Wedden dat het binnen één a twee weken rond is? De afgelopen week is echt wel naar die punten gekeken hoor.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vergeten we even niet uit het oog dat de onderhandelingen moeten beginnen ? Nu zal het coalitie accoord nog het probleem niet zozeer zijn, maar verwacht eerder dat het gedoogaccoord nog wat voeten in aarde zullen hebben. Met name Verhagen zie ik nog wel in staat dusdanig harde eisen te stellen aan Wilders dat die daarmee niet accoord kan gaan, waardoor Verhagen zijn kont ertussen uit kan draaien door te stellen dat Wilders de zaak heeft doen mislukken.
M.a.w., er is nog lang geen nieuw kabinet....
Maar we moeten natuurlijk nog wel op het CDA-congres wachten he (ahum...)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wedden dat het binnen één a twee weken rond is? De afgelopen week is echt wel naar die punten gekeken hoor.
Daarom juist. Dan kan Verhagen op de congres komen met 'Kijk, we hebben alle punten afgedekt en deze punten van ons programma hebben we binnen en het zou niet in het landsbelang zijn om nu nog nee te zeggen' en als het CDA ergens gevoelig voor is, is het voor termen als 'landsbelang'.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:14 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Maar we moeten natuurlijk nog wel op het CDA-congres wachten he (ahum...)
Ik las gisteren een interessante lap tekst (auteur vergeten). Die stelde dat het CDA zich hoe dan ook vereenzelvigt met de standpunten van de PVV. Tot op zekere hoogte wordt namelijk een samenwerking aangegaan met Wilders. Sterker, Lubbers sprak gisteren zelfs van een bijzonder meerderheidskabinet. Als CDA'er moet je je toch kapot schamen als Wilders weer eens zn bek opentrekt over de islam.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom juist. Dan kan Verhagen op de congres komen met 'Kijk, we hebben alle punten afgedekt en deze punten van ons programma hebben we binnen en het zou niet in het landsbelang zijn om nu nog nee te zeggen' en als het CDA ergens gevoelig voor is, is het voor termen als 'landsbelang'.
Bovendien vindt het CDA zich het (etisch) geweten van Nederland en is men van mening dat een Kabinet zonder CDA leidt tot Sodom en Gomorrha.
CDA'ers in het zicht van het pluche en zich schamen... Ietwat naïef af en toe, Koos?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las gisteren een interessante lap tekst (auteur vergeten). Die stelde dat het CDA zich hoe dan ook vereenzelvigt met de standpunten van de PVV. Tot op zekere hoogte wordt namelijk een samenwerking aangegaan met Wilders. Sterker, Lubbers sprak gisteren zelfs van een bijzonder meerderheidskabinet. Als CDA'er moet je je toch kapot schamen als Wilders weer eens zn bek opentrekt over de islam.
Ik reken er ook niet meer op dat er nu nog iets Rutte I (eigenlijk Wilders I) in de weg staat. Zeker niet van de schapen van het CDA. Mijn enige hoop is dat het CDA nu definitief weggevaagd gaat worden en dat ook de VVD flinke klappen zal gaan krijgen en dat de voorgelogen Henk en Ingrids zo verstandig zijn om weer wat linkser te gaan stemmen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom juist. Dan kan Verhagen op de congres komen met 'Kijk, we hebben alle punten afgedekt en deze punten van ons programma hebben we binnen en het zou niet in het landsbelang zijn om nu nog nee te zeggen' en als het CDA ergens gevoelig voor is, is het voor termen als 'landsbelang'.
Bovendien vindt het CDA zich het (etisch) geweten van Nederland en is men van mening dat een Kabinet zonder CDA leidt tot Sodom en Gomorrha.
Welnee. Dat is het mooie van deze constructie voor Wilders. Als het Kabinet valt door CDA of VVD heeft hij bewezen een goede partner te zijn.Als het Kabinet valt door de PVV gooit hij het erop, dat hij allerlei zaken uit zijn programma wilde doorvoeren (die goed waren voor Henk en Ingrid), maar dat de gevestigde orde (of in dat geval: Het Linkse CDA) de boel tegenhield, zodat hij geen andere keus had, maar dat hij de volgende keer zelf in de regering gaat zitten en dan wel al die punten zal gaan verwezenlijken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik reken er ook niet meer op dat er nu nog iets Rutte I (eigenlijk Wilders I) in de weg staat. Zeker niet van de schapen van het CDA. Mijn enige hoop is dat het CDA nu definitief weggevaagd gaat worden en dat ook de VVD flinke klappen zal gaan krijgen en dat de voorgelogen Henk en Ingrids zo verstandig zijn om weer wat linkser te gaan stemmen.
Ja, voor de PVV zal dat zeker kunnen (Geert kan het volgens mi j nog steeds niet geloven dat het CDA en de VVD zo dom zijn geweest om te accepteren dat hij slechts gedoogt).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee. Dat is het mooie van deze constructie voor Wilders. Als het Kabinet valt door CDA of VVD heeft hij bewezen een goede partner te zijn.Als het Kabinet valt door de PVV gooit hij het erop, dat hij allerlei zaken uit zijn programma wilde doorvoeren (die goed waren voor Henk en Ingrid), maar dat de gevestigde orde (of in dat geval: Het Linkse CDA) de boel tegenhield, zodat hij geen andere keus had, maar dat hij de volgende keer zelf in de regering gaat zitten en dan wel al die punten zal gaan verwezenlijken.
Tja, en als je dan het politieke inzicht van een verdronken vlinder hebt, trap je daarin en stem je (weer) op Wilders.
Zou het CDA werkelijk zulke zelfdestructieve wensen hebben? Het pluche boven de goedkeuring van de achterban? Hoewel Aantjes gisteren aangaf dat hij verwacht dat meer dan 90 procent van de CDA'ers voor dit kabinet gaat stemmen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
CDA'ers in het zicht van het pluche en zich schamen... Ietwat naïef af en toe, Koos?
Ik vraag me dan af of ze er dan ook daadwerklijk achter staan of dat ze stemmen om de "partij"niet af te vallen...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het CDA werkelijk zulke zelfdestructieve wensen hebben? Het pluche boven de goedkeuring van de achterban? Hoewel Aantjes gisteren aangaf dat hij verwacht dat meer dan 90 procent van de CDA'ers voor dit kabinet gaat stemmen.
We weten natuurlijk allemaal dat de gemiddelde CDA-stemmer enorm volgzaam en trouw is. Daarom verbaasde het mij ook enorm dat de partij twintig zetels heeft verloren. Maar de kans is idd aardig groot dat de meeste leden hun partij niet afvallen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:38 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af of ze er dan ook daadwerklijk achter staan of dat ze stemmen om de "partij"niet af te vallen...
Een regeeraccoord zie ik wel lukken tussen deze partijen. Het gedoogaccoord nog niet zo snel eerlijk gezegd. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat Rutte en Verhagen zo blij zijn met de rol van Wilders. Die rol is toch een beetje ´wel de lusten, niet de lasten´. Ik neem aan dat ze Wilders flink aan banden proberen te houden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wedden dat het binnen één a twee weken rond is? De afgelopen week is echt wel naar die punten gekeken hoor.
Een partij 'buiten' en minderheidskabinet houden maar wel hun steun verwachten is toch eigenlijk iets dat normalerwijze niet de keuze is van die 'buiten' de coalitie gehouden partij en ik denk vooral dat de keuze voor een minderheidskabinet waarvan de PVV geen direkt deel uitmaakt juist een bewuste keuze van het CDA is en ook de VVD best bang zal zijn voor een 'acceptabele' PVV (omdat die ook een behorlijke groep kiezers heeft die misschien overwegen PVV te stemmen, maar dat niet doen omdat die de PVV toch net te weinig 'regerings-fähig' zien... de beste manier dat op te lossen voor de PVV is dan precies regeringsdeelname )quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een regeeraccoord zie ik wel lukken tussen deze partijen. Het gedoogaccoord nog niet zo snel eerlijk gezegd. Kan me ook niet zo goed voorstellen dat Rutte en Verhagen zo blij zijn met de rol van Wilders. Die rol is toch een beetje ´wel de lusten, niet de lasten´. Ik neem aan dat ze Wilders flink aan banden proberen te houden.
dit dusquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:37 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ja, voor de PVV zal dat zeker kunnen (Geert kan het volgens mij nog steeds niet geloven dat het CDA en de VVD zo dom zijn geweest om te accepteren dat hij slechts gedoogt).
Het hadden ze PvdA'ers kunnen zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
CDA'ers in het zicht van het pluche en zich schamen... Ietwat naïef af en toe, Koos?
Waarom toch die blinde fixatie op de PvdA? Denk je dat je de linksstemmers kwetst als je lelijk doet tegen de PvdA?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het hadden ze PvdA'ers kunnen zijn
D66 is gewoon een satelietpartij... die aan een vleugel van de VVD 'trekt' en fiks kan winnen als bv de VVD hun liberale wortels wat betreft burgerrechten laat verslonsen....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:07 schreef delpit het volgende:
Partij die daarin nog een keuze moet maken is natuurlijk D66. Willen zij bij het linker- of het rechterkamp horen?
Is dat wellicht ook niet de ironie van het komende kabinet? Ik heb het idee dat veel mensen maatschappelijk rechts hebben gekozen, zonder echte aandacht voor de consequenties van economisch rechts. Vervolgens is de kans nu best groot dat economisch rechts volledige doorgang vindt, maar dat de maatschappelijk rechtse standpunten er nogal bekaaid afkomen. Wat voor veel mensen kan betekenen, 'wel de lasten maar niet de lusten'.quote:overigens vid ik het erg fout en onjuist om te spreken over politieke positionering op een heel eendimensionale 2d-as ... rechts <> links.
Rechts-progressief, ze zijn een voorstander van vrije marktwerking maar ook van een overheid die terughoudend is op het gebied van bijv. ethische kwesties.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:07 schreef delpit het volgende:
D66. Willen zij bij het linker- of het rechterkamp horen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |