haaks op "gelijkheidsbeginsel".
Dat dus.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:52:03 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84734984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:36 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Concessies naar apartheid en vrouwenonderdrukking bedoel je.
Want elke moslim onderdrukt vrouwen, en geen enkele christen doet dat natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84735226
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:20 schreef Roerkoning het volgende:
Nee.
Ik voel mij dus niet genaaid. Sterker nog, ik ben er blij mee.
_O-

Typische PVV-reactie, ik verbloem mijn onwetendheid maar met gelul over de meest democratische oplossing. Kom op zeg. Een gedoogkabinet is gewoon een farce met je gelul over 'meest democratisch'. Laten we anders helemaal geen kabinet meer vormen en gewoon een Kamerbreed regeerakkoord maken. Dat is pas echt democratisch, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84735330
quote:

[..]

Weet niet, maar wij voeren al heel lang een verbale strijd tegen Wilders. Daar hebben de verkiezingen niets mee van doen. Overigens zijn de linkse mensen niet degenen die bang zijn, dat zijn overduidelijk Henk en Ingrid die met knikkende knieen een hoofddoek voorbij zien lopen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:08:42 #59
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84735504
Gek dat veel mensen zeggen dat ze zoo tegen de pvv zijn terwijl het wel de grootste winnaar was.
Van 0 naar 22 (als ik het goed heb)
Dan moet er toch een flink aantal mensen het vakje wilders rood gekleurd hebben.

Het word toch wel een rechts kabinet en let maar op.. wilder komt erin te zitten.
pi_84735595
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:08 schreef Amnistia het volgende:
Gek dat veel mensen zeggen dat ze zoo tegen de pvv zijn terwijl het wel de grootste winnaar was.
Dan moet er toch een flink aantal mensen het vakje wilders rood gekleurd hebben.

Het word toch wel een rechts kabinet en let maar op.. wilder komt erin te zitten.
PVV ging van 9 naar 24. Is idd een flink aantal, maar dat betekent niet dat de PVV mee moet regeren. Het gaat er nog altijd om wie de meeste stemmen heeft gekregen en dat waren de VVD en de PvdA.
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 14:13:08 #61
230491 Zith
pls tip
pi_84735634
quote:
De laatste 4 jaar in coma gelegen? :D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:14:03 #62
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84735667
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

PVV ging van 9 naar 24. Is idd een flink aantal, maar dat betekent niet dat de PVV mee moet regeren. Het gaat er nog altijd om wie de meeste stemmen heeft gekregen en dat waren de VVD en de PvdA.
Ben ik het wel mee eens, maar de VVD wil niet in Paars kabinet, de PvdA niet in een middenkabinet. Wat blijft er dan over? De PvdA en de SP -> PvdA wil niet met de SP. Er blijft dan nog heel weinig over..
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:14:18 #63
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84735678
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:13 schreef Zith het volgende:

[..]

De laatste 4 jaar in coma gelegen? :D
nee heb World of warcraft gespeeld :')
pi_84735685
quote:

pvv stemmers die niet weten dat de pvv al in de tweede kamer zat
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:15:30 #65
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84735726
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

pvv stemmers die niet weten dat de pvv al in de tweede kamer zat
Ojee, nou heb jij weer munitie natuurlijk. Opvallend dat je je alleen opwerpt als een ander een beetje onoplettend is. Troll.
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:16:51 #66
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84735776
En PVV als 3e partij. Dan zouden die dus een kabinet moeten vormen en samen een gulden middenweg moeten vinden. Maar de PvdA is in deze een dwarsligger. Dus komt nummer 4 om de hoek kijken en dat is CDA.
Snooker is top!!!
pi_84735848
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:15 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ojee, nou heb jij weer munitie natuurlijk. Opvallend dat je je alleen opwerpt als een ander een beetje onoplettend is. Troll.
Ik stelde een pagina geleden nog een hele normale vraag? Beetje biased blik Gillette! (zou ook meteen je stemgedrag verklaren)
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:20:36 #68
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84735899
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:18 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik stelde een pagina geleden nog een hele normale vraag? Beetje biased blik Gillette! (zou ook meteen je stemgedrag verklaren)
Gokje... jij hebt zeker op VVD gestemd..
pi_84735979
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, maar de VVD wil niet in Paars kabinet, de PvdA niet in een middenkabinet. Wat blijft er dan over? De PvdA en de SP -> PvdA wil niet met de SP. Er blijft dan nog heel weinig over..
Klopt. Bedoelde alleen te zeggen dat de PVV niet per se in een kabinet moest zitten enkel omdat ze de grootste sprong heeft gemaakt.
pi_84736032
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:20 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Gokje... jij hebt zeker op VVD gestemd..
natuurlijk niet, ik word niet echt blij van de pvv en Rutte heeft genoeg geflirt met Wilders om me te realiseren dat de vvd niet meer de liberale partij is die ze ooit pretendeerden te zijn.

Alhoewel ik toe moet geven dat tot een aantal weken geleden ik nog steeds verwachtte dat Rutte expres zo "open" was richting de pvv om Wilders buiten spel te zetten.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:25:05 #71
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84736049
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Bedoelde alleen te zeggen dat de PVV niet per se in een kabinet moest zitten enkel omdat ze de grootste sprong heeft gemaakt.
Persoonlijk beetje krom dan.. democratisch land en nederlanders mogen kiezen wie er in het kabinet moeten komen.
Maar omdat er weer een paar mensen dwarsliggen word de stem van de nederlander weer niet gehoord.
pi_84736093
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:25 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Persoonlijk beetje krom dan.. democratisch land en nederlanders mogen kiezen wie er in het kabinet moeten komen.
Maar omdat er weer een paar mensen dwarsliggen word de stem van de nederlander weer niet gehoord.
als de pvv 76 zetels had en dus de mening van de meerderheid van het volk vertegenwoordigde waren ze meteen gehoord.
pi_84736110
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:25 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Ga je aub effe in politiek verdiepen en kom dan terug.
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:29:49 #74
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84736238
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga je aub effe in politiek verdiepen en kom dan terug.
jij bent een linksmensch.. ga eens weg uit dit topic..
pi_84736339
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:29 schreef Amnistia het volgende:

[..]

jij bent een linksmensch.. ga eens weg uit dit topic..
want je zou maar eens wat kennis op doen, iew~!
pi_84738355
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O-

Typische PVV-reactie, ik verbloem mijn onwetendheid maar met gelul over de meest democratische oplossing. Kom op zeg. Een gedoogkabinet is gewoon een farce met je gelul over 'meest democratisch'. Laten we anders helemaal geen kabinet meer vormen en gewoon een Kamerbreed regeerakkoord maken. Dat is pas echt democratisch, nietwaar?
Typische Koos Vogels reactie.

Ik ben het niet met iemand eens, dus ga ik even lekker op de man spelen.

=Doe maar niet=

[ Bericht 8% gewijzigd door Ferdo op 01-08-2010 16:26:23 ]
Stress is voor idioten.
pi_84739840
Zo, onderling gokken over hoe lang tot een ban kan prima via pm.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_84740158
Zowel op de nieuwsitems op FOK!, de columns als op het forum;
iedere keer dezelfde users, dezelfde visies, dezelfde meningen.
Wordt op FOK opnieuw de verkiezingen over gedaan?
- Dit jaar is de mogelijkheid geweest om te stemmen.
- Er is een uitslag.
- Inmiddels hebben we Rosenthal als 1e informateur voorbij zien komen, vervolgens Willink (de koningin wijkt hiermee af van het voorstel van Rosenthal) , vervolgens Rosenthal en Wallage, vervolgens Lubbers
Samenvattend kun je dus constateren dat je als inwoner een stem kunt uitbrengen op je partij maar het daarna uit handen is.
Wat een ieder ook vindt en hiervan zou moeten vinden.
Wellicht iets om rekening mee te houden in responses.
pi_84740203
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:38 schreef Repelsteetje het volgende:
Zowel op de nieuwsitems op FOK!, de columns als op het forum;
iedere keer dezelfde users, dezelfde visies, dezelfde meningen.
Wordt op FOK opnieuw de verkiezingen over gedaan?
- Dit jaar is de mogelijkheid geweest om te stemmen.
- Er is een uitslag
- Inmiddels hebben we Rosenthal als 1e informateur voorbij zien komen, vervolgens Willink (de koniging wijkt hiermee af van het voorstel van Rosenthal) , vervolgens Rosenthal en Wallage, vervolgens Lubbers
SAmenvatten kun je dus constateren dat je als inwoner een stem kunt uitbrengen op je partij maar het daarna uit handen is.
Wat een ieder ook vindt en hiervan zou moeten vinden
We staan inderdaad allemaal aan de zijlijn. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_84740245
@Ferdo; ja en nee.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:43:31 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_84740295
Ja of nee wat? :')
Laffe huichelaar
pi_84740324
Je kan als burger je stem uitbrengen en daar houdt de invloed op.
De rest wordt dan bepaald door Beatrix, de informateurs en de fractie voorzitters.

Dus na de stembus volgt de zijlijn.
Stress is voor idioten.
pi_84740362
De vraag is of 'we' langs de zijlijn staan.
Hangt er van af op welke manier je hier naar kijkt.
Ja, het recht van de burger "beperkt"zich tot het uitbrengen van een stem tijdens verkiezingen.
Nee, dit zijn de regels van de democratie in Nederland.
Wat je er persoonlijk ook van vindt, moet vinden.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:46:23 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_84740403
In Nederland hebben we een indirecte democratie. Dat betekent inderdaad dat we stemmen, en het ons daarna uit handen genomen wordt. We nemen niet actief deel aan het bestuur. Dat is onmogelijk, met zoveel inwoners.
Laffe huichelaar
pi_84740427
@Timmmmmm (ik heb niet je aantal 'm' geteld ;-)))
Quint essence
pi_84740501
Denk ook dat een kabinets formatie niet aan een bevolking overgelaten moet worden. Komt gedonder van.
Daar zijn professionals voor.
Stress is voor idioten.
pi_84740538
Ja, ik kan zien wat je daarmee bedoelt.
grappig dan, al die stellige overtuigingen zoals deze op dit fenomeen geformuleerd worden ;-)
pi_84742189
quote:

Job heeft nu al meer bereikt dan Wouter Bos. Wat een vent.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:58:15 #89
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84742686
=Voegt niets toe=

[ Bericht 95% gewijzigd door Ferdo op 01-08-2010 17:59:05 ]
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:01:27 #90
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84742799
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:42 schreef Diegast het volgende:

[..]

Job heeft nu al meer bereikt dan Wouter Bos. Wat een vent.
Vertel, onderbouw, wat heeft hij meer bereikt volgens jou. Wat voegt Job toe...
Scheer je weg!
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:44:57 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84744109
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:01 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Vertel, onderbouw, wat heeft hij meer bereikt volgens jou. Wat voegt Job toe...
Een rechts kabinet, dat vind ik oprecht goed van ome Job.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:46:12 #92
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84744149
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Lol. Tja, een antwoord hoef ik inderdaad niet te verwachten zie ik al.
Scheer je weg!
pi_84744331
@Gilette; voor de zuiverheid in het forum: jij stelde je vraag toch aan DieGast?
Em nu reageert phpmystyle en jij reageert daar weer op.
Procesmatig een kleine ommissie?

Tav jouw inhoud; ik vind dat je goed doorvraagt. Misschien best lastig voor derden.
pi_84773555
quote:

[..]

Yup :Y
pi_84775601
quote:

[..]

:O Hoe hard oom Rutte en ons aller speelgoeddemagoog Geert het ook roepen: er is voorlopig nog geen rechts kabinet en ik moet ook nog zien of het er gaat komen :s).
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:55:11 #96
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778003
Mooi stukje op GS, mooi verwoord ^O^

Links helemaal de weg kwijt

Mensen, deze maandag kunnen we gerust Zwarte Maandag noemen. Vandaag is de dag dat links Nederland volkomen in paniek is geraakt en elkaar overtreft in hysterie en lachwekkende voorstellen. Met name Job Cohen is volledig van het padje af. Ga maar na: volgens Cohen is het allemaal 'hullie hun schuld' en zelfs SP'er Roemer mag meeschrijven aan een regeerakkoord om dat aan de CDA-achterban voor te leggen zodat die kunnen kiezen. Femke Halsema laat vanaf haar vakantieadres weten het daar volledig mee eens te zijn. Sterker nog, er zijn ineens weer voldoende mogelijkheden voor een paarsplus. Pechtold heeft inmiddels zijn "verbazing en ontsteltenis" aan informateur Lubbers medegedeeld. 'Rechts speelt vals!', aldus het slecht geïnformeerde D66'ertje. Wij durven het haast niet te zeggen maar vrezen door deze psychotische linkse paniekreactie inmiddels 'ernstige gewelddadige gevolgen' zoals het oprichten van een 'burgercomité voor de rechtstaat', het "paal en perk stellen aan schelden en beledigen op internet" en het inzenden van opiniestukken in NRC Handelsblad van historici die nog maar eens fijntjes wijzen op die goeie ouwe tijd toen iedereen "extreem rechts" gewoon nog fluitend kapotdemoniseerde. Waaruit maar weer eens blijkt dat zo'n democratie dus enorm kan tegenvallen als het volk niet doet wat je wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillette_M5 op 02-08-2010 17:00:56 ]
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:28:31 #97
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84783449
jij bent bang dat nederland ineenkeer nazi word :')
Lost my ipod :`(
pi_84840782
Maar dan nog even wat anders he: in een ander (gesloten) topic hier werd deze quote uit het eindrapport van Lubbers gepost (met dan aan Mindblower2k4)

quote:
Bijlage 2:
1. Immigratie
- Huwelijks- en gezinsmigratie
- Verhoging van het niveau taaltoetsen Nederlands
- Ingroei sociale zekerheid
- Koninkrijksrelaties en vrij personenverkeer
2. Integratie en Asiel
- Integratie en tegengaan radicalisering
- Regulering kledij openbare ambtsdragers
- Afschaffen van categoriale bescherming
- Verbeterde signalering strafbaar gedrag ten behoeve van de vreemdelingenketen
- Tegengaan, respectievelijk sterk versneld afdoen, van herhaalde asielaanvragen via herziene
asielprocedure
- Arbeid verrichten tijdens asielprocedure
- Vervroeging medische toets in asielprocedure
- Bevordering terugkeer, integraal onderdeel van buitenlands beleid
- Gemeenschappelijke Europees Asielstelsel 2012
3. Veiligheid
- Invoering nationale politie
- Dadergerichte aanpak
- Structurele verankering veiligheidshuizen
- (Super)snelrecht
- Identiteitsvaststelling in de ketens (straf, jeugd en vreemdelingenketen)
- Begeleidingsplicht voor overlastgevende twaalfminners
- Verbeterde informatieuitwisseling
Iemand enig idee wat die verbeterde informatieuitwisseling zou moeten voorstellen eigenlijk?
pi_84841625
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 03:22 schreef Tocadisco het volgende:
Maar dan nog even wat anders he: in een ander (gesloten) topic hier werd deze quote uit het eindrapport van Lubbers gepost (met dan aan Mindblower2k4)
[..]

Iemand enig idee wat die verbeterde informatieuitwisseling zou moeten voorstellen eigenlijk?
Tussen korpsen onderling en met de AIVD en KLPD?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84841646
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Of het kortst zittende? Hoewel vallen voor de 86ste dag wel héél snel zou zijn....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84842079
Vergeten we even niet uit het oog dat de onderhandelingen moeten beginnen ? Nu zal het coalitie accoord nog het probleem niet zozeer zijn, maar verwacht eerder dat het gedoogaccoord nog wat voeten in aarde zullen hebben. Met name Verhagen zie ik nog wel in staat dusdanig harde eisen te stellen aan Wilders dat die daarmee niet accoord kan gaan, waardoor Verhagen zijn kont ertussen uit kan draaien door te stellen dat Wilders de zaak heeft doen mislukken.

M.a.w., er is nog lang geen nieuw kabinet....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:01:36 #102
66444 Lord_Vetinari
pi_84842348
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vergeten we even niet uit het oog dat de onderhandelingen moeten beginnen ? Nu zal het coalitie accoord nog het probleem niet zozeer zijn, maar verwacht eerder dat het gedoogaccoord nog wat voeten in aarde zullen hebben. Met name Verhagen zie ik nog wel in staat dusdanig harde eisen te stellen aan Wilders dat die daarmee niet accoord kan gaan, waardoor Verhagen zijn kont ertussen uit kan draaien door te stellen dat Wilders de zaak heeft doen mislukken.

M.a.w., er is nog lang geen nieuw kabinet....
Wedden dat het binnen één a twee weken rond is? De afgelopen week is echt wel naar die punten gekeken hoor.
pi_84842519
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wedden dat het binnen één a twee weken rond is? De afgelopen week is echt wel naar die punten gekeken hoor.
Maar we moeten natuurlijk nog wel op het CDA-congres wachten he (ahum...) ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:16:59 #104
66444 Lord_Vetinari
pi_84842548
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:14 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Maar we moeten natuurlijk nog wel op het CDA-congres wachten he (ahum...) ;)
Daarom juist. Dan kan Verhagen op de congres komen met 'Kijk, we hebben alle punten afgedekt en deze punten van ons programma hebben we binnen en het zou niet in het landsbelang zijn om nu nog nee te zeggen' en als het CDA ergens gevoelig voor is, is het voor termen als 'landsbelang'.

Bovendien vindt het CDA zich het (etisch) geweten van Nederland en is men van mening dat een Kabinet zonder CDA leidt tot Sodom en Gomorrha.
pi_84842611
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daarom juist. Dan kan Verhagen op de congres komen met 'Kijk, we hebben alle punten afgedekt en deze punten van ons programma hebben we binnen en het zou niet in het landsbelang zijn om nu nog nee te zeggen' en als het CDA ergens gevoelig voor is, is het voor termen als 'landsbelang'.

Bovendien vindt het CDA zich het (etisch) geweten van Nederland en is men van mening dat een Kabinet zonder CDA leidt tot Sodom en Gomorrha.
Ik las gisteren een interessante lap tekst (auteur vergeten). Die stelde dat het CDA zich hoe dan ook vereenzelvigt met de standpunten van de PVV. Tot op zekere hoogte wordt namelijk een samenwerking aangegaan met Wilders. Sterker, Lubbers sprak gisteren zelfs van een bijzonder meerderheidskabinet. Als CDA'er moet je je toch kapot schamen als Wilders weer eens zn bek opentrekt over de islam.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:22:13 #106
66444 Lord_Vetinari
pi_84842633
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik las gisteren een interessante lap tekst (auteur vergeten). Die stelde dat het CDA zich hoe dan ook vereenzelvigt met de standpunten van de PVV. Tot op zekere hoogte wordt namelijk een samenwerking aangegaan met Wilders. Sterker, Lubbers sprak gisteren zelfs van een bijzonder meerderheidskabinet. Als CDA'er moet je je toch kapot schamen als Wilders weer eens zn bek opentrekt over de islam.
CDA'ers in het zicht van het pluche en zich schamen... Ietwat naïef af en toe, Koos? :P
pi_84842647
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik reken er ook niet meer op dat er nu nog iets Rutte I (eigenlijk Wilders I) in de weg staat. Zeker niet van de schapen van het CDA. Mijn enige hoop is dat het CDA nu definitief weggevaagd gaat worden en dat ook de VVD flinke klappen zal gaan krijgen en dat de voorgelogen Henk en Ingrids zo verstandig zijn om weer wat linkser te gaan stemmen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:27:08 #108
66444 Lord_Vetinari
pi_84842714
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ik reken er ook niet meer op dat er nu nog iets Rutte I (eigenlijk Wilders I) in de weg staat. Zeker niet van de schapen van het CDA. Mijn enige hoop is dat het CDA nu definitief weggevaagd gaat worden en dat ook de VVD flinke klappen zal gaan krijgen en dat de voorgelogen Henk en Ingrids zo verstandig zijn om weer wat linkser te gaan stemmen.
Welnee. Dat is het mooie van deze constructie voor Wilders. Als het Kabinet valt door CDA of VVD heeft hij bewezen een goede partner te zijn.Als het Kabinet valt door de PVV gooit hij het erop, dat hij allerlei zaken uit zijn programma wilde doorvoeren (die goed waren voor Henk en Ingrid), maar dat de gevestigde orde (of in dat geval: Het Linkse CDA) de boel tegenhield, zodat hij geen andere keus had, maar dat hij de volgende keer zelf in de regering gaat zitten en dan wel al die punten zal gaan verwezenlijken.

Tja, en als je dan het politieke inzicht van een verdronken vlinder hebt, trap je daarin en stem je (weer) op Wilders.
pi_84842891
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Welnee. Dat is het mooie van deze constructie voor Wilders. Als het Kabinet valt door CDA of VVD heeft hij bewezen een goede partner te zijn.Als het Kabinet valt door de PVV gooit hij het erop, dat hij allerlei zaken uit zijn programma wilde doorvoeren (die goed waren voor Henk en Ingrid), maar dat de gevestigde orde (of in dat geval: Het Linkse CDA) de boel tegenhield, zodat hij geen andere keus had, maar dat hij de volgende keer zelf in de regering gaat zitten en dan wel al die punten zal gaan verwezenlijken.

Tja, en als je dan het politieke inzicht van een verdronken vlinder hebt, trap je daarin en stem je (weer) op Wilders.
Ja, voor de PVV zal dat zeker kunnen (Geert kan het volgens mi j nog steeds niet geloven dat het CDA en de VVD zo dom zijn geweest om te accepteren dat hij slechts gedoogt).
Maar wat denk je van de zetalaantallen voor het CDA en de VVD? Ik zie zeker een kans dat die wel verlies gaan lijden (waarbij dan te hopen is dat die niet naarde PVV Gaan)
pi_84842900
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

CDA'ers in het zicht van het pluche en zich schamen... Ietwat naïef af en toe, Koos? :P
Zou het CDA werkelijk zulke zelfdestructieve wensen hebben? Het pluche boven de goedkeuring van de achterban? Hoewel Aantjes gisteren aangaf dat hij verwacht dat meer dan 90 procent van de CDA'ers voor dit kabinet gaat stemmen.
pi_84842922
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou het CDA werkelijk zulke zelfdestructieve wensen hebben? Het pluche boven de goedkeuring van de achterban? Hoewel Aantjes gisteren aangaf dat hij verwacht dat meer dan 90 procent van de CDA'ers voor dit kabinet gaat stemmen.
Ik vraag me dan af of ze er dan ook daadwerklijk achter staan of dat ze stemmen om de "partij"niet af te vallen...
pi_84843014
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:38 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af of ze er dan ook daadwerklijk achter staan of dat ze stemmen om de "partij"niet af te vallen...
We weten natuurlijk allemaal dat de gemiddelde CDA-stemmer enorm volgzaam en trouw is. Daarom verbaasde het mij ook enorm dat de partij twintig zetels heeft verloren. Maar de kans is idd aardig groot dat de meeste leden hun partij niet afvallen.
pi_84843988
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een regeeraccoord zie ik wel lukken tussen deze partijen. Het gedoogaccoord nog niet zo snel eerlijk gezegd. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat Rutte en Verhagen zo blij zijn met de rol van Wilders. Die rol is toch een beetje ´wel de lusten, niet de lasten´. Ik neem aan dat ze Wilders flink aan banden proberen te houden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84845145
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een regeeraccoord zie ik wel lukken tussen deze partijen. Het gedoogaccoord nog niet zo snel eerlijk gezegd. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat Rutte en Verhagen zo blij zijn met de rol van Wilders. Die rol is toch een beetje ´wel de lusten, niet de lasten´. Ik neem aan dat ze Wilders flink aan banden proberen te houden.
Een partij 'buiten' en minderheidskabinet houden maar wel hun steun verwachten is toch eigenlijk iets dat normalerwijze niet de keuze is van die 'buiten' de coalitie gehouden partij en ik denk vooral dat de keuze voor een minderheidskabinet waarvan de PVV geen direkt deel uitmaakt juist een bewuste keuze van het CDA is en ook de VVD best bang zal zijn voor een 'acceptabele' PVV (omdat die ook een behorlijke groep kiezers heeft die misschien overwegen PVV te stemmen, maar dat niet doen omdat die de PVV toch net te weinig 'regerings-fähig' zien... de beste manier dat op te lossen voor de PVV is dan precies regeringsdeelname )

ik denk ook zeker niet dat een 'gedoogsteun'-verlenende partij werkelijk enlkel 'lusten' heeft, juist omdat ze wel degelijk aangesproken zullen worden op kabinetsbeleid, óók dat beleid warin ze weinig invloed meer hebben of domweg overrulled worden...
ik zie wel een vergelijking met de D66 in kabinet Balkenende II ... effectief was dat al langer een minderheidskabinet, zelfs al voordat het viel waren kabinetsbesluiten afhankelijker van de steun van de LPF en stemde die LPF vaker mee met het kabinet dan de D66 fractie zelf..
D66 zat eigenlijk vor 'spek-en-bonen' erin, zeker toen hun enige programmapunt dat ze in het regeerakkord eruit onderhandeld hadden als voorwaarde voor deelname, nl. de gekozen burgemeester, domweg getorpodeerd werd in de eerste kamer ... wel door de oppositie, maar het was ook duidelijk dat zeker het CDA het D66 voorstel zo door de mangel gehaald had (door enkel burgemeesters in de grote steden verkiesbaar te maken, iets wat voor de meerderheid der CDA-burgemeesters zou betekenen dat die gewoon door de koningin benoemd zouden blijven, de bijna alle CDA-burgemeesters zijn van kleinere gemeentes)

Na het Paasakkoord in maart 2005 was Balkenede een 'effectief' minderheidskabinet ... in theorie wilde D66 niet het kabinet laten vallen een D66-ministers bleven aan, maar de D66-fractie stelde zich vervolgens compleet onafhankelijk van het kabinet op en meermaals waren er ook grote verschillen tussen D66-ministers en hun eigen fractie (bv Brinkhorst die qua europees patentbeleid zn eigen fractie op kamervragen voorloog en in de Europese Raad een standpunt innam dat 180° inging tegen het D66-programma, ook buiten het regeerakkoord en toestemming van de tweede kamer om)...

veel leverde dat D66 zeker niet.... in 2006 werd D66 vrijwel genihilseerd en had en armeense genmocide-ontkenner nodig om aan een derde zetel te komen, wardoor hun verlies slechts een halvering van het zetelaantal was.
Probleem daarbij was altijd dat Balkenende II eigenlijk altijd speelde met de steun van de LPF (die toen nog 8 zetels hadden)... en deelname aan een coalitie zou onacceptabel zijn gewest nadat juist de LPF balkenende zo smadelijk had doen laten vallen ... maar de parlementaire steun van de LPF zette D66 qua 'zeggingskracht' van hun zetelaantal van 6 buitenspel...

Mocht Rutte zoiets weer doen, zou hij kunnen afwegen of bv de PvdA bereid is met een spelletje mee te spelen dat die meestemmen met de 'midden-coalitie op punten waar de PVV het absoluut niet mee eens is ...
dat zou de onderhandelingspositie van de PVV stevig verzwakken, en hen mogelijk juist in de hoek zetten als een 'ausen-seiter' partijtje..
mocht de PVV alsnog verkiezen het minderheids-kabinet te laten vallen, zal dat weer vervolgens makkelijk een argument zijn de PVV te beschuldigen 'politiek onstabiel' te zijn, en zich niet aan bv een coalitie-akkoord te kunnen houden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:30:29 #115
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84847667
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ja, voor de PVV zal dat zeker kunnen (Geert kan het volgens mij nog steeds niet geloven dat het CDA en de VVD zo dom zijn geweest om te accepteren dat hij slechts gedoogt).

dit dus :')
Lost my ipod :`(
pi_84848595
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het hadden ze PvdA'ers kunnen zijn :)
pi_84849155
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het hadden ze PvdA'ers kunnen zijn :)
Waarom toch die blinde fixatie op de PvdA? Denk je dat je de linksstemmers kwetst als je lelijk doet tegen de PvdA? :') Dan moet je bij de PVV-achterban zijn. Die vallen over elkaar heen als je roept dat Wilders discrimineert.
pi_84851495
Ik las ergens in een commentaar in ieder geval één winstpunt van de huidige situatie. Het hele idee van een middenpartij is weggeblazen. Op zich vind ik dat wel aangenaam en ik mag hopen dat dat zo blijft. Partij die daarin nog een keuze moet maken is natuurlijk D66. Willen zij bij het linker- of het rechterkamp horen?

Kijkend naar de situatie voor deze formatie dan was het natuurlijk eigenlijk heel simpel. CDA/VVD/PVDA/D66 zaten grotendeels in dezelfde vijver te vissen. Ja VVD/D66 enigszins aan de rechterkant, PVDA enigszins aan de linkerkant en CDA heel comfortabel in het midden (Vandaar de vele regeringen met het CDA), die situatie lijkt nu toch behoorlijk opgeblazen. Op zich vind ik dat wel winst. Het schept duidelijkheid. Ik mag hopen dat he zo blijft, dat zal hopelijk ook een zelfreinigend effect op het systeem hebben. Weg met al die splinters.

Wat ik dan wel interessant vind aan een regeerakkoord VVD/PVV/CDA (of VVD/CDA met steun PVV) is hoe dat er op de verschillende assen uit gaat zien. Over de economische as dat geloof ik wel. Simpelweg het programma van de VVD uitvoeren en rond de 20 miljard aan bezuinigingen uitvoeren. Ik geloof er niets van dat de PVV daar moeilijk over gaat doen, daar ligt haar belang niet. Over de maatschappelijke as is natuurlijk veel boeiender. Welke partijen staan daar eigenlijk het dichtste bij elkaar? CDA-PVV lijken mij uiteindelijk dichter bij elkaar te staan dan de VVD. Welke punten uit zijn maatschappelijk programma weet de PVV dus daadwerkelijk te verankeren in een regeerakkoord? En wanneer die punten strijdig zijn met de uitgangspunten van VVD/CDA hoe verantwoorden zij die dan? Of doen ze dat gewoon maar niet?

Wat ik van een rechts kabinet dan weer niet snap is die wonderlijke spagaat rondom HRA en rekeningrijden. Als er iets rechts is, dan is het wel het kritisch kijken naar subsidies (zoals de HRA) en als er iets rechts is, dan is het wel het principe dat de gebruiker moet betalen (rekeningrijden dus in plaats van houderschapsbelasting). Daarmee pleit ik overigens niet onmiddellijk voor directe afschaffing van de HRA, maar nadenken over hervorming van het stelsel lijkt mij heel zinvol. De huizenmarkt van dit moment (inclusief huursubsidie ellende) kun je toch ook niet heel gezond noemen.
pi_84852888
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:07 schreef delpit het volgende:

Partij die daarin nog een keuze moet maken is natuurlijk D66. Willen zij bij het linker- of het rechterkamp horen?
D66 is gewoon een satelietpartij... die aan een vleugel van de VVD 'trekt' en fiks kan winnen als bv de VVD hun liberale wortels wat betreft burgerrechten laat verslonsen....
economisch gezien ver meegaan met 'rechts'....kleinere overheid, marktwerking ondersteunen of sterker maken... maar bij burgerrechten duidelijk op de barrikades gaan als deze verder aangetast worden (Fred Teven-isering of Hisch Ballinisering)

wel besstaan er nu gewoon een aantal 'machtscentra' ... christelijk-conservatief, het CDA, op Links-progressief de PVDA en rechts-autoritair VVD... die partijen hebben een aantal 'sattelieten' die ervan profiteren dat mensen 'strategisch' stemmen en nooit precies op de positie van die grote partij zitten maar altijd wel een zekere 'vleugel' aanhangen...
mensen die bang zijn voor een té neo-liberale PvdA kiezen voor SP... als ze tot de wat betere klasse behoren groenlinks ... VVD'er s die voorkomen willen dat de VVD eventueel samenwerkt met de PVDA kiezen PVV.. een christenen die het CDA te 'breed' vinden of te weinig zich richt op traditionele waardes kiezen CU

overigens vid ik het erg fout en onjuist om te spreken over politieke positionering op een heel eendimensionale 2d-as ... rechts <> links.
alhoewel er bij specifieke beleidsthema's of voorstellen wel vaak een 'voor' of 'tegen' is, is de politiek zelf veel 'breder' of soms 'dieper' en is het zelfs prima mogelijk op bepaalde punten de PVV, die je op een één as stelsel compleet tégenover de SP als 'spiegelbeeld' zou zien, juist enorme overeenkomsten toe te wijzen en het blijkt ook dat er een specifieke groep kiezers is die makkelijk switcht tussen PVV óf SP, dus zo 'ver' kunnen die niet avn elkaar afstaan.
pi_84853470
quote:
overigens vid ik het erg fout en onjuist om te spreken over politieke positionering op een heel eendimensionale 2d-as ... rechts <> links.
Is dat wellicht ook niet de ironie van het komende kabinet? Ik heb het idee dat veel mensen maatschappelijk rechts hebben gekozen, zonder echte aandacht voor de consequenties van economisch rechts. Vervolgens is de kans nu best groot dat economisch rechts volledige doorgang vindt, maar dat de maatschappelijk rechtse standpunten er nogal bekaaid afkomen. Wat voor veel mensen kan betekenen, 'wel de lasten maar niet de lusten'.
pi_84859575
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:07 schreef delpit het volgende:
D66. Willen zij bij het linker- of het rechterkamp horen?
Rechts-progressief, ze zijn een voorstander van vrije marktwerking maar ook van een overheid die terughoudend is op het gebied van bijv. ethische kwesties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')