quote:Op zondag 11 juli 2010 14:36 schreef DemonRage het volgende:
En deze post ik hier ook maar weer voor vanavond:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:35 schreef Bep het volgende:
Het hoost en fikse hagelstenen in het midden vh land
Bij mij enkel wat regen netquote:Op zondag 11 juli 2010 14:38 schreef Ludootje het volgende:
Het hagelt golfballen hier in Utrecht nu. o0
Idd... da's weer een flinke:quote:Op zondag 11 juli 2010 14:38 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
De toppen van je buitje zijn inmiddels door de 14 km hoogte geschoten
picsquote:Op zondag 11 juli 2010 14:38 schreef Ludootje het volgende:
Het hagelt golfballen hier in Utrecht nu. o0
Gevaarlijke voetballen?quote:Op zondag 11 juli 2010 14:36 schreef DemonRage het volgende:
En deze post ik hier ook maar weer voor vanavond:
[ afbeelding ]
quote:
Was helaas te laat voor dat... De grootste die ik gezien heb was ongeveer 3,5 centimeter doorsnee. Ok, nog net geen golfbal maar wel groot.quote:
Ja, de vraag of hij zich net zoals die bui bij Utrecht nog gaat ontwikkelen, want dan kan wel 1 van die plaatsen geraakt worden.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:43 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Gaat tussen Tilburg en Eindhoven door.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, de vraag of hij zich net zoals die bui bij Utrecht nog gaat ontwikkelen, want dan kan wel 1 van die plaatsen geraakt worden.
Volgens het laatste beeld op de radar niet echt.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, de vraag of hij zich net zoals die bui bij Utrecht nog gaat ontwikkelen, want dan kan wel 1 van die plaatsen geraakt worden.
Je wilt niet dat de bliksem in je badje inslaatquote:Op zondag 11 juli 2010 14:48 schreef Razor21 het volgende:
Ben maar even uit het bad gegaan hier een grote witte wolk :
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Zal toch wat wezen tijdens de finale.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:55 schreef Resistor het volgende:
Afgelopen nacht is er 29mm gevallen in Bunschoten, en het is nu 32,4oC.
Ik ben benieuwd wat de score nu gaat worden, en zeker of we vanavond nog TV kunnen kijken (geen zenders uitgevallen)
Ik vind 32°C ook wel goed hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Toptemperaturen in Europa: http://zomer.buienradar.nl/zomerweersverwachting.aspx
quote:
Da's volgens mij een neerslaggordijn met flinke hagel.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto van de bui @ twitter: http://www.mobypicture.com/user/gscape/view/6982484
En weer over. 8mm, en nu 24,1oC.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:55 schreef Resistor het volgende:
Afgelopen nacht is er 29mm gevallen in Bunschoten, en het is nu 32,4oC.
Ik ben benieuwd wat de score nu gaat worden, en zeker of we vanavond nog TV kunnen kijken (geen zenders uitgevallen)
-edit-
En het is begonnen, grote druppels
Hier hetzelfde (Kruidenwijk) miste ons net, paar druppels gehad en het lijkt weer warmer te worden.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:15 schreef eymey het volgende:
Helaas, Stedenwijk Almere mist het compleet
Ik hoor wel het gerommel in de verte waar ze wat meer in het oosten van Almere (tussen de vaarten, Almere Buiten wrs.) wel de volle laag van gaan krijgen.
Gooi een emmer water over je heenquote:Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is hier alweer 35 graden...in de schaduw
Tuinslang werkt inderdaad verkoelendquote:Op zondag 11 juli 2010 15:50 schreef Franneh het volgende:
Net even waterballonnen gevecht gehouden met 10tallen gevulde emmers en de tuinslang.. moet zeggen, werkt erg verkoelend.
De zon breekt af en toe even door, maar vooralsnog meer bewolkt. Heb wel het idee dat het één of een paar graden is gezakt.
Idem hier alleen dan van 366cmquote:Op zondag 11 juli 2010 14:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Razor21 zit nu in zijn badje[ afbeelding ]
Ik besloot een duurdere te kopen voor een wind en regenmeter en inderdaad de zooi op je pc nakijken.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:16 schreef eymey het volgende:
Hier een simpel weerstationnetje van Conrad, van 40 euro
Doet verder op zich wat we willen: barometer, luchtvochtigheid binnen en buiten, temperatuur binnen en buiten. Alleen dus zonder interface met de PC. Op zich wel jammer maar voor iets groots heb ik het geld eigenlijk ook niet over.
Verder hier idd best benauwd. Met het verschil dat het nu buiten wel beter toeven is dan gisteren.
jamaar, jamaar....dat kan ik niet betalenquote:Op zondag 11 juli 2010 16:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kom ik aan met een Davis Vantage Pro 2 en een rot lokatie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel klotequote:Op zondag 11 juli 2010 16:46 schreef Stephan1237 het volgende:
Mijn ouders hun auto doet het niet meer bij het strand![]()
Lekker heet
Waarom heb je dat ding daar bij de pier opgehangen? Want ik ga ervan uit dat je niet in dat bushokje woont...quote:Op zondag 11 juli 2010 16:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kom ik aan met een Davis Vantage Pro 2 en een rot lokatie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig gaan we weer richtng winter.....quote:
Met zo'n weer als nou ga je bijna fantaseren dat je daar in je zwembroek door de sneeuw rent.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Gelukkig gaan we weer richtng winter.....
[ afbeelding ]
In je blote kont over de glijbaan heen. Mjammie.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met zo'n weer als nou ga je bijna fantaseren dat je daar in je zwembroek door de sneeuw rent.
quote:Op zondag 11 juli 2010 17:46 schreef horned_reaper het volgende:
Morgen gaat het echt gevaarlijk worden mensen!
Het noord oosten van het land zal te maken gaan krijgen met misschien wel de heftigste supercells uit 10 jaar!![]()
De camera's voor morgen staan al klaar!![]()
Dat klopt!quote:Op zondag 11 juli 2010 18:27 schreef stefan1187 het volgende:
Hoe betrouwbaar is nou die 24uurs verwachting van buienradar? Ik zie dat er morgen rond 16.00 uur heel wat aan komt
Wie weet.... het zal in ieder geval een 2 worden!quote:Op zondag 11 juli 2010 18:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
echt?
hebben we ook een estofex level 3 dan?![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wie weet.... het zal in ieder geval een 2 worden!
Vanavond weten we het!
Rond de middag/avond. Maar het kan alle kanten op van matig tot heel heftig. Het laat zich niet nauwkeurig voorspellen. Hier in het oosten van het land kunnen er spontaan buien ontstaan die je maar kort van te voren aan ziet komen.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:47 schreef Frutsel het volgende:
Vanaf wanneer/hoelaat kunnen we morgen spektakel verwachten?
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Rond de middag/avond. Maar het kan alle kanten op van matig tot heel heftig. Het laat zich niet nauwkeurig voorspellen. Hier in het oosten van het land kunnen er spontaan buien ontstaan die je maar kort van te voren aan ziet komen.
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:57 schreef Frutsel het volgende:
morgenvroeg dus nog droog naar het werk, smiddags terug is niet zo erg. Heb wel zin in een verkoelend onweertje. Doet me weer denken aan juli 2004![]()
De rolwolk boven enschede en omstreken die onze bbq een beetje in de war gooide
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:50 schreef stefan1187 het volgende:
Omg daar komt heel wat aan volgens buienradar![]()
quote:
Godver, die wil ik ookquote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 19:51 schreef Stephan1237 het volgende:
Stel je voor, onweer op het museumplein in Amsterdam.100.000 mensen
quote:Op zondag 11 juli 2010 17:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Gelukkig gaan we weer richtng winter.....
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 juli 2010 19:59 schreef Green1 het volgende:
Dit ziet er raar uit:
http://www.sat24.nl/nl
Op het laatste beeldje zie je zo'n hele grote schaduw ontstaan boven duitsland bij groningen en drente.
bij google earth is het nu winter in Spakenburgquote:Op zondag 11 juli 2010 22:31 schreef Boadicea het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar kan je ergens de locaties van blikseminslagen van afgelopen nacht terugzien?
Ik heb bij google earth gekeken, maar die gaat niet zover terug zo te zien...
alsof dat ding ooit kloptquote:Op zondag 11 juli 2010 18:46 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
Ja maar volgens die 24-uurs verwachting krijgt Limburg er ook flink van langs
quote:Op maandag 12 juli 2010 00:16 schreef INViCTuS het volgende:
laat het maar over spanje gaan met honderd miljoen miljard inslagen en 6000 mm regen..en over het huis van webb..verder ben ik een goede verliezer, nu moe en ga ik slapen
OMGquote:Op maandag 12 juli 2010 00:48 schreef Frankz0rz het volgende:
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Rond 13:00 uur
Niet betrouwbaar natuurlijk maar het ziet er wel heftig uit.
Ja, ik zit in Zuidlaren en volgens buienradar zit de bui boven Gieten, maar het weerlicht en het rommelt doorlopend.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:25 schreef anonymos het volgende:
weerlicht elke seconde, continu gerommel
http://knmi.nl/waarschuwi(...)/provincie.php?pr=ZHquote:KNMI waarschuwt voor zware onweersbuien
DE BILT - Het KNMI heeft maandagochtend een waarschuwing afgegeven voor extreem weer.
© ANP
Volgens het instituut is er 's middags en 's avonds kans op zware onweersbuien met veel neerslag en windstoten tot 100 kilometer per uur.
De zwaarste buien trekken waarschijnlijk over het oosten van het land.
hij heb niks gemistquote:Op maandag 12 juli 2010 09:05 schreef Frutsel het volgende:
Estofex level 2 dus voor het oosten
bliksem is bij mijn collega ingeslagen dit weekend, hoorde ik net
veel apparatuurschade en geen tv bij de finale
Rustig afwachtenquote:Op maandag 12 juli 2010 09:13 schreef marcel-o het volgende:
L:icht t nou aan mij of neemt die rode pit af
Idd...quote:Op maandag 12 juli 2010 09:48 schreef marcel-o het volgende:
Mooie rolwolk in België vanmorgen
[ afbeelding ]
komt hier vandaan
En het komt steeds dichterbijquote:Op maandag 12 juli 2010 10:10 schreef marcel-o het volgende:
in rotterdam lijkt t ook te rammelen in de verte.
beter timmer je de ramen dichtquote:Op maandag 12 juli 2010 10:24 schreef IkWilbert het volgende:
Dit is echt heavy shit! Ik zit midden in het level 3 gebied
quote:GeenStijl Tornado Watch
Op dit moment legt Joris de laatste hand aan een omgebouwde Dodge Viper (extra verlaagd, titanium protectieschild tegen rondvliegende zooi & tjokvol allernieuwste data en meteoregistratie apparatuur). Met een beetje geluk chasen we vanmiddag tornado's in ons kikkerlandje. Er is in ieder geval godsgruwelijke harde woei op komst. Het KNMI waarschuwt vandaag voor extreem zware onweersbuien met veel neerslag en windstoten tot 100 kilometer (F0 - F1) per uur. Vooral in het oosten breekt de hel los. En dus sturen we met onze GeenStijl Tornado Chaser vandaag richting de Hengelose laagvlakte om een F5 de boel te zien totaaldestructen. Internetweernerds halen al herinneringen op uit de Oak Lawn tornado outbreak van 1967. In dat jaar trokken 44 allesvernietigende tornado's door de Amerikaanse staat Illinois. Mensen in de gevarendriehoek Almelo, Doetinchem en Enschede (maar ook randstadmensen) veel sterkte in de supercel. Zodra we de eerste beelden + data ontvangen lust Joris ze via een BMOVL-filter door naar de livestream.
als je niet van tornado's houdt wel jaquote:Op maandag 12 juli 2010 10:39 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, tijd om de schuilkelder op te zoeken of wat..?
http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GR
Gokje, er ontstaat nog meer en dat gaat richting het oosten trekken?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef Razor21 het volgende:
Hoezo zeggen ze trouwens dat het Oosten het zwaarst krijgt? Ik zie op buienradar toch vooral in het westen grote buien ontstaan.
veel sites linken naar het level3 plaatje, teveel dataverkeer denk kquote:Op maandag 12 juli 2010 10:41 schreef Green1 het volgende:
Estofex ligt eruit bij mijDe bliksem is zeker ingeslagen
dat komt echt niet aan op een paar kilometer hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zit Kampen in level 3 of 2? Kan het moeilijk zien.
Maar ik zit dus in level 3? Ik ben niet zo goed in kaart lezen.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:42 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
dat komt echt niet aan op een paar kilometer hoor.
lvl 3 is 15% kans op extremely severe weer. Zeer heftig onweer, kans op tornado's e.d.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:42 schreef Razor21 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat we in Almere kunnen verwachten? Welk level zitten wij? En wat houdt level 3 in?![]()
Op 1 pixel na niet geloof ik..quote:Op maandag 12 juli 2010 10:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Maar ik zit dus in level 3? Ik ben niet zo goed in kaart lezen.
Yup, ik hoor al wat gerommel. Ook de Peel.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:31 schreef lezzer het volgende:
Ik zit onder die "kruimeltjes" die boven De Peel hangen
De grote klap moet nog komen
Ik zat al te denken, de buienradar loopt achter
Doordat het in het Oosten warm en relatief ochtig is groeien die buien alleen maar verder uit deze kant op, tenminste, dat is wat ik er van snap.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef Razor21 het volgende:
Hoezo zeggen ze trouwens dat het Oosten het zwaarst krijgt? Ik zie op buienradar toch vooral in het westen grote buien ontstaan.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
lvl 3 is 15% kans op extremely severe weer. Zeer heftig onweer, kans op tornado's e.d.
Hopelijk? Zo te zien komt het meer actieve gebied die kant juist op.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:46 schreef TheKC het volgende:
Waarschuwing voor zwaar weer. Hopelijk krijgt het oosten nu wat mee, zaterdag nauwelijks wat gekregen (10mm regen)
Hmm, woon aan het Hoornsemeer, misschien is een camera en een paraplu een beter idee?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef marcel-o het volgende:
[..]
als je niet van tornado's houdt wel ja![]()
de vogels hierbuiten slaan op hol
De vogels (meeuwen) zitten hier gelijk met ze 10'en in een plasje zich te wassenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:40 schreef marcel-o het volgende:
[..]
als je niet van tornado's houdt wel ja![]()
de vogels hierbuiten slaan op hol
Maar die heb je toch niet in Nederland? OMGquote:Op maandag 12 juli 2010 10:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je weet wel, van die dingen die je huis wegblazen
Peel Noord? Doe maar effe het raam dicht zou ik zeggenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, ik hoor al wat gerommel. Ook de Peel.
:| Ik zit nu veilig op m'n werk, maar m'n vriendin moet aan het begin van de middag nog met haar Micra'tje naar Hilversum karren voor haar middag/avond dienstquote:Op maandag 12 juli 2010 10:38 schreef Razor21 het volgende:
Hoorde net gerommel in de verte (Almere Stad).
Hoe erg gaat kan het hier worden? Omdat wij vlakbij het Ijsselmeer zitten? En wordt het erger dan zaterdag?
Verstandig om mijn tuinmeubels binnen te zitten ivm wind?
Holy shit zeg
Ja.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:52 schreef kebabkever het volgende:
Ligt estofex er uit? Want ik kan geen pagina meer zien. Hebben ze nu voor level 3 gewaarschuwd?
Ik gok dat we niet in gebied 3 zullen zitten maar ik ga er vanuit dat, wanneer het Noord-oosten een whoopass krijgt, wij er ook wel wat van merken.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:42 schreef Razor21 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat we in Almere kunnen verwachten? Welk level zitten wij? En wat houdt level 3 in?![]()
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:52 schreef kebabkever het volgende:
Ligt estofex er uit? Want ik kan geen pagina meer zien. Hebben ze nu voor level 3 gewaarschuwd?
IN elk geval geen pretje om nog even naar Hilversum te rijden lijkt mij zo langs het Gooimeerquote:Op maandag 12 juli 2010 10:53 schreef eymey het volgende:
[..]
Ik gok dat we niet in gebied 3 zullen zitten maar ik ga er vanuit dat, wanneer het Noord-oosten een whoopass krijgt, wij er ook wel wat van merken.
Normaal zou ik dit GEWELDIG vinden maar ik had gewild dat m'n vriendin gewoon thuis kon blijven.
Komt een mooie shelf deze kant op! En hij gaat hard ook!quote:Op maandag 12 juli 2010 10:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Peel Noord? Doe maar effe het raam dicht zou ik zeggen![]()
Die heb je wel, maar geen killers zoals in de VS. Uiteraard is het verstandig om je tuin spullen en planten even veilig binnen te zetten! Dat heb ik net gedaan en het is nu hier keihard aan het hozen.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:50 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Maar die heb je toch niet in Nederland? OMG
Verstandig om mijn tuinmeubels binnen te zetten?
En OMG mijn INTEX zwembad staat ook nog buiten![]()
foto!quote:Op maandag 12 juli 2010 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt een mooie shelf deze kant op! En hij gaat hard ook!
Nou, een F3 zoals in Chaam, vind ik toch niet te definiëren als 'een windhoosje'..quote:Op maandag 12 juli 2010 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach kom op, tornado's. We kunnen hooguit een wind-of waterhoosje verwachten maar verwacht geen toestanden zoals in Amerika.
Leuk voor je..quote:Op maandag 12 juli 2010 10:58 schreef Burnie88 het volgende:
Mooi shelfcloud hier in Gelderland. En het ontploft als een malle zeg, gaaf!
Natuurlijk geen dikke F5's, maar bij level 3 is er in principe kans op iets meer dan een water-/windhoosje. Let wel kans op, dus zeker geen zekerheid.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach kom op, tornado's. We kunnen hooguit een wind-of waterhoosje verwachten maar verwacht geen toestanden zoals in Amerika.
Vriendin melde het net ook op MSN, aardige regen in Uden. Hier in Nijmegen voorlopig nog droog.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:00 schreef Drassss het volgende:
Beetje onweer nu omgeving Uden, wel keiharde regen ( geen hagel ) 5mm al in 5 minuten dat gaat lekker.
Zit jij noordelijk van Peel en Maas? Of er in?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt een mooie shelf deze kant op! En hij gaat hard ook!
Gaat hier nu ook los.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Peel Noord? Doe maar effe het raam dicht zou ik zeggen![]()
Slechts dood en destructie, that's allquote:Op maandag 12 juli 2010 11:01 schreef henkde_j het volgende:
Hier op de grens van Groningen en Friesland zijn mijn buren nu een huge ass steiger aan het opbouwen![]()
Kan dat problemen opleveren?
Het begint te regenen, donder in de verte.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:57 schreef ioko het volgende:
In Nieuwegein (vlak onder Utrecht) is het erg donker aan het worden, stilte voor de storm.
Vredepeel.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:02 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zit jij noordelijk van Peel en Maas? Of er in?
Ja, dat scheelt een stukjequote:Op maandag 12 juli 2010 11:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ah, veel noordelijker dusIk zit onder de A67 nog.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:09 schreef marcel-o het volgende:
http://buienradar.mobi/ werkt prima, alleen de voorspelling er van in de laatste paar frames is brak uiteraard
in rdam wordt t weer donker btw met weer wat gerommel
hehe die van ons zitten ook nog buiten en niemand die er is om ze binnen te latenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:15 schreef flugeltje het volgende:
Hier valt het alleszins mee tot nu toe, even wat hagel gehad en een aantal buien met wat gerommel. De katten vonden het niet eens de moeite om voor naar binnen te komen.
Alleen gold members hebben snelle toegang. Kost wat, maar dan heb je ook watquote:Op maandag 12 juli 2010 11:06 schreef Green1 het volgende:
Jezus, wanneer nemen ze bij buienradar nou eens fatsoenlijke servers. Bij het eerste de beste kutterige onweersbuitje ligt die site eruit
Er was kennelijk een site die plaatjes over onweer host down.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef Verbal het volgende:
Waarom moet ik mij aanmelden bij een estofex-server als ik dit topic open?
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |