Ik snap je helemaal.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:21 schreef PiperMaru het volgende:
Ik ga toch ff reageren hierop ook al is het misschien niet serieus bedoeld. Naar mijn idee heeft een foto altijd een doel. Dat kan van alles zijn; zelfexpressie, oproepen van vragen of emoties, laten zien hoe mooi een gebouw of landschap is, het aanprijzen van een bepaald artikel, het overbrengen van karaktertrekken of benadrukken van schoonheid van een model etc. Bij mijn foto zou dat zijn: een zo mooi mogelijk plaatje van een gerecht maken; zorgen dat iemand daar trek in krijgt. Als de foto slaagt in het doel en aanslaat bij je doelgroep, is het een succesvolle foto.
Bij jouw foto was het doel: een foto maken van een voorbijganger omdat ze daarom vroeg. Maar voor ons, het publiek, is dat niet zo interessant (dat weten we immers niet bij het zien van de foto), tenzij de foto nog andere bijzondere kwaliteiten heeft. Dat zou dan een bijzondere compositie kunnen zijn, of interessante personen, of vragen die je oproept bij je publiek, of misschien wel het deel uitmaken van een serie waarin de "gasman" met verschillende voorbijgangers op de foto gaat. Jouw foto heeft potentie door het gasmasker, een vervreemdend element in de foto. Maar verder zegt de foto niet zo veel. Dat maakt de foto in mijn ogen niet zo geslaagd. Ik vind je andere foto uit het andere topic in dat opzicht geslaagder.
Just my two cents.
Het viel me op bij je Flickr Photostream, je gebruikt meestal crops en composities die ik erg mooi vind en ook wil gebruiken (alleen doe ik dat nog veel te weinig automatischquote:Op maandag 26 juli 2010 09:21 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt tof om te horen; ik vind dat namelijk zelf altijd best belangrijk, een goeie crop/compo
+ Heerlijk duister sfeertje.quote:Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef Omniej het volgende:
+ Fijne kleuren, mooie lijnen in het gebouw.
+ Prikkeldraad in de voorgrond zorgt voor een beetje diepte
+ De wolken die in het gebouw reflecteren en aan de rechterkant zelfs in de echte lucht over lijken te lopen
- De compositie vind ik niet heel erg sterk. Net iets te veel lege ruimte boven het gebouw en eigenlijk vind ik hem ook wat te veel recht omhoog gefotografeerd.
Wellicht was meer afstand van het gebouw (indien mogelijk natuurlijk) mooier geweest. Óf juist een veel strakkere crop natuurlijk, zonder alle lucht, zodat je wat meer een detail van het gebouw pakt i.c.m. de prikkeldraad.
Even een gezellige foto van mij tussendoor, van een-begraafplaats. Hoop dat de kleuren er een beetje fatsoenlijk uitzien bij jullie, ik heb helaas alleen een netbookje tot m'n beschikking.
(klikbaar voor 800px)
[ afbeelding ]
+ Simpele kleuren en een strak onderwerp, heel abstract en dat kan nooit kwaad op zijn tijdquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Heerlijk duister sfeertje.
+ Mooi lichtval precies in het midden.
+ wat een locatie! Geweldig.
- Dat grote licht groene blad aan de linker kant. Misschien had je iets meer naar links kunnen stappen en dan ook de grafstenen gelijk net iets meer van voren kunnen fotograferen maar nog wel schuin.
Bokeh:
[ afbeelding ]
Groot: http://farm5.static.flickr.com/4112/4834526259_57988a4540_o.jpg
Tnxquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:15 schreef Ruud het volgende:
Ik vind het wel iets hebben. Alleen jammer dat er op het scherpe deel stofjes liggen.
Tnx.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef Ronhui het volgende:
[..]
+ Simpele kleuren en een strak onderwerp, heel abstract en dat kan nooit kwaad op zijn tijd
+ de positie van de "puntjes" ten opzichte van elkaar geeft een mooi speels effect => is het nou recht of nou niet niet
- Scherptediepte, het stukje in focus is te klein, 1 of 2 stapjes verder met je diafragma of vanaf een andere afstand genomen zou de foto spannender en voor mij dus interessanter maken. Nu is het beetje rommelig (vooral dat stuk waar de scherpe verdwijnt)
Mijnes:
[ afbeelding ]
♥ ♥ ♥ ♥quote:Op maandag 19 juli 2010 14:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ compo is goed
+ belichting en kleuren zijn goed
- er zit iets raars in je foto, of het is een te grote crop met weinig pixels, of veel ruis.. Maar het maakt de foto wat lelijk..
Mijn foto van de vierdaagse feesten: Matrixx @ the park
[ afbeelding ]
Lastige foto om te beoordelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef Ronhui het volgende:
[..]
+ Simpele kleuren en een strak onderwerp, heel abstract en dat kan nooit kwaad op zijn tijd
+ de positie van de "puntjes" ten opzichte van elkaar geeft een mooi speels effect => is het nou recht of nou niet niet
- Scherptediepte, het stukje in focus is te klein, 1 of 2 stapjes verder met je diafragma of vanaf een andere afstand genomen zou de foto spannender en voor mij dus interessanter maken. Nu is het beetje rommelig (vooral dat stuk waar de scherpe verdwijnt)
Mijnes:
[ afbeelding ]
+ Het idee is op zich leuk, als het tenminste de bedoeling was een wat abstractere foto te maken.quote:
Mooi portret.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:22 schreef fehaflits het volgende:
Omniej, Mooie foto alleen stoor ik me aan de witte vlekken/flits linksonderin, wel vanaf een mooie hoek geschoten.
Gemaakt tijdens mijn reis door Zuid-Afrika:
[ afbeelding ]
Met een Nikon d70 en 70-300 lens
+ Leuke compositie! Niet recht bedoel ik daarmee. Pakt hier goed uit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef mug89 het volgende:
+ mooi effect
+ mooi scherp waar je scherpte wil zien
- geen eigenlijk, gewoon mooi plaatje :-)
[ afbeelding ]
Een foto waar behoorlijk over nagedacht is. Daarom is het meer een kwestie van smaak dan echt plus of min punten. Wel een mooie foto, alleen niet echt mijn smaak.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Leuke compositie! Niet recht bedoel ik daarmee. Pakt hier goed uit.
+ De donkere tonen kleuren.
+ Scherpte.
- Te veel blauw tinten. (Hooi en banden zijn blauw achtig)
[ afbeelding ]
Ontzettend gaafquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:22 schreef fehaflits het volgende:
Omniej, Mooie foto alleen stoor ik me aan de witte vlekken/flits linksonderin, wel vanaf een mooie hoek geschoten.
Gemaakt tijdens mijn reis door Zuid-Afrika:
[ afbeelding ]
Met een Nikon d70 en 70-300 lens
+ Erg mooi, speels, toffe kleuren, verloop en scherpte diepte!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:06 schreef Heintje het volgende:
[..]
Een foto waar behoorlijk over nagedacht is. Daarom is het meer een kwestie van smaak dan echt plus of min punten. Wel een mooie foto, alleen niet echt mijn smaak.
Wel heb ik het idee dat hij iets overbelicht is. Het achterhoofd en de oren zouden iets minder licht mogen.
Ook zou het denk ik mooier zijn als het contrast tussen de oren en de achtergrond wat groter is.
[ afbeelding ]
Mooie plaatquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ontzettend gaaf![]()
[..]
+ Erg mooi, speels, toffe kleuren, verloop en scherpte diepte!
- Misschien geen min, maar ik weet niet wat het is en ben geneigd dat in het donkere te zoeken. Misschien iets lichter?
[ afbeelding ]
-Mis scherpte.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Mooie plaat
+ diepte
+ DOF
- scheef
- Misschien had je het voorste vormpje wat kleiner kunnen croppen maar is persoonlijk natuurlijk.
[ afbeelding ]
+ Kat maakt contact/kijkt in lensquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:31 schreef Lamon. het volgende:
[..]
-Mis scherpte.
+Compositie is interessant, dankzij de schommel, die ook heel wijs niet gecentreerd is, goede keuze.
Dit is eigenlijk gewoon een fotootje van Simba, maar ik vond hem achteraf wel wat hebben.
[ afbeelding ]
In het donkere kun je inderdaad zien wat het is. Maar omdat te verbergen heb ik dat stuk ook juist donker gemaakt, (was sowieso al een donkere foto).quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ontzettend gaaf![]()
[..]
+ Erg mooi, speels, toffe kleuren, verloop en scherpte diepte!
- Misschien geen min, maar ik weet niet wat het is en ben geneigd dat in het donkere te zoeken. Misschien iets lichter?
[ afbeelding ]
+mooi bloemetje met een geweldig mooie vlinderquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:24 schreef PiperMaru het volgende:
@chemiu
+ zwartwit is een goeie keuze voor deze foto
+ lekker abstract en contrastrijk![]()
+ de lijnen leiden je oog mooi het beeld in
- op de een of andere manier kijkt hij niet lekker weg, ik denk omdat hij iets scheef staat, ik zou hem iets draaien zodat de onderste traptree recht loopt of juist zo croppen dat de lijnen meer diagonaal lopen.
Mijn foto
[ afbeelding ]
Erg mooi! Fijne zachte kleuren!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:24 schreef PiperMaru het volgende:
@chemiu
+ zwartwit is een goeie keuze voor deze foto
+ lekker abstract en contrastrijk![]()
+ de lijnen leiden je oog mooi het beeld in
- op de een of andere manier kijkt hij niet lekker weg, ik denk omdat hij iets scheef staat, ik zou hem iets draaien zodat de onderste traptree recht loopt of juist zo croppen dat de lijnen meer diagonaal lopen.
Mijn foto
[ afbeelding ]
Deze foto vind ik echt geweldig. Zo scherp is dat beestje en dat terwijl zij vliegt! Echt heel knap.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:45 schreef murp het volgende:
[..]
+mooi bloemetje met een geweldig mooie vlinder
+Mooie lichte kleuren
- Misschien iets te veel wit in de foto?
