abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84350179
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

+ punt: Het contrast, die GELE taxi tussen al het grauwe, erg leuk!
- punt: Foto lijkt ietsje scheef te staan. (maargoed, ik lees dat je hem vanuit een vliegtuig hebt genomen? )

Mijn foto:

[ afbeelding ]
lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)
ik vind de compositie niet zo super, de voorgrond stoort me. iK had het iets eenvoudiger, grootser epischer beter gevonden, 1 of 2 rotsen die echt boven de mist uit torenen ofzo.. (kwestie van smaak natuurlijk)

"shopping spree"
pi_84350935
Hey da's in Eindhoven toch?
pi_84351176
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:03 schreef Uncle het volgende:

[..]

het gaat juist om de 'eilanden' formatie linksonder... had wel wat beter in beeld gekund maar in een vliegtuig heb je meestal niet zo gek veel te zeggen over de compositie
Het gaat om de eilandenformatie in de vorm van de wereldkaart inderdaad. Ik heb ook nog wel een foto waar de eilanden beter op staan hoor, net zoals de palmeilanden e.d. die daar in de buurt liggen, maar alleen een vastlegging van die eilandjes vond ik niet zo'n interessante foto opleveren... Vandaar dus een stuk lucht en de vliegtuigvleugel meegepakt. Meer dan dat valt met de compositie inderdaad niet te doen.
pi_84361662
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Jekoos het volgende:
Hey da's in Eindhoven toch?
pi_84368027
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:01 schreef allworknoplay het volgende:

[..]

lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)
ik vind de compositie niet zo super, de voorgrond stoort me. iK had het iets eenvoudiger, grootser epischer beter gevonden, 1 of 2 rotsen die echt boven de mist uit torenen ofzo.. (kwestie van smaak natuurlijk)

[ afbeelding ]
"shopping spree"
+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.
- Ik had een klein stapje naar links gedaan waardoor je die 2e linker paal achter die eerste linker paal kon verbergen. Ik stoor mij er nu aan dat die linker paal niet recht naar boven loopt maar halverwege breder wordt door die 2e paal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2010 19:40:40 ]
pi_84425134
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:38 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.
- Ik had een klein stapje naar links gedaan waardoor je die 2e linker paal achter die eerste linker paal kon verbergen. Ik stoor mij er nu aan dat die linker paal niet recht naar boven loopt maar halverwege breder wordt door die 2e paal :)

[ afbeelding ]

+ lekker abstract
+ scherp
- heb het idee dat het contrast te donker is.

mijn poging:
pi_84433796
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ compo is goed
+ belichting en kleuren zijn goed
- er zit iets raars in je foto, of het is een te grote crop met weinig pixels, of veel ruis.. Maar het maakt de foto wat lelijk..

Mijn foto van de vierdaagse feesten: Matrixx @ the park

[ afbeelding ]

Tof, lekker sfeertje! ^O^

quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:16 schreef SnuggLe het volgende:
- best donker!
- boom stoort zo net voor de brug
+ brug is goed verlicht erop

[ afbeelding ]

Fraaie foto, doet mij denken aan de Times Square foto die ik aan de muur heb hangen: http://home.arcor.de/nokiaphonez/DiversesTT/TimesSquare.jpg

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:48 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+ lekker abstract
+ scherp
- heb het idee dat het contrast te donker is.

mijn poging:
[ afbeelding ]

+ Mooi gebruik van lange sluitertijd
+ Kleuren
+ Man op hokje (?), daardoor laat je de grootte van de attractie zien
- Vrij rommelig
- Lelijke border

Klik voor groter.
pi_84446835
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

Tof, lekker sfeertje! ^O^
[..]

Fraaie foto, doet mij denken aan de Times Square foto die ik aan de muur heb hangen: http://home.arcor.de/nokiaphonez/DiversesTT/TimesSquare.jpg
[..]

+ Mooi gebruik van lange sluitertijd
+ Kleuren
+ Man op hokje (?), daardoor laat je de grootte van de attractie zien
- Vrij rommelig
- Lelijke border

[ afbeelding ]

Klik voor groter.
Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.

+ Erg originele foto. Heerlijk scherp en zwart wit pakt hier erg goed uit. Als je naar die strepen kijkt tegen de muur is het net of ze achter je langs willen lopen totdat ze dan toch voor jou langs gaan. Het geeft een leuk vertekend beeld.
- Moeilijk om een minpuntje te vinden maar als het dan toch moet maar de iets te donkere vlek onder het raampje aan de rechter kant. En je maakt zelf een beetje een "ik wacht op de foto" blik ;)

Hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt? Afstandbediening?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 20:28:16 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:46:52 #34
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84451964
Mooi bloemenveld. Gele kleuren komen mooi uit tegen t groen. Stoor me alleen aan de dof in t midden,had iets verder naar achter gemogen of geleidelijker.

vandaag genomen bij een klootser/bedevaards oord. de rest van de fotos zijn aardig mislukt door de hoge zon.

flickr
"you gotta preserve the present for those in the future"
  zondag 25 juli 2010 @ 00:08:36 #35
167923 appelsjap
All the above
pi_84455103
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:46 schreef Ladysin het volgende:
Mooi bloemenveld. Gele kleuren komen mooi uit tegen t groen. Stoor me alleen aan de dof in t midden,had iets verder naar achter gemogen of geleidelijker.

vandaag genomen bij een klootser/bedevaards oord. de rest van de fotos zijn aardig mislukt door de hoge zon.
[ afbeelding ]
flickr
+ Kleuren, zijn lekker.
+ DOF is erg fijn, goede bokeh.
- compo is niet helemaal fijn vind ik, het randje rechts stoort heel erg vind ik, misschien had je beter iets naar links kunnen staan zodat het randje weg zou vallen.

Vierdaagse feesten nijmegen:
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_84459867
@appelsjap

+ sfeer
+ kleur
- redelijk standaard plaatje (ik begrijp heus dat je hier niet veel spannenders van kunt maken, maar toch)
- jammer dat je niet afwijkt van de halfhalf-indeling; de compositie is zo niet zo prikkelend, vind ik.

Mijn foto:

[ Bericht 17% gewijzigd door MevrouwVanDalen op 25-07-2010 10:19:24 ]
pi_84469621
quote:
Op zondag 25 juli 2010 00:08 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Kleuren, zijn lekker.
+ DOF is erg fijn, goede bokeh.
- compo is niet helemaal fijn vind ik, het randje rechts stoort heel erg vind ik, misschien had je beter iets naar links kunnen staan zodat het randje weg zou vallen.

[ afbeelding ]
Wow, mooie foto!
De kleuren, de sfeer met die rook, zeer geslaagde foto, ik hou ervan!
pi_84470407
quote:
[ afbeelding ]
Lekkere plaat man. :9

De rook en blauwe verlichting maken 'm mooi af. Alleen die heel grote arm rechts in beeld (die het dichtst bij je camera) is een beetje jammer, maar shit happens.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:14:19 #39
167923 appelsjap
All the above
pi_84482089
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:44 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Wow, mooie foto!
De kleuren, de sfeer met die rook, zeer geslaagde foto, ik hou ervan!
bedankt!
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Lekkere plaat man. :9

De rook en blauwe verlichting maken 'm mooi af. Alleen die heel grote arm rechts in beeld (die het dichtst bij je camera) is een beetje jammer, maar shit happens.
Haha, thanks, dat is ook echt precies wat me stoort aan de foto, maar ja, volgende x beter.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_84485170
quote:
Op zondag 25 juli 2010 08:01 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
@appelsjap

+ sfeer
+ kleur
- redelijk standaard plaatje (ik begrijp heus dat je hier niet veel spannenders van kunt maken, maar toch)
- jammer dat je niet afwijkt van de halfhalf-indeling; de compositie is zo niet zo prikkelend, vind ik.

Mijn foto:

[ afbeelding ]
+ Goed scherp
+ Veel eenden
+ Mooie compositie
(misschien zou de crop ook iets anders kunnen waardoor ze meer samen komen, dus bijvoorbeeld minder ruimte links).
- Ik zou graag de voorgrond meer naar voren getrokken krijgen, dus lichte bokeh in het groen
- Sloot eindigt op zelfde hoogte als het hekwerk, wat een raar effect geeft. Misschien dat een iets lager standpunt beter zou werken.
- Eenden overbelicht

Mooi metafoor voor integratie.
En ik mag/wil het eigenlijk niet zeggen, maar zie er stiekem tegelijkertijd ook een cabaristische (is dit een woord?) metafoor van trage ontwikkeling in :@

Genomen tijdens de Tsjernoyl shoot(Geheel onbewerkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door very op 25-07-2010 23:19:54 ]
People assume too much.
pi_84485996
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.

+ Erg originele foto. Heerlijk scherp en zwart wit pakt hier erg goed uit. Als je naar die strepen kijkt tegen de muur is het net of ze achter je langs willen lopen totdat ze dan toch voor jou langs gaan. Het geeft een leuk vertekend beeld.
- Moeilijk om een minpuntje te vinden maar als het dan toch moet maar de iets te donkere vlek onder het raampje aan de rechter kant. En je maakt zelf een beetje een "ik wacht op de foto" blik ;)

Hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt? Afstandbediening?
Thanks. Timer functie gebruikt. En een externe flitser, eerste gordijn.
pi_84486169
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:20 schreef very het volgende:

[..]

Mooi metafoor voor integratie.
En ik mag/wil het eigenlijk niet zeggen, maar zie er stiekem tegelijkertijd ook een cabaristische (is dit een woord?) metafoor van trage ontwikkeling in :@

Genomen tijdens de Tsjernoyl shoot(Geheel onbewerkt)

[ afbeelding ]
En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84487405
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:43 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...
Je hebt gelijk...is reeds aangepast
People assume too much.
pi_84487588
@very

+ mooie blauwe lucht
+ gasmasker zorgt voor een vervreemdend effect
- afgesneden voeten
- harde schaduwen
- ik snap niet zo goed wat je met de foto wilt zeggen (als je er al iets mee wilt zeggen. Als je er niets mee wilt zeggen, dan vind ik het niet meer dan een snapshot)

Mijn foto:

Groter op Flickr
pi_84487661
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind dit echt een fantastische plaat! Zou hem zo aan de muur hangen!
pi_84487976
@PiperMaru:

Dat ze stinkt? :D

Het is inderdaad een snapshot. Maar dat een passant tijdens onze shoot vraagt om een foto met de gasman, vond ik persoonlijk wel leuk.

*Edit:
Sorry, kon het niet laten: wat wil jij eigenlijk zeggen met jouw foto? "Kijk, een salade!!"?
Lame...I know :')

Wel erg mooie crispy foto hoor, begrijp me niet verkeerd.
Zoals Ronhui hieronder gaat zeggen: mooie crop.

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 26-07-2010 00:22:28 ]
People assume too much.
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2010 @ 00:08:01 #47
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_84489387
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very

+ mooie blauwe lucht
+ gasmasker zorgt voor een vervreemdend effect
- afgesneden voeten
- harde schaduwen
- ik snap niet zo goed wat je met de foto wilt zeggen (als je er al iets mee wilt zeggen. Als je er niets mee wilt zeggen, dan vind ik het niet meer dan een snapshot)

Mijn foto:
[ afbeelding ]

Groter op Flickr
+ Mooie frisse kleuren, goed contrast tussen het rode, groene en de grijstinten
+ Mooie crop (maar dat vind ik eigenlijk bij al jouw foto's het geval)
+ Een verhaal in een plaatje
- Naar mijn smaak iets overbelicht rechtsboven in de foto, geeft een hard effect aan dat gedeelte van de foto.

Mijnes voor vandaag, gemaakt tijdens de World Wide Photowalk in Almere

Groter op Flickr
pi_84493089
+ Fijne kleuren, mooie lijnen in het gebouw.
+ Prikkeldraad in de voorgrond zorgt voor een beetje diepte
+ De wolken die in het gebouw reflecteren en aan de rechterkant zelfs in de echte lucht over lijken te lopen
- De compositie vind ik niet heel erg sterk. Net iets te veel lege ruimte boven het gebouw en eigenlijk vind ik hem ook wat te veel recht omhoog gefotografeerd.

Wellicht was meer afstand van het gebouw (indien mogelijk natuurlijk :)) mooier geweest. Óf juist een veel strakkere crop natuurlijk, zonder alle lucht, zodat je wat meer een detail van het gebouw pakt i.c.m. de prikkeldraad.

Even een gezellige foto van mij tussendoor, van een O+-begraafplaats. Hoop dat de kleuren er een beetje fatsoenlijk uitzien bij jullie, ik heb helaas alleen een netbookje tot m'n beschikking.

(klikbaar voor 800px)
pi_84494739
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:08 schreef Ronhui het volgende:

[..]

+ Mooie crop (maar dat vind ik eigenlijk bij al jouw foto's het geval)
Thanks, dat vind ik echt tof om te horen; ik vind dat namelijk zelf altijd best belangrijk, een goeie crop/compo :)

quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:29 schreef very het volgende:
@PiperMaru:

Het is inderdaad een snapshot. Maar dat een passant tijdens onze shoot vraagt om een foto met de gasman, vond ik persoonlijk wel leuk.

*Edit:
Sorry, kon het niet laten: wat wil jij eigenlijk zeggen met jouw foto? "Kijk, een salade!!"?
Lame...I know :')

Ik ga toch ff reageren hierop ook al is het misschien niet serieus bedoeld. Naar mijn idee heeft een foto altijd een doel. Dat kan van alles zijn; zelfexpressie, oproepen van vragen of emoties, laten zien hoe mooi een gebouw of landschap is, het aanprijzen van een bepaald artikel, het overbrengen van karaktertrekken of benadrukken van schoonheid van een model etc. Bij mijn foto zou dat zijn: een zo mooi mogelijk plaatje van een gerecht maken; zorgen dat iemand daar trek in krijgt. Als de foto slaagt in het doel en aanslaat bij je doelgroep, is het een succesvolle foto.

Bij jouw foto was het doel: een foto maken van een voorbijganger omdat ze daarom vroeg. Maar voor ons, het publiek, is dat niet zo interessant (dat weten we immers niet bij het zien van de foto), tenzij de foto nog andere bijzondere kwaliteiten heeft. Dat zou dan een bijzondere compositie kunnen zijn, of interessante personen, of vragen die je oproept bij je publiek, of misschien wel het deel uitmaken van een serie waarin de "gasman" met verschillende voorbijgangers op de foto gaat. Jouw foto heeft potentie door het gasmasker, een vervreemdend element in de foto. Maar verder zegt de foto niet zo veel. Dat maakt de foto in mijn ogen niet zo geslaagd. Ik vind je andere foto uit het andere topic in dat opzicht geslaagder.

Just my two cents.

[ Bericht 64% gewijzigd door PiperMaru op 26-07-2010 09:30:46 ]
pi_84494989
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Oeoeoeh, ik krijg trek! Wat een mooie kleuren! En wat een rare combi? Ei, tomaat en aardbeien?
Moet... dit... proberen...

;)

Maar de foto is prachtig: kleur, compositie, crop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')