lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
+ punt: Het contrast, die GELE taxi tussen al het grauwe, erg leuk!
- punt: Foto lijkt ietsje scheef te staan. (maargoed, ik lees dat je hem vanuit een vliegtuig hebt genomen?)
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Het gaat om de eilandenformatie in de vorm van de wereldkaart inderdaad.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:03 schreef Uncle het volgende:
[..]
het gaat juist om de 'eilanden' formatie linksonder...had wel wat beter in beeld gekund maar in een vliegtuig heb je meestal niet zo gek veel te zeggen over de compositie
+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:01 schreef allworknoplay het volgende:
[..]
lekker dramatisch, mooi effect, lange sluiter met water of mist? (mist is eigelijk ook water maar goed,)
ik vind de compositie niet zo super, de voorgrond stoort me. iK had het iets eenvoudiger, grootser epischer beter gevonden, 1 of 2 rotsen die echt boven de mist uit torenen ofzo.. (kwestie van smaak natuurlijk)
[ afbeelding ]
"shopping spree"
quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Er valt veel te zien, mensen lijken net mieren. Zwart wit staat erg goed want ik denk dat het veel te rommelig wordt in kleur. Gebouw links ziet er oud uit, rechts nieuw en dat een geeft een leuk effect.
- Ik had een klein stapje naar links gedaan waardoor je die 2e linker paal achter die eerste linker paal kon verbergen. Ik stoor mij er nu aan dat die linker paal niet recht naar boven loopt maar halverwege breder wordt door die 2e paal
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ compo is goed
+ belichting en kleuren zijn goed
- er zit iets raars in je foto, of het is een te grote crop met weinig pixels, of veel ruis.. Maar het maakt de foto wat lelijk..
Mijn foto van de vierdaagse feesten: Matrixx @ the park
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:16 schreef SnuggLe het volgende:
- best donker!
- boom stoort zo net voor de brug
+ brug is goed verlicht erop
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:48 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
+ lekker abstract
+ scherp
- heb het idee dat het contrast te donker is.
mijn poging:
[ afbeelding ]
Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:29 schreef Ruud het volgende:
[..]
Tof, lekker sfeertje!![]()
[..]
Fraaie foto, doet mij denken aan de Times Square foto die ik aan de muur heb hangen: http://home.arcor.de/nokiaphonez/DiversesTT/TimesSquare.jpg
[..]
+ Mooi gebruik van lange sluitertijd
+ Kleuren
+ Man op hokje (?), daardoor laat je de grootte van de attractie zien
- Vrij rommelig
- Lelijke border
[ afbeelding ]
Klik voor groter.
+ Kleuren, zijn lekker.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:46 schreef Ladysin het volgende:
Mooi bloemenveld. Gele kleuren komen mooi uit tegen t groen. Stoor me alleen aan de dof in t midden,had iets verder naar achter gemogen of geleidelijker.
vandaag genomen bij een klootser/bedevaards oord. de rest van de fotos zijn aardig mislukt door de hoge zon.
[ afbeelding ]
flickr
Wow, mooie foto!quote:Op zondag 25 juli 2010 00:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Kleuren, zijn lekker.
+ DOF is erg fijn, goede bokeh.
- compo is niet helemaal fijn vind ik, het randje rechts stoort heel erg vind ik, misschien had je beter iets naar links kunnen staan zodat het randje weg zou vallen.
Vierdaagse feesten nijmegen:
[ afbeelding ]
Lekkere plaat man.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:08 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
bedankt!quote:Op zondag 25 juli 2010 15:44 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Wow, mooie foto!
De kleuren, de sfeer met die rook, zeer geslaagde foto, ik hou ervan!
Haha, thanks, dat is ook echt precies wat me stoort aan de foto, maar ja, volgende x beter.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lekkere plaat man.
De rook en blauwe verlichting maken 'm mooi af. Alleen die heel grote arm rechts in beeld (die het dichtst bij je camera) is een beetje jammer, maar shit happens.
+ Goed scherpquote:Op zondag 25 juli 2010 08:01 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
@appelsjap
+ sfeer
+ kleur
- redelijk standaard plaatje (ik begrijp heus dat je hier niet veel spannenders van kunt maken, maar toch)
- jammer dat je niet afwijkt van de halfhalf-indeling; de compositie is zo niet zo prikkelend, vind ik.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Thanks. Timer functie gebruikt. En een externe flitser, eerste gordijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Deze foto viel mij op FlickR al direct op tussen de andere.
+ Erg originele foto. Heerlijk scherp en zwart wit pakt hier erg goed uit. Als je naar die strepen kijkt tegen de muur is het net of ze achter je langs willen lopen totdat ze dan toch voor jou langs gaan. Het geeft een leuk vertekend beeld.
- Moeilijk om een minpuntje te vinden maar als het dan toch moet maar de iets te donkere vlek onder het raampje aan de rechter kant. En je maakt zelf een beetje een "ik wacht op de foto" blik![]()
Hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt? Afstandbediening?
En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...quote:Op zondag 25 juli 2010 22:20 schreef very het volgende:
[..]
Mooi metafoor voor integratie.
En ik mag/wil het eigenlijk niet zeggen, maar zie er stiekem tegelijkertijd ook een cabaristische (is dit een woord?) metafoor van trage ontwikkeling in
Genomen tijdens de Tsjernoyl shoot(Geheel onbewerkt)
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk...is reeds aangepastquote:Op zondag 25 juli 2010 22:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En nu nog commentaar over de foto zelf (technisch)...
Ik vind dit echt een fantastische plaat! Zou hem zo aan de muur hangen!quote:Op zondag 25 juli 2010 00:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+ Mooie frisse kleuren, goed contrast tussen het rode, groene en de grijstintenquote:Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very
+ mooie blauwe lucht
+ gasmasker zorgt voor een vervreemdend effect
- afgesneden voeten
- harde schaduwen
- ik snap niet zo goed wat je met de foto wilt zeggen (als je er al iets mee wilt zeggen. Als je er niets mee wilt zeggen, dan vind ik het niet meer dan een snapshot)
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Thanks, dat vind ik echt tof om te horen; ik vind dat namelijk zelf altijd best belangrijk, een goeie crop/compoquote:Op maandag 26 juli 2010 00:08 schreef Ronhui het volgende:
[..]
+ Mooie crop (maar dat vind ik eigenlijk bij al jouw foto's het geval)
Ik ga toch ff reageren hierop ook al is het misschien niet serieus bedoeld. Naar mijn idee heeft een foto altijd een doel. Dat kan van alles zijn; zelfexpressie, oproepen van vragen of emoties, laten zien hoe mooi een gebouw of landschap is, het aanprijzen van een bepaald artikel, het overbrengen van karaktertrekken of benadrukken van schoonheid van een model etc. Bij mijn foto zou dat zijn: een zo mooi mogelijk plaatje van een gerecht maken; zorgen dat iemand daar trek in krijgt. Als de foto slaagt in het doel en aanslaat bij je doelgroep, is het een succesvolle foto.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:29 schreef very het volgende:
@PiperMaru:
Het is inderdaad een snapshot. Maar dat een passant tijdens onze shoot vraagt om een foto met de gasman, vond ik persoonlijk wel leuk.
*Edit:
Sorry, kon het niet laten: wat wil jij eigenlijk zeggen met jouw foto? "Kijk, een salade!!"?
Lame...I know![]()
Oeoeoeh, ik krijg trek! Wat een mooie kleuren! En wat een rare combi? Ei, tomaat en aardbeien?quote:Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef PiperMaru het volgende:
@very
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |