abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84185408
quote:
Vorig deel: Beoordeel de foto van je voorganger # 39

Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.

Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte of hoogte van 1024 pixels, dus graag resizen!

Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Ik plaats ook weer 'ns een foto, hoor... Sluit ik meteen een topic én ben ik blijkbaar bijna gelijktijdig aan het posten, waardoor ik de verkeerde beoordeelde!

Dit was écht de laatste foto vóór die van mij:

Op zaterdag 17 juli 2010 23:41 schreef DutchErrorist het volgende:

Mijn reactie:

+ lekker plaatje qua compositie, veel ruimte!
+ grove korrel = fijn
- had nét een tikje meer 'wit' mogen hebben, vind ik. Contrast iets omhoog, maar liefst zonder het zwart ook aan te dikken. Snap je?

Mijn foto opnieuw:

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 01-09-2010 16:08:09 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 14:01:45 #2
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_84197342
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:55 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Mijn foto opnieuw:
[ afbeelding ]
+ Mooie compositie, beetje abstract.
- Ik mis een beetje de spanning in de foto, de rust in deze foto is tevens zijn zwakte.

(Ik vraag me trouwens af wat het is, het bovenste gedeelte van een luchtballon?)

[ Bericht 6% gewijzigd door Haarklip op 18-07-2010 14:08:42 ]
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_84202635
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:01 schreef Haarklip het volgende:

[..]

+ Mooie compositie, beetje abstract.
- Ik mis een beetje de spanning in de foto, de rust in deze foto is tevens zijn zwakte.

(Ik vraag me trouwens af wat het is, het bovenste gedeelte van een luchtballon?)

[ afbeelding ]
+ Mooie scherpte diepte waardoor de achtergrond er lekker blurry uitkomt. Compositie is ook prima, onderwerp net niet in het midden.
- De kleuren zijn naar mijn idee te onrealistisch fel. Misschien iets minder contrast toevoegen de volgende keer.

Edit: Die luchtballon foto vind ik trouwens erg mooi! Lekker minimaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2010 17:33:31 ]
pi_84206514
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:00 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooie scherpte diepte waardoor de achtergrond er lekker blurry uitkomt. Compositie is ook prima, onderwerp net niet in het midden.
- De kleuren zijn naar mijn idee te onrealistisch fel. Misschien iets minder contrast toevoegen de volgende keer.

[ afbeelding ]

Edit: Die luchtballon foto vind ik trouwens erg mooi! Lekker minimaal.
Jouw foto heeft wel even mijn aandacht en dat komt vooral omdat ik de ramen aan de rechterkant nioet zo kan thuisbrengen, is het weerspiegeling, of zit het op de ruiten ?
Om eerlijk te zijn vind er voor de rest niet veel aan, hij is wel lekker kleurrijk, maar ook enigszins saai, ook had ik meer van het gebouw willen zien.

Zonet even in de voortuin gespeeld met de tuinslang

zondag 18 juli 2010 @ 19:35:20 #5
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84207019
+Heerlijke zomerse foto
+Leuke gezichtsuitdrukking/houding, zo te zien was het koud water
-De lichtvlek op de buik trekt een beetje negatieve aandacht, dat zou je ev nog in photoshop kunnen aanpassen.

Vanmiddag net zo lang gespeeld met de kleurenfilter tot ik een leuk resultaat te pakken had toen ineens deze sluipwesp lagskwam, door het kleurenfilter lijkt het alsof zijn lichaam doorzichtig is.
1 Minuut stilte voor de storm
pi_84212257
+ scherp! erg scherp!
- door dat filter toch wat 'vlak'. Dat hij doorzichtig lijkt,.... leuk 'effect', maar voegt niet veel toe.

Ben juist benieuwd naar de onbewerkte foto,.... want wat issie scherp!

Om bij de insecten te blijven: een drinkende bij.

pi_84213032
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:45 schreef Ekoyt het volgende:
+ scherp! erg scherp!
- door dat filter toch wat 'vlak'. Dat hij doorzichtig lijkt,.... leuk 'effect', maar voegt niet veel toe.

Ben juist benieuwd naar de onbewerkte foto,.... want wat issie scherp!

Om bij de insecten te blijven: een drinkende bij.

[ afbeelding ]
+Geweldig toegepaste extreme DOF, alles wat scherp moet zijn is scherp en dat terwijl er slechts zo'n klein stukje scherp is!
+Prachtig dat alle kleuren bijna hetzelfde zijn, en omdat de bij op de lichte achtergrond zit stoort dit compleet niet qua duidelijkheid.
+Hij lijkt zo blij
-Als ik dan toch wat moet verzinnen Ik had hem graag iets breder gezien, iets meer non-ruimte erbij

Deze foto heb ik laatst voor een beginnend surfmerkje gemaakt, de persoon is vanaf links ingeflitst.
pi_84224914
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:03 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

+Geweldig toegepaste extreme DOF, alles wat scherp moet zijn is scherp en dat terwijl er slechts zo'n klein stukje scherp is!
+Prachtig dat alle kleuren bijna hetzelfde zijn, en omdat de bij op de lichte achtergrond zit stoort dit compleet niet qua duidelijkheid.
+Hij lijkt zo blij
-Als ik dan toch wat moet verzinnen Ik had hem graag iets breder gezien, iets meer non-ruimte erbij

[ afbeelding ]

Deze foto heb ik laatst voor een beginnend surfmerkje gemaakt, de persoon is vanaf links ingeflitst.
+ Lekkere sfeer
+ Compositie van de surfer en mooi dat je die dijk er in zijn geheel op hebt staan
+ Lichtval van de zon (in het midden)
- De blokken rechts (naast Flap) misschien iets te donker? Maar kan aan mijn monitor liggen

Afgelopen zaterdag even een 'shoot' gehouden met m'n auto, vond deze wel geslaagd:
pi_84225803
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:00 schreef COnrust het volgende:

[..]

+ Lekkere sfeer
+ Compositie van de surfer en mooi dat je die dijk er in zijn geheel op hebt staan
+ Lichtval van de zon (in het midden)
- De blokken rechts (naast Flap) misschien iets te donker? Maar kan aan mijn monitor liggen

Afgelopen zaterdag even een 'shoot' gehouden met m'n auto, vond deze wel geslaagd:
[ afbeelding ]
+ Kleuren
+ setting (onderwerp off center)
+ de wolken
- onderwerp wat donker (kan aan mijn monitor liggen)

mijn poging voor vandaag

maandag 19 juli 2010 @ 14:16:59 #10
167923 appelsjap
All the above
pi_84233933
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:38 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+ Kleuren
+ setting (onderwerp off center)
+ de wolken
- onderwerp wat donker (kan aan mijn monitor liggen)

mijn poging voor vandaag

[ afbeelding ]
+ compo is goed
+ belichting en kleuren zijn goed
- er zit iets raars in je foto, of het is een te grote crop met weinig pixels, of veel ruis.. Maar het maakt de foto wat lelijk..

Mijn foto van de vierdaagse feesten: Matrixx @ the park

[ Bericht 1% gewijzigd door appelsjap op 21-07-2010 12:42:42 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_84236806
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ compo is goed
- er zit iets raars in je foto, of het is een te grote crop met weinig pixels, of veel ruis.. Maar het maakt de foto wat lelijk..

[ afbeelding ]
+Belichting en de kleuren van de podiumlichten
+ Atmosfeer
- Bomen, beetje teveel donkere stukken naar mijn smaak. Mijn focus verschuift toch vaak naar de middelste boom bij het bekijken van de foto.

De mijne:
なんだっけ
pi_84238622
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:36 schreef Crashcat het volgende:
De mijne:
[ afbeelding ]
+ onderwerp goed in beeld gebracht: volheid benadrukt door de compositie
+ kleur en sfeer
- ik zoek toch naar de onderkant van de straat. Dat maakt de foto óók spannend juist, maar het stoort me ook een beetje
- ik ben een beetje een contrastfetisjist: dus net een tikje meer zou ik beter vinden

Dank aan Wiebeldak trouwens nog, voor je opmerking over mijn foto!

Mijn foto nu:
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 11:32:13 #13
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84266676
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:30 schreef MevrouwVanDalen het volgende:

[..]

+ onderwerp goed in beeld gebracht: volheid benadrukt door de compositie
+ kleur en sfeer
- ik zoek toch naar de onderkant van de straat. Dat maakt de foto óók spannend juist, maar het stoort me ook een beetje
- ik ben een beetje een contrastfetisjist: dus net een tikje meer zou ik beter vinden

Dank aan Wiebeldak trouwens nog, voor je opmerking over mijn foto!

Mijn foto nu:
[ afbeelding ]
+ Mooie compositie, ook al zie je maar kleine stukjes van het hoofdonderwerp, je weet meteen wat het is.
+ Veel verschillende kleuren in een toch erg rustig ogend plaatje
- Heb even gedacht.. maar eigenlijk kan ik zo snel niets vinden wat ik als minpunt beschouw

Heb gisteren even mijn nieuwe Infrarood filter getest. (Ja..zonder zonnekap )

Groter op Flickr
pi_84273245
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:32 schreef Ronhui het volgende:

[..]

+ Mooie compositie, ook al zie je maar kleine stukjes van het hoofdonderwerp, je weet meteen wat het is.
+ Veel verschillende kleuren in een toch erg rustig ogend plaatje
- Heb even gedacht.. maar eigenlijk kan ik zo snel niets vinden wat ik als minpunt beschouw

Heb gisteren even mijn nieuwe Infrarood filter getest. (Ja..zonder zonnekap )
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Ben ik weer, feedback is wel handig om te kijken wat ik kan verbeteren. Weinig mensen durven echt hun mening recht voor zijn raap de waarheid te zeggen.
Bedankt voor de feedback MevrouwVanDalen.

IR foto is wauw.
+ Voor de belichting, hoe het licht op de bomen vallen.
+ Duidelijke reflectie op het water. Was het windstil of heb dit met een langere sluitertijd bereikt?
+ Mooie tonen
- Had ietsje meer van de voorgrond erbij willen gehad.

Het is moeilijk te weerstaan om alle foto's hier te plaatsen voor feedback haha.
なんだっけ
pi_84293267
+ Heel mooie sfeer opgeroepen
+ Mooie kleuren
- Had het nog mooier gevonden als de persoon links van de balk had gestaan.
- Ik zou het lens flare-vlekje links even wegklonen.

Mijn foto:

pi_84316521
+ mooie 'paddestoel'
+ ook lekker scherp en de kaars is mooi geïsoleerd (pikzwarte achtergrond)
- de kaars is linksonder een tikkeltje overbelicht, verder niets op aan te merken

De hele wereld door één raam:

pi_84330693
+ Super uitzicht!
+ Diepte
+ Vleugel is een keer niet storend!

- Meer lucht had mij mooier geleken

Vandaag even bij de Vierdaagse bij ons in Wijchen gekeken.
  donderdag 22 juli 2010 @ 01:02:44 #18
35662 Heintje
Gears of War.
pi_84340294
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:33 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Super uitzicht!
+ Diepte

[ afbeelding ]

+ Mooie blik
+ Mooie spiegeling van de bril.

- De vrouw in het wit stoort een beetje. Had denk ik ook scherp moeten zijn of nog minder scherp.
Ik denk dat een uitsnede van alleen het gezicht wat mooier was geweest, dan had de spiegeling hem wat meer diepte gegeven.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 22 juli 2010 @ 06:57:20 #19
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_84343860
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 01:02 schreef Heintje het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie lucht maar de foto is naar mijn mening te donker.

Mijn foto:

flickr
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:16:39 #20
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84345265
- best donker!
- boom stoort zo net voor de brug
+ brug is goed verlicht erop

pi_84345975
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:16 schreef SnuggLe het volgende:
- best donker!

[ afbeelding ]
Erg leuk SnuggLe, een situatie waar selectieve inkeuring goed op zijn plaats is, het geheel geeft een beetje een verlaten indruk zo.
Net als er maar 1 auto rijd door NYC.
pi_84346399
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:33 schreef TedjeKroketje het volgende:
+ Super uitzicht!
+ Diepte

[ afbeelding ]

het gaat juist om de 'eilanden' formatie linksonder... had wel wat beter in beeld gekund maar in een vliegtuig heb je meestal niet zo gek veel te zeggen over de compositie
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:20:01 #23
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_84346872
quote:
- best donker!

[ afbeelding ]
+ punt: Het contrast, die GELE taxi tussen al het grauwe, erg leuk!
- punt: Foto lijkt ietsje scheef te staan. (maargoed, ik lees dat je hem vanuit een vliegtuig hebt genomen? )

Mijn foto:

[ Bericht 0% gewijzigd door Rutger1983 op 22-07-2010 10:28:11 ]
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:26:14 #24
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84347061
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Rutger1983 het volgende:

- punt: Foto lijkt ietsje scheef te staan. (maargoed, ik lees dat je hem vanuit een vliegtuig hebt genomen? )

Haha, nee joh, vanaf een hoog flatgebouw in de buurt (Rockefeller Centre).
pi_84349991
quote:
- best donker!

[ afbeelding ]
een beetje cliche met het ene kleur element maar het is echt subliem uitgevoerd! grote klasse
pi_84350179
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

+ punt: Het contrast, die GELE taxi tussen al het grauwe, erg leuk!

Mijn foto:

[ afbeelding ]
lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)
ik vind de compositie niet zo super, de voorgrond stoort me. iK had het iets eenvoudiger, grootser epischer beter gevonden, 1 of 2 rotsen die echt boven de mist uit torenen ofzo.. (kwestie van smaak natuurlijk)

"shopping spree"
pi_84350935
Hey da's in Eindhoven toch?
pi_84351176
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:03 schreef Uncle het volgende:

[..]

het gaat juist om de 'eilanden' formatie linksonder... had wel wat beter in beeld gekund maar in een vliegtuig heb je meestal niet zo gek veel te zeggen over de compositie
Het gaat om de eilandenformatie in de vorm van de wereldkaart inderdaad. Ik heb ook nog wel een foto waar de eilanden beter op staan hoor, net zoals de palmeilanden e.d. die daar in de buurt liggen, maar alleen een vastlegging van die eilandjes vond ik niet zo'n interessante foto opleveren... Vandaar dus een stuk lucht en de vliegtuigvleugel meegepakt. Meer dan dat valt met de compositie inderdaad niet te doen.
pi_84361662
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Jekoos het volgende:
Hey da's in Eindhoven toch?
pi_84368027
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:01 schreef allworknoplay het volgende:

[..]

lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)
ik vind de compositie niet zo super, de voorgrond stoort me. iK had het iets eenvoudiger, grootser epischer beter gevonden, 1 of 2 rotsen die echt boven de mist uit torenen ofzo.. (kwestie van smaak natuurlijk)

[ afbeelding ]
"shopping spree"
+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.
- Ik had een klein stapje naar links gedaan waardoor je die 2e linker paal achter die eerste linker paal kon verbergen. Ik stoor mij er nu aan dat die linker paal niet recht naar boven loopt maar halverwege breder wordt door die 2e paal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2010 19:40:40 ]
pi_84425134
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:38 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.
- Ik had een klein stapje naar links gedaan waardoor je die 2e linker paal achter die eerste linker paal kon verbergen. Ik stoor mij er nu aan dat die linker paal niet recht naar boven loopt maar halverwege breder wordt door die 2e paal :)

[ afbeelding ]

+ lekker abstract
+ scherp
- heb het idee dat het contrast te donker is.

mijn poging:
pi_84433796
quote:

[..]

+ compo is goed

[ afbeelding ]

Tof, lekker sfeertje! ^O^

quote:
- best donker!

[ afbeelding ]

Fraaie foto, doet mij denken aan de Times Square foto die ik aan de muur heb hangen: http://home.arcor.de/nokiaphonez/DiversesTT/TimesSquare.jpg

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:48 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+ lekker abstract
+ scherp
- heb het idee dat het contrast te donker is.

mijn poging:
[ afbeelding ]

+ Mooi gebruik van lange sluitertijd
+ Kleuren
+ Man op hokje (?), daardoor laat je de grootte van de attractie zien
- Vrij rommelig
- Lelijke border

Klik voor groter.
pi_84446835
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

Tof, lekker sfeertje! ^O^
[..]

Fraaie foto, doet mij denken aan de Times Square foto die ik aan de muur heb hangen: http://home.arcor.de/nokiaphonez/DiversesTT/TimesSquare.jpg
[..]

+ Mooi gebruik van lange sluitertijd
+ Kleuren
+ Man op hokje (?), daardoor laat je de grootte van de attractie zien
- Vrij rommelig
- Lelijke border

[ afbeelding ]

Klik voor groter.
Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.

+ Erg originele foto. Heerlijk scherp en zwart wit pakt hier erg goed uit. Als je naar die strepen kijkt tegen de muur is het net of ze achter je langs willen lopen totdat ze dan toch voor jou langs gaan. Het geeft een leuk vertekend beeld.
- Moeilijk om een minpuntje te vinden maar als het dan toch moet maar de iets te donkere vlek onder het raampje aan de rechter kant. En je maakt zelf een beetje een "ik wacht op de foto" blik ;)

Hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt? Afstandbediening?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 20:28:16 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:46:52 #34
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84451964
Mooi bloemenveld. Gele kleuren komen mooi uit tegen t groen. Stoor me alleen aan de dof in t midden,had iets verder naar achter gemogen of geleidelijker.

vandaag genomen bij een klootser/bedevaards oord. de rest van de fotos zijn aardig mislukt door de hoge zon.

flickr
"you gotta preserve the present for those in the future"
  zondag 25 juli 2010 @ 00:08:36 #35
167923 appelsjap
All the above
pi_84455103
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:46 schreef Ladysin het volgende:
Mooi bloemenveld. Gele kleuren komen mooi uit tegen t groen. Stoor me alleen aan de dof in t midden,had iets verder naar achter gemogen of geleidelijker.

vandaag genomen bij een klootser/bedevaards oord. de rest van de fotos zijn aardig mislukt door de hoge zon.
[ afbeelding ]
flickr
+ Kleuren, zijn lekker.
+ DOF is erg fijn, goede bokeh.
- compo is niet helemaal fijn vind ik, het randje rechts stoort heel erg vind ik, misschien had je beter iets naar links kunnen staan zodat het randje weg zou vallen.

Vierdaagse feesten nijmegen:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_84459867
@appelsjap

+ sfeer
+ kleur
- redelijk standaard plaatje (ik begrijp heus dat je hier niet veel spannenders van kunt maken, maar toch)
- jammer dat je niet afwijkt van de halfhalf-indeling; de compositie is zo niet zo prikkelend, vind ik.

Mijn foto:

[ Bericht 17% gewijzigd door MevrouwVanDalen op 25-07-2010 10:19:24 ]
pi_84469621
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:08 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Kleuren, zijn lekker.
+ DOF is erg fijn, goede bokeh.
- compo is niet helemaal fijn vind ik, het randje rechts stoort heel erg vind ik, misschien had je beter iets naar links kunnen staan zodat het randje weg zou vallen.

[ afbeelding ]
Wow, mooie foto!
De kleuren, de sfeer met die rook, zeer geslaagde foto, ik hou ervan!
pi_84470407
quote:
[ afbeelding ]
Lekkere plaat man. :9

De rook en blauwe verlichting maken 'm mooi af. Alleen die heel grote arm rechts in beeld (die het dichtst bij je camera) is een beetje jammer, maar shit happens.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:14:19 #39
167923 appelsjap
All the above
pi_84482089
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:44 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Wow, mooie foto!
De kleuren, de sfeer met die rook, zeer geslaagde foto, ik hou ervan!
bedankt!
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Lekkere plaat man. :9

De rook en blauwe verlichting maken 'm mooi af. Alleen die heel grote arm rechts in beeld (die het dichtst bij je camera) is een beetje jammer, maar shit happens.
Haha, thanks, dat is ook echt precies wat me stoort aan de foto, maar ja, volgende x beter.
pi_84485170
quote:
Op zondag 25 juli 2010 08:01 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
@appelsjap

+ sfeer
+ kleur
- redelijk standaard plaatje (ik begrijp heus dat je hier niet veel spannenders van kunt maken, maar toch)
- jammer dat je niet afwijkt van de halfhalf-indeling; de compositie is zo niet zo prikkelend, vind ik.

Mijn foto:

[ afbeelding ]
+ Goed scherp
+ Veel eenden
+ Mooie compositie
(misschien zou de crop ook iets anders kunnen waardoor ze meer samen komen, dus bijvoorbeeld minder ruimte links).
- Ik zou graag de voorgrond meer naar voren getrokken krijgen, dus lichte bokeh in het groen
- Sloot eindigt op zelfde hoogte als het hekwerk, wat een raar effect geeft. Misschien dat een iets lager standpunt beter zou werken.
- Eenden overbelicht

Mooi metafoor voor integratie.
En ik mag/wil het eigenlijk niet zeggen, maar zie er stiekem tegelijkertijd ook een cabaristische (is dit een woord?) metafoor van trage ontwikkeling in :@

Genomen tijdens de Tsjernoyl shoot(Geheel onbewerkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door very op 25-07-2010 23:19:54 ]
People assume too much.
pi_84485996
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.

+ Erg originele foto. Heerlijk scherp en zwart wit pakt hier erg goed uit. Als je naar die strepen kijkt tegen de muur is het net of ze achter je langs willen lopen totdat ze dan toch voor jou langs gaan. Het geeft een leuk vertekend beeld.
- Moeilijk om een minpuntje te vinden maar als het dan toch moet maar de iets te donkere vlek onder het raampje aan de rechter kant. En je maakt zelf een beetje een "ik wacht op de foto" blik ;)

Hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt? Afstandbediening?
Thanks. Timer functie gebruikt. En een externe flitser, eerste gordijn.
pi_84486169
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:20 schreef very het volgende:

[..]

Mooi metafoor voor integratie.
En ik mag/wil het eigenlijk niet zeggen, maar zie er stiekem tegelijkertijd ook een cabaristische (is dit een woord?) metafoor van trage ontwikkeling in :@

Genomen tijdens de Tsjernoyl shoot(Geheel onbewerkt)

[ afbeelding ]
En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84487405
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:43 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...
Je hebt gelijk...is reeds aangepast
People assume too much.
pi_84487588
@very

+ mooie blauwe lucht
+ gasmasker zorgt voor een vervreemdend effect
- afgesneden voeten
- harde schaduwen
- ik snap niet zo goed wat je met de foto wilt zeggen (als je er al iets mee wilt zeggen. Als je er niets mee wilt zeggen, dan vind ik het niet meer dan een snapshot)

Mijn foto:

Groter op Flickr
pi_84487661
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind dit echt een fantastische plaat! Zou hem zo aan de muur hangen!
pi_84487976
@PiperMaru:

Dat ze stinkt? :D

Het is inderdaad een snapshot. Maar dat een passant tijdens onze shoot vraagt om een foto met de gasman, vond ik persoonlijk wel leuk.

*Edit:
Sorry, kon het niet laten: wat wil jij eigenlijk zeggen met jouw foto? "Kijk, een salade!!"?
Lame...I know :')

Wel erg mooie crispy foto hoor, begrijp me niet verkeerd.
Zoals Ronhui hieronder gaat zeggen: mooie crop.

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 26-07-2010 00:22:28 ]
People assume too much.
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2010 @ 00:08:01 #47
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84489387
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very

+ mooie blauwe lucht
+ gasmasker zorgt voor een vervreemdend effect
- afgesneden voeten
- harde schaduwen
- ik snap niet zo goed wat je met de foto wilt zeggen (als je er al iets mee wilt zeggen. Als je er niets mee wilt zeggen, dan vind ik het niet meer dan een snapshot)

Mijn foto:
[ afbeelding ]

Groter op Flickr
+ Mooie frisse kleuren, goed contrast tussen het rode, groene en de grijstinten
+ Mooie crop (maar dat vind ik eigenlijk bij al jouw foto's het geval)
+ Een verhaal in een plaatje
- Naar mijn smaak iets overbelicht rechtsboven in de foto, geeft een hard effect aan dat gedeelte van de foto.

Mijnes voor vandaag, gemaakt tijdens de World Wide Photowalk in Almere

Groter op Flickr
pi_84493089
+ Fijne kleuren, mooie lijnen in het gebouw.
+ Prikkeldraad in de voorgrond zorgt voor een beetje diepte
+ De wolken die in het gebouw reflecteren en aan de rechterkant zelfs in de echte lucht over lijken te lopen
- De compositie vind ik niet heel erg sterk. Net iets te veel lege ruimte boven het gebouw en eigenlijk vind ik hem ook wat te veel recht omhoog gefotografeerd.

Wellicht was meer afstand van het gebouw (indien mogelijk natuurlijk :)) mooier geweest. Óf juist een veel strakkere crop natuurlijk, zonder alle lucht, zodat je wat meer een detail van het gebouw pakt i.c.m. de prikkeldraad.

Even een gezellige foto van mij tussendoor, van een O+-begraafplaats. Hoop dat de kleuren er een beetje fatsoenlijk uitzien bij jullie, ik heb helaas alleen een netbookje tot m'n beschikking.

(klikbaar voor 800px)
pi_84494739
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:08 schreef Ronhui het volgende:

[..]

+ Mooie crop (maar dat vind ik eigenlijk bij al jouw foto's het geval)
Thanks, dat vind ik echt tof om te horen; ik vind dat namelijk zelf altijd best belangrijk, een goeie crop/compo :)

quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:29 schreef very het volgende:
@PiperMaru:

Het is inderdaad een snapshot. Maar dat een passant tijdens onze shoot vraagt om een foto met de gasman, vond ik persoonlijk wel leuk.

*Edit:
Sorry, kon het niet laten: wat wil jij eigenlijk zeggen met jouw foto? "Kijk, een salade!!"?
Lame...I know :')

Ik ga toch ff reageren hierop ook al is het misschien niet serieus bedoeld. Naar mijn idee heeft een foto altijd een doel. Dat kan van alles zijn; zelfexpressie, oproepen van vragen of emoties, laten zien hoe mooi een gebouw of landschap is, het aanprijzen van een bepaald artikel, het overbrengen van karaktertrekken of benadrukken van schoonheid van een model etc. Bij mijn foto zou dat zijn: een zo mooi mogelijk plaatje van een gerecht maken; zorgen dat iemand daar trek in krijgt. Als de foto slaagt in het doel en aanslaat bij je doelgroep, is het een succesvolle foto.

Bij jouw foto was het doel: een foto maken van een voorbijganger omdat ze daarom vroeg. Maar voor ons, het publiek, is dat niet zo interessant (dat weten we immers niet bij het zien van de foto), tenzij de foto nog andere bijzondere kwaliteiten heeft. Dat zou dan een bijzondere compositie kunnen zijn, of interessante personen, of vragen die je oproept bij je publiek, of misschien wel het deel uitmaken van een serie waarin de "gasman" met verschillende voorbijgangers op de foto gaat. Jouw foto heeft potentie door het gasmasker, een vervreemdend element in de foto. Maar verder zegt de foto niet zo veel. Dat maakt de foto in mijn ogen niet zo geslaagd. Ik vind je andere foto uit het andere topic in dat opzicht geslaagder.

Just my two cents.

[ Bericht 64% gewijzigd door PiperMaru op 26-07-2010 09:30:46 ]
pi_84494989
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Oeoeoeh, ik krijg trek! Wat een mooie kleuren! En wat een rare combi? Ei, tomaat en aardbeien?
Moet... dit... proberen...

;)

Maar de foto is prachtig: kleur, compositie, crop.
pi_84495536
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:21 schreef PiperMaru het volgende:

Ik ga toch ff reageren hierop ook al is het misschien niet serieus bedoeld. Naar mijn idee heeft een foto altijd een doel. Dat kan van alles zijn; zelfexpressie, oproepen van vragen of emoties, laten zien hoe mooi een gebouw of landschap is, het aanprijzen van een bepaald artikel, het overbrengen van karaktertrekken of benadrukken van schoonheid van een model etc. Bij mijn foto zou dat zijn: een zo mooi mogelijk plaatje van een gerecht maken; zorgen dat iemand daar trek in krijgt. Als de foto slaagt in het doel en aanslaat bij je doelgroep, is het een succesvolle foto.

Bij jouw foto was het doel: een foto maken van een voorbijganger omdat ze daarom vroeg. Maar voor ons, het publiek, is dat niet zo interessant (dat weten we immers niet bij het zien van de foto), tenzij de foto nog andere bijzondere kwaliteiten heeft. Dat zou dan een bijzondere compositie kunnen zijn, of interessante personen, of vragen die je oproept bij je publiek, of misschien wel het deel uitmaken van een serie waarin de "gasman" met verschillende voorbijgangers op de foto gaat. Jouw foto heeft potentie door het gasmasker, een vervreemdend element in de foto. Maar verder zegt de foto niet zo veel. Dat maakt de foto in mijn ogen niet zo geslaagd. Ik vind je andere foto uit het andere topic in dat opzicht geslaagder.

Just my two cents.
Ik snap je helemaal.
Misschien dat mijn foto nog enkel vragen op kan roepen, maar meer ook niet.
People assume too much.
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2010 @ 10:59:05 #52
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84497021
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:21 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Thanks, dat vind ik echt tof om te horen; ik vind dat namelijk zelf altijd best belangrijk, een goeie crop/compo :)
Het viel me op bij je Flickr Photostream, je gebruikt meestal crops en composities die ik erg mooi vind en ook wil gebruiken (alleen doe ik dat nog veel te weinig automatisch :) )
pi_84562369
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef Omniej het volgende:
+ Fijne kleuren, mooie lijnen in het gebouw.
+ Prikkeldraad in de voorgrond zorgt voor een beetje diepte
+ De wolken die in het gebouw reflecteren en aan de rechterkant zelfs in de echte lucht over lijken te lopen
- De compositie vind ik niet heel erg sterk. Net iets te veel lege ruimte boven het gebouw en eigenlijk vind ik hem ook wat te veel recht omhoog gefotografeerd.

Wellicht was meer afstand van het gebouw (indien mogelijk natuurlijk :)) mooier geweest. Óf juist een veel strakkere crop natuurlijk, zonder alle lucht, zodat je wat meer een detail van het gebouw pakt i.c.m. de prikkeldraad.

Even een gezellige foto van mij tussendoor, van een O+-begraafplaats. Hoop dat de kleuren er een beetje fatsoenlijk uitzien bij jullie, ik heb helaas alleen een netbookje tot m'n beschikking.

(klikbaar voor 800px)
[ afbeelding ]
+ Heerlijk duister sfeertje.
+ Mooi lichtval precies in het midden.
+ wat een locatie! Geweldig.
- Dat grote licht groene blad aan de linker kant. Misschien had je iets meer naar links kunnen stappen en dan ook de grafstenen gelijk net iets meer van voren kunnen fotograferen maar nog wel schuin.

Bokeh:

Groot: http://farm5.static.flickr.com/4112/4834526259_57988a4540_o.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2010 19:54:36 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:12:16 #54
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_84563229
@ hierboven. Vaag onderwerp, bokeh voegt niks toe. Geen mooie foto imo :)
pi_84563395
Ik vind het wel iets hebben. Alleen jammer dat er op het scherpe deel stofjes liggen.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 juli 2010 @ 20:19:56 #56
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84563578
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:51 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Heerlijk duister sfeertje.
+ Mooi lichtval precies in het midden.
+ wat een locatie! Geweldig.
- Dat grote licht groene blad aan de linker kant. Misschien had je iets meer naar links kunnen stappen en dan ook de grafstenen gelijk net iets meer van voren kunnen fotograferen maar nog wel schuin.

Bokeh:
[ afbeelding ]

Groot: http://farm5.static.flickr.com/4112/4834526259_57988a4540_o.jpg
+ Simpele kleuren en een strak onderwerp, heel abstract en dat kan nooit kwaad op zijn tijd
+ de positie van de "puntjes" ten opzichte van elkaar geeft een mooi speels effect => is het nou recht of nou niet niet :)
- Scherptediepte, het stukje in focus is te klein, 1 of 2 stapjes verder met je diafragma of vanaf een andere afstand genomen zou de foto spannender en voor mij dus interessanter maken. Nu is het beetje rommelig (vooral dat stuk waar de scherpe verdwijnt)

Mijnes:
pi_84563861
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:15 schreef Ruud het volgende:
Ik vind het wel iets hebben. Alleen jammer dat er op het scherpe deel stofjes liggen.
Tnx :)

En dat terwijl het product net uit de verpakking kwam :) Het is echt een extreme macro foto.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef Ronhui het volgende:

[..]

+ Simpele kleuren en een strak onderwerp, heel abstract en dat kan nooit kwaad op zijn tijd
+ de positie van de "puntjes" ten opzichte van elkaar geeft een mooi speels effect => is het nou recht of nou niet niet :)
- Scherptediepte, het stukje in focus is te klein, 1 of 2 stapjes verder met je diafragma of vanaf een andere afstand genomen zou de foto spannender en voor mij dus interessanter maken. Nu is het beetje rommelig (vooral dat stuk waar de scherpe verdwijnt)

Mijnes:
[ afbeelding ]
Tnx.

Dat is bijna onmogelijk om meer scherp te krijgen met de lens (MP-E 65MM) die ik gebruikt heb. Dit was dan ook van de meest verre afstand die ik kon nemen :)

Jou foto mag er ook zeker wezen. Erg mooi die weerkaatsing van de wolken in het gebouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2010 20:29:01 ]
pi_84575766
quote:

[..]

+ compo is goed

[ afbeelding ]
♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:18:01 #59
35662 Heintje
Gears of War.
pi_84583812
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Mijnes:
[ afbeelding ]
Lastige foto om te beoordelen.
Als architectuurfoto is hij slecht.
Erg scheef, veel te erge spiegeling, vooral de zon is erg.
Maar dat zijn juist de punten die deze foto mooi maken. Wat ook erg mooi uitkomt is dat er geen wolken in de lucht zijn en alleen in de spiegeling.

pi_84584247
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:18 schreef Heintje het volgende:
[ afbeelding ]
+ Het idee is op zich leuk, als het tenminste de bedoeling was een wat abstractere foto te maken.
- Maar je slaat in mijn ogen op een aantal punten de plank een beetje mis... De symmetrische compositie is namelijk mooi, maar niet goed uitgevoerd. De rechter paal eindigt lager dan de linker bijvoorbeeld, en dat scheve zie je ook terug in de lijnen van het plafond die gewoon niet recht lopen.
- Vooral bij de rechter paal, maar eigenlijk in het hele gele gedeelte zit een hinderlijke reflectie.
- Links bovenin lijk je iets te hebben weg gewerkt vlak boven de paal, aangezien daar de lijnen van het plafond ineens onderbroken worden.

Denk dat de foto beter geslaagd was als hij mooi recht was, en misschien zou wat meer van de palen in beeld ook mooier zijn. Nu is het vooral een groot blauw vlak dat het beeld vult, en daar is nou eenmaal niet zoveel te zien.

woensdag 28 juli 2010 @ 14:13:02 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84588198
Waar is dat?
Huilen dan.
pi_84589134
Abu Dhabi
pi_84606834
Omniej, Mooie foto alleen stoor ik me aan de witte vlekken/flits linksonderin, wel vanaf een mooie hoek geschoten.

Gemaakt tijdens mijn reis door Zuid-Afrika:

Met een Nikon d70 en 70-300 lens
pi_84607379
@Fehaflits:
+ Mooi kwetsbaar portret
+ Prachtige kleuren!
- Lichte plek op het voorhoofd (had je niet veel aan kunnen doen gok ik)
- Ik had graag meer van de context gezien; waar bevindt het kind zich?

En ik zou er denk ik links en rechts wat afhalen voor een meer vierkante crop

pi_84620528
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:22 schreef fehaflits het volgende:
Omniej, Mooie foto alleen stoor ik me aan de witte vlekken/flits linksonderin, wel vanaf een mooie hoek geschoten.

[ afbeelding ]

Mooi portret. :Y Lekkere achtergrond ook, ik zou 'm juist gewoon zo houden denk ik.

De witte vlek links (en trouwens ook rechts) onderin op mijn foto was gewoon reflectie van de verlichting ter plekke trouwens, uiteraard niet geflitst. ;)
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:06:58 #66
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_84621401
@Pipermaru

Mooie foto
Vind het mooi dat je de kleuren zo rustig hebt bewerkt. Bij de meeste bloemen foto's vind ik felle kleuren erg mooi maar bij deze foto past het echt zoals hij is.
Compositie vind ik ook erg goed gekozen, altijd lastig om een boeiende bloemen foto te maken maar ik vind het bij deze wel echt gelukt!

Mijnes, geeft een beetje mn gevoel weer.
Here we go again!
Joyce
19jaar.
pi_84623837
+ mooi effect
+ mooi scherp waar je scherpte wil zien
- geen eigenlijk, gewoon mooi plaatje :-)

pi_84644263
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef mug89 het volgende:
+ mooi effect
+ mooi scherp waar je scherpte wil zien
- geen eigenlijk, gewoon mooi plaatje :-)

[ afbeelding ]
+ Leuke compositie! Niet recht bedoel ik daarmee. Pakt hier goed uit.
+ De donkere tonen kleuren.
+ Scherpte.
- Te veel blauw tinten. (Hooi en banden zijn blauw achtig)

vrijdag 30 juli 2010 @ 13:06:23 #69
35662 Heintje
Gears of War.
pi_84663000
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:51 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Leuke compositie! Niet recht bedoel ik daarmee. Pakt hier goed uit.
+ De donkere tonen kleuren.
+ Scherpte.
- Te veel blauw tinten. (Hooi en banden zijn blauw achtig)

[ afbeelding ]
Een foto waar behoorlijk over nagedacht is. Daarom is het meer een kwestie van smaak dan echt plus of min punten. Wel een mooie foto, alleen niet echt mijn smaak.
Wel heb ik het idee dat hij iets overbelicht is. Het achterhoofd en de oren zouden iets minder licht mogen.
Ook zou het denk ik mooier zijn als het contrast tussen de oren en de achtergrond wat groter is.

pi_84676977
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:22 schreef fehaflits het volgende:

[ afbeelding ]

Ontzettend gaaf :o
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:06 schreef Heintje het volgende:

[..]

Een foto waar behoorlijk over nagedacht is. Daarom is het meer een kwestie van smaak dan echt plus of min punten. Wel een mooie foto, alleen niet echt mijn smaak.
Wel heb ik het idee dat hij iets overbelicht is. Het achterhoofd en de oren zouden iets minder licht mogen.
Ook zou het denk ik mooier zijn als het contrast tussen de oren en de achtergrond wat groter is.

[ afbeelding ]
+ Erg mooi, speels, toffe kleuren, verloop en scherpte diepte!
- Misschien geen min, maar ik weet niet wat het is en ben geneigd dat in het donkere te zoeken. Misschien iets lichter?

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 30 juli 2010 @ 20:19:49 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84678935
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ontzettend gaaf
[..]

- Misschien geen min, maar ik weet niet wat het is en ben geneigd dat in het donkere te zoeken. Misschien iets lichter?

[ afbeelding ]
Mooie plaat

+ diepte
+ DOF
- scheef
- Misschien had je het voorste vormpje wat kleiner kunnen croppen maar is persoonlijk natuurlijk.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_84684559
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Mooie plaat

+ diepte
+ DOF
- scheef
- Misschien had je het voorste vormpje wat kleiner kunnen croppen maar is persoonlijk natuurlijk.

[ afbeelding ]
-Mis scherpte.
+Compositie is interessant, dankzij de schommel, die ook heel wijs niet gecentreerd is, goede keuze. :)

Dit is eigenlijk gewoon een fotootje van Simba, maar ik vond hem achteraf wel wat hebben. :)

FOK!fotograaf vrijdag 30 juli 2010 @ 23:06:45 #73
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_84686328
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:31 schreef Lamon. het volgende:

[..]

-Mis scherpte.
+Compositie is interessant, dankzij de schommel, die ook heel wijs niet gecentreerd is, goede keuze. :)

Dit is eigenlijk gewoon een fotootje van Simba, maar ik vond hem achteraf wel wat hebben. :)

[ afbeelding ]
+ Kat maakt contact/kijkt in lens
+ Zwart/witte katten O+
+ Geen rode/dichte ogen bij de kat (ondanks de flits)
- Het zwart van de kat gaat over in het zwart van de achtergrond, het zou fijn zijn als de kat wat meer loskwam van de achtergrond
- De voorgrond is oninteressant en wel heel erg overduidelijk aanwezig, als je die eraf zou croppen krijg je denk ik een interessantere plaat

Gemaakt tijdens de photowalk in Almere, afgelopen zaterdag :)

FOK!fotograaf vrijdag 30 juli 2010 @ 23:13:07 #74
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84686579
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:06 schreef Chemiu het volgende:
[ afbeelding ]
Die moet je insturen joh O-)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 02:08:50 #75
35662 Heintje
Gears of War.
pi_84693307
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ontzettend gaaf :o
[..]

[ afbeelding ]
In het donkere kun je inderdaad zien wat het is. Maar omdat te verbergen heb ik dat stuk ook juist donker gemaakt, (was sowieso al een donkere foto).
Het leek me bij deze foto wel leuk om hem zo te maken dat je niet echt kan zien wat het is.

Ik zal morgen een testcase openen met meer foto's uit die serie waarin je wel heel duidelijk kan zien wat het is.

4 spiegels in een vierkant met daarop een diffuser scherm met twee lampjes er op gericht.
pi_84697384
@chemiu

+ zwartwit is een goeie keuze voor deze foto
+ lekker abstract en contrastrijk :9
+ de lijnen leiden je oog mooi het beeld in
- op de een of andere manier kijkt hij niet lekker weg, ik denk omdat hij iets scheef staat, ik zou hem iets draaien zodat de onderste traptree recht loopt of juist zo croppen dat de lijnen meer diagonaal lopen.

Mijn foto

Forum Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 18:45:47 #77
58651 crew  murp
murp
pi_84710184
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:24 schreef PiperMaru het volgende:
@chemiu

- op de een of andere manier kijkt hij niet lekker weg, ik denk omdat hij iets scheef staat, ik zou hem iets draaien zodat de onderste traptree recht loopt of juist zo croppen dat de lijnen meer diagonaal lopen.

Mijn foto

[ afbeelding ]
+mooi bloemetje met een geweldig mooie vlinder O+
+Mooie lichte kleuren
- Misschien iets te veel wit in de foto?

Maar een geweldige foto :Y

nu die van mij:
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:17:28 #78
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84711428
+enorm knap hoe je de beweging bevroren hebt, dat is niet makkelijk in dit geval
+goede compositie
+vrolijke, zomerse kleuren
-iets te drukke achtergrond, maar dat is een heul klein minpuntje ;)

Ik was pasgeleden bij de grevelingen, mijn surfspot, in de hoop wat windsurf foto's te maken maar helaas waaide het niet hard genoeg. Dus toen ik een steen tegen kwam in de vorm van een hartje, ben ik daar maar mee gaan spelen :P

Dit is het resultaat:

Toen ik thuiskwam had ik nog 1001 ideeen dus wie weet volgen er betere, dus ideeen voor de vervolgshoot zijn meer dan welkom.
pi_84712058
Ik heb even niets om te posten maar wil wel graag wat positieve reacties geven aangezien ik de 3 volgende foto's gewoon erg mooi vind.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:24 schreef PiperMaru het volgende:
@chemiu

Mijn foto

[ afbeelding ]
Erg mooi! Fijne zachte kleuren!

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:45 schreef murp het volgende:

[..]

+mooi bloemetje met een geweldig mooie vlinder O+
+Mooie lichte kleuren
- Misschien iets te veel wit in de foto?

Maar een geweldige foto :Y

nu die van mij:
[ afbeelding ]
Deze foto vind ik echt geweldig. Zo scherp is dat beestje en dat terwijl zij vliegt! Echt heel knap.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:17 schreef Surf_Bunny het volgende:
+enorm knap hoe je de beweging bevroren hebt, dat is niet makkelijk in dit geval
+goede compositie
+vrolijke, zomerse kleuren
-iets te drukke achtergrond, maar dat is een heul klein minpuntje ;)

Ik was pasgeleden bij de grevelingen, mijn surfspot, in de hoop wat windsurf foto's te maken maar helaas waaide het niet hard genoeg. Dus toen ik een steen tegen kwam in de vorm van een hartje, ben ik daar maar mee gaan spelen :P

Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Toen ik thuiskwam had ik nog 1001 ideeen dus wie weet volgen er betere, dus ideeen voor de vervolgshoot zijn meer dan welkom.
Alleen het verhaal achter de foto maakt hem al goed :D Sowieso een prima foto. Die paar opspattende druppels doen het hem ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 19:35:40 ]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:19:55 #80
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84718705
Dankje ik hoop binnenkort terug te gaan, en een echt "woeste" golf op de foto te zetten op deze manier :P
pi_84731713
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:17 schreef Surf_Bunny het volgende:
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
+ Zachte kleuren
+ Opspatten van druppels, zoals Wiebelroof zegt
- Standpunt. Camera had hoger gekund zodat je meer van de stenen ziet. Of lager, zodat er meer diepte in de foto komt.

Probeer eens een wat langere sluitertijd de volgende keer (diafragma ook aanpassen dan natuurlijk).

Mijn foto:

Klik voor groter.
  Forum Admin zondag 1 augustus 2010 @ 13:20:11 #82
58651 crew  murp
murp
pi_84733925
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:57 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Zachte kleuren
+ Opspatten van druppels, zoals Wiebelroof zegt
- Standpunt. Camera had hoger gekund zodat je meer van de stenen ziet. Of lager, zodat er meer diepte in de foto komt.

Probeer eens een wat langere sluitertijd de volgende keer (diafragma ook aanpassen dan natuurlijk).

Mijn foto:

[ afbeelding ]

Klik voor groter.
wow, mooie kleuren, mooie setting, achtergrond goed wazig, en natuurlijk mooie slak O+
Weet eigenlijk geen minpuntjes ;( -edit- Misschien ietsiepietsie te donker vd slak zelf?

pi_84739524
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef murp het volgende:

[..]

wow, mooie kleuren, mooie setting, achtergrond goed wazig, en natuurlijk mooie slak O+
Weet eigenlijk geen minpuntjes ;( -edit- Misschien ietsiepietsie te donker vd slak zelf?

[ afbeelding ]
+ de kleuren
+ De scherpte wat meteen ook een heeeeel klein - is omdat zijn staart niet scherp is maar van de rest ^O^

Van de rest heb ik niet zo veel aantemerken, vind het een leuke foto!

Edit: ik heb een anderen versie geupload
Mijn foto :) in zeeland gemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door mash_ op 01-08-2010 16:55:48 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 16:43:01 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84740281
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:16 schreef mash_ het volgende:

[..]

+ de kleuren
+ De scherpte wat meteen ook een heeeeel klein - is omdat zijn staart niet scherp is maar van de rest ^O^

Van de rest heb ik niet zo veel aantemerken, vind het een leuke foto!

Mijn foto :) in zeeland gemaakt
[ afbeelding ]
+ Wolken partijen
- scheef
- HDR poging? Komt niet helemaal lekker uit de verf.

pi_84740436
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Wolken partijen
- scheef

[ afbeelding ]
Nee is geen hdr :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 16:58:14 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84740741
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:47 schreef mash_ het volgende:

[..]

Nee is geen hdr :)
En gelijk even rechttrekken, heel goed ;)
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 17:17:38 #87
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_84741398
quote:

[..]

+ Wolken partijen
- scheef

[ afbeelding ]
Je bewerking met de vignetting maakt hem qua look-and-feel erg fijn. Ik vind alleen de compositie wat minder. De lijnen rechts trekken je mee, maar die hadden denk ik sterker kunnen zijn als die al extremer links in beeld begonnen. (dus bankje meer naar links).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_84744317
quote:

[..]

+ Wolken partijen
- scheef

[ afbeelding ]
+superscherp.
+mooie focus.
+de kleuren zijn zo intens, ik weet niet of je veel nabewerkt hebt, maar ik kan dat gewoon niet. :o

Gisteren nog een shot gemaakt tussen het fietsen door.. :)

FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 20:05:47 #89
17893 Forno
pi_84746705
Mooie lucht, aardige compositie. Ik vind de rechter wolk mooi de aandacht naar de boom leiden.
De boom zelf is helaas wat saai en een tikkeltje onderbelicht. :)

Liep vandaag toevallig langs een skate-event-achtig iets (in Groningen).
pi_84756705
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:05 schreef Forno het volgende:
Mooie lucht, aardige compositie. Ik vind de rechter wolk mooi de aandacht naar de boom leiden.
De boom zelf is helaas wat saai en een tikkeltje onderbelicht. :)

Liep vandaag toevallig langs een skate-event-achtig iets (in Groningen).
[ afbeelding ]
Ik weet dat je maar 1 foto per dag mag, maar over 10 min is het een nieuwe dag dus doe het nu alvast :P

+ Het moment van de foto
+ Foto is heel scherp

een min heb ik niet echt, ik zou zelf de foto iets meer croppen. maar dit kan je niet echt een min noemen.

mijn foto:
pi_84758116
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:53 schreef mash_ het volgende:

[..]

Ik weet dat je maar 1 foto per dag mag, maar over 10 min is het een nieuwe dag dus doe het nu alvast :P

+ Het moment van de foto
+ Foto is heel scherp

een min heb ik niet echt, ik zou zelf de foto iets meer croppen. maar dit kan je niet echt een min noemen.

mijn foto:
[ afbeelding ]
+ ik vind het iets mysterieus hebben, alsof het meisje op ieder moment naar je om kan kijken.
+ mooie kleuren
+ goede compositie
- geen

http://imgur.com/4cTG3.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door Netsplitter op 02-08-2010 08:19:44 (Gaarne resizen, max 1024pixels.) ]
pi_84761992
Omdat er bij de foto's van Forno en Mash geen minpunten genoemd zijn, bij deze nog even wat mij opviel. :+

@Forno: vooral jammer vind ik dat de schaduw er net niet helemaal op staat. Een klein tikkeltje naar rechts en naar onder en de foto was denk ik een stuk toffer geweest, vooral omdat links en boven nog wat m.i. overbodige ruimte zit. (vooral links)

@Mash: heb je die vignettering achteraf nog toegevoegd? Vind het in beide bovenhoeken net iets te heftig. Een tikkeltje minder vignettering (of zelfs geen) was misschien mooier geweest. Wél erg lekker kleurgebruik. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 augustus 2010 @ 07:35:34 #93
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84762019
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:17 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Je bewerking met de vignetting maakt hem qua look-and-feel erg fijn. Ik vind alleen de compositie wat minder. De lijnen rechts trekken je mee, maar die hadden denk ik sterker kunnen zijn als die al extremer links in beeld begonnen. (dus bankje meer naar links).
Clear :Y
pi_84762631
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:29 schreef MiddagTV het volgende:

[..]

+ ik vind het iets mysterieus hebben, alsof het meisje op ieder moment naar je om kan kijken.
+ mooie kleuren
+ goede compositie
- geen

http://imgur.com/4cTG3.jpg
Je moet de foto even tussen img tags zetten, dan is hij ook als foto te zien en niet alleen als link

+ Mooie kleuren
+ Mooie reflectie van de zon in het water en lichtval op de boot
- De trein is m.i. een storend element in de foto. Less is more; de boot is al onderwerp genoeg en zonder de trein had je meer van de prachtige avondlucht gezien.

pi_84787239
+ Super bewerkt, sephia komt er mooi uit.
+ prachtige vintage look
+ Mooie heldere lens (de lens op de foto)
- jammer dat de bovenkant van de camera iets overbelicht is. Kan niet echt verklaren wat er nou bovenop zit.

heb zelf net een nieuwe camera en heb hem vanmiddag even in de haven getest. Hier een voorbijgaande boot.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Spaceman op 02-08-2010 23:44:57 ]
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_84794979
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:57 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ prachtige vintage look
- jammer dat de bovenkant van de camera iets overbelicht is. Kan niet echt verklaren wat er nou bovenop zit.

heb zelf net een nieuwe camera en heb hem vanmiddag even in de haven getest. Hier een voorbijgaande boot.
[ afbeelding ]
't Schip is gezonken ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84795685
Volgens mij is ie nu weer goed! Even op flickr gezet!
pi_84796217
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:57 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ prachtige vintage look

[ afbeelding ]
+ Kleuren
+ de boot
- De mensen er op lijken niet helemaal scherp?
- te veel water aan de onderkant :)

Wel mooie foto :)

Mijn foto:
pi_84796724
Na 00:00 dus doe er nog eentje, hehe.

+ Mooie compositie, dromerig
+ Gave horizonlijn met de zon en de verschillende lagen wolken daarboven
Eigenllijk geen minpunten!

De mensen op de boot zijn inderdaad niet helemaal scherp. Die boot ging ook zo snel!

pi_84801317
+ Lekkere hoeveelheid contrast.
+ Goed scherp.
+ Zwart wit, ziet er vele malen mooier uit als in kleur, zonder hem in kleur gezien te hebben.

- Tja, als ik echt wat moet verzinnen; dan had ik het raam er helemaal op gezet.

Eigenlijk een onzin foto, maar met die flare er in vond ik hem toch wel gaaf geworden.

FrehFreh
pi_84806240
+mooie warme kleuren
+lekker contrast
-weinigzeggend
-benauwende crop

Hier weer eentje van mij
People assume too much.
pi_84806654
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:29 schreef very het volgende:
+mooie warme kleuren
+lekker contrast
-weinigzeggend
-benauwende crop

Hier weer eentje van mij
[ afbeelding ]
+mooie lucht
+goede sfeer neergezet
-dit is puur persoonlijk, maar ik heb het wel een beetje gezien met foto's van verstedelijking. :o

pi_84808431
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:42 schreef Lamon. het volgende:

[..]

+mooie lucht
+goede sfeer neergezet
-dit is puur persoonlijk, maar ik heb het wel een beetje gezien met foto's van verstedelijking. :o

[ afbeelding ]
+ Warme kleuren
+ Sfeer van natuur in een woonomgeving
- Crop kan beter, want mijn aandacht verlegt zich naar de schoorsteen en de rode voorgrond is ietwat storend naar mijn inziens.

Wilde de foto nog verder bewerken, omdat de z/w isolatie niet goed genoeg was (n00b in pp). Maar ik vond dit wel een leuke foto. Doorgaans zie je in Shibuya meer jongeren, buitenlanders en trendy shoppers in plaats van een hele gezin. Vooral 's avonds.
Echter is de pbc van mijn hdd met de meeste foto's in Japan doorgebrand en kijk ik tegen een herstelwerk van +600 euro aan.
なんだっけ
pi_84810493
@Crashcat

+ interessante achtergrond, veel te zien
+ je waant je midden in de actie
+ goed moment
- jammer van de afgesneden voeten
- de bewerking vind ik helemaal niks; die soort van glow die eroverheen zit en de zwarte rand doen het niet voor mij. Er valt denk ik met een andere bewerking veel meer uit te halen (maar dat zei je zelf ook al)
- het feit dat een gezin op straat niet zo vaak voorkomt op die locatie zie je niet af aan de foto, daarvoor heb je het achtergrondverhaaltje nodig. Als je dat niet weet, is het zomaar een foto van een gezin. Dus het "verhaal" dat je met de foto probeert te vertellen, komt niet echt over zonder verdere uitleg.

Mijn foto:

dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:01:51 #105
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84811235
@Pipermaru:
+ Sfeervol qua belichting en de dauw over de grond heen
+ Paal + prikkeldraad mooi scherp en goed zwart waardoor het goed afzet tegen de kleuren van de lucht en de opkomende zon
- Sprietje dat nog boven het paaltje uit komt en boven uit de foto verdwijnt
+/- Ik vind de boom aan de rechter kant afleiden cq weinig toevoegen. Hij zit qua scherpte een beetje tussen de voor en -achtergrond in en is minder donker dan het paaltje.

Mijn foto van een wandeling in de Zwitserse bergen:
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_84812535
Mooie foto Cheiron! Mooie lichtval! Heb je daarvoor een ND grad filter oid gebruikt of kreeg je het dynamisch bereik zo ook op de foto? Of heb je er veel aan nabewerkt?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:39:12 #107
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84815047
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:34 schreef PiperMaru het volgende:
Mooie foto Cheiron! Mooie lichtval! Heb je daarvoor een ND grad filter oid gebruikt of kreeg je het dynamisch bereik zo ook op de foto? Of heb je er veel aan nabewerkt?
Dankje!
Heel eerlijk;geen filter en in photoshop even aan de schuifjes gezeten: black fill iets aangezet om het kleur in de bomen terug te krijgen en exposure iets naarbeneden gehaald om de belichting in de wolken iets minder te maken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_84817731
Illegale post.

[ Bericht 89% gewijzigd door Fuzzphoto.eu op 03-08-2010 20:04:36 ]
pi_84818767
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:38 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
De vorige foto is al becommentarieerd, dus ik post maar gewoon een nieuwe.

[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat jij dat alsnog mag doen...
People assume too much.
  Forum Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:38:55 #110
58651 crew  murp
murp
pi_84822183
quote:

[ afbeelding ]
tja, wat moet ik er van zeggen.. Mooi :Y
alleen jammer dat ie nergens op staat en dat het eigenlijk een foto is voor een webshop is ofzow
het pakt me niet.. Zegt niet dat het dan geen mooie foto is oor..

dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:55:16 #111
35662 Heintje
Gears of War.
pi_84822722
quote:

[ afbeelding ]
Je moet zelfs een plus en verbeterpunt noemen van de foto voor je voordat je een foto post.
Als iemand dat al gedaan heeft is dat nog steeds.

Wel kunnen mensen daarom beter wachten met commentaar geven tot de volgende foto er staat.

Over jouw foto: Voor een webshop zou die wel goed zijn. Maar als foto is hij te clean.
Van een watermerk in het midden van de foto wordt geen enkele foto beter.
pi_84824503
quote:
Neemt niet weg dat jij dat alsnog mag doen...
quote:
Je moet zelfs een plus en verbeterpunt noemen van de foto voor je voordat je een foto post.
Als iemand dat al gedaan heeft is dat nog steeds.
Het lijkt wel DPZ hier, tering.

Ik heb gewoon niets toe te voegen aan het laatste commentaar, dat kan toch?
  Forum Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:42:30 #113
58651 crew  murp
murp
pi_84824566
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:40 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:

[..]

[..]

nee, dan blijf je maar weg
pi_84824870
quote:

[..]

[..]

Je had dus niets toe te voegen aan "mooie lichtval"?
Gewoon de regels van het topic. Doe niet moeilijk en geef gewoon je mening.
pi_84825242
quote:

[..]

[..]

haha...dpz is wel iets erger dan hier hoor...
Jij wilt toch ook dat iemand naar jou werk kijkt en er een reactie op geeft? Doe dat zelf dan ook gewoon.
People assume too much.
  Forum Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:02:47 #116
58651 crew  murp
murp
pi_84825305
ok, klaar met de discussie.. Gewoon op je voorganger reageren of wegblijven uit het topic
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:08:12 #117
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84825513
@murp
Erg mooie foto
+de bloem springt er enorm goed uit door de donkere achtergrond
+en ook de steel door juist de lichtere achtergrond :P
+de foto blijft interessant maar weet niet goed waarom, het geeft mij een beetje een gevoel van een koude vochtige zomerochtend. Misschien was dat het helemaal niet maar het feit dat je foto de kijker een bepaald gevoel geeft is al een pluspunt opzich.
-Misschien kun je dat rode op de achtergrond nog in zwart-wit omzetten zodat het de aandacht niet zo trekt.

Een oudere foto van mij, ben benieuwd wat julie objectieve mening is volgens mij kan ie foto technisch namelijk nog een stuk beter:

pi_84847375
Ik ben niet de juiste persoon die je technische verbeterpunten kan meegeven. Misschien dat iemand anders nog wat toe te voegen heeft op dat gebied? - ben zelf niet echt een ervaren fotograaf -

+ De foto is vooral op de voorkant mooi scherp
+ persoonlijk vind ik het mooi dat die boom niet helemaal scherp is. Mooie diepte in de foto
- Vind hem verder wel een beetje saai misschien had je hem iets mooier kunnen bewerker. Iets feller wellicht.

FOK!fotograaf woensdag 4 augustus 2010 @ 13:04:56 #119
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84848866
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Ik ben niet de juiste persoon die je technische verbeterpunten kan meegeven. Misschien dat iemand anders nog wat toe te voegen heeft op dat gebied? - ben zelf niet echt een ervaren fotograaf -

[ afbeelding ]
Maakt niet uit. he t leuke van dit topic is dat je gedwongen wordt naar foto's van anderen te kijken, waardoor je weer leert. Je ziet wat anderen doen en wat ze eventueel doen wat niet naar jou smaak is. En daarnaast kan je ook aan de hand van de door jou gegeven + of - punten een vraag aan de fotograaf stellen hoe hij dat bereikt heeft, zodat je daar zelf ook mee aan de slag kan :)
pi_84873347
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:

+ De foto is vooral op de voorkant mooi scherp
+ persoonlijk vind ik het mooi dat die boom niet helemaal scherp is. Mooie diepte in de foto
- Vind hem verder wel een beetje saai misschien had je hem iets mooier kunnen bewerker. Iets feller wellicht.

[ afbeelding ]
+ Mooie zwartwit omzetting. Het water lijkt wel van zilver, erg mooi.
+ De lucht is ook fijn
- Er is niet zo veel in de foto wat echt de aandacht trekt. De blokken links onder in beeld zijn niet echt prominent en aan de horizon "gebeurt" ook niet echt iets.

Mijn foto:

donderdag 5 augustus 2010 @ 10:00:05 #121
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84885352
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:21 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ De lucht is ook fijn
- Er is niet zo veel in de foto wat echt de aandacht trekt. De blokken links onder in beeld zijn niet echt prominent en aan de horizon "gebeurt" ook niet echt iets.

Mijn foto:

[ afbeelding ]
+prachtige kleuren
+vanwege het witte trekt alleen de kat aandacht
+mooi scherpte-verloop!
-niks, misschien zou alleen de lichtblauwe streep rechts in het midden van de foto kunnen worden weggewerkt.

Maar echt mooie foto! :9

Mijn foto:

(groot)
  † In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 22:05:34 #122
230491 Zith
pls tip
pi_84912465
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:00 schreef DrD00m het volgende:

[..]

+prachtige kleuren
+vanwege het witte trekt alleen de kat aandacht
+mooi scherpte-verloop!
-niks, misschien zou alleen de lichtblauwe streep rechts in het midden van de foto kunnen worden weggewerkt.

Maar echt mooie foto! :9

Mijn foto:

[ afbeelding ]
(groot)
+Leuke en felle kleuren, filter of polarizerende filter?
+Het scherpe zand voorop
-Mja, het is niet echt een bijzondere plek

Mijn foto:

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:09:27 #123
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84912726
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:05 schreef Zith het volgende:

[..]

+Het scherpe zand voorop

Mijn foto:

[ afbeelding ]
3e huis van links wordt mijn huis ;)
Heb er een subtiele HDR van gemaakt (3 foto's). Hou niet zo van die overbewerkte HDR-foto's :N
pi_84914047
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:05 schreef Zith het volgende:

[..]

+Het scherpe zand voorop

Mijn foto:

[ afbeelding ]
+ mooi, eenvoudig beeld, leuk dat de horizon wat glooiend loopt
+ mooie lucht
- ik zou hem anders croppen (boven- en onderkant stukje eraf)

Ik heb een foto van een paar maanden terug opnieuw bewerkt dmv tonemapping in Photomatix (klikbaar voor groter).

† In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 22:36:39 #125
230491 Zith
pls tip
pi_84914294
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ mooie lucht

Ik heb een foto van een paar maanden terug opnieuw bewerkt dmv tonemapping in Photomatix (klikbaar voor groter).

[ link | afbeelding ]
Erg mooi, is dat een soort HDR ?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_84914505
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Erg mooi, is dat een soort HDR ?
Het is een HDR maar dan een beetje vals gespeeld; normaal maak je die van meerdere foto's maar in Photomatix Pro kun je ook één RAW bestand tonemappen, met best wel goeie resultaten (mits het origineel goed belicht is natuurlijk)!
pi_84914832
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ mooie lucht

[ link | afbeelding ]
-Teveel contrast
-Halos om de bomen...

+Leuke sfeer
+Velle kleuren...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84918881
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:21 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

+ De lucht is ook fijn

Mijn foto:

[ afbeelding ]
Zeer fraai _O_
Prachtige belichting, mooi scherp en goede focus ^O^
pi_84925953
Er moet toch een nieuwe foto komen.
Hier weer eentje uit mijn botenobsessiecollectie

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:39:53 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84926214
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[ afbeelding ]
Ik mis een beoordeling van de vorige foto. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84926391
Excuses ik dacht dat dat al gedaan was door iemand anders. Alleen had die persoon geen foto geplaatst.

+ Mooie heldere kleuren
+ veel te zien op de foto
- Iets teveel bewerkt
pi_84947181
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[ afbeelding ]
+ Lekker scherp en vanuit een mooie hoek genomen. Schip staat er helemaal op! Grappig ook dat je nog net een volledige zeilboot kan zien links, achter het schip :)
- Veel te veel contrast toegevoegd. Veel stukken zijn naar mijn idee echt te zwart wat het er niet mooier op maakt.

Vanmorgen genomen toen het eindelijk eens wind stil was. Ik fiets daar zo vaak langs maar telkens stond er wel een beetje wind.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2010 18:07:46 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:36:45 #133
13368 NiGeLaToR
pi_84952733
@Wiebeldak

+ reflectie
+ contrast
+ voorgrond gras is mooie, goede compositie
- onderwerp is .. tjah.. niet boeiend zo
- te krap uitgesneden? Ik zie dat ding en denk, technisch leuke plaat, maar vertelt geen verhaal.

Van de week mini handleiding hoe doe ik zwart-wit-met-kleur in fotoshop en deze onder handen genomen. Ben er niet zo'n fan van, maar ik vond 'm toch wel leuk geworden. Ben benieuwd wat jullie vinden:

En mocht je ook zoiets willen knutselen, hier de extragratis handleiding.
pi_84953295
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
@Wiebeldak

+ reflectie
+ contrast
+ voorgrond gras is mooie, goede compositie
- onderwerp is .. tjah.. niet boeiend zo
- te krap uitgesneden? Ik zie dat ding en denk, technisch leuke plaat, maar vertelt geen verhaal.

Van de week mini handleiding hoe doe ik zwart-wit-met-kleur in fotoshop en deze onder handen genomen. Ben er niet zo'n fan van, maar ik vond 'm toch wel leuk geworden. Ben benieuwd wat jullie vinden:

[ afbeelding ]

En mocht je ook zoiets willen knutselen, hier de extragratis handleiding.
Erg leuk! Vooral het detail in het midden waar iemand op een rots staat (of zie ik dat verkeerd?)

Rechts zit nog wel een nutteloos arm wat wel weggeshopt kan worden :)
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:58:50 #135
13368 NiGeLaToR
pi_84953564
Die arm zie ik net ook pas, terwijl ik die foto vaak genoeg heb gezien. Dank u :)
Die monnik stond te kijken hoe jongelui van de hoogste rots afsprongen en daarna op de kleine klommen. Helaas geen spring-foto van de hoge rots. Het was er overigens maar een meter diep, je ziet de bodem.. best knap dus :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:50:04 #136
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85055210
+ Geslaagde bewerking
+ Mooi uitzicht.
- Compositie werkt niet zo voor mij. Ik heb mij zo vrij gevoeld wat te spelen met de croptool, dit vind ik persoonlijk een stuk prettiger: http://i33.tinypic.com/25kou9x.jpg

Vers van de straten van Shanghai:

[ Bericht 2% gewijzigd door problematiQue op 09-08-2010 16:59:03 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:58:09 #137
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_85055564
+uitstraling/sfeer van de foto
-foto is scheef
-op veel punten overbelicht of onderbelicht (weet niet of dit door de bewerking komt vanwege die erg rode huidskleur?) Hierdoor verliest de foto veel detail op bepaalde plekken

Gister eind van de middag gemaakt :

pi_85057430
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:58 schreef DrD00m het volgende:
+uitstraling/sfeer van de foto
-foto is scheef
-op veel punten overbelicht of onderbelicht (weet niet of dit door de bewerking komt vanwege die erg rode huidskleur?) Hierdoor verliest de foto veel detail op bepaalde plekken

Gister eind van de middag gemaakt :

[ afbeelding ]
+ Lucht is erg mooi van kleur. Erg mooi strookje bomen en flatgebouwen onderin als silhouet.
- Maar ik heb het idee dat het erin geplakt is. Althans zo ziet het eruit. Alsof het niet thuis hoort in de foto omdat die wolken zo ver doorlopen. Maar toch staat het wel mooi :)

Mister croc.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:54:20 #139
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_85057969
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Lucht is erg mooi van kleur. Erg mooi strookje bomen en flatgebouwen onderin als silhouet.
- Maar ik heb het idee dat het erin geplakt is. Althans zo ziet het eruit. Alsof het niet thuis hoort in de foto omdat die wolken zo ver doorlopen. Maar toch staat het wel mooi :)
Het is niet geplakt ;) was bij het maken van de foto begonnen bij de kust aan de overkant zodat de lucht wat verder doorliep. Misschien had ik er toch een klein beetje water bij moeten fotograferen?
Dit is ongeveer hetzelfde plekje (foto)

---

overigens : vette croc _O_
pi_85059227
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:54 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Het is niet geplakt ;) was bij het maken van de foto begonnen bij de kust aan de overkant zodat de lucht wat verder doorliep. Misschien had ik er toch een klein beetje water bij moeten fotograferen?
Dit is ongeveer hetzelfde plekje (foto)

---

overigens : vette croc _O_
Als dat beetje water niet ook zwart uit pakt maar als spiegel fungeert voor de wolken dan zou dat prachtig zijn geweest. Misschien een tip voor de volgende keer: Als je nou zo een soort onderwerp heb is het misschien handig om een stuk of 5 verschillende composities te schieten waarna je thuis kan bepalen welke je het mooist vind. Dat doe ik sowieso bijna met alle foto's :) Ik heb al een aantal keer meegemaakt in het verleden dat ik toch iets miste als ik maar 1 foto had geschoten van het onderwerp.
Alhoewel ik deze ook mooi vind daar niet van, alleen het zier er wat raar uit ;) Beetje mierenneuken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2010 18:24:34 ]
  FOK!fotograaf maandag 9 augustus 2010 @ 19:50:55 #141
13368 NiGeLaToR
pi_85062710
@Wiebeldak:

+ Mooie details
+ Goede scherpte/DOF
+ oog kijkt mooi aan
- ik moet paar keer kijken om te zien dat je de bovenkaak eraf geknipt hebt, compositie is beetje vreemd. Misschien nog meer croppen zodat de focus echt op het oog ligt ipv de halve bek? :)

http://www.imgby.me/wp-content/uploads/2010/08/Hoenderdaell-1.jpg

Heerlijk dagje in de regen staan foto's maken zondag...

[ Bericht 9% gewijzigd door Netsplitter op 10-08-2010 08:12:20 (Gaarne resizen, max 1024pixels.) ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:40:43 #142
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_85072501
+ mooi genomen, vliegende schotels vogels zijn heel lastig scherp te krijgen.
- Doordat je de vliegsnelheid van de vogel niet ziet, is het net of de vogel stil ligt op de groene achtergrond

Foto genomen in het duingebied nabij Schoorl. Deze boom staat aan de rand van het gebied waar de duinbranden hebben gewoed.
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_85079687
@tuvokki ben ik het niet mee eens. Doordat de achtergrond een blur is zie je duidelijk dat hij vliegt. Vind het een erg mooie foto geworden NiGeLaToR

Mag dit wel in dit topic eigenlijk? Ga ik niet in overtreding?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 02:12:07 #144
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_85081270
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:10 schreef Mr.Spaceman het volgende:
@tuvokki ben ik het niet mee eens. Doordat de achtergrond een blur is zie je duidelijk dat hij vliegt. Vind het een erg mooie foto geworden NiGeLaToR

Mag dit wel in dit topic eigenlijk? Ga ik niet in overtreding?
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg mooie foto waar het moeilijk was een negatief puntje op te verzinnen. Ik had liever gezien dat de blur op de achtergrond wat meer beweging gaf, snelheid.

Discussie mag toch? :D
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_85084086
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:40 schreef tuvokki het volgende:
+ mooi genomen, vliegende schotels vogels zijn heel lastig scherp te krijgen.
- Doordat je de vliegsnelheid van de vogel niet ziet, is het net of de vogel stil ligt op de groene achtergrond

[ afbeelding ]
Foto genomen in het duingebied nabij Schoorl. Deze boom staat aan de rand van het gebied waar de duinbranden hebben gewoed.
+ Mooie decentrale compositie.
+ Technisch dik in orde: licht, detail, scherpte, contrast
- Beetje saai

Mijn foto:

Groter op Flickr
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:36:49 #146
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85085667
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:24 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

- Beetje saai

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Dat beetje saai zie ik juist als een pluspunt van zijn foto. Precies wat die moet uitstralen.
Maar als dat een pluspunt is zou ik geen ander minpunt weten.
pi_85087137
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:36 schreef Heintje het volgende:

[..]

Dat beetje saai zie ik juist als een pluspunt van zijn foto. Precies wat die moet uitstralen.
Maar als dat een pluspunt is zou ik geen ander minpunt weten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je wilt met een foto toch iets interessants of unieks aan je publiek laten zien. Om dat te doen moet je je onderscheiden van andere foto's van dat onderwerp; een andere invalshoek, standpunt, bewerking, uitsnede of wat dan ook. Dat kan hartstikke smaakgebonden zijn, wat de één saai vindt, vindt de ander juist heel boeiend. Daarom is dit topic ook zo leuk.

Tenzij je met saai juist bedoelt: less is more. Dan ben ik het met je eens. Maar dan wel op een originele of creatieve manier in beeld gebracht.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:50:10 #148
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85090118
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je wilt met een foto toch iets interessants of unieks aan je publiek laten zien. Om dat te doen moet je je onderscheiden van andere foto's van dat onderwerp; een andere invalshoek, standpunt, bewerking, uitsnede of wat dan ook. Dat kan hartstikke smaakgebonden zijn, wat de één saai vindt, vindt de ander juist heel boeiend. Daarom is dit topic ook zo leuk.

Tenzij je met saai juist bedoelt: less is more. Dan ben ik het met je eens. Maar dan wel op een originele of creatieve manier in beeld gebracht.
Een foto die zich onderscheid van de rest kan een geweldige foto zijn. Maar een foto die dat niet doet kan nog steeds een erg goede foto zijn.

Ook kun je foto's maken om een verhaal te verduidelijken. In dat geval is niet belangrijk om een originele foto te hebben.

Nou denk ik niet dat de betreffende foto gemaakt is om bij een verhaal te horen, Die foto is niet mega bijzonder, maar wel een goede foto.Jammer dat er niet toevallig net een zwerm vogels in V-formatie over kwam vliegen.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:20:21 #149
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_85091345
+ Mooie HDR
+ Veel detail in gebouw.
- Beetje onnatuurlijke bewerking voor dit onderwerp.
- Mensen storen mij een beetje.

------------------
pi_85093174
is dit in Edam?
Ja dus.. stond op flickr!

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:24 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

- Beetje saai

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
pi_85100641
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:20 schreef Trigalti het volgende:
+ Mooie HDR
+ Veel detail in gebouw.
- Beetje onnatuurlijke bewerking voor dit onderwerp.
- Mensen storen mij een beetje.

[ afbeelding ]
+mooi scherp, goed gefocused
+ Je kan gewoon zien dat hij supersnel langsscheurt, wat een timing!
geen minpunten eigenlijk..

dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:57:50 #152
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_85103774
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef Mr.Spaceman het volgende:

[..]

+mooi scherp, goed gefocused
+ Je kan gewoon zien dat hij supersnel langsscheurt, wat een timing!
geen minpunten eigenlijk..
Het heeft me dan ook meer dan 20 pogingen gekost.. ;)

+ Mooi gespeeld met contrast, erg leuk dat zwart-wit.
- Jammer dat het huis aan 2 kanten overschaduwd wordt door de bomen.
------------------
pi_85159635
Die van Spaceman:

+ Mooi onderwerp
- Waarschijnlijk gewoon de bedoeling, maar ik vind dat er te veel zwart is. Grijstinten zijn naar mijn mening interessanter.

Mijn foto van vanmiddag, bij ons in de buurt:

pi_85176336
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:07 schreef Tiger_Woods het volgende:
Die van Spaceman:

+ Mooi onderwerp
- Waarschijnlijk gewoon de bedoeling, maar ik vind dat er te veel zwart is. Grijstinten zijn naar mijn mening interessanter.

Mijn foto van vanmiddag, bij ons in de buurt:

[ afbeelding ]
+leuke foto
-contrast kan het beste ietsjes hoger
-foto is ietsjes scheef

mijn foto :

pi_85196631
+leuke foto
-Oor staat er net niet op.

pi_85199337
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:28 schreef Tiger_Woods het volgende:
+leuke foto
-Oor staat er net niet op.

[ afbeelding ]
+ Grappige compositie. Ik kijk toch in eerste instantie naar het hoofd van het standbeeld en daarna waarnaar hij kijkt en juist dat gedeelte is scherp.
- Het is een standbeeld, iets wat al kunst is.

vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:43:56 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85231701
Wiebeldak, mooie zwart/wit omzeting, leuk dat je niet meteen wat ziet maar de spiegeling vind ik niet zo'n boeiend onderwerp, had daar liever een persoon gezien.

Kamp Westerbork.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_85233654
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
Wiebeldak, mooie zwart/wit omzeting, leuk dat je niet meteen wat ziet maar de spiegeling vind ik niet zo'n boeiend onderwerp, had daar liever een persoon gezien.

Kamp Westerbork.

[ www.xs4all.nl%2F%7Eerik1980%2FVakantie%2FV09.jpg]afbeelding ]
+ Compositie, sfeer
- Wat spelen met de scherptediepte was leuk geweest, bijvoorbeeld de wachttoren onscherp, of juist het prikkeldraad onscherp...

Leuk, maar wel een beetje een standaard foto :)

Die van mij heb ik gister gemaakt ivm een topic waarin ik vroeg wat voor vrucht het was:

pi_85252999
+idee
-uitvoering is wat minder. kleuren en scherpte zijn niet optimaal

Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:34:24 #160
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_85253810
+mooi plaatje gewoon
+ unieke ontmoeting lijkt me
+ het straalt gewoon uit: ik wil die foto gemaakt hebben
-Geen idee

Mijn bijdrage,

G. rosea (chileense vogelspin) net verveld, En hier het oude velletje
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_85268111
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:34 schreef Conekiller het volgende:
Mijn bijdrage,
[ afbeelding ]
G. rosea (chileense vogelspin) net verveld, En hier het oude velletje
+ Focus, DoF
+ Kleuren van de spin
- Uitsnede, had m.i. beter vierkant kunnen zijn

Klik voor groter.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:50:56 #162
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85289655
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:40 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Focus, DoF
+ Kleuren van de spin
- Uitsnede, had m.i. beter vierkant kunnen zijn

[ afbeelding ]

Klik voor groter.
+ Compositie
+ Zwart / Wit
+ Scherp
- Vrij weinig, vind het iets wat storend van de wielen aan de onderkant. Maar goed is te verwaarlozen :P

Vakantieplaatje.
pi_85290658
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Compositie
+ Zwart / Wit
+ Scherp
- Vrij weinig, vind het iets wat storend van de wielen aan de onderkant. Maar goed is te verwaarlozen :P

[ afbeelding ]

Vakantieplaatje.
Geweldig effect heeft dat schuine muurtje i.c.m de lijnen op de grond, alsof alles uitgerekt wordt :D
Zit er al een tijdje naar te staren :9
pi_85293417
quote:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde. Maar als hij die weg zou croppen verdwijnt er ook een stuk trapper.
pi_85293912
quote:

[..]

+ Compositie
+ Zwart / Wit
+ Scherp

[ afbeelding ]

Vakantieplaatje.
+ Ik denk dat dit een erg mooie foto kan zijn vanwege de sfeer en omgeving,
- maar waarom dat kleine formaat? Ik had graag wat meer willen zien. Letters in het midden zijn ook wat overbelicht terwijl dat niet nodig was. Ik had hem iets duisterder gemaakt en dan juist de nadruk op de band leggen ipv de muur.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2010 00:12:44 ]
pi_85294354
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:09 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

- maar waarom dat kleine formaat? Ik had graag wat meer willen zien. Letters in het midden zijn ook wat overbelicht terwijl dat niet nodig was. Ik had hem iets duisterder gemaakt en dan juist de nadruk op de band leggen ipv de muur.

[ afbeelding ]
+Leuke diepte
+- Weet niet helemaal of de fietser nu juist wel of niet leuk is.
-Beetje grijs?

zondag 15 augustus 2010 @ 14:48:47 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85309056
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:22 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

+Leuke diepte
+- Weet niet helemaal of de fietser nu juist wel of niet leuk is.
-Beetje grijs?

[ link | afbeelding ]
+ Heerlijke zomersfeer op je foto _O_
- Ik zou de rechterkant eraf halen en wat dichterbij staan tijdens het maken.

Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 augustus 2010 @ 15:01:13 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85309501
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:09 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er was geen band, alleen drummer dus vandaar dat ik de grote graffiti muur heb gekozen als onderwerp met lijnen richting drummer. Zodat ook hij in de afbeelding terecht komt.
pi_85322281
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:56 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde. Maar als hij die weg zou croppen verdwijnt er ook een stuk trapper.
Klopt inderdaad :)

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:48 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
+ Diepte! Je kunt de weg helemaal volgen totdat deze achter de berg verdwijnt ^O^
+ Scherpte
- Misschien de kleur groen iets meer verzadigen.

De beruchte file op de A12:

Klikbaar.
pi_85361786
+compo en dieptewerking
-toch wat onscherp, en dat leidt best af.

maandag 16 augustus 2010 @ 23:19:47 #171
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_85372656
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:51 schreef polariteit het volgende:
+compo en dieptewerking

[ link | afbeelding ]
+ De vele details die op de schuur aanwezig zijn
+ Scherp
- Ik had meer van de omgeving in beeld gezet
- Surrealistische kleuren

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_85380833
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:51 schreef polariteit het volgende:
Klopt inderdaad, maar het waaide hard en de sluitertijd was 25 sec.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:05:19 #173
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85387093
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]

+ De vele details die op de schuur aanwezig zijn
+ Scherp
- Ik had meer van de omgeving in beeld gezet
- Surrealistische kleuren

[ afbeelding ]
+ Gaaf effect!
+ mooie donkere kleuren en toch bruikbaar
+ sfeer
- Ruis? Misschien door te donkere hoeken / plekken wat storend.

dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:12:10 #174
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_85416474
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Gaaf effect!
+ mooie donkere kleuren en toch bruikbaar
+ sfeer
- Ruis? Misschien door te donkere hoeken / plekken wat storend.

[ afbeelding ]
+ Scherp, die assymetrie is boeiend,
- niet veel, misschien een beetje bleke lucht, maar dat is kniesoren:

De mijne: Kijk eens naar het vogeltje!, in dit forum denk ik wel toepasselijk :)

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_85471694
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

+ Scherp, die assymetrie is boeiend,
- niet veel, misschien een beetje bleke lucht, maar dat is kniesoren:

De mijne: Kijk eens naar het vogeltje!, in dit forum denk ik wel toepasselijk :)

[ afbeelding ]
+Leuk idee
+ Mooie voorgevel
- Benauwende crop
- Gebouw is wat onderbelicht

Foto is gemaakt met een Panasonic fx-40.
なんだっけ
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:27:05 #176
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_85473066
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:49 schreef Crashcat het volgende:

[..]

+Leuk idee
+ Mooie voorgevel
- Benauwende crop
- Gebouw is wat onderbelicht

Foto is gemaakt met een Panasonic fx-40.
+ gave panorama by night (mag ik graag zien :) )
- Kan ik zo niet echt benoemen, misschien kan hij nog ietsje scherper en/of de horizon lijkt net niet helemaal recht te lopen.

pi_85481378
Crashcat:
+ Mooi herkenbaar stadsgezicht, fijn belicht ook.
- Lijkt niet helemaal scherp... Eén van de torens aan de rechterkant eigenlijk wel, maar juist de Tokyo Tower ziet er onscherp uit. Kan op groot formaat meevallen natuurlijk.

Rutger1983:
+ Ook meteen een erg herkenbare toren
+ Vanuit een mooie hoek gefotografeerd, met het andere gebouw er ook nog op
+ Fraai luchtje, en goed belicht. HDR denk ik? 't Is dan in elk geval een redelijk subtiele zonder overdreven effecten en halo's e.d.
- Heb niet direct een minpunt eigenlijk, de compositie is gewoon lekker, alles is goed belicht, etc. Je zou hooguit kunnen zeggen dat alles misschien iets té goed belicht is, waardoor de lucht wat druk wordt en het een beetje too much is allemaal.

Hier wat rijst dat in de zon ligt te drogen:

pi_85486749
Wat een mooie plaat Omniej, ^O^ het zou een ansichtkaart kunnen zijn, ik zou zelf alleen kijken hoe het staat wanneer het onderste randje eraf wordt gecropt (maar wel het blauw houden voor het contrast), evenals het bovenste randje zodat de donkere rechterbovenhoek verdwijnt
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:30:09 #179
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_85489582
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:35 schreef Omniej het volgende:
Crashcat:
- Lijkt niet helemaal scherp... Eén van de torens aan de rechterkant eigenlijk wel, maar juist de Tokyo Tower ziet er onscherp uit. Kan op groot formaat meevallen natuurlijk.

Rutger1983:
+ Ook meteen een erg herkenbare toren
+ Vanuit een mooie hoek gefotografeerd, met het andere gebouw er ook nog op
+ Fraai luchtje, en goed belicht. HDR denk ik? 't Is dan in elk geval een redelijk subtiele zonder overdreven effecten en halo's e.d.
- Heb niet direct een minpunt eigenlijk, de compositie is gewoon lekker, alles is goed belicht, etc. Je zou hooguit kunnen zeggen dat alles misschien iets té goed belicht is, waardoor de lucht wat druk wordt en het een beetje too much is allemaal.

Hier wat rijst dat in de zon ligt te drogen:

[ afbeelding ]
+Mooi repeterend patroon, het geeft een lekker zomers plaatje, scherp, ik hou hier wel van..
- jammer van dat blauwe stuk zeil onder die rijst, zo lijkt het minder authentiek..

De mijne: een ongewoon fonteintje, waar anders dan in België :')

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_85490392
+vrouwelijke tegenhanger van mannekepis :P
-lelijke grijstinten

Hierbij weer eens een plaatje van Kinderdijk, vanavond geschoten. Ben benieuw hoe hij bevalt. Lijkt iets onscherp door beweging, maar vind het nog acceptabel zeker omdat ik het licht en kleuren nogal mooi vind.

pi_85498365
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:27 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

+ gave panorama by night (mag ik graag zien :) )
- Kan ik zo niet echt benoemen, misschien kan hij nog ietsje scherper en/of de horizon lijkt net niet helemaal recht te lopen.

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:35 schreef Omniej het volgende:
Crashcat:

Thanks!
Geloof me, ik wilde ook dat die scherper was. Echter ben ik niet meer terug gegaan met mijn dslr.
Ik vind het toch vrij knap wat die kleine digicams voor elkaar kunnen krijgen.
なんだっけ
pi_85514347
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:51 schreef polariteit het volgende:
+vrouwelijke tegenhanger van mannekepis :P
-lelijke grijstinten

Hierbij weer eens een plaatje van Kinderdijk, vanavond geschoten. Ben benieuw hoe hij bevalt. Lijkt iets onscherp door beweging, maar vind het nog acceptabel zeker omdat ik het licht en kleuren nogal mooi vind.

[ link | afbeelding ]
+ Erg scherp, met name de voorgrond
+ Mooie verzadiging van kleuren
- De lucht, hij had of dreigender gemoeten, of juist wat blauwer.

Hieronder een HDR'retje uit de Brunssummerheide vanmiddag :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:28:24 #183
158292 problematiQue
pi_85516768
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:56 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik denk dat de wielen bijdragen aan de foto. Als je de echte wielen niet zou zien dan krijg je een hele neppe, gemaakte foto. Dan gaat iedereen uit van photoshop, nu realiseer je je als je de wielen eindelijk ziet 'oooh, wat slim!'.

Gave foto, trouwens ^O^
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:27:14 #184
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_85523953
Mooie foto!
+kleuren!! erg mooie groene kleuren. Niet te groen, niet te flets.
+gewoon een mooie foto
-het lijkt net of de foto wat scheef is genomen

Poging tot een luchtfoto vandaag in Kroatië :

pi_85524197
mooie foto : als ik ooit nog eens geld heb dan huur ik een kunst schilder in die dit bij me thuis 6x3 meter groot op mn plafond schildert

ik schat zo dat dat toch wel 600 tot 1200 kost ( minimaal voor een kunstacademie student )
pi_85524237
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef DrD00m het volgende:
Mooie foto!
+gewoon een mooie foto

[ afbeelding ]
Zou inderdaad iets scheef kunnen zijn ja. Heb het zelf niet weten te ontdekken.
Jouw foto kan in ieder geval niet scheef genomen zijn :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_85547056
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef DrD00m het volgende:
Mooie foto!
+gewoon een mooie foto

[ afbeelding ]
+ De kleuren.
- Sorry maar ik vind dit niet zo een bijzondere foto. Iedereen zou dit kunnen maken als het weer een beetje meezit. Je had er bijvoorbeeld nog een strookje land bij kunnen doen, dan had het er waarschijnlijk al heel anders uitgezien.

zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:33:02 #188
158292 problematiQue
pi_85548569
+ bewerking
+ lichtval
+ alledaags voorwerp, maar interessante foto
- niet helemaal symmetrisch (maar, scheelt weinig)

zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:49:50 #189
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85551989
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:33 schreef problematiQue het volgende:
+ bewerking
+ lichtval

[ afbeelding ]
+ Leuk gebruik gemaakt van de spiegel.
+ Camera zelf velt niet op, (mensen staan er ook ontspannen op)
+ Verveelde blik van de man die (waarschijnlijk) met zijn vriendin aan het shoppen is.

- Hij is wel heel erg scheef.
- Vrouw in spiegel staat er oninteresant half op.

pi_85552479
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:49 schreef Heintje het volgende:

[..]

+ Leuk gebruik gemaakt van de spiegel.
+ Camera zelf velt niet op, (mensen staan er ook ontspannen op)
+ Verveelde blik van de man die (waarschijnlijk) met zijn vriendin aan het shoppen is.

- Hij is wel heel erg scheef.
- Vrouw in spiegel staat er oninteresant half op.

[ afbeelding ]
Dat is hij zelf? :P Ik zie de camera wel hoor.

Je foto werkt niet btw.
pi_85562890
quote:
+ het idee van de tijger en de rode getijgerde kat is grappig
+ foto is haarscherp
-het geheel verliest zich in het drukke laken dat zoveel meer de aandacht vraagt dan de kat en de knuffel

Voor mij een probeersel, ben niet echt sterk in landschappen en vind zwart wit best moeilijk.
De foto is genomen tijden een boottochtje in DC

Key bridge Washington DC
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:21:49 #192
158292 problematiQue
pi_85573469
+ Mooie zonnestralen
+ Goede omzetting naar ZW
- Compositie is niet helemaal feng shui, de kanoër leidt af.

[ Bericht 0% gewijzigd door problematiQue op 22-08-2010 16:34:54 ]
pi_85575333
-Het haar is te donker, is voor mij gewoon een zwarte vlek
+uitdrukking

zondag 22 augustus 2010 @ 22:48:39 #194
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85588068
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:31 schreef polariteit het volgende:
-Het haar is te donker, is voor mij gewoon een zwarte vlek
+uitdrukking

[ link | afbeelding ]
Mooie landschapfoto. De kleuren zijn mooi en je hebt er een paar wolkjes in zodat het niet erg saai wordt.
Ook heb je de boom mooi uit het midden staan.
Ik vind alleen de boom een tikkeltje te donker, en de schaduw ook wel erg hard.

Maar je kunt al wel tevreden zijn met dit resultaat, wil je hem nog beter hebben moet je denk ik erg veel geluk hebben met het weer.

Vandaag bij de DTM geweest in Zandvoort, lekker kunnen oefenen om snelle (rijdende) auto's goed op de foto te kunnen zetten. Maar ook een paar andere foto's gemaakt waarvan ik er nou een laat zien.
pi_85595055
+ de gekke loop van de toren, zeker wanneer je naar beneden scrollt ben je benieuwd wat er gaat komen
- misschien dat de compositie iets spannender had gekund, gezien de vorm van de toren

pi_85595786
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:48 schreef Heintje het volgende:

[..]

Mooie landschapfoto. De kleuren zijn mooi en je hebt er een paar wolkjes in zodat het niet erg saai wordt.
Ook heb je de boom mooi uit het midden staan.
Ik vind alleen de boom een tikkeltje te donker, en de schaduw ook wel erg hard.

Maar je kunt al wel tevreden zijn met dit resultaat, wil je hem nog beter hebben moet je denk ik erg veel geluk hebben met het weer.

Vandaag bij de DTM geweest in Zandvoort, lekker kunnen oefenen om snelle (rijdende) auto's goed op de foto te kunnen zetten. Maar ook een paar andere foto's gemaakt waarvan ik er nou een laat zien.
[ afbeelding ]
tnx. Ik denk dat hij beter wordt als ik terugkom in de avond, met mooier licht. de foto is nu gemaakt midden op de dag, dus het licht is zo hard als wat. wat ook zorgt voor de diepe schaduw onder de boom.

Over jou plaat: An sich toffe plaat, alleen jammer dat er eigenlijk niet zo heel veel te zien is. Ok, de toren is leuk en het is leuk dat die mensen onderin staan, maar meer is er ook niet. verder is het vooral lucht lucht en nog eens lucht ;)
pi_85604315
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 03:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
+ de gekke loop van de toren, zeker wanneer je naar beneden scrollt ben je benieuwd wat er gaat komen
- misschien dat de compositie iets spannender had gekund, gezien de vorm van de toren

[ afbeelding ]
+ Opzich een leuke foto, leuke compositie met de scheve muur ervoor
- Kleuren zijn niet erg sprekend, eerder saai.

Canon EOS 7d | 24-70mm | 70-200mm | 50mm | 430 ex II | Battery grip
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56:58 #198
84046 dscx
Bite me...
pi_85665062
+ Lekker felle kleuren
+ goed onderwerp! (puur persoonlijk)
- 99,9% symmetrisch (or I'm mistaken)
- benen op de achtergrond.

M'n eerste SLR ooit:

dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:33:33 #199
158292 problematiQue
pi_85667087
+ Mooie, rustige compositie
+ Fijn bewerkt
- Iets overbelicht

woensdag 25 augustus 2010 @ 14:14:41 #200
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85688267
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 03:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:

[ afbeelding ]
Geen idee wat daar nou op de grond ligt, maar het stoort nog wel, vooral omdat het niet duidelijk is wat het is.
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 07:33 schreef polariteit het volgende:

[..]

tnx. Ik denk dat hij beter wordt als ik terugkom in de avond, met mooier licht. de foto is nu gemaakt midden op de dag, dus het licht is zo hard als wat. wat ook zorgt voor de diepe schaduw onder de boom.

Over jou plaat: An sich toffe plaat, alleen jammer dat er eigenlijk niet zo heel veel te zien is. Ok, de toren is leuk en het is leuk dat die mensen onderin staan, maar meer is er ook niet. verder is het vooral lucht lucht en nog eens lucht ;)
Gezien de lengte - breedte verhouding van de toren is die volgens mij niet op de foto te zetten zonder een hoop lucht. Of ik moet de verhouding van de foto aan gaan passen.
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef Wack-0 het volgende:

[..]

+ Opzich een leuke foto, leuke compositie met de scheve muur ervoor
- Kleuren zijn niet erg sprekend, eerder saai.

[ afbeelding ]
Een iets lager standpunt was denk ik mooier geweest, ook jammer dat de rechterkant een beetje overbelicht is.
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef dscx het volgende:
+ Lekker felle kleuren
+ goed onderwerp! (puur persoonlijk)
- 99,9% symmetrisch (or I'm mistaken)
- benen op de achtergrond.

M'n eerste SLR ooit:

[ afbeelding ]
Ik vind de foto wel erg roze, iets witter zou denk ik mooier zijn.
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:33 schreef problematiQue het volgende:
+ Mooie, rustige compositie
+ Fijn bewerkt
- Iets overbelicht

[ afbeelding ]
Ik heb geen idee waar ik nou precies naar zit te kijken. Wat is nou spiegeling en wat niet. Dat maakt de foto wel interessant maar op den duur ook een beetje frustrerend. Ook is de bovenste helft van de foto overbelicht maar nog wel herkenbaar. Ik vind het een lastige foto, erg interessant, maar persoonlijk vind ik hem niet mooi of aansprekend.

Nog een foto van mij van de DTM afgelopen zondag. Dit is denk ik mijn best gelukte foto, ik heb nog meer soort gelijke foto's maar door de kleur (?) van deze auto is deze foto net wat leuker dan de andere foto's.

Het was nog best lastig om die auto's er helemaal op te zetten terwijl je zo ver mogelijk ingezoomd bent.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:26 #201
84046 dscx
Bite me...
pi_85688836
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:14 schreef Heintje het volgende:

[..]

Nog een foto van mij van de DTM afgelopen zondag. Dit is denk ik mijn best gelukte foto, ik heb nog meer soort gelijke foto's maar door de kleur (?) van deze auto is deze foto net wat leuker dan de andere foto's.
[ afbeelding ]
Het was nog best lastig om die auto's er helemaal op te zetten terwijl je zo ver mogelijk ingezoomd bent.
+ Onderwerp
+ Timing (zeker mid-race)
- onder (rail)
- boven (oranje hesje)

Op basis van het commentaar op de vorige ben ik de digitale doka weer ingedoken voor deze:

(minder roze, 1 stop minder belicht)
pi_85717982
+mooie camera mooi vastgelegd.
-die roze achtergrond :(

vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:55:13 #203
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_85763860
-Focus ligt helaas op lichaampje en niet op het hoofdje
-Onderwerp iets midden zou mooi zijn
+ Gedachte is leuk

pi_85778309
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:33 schreef problematiQue het volgende:
+ bewerking
+ lichtval

Symmetrie klopt idd niet. Was ook vrij lastig omdat de kraan niet helemaal recht op de wasbak staat. Ik wilde hem al rechtzetten maar die zat goed vast :D Ik heb hem trouwens bijna niet bewerkt, alleen zwart wit omzetting en iets meer contrast. En 1 reflectie weggewerkt.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:55 schreef G.Fawkes het volgende:
-Focus ligt helaas op lichaampje en niet op het hoofdje
-Onderwerp iets midden zou mooi zijn
+ Gedachte is leuk

[ afbeelding ]
+ Scherpte, zwart wit, details, standpunt(beeld)
- Een beetje een vlekkerige achtergrond, lijkt vignettering wat naar mijn idee niet echt mooi staat doordat het dus vlekkerig wordt zo. En links onderin lijkt er iets niet helemaal netjes weggewerkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 17:48:41 ]
pi_85779674
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:40 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Symmetrie klopt idd niet. Was ook vrij lastig omdat de kraan niet helemaal recht op de wasbak staat. Ik wilde hem al rechtzetten maar die zat goed vast :D Ik heb hem trouwens bijna niet bewerkt, alleen zwart wit omzetting en iets meer contrast. En 1 reflectie weggewerkt.
[..]

+ Scherpte, zwart wit, details, standpunt(beeld)
- Een beetje een vlekkerige achtergrond, lijkt vignettering wat naar mijn idee niet echt mooi staat doordat het dus vlekkerig wordt zo. En links onderin lijkt er iets niet helemaal netjes weggewerkt.

[ afbeelding ]
Leuke foto! :) je hebt van niets iets gemaakt. de kleuren zijn mooi. scherpte is goed. heb eigenlijk geen min punten :) leuke foto gewoon!

mijn foto:
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:54:23 #206
158292 problematiQue
pi_85799715
+ Nette Z/W conversie
- Vaak gefotografeerd onderwerp, weinig originele aanpak

FOK!fotograaf zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:12:46 #207
13368 NiGeLaToR
pi_85799851
@problematiQue:

+ kleuren
+ originaliteit
+ scherpte/schaduw
- te veel onscherp rood wat afleid, kan je hem nog ietsie meer om de mier croppen?
- perspectief lijkt niet te kloppen, krijg de vinger er niet achter, linkerdeel vind ik mooi, rechts geeft hoofdpijn zeg maar :+

Al met al leuke foto, op goede hoogte genomen en met iets meer scherpte erin (zodat je beter ziet hoe de diepte loopt) zou die op menig muur niet misstaan.

Na alle regen was ik zo blij dat ik er gisteravond weer even uit kon. Ode aan de zon:

Bron op blog.
pi_85809128
+ Mooie kleuren, zowel gras als lucht
+ Zon + reflectie in het slootje mooi vastgelegd
- Verzadiging wel een beetje hoog
- Alleen het deel rechtsboven vind ik echt interessant, had iets duidelijker aanwezig mogen zijn, het stukje van de sloot dat naar rechts gaat mocht van mij iets langer

Niet dat ik er veel verstand van heb of zo, ik begin pas net, maar dit zegt mijn gevoel me.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blijheid op 28-08-2010 16:51:53 ]
pi_85810153
ik ga gewoon mee doen als beginner!
+ ziet er mooi kwetsbaar uit
+ belichting halve gezicht
+/- stukje nek... het valt me op maar ik weet niet echt of ik het nou mooi vind
- ik mis een stukje voorhoofd

mijn bijdrage:

iso: 800 diafragma: 3,5 belichting: 1/6 sec
en... |:( geen statief gepakt
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:07:44 #210
158292 problematiQue
pi_85811088
Mooi! Ik zou 'm persoonlijk wel vierkant croppen. (en: 1/6s is wel heeel langzaam)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:20:38 #211
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85811375
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:28 schreef tikker het volgende:
ik ga gewoon mee doen als beginner!
+ ziet er mooi kwetsbaar uit
+ belichting halve gezicht
+/- stukje nek... het valt me op maar ik weet niet echt of ik het nou mooi vind
- ik mis een stukje voorhoofd

mijn bijdrage:
[ afbeelding ]
iso: 800 diafragma: 3,5 belichting: 1/6 sec
en... |:( geen statief gepakt
+ Erg mooi dat ze allebei naar de vinger kijken. Als kijker ga je daar ook meteen naar kijken.
+ De belichting en scherpte is mooi, zeker gezien de omstandigheden.
- De linkerkant is wat saai, ook het gordijn is niet echt spannend.
Hem vierkant maken zal denk ik wel mooier zijn, stukje gordijn en lakentje weg.
Een echt verbeterpunt zou zijn een goede flits kopen zodat je de belichting beter kan regelen. Het is een hele mooie ruimte om indirect te flitsen.

Van mij een vliegende kater:
pi_85812073
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:20 schreef Heintje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wow ^O^
erg tof, wat een moment :)
pi_85814698
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:20 schreef Heintje het volgende:

[..]

+ Erg mooi dat ze allebei naar de vinger kijken. Als kijker ga je daar ook meteen naar kijken.
+ De belichting en scherpte is mooi, zeker gezien de omstandigheden.
- De linkerkant is wat saai, ook het gordijn is niet echt spannend.
Hem vierkant maken zal denk ik wel mooier zijn, stukje gordijn en lakentje weg.
Een echt verbeterpunt zou zijn een goede flits kopen zodat je de belichting beter kan regelen. Het is een hele mooie ruimte om indirect te flitsen.

[ afbeelding ]
Dank voor t commentaar!
Maar dat flitsen gaat denk ik niet werken in deze situatie... Ik denk dat mijn lieftallige echtgenote dan o|O en ook ~O> doet. Die kleine wakker flitsen is een no-go!
Dat vierkant maken ga ik proberen.

Wat jouw foto betreft... Heeft jouw kat model gestaan voor puma ;) Heel mooi moment!
- klein minpuntje de schaduw in de rechterbovenhoek.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:53:28 #214
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85815519
Ik heb geen verstand van baby's maar volgens mij als de ogen open zijn slapen ze niet.
Dus 1 of 2 foto's af enn toe moet toch wel kunnen? Met een indirecte flist kun je die foto veel mooier maken. Gewoon even uittesten als het kindje er niet ligt zodat je weet welke instellingen je moet hebben. Dan hoef je op het moment zelf geen tig keer te flitsen.

Over mijn foto, dat rechts bovenin is geen schaduw maar het kastje waar hij naar toe vliegt. Dat zou ik er af kunnen croppen maar dan wordt de foto erg nauw, wat ook niet echt mooi is. dit is een sprong die hij wel vaker doet, alleen nou heb ik hem die sprong laten maken voor mijn camera, dus niet de situatie bewust gecreëerd, alleen geherproduceerd.
pi_85822684
+ goed moment, mooie actieshot
- verder saaie opzet, maar snap dat zoiets moeilijk te plannen is.
- jammer van verkeerde hoek

mijn foto:
Ik ben mezelf....er zijn al genoeg anderen!
pi_85823155
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:07 schreef DebbiePebbles het volgende:

mijn foto:
[ afbeelding ]
+ standpunt (op het bord na)
- verkeersbord links in de hoek
- de verkeerlichten

Ik denk dat je de sluitertijd te langzaam gezet hebt? denk dat je iets meer verschillende dingen had moeten proberen, dit soort fotos zijn al heel vaak gedaan en is heel leuk om uitteproberen, vind deze persoonlijk alleen niet zo goed gelukt. hoe het beter kan weet ik zelf ook niet precies want moet het zelf ook nog eens een keer uitproberen :)

mijn foto:
  zondag 29 augustus 2010 @ 07:21:14 #217
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85825271
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:07 schreef DebbiePebbles het volgende:

mijn foto:
[ afbeelding ]
Wat bedoel je met de verkeerde hoek? En belangrijker, wat zou dan de goede hoek zijn?
  Forum Admin zondag 29 augustus 2010 @ 08:20:06 #218
58651 crew  murp
murp
pi_85825362
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:32 schreef mash_ het volgende:

[..]

+ standpunt (op het bord na)
- verkeersbord links in de hoek
- de verkeerlichten

Ik denk dat je de sluitertijd te langzaam gezet hebt? denk dat je iets meer verschillende dingen had moeten proberen, dit soort fotos zijn al heel vaak gedaan en is heel leuk om uitteproberen, vind deze persoonlijk alleen niet zo goed gelukt. hoe het beter kan weet ik zelf ook niet precies want moet het zelf ook nog eens een keer uitproberen :)

mijn foto:
[ afbeelding ]
+mooie foto!
+mooie kleuren!
+ik hou wel van dat iets donkerder
-roze bloemetjes met de schaduw.. Had het dan lichter gelaten
-onscherpte van de treintjes, maar dat was denk ik de bedoeling?

http://www.flickr.com/photos/murp/
pi_85826869
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:20 schreef murp het volgende:

[..]

+mooie foto!
+mooie kleuren!
+ik hou wel van dat iets donkerder
-roze bloemetjes met de schaduw.. Had het dan lichter gelaten
-onscherpte van de treintjes, maar dat was denk ik de bedoeling?

[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/murp/
+ DoF
+ Standpunt t.o.v. bloem
- Witte rand
- Vignetting mag wel wat minder

Klik.
pi_85828694
Heel erg cool dit....net alsof er rook vanaf komt!
People assume too much.
pi_85829622
Dit zijn nou foto's waar ik respect voor heb. Prachtig effect. Enige minpunt dat ik zou kunnen bedenken, als dat dan moet, is dat de spijkers onderin toch nog niet helemaal scherp zijn.

pi_85836830
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:07 schreef Blijheid het volgende:
Dit zijn nou foto's waar ik respect voor heb. Prachtig effect. Enige minpunt dat ik zou kunnen bedenken, als dat dan moet, is dat de spijkers onderin toch nog niet helemaal scherp zijn.

[ afbeelding ]
+ Erg leuk idee dit. Geeft een leuk effect met die sluitertijd! Lekker experimenteel wat ook bijna goed uitpakt.
- Dat roze gevalt past niet bij de rest van de foto qua kleuren. En een wat groter formaat is altijd beter beoordelen ;) Alleen die 2 bomen met het strand en die donkere achtergrond had naar mijn idee echt super geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2010 16:34:17 ]
  Admin zondag 29 augustus 2010 @ 17:31:49 #223
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_85839128
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:32 schreef Wiebeldak het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker sfeertje. Lijkt bijna geschilderd en maakt nieuwsgierig naar wat zich binnen bevindt. Minpuntje is misschien dat het raam niet helemaal in het midden staat.

of bekijk in flickr lightbox op http://www.flickr.com/pho(...)hotostream/lightbox/
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_85839950
Mooi genomen, er is weinig te zien en toch weet je meteen wat het is. Ook rust qua kleur. Ik had zelf liever het hele stuk van de auto scherp gehad (puur subjectief). Mooie foto voor in een magazine of zo.

Forum Admin zondag 29 augustus 2010 @ 21:10:49 #225
58651 crew  murp
murp
pi_85848100
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:57 schreef Blijheid het volgende:
Mooi genomen, er is weinig te zien en toch weet je meteen wat het is. Ook rust qua kleur. Ik had zelf liever het hele stuk van de auto scherp gehad (puur subjectief). Mooie foto voor in een magazine of zo.

[ link | afbeelding ]
huh? Zie ik nou 2 foto's door elkaar? Die 2 muntjes achterin passen niet echt, maar wel leuk. Niet erg speciaal. Misschien als je verteld wat je ermee bedoeld?

de mijne:
pi_85861239
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef murp het volgende:

[..]

huh? Zie ik nou 2 foto's door elkaar? Die 2 muntjes achterin passen niet echt, maar wel leuk. Niet erg speciaal. Misschien als je verteld wat je ermee bedoeld?

de mijne:
[ afbeelding ]
Mooi tegen het licht in gefotografeerd, waardoor het toch iets mysterieus met zich mee neemt! Alleen jammer dat de omgeving redelijk 'gewoon' is, dat maakt het voor mij minder interessant.

Het is een roos :7
  Forum Admin maandag 30 augustus 2010 @ 09:43:26 #227
58651 crew  murp
murp
pi_85862899
Mooie roos! Ik vind m erg mooi in het z-w!
Misschien had je het onderste blad helemaal erop kunnen zetten?
Roos zit iets te laag in de foto als je begrijpt wat ik bedoel :)

Admin maandag 30 augustus 2010 @ 09:50:21 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_85863099
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:43 schreef murp het volgende:

[ afbeelding ]
wow
pi_85865657
Mooi, weinig op aan te merken (behalve dat ik de rand niet zo mooi vind dan).

Over mijn foto van die muntjes: sluitertijd 8 seconden, op 4 seconden de tweede helft van de muntjes er bovenop gegooid.
pi_85868256
quote:

[ afbeelding ]
Thanks! Ik geloof dat ik dat eerst ook had, maar dat zag er niet zo mooi uit, dus heb het zonder gedaan :)
pi_85868423
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig O+
pi_85888577
Ik heb "nog" niet zo heel erg veel verstand van de technische kant van fotografie dus ik zal mijn best doen om wat feedback te geven.

Ik vind het mooi hoe de bloem bovenaan heel scherp is en daarna naar onder steeds onscherper wordt en zelfs nog ergens in weerspiegelt Het ziet er echt heel dromerig uit.

De border vind ik echt niet mooi, maar dat is denk ik meer iets persoonlijks.

maandag 30 augustus 2010 @ 22:43:52 #233
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_85891803
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:51 schreef Blinnie het volgende:
Ik heb "nog" niet zo heel erg veel verstand van de technische kant van fotografie dus ik zal mijn best doen om wat feedback te geven.

Ik vind het mooi hoe de bloem bovenaan heel scherp is en daarna naar onder steeds onscherper wordt en zelfs nog ergens in weerspiegelt Het ziet er echt heel dromerig uit.

De border vind ik echt niet mooi, maar dat is denk ik meer iets persoonlijks.

[ afbeelding ]
+ De vele details houden je aandacht voor langere tijd vast.
- De voetstappen onderaan de foto zou ik centreren en het standpunt verlagen zodat je een vergezicht krijgt.
- Belicht met flits? Voorin is het licht, terwijl het achterin donker is.

De Schipbeek gisteravond:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_85910815
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

+ De vele details houden je aandacht voor langere tijd vast.
- De voetstappen onderaan de foto zou ik centreren en het standpunt verlagen zodat je een vergezicht krijgt.
- Belicht met flits? Voorin is het licht, terwijl het achterin donker is.

De Schipbeek gisteravond:

[ afbeelding ]
+ Horizon op een leuke plaats
+ De wolk neemt je mee
- Er is weinig te zien op de foto

pi_85911310
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:33 schreef Spierbundel het volgende:

[..]

+ Horizon op een leuke plaats
+ De wolk neemt je mee
- Er is weinig te zien op de foto

[ afbeelding ]
Mooie foto! Volgens mij ook technisch goed gedaan. Alleen vind ik de kop van het vogeltje een beetje vreemd eruit zien vanuit dit perspectief omdat je alleen de achterkant(?) ziet. Misschien was het mooier geweest om iets meer van rechts de foto te nemen?

pi_85911431
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooie foto! Volgens mij ook technisch goed gedaan. Alleen vind ik de kop van het vogeltje een beetje vreemd eruit zien vanuit dit perspectief omdat je alleen de achterkant(?) ziet. Misschien was het mooier geweest om iets meer van rechts de foto te nemen?

[ afbeelding ]
Mooie foto, ik vind hem alleen net iets te donker, ik zou hem een heel klein beetje lichter maken. leuke aan de foto vind ik ook dat je in de verte nog mensen ziet lopen, je vraagt je dan echt af wat doen die daar op zo`n tijd stip. (naja kan ook gewoon vroeg donker zijn, maar het lijkt snachts )
leuke foto dus :)

mijn foto:
  Admin dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:10:51 #237
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_85912147
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:49 schreef mash_ het volgende:

[..]

Mooie foto, ik vind hem alleen net iets te donker, ik zou hem een heel klein beetje lichter maken. leuke aan de foto vind ik ook dat je in de verte nog mensen ziet lopen, je vraagt je dan echt af wat doen die daar op zo`n tijd stip. (naja kan ook gewoon vroeg donker zijn, maar het lijkt snachts )

mijn foto:
[ afbeelding ]
universal studios geweest? :)
pi_85912712
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:10 schreef Danny het volgende:

[..]

universal studios geweest? :)
Nee, disney parijs. en dan het film studio park.
pi_85912814
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:49 schreef mash_ het volgende:

[..]

mijn foto:
[ afbeelding ]
+ Interessante foto zo met die vlammen uit de tanker
+ Contrast
- Kleuren lijken beetje te "hard" naar mijn gevoel.

Probeersel met wat post processing.
なんだっけ
pi_85915125
+ Mooi, typisch straatbeeld.
+ Valt veel te zien, ondanks de leegte (qua mensen dan).
- Er lijkt een wat paarsige gloed over de foto heen te zitten, hoewel de kleuren van alle uithangborden e.d. er wel weer lekker uit springen.
- De persoon rechts in beeld stoort me eigenlijk ook, één seconde later was de straat echt leeg geweest.

Forum Admin dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:40 #241
58651 crew  murp
murp
pi_85932481
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:33 schreef Omniej het volgende:
+ Mooi, typisch straatbeeld.
+ Valt veel te zien, ondanks de leegte (qua mensen dan).
- Er lijkt een wat paarsige gloed over de foto heen te zitten, hoewel de kleuren van alle uithangborden e.d. er wel weer lekker uit springen.
- De persoon rechts in beeld stoort me eigenlijk ook, één seconde later was de straat echt leeg geweest.

[ afbeelding ]
+mooi z/w
+alles recht
+focus ligt op de onderste tegels en bovenste dingesten.
-persoonlijk niet mijn smaak
Algeheel wel een nette mooie foto!!

Ik mis alleen een steel ;(
pi_85932850
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:17 schreef murp het volgende:

[..]

+mooi z/w
+alles recht
+focus ligt op de onderste tegels en bovenste dingesten.
-persoonlijk niet mijn smaak
Algeheel wel een nette mooie foto!!

[ afbeelding ]
Ik mis alleen een steel ;(
Wow nice! Mooi met het contrast gespeeld :). Zo'n steel zou waarschijnlijk nog mooier geweest zijn, maar ja, kan je weinig aan doen :P.

Helaas toen geen beschikking over een chille camera..
pi_85934185
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:27 schreef Sorry- het volgende:
Wow nice! Mooi met het contrast gespeeld :). Zo'n steel zou waarschijnlijk nog mooier geweest zijn, maar ja, kan je weinig aan doen :P.

[ afbeelding ]
+Mooie dieptewerking
+Mooi scherp
-Pikzwarte schaduwen
-Ik had de compositie zelf wat ruimer genomen

People assume too much.
pi_85934660
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:00 schreef very het volgende:

[..]

+Mooie dieptewerking
+Mooi scherp
-Pikzwarte schaduwen
-Ik had de compositie zelf wat ruimer genomen

[ afbeelding ]
Thanks ^O^
Prachtig perspectief in je foto!
pi_85945029
+ mooie compo
- vooraan net wat te donker:

Mijn poging:
pi_85945534
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:27 schreef Sorry- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Borobudur _O_ Been there :D

quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:41 schreef sjoemie_82 het volgende:
+ mooie compo
- vooraan net wat te donker:

Mijn poging:
[ afbeelding ]
+ mooie kleuren
+ leuk idee met die zonsondergang
+ mooie weerspiegeling v/d zon in het water
- de onscherpte ;(
- dat logo rechtsonder

precies 1024px lang (30 pixels kleiner :'))

[ Bericht 5% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-09-2010 18:11:38 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_85946260
Cool! Ik hou van kapotte zooi :p
Waar is dit?
People assume too much.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 september 2010 @ 13:24:39 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85946494
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

+ mooie kleuren
- de onscherpte ;(
- dat logo rechtsonder

[ afbeelding ]
Gaarne resizen, max is 1024pixels. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85949118
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gaarne resizen, max is 1024pixels. :)
Ik citeer uit de OP:
quote:
Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 1024 pixels, dus graag resizen!
Mijn afbeelding is maar 752 pixels breed

quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef very het volgende:
Cool! Ik hou van kapotte zooi :p
Waar is dit?
Station Simpelveld (Dichtbij Heerlen). Er staan meerdere oude treindelen, echter dit is de enige waar je echt ik kan klimmen ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_85949351
Beetje ver :'(
People assume too much.
pi_85949745
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:36 schreef very het volgende:
Beetje ver :'(

Tsja, dat dan weer wel ja :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 september 2010 @ 14:52:41 #252
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85949929
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik citeer uit de OP:
[..]

Mijn afbeelding is maar 752 pixels breed
[..]

Station Simpelveld (Dichtbij Heerlen). Er staan meerdere oude treindelen, echter dit is de enige waar je echt ik kan klimmen ;)
Hoogte valt daar ook onder.
pi_85950586
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoogte valt daar ook onder.
De hoogte valt ook onder de breedte? :{

Maar dat doet toch niks af aan de layout van fok?
Kan me voorstellen dat bij sommige extreme portret beelden een hoogte van 1024 px te kort schiet (zoals bijvoorbeeld bij mijn reeks hipstamatic foto's, die ik nu maar los heb geplaatst).
People assume too much.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 september 2010 @ 15:14:10 #254
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85950699
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:10 schreef very het volgende:

[..]

De hoogte valt ook onder de breedte? :{

Waarom eigenlijk? Dat doet toch niks af aan de layout van fok?
Kan me voorstellen dat bij sommige extreme portret beelden een hoogte van 1024 px te kort schiet (zoals bijvoorbeeld bij mijn reeks hipstamatic foto's, die ik nu maar los heb geplaatst).
Die gehele discussie is geweest, en gaat niet weer gevoerd worden.
Er is besloten om de max op 1024 pixels te zeggen.
Ook vanwege de forumlayout.
Daarbij zijn de foto's dan ook sneller geladen aangezien mensen ook via een telefoon FOK!'en.
Je mag trouwens blij zijn, de vorige limiet was een stuk strenger. ;)
  Forum Admin woensdag 1 september 2010 @ 15:57:44 #255
58651 crew  murp
murp
pi_85952155
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die gehele discussie is geweest, en gaat niet weer gevoerd worden.
Er is besloten om de max op 1024 pixels te zeggen.
Ook vanwege de forumlayout.
Daarbij zijn de foto's dan ook sneller geladen aangezien mensen ook via een telefoon FOK!'en.
Je mag trouwens blij zijn, de vorige limiet was een stuk strenger. ;)
toen was het 60X60 pixels :7
pi_85952240
Geweldig hoor :') ik mag blij zijn met deze economische crisis, want die uit de jaren 30 was nog veul erger :')
Breedte is breedte. Verander die OP maar
Cuz I'm Mr. Brightside
  Admin woensdag 1 september 2010 @ 16:08:35 #257
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_85952535
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geweldig hoor :') ik mag blij zijn met deze economische crisis, want die uit de jaren 30 was nog veul erger :')
Breedte is breedte. Verander die OP maar
done. mooie foto trouwens :)
pi_85956404
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:08 schreef Danny het volgende:

[..]

done. mooie foto trouwens :)
Dankje :)
Fixed btw

Ok, nu weer ontopic :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-09-2010 18:12:39 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_85957814
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

+ mooie kleuren
- de onscherpte ;(
- dat logo rechtsonder

[ afbeelding ]
precies 1024px lang (30 pixels kleiner :'))
+ Dit is gewoon een prachtige foto. Alles klopt eigenlijk. Zwart wit, contrast, scherpte, compositie, zelfs het kader is mooi...
Dus ik kan echt geen minpunten vinden hoe goed ik ook naar de foto kijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 18:58:49 ]
pi_85958357
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:57 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Dit is gewoon een prachtige foto. Alles klopt eigenlijk. Zwart wit, contrast, scherpte, compositie, zelfs het kader is mooi...

[ afbeelding ]
Dankje :D
[opschepmodus]hij hangt ook bij iemand als canvas schilderij aan de muur *O*[/opschepmodug]

Leuke foto trouwens, geheime en verlaten plekken hebben altijd wel een intimiderende sfeer ^O^ Leuk dat je dat gebroken glas als soort van 'kader' gebruikt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_85960066
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:57 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+ sfeer
+ lichtval
+ origineel kader

- lichtje vlekjes aan linkerkant
- had misschien het linkervenster in z'n geheel op de foto willen zien

Nog meer oude meuk
Even spuiten...zo gepiept!
pi_85960762
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:51 schreef WD.40 het volgende:

[..]

+ sfeer
+ lichtval
+ origineel kader

- lichtje vlekjes aan linkerkant
- had misschien het linkervenster in z'n geheel op de foto willen zien

Nog meer oude meuk
[ afbeelding ]
+ De scherpte, de foto is mooi scherp
- De kleuren zijn te intens, misschien iets te veel aan de saturation knop gedraaid :)

Mijn foto:
pi_85962836
+ prachtig gekaderd
+ goeie compositie, niet helemaal centraal maar net uit het midden
+ zwartwit is een goede keuze voor deze plaat

- een beetje druk
- het "doek" dat rechts boven hangt

Maar echt heel mooie foto, goed gezien ^O^

Mijn foto:
  donderdag 2 september 2010 @ 06:53:34 #264
158292 problematiQue
pi_85974972
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef PiperMaru het volgende:
+ prachtig gekaderd
+ goeie compositie, niet helemaal centraal maar net uit het midden
+ zwartwit is een goede keuze voor deze plaat

- een beetje druk
- het "doek" dat rechts boven hangt

Maar echt heel mooie foto, goed gezien ^O^

Mijn foto:
[ link | afbeelding ]
+ Leuke uitdrukking
+ Mooie kleuren
- Iets te licht
- Donkere deel linksonder leidt een beetje af

pi_85975201
+reflecties
+onscherpte mensen en auto's geeft toffe sfeer
-dat groene puntje op het asfalt valt wel erg op (is denk ik een stoplicht?)

Lunch by Marcel Tuit, on Flickr
  donderdag 2 september 2010 @ 08:03:23 #266
158292 problematiQue
pi_85975388
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:42 schreef polariteit het volgende:
Flare, denk ik. Ik zal eens kijken of ik het weg kan halen :)
pi_85978390
quote:
Op donderdag 2 september 2010 06:53 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkerrrrr. :9

Hou hier wel van.
pi_85994429
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:42 schreef polariteit het volgende:
+reflecties
+onscherpte mensen en auto's geeft toffe sfeer

[ link | afbeelding ]
Lunch by Marcel Tuit, on Flickr
+ Mooie actie foto. Het lage standpunt bevalt mij ook zeker. Reigers vind ik altijd moeilijk om op de foto te zetten omdat zij nogal schrikkerig zijn. Ik neem dan ook aan dat je daar een tijdje hebt gezeten.
- Wat fletse kleuren, en net niet helemaal scherp.

pi_85994966
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooie actie foto. Het lage standpunt bevalt mij ook zeker. Reigers vind ik altijd moeilijk om op de foto te zetten omdat zij nogal schrikkerig zijn. Ik neem dan ook aan dat je daar een tijdje hebt gezeten.
- Wat fletse kleuren, en net niet helemaal scherp.

[ afbeelding ]
+ Groen van de plant steekt mooi af van de muur
+ Interessante compositie, je wil toch meer van de fiets weten :P
- Had misschien mooier geweest als je nog iets meer van het wiel zag (?)
- Tekst op de rem is niet scherp, stoort een klein beetje

Foto gemaakt tijdens een vogelshow in Deutschland

pi_86010828
@Wiebeldak: tnx. klopt idd ik er wel ff gezeten heb. Gelukkig zaten er op dat stukje weiland een stuk of 8 reigers, dus hoefde niet al te bang te zijn dat ik er 1 wegjoeg, dan ging ik gewoon verder met de volgende ;)

Over jou foto: Ik vind het eigenlijk gewoon irritant dat ik de tekst niet kan lezen, terwijl mijn aandacht er wel naartoe getrokken word.

@COnrust: jammer dat eigenlijk alleen de kop van de vogel redelijk belicht is, de rest is imo veels te donker.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:02:04 #271
158292 problematiQue
pi_86011855
+ Mooie blik gevangen
+ Degelijke compositie
- Flets
- Achtergrond te scherp

pi_86018412
Leuke foto, spontaan. Klopt het dat 'ie niet helemaal recht staat? Of is dat omdat je de camera niet helemaal bij het midden van de tafel hield ofzo?

Net vijf daagjes Ardennen, Vielsalm:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
Simpelveld? Daar woon ik! Dat mensen uit Den Haag dat kennen zeg O-) Ik heb laatst ook op dat station foto's gemaakt, maar ik heb er geen gevonden waar je in kon ...
pi_86030092
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 07:38 schreef polariteit het volgende:

Over jou foto: Ik vind het eigenlijk gewoon irritant dat ik de tekst niet kan lezen, terwijl mijn aandacht er wel naartoe getrokken word.

quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:25 schreef COnrust het volgende:

[..]

- Tekst op de rem is niet scherp, stoort een klein beetje

Grappig dat jullie dat allebei zeggen. Ik zat zelf erg te twijfelen tussen 2 foto's. Bij de 1 was de tekst wel scherp maar het stukje onkruid niet helemaal en bij de ander andersom.
Ik ga hem dan opnieuw maken maar dan met de tekst scherp en dan fix ik dat onkruid wel met een filter :)

Tnx beiden.
pi_86031977
mijn blik wordt door de spaken ernaartoe getrokken ;)

onkruid hoeft btw niet perse weg, is wel een kleurrijke afwisseling.

over de foto van blijheid: jammer dat je zwaan blauw is ;)

The Burning Lek by Marcel Tuit, on Flickr
pi_86033376
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef polariteit het volgende:

[ link | afbeelding ]
Het is immers weekend dacht de zwaan :D

Je hebt een pm :)
pi_86037689
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef polariteit het volgende:

[ link | afbeelding ]
+Mooie kleuren
+Mooie comp
-Detail gaat verloren in donkere delen
-Onscherpte

People assume too much.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:39:01 #277
35662 Heintje
Gears of War.
pi_86040791
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:02 schreef problematiQue het volgende:
+ Mooie blik gevangen
+ Degelijke compositie
- Flets
- Achtergrond te scherp

[ afbeelding ]
De achtergrond van de die foto zou een Amerikaanse diner moeten zijn.
pi_86041699
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:39 schreef Heintje het volgende:

[..]

De achtergrond van de die foto zou een Amerikaanse diner moeten zijn.
Jaren 50 :)

Kleuren zijn idd erg mooi gekozen :)
pi_86052558
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:31 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
+Prachtige plaat, mooie kleuren, leuk onderwerp en compositie
-Geen eerlijk gezegd, hij is gewoon vet!

pi_86053841
+ goede belichting
+ mooie kleurstelling
- saai onderwerp

pi_86055897
@Pentax: Heerlijke foto, lekkere kleuren en datails! Dat vind ik altijd zo gaaf aan goede macro's, al die haartjes en sprietjes die je ziet :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:16:07 #282
158292 problematiQue
pi_86060076
+ Scherptediepte
+ Moment
- Overbelichte delen leiden af

pi_86078077
+ Belichting
+ Scherpte
+ DoF
+ Aziatische schoonheid, doet het altijd goed bij mij ;)
- Niet echt spontaan, haar lach komt niet natuurlijk over
- Groene en witte palen (?) boven haar hoofd, al had je dat waarschijnlijk niet voor het uitkiezen

Woon jij daar ergens in het oosten?

Zelfportretje bij zonsondergang vanavond, klikken voor groter
pi_86081146
+ Kleuren
+ Contrast
+ Scherp
- Ik vind de bomen niet overal even mooi, maar het is natuurlijk ook heel erg moeilijk dat altijd goed scherp te krijgen

alleen de copyright had ik achteraf anders moeten doen, maarja. denk die maar even weg :')

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 04:03:04 ]
  zondag 5 september 2010 @ 05:11:38 #285
158292 problematiQue
pi_86081419
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:57 schreef Ruud het volgende:
Woon jij daar ergens in het oosten?
Ik studeer voor een jaartje in Beijing :s)
pi_86081903
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef braddofiel het volgende:
- Ik vind de bomen niet overal even mooi, maar het is natuurlijk ook heel erg moeilijk dat altijd goed scherp te krijgen
Ben ik met je eens ja. Vertekent ook door laag standpunt en groothoek.

quote:
[ link | afbeelding ]

alleen de copyright had ik achteraf anders moeten doen, maarja. denk die maar even weg :')
Ja, nu lijkt het net of je de foto gemaakt hebt in opdracht van Flickr. En het had naar de hoek gekund. Maar wel lekker zomers sfeertje, alleen iets teveel afleiding (vooral die steel links).

quote:
Op zondag 5 september 2010 05:11 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik studeer voor een jaartje in Beijing :s)
Leuk, daar kun je wat fotografie betreft aardig uit de voeten lijkt mij. Ik vind de series op je site ook erg tof _O_
pi_86096109
quote:
Op zondag 5 september 2010 04:02 schreef braddofiel het volgende:
+ Kleuren
+ Contrast
+ Scherp

[ link | afbeelding ]

+ Kleuren en lichtval zijn prachtig bij dit onderwerp.
- Ik mis scherpte want niets is eigenlijk echt scherp en die stengel links leid wat af.

Toch een poging om de brug die al 5 miljoen keer gefotografeerd is toch weer op de foto te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 18:50:17 ]
pi_86100988
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:47 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Kleuren en lichtval zijn prachtig bij dit onderwerp.
- Ik mis scherpte want niets is eigenlijk echt scherp en die stengel links leid wat af.

Toch een poging om de brug die al 5 miljoen keer gefotografeerd is toch weer op de foto te zetten.
[ afbeelding ]
+ Mooie abstracte lijnen maar toch zo gefotografeerd dat het een onderwerp op zichzelf lijkt te zijn :)
+ Erasmusbrug ( toch? :P ) herken je niet direct, vind ik een beste kunst om dit zo vast te leggen, originele fotohoek in mijn ogen :)

- Iets te donkere lucht bovenin
- Ik vind het een iets te lange foto, maarja als je hem nog verder kropt zie je niks meer van de blauwe lucht.

HIeronder 1 foto van een grote reeks die ik gisteravond met zonsondergang geschoten heb:

Zonsondergang / tegenlicht :) Gewoon met een simpele Sony Cybershot DSC950.
pi_86118031
+ geweldig licht
+ mooie diepte door de bovenleiding
- verder een beetje saai, snel op uitgekeken

simpel cameratje zegt niks toch? Volgens mij maakt dat verder niet echt uit. Je kan met bijna elke camera degelijke foto's maken!

pi_86124508
+ Geweldige lichtval
+ Mooie reflectie in de zonnebril
- Zéér afleidende achtergrond

Ikzelf had de kruin van de boom achter je hoofd gezet om daar niet alle aandacht naartoe te leiden.

Beter onethisch dan oneetbaar
pi_86129715
+ Heerlijke kleuren, foto krijgt daardoor meteen een oud sfeertje. (al helpt het type auto daar natuurlijk ook wel aan mee)
- Compositie vind ik niet briljant. Iets te weinig ruimte imo aan de voorkant van de auto, en de verkeersborden en mensen in de achtergrond zijn allemaal net half afgekapt...
- Wat vignettering werkt op zich wel lekker in een foto als dit, maar nu lijkt het net alsof er een gloed om de auto heen hangt. Had beter gekund dus denk ik. :)

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 september 2010 @ 17:34:48 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86132868
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef Omniej het volgende:
+ Heerlijke kleuren, foto krijgt daardoor meteen een oud sfeertje. (al helpt het type auto daar natuurlijk ook wel aan mee)
- Compositie vind ik niet briljant. Iets te weinig ruimte imo aan de voorkant van de auto, en de verkeersborden en mensen in de achtergrond zijn allemaal net half afgekapt...
- Wat vignettering werkt op zich wel lekker in een foto als dit, maar nu lijkt het net alsof er een gloed om de auto heen hangt. Had beter gekund dus denk ik. :)

[ afbeelding ]
+ Lekkere 'vakantie' plaat
+ Zwart-Wit
- Zwart-Wit (ik had hem graag met wat lichte kleur accenten willen zien, maar goed :P )
- Draden bovenaan.

De zanger van Di-rect leende zich voor een plaatje.
pi_86132984
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:34 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Lekkere 'vakantie' plaat
+ Zwart-Wit
- Zwart-Wit (ik had hem graag met wat lichte kleur accenten willen zien, maar goed :P )
- Draden bovenaan.

[ afbeelding ]

De zanger van Di-rect leende zich voor een plaatje.
zo die kijkt scheel :P is de foto zo gemaakt of zo gecroped?? want anders zou ik nog klein stukje minder croppen aan de bovenkant
pi_86133762
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
- Draden bovenaan.
Hoort erbij hè. :) Bewust laten zitten in ieder geval.
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2010 @ 19:34:47 #295
287763 SP22
pi_86137433
+ weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar het diagonale van de foto. Hij is lekker speels zo qua compositie
+ de blik in zn ogen die je gevangen hebt
- iets te strak gecropt?

Dit weekend in de dierentuin geweest:

[ Bericht 0% gewijzigd door SP22 op 06-09-2010 19:53:01 ]
pi_86159200
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:34 schreef SP22 het volgende:
+ weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar het diagonale van de foto. Hij is lekker speels zo qua compositie
+ de blik in zn ogen die je gevangen hebt
- iets te strak gecropt?

Dit weekend in de dierentuin geweest:

[ afbeelding ]
+scherp
+vredig
-te strak gecropt
-beetje saai

People assume too much.
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:45:02 #297
158292 problematiQue
pi_86171915
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2010 @ 17:50:12 #298
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86172122
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef very het volgende:

[..]

+scherp
+vredig
-te strak gecropt
-beetje saai

[ afbeelding ]
Erg nice! Heerlijke omzetting naar zw/w. Compositie met lekkere dieptewerking is ook erg goed!

Enige opmerking die ik zie is dat er nu net wel/net niet een horizon zichtbaar is. Of shop hem helemaal weg, of laat hem iets meer zien zou ik zeggen ;)

Maar erg toffe plaat!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_86172160
Thanks.
Ik ga dan voor het helemaal wegshoppen ;)
People assume too much.
  dinsdag 7 september 2010 @ 18:14:01 #300
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_86172851
+ pier
+ mooie verwaziging
+ zwart-wit

Nu ik:
Feyenoord Rotterdam
pi_86176888
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:14 schreef o.us het volgende:
+ pier
+ mooie verwaziging
+ zwart-wit

Nu ik:
[ afbeelding ]
+ Idee en compositie zijn erg leuk door alleen die bloem scherp te houden en de rest niet.
- De bloem zelf is wat overbelicht op sommige blaadjes en ik vind dat de achtergrond wat veel ruis laat zien en daar zit ook een paarse gloed overheen. Ik heb ook het idee dat je die foto hebt genomen terwijl het al schemerde. Anders zou ik hem eens opnieuw maken in daglicht al zal die bloem nu waarschijnlijk niet meer leven.

Op een zwarte achtergrond:

http://bighugelabs.com/onblack.php?id=4968434750&size=large
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')