abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84362222

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Mijsjes doosje (no pun intended ):

Giant GS-blanket van Hoothoot:

Lijnloos' happy square:

Lyssa's cactus:

Mijn loop baby toy:

Aanhaken maar, showen die haaksels en lekker speculeren over de Grand Summer Swap!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ilske op 22-07-2010 17:05:18 (Even linkjes naar vorige delen geupdate) ]
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:08:30 #2
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_84362621
Wat n leuke haaksels komen er weer voorbij!!

Ik heb de doorstopper voor mn oma afgemaakt (had ik dat al niet eerder gezegd? Weet t niet meer). Heb inmiddels foto's gemaakt, maar geen kabeltje bij me, dus dat komt nog.
Ook heb ik een ecru/grijs schaapje gehaakt (Floortje van Christel Krukkert) voor een kennis die zwanger is. Alleen moet ik daar de achterpoten nog vast zetten en haar een gezichtje geven. Daarna wil ik nog 2 schaapjes maken, maar dan met een grijs kopje/hoefjes en een roze vachtje, want 1 kennis is zwanger van een meisje en 1 vriendin is bevallen van een meisje.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:11:57 #3
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_84362758
Omdat ik ook graag zulke mooie dingen als jullie wil maken, heb ik mijn moeder gevraagd me te leren haken.
Dit is het resultaat tot nu toe:

Een onderzetter voor m'n bord. gemaakt met vasten, toch?

En dit wordt een klein onderzettertje gemaakt met stokjes

Tja, ik hoop dat ik na veel oefenen net zo goed als jullie word
pi_84363564
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Niara het volgende:
Omdat ik ook graag zulke mooie dingen als jullie wil maken, heb ik mijn moeder gevraagd me te leren haken.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een goed begin is het halve werk!!! Je bent al heel goed op weg, en volgens mij zijn de meesten van ons zo begonnen en hebben al snel nog meer geleerd (youtube-instructie-filmpjes en Ravelry qua patroontjes are your best friends!)

Leuk dat je erbij bent, keep up the good work!
pi_84363680
dat gaat al goed Niara, dit is een goede basis voor de dingen die wij doen...
je kunt eventueel ook nog bepaalde steken opzoeken op youtube en beginnen met eenvoudige knuffels of granny's (dat zijn die vierkantjes waar die deken van gemaakt is in de OP... je hebt er meerdere soorten van, die van Attic24 zijn bijvoorbeeld begonnen met een rondje...)

mijn doosje in de OP?
pi_84363840
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:40 schreef trui het volgende:
leuk lijnloos!! ga je nu alle smilies van fok! maken en tot een dekentje verwerken?

lyssa, zelfs de bloempot erbij gehaakt, stoer!

arual, er staan een paar handige aanwijzingen in het topic over het 'edgen' van de granny stripe deken op het discussieboard van de lucygroep op ravelry. van lucy zelf. zie hier en hier
Helemaal geweldig, vooral de eerste variant!
pi_84364575
het is maar 1 variant... de tweede link is zoals het uiteindelijk is geworden... maar jij vond zo'n randje ook wel wat om je dekentje heen? dan valt het helemaal niet meer op dat je ergens maar 1 stokje ipv 2 hebt gedaan
pi_84365651
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Niara het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het scheelt al dat je moeder je het kan leren! Het ziet er prima uit! Ik ben ook pas sinds eind mei weer aan het haken! Als je simpele patroontjes wilt kan je je ook aanmelden op www.ravelry.com leuke verzamelsite voor patroontjes en het bijhouden van je werken!

En gewoon vragen hier, dat deed ik ook vaak genoeg (en nog steeds )

Gaaf doosje Mijsje, ik had alleen een leuk kleurtje gekozen, met wit wordt het snel oubollig vind ik

Ik vind die rammelaar ook erg mooi, Ilske! Mogelijk ga ik die voor mijn zwangere collega maken

Leuk dekentje weer Hoothoot! Ik blijf het gaaf vinden hoe je het ook op de foto zet, net zoals je tas! Mooi project en mooie foto

Lieve smiley granny
pi_84366362
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:52 schreef mijsje het volgende:
het is maar 1 variant... de tweede link is zoals het uiteindelijk is geworden... maar jij vond zo'n randje ook wel wat om je dekentje heen? dan valt het helemaal niet meer op dat je ergens maar 1 stokje ipv 2 hebt gedaan
Dan zou ik idd stoppen na plaatje 1. 2 wordt me te massief.
pi_84366395
Jouw begin is al een stuk beter dan het mijn Niara.

Wat grappig mijsje, zo'n doosje.

De rammelaar is ook echt leuk. Jammer alleen dat de afwerking dus zo belangrijk is.

Hoothoot deken mag hier zo op de bank, geen probleem.

Cactussen blijven leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:48:46 #11
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_84366464
Bedankt voor al het positieve commentaar
Ik ga me eens op Ravelry registreren
pi_84366598
Ik heb mijn cactus vandaag gegeven aan mijn collega, wisselende reacties van de andere collega's. Zij zelf vond het erg leuk, ook omdat het gewoon leuk op kantoor kan staan. Sommige konden niet zien dat het een cactus was en de ouwe lul dokter vond het maar niets en zat er denigrerende grapjes over te maken

De cactus werd meteen ingewijd door een patiënt, die het zo lekker zacht vond en die de cactus daarom een kusje gaf
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 18:52:43 #13
287763 SP22
pi_84366605
Ben ik weer.. ben beetje druk geweest..

Mijn mislukte laptop sleeve ( hij zou in de lengte om de laptop heengevouwen worden) Iemand enig idee of daar nog wat anders van te maken is??:

Mijn huidige projectje: de boodschappentas:

donderdag 22 juli 2010 @ 20:58:54 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84371482
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:52 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb mijn cactus vandaag gegeven aan mijn collega, wisselende reacties van de andere collega's. Zij zelf vond het erg leuk, ook omdat het gewoon leuk op kantoor kan staan. Sommige konden niet zien dat het een cactus was en de ouwe lul dokter vond het maar niets en zat er denigrerende grapjes over te maken

De cactus werd meteen ingewijd door een patiënt, die het zo lekker zacht vond en die de cactus daarom een kusje gaf
10 bonuspunten voor de kunstliefhebber met doodsverachting
pi_84371812
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:58 schreef caroline88 het volgende:

[..]

10 bonuspunten voor de kunstliefhebber met doodsverachting

ik snap je niet.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:42:30 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84373684
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:05 schreef Lyssa het volgende:

[..]

ik snap je niet.
De patient die een cactus kust....
pi_84373915
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

De patient die een cactus kust....
aahh! (ik moest even doodsverachting op zoeken, maar nu snap ik je)
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:59:11 #18
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84374514
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:47 schreef Lyssa het volgende:

[..]

aahh! (ik moest even doodsverachting op zoeken, maar nu snap ik je)
Sorry, ik vind het gewoon een leuk woord dus gebruik ik het graag.
pi_84374617
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:59 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Sorry, ik vind het gewoon een leuk woord dus gebruik ik het graag.
Maakt niet uit het was wel een geniaal grapje
pi_84375838
SP, misschien een babydekentje dan? of een lap-blanket voor op de bank over je schoot heen in de winter... lekker warm en in stijl voor als je nog een laptop-sleeve zou maken

Lyssa, ik vond juist dat een kleurtje de aandacht van de kaarten afleidt, en die vond ik erg leuk. het is ook de bedoeling dat het met kerst op tafel/dressoir komt te staan... beetje oubollig, vind ik bij deze persoonlijk wel meevallen (dat kleedje van mij laatst, daar vond ik het ook bij) maar misschien komt dat ook omdat ik ook geen 25 meer ben? volgens mij zorgen de soort kaarten ook meer voor een oubollig idee dan de draad bij dit doosje... dacht ik zo...
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:53:30 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84377065
Oh mijsje wat een fantastisch doosje heb je gehaakt!!!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:54:51 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84377133
Laptopsleeve, dat is ook een cool plan! Ik ben een nieuw projectje aan het zoeken, heb wel wat kleine dingetjes in mn ravelryqueue staan, maar ik wil eigenlijk ook een groter iets maken. Misschien een bolero, maar daar is wel heel veel keus in!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:55:27 #23
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84377162
Hoothoot wat een geweldige deken! Mooie kleurtjes zo bij elkaar. Wat maakt die GSen zo mega? Dik garen en een grote naald?

Mijsje wat een tof doosje!

SP gewoon een dekentje van maken! Lekker heen en weer haken! Die tassen haken ook zo lekker weg.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:11:25 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84377980
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:52 schreef SP22 het volgende:
Ben ik weer.. ben beetje druk geweest..

Mijn mislukte laptop sleeve ( hij zou in de lengte om de laptop heengevouwen worden) Iemand enig idee of daar nog wat anders van te maken is??:

wat is er mislukt aan? ben je niet te vroeg tot die conclusion gejumped?
quote:
Mijn huidige projectje: de boodschappentas:

mooi!
in de haak.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:26:31 #25
52016 Lyssa
music <3
pi_84386320
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:26 schreef mijsje het volgende:
SP, misschien een babydekentje dan? of een lap-blanket voor op de bank over je schoot heen in de winter... lekker warm en in stijl voor als je nog een laptop-sleeve zou maken

Lyssa, ik vond juist dat een kleurtje de aandacht van de kaarten afleidt, en die vond ik erg leuk. het is ook de bedoeling dat het met kerst op tafel/dressoir komt te staan... beetje oubollig, vind ik bij deze persoonlijk wel meevallen (dat kleedje van mij laatst, daar vond ik het ook bij) maar misschien komt dat ook omdat ik ook geen 25 meer ben? volgens mij zorgen de soort kaarten ook meer voor een oubollig idee dan de draad bij dit doosje... dacht ik zo...
Zo groot is dat leeftijdsverschil dan toch niet Het is geen generatiekloof ofzo Ik had misschien voor een mat groen gekozen ofzo, maar je hebt wel een punt dat het niet teveel af moet leiden. Oubollige kaarten zijn sowieso geniaal

Ik was bezig met een auto te haken, maar vind het altijd handiger om de losse onderdelen erop vast te maken als het nog open is, maar was met de body begonnen. Dus nu heb ik maar het andere eindje van de bol wol gevonden om daarmee de losse onderdelen eerst te maken
pi_84386578
Die Laptopsleeve kan toch nog wel? Gewoon nu heel vaak nog heen en weer zodat dit de breedte wordt en niet de lengte? Anders inderdaad een dekentie of zo... ook leuk !

Mijsje, dat doosje is echt superleuk!
pi_84386750
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:55 schreef mmascha het volgende:
Hoothoot wat een geweldige deken! Mooie kleurtjes zo bij elkaar. Wat maakt die GSen zo mega? Dik garen en een grote naald?
Drops Eskimo en naald 10.
pi_84386769
Zojuist 2 boekjes besteld via de bookdepo... had van mijn schoonouders voor mijn verjaardag geld gekregen om aan mijn handwerkhobby's te besteden Crobots en Creepy Cutes komen eraan!!!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:32:02 #29
52016 Lyssa
music <3
pi_84386926
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:19 schreef Lijnloos het volgende:
Zojuist 2 boekjes besteld via de bookdepo... had van mijn schoonouders voor mijn verjaardag geld gekregen om aan mijn handwerkhobby's te besteden Crobots en Creepy Cutes komen eraan!!!
goede koop! Al zijn de crobots soms nog best pittig!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:37:35 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84387033
Ik ben nog steeds van plan om dat 200 blokken-boek te bestellen. Nu zag ik laatst dat ze het gaan herdrukken. Daar wacht ik dan maar even op.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84387098
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:32 schreef Lyssa het volgende:

[..]

goede koop! Al zijn de crobots soms nog best pittig!
Ja, dat idee had ik ook wel, maar ze zien er zo cool uit, en ik denk ook leuk als kraam-/verjaardagskadootjes voor kids. Ben wel benieuwd
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:37 schreef mmascha het volgende:
Ik ben nog steeds van plan om dat 200 blokken-boek te bestellen. Nu zag ik laatst dat ze het gaan herdrukken. Daar wacht ik dan maar even op.
Oh dat wist ik niet... maar ben tevreden over deze versie eigenlijk, hoewel ik er nog niks uit gemaakt heb... te veel keuze
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:03:52 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84387597
Ik hoor ook wel veel kritiek op 't boek hoor mmascha. Ten eerste zijn 't eigenlijk geen 200 verschillende blokken, maar zo'n 75, waarvan een aantal in div. kleurvarianten getoond worden. Ten tweede vallen ze vaak nogal ongelijk uit qua grootte, waardoor ze niet zo makkelijk te combineren zijn als 't boek doet voorkomen. Ook zijn de patronen vaak best lastig geschreven vind ik (ik heb er pas 2 gemaakt hoor, van die blokken, maar beide keren ging 't niet meteen goed). Maar dat is een kwestie van wennen waarschijnlijk.
in de haak.
pi_84387642
Ik vind die crobots zo klein Ik heb liever uit de kluiten gewassen dingen ipv een frummelpopje
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:08:27 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84387683
ik ook. dat kleine gepriegel is niet fijn.
in de haak.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:16:06 #35
52016 Lyssa
music <3
pi_84387812
Mijn crobotje staat hier op mijn werk bij mijn computer, dat vind ik wel tof. Je kan ook het patroon vergroten misschien, dan heb je een gigarobot

die creepy cute zijn ook klein, maar watminder priegelwerk dan de crobots
pi_84389420
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:03 schreef trui het volgende:
Ten tweede vallen ze vaak nogal ongelijk uit qua grootte, waardoor ze niet zo makkelijk te combineren zijn als 't boek doet voorkomen.
Aha, ik dacht al dat het aan mij lag maar dat valt wel mee dus Ik maak ze van Catania op naald 3 en sommigen zijn 11cm terwijl anderen bijna 13cm zijn. Dat is nogal een verschil.... niet heel praktisch, omdat ik er een deken van wil maken.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:37:51 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84389786
ja, dat heb ik van vele anderen ook gehoord. je kunt er dan natuurlijk evt een extra randje omheen haken, maar dat is toch niet hoe 't oorspronkelijk bedoeld was.
in de haak.
pi_84397340
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 07:26 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Zo groot is dat leeftijdsverschil dan toch niet Het is geen generatiekloof ofzo Ik had misschien voor een mat groen gekozen ofzo, maar je hebt wel een punt dat het niet teveel af moet leiden. Oubollige kaarten zijn sowieso geniaal
heel licht mat groen was dan misschien nog een optie geweest, maar dan wel echt heel licht... en die kaarten hoef je niet eens te kopen... in december even verzamelen en bewaren en dan kun je ze zo gebruiken als je wat leuks hebt gevonden
(ik zal er niet bijvertellen dat ik het dit jaar lastig vond om de kaarten op te ruimen, dus dat die nog hingen in een hoekje van de kamer... het was dit jaar gewoon een lastige kerst, en ik vond het moeilijk om er afscheid van te nemen...)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:32:17 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84398369
Ik heb zojuist haaknaalden gekocht bij de fourniturenzaak hier; maat 4, maat 5 en maat 7

Next up: een bolero
pi_84405512
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:09 schreef mijsje het volgende:

[..]

heel licht mat groen was dan misschien nog een optie geweest, maar dan wel echt heel licht... en die kaarten hoef je niet eens te kopen... in december even verzamelen en bewaren en dan kun je ze zo gebruiken als je wat leuks hebt gevonden
(ik zal er niet bijvertellen dat ik het dit jaar lastig vond om de kaarten op te ruimen, dus dat die nog hingen in een hoekje van de kamer... het was dit jaar gewoon een lastige kerst, en ik vond het moeilijk om er afscheid van te nemen...)
Mijsje
pi_84410056
een bolero voor LadyBlack! heb je al een patroon? ik ben wel benieuwd...
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:37 schreef Ilske het volgende:
Mijsje
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:26:06 #42
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_84411779
tip als je van bamboe haaknaalden en koopjes jagen houd : Ebay!
en natuurlijk allerlei ander haak en brei gebeuren
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_84418180
Ik mag weer aan de slag dit weekend... effe een spenenkoord maken voor een vriendinnetje van me. Gewoon op bestelling via de twitter :D Wie had dat gedacht...
pi_84431328
:W

Vraagje aan Rimketje vanuit vakantieadres omdat ik bezig ben met mijn dekentje (baby is te vroeg geboren, paniek :o )

Die labeltjes vind ik erg leuk om toe te voegen aan mijn dekentje, waar koop je zoiets? Of heb je een hele set en kan ik er misschien eentje overnemen?
pi_84431545
Mijn allereerste granny square *O* Kleuren zijn natuurlijk heel anders in het echt door brakke telefooncamera :)

Hoe werk ik nu netjes alle eindjes weg? Er is zo weinig wegstopruimte...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:33:23 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84432143
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:06 schreef B.ertha het volgende:
:W

Vraagje aan Rimketje vanuit vakantieadres omdat ik bezig ben met mijn dekentje (baby is te vroeg geboren, paniek :o )

Die labeltjes vind ik erg leuk om toe te voegen aan mijn dekentje, waar koop je zoiets? Of heb je een hele set en kan ik er misschien eentje overnemen?

ik ben niet rimke maar ken wel een site waar je ze kunt bestellen:

https://www.goedgemerkt.nl/index.asp

en ik denk dat je niet veel hebt aan rimke's labeltjes, tenzij jij stiekem ook rimke heet. ;)
in de haak.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:34:39 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84432187
inu, netjes! en gewoon ergens tussendoor weven, lukt wel hoor! er zijn ook mensen die ze tijdens 't haken al goed weg weten te werken door eroverheen te haken, maar bij mij wordt dat niet stevig genoeg en moet ik er na afloop dan alsnog mee aan de slag, dus doe ik 't ook liever allemaal achteraf.
in de haak.
pi_84432542
Dit is geinig, kun je een poppetje maken en dan krijg je het patroon :D

http://www.knittink.com/amigurumi/
pi_84432681
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef Inu het volgende:
Dit is geinig, kun je een poppetje maken en dan krijg je het patroon :D

http://www.knittink.com/amigurumi/

Gaaf :D
pi_84436742
:D grappig Inu, een keer in de zoveel tijd komt dat patroon weer hier langs :) ik blijf het ook een leuk idee vinden, zo'n patroon aangepast op je eigen interesses. :)
Mooie eerste granny ook! :D ik doe het instoppen ook altijd naderhand (maar wel per blokje... het is vervelend om van meerdere blokken achter elkaar in te moeten stoppen... :D ) ik ga dan met het draadje door het dichtsbijzijnde stokje heen van boven naar beneden, en dan ook weer van beneden naar boven, maar dan op een andere manier door hetzelfde stokje steken... snap je? op die manier veranker je het draadje zodat het niet meer gaat rafelen als je de blokken aan elkaar hebt genaaid als dekentje of kussenhoes... :)

wij zijn vanmorgen naar Alkmaar geweest... *O* ik heb wol voor de deken *O* 32 bollen Saskia (van Wibra) voor de visjes en 1 bol zandkleur voor zeesterren die erop geappliceerd gaan worden als de deken al klaar is... :D (wilde hubbie graag, wie ben ik dan om dat te weigeren... ;) ) onderweg naar huis maar meteen een visje gehaakt... :P

en ik had ook sokkenwol gekocht bij een wolwinkeltje verderop voor de wanten die ik had geoefend (staat op ravelry, maar is niet heel interessant nog...) dat worden wanten met een afbeelding van gebouwen. (volgens mij Amsterdamse grachtenpanden...) even een voorbeeldje van hoe het dan moet worden (ik heb geen foto's van de bollen gemaakt, ze zijn net het voorbeeld oranje en offwhite...)

[ Bericht 1% gewijzigd door mijsje op 24-07-2010 16:39:51 ]
pi_84439756
Hier mijn twee gehaakte tassen. De lichtblauwe was mijn 'proef'tas. Gemaakt van wol + acryl. Voor een eerste exemplaar ben ik daar redelijk tevreden over (behalve over de hengsels). De wol was wel wat te klein voor de tas (3mm volgens mij). De blauwpaarse is gemaakt van katoen + acryl (4mm). Vind het verschil in grootte echt groot! Maar ben echt tevreden over de laatste!

pi_84439994
Haha mijsje veel plezier! En die wanten zien er gaaf uit!!

Tristessa ik vind ze goed gelukt! Het verschil is idd groot. Ik ga ook ooit nog een haken, (ooit :P )
pi_84442066
@ Mijsje *O* yay voorraad wol! Kan je goed aan de slag! Die wanten zijn ook erg gaaf :D

@Tristessa de onderste is ook mooi van kleur :o Hij is erg goed gelukt!
pi_84442387
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:33 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben niet rimke maar ken wel een site waar je ze kunt bestellen:

https://www.goedgemerkt.nl/index.asp

en ik denk dat je niet veel hebt aan rimke's labeltjes, tenzij jij stiekem ook rimke heet. ;)

Oh, ik dacht dat je zelf nog moest schrijven :P
pi_84443811
*O* lekker aan de gang inderdaad :D ondertussen al 4 visjes gehaakt :)
de wanten zijn ook leuk om te maken, al zijn die niet gehaakt, die zijn om te breien... (zo in twee kleuren breien heb ik geleerd van de tutorial van in twee kleuren tunisch haken, die tutorial die in dit topic een paar topics geleden gepost was... dat gaat namelijk op dezelfde manier met de draad... :D )

Tristessa, dat ziet er mooi en netjes uit, allebei wel hoor! ^O^ je kan ze allebei gebruiken zo te zien :)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:57:05 #56
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84444068
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:24 schreef Rimketje het volgende:
@Mijsje, op Youtube heeft ze het helemaal uitgelegd.. Ze heeft steeds blokken gemaakt.. Elk 'scenario' is een blok.. EN die dan aan elkaar gemaakt..
En kleuren wisselen gaat wel, het is eerst ff proberen en veel oefenen.. HEb eerst 3 avonden 5 rijtjes gemaakt van het patroon en dan weer uitgehaald en weer gehaakt en weer uitgehaald.. Gewoon om te oefenen, en daarna gewoon doen.. Ook op Youtube staat het helemaal uitgelegd (ook diegene die dat hierboven gehaakt heeft heeft over kleuren wisselen een filmpje gemaakt)..
Filmpje 1

FIlmpje 2

En zo ziet de achterkant er bij mij uit:
[ afbeelding ]

:D Ik zoeken via google naar tunisch haken en dan vooral van kleur wisselen kom ik op bovenstaande uit.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84446019
Ik heb iets heel leuks gemaakt, maar als ik het plaats is het meteen duidelijk wie ik heb :D
pi_84446119
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef Inu het volgende:
Ik heb iets heel leuks gemaakt, maar als ik het plaats is het meteen duidelijk wie ik heb
Je hebt iig niet Mijsje, want die had het al in huis
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:23:28 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84451042
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef Inu het volgende:
Ik heb iets heel leuks gemaakt, maar als ik het plaats is het meteen duidelijk wie ik heb :D
dat geldt voor 1 van mijn swap-dingen ook. maar zó'n zin om 't te laten zien! :D
in de haak.
pi_84454281
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:02 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Je hebt iig niet Mijsje, want die had het al in huis :P
Echt? Ik dacht dat ze bedoelde dat ze het al af had...

Ik heb nu 9 granny squares gemaakt en vanmiddag een kussen gekocht en net al drie aan elkaar gezet *O* Moet alleen even een zwarte kussensloop onder, want dat wit van het kussen vind ik niet zo mooi...
pi_84464628
Oeh, hij is af *O*

Dalijk even naar de Hema om te kijken voor een zwarte kussensloop *O*
pi_84465936
Moooooi Inu!! (na alle projecten die ik nog staan heb die ik moet maken voor anderen, ga ik dat ook proberen!)
  zondag 25 juli 2010 @ 14:17:47 #63
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_84466823
Mooi geworden Inu!
Mijn onderzettertje is af :P Ik denk dat ik nu ook granny squares ga proberen of zo'n boodschappentasje :)
pi_84467213
Mn boodschappentas gaat dalijk voor het eerst mee naar de AH :)

En ik zag dit... hebbuh! http://www.yarnofthemonth.com/
pi_84471918
Hallo medehaaksters,
ik ben net begonnen met haken en probeer de basistechnieken onder de knie te krijgen waarna ik wilde proberen om amigurimi poppetjes te gaan maken. Nu ben ik via deze tutorial de granny square aan het leren...maar het lukt mij niet om het vierkantje mooi af te sluiten zodat ik daar een mooi gat heb zitten (rechts bovenin). Ziet iemand wat ik verkeerd doe?

Thnx alvast!
Ik had trouwens al eerder op dit topic gekeken voor tips maar nu ik vakantie heb en er echt voor wilde gaan zitten heb ik mij toch maar aangemeld om mee te gaan posten ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 17:11:26 #66
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84472230
Doe je aan het begin van een nieuwe ronde 3 losse ipv het 1e stokje? En tussen elke 3 stokjes 1 losse en op de hoeken 2 lossen ertussen.

Leuk dat je meedoet! Ze zijn wel erg verslavend hoor, die vierkantjes.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84472698
mmascha, aan het begin van een nieuwe ronde doe ik idd 3 losse. Na 3 stokjes werd verteld 2 losse en dan weer drie stokjes. En op de hoeken 1 losse en dan vastmaken aan de 3e losse van het begin van de ronde. Volg je mij nog? Misschien doe ik hem wel verkeerd in die 3e losse of kan dat niet?
Ik denk idd als ik het eenmaal weet en het lukt dat ik dan elke dag aan het haken ben :Y
pi_84473566
Oeh, hij is klaar *O*

Ik krijg hem ook nooit zo mooi aan elkaar, want ik trek altijd die halve losse uit elkaar als ik hem daarin vastmaakt, maar dat frummel ik meestal weer goed door het knoopje de andere kant op aan te trekken...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 juli 2010 @ 18:09:34 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_84474234
ik kom er echt helemaal niet meer aan toe -O-
geen energie meer voor s'avonds. ben blij dat de swap al zo goed als helemaal klaar ligt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 25 juli 2010 @ 18:59:04 #70
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84476076
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:25 schreef Nietjuuh het volgende:
mmascha, aan het begin van een nieuwe ronde doe ik idd 3 losse. Na 3 stokjes werd verteld 2 losse en dan weer drie stokjes. En op de hoeken 1 losse en dan vastmaken aan de 3e losse van het begin van de ronde. Volg je mij nog? Misschien doe ik hem wel verkeerd in die 3e losse of kan dat niet?
Ik denk idd als ik het eenmaal weet en het lukt dat ik dan elke dag aan het haken ben :Y
Probeer eens 1 losse tussen de 3 stokjes en op de hoeken 2 lossen. De ronde sluiten doe je idd aan de bovenste van de 3 lossen.

Inu, dat ziet er goed uit met een zwarte kussenhoes. Erg netjes geworden!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84477966
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:59 schreef mmascha het volgende:

[..]

Probeer eens 1 losse tussen de 3 stokjes en op de hoeken 2 lossen. De ronde sluiten doe je idd aan de bovenste van de 3 lossen.

Hmm dat wordt het niet meer vierkant maar rond...is het dus ook niet helaas. Maak jij hem wel altijd zo dan?

Inu, dat ziet er idd goed uit. Mij lukt het in één kleur niet eens, laat staan meerdere kleuren. Poeh ik heb nog veel te leren :@
  zondag 25 juli 2010 @ 19:48:29 #72
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84478079
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:51 schreef Inu het volgende:
Oeh, hij is klaar *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik krijg hem ook nooit zo mooi aan elkaar, want ik trek altijd die halve losse uit elkaar als ik hem daarin vastmaakt, maar dat frummel ik meestal weer goed door het knoopje de andere kant op aan te trekken...
Die is echt leuk! *O*

Ik heb gisteren een boekje gekregen om tassen te haken, het is van een of ander merk (zpaghetti, dit is hun site ), maar ik begreep dat je met iedere dikke soort wol/stof dit kan maken. En van de week wil ik zelf het boekje "lieve diertjes zelf haken" halen en dan eindelijk eens starten *O*
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_84479605
Mooi kussen Inu! Leuke kleurtjes!

Ik ben aan een Grannystripe deken begonnen voor mezelf, tussen de bedrijven door...
En ik heb een origineel jaren '70 patroon weten te bemachtigen van gehaakte jasbeschermers, dus daar ben ik ook mee begonnen!
pi_84479789
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:45 schreef Nietjuuh het volgende:

[..]

Hmm dat wordt het niet meer vierkant maar rond...is het dus ook niet helaas. Maak jij hem wel altijd zo dan?

Inu, dat ziet er idd goed uit. Mij lukt het in één kleur niet eens, laat staan meerdere kleuren. Poeh ik heb nog veel te leren :@
Mijn patroon is 3 lossen, 2 stokjes, 3 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 3 losse, 3 stokjes, 1 losse etc... En meerdere kleuren is niet zo moeilijk, gewoon na elk rondje afhechten en de nieuwe kleur met een slipstitch vastzetten en verder haken :)
  zondag 25 juli 2010 @ 21:47:35 #75
52016 Lyssa
music <3
pi_84483658
Toffe grannykussen Inu O+ Ik was er nooit zo'n fan van, maar ik zie steeds meer moois dat mij doet twijfelen ;)

Ik ben bezig met de Little Car van Delicious Crochet.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:58:12 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84484169
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:09 schreef Ynske het volgende:
ik kom er echt helemaal niet meer aan toe -O-
geen energie meer voor s'avonds. ben blij dat de swap al zo goed als helemaal klaar ligt
jammer ynske! maar dat betekent hopelijk dat je overdag met hele andere (leuke?) activiteiten druk bent?

inu, ik vind 'm super geworden!

en lyssa wat ga je hard met die auto!

ik ben bezig met een dolfijn voor missdolphin. nog niet veel om te laten zien, omdat ik al 3x opnieuw begonnen ben... :{ moet weer helemaal wennen aan dat amigurumi-patroon-lezen... :o
in de haak.
pi_84493409
Inu wat mooi! Die kleurtjes ook!

Hoothoot is zo'n jasbeschermerpatroon om te zetten naar een hele cirkel? Ik zou die heel graag willen maken voor mijn rolstoel.

Lyssa wat ga je hard! En wat ziet het er leuk uit!!

Hier bezig met 6 dingen te gelijk. Regenboogdeken ligt even stil, te warm om zo'n groot ding op me te hebben liggen, dus vast een ripple begonnen met de rico creative lucypack, wat haakt dat lekker zeg!!! En snel. Ik kijk hoever ik kom met de 2 pakken die ik heb, maar word zeker vaker besteld!
Dan nog bezig met de swap, dat heeft wat denkwerk gekost zeg, maar ben nu met iets leuks bezig en heb nog wat dingen in mijn hoofd, dus dat word turbo haken.

Op vakantie nogal gelachen toen mijn franse buurvrouw aan de telefoon uitlegde dat die domme hollander zat te haken, dat was toch niet van deze tijd. :D
pi_84493532
Lyssa, leuke auto! *O* ben benieuwd hoe die wordt... is het een patroon of uit een boekje? (linkje?)
Inu, mooi kussen is het geworden hoor! _O_ superstrak.
Nietjuh, leuk zo'n granny, maar het is inderdaad de eerste keren best lastig. Wat me opvalt is dat je in de bochten je stokjes over de stokjes van de vorige toer vallen. Misschien moet je toch iets meer lossen in de hoek (of minder strak) zodat je wat meer ruimte hebt om de stokjes in te zetten en ze elkaar niet zo overlappen. En inderdaad de toer afronden met zo'n slipstitch (geen idee hoe dat in NL heet), want eht lijkt wel of je geen begin of eind hebt...

Ik zag dit weekend bij een pufclub-genootje een hele gave grote beer staan die overduidelijk gehaakt was (beetje zoals trui haar speeltjes altijd maakt, veel kleurtjes en zo). Heb er meteen een foto van gemaakt, misschien dat ik die ook nog een keer ga proberen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 juli 2010 @ 07:34:05 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_84493544
Van het weekend bij mijn ouders geweest en daar hebben ze echt nog een leuk winkeltje. Met een heleboel Zpagetti ook *O*

WIlde het al een hele tijd proberen, maar zomaar bestellen via internet vond ik niet wat. Nu dus kunnen voelen en twee rollen meegenomen :) Het haakt echt lekker snel, maar je merkt wel veel verschil in hoe makkelijk te haken hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_84493631
Lijnloos die beer is gaaf!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 07:48:57 #81
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84493645
Die beer.... wat keigaaf! O+

Anitra, heb je de beschrijving gekregen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 26 juli 2010 @ 09:12:54 #82
52016 Lyssa
music <3
pi_84494602
quote:
Op maandag 26 juli 2010 07:31 schreef Lijnloos het volgende:
Lyssa, leuke auto! *O* ben benieuwd hoe die wordt... is het een patroon of uit een boekje? (linkje?)

Ik zag dit weekend bij een pufclub-genootje een hele gave grote beer staan die overduidelijk gehaakt was (beetje zoals trui haar speeltjes altijd maakt, veel kleurtjes en zo). Heb er meteen een foto van gemaakt, misschien dat ik die ook nog een keer ga proberen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oohh gave beer!! Maar wat een werk!!! Dat gaat echt eeuwen duren voordat je dat af heb! Net zo'n werk als die gigantisch prachtige deken van Kwakz0r!

Die auto komt van hier http://www.etsy.com/listing/51397972/little-car-amigurumi-pattern Delicious Crochet heeft zoveel gave patroontjes, ik heb er nu een aantal!

Gisteravond nog even de voorruit erop gemaakt. Eigenlijk moet je eerst het "lijf" helemaal haken, maar ik vind het makkelijker om dingen vast te naaien als het nog open is, dus heb ik eerst alle onderdelen gehaakt en ga ik nu verder met het lijf en ondertussen naai ik de onderdelen steeds vast.
pi_84495470
quote:
Op maandag 26 juli 2010 07:11 schreef AnitraX het volgende:
Hoothoot is zo'n jasbeschermerpatroon om te zetten naar een hele cirkel? Ik zou die heel graag willen maken voor mijn rolstoel.
Ik denk dat dat wel te doen is. Vanuit een cirkel beginnen, en dan alsmaar rond haken lijkt me?
  maandag 26 juli 2010 @ 10:38:13 #84
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84496371
Poosje bij m'n ouders geweest, veel kunnen haken dus het dekentje is bijna af. Misschien toch nog wat meer wol nodig dan ik dacht, als ik er nog een rand omheen wil maken..

People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  maandag 26 juli 2010 @ 11:07:37 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84497269
TD ik vidn 'm erg leuk! maar een rand eromheen zou 't wel iets meer afmaken inderdaad.

lyssa, dat schiet hard op zeg!
in de haak.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:15:34 #86
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84497459
Een rode rand, een roze rand of beide? Oh, de keuzes.. :') :+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  maandag 26 juli 2010 @ 11:27:24 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84497800
ja, lastig he! :) ik zou denk ik met een donkere rand eindigen, maar of je er ook nog lichtroze in verwerkt maakt op zich niet zoveel uit.

mijn dolfijn-in-wording:
in de haak.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:39:41 #88
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84498168
Leuk dolfijntje :D
  maandag 26 juli 2010 @ 12:24:32 #89
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84499532
Slim om alvast de onderdelen aan elkaar te maken voordat je basis af is Lyssa. Ik krijg het zo ook altijd mooier afgewerkt. Hij is leuk!

Lief dolfijntje Trui! Mooi model!

Td, ik zou er ook en rand om maken en dan idd eindigen met rood. Eventueel eerst een rondje roze en dan rood. Hij ziet er nu al erg mooi uit!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:29:50 #90
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84499712
Ik denk dat ik het wel zo leuk vind om in de rand ook beide kleuren te gebruiken. Eerst roze en dan rood it is. Thnx dames :*.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:49:05 #91
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84500469
Die Saskia van de Wibra, krimpt dat trouwens (veel) in de was?
pi_84502772
Saskia krimpt naar mijn idee niet. Lijkt me ook een beetje raar voor acryl. Door het wassen worden de steken wel regelmatiger.
pi_84502856
Ik zou juist een roze rand doen

Ik heb ook een vraag over Saskia van de Wibra: Kan iemand mij vertellen wat de wasvoorschriften zijn? Ik wil het dekentje, als het even kan, op vakantie al wassen zodat het tijd heeft om te drogen voordat ik op kraamvisite ga en ik heb de wikkels van de bollen thuis gelaten.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:57:04 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84503114
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:40 schreef mijsje het volgende:
een bolero voor LadyBlack! heb je al een patroon? ik ben wel benieuwd...
Ik heb een aantal bolero's in mn favorieten gezet op ravelry, moet nog uitzoeken welke me het handigst lijkt!
Ik wil me nog wel eens verkijken op de soort wol, de maat van de haaknaald en dergelijke
  maandag 26 juli 2010 @ 13:59:41 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84503206
Ik heb de wikkels van de wibra ook niet meer B, anders had ik even voor je gekeken...

Maar het is acryl he, dus sowieso niet te heet wassen
pi_84503311
40 graden, niet in de droger, niet strijken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 juli 2010 @ 18:24:13 #97
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_84513697
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:58 schreef trui het volgende:

[..]

jammer ynske! maar dat betekent hopelijk dat je overdag met hele andere (leuke?) activiteiten druk bent?

werk :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_84513924
Inu, oké dan ga ik jouw patroon eens proberen...maar hoe komt het dan dat mijn eerste hoekje niet zo goed worden?

Lijnloos, het was idd mijn eerste keer de granny square. Hij moet dus minder strak..maar wat bedoel je precies met stokjes over de stokjes van de vorige toer? Sorry hier spreekt een leek! Oeh dat is wel een hele mooie grote beer zeg!! Daar zit heel wat uren in denk ik!!
pi_84516196
quote:
Op maandag 26 juli 2010 07:48 schreef YPPY het volgende:
Die beer.... wat keigaaf! O+

Anitra, heb je de beschrijving gekregen?
ja vanmiddag! Je bent geweldig! Echt super gedaan :*
pi_84517518
Helup die swap................ik moet nog zoveeeeeeel. En moet zes dagen p/w werken.
Komt goed, adem in, adem uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')