abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84386578
Die Laptopsleeve kan toch nog wel? Gewoon nu heel vaak nog heen en weer zodat dit de breedte wordt en niet de lengte? Anders inderdaad een dekentie of zo... ook leuk !

Mijsje, dat doosje is echt superleuk!
pi_84386750
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:55 schreef mmascha het volgende:
Hoothoot wat een geweldige deken! Mooie kleurtjes zo bij elkaar. Wat maakt die GSen zo mega? Dik garen en een grote naald?
Drops Eskimo en naald 10.
pi_84386769
Zojuist 2 boekjes besteld via de bookdepo... had van mijn schoonouders voor mijn verjaardag geld gekregen om aan mijn handwerkhobby's te besteden Crobots en Creepy Cutes komen eraan!!!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:32:02 #29
52016 Lyssa
music <3
pi_84386926
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:19 schreef Lijnloos het volgende:
Zojuist 2 boekjes besteld via de bookdepo... had van mijn schoonouders voor mijn verjaardag geld gekregen om aan mijn handwerkhobby's te besteden Crobots en Creepy Cutes komen eraan!!!
goede koop! Al zijn de crobots soms nog best pittig!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:37:35 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84387033
Ik ben nog steeds van plan om dat 200 blokken-boek te bestellen. Nu zag ik laatst dat ze het gaan herdrukken. Daar wacht ik dan maar even op.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84387098
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:32 schreef Lyssa het volgende:

[..]

goede koop! Al zijn de crobots soms nog best pittig!
Ja, dat idee had ik ook wel, maar ze zien er zo cool uit, en ik denk ook leuk als kraam-/verjaardagskadootjes voor kids. Ben wel benieuwd
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:37 schreef mmascha het volgende:
Ik ben nog steeds van plan om dat 200 blokken-boek te bestellen. Nu zag ik laatst dat ze het gaan herdrukken. Daar wacht ik dan maar even op.
Oh dat wist ik niet... maar ben tevreden over deze versie eigenlijk, hoewel ik er nog niks uit gemaakt heb... te veel keuze
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:03:52 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84387597
Ik hoor ook wel veel kritiek op 't boek hoor mmascha. Ten eerste zijn 't eigenlijk geen 200 verschillende blokken, maar zo'n 75, waarvan een aantal in div. kleurvarianten getoond worden. Ten tweede vallen ze vaak nogal ongelijk uit qua grootte, waardoor ze niet zo makkelijk te combineren zijn als 't boek doet voorkomen. Ook zijn de patronen vaak best lastig geschreven vind ik (ik heb er pas 2 gemaakt hoor, van die blokken, maar beide keren ging 't niet meteen goed). Maar dat is een kwestie van wennen waarschijnlijk.
in de haak.
pi_84387642
Ik vind die crobots zo klein Ik heb liever uit de kluiten gewassen dingen ipv een frummelpopje
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:08:27 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84387683
ik ook. dat kleine gepriegel is niet fijn.
in de haak.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:16:06 #35
52016 Lyssa
music <3
pi_84387812
Mijn crobotje staat hier op mijn werk bij mijn computer, dat vind ik wel tof. Je kan ook het patroon vergroten misschien, dan heb je een gigarobot

die creepy cute zijn ook klein, maar watminder priegelwerk dan de crobots
pi_84389420
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:03 schreef trui het volgende:
Ten tweede vallen ze vaak nogal ongelijk uit qua grootte, waardoor ze niet zo makkelijk te combineren zijn als 't boek doet voorkomen.
Aha, ik dacht al dat het aan mij lag maar dat valt wel mee dus Ik maak ze van Catania op naald 3 en sommigen zijn 11cm terwijl anderen bijna 13cm zijn. Dat is nogal een verschil.... niet heel praktisch, omdat ik er een deken van wil maken.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:37:51 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84389786
ja, dat heb ik van vele anderen ook gehoord. je kunt er dan natuurlijk evt een extra randje omheen haken, maar dat is toch niet hoe 't oorspronkelijk bedoeld was.
in de haak.
pi_84397340
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 07:26 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Zo groot is dat leeftijdsverschil dan toch niet Het is geen generatiekloof ofzo Ik had misschien voor een mat groen gekozen ofzo, maar je hebt wel een punt dat het niet teveel af moet leiden. Oubollige kaarten zijn sowieso geniaal
heel licht mat groen was dan misschien nog een optie geweest, maar dan wel echt heel licht... en die kaarten hoef je niet eens te kopen... in december even verzamelen en bewaren en dan kun je ze zo gebruiken als je wat leuks hebt gevonden
(ik zal er niet bijvertellen dat ik het dit jaar lastig vond om de kaarten op te ruimen, dus dat die nog hingen in een hoekje van de kamer... het was dit jaar gewoon een lastige kerst, en ik vond het moeilijk om er afscheid van te nemen...)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:32:17 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84398369
Ik heb zojuist haaknaalden gekocht bij de fourniturenzaak hier; maat 4, maat 5 en maat 7

Next up: een bolero
pi_84405512
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:09 schreef mijsje het volgende:

[..]

heel licht mat groen was dan misschien nog een optie geweest, maar dan wel echt heel licht... en die kaarten hoef je niet eens te kopen... in december even verzamelen en bewaren en dan kun je ze zo gebruiken als je wat leuks hebt gevonden
(ik zal er niet bijvertellen dat ik het dit jaar lastig vond om de kaarten op te ruimen, dus dat die nog hingen in een hoekje van de kamer... het was dit jaar gewoon een lastige kerst, en ik vond het moeilijk om er afscheid van te nemen...)
Mijsje
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_84410056
een bolero voor LadyBlack! heb je al een patroon? ik ben wel benieuwd...
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:37 schreef Ilske het volgende:
Mijsje
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:26:06 #42
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_84411779
tip als je van bamboe haaknaalden en koopjes jagen houd : Ebay!
en natuurlijk allerlei ander haak en brei gebeuren
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_84418180
Ik mag weer aan de slag dit weekend... effe een spenenkoord maken voor een vriendinnetje van me. Gewoon op bestelling via de twitter :D Wie had dat gedacht...
pi_84431328
:W

Vraagje aan Rimketje vanuit vakantieadres omdat ik bezig ben met mijn dekentje (baby is te vroeg geboren, paniek :o )

Die labeltjes vind ik erg leuk om toe te voegen aan mijn dekentje, waar koop je zoiets? Of heb je een hele set en kan ik er misschien eentje overnemen?
pi_84431545
Mijn allereerste granny square *O* Kleuren zijn natuurlijk heel anders in het echt door brakke telefooncamera :)

Hoe werk ik nu netjes alle eindjes weg? Er is zo weinig wegstopruimte...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:33:23 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84432143
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:06 schreef B.ertha het volgende:
:W

Vraagje aan Rimketje vanuit vakantieadres omdat ik bezig ben met mijn dekentje (baby is te vroeg geboren, paniek :o )

Die labeltjes vind ik erg leuk om toe te voegen aan mijn dekentje, waar koop je zoiets? Of heb je een hele set en kan ik er misschien eentje overnemen?

ik ben niet rimke maar ken wel een site waar je ze kunt bestellen:

https://www.goedgemerkt.nl/index.asp

en ik denk dat je niet veel hebt aan rimke's labeltjes, tenzij jij stiekem ook rimke heet. ;)
in de haak.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:34:39 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84432187
inu, netjes! en gewoon ergens tussendoor weven, lukt wel hoor! er zijn ook mensen die ze tijdens 't haken al goed weg weten te werken door eroverheen te haken, maar bij mij wordt dat niet stevig genoeg en moet ik er na afloop dan alsnog mee aan de slag, dus doe ik 't ook liever allemaal achteraf.
in de haak.
pi_84432542
Dit is geinig, kun je een poppetje maken en dan krijg je het patroon :D

http://www.knittink.com/amigurumi/
pi_84432681
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef Inu het volgende:
Dit is geinig, kun je een poppetje maken en dan krijg je het patroon :D

http://www.knittink.com/amigurumi/

Gaaf :D
pi_84436742
:D grappig Inu, een keer in de zoveel tijd komt dat patroon weer hier langs :) ik blijf het ook een leuk idee vinden, zo'n patroon aangepast op je eigen interesses. :)
Mooie eerste granny ook! :D ik doe het instoppen ook altijd naderhand (maar wel per blokje... het is vervelend om van meerdere blokken achter elkaar in te moeten stoppen... :D ) ik ga dan met het draadje door het dichtsbijzijnde stokje heen van boven naar beneden, en dan ook weer van beneden naar boven, maar dan op een andere manier door hetzelfde stokje steken... snap je? op die manier veranker je het draadje zodat het niet meer gaat rafelen als je de blokken aan elkaar hebt genaaid als dekentje of kussenhoes... :)

wij zijn vanmorgen naar Alkmaar geweest... *O* ik heb wol voor de deken *O* 32 bollen Saskia (van Wibra) voor de visjes en 1 bol zandkleur voor zeesterren die erop geappliceerd gaan worden als de deken al klaar is... :D (wilde hubbie graag, wie ben ik dan om dat te weigeren... ;) ) onderweg naar huis maar meteen een visje gehaakt... :P

en ik had ook sokkenwol gekocht bij een wolwinkeltje verderop voor de wanten die ik had geoefend (staat op ravelry, maar is niet heel interessant nog...) dat worden wanten met een afbeelding van gebouwen. (volgens mij Amsterdamse grachtenpanden...) even een voorbeeldje van hoe het dan moet worden (ik heb geen foto's van de bollen gemaakt, ze zijn net het voorbeeld oranje en offwhite...)

[ Bericht 1% gewijzigd door mijsje op 24-07-2010 16:39:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')