Maar een geweldige foto
nu die van mij:
[ afbeelding ]
Alleen het verhaal achter de foto maakt hem al goedquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:17 schreef Surf_Bunny het volgende:
+enorm knap hoe je de beweging bevroren hebt, dat is niet makkelijk in dit geval
+goede compositie
+vrolijke, zomerse kleuren
-iets te drukke achtergrond, maar dat is een heul klein minpuntje
Ik was pasgeleden bij de grevelingen, mijn surfspot, in de hoop wat windsurf foto's te maken maar helaas waaide het niet hard genoeg. Dus toen ik een steen tegen kwam in de vorm van een hartje, ben ik daar maar mee gaan spelen![]()
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Toen ik thuiskwam had ik nog 1001 ideeen dus wie weet volgen er betere, dus ideeen voor de vervolgshoot zijn meer dan welkom.
+ Zachte kleurenquote:
wow, mooie kleuren, mooie setting, achtergrond goed wazig, en natuurlijk mooie slakquote:Op zondag 1 augustus 2010 11:57 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Zachte kleuren
+ Opspatten van druppels, zoals Wiebelroof zegt
- Standpunt. Camera had hoger gekund zodat je meer van de stenen ziet. Of lager, zodat er meer diepte in de foto komt.
Probeer eens een wat langere sluitertijd de volgende keer (diafragma ook aanpassen dan natuurlijk).
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Klik voor groter.
+ de kleurenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef murp het volgende:
[..]
wow, mooie kleuren, mooie setting, achtergrond goed wazig, en natuurlijk mooie slak
Weet eigenlijk geen minpuntjes-edit- Misschien ietsiepietsie te donker vd slak zelf?
[ afbeelding ]
+ Wolken partijenquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:16 schreef mash_ het volgende:
[..]
+ de kleuren
+ De scherpte wat meteen ook een heeeeel klein - is omdat zijn staart niet scherp is maar van de rest![]()
Van de rest heb ik niet zo veel aantemerken, vind het een leuke foto!
Mijn fotoin zeeland gemaakt
[ afbeelding ]
Nee is geen hdrquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Wolken partijen
- scheef
- HDR poging? Komt niet helemaal lekker uit de verf.
[ afbeelding ]
En gelijk even rechttrekken, heel goedquote:
Je bewerking met de vignetting maakt hem qua look-and-feel erg fijn. Ik vind alleen de compositie wat minder. De lijnen rechts trekken je mee, maar die hadden denk ik sterker kunnen zijn als die al extremer links in beeld begonnen. (dus bankje meer naar links).quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Wolken partijen
- scheef
[ afbeelding ]
+superscherp.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Wolken partijen
- scheef
[ afbeelding ]
Ik weet dat je maar 1 foto per dag mag, maar over 10 min is het een nieuwe dag dus doe het nu alvastquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:05 schreef Forno het volgende:
Mooie lucht, aardige compositie. Ik vind de rechter wolk mooi de aandacht naar de boom leiden.
De boom zelf is helaas wat saai en een tikkeltje onderbelicht.
Liep vandaag toevallig langs een skate-event-achtig iets (in Groningen).
[ afbeelding ]
+ ik vind het iets mysterieus hebben, alsof het meisje op ieder moment naar je om kan kijken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:53 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ik weet dat je maar 1 foto per dag mag, maar over 10 min is het een nieuwe dag dus doe het nu alvast
+ Het moment van de foto
+ Foto is heel scherp
een min heb ik niet echt, ik zou zelf de foto iets meer croppen. maar dit kan je niet echt een min noemen.
mijn foto:
[ afbeelding ]
Clearquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:17 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je bewerking met de vignetting maakt hem qua look-and-feel erg fijn. Ik vind alleen de compositie wat minder. De lijnen rechts trekken je mee, maar die hadden denk ik sterker kunnen zijn als die al extremer links in beeld begonnen. (dus bankje meer naar links).
Je moet de foto even tussen img tags zetten, dan is hij ook als foto te zien en niet alleen als linkquote:Op maandag 2 augustus 2010 00:29 schreef MiddagTV het volgende:
[..]
+ ik vind het iets mysterieus hebben, alsof het meisje op ieder moment naar je om kan kijken.
+ mooie kleuren
+ goede compositie
- geen
http://imgur.com/4cTG3.jpg
't Schip is gezonkenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:57 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ Super bewerkt, sephia komt er mooi uit.
+ prachtige vintage look
+ Mooie heldere lens (de lens op de foto)
- jammer dat de bovenkant van de camera iets overbelicht is. Kan niet echt verklaren wat er nou bovenop zit.
heb zelf net een nieuwe camera en heb hem vanmiddag even in de haven getest. Hier een voorbijgaande boot.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ Kleurenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:57 schreef Mr.Spaceman het volgende:
+ Super bewerkt, sephia komt er mooi uit.
+ prachtige vintage look
+ Mooie heldere lens (de lens op de foto)
- jammer dat de bovenkant van de camera iets overbelicht is. Kan niet echt verklaren wat er nou bovenop zit.
heb zelf net een nieuwe camera en heb hem vanmiddag even in de haven getest. Hier een voorbijgaande boot.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |