oh, gewoon zo'n meegroeibed van de ikea, opgeleukt met beestjes aan de ene kant en maantjes en sterretjes enzo aan de andere kantquote:Op maandag 5 juli 2010 09:01 schreef Vicky het volgende:
ben benieuwd Simmu!! Wat voor bed heeft ze?
neequote:Op maandag 5 juli 2010 09:09 schreef Kleurdoos het volgende:
heuj, krijgen ze met 18mnd ook prikken?
we moeten vandaag weer eens naar t CB
gewoon de hele dag klaarstaan met camera!quote:Op maandag 5 juli 2010 09:11 schreef MamaNik het volgende:
Ik moet even jompelen![]()
voor mijn mannetjes, ze staan los en R. heeft zelfs al een paar stapjes los gezet, hoelang zou het nog duren ???? Ben alleen elke keer te laat om een foto of filmpje te maken
wat leuk!quote:Op maandag 5 juli 2010 09:11 schreef MamaNik het volgende:
voor mijn mannetjes, ze staan los en R. heeft zelfs al een paar stapjes los gezet, hoelang zou het nog duren ???? Ben alleen elke keer te laat om een foto of filmpje te maken
Ja, lekker hè?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nou, dat is dan fijn(ze moet na t cb naar de opa-oppas, vandaar (mams mot wark'n
)
Dat kan ik me nog herinneren ook van M. Als ze maar niet allebei een andere kant op gaan HELLLPPPPquote:Op maandag 5 juli 2010 09:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wat leuk!
en als de eerste losse stapjes gezet zijn, dan kan je er donder op zeggen dat t nog geen 2 weken meer duurt voor ze los gaan lopen
quote:Op maandag 5 juli 2010 09:11 schreef MamaNik het volgende:
ik zou ff afwachten met jompelen tot blijkt dat ze ook na vannacht daadwerkelijk in bed blijftquote:Op maandag 5 juli 2010 09:17 schreef freecell het volgende:
Geniaal Simmu
Je bent bij deze ons lichtend voorbeeld! (nu hopen dat Leander dat ook vindt, haha)
[..]
Ja, lekker hè?En 3,5 duurt nog zo heerlijk lang
Leander zit naast me te tekenen voor zijn opa (mijn papa is jarig, gaan we straks heen)
Ik hoor een stemmetje.. 'keeel. koen. looood. olanje! BLAAAUUUUUW!'
Hij is zo gek op blauw
nee ik heb haar op alleen avondtietmelk gezetquote:Op maandag 5 juli 2010 09:25 schreef freecell het volgende:
Wat is daar nou weer slecht aan?Lekker toch?
Wij sliepen hier briljant door Floria, maar toen werd Leander heel vroeg brullend wakker. Nuja, aangezien zijn broertje er niet lag, kon hij wel tussen ons inMaar ik heb liever de kleine daar.
Heeey papa! Papa laapt!Papa oge dig! Navol.... Buik! Mama neus (KNIJP) enz...
Ik haat ook geel! en waarom is Bumba geel! dat is hun favoriet..quote:Op maandag 5 juli 2010 09:21 schreef Kleurdoos het volgende:
elin op geel
ze pakt altijf de gele krijtjes en het gele speelgoed
ik HAAT geel
handig!quote:Op maandag 5 juli 2010 09:32 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Ik haat ook geel! en waarom is Bumba geel! dat is hun favoriet..
@Simmu M is hier nooit zijn bed uitgekomen hoor, is van ledikant naar 1 persoons bed gegaan vlak voordat zijn broertjes werden geboren. En hij is er in 13 mnd 2x uitgekomen 1x omdat die niet lekker was en de daad bij het woord voegde en alles onderkotste en 1x toen die zijn broertjes hoorde en ff speen ging geven om luid (geluid) uit te zettenwij hebben het vanaf het begin duidelijk gemaakt, dat die niet zijn bed uit mag komen en blijkbaar heeft het indruk gemaakt want volgens mij is die een beetje oostindisch doof normaal gesproken
En ik maar zeuren om zo'n fiets bij mijn manquote:Op maandag 5 juli 2010 15:51 schreef Vicky het volgende:
och jee seilram, wat schrikken zeg!!! Gelukkig dat het goed gaat met Joep!!
Dikke knuffel voor jullie allebei!!
* Vicky is blij met moederfiets met dubbel standaard.
Ik heb deze:quote:Op maandag 5 juli 2010 15:52 schreef seilram het volgende:
[..]
En ik maar zeuren om zo'n fiets bij mijn manNou, dat staat dus morgen als eerste op mijn lijstje... ik zou morgen eigenlijk werken, maar dat heb ik afgebeld omdat we hem 24 uur goed in de gaten moeten houden en dat doe ik gewoon liever zelf, maar mijn moeder komt wel. Dus als Joep aan het slapen is, kan ik mooi even naar de fietsenwinkel.
Ja hoor, Senna viel 10 meter voor huis in de doek in slaap. Thuis even vlug uitgekleed en even wat laten drinken en toen in bed gelegd en ze ligt heerlijk te pitten!quote:Op maandag 5 juli 2010 15:44 schreef oeke het volgende:
Ja, het was leuk! Senna is een nog grotere ontdekkingsreiziger dan Ko!
Wat is ze leuk!![]()
Hij zat in de buggy als Senna, met 1 been aan de zijkant eroverheen gegooid. Lekker te loungen. En nu ligt hij te slapen. Senna ook al in bed?
Oh en die smeerkaas is volgens mij zonder smeltzouten, althans het staat er niet op. Van 3 little goats is het.
Lekker te slapen dus ook. Ik ga gewoon naar De Natuurwinkel.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:54 schreef miss_sly het volgende:
welke natuurwinkel gaan jullie? Wij hebben hier Ekodis in de buurt, weet niet of die het ook hebben. Donderdag eens heenfietsen )
Beisan heeft hele hoge sandaaltjes, tot over de enkel, blauwe (erg unisex), maar die zijn 'tweedehands'm geen idee waarvandaan. Ze loopt daar erg goed op, en al vrij vroeg. Misschien even rondkijken?quote:Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef mikoxx het volgende:
Ik zit hier ook een beetje met een schoenenprobleempje, ik heb de shoesme schoentjes, maar die zijn zo warm nu, dus ze lopen hier veel op blote voetjes rond: heerlijk! Maar: als we strakjes naar de camping gaan, vind ik dat wel een beetje eng... iemand tips voor minder warme schoentjes? Sandaaltjes is nog geen optie, ze lopen nog niet 'los' ofzo....
ja toch? ik heb natuurlijk een meisje, en ben verder niet erg moeilijk qua jongen/meisjeskleding, maar ik vond dat deze toch behoorlijk unisex waren, en ze zijn erg stevig, kind speelt ook graag met de gespjes...quote:Op maandag 5 juli 2010 21:23 schreef mikoxx het volgende:
Oh, die zijn idd best 'stoer' basboussa! Ik ga zoeken...! Dank voor je tip.
Het is idd wel een voorwaarde dat het 'goed geregeld' is, pas dan ga je lekker naar je werk. Heb je betere plannen in t vooruitzicht?
Ze is 18, dacht dat je daar wel meer van kon verwachten. Beisan vindt het wel best, geloof ik, maar ik ga toch even goed op zoek naar iets beters... Maar ja, ik verdien weinig, en het is maar voor korte daagjes... Kan niet alteveel eisen stellen, maar een toren bouwen is toch niet teveel gevraagd geloof ik.. Al doen ze dat bij hullie thuis volgens mij helemaal niet.... Activiteiten met kinderenquote:Op maandag 5 juli 2010 21:31 schreef mikoxx het volgende:
Oeh... da's idd vrij 'makkelijk' ja. En Beisan vind t wel prima? Hoe oud is je nichtje dan?
Nee joh!! Ze staan en stappen langs de tafel enzulks... Ik ben alleen op zoek naar een alternatief voor de shoesme, want die zijn zo warm nu....quote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Mikoxx, ook goede nachten!Fijn dat het beter gaat met je!
Lopen jouw jongens al?![]()
Ko heeft nu leuke sandaalachtige slofjes van Babypaws, hij kruipt en loopt er heerlijk mee achter zijn loopwagen. Ze staan in het kleertjestopic.
Maar die schoentjes van Basboussa lijken me meer geschikt voor kindjes die echt al lopen. En de tip van Vicky om dan nog 3 maanden te wachten? Shoesme zijn ook al echt schoenen toch?quote:Op maandag 5 juli 2010 21:42 schreef mikoxx het volgende:
Nee joh!! Ze staan en stappen langs de tafel enzulks... Ik ben alleen op zoek naar een alternatief voor de shoesme, want die zijn zo warm nu....
Te laat nu hebben wij ze al gekocht. Het is wel zo dat ik hem nu veel aan de hand laat lopen naar de auto of de fiets bij ons in huis en buiten. Daar wil ik hem niet zomaar blootsvoet laten lopen. Binnen of waar ik het veilig acht zoals in de tuin van bekenden laat ik hem rustig blootsvoet lopen. Hij loopt heel erg op zijn tenen. Ik dacht dat dat ook beter wordt als die met schoenen gaat lopen.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:41 schreef Vicky het volgende:
Tinu, je kan het beste pas schoentjes gaan kopen/aandoen als Jair minstens 3 maanden goed loopt. In het begin is blote voetjes veel beter omdat ze dan beter grip krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koen was woensdags al een straalkacheltje en niet lekker en ook donderdag op zijn verjaardag zelf was hij ook nog behoorlijk warm, hij kreeg even een opleving wat betreft zijn kadootjes maar daarna was het gauw weer apie hangen bij mamaTot snel in het peutertopic
![]()
Ik heb vanmiddag toevallig het cb boekje zitten lezen en daar stond die 3m tip in.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Simmu, wat fijn dat Selene al zo gewend lijkt te zijn aan haar nieuwe bed. Ik hoop dat vannacht ook een goede is met Piep.![]()
Vicky, dat is een goede tip, dat je 3 maanden moet wachten met echte schoenen.
Fijn dat jullie nieuwe methode lijkt te werken.![]()
Mikoxx, ook goede nachten!Fijn dat het beter gaat met je!
Lopen jouw jongens al?![]()
Ko heeft nu leuke sandaalachtige slofjes van Babypaws, hij kruipt en loopt er heerlijk mee achter zijn loopwagen. Ze staan in het kleertjestopic.
Basboussa, wat een leuke schoenen! En moeilijk inderdaad. Maar je man gaat het binnenkort toch over nemen? Naar de Mac enzo?![]()
Wel heerlijk dat je werk leuk is.
Opvoeden??? Ik zou er weleens (figuurlijk dan) flink met de zweep overheen willen gaan!!! Er zit daar zo weinig ambitie in, zo weinig interesse in de 'grote wereld', zo weinig passie. Het draait allemaal om het nu, 'spullen', vriendinnen en het vriendje.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:15 schreef Tinuviel het volgende:
Basboussa balen van de oppas. Ik hoop dat je je oppas nog kunt opvoeden of iemand vinden waarmee je tevredener bent.
Ho Basboussa wilde niet je verborgen frustratie over de opvoeding van je oppas oproepen. Ik bedoelde meer een beetje goede invloed uitoefenen als moeder van het oppaskindje.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:23 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Opvoeden??? Ik zou er weleens (figuurlijk dan) flink met de zweep overheen willen gaan!!! Er zit daar zo weinig ambitie in, zo weinig interesse in de 'grote wereld', zo weinig passie. Het draait allemaal om het nu, 'spullen', vriendinnen en het vriendje.
En de ouders geven de school de schuld, arm kind, want die ouders, daar moet pas echt een keer flink de zweep over...
sprak de vrouw die nooit fouten maakt...
't viel op, he!quote:Op maandag 5 juli 2010 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ho Basboussa wilde niet je verborgen frustratie over de opvoeding van je oppas oproepen. Ik bedoelde meer een beetje goede invloed uitoefenen als moeder van het oppaskindje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wat heb je daar een heerlijk peutertje met rode konen.![]()
Tot over 11 maanden!![]()
Ze zijn leuk Tinuviel.![]()
Basboussa, manlief ging toch ook minder werken? Hm, niet leuk zo'n ongeinspireerd nichtje. Dan is ons oppasnichtje gelukkig een stuk leuker.
Vanavond was Ko zo boos en gefrustreerd dat hij zichzelf (zachtjes) in zijn arm leek te bijten.![]()
Herkent iemand dit?
[ Bericht 11% gewijzigd door oeke op 05-07-2010 23:12:06 ]Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Doet Beisan ook weleens, maar dan is ze echt goed, goed boos. Kan ze haar aggressie niet zo goed kwijt, denk ik. Ze begint me nu ook echt te slaan, als ze boos is, maar ze knijpt en bijt zichzelf ook dan helaas. Ik heb me er eigenlijk nooit zo druk om gemaakt, want het is voor haar op dat moment de enige manier om haar aggressie/frustratie te uiten, denk ik. Ze kan moeilijk zeggen: stomme mama, ik wil geen luier aan... Nog niet...quote:Op maandag 5 juli 2010 23:03 schreef oeke het volgende:
Basboussa, manlief ging toch ook minder werken? Hm, niet leuk zo'n ongeinspireerd nichtje. Dan is ons oppasnichtje gelukkig een stuk leuker.
Vanavond was Ko zo boos en gefrustreerd dat hij zichzelf (zachtjes) in zijn arm leek te bijten.![]()
Herkent iemand dit?
niet, want dat ging niet bij dat ledikantquote:Op maandag 5 juli 2010 21:53 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Simmu fijn dat Selene goed geslapen heeft in haar nieuwe bed. Vanaf welke leeftijd hebben jullie het ledikant open gedaan met de spijlen die eruit kunnen?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:38 schreef Raissa het volgende:
Mila heeft net een appel gestolen en ze zit `m gewoon op te peuzelen, samen met haar beer die krijgt ook hapjes
Beterschap!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:48 schreef Marie79 het volgende:
Wat lief!
Maarten deelt ook tegenwoordig uit, vanmorgen een banaantje, en dan krijg ik ook hapjes en zo ook met de limonade oid...
En hij wil heel graag uit mijn beker drinken
Maarten heeft trouwens een (griep)virusje, gewoon uitzieken dus... Net even bij me gehangen en nu is hij even aan het spelen...
Wat precies is een halfhoogslaper. Is dat een soort meegroiebed of open bed?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:37 schreef Diaan73 het volgende:
Late reactie, maar Seilram wat schrikken zeg. Gelukkig is alles goed!!
Beterschap voor Maarten!!
Mila![]()
Twan is toen hij 2 jaar was meteen in een halfhoogslaper gaan slapen, dat ging en gaat nog steeds erg goed!! Komt denk ik ook omdat er een soort van bedrand helemaal omheen zit.
En over dankje gesproken... Lennon zegt tegenwoordig dankje... zo schattig, hij zegt ook dankje als hij zelf iets geeft.
Ja dat wel, maar soms zet ik hem in het bed van Twan om Twan wakker te maken, blijft hij daar heel mooi zitten. Ik weet nog niet welk bed Lennon gaat krijgen, duurt nog wel even denk ik.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
ghe, maar lennon is toch wel een klimgeitje?
Wat goed van haar zeg!!quote:hier wat nieuws..elin zegt op t moment alles na.
'elin wil je banaan'
NAAAAAAAAAAAAAN
Elin wil je aardbeien?
AAAAAAAAAHBEI?
zeg eens mama?
MAPA
grr, ze heeft mama nu verwisseld voor MAPA, ook leuk.
maar verder maakt ze echt een spurtje
ze kan al haar lichaamsdeln aanwijzen als ik het haar vraag (navel, oogjes,oortjes,neus, teentjes, vinger, knietjes etc.
en ze doet dan ook wel een poging om het na te zeggen, maar meestal is het gewoon random
'TWIETTWIET'
alles, ze is in de vogelfase(vorige week was alles een schaap)
Ah, ongeveer dezelfde bouw als Tyler en dat krielkippie van ons.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:57 schreef Kleurdoos het volgende:
oja
ehm ff denken volgens mij 10kg en 200 gram, dus een slankie en een cm of 82 geloof ik, korter dan ik dacht, maar nog aan de lange kant geloof ik
Ik moet ook over 2 weken met de mannen en heb er ook al geen zin in als ik eraan denk met deze warmte daar pfff en dan ook nog de prikken die ze altijd met 2 mensen tegelijk doen. Heel onhandig want hoe moet ik 2 jongens tegelijk troosten. Ben alleen wel benieuwd hoe lang en hoe zwaar ze zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 07:41 schreef freecell het volgende:
Hier een ventje van 84 CM en volgens onze weegschaal 10,1 met broek en luier aan...
Gaat lekker.
En ik moet over anderhalve week naar het CB en heb er dus nu al geen zin in
Niet druk om maken. M is nu 3 en altijd bond en blauw geweest. Schaamde me soms om daar heen te gaan. Maar als die zich stoot of valt dan wordt het blauw. Maar huilen doet die niet. Dus heel vaak had ik het ook niet door. M is 1,03 m of zo en gok op 13 à 14 kg maar zijn broertjes zijn bijna 14 mnd en die zijn rond de 12. Dus M is ook dun als ze maar in hun eigen lijn meegroeien dan is er niks aan de hand hoor. En die blauwe plekken die komen waarschijnlijk omdat hij ondernemend is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Ik ben oprecht altijd bang dat ze een keer gaan roepen dat hij toch wel erg dun en mager is en dat hij wel erg blauw en gebutst is en dat ze dan gaan roepen dat ik hem verwaarloos of mishandel oid... En dat ze hem dan afpakken
Ik kan daar echt van wakker liggen
elke avond een badje in vallen en stotenzalfquote:Op donderdag 8 juli 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Ik ben oprecht altijd bang dat ze een keer gaan roepen dat hij toch wel erg dun en mager is en dat hij wel erg blauw en gebutst is en dat ze dan gaan roepen dat ik hem verwaarloos of mishandel oid... En dat ze hem dan afpakken
Ik kan daar echt van wakker liggen
nou, hier geen blauwe plekken hoor! wel geschaafde knieen en ellebogenquote:Op donderdag 8 juli 2010 08:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
elke avond een badje in vallen en stotenzalf
nah maar serieus, zo snel plaatsen ze kinderen niet uit huis hoor. En ik geloof dat je goed referentiemateriaal hebt wbt gewicht.. en die blauwe plekken..ik ken maar weinig kindjes die er niet blauw uitzien.
oh, selene kent die drempel ook van heeeeeeel dichtbij hoorquote:Op donderdag 8 juli 2010 08:57 schreef freecell het volgende:
Die blauwe plekken komen omdat hij op zijn moeder lijkt en dus héél actief allerlei lompe dingen doet
En ik kan hem wel wat intomen, maar eigenlijk wil ik dat nietOver het algemeen weet hij bij moeilijke dingen precies wat zijn grenzen zijn... (en vervolgens struikelt hij over de drempel en gaat plat voorover
)
quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:55 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, hier geen blauwe plekken hoor! wel geschaafde knieen en ellebogen![]()
geen idee eigenlijk wanneer de dame weer naar het cb moet..... ik zou bericht krijgen. ah well; ze is gisteren nog met ravi meegeweest. na de prikjes zei de arts: "kom maar, geef je broertje maar een kus" en pakte haar op, hield haar bij ravi en SMAK!!!
Ahhh wat schattig!! Weet niet precies hoe oud ze is maar M moet weer met 3jr en 3mnd dan ook voor de ogentest.
Dat zal wel meevallenquote:Op donderdag 8 juli 2010 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
oke, of een bult op hun hoofd of een schaafplekje .. maak freecell nog ongeruster zeg
tuthola zelf!quote:
Ja, dat heeft hij welquote:Op donderdag 8 juli 2010 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
oke, of een bult op hun hoofd of een schaafplekje .. maak freecell nog ongeruster zeg
Nou, dat is hier tot nu toe dus ook zoquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:26 schreef bodpa09 het volgende:
Freecell: hier ook een jongetje met blauwe plekken all over. Zijn scheenbenen zitten vol, soms op zijn armen en gisteren zag ik er een op zijn rug. Dan heeft ie ook nog geschaafde knieën, wondjes op voeten/benen/armen: je denkt echt dat ie aan alle kanten geslagen wordt. Gek genoeg dacht het CB dat niet.
geen baby maar wel een moppiequote:Op donderdag 8 juli 2010 18:13 schreef bodpa09 het volgende:
Wat leuk Free, Leander naar de peuterspeelzaal. Zal hij vast geweldig vinden.
Seb ook weer goedgekeurd op t CB!![]()
Kijk nou, een onscherpe foto , maar sjonge zeg, we hebben duidelijk geen baby meer.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:42 schreef freecell het volgende:
Mikoxx, een vallen en stoten badje is een badje vól met dat spul
Is het ook nietquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:44 schreef mikoxx het volgende:
[..]
dasnapik hoor. Maar ik wist niet dat het in andere vorm dan in creme te krijgen was
Ist ook niet.... gewoon een heel bad vol met crèmequote:Op donderdag 8 juli 2010 21:44 schreef mikoxx het volgende:
[..]
dasnapik hoor. Maar ik wist niet dat het in andere vorm dan in creme te krijgen was
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Net even de psz van mijn eerste keuze gebeld en daar hebben ze ook plek
En dat is hier in de straatEn de reden dat ik dei graag wilde was niet eens de afstand, maar het leek me echt de leukste en de andere kindjes van ons pleintje zitten ook daar
Ik ben ook thuisblijfmoeder, maar ik heb altijd wel veel 'aanloop' hier.
Verder zorg ik dat ik er elke dag even uitkom, boodschapje, eendjes, verzin iets. En als ik er even helemaal zat van ben (jaja, dat heb ik soms) ga ik een dag naar mijn ouders oid.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:34 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat is hier dus het probleem, ik heb heel weinig aanloop. Er dagelijks een keer uit komt wel goed, een dagje naar mijn ouders ook wel, maar het gaat mij echt om dat sociale aspect. Bweh ik voel me er echt rot over merk ik.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, aanloop is vanzelf gekomen. Ze weten dat ik thuis ben en ze komen gewoon langs. Eigenlijk elke dag wel minstens iemand... (TARA heeft het ooit bijgehouden en die had het over gemiddeld 3 per dag die meer dan een uur blijven, maar volgens mij is dat wat overdreven)
Maar kan je ook mensen uitnodigen?
Ojaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:47 schreef Jore het volgende:
In Groningen, als het goed is weet je dat nog wel
alleen straffen niet nee. maar consequent straffen bij een heterdaadje wel. maar dan gaat het dus niet zozeer om het straffen alswel dat je een patroon legt van "als je dit doet dan volgt dat". en met straffen bedoel ik ook gewoon wegzetten met een ferme "nee, mag niet!" he!quote:Op zondag 11 juli 2010 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:
Straffen lijkt me nou ook niet echt de juiste manier?
volgens Nanny Jo idd.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:18 schreef simmu het volgende:
een minuut per levensjaar voor zulke time-out acties was het toch?
ik zit er aan te denken iets dergelijks hier ook in te stellen. de dame hier kan ronduit drakerig zijn. je zit er naar te kijken, en je ziet de horentjes tevoorschijn komen dan en dan vreet ze gegarandeerd iets uit!
Jup, en ik ben bij anderhalf naar anderhalve minuut gegaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:18 schreef simmu het volgende:
een minuut per levensjaar voor zulke time-out acties was het toch?
ik zit er aan te denken iets dergelijks hier ook in te stellen. de dame hier kan ronduit drakerig zijn. je zit er naar te kijken, en je ziet de horentjes tevoorschijn komen dan en dan vreet ze gegarandeerd iets uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of je met het eten echt precies kan aangeven wat een kind wel of niet mag hebben. 1-2 boterhammen voor een maaltijd vind ik niet zo gek. Het hangt er misschien ook vanaf hoe de maaltijd ervoor was. Jair eet bijvoorbeeld s'avonds de laatste tijd meestal niet echt veel. Dan is het misschien niet zo gek, dat hij s'ochtends stevig honger heeft. Vanochtend had die ook 1,5 boterhamn op.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Tinuviel, ontbijt en lunch samen inderdaad!
Het is ook niet zo dat hij iedere dag 3 boterhammen eet, maar soms heeft hij blijkbaar honger!
Ik vind het toch moeilijk om te bepalen wat hij nou precies moet eten hoor. Hij krijgt ook nog 's avonds een fles, gewoon flesvoeding. Die wil ik er voorlopig nog maar even bij houden, gewoon even rustig worden en knuffelen.
Zucht. We gaan een dezer dagen een keertje een goed gesprek met haar voeren hieroverquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:58 schreef Tinuviel het volgende:
Net bij het kdv nog even gevraagd over het in de box zetten en gezegd dat wij niet willen, dat die voor straf in de box gaat. Nou noemt de leidster het niet als straf maar om even weg te zijn van de kindjes, die hij heeft gebeten of aan de haren getrokken en even tot zichzelf en tot rust te komen. Bovendien begon zij ook weer over het lopen. Als die eenmaal zou lopen zou alles beter worden. Grote zucht! Wij hebben het gevoel dat zij voor elke grof motorische ontwikkelingsstap heel erg aan het zeuren is. Eerst was het met het kruipen was die langzaame en zou het zoooo veel beter voor hem zijn als die dat deed en nu krijgen wij hetzelfde verhaal met het lopen. Dat is echt vermoeiend
Het uit de situatie halen is idd geen straf, maar meer een manier om kalm te worden. Ik denk dat de manier waarop dat gebeurt ook veel uitmaakt. Als hij met boze woorden weggezet wordt, is het meer een straf. Als er op rustige, vriendelijke toon gezegd wordt dat wat hij doet niet mag en ze zetten hem met een leuk speeltje in de box om even rustig zelf te spelen, kan het ook positief werken, denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:58 schreef Tinuviel het volgende:
Net bij het kdv nog even gevraagd over het in de box zetten en gezegd dat wij niet willen, dat die voor straf in de box gaat. Nou noemt de leidster het niet als straf maar om even weg te zijn van de kindjes, die hij heeft gebeten of aan de haren getrokken en even tot zichzelf en tot rust te komen. Bovendien begon zij ook weer over het lopen. Als die eenmaal zou lopen zou alles beter worden. Grote zucht! Wij hebben het gevoel dat zij voor elke grof motorische ontwikkelingsstap heel erg aan het zeuren is. Eerst was het met het kruipen was die langzaame en zou het zoooo veel beter voor hem zijn als die dat deed en nu krijgen wij hetzelfde verhaal met het lopen. Dat is echt vermoeiend
Aw Sebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:53 schreef Estrys het volgende:
Meestal beginnen wij tussen kwart over zeven en half acht met tandenpoetsen. Rond kwart voor acht ligt hij er meestal wel in. 's middags slaapt hij tussen half 1 en half vier. Soms korter, soms langer.
Drie boterhammen lijkt me redelijk normaal toch? Seb eet er meestal twee 's morgens en twee of drie 's middags. Hij eet meer als ik het brood in zijn broodtrommel doe. Dan gaat hij bij ieder stukje zijn trommeltje open doen en oeeeeeh roepenAlsof er steeds iets nieuws in zit.
Ja vind ik ook. En die maten zijn inderdaad snel uitverkocht. Ik wil hier nog wel een keertje voor je kijken. Ik kan in Almelo en Enschede kijken....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:23 schreef Estrys het volgende:
Ja die zijn super die rompers! Maar waren meteen uitverkocht in de maat 86-92Bij de Hema zijn die maten ook meteen uitverkocht valt me op.
Zindelijk maken die handelquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ow dat is niet eerlijk, maar volgens mij gebeurt dat hier ook.
Ik hoor het dan nog wel als je belangstelling hebt....
Vandaag de nieuwe luiers van Pampers gekocht, erg dun en mooi vorm gegeven, maar wel 3 luiers minder in een pak.
Haha ik maak me geen illusies. Twan was al ruim 3 jaar voordat hij zindelijk werd...quote:
Haha dat is wel goed van hem. Lennon gaat bijna altijd meteen plassen als de luier af is... misschien binnenkort ook maar eens een potje kopen.quote:Seb gaat soms nog op het potje maar hij piest meer naast de pot op het momentAch ja, hij weet wel wat hij op de pot moet doen. Want als hij er op gaat zitten dan zegt hij pssssssht.
Ik moet zeggen dat Twan zindelijk was toen hij terugkwam van vakantie met mn ex. Daarvoor heb ik er nooit zoveel aan gedaan, omdat Twan er totaal geen oren naar had. Mn ex heeft hem geloof ik veel bloot laten lopen. Twan heeft bijv. nooit op een potje gezeten... meteen naar de "grote" wc.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?
je kan ook teveel vertellenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks Diaan en Estrys. Ben een beetje huiverig dat we veel heisa om niks maken, dat we het nu proberen, maar dat hij uiteindelijk pas op zijn zesde zindelijk is ofzo. Zul je vast zien.![]()
Morgen maar een onderbroekje aan, God zegene de greep.
Je kunt een brilverkleiner kopen Estrys. Wij hangen M er gewoon in, vindt hij prima. Maar het leukst is toch wel het handen wassen en doortrekken na afloop. Die dodo veegt ook gewoon zelf zijn piemel af met een stukje papier.Hebben wij hem niet geleerd hoor. Zou zijn vader ook eens moeten doen.
![]()
blaft hij ook? en tilt hij zijn beentje op bij het plassen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:43 schreef freecell het volgende:
Ow Seb, dat filmpje
Te lief!
En die ogen!
ik zou ook een onderbroekje doen
Hier heeft 'blote billen lopen' tot nu toe opgeleverd dat hij snapt dat hij plastMaard at was het ook wel. Hij poept rustig achter de bosjes
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef bodpa09 het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed hoe verder met het geplas en gepoep van M. Als hij in zijn blote billen loopt, komt hij een van ons halen als hij naar de wc moet. Hij gaat op de grote wc. HIj loopt rustig drie uur zonder luier zonder ongelukjes, dus het gaat echt prima. Maar wat nu?
Ik wil natuurlijk wat met het momentum doen, maar hem ook niet pushen. Op het kdv raadden ze aan om hem een paar dagen een onderbroekje aan te trekken en te kijken wat er gebeurt. Hoe deed jij dat met Twan Diaan? En zou je er nu gebruik van maken of het gewoon laten voor wat het is?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:42 schreef simmu het volgende:
hier complete hysterie en paniek zonet. doekje was uit bed gevallen tussen bed en muur en de dame probeerde dat op te vissen en kwam toen vast te zitten met haar arm.
ik heb der maar ff bevrijd. gezien het idee dat ze weer totaal niet wilde slapen vind ik mezelf daar nog best lief mee
Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:09 schreef Estrys het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als hij gaat slaan of bijten of haren trekken dat ze hem even apart zetten om tot rust te komen. Zit hij in een horizontale of verticale groep trouwens? Misschien moeten jullie een gesprek aanvragen op het kdv om erover te praten wat jullie wel en niet goed vinden dat ze doen. Dan kan er 1 lijn getrokken worden. Daar hameren ze bij ons kdv steeds op.
Dat van dat lopen heb ik ook bij Seb gezien. Die was ook enorm gefrustreerd en huilde heel veel, toen hij eenmaal ging lopen ging het ineens zoveel beter met hem. Misschien wil hij gewoon meer dan hij kan.
Ik moedig dat gedrag ook niet aan, en probeer altijd alles goed op te bergen... Ik vind het minder erg als ze een druifje uit de koelkast pikt, dan dat ze aan een pot beleg zit.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:57 schreef Tinuviel het volgende:
Balen Simmu dat ze echt niet wil slapen en van die krijsbuien heeft. Denk je dat haar iets dwars zit waardoor ze niet wil gaan slapen ondanks moeheid?
Basboussa, fijn dat afgelopen nacht weer normaal verliep. Hopelijk dat Beisan nu weer naar dat rithme teruggaat. Ze is geen grote eter als ik dat zo hoor behalve dan fruit en yoghurt. De laatste tijd is onze goed avondeten eter hier ook verdwenen en groenten zijn er maar met moeite in te krijgen. Gekkerwijs wilde hij de salades ook niet hebben. Ze is wel weer erg handig met de nutella/ pindakaas potten en de koelkastIk zou daar wel erg aan moeten wennen, dat mijn kind de koelkast open trekt en maar neemt, wat die lekker vind. Heb al een keer een situatie gehad waar meneer s'ochtends geen brood wilde maar wel een pak druiven van tafel heeft getrokken en open gefrummelt en vervolgens wilde gaan inslaan. Toen heb ik toch maar even duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt
![]()
Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend vanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Estrys hij zit op een babygroep van 0-2 jaar en behoort dus inmiddels tot de oudere kids van de groep. Huilen doet hij eigenlijk niet veel. Wilde het eerst hier even vragen of je de behandeling als straf moet opvatten of niet. Aan een gesprek op het kdv hebben wij ook al gedacht hoor. Ik heb wel het idee dat het een frustratie zou kunnen zijn maar ik weet niet zo goed waarover. Misschien is het ook veel handiger dat de leidster ernaast een beetje bijhouden of hij met iets aan het spelen is, wat een ander kindje afpakt of dat hij speeltjes van andere kinderen afpakt. Denk dat daar de frustratie ook vandaan zou kunnen komen en dat dat best moeilijk is zelfs nog voor oudere kinderen. Waren eergisteren bij vrienden met een kind van bijna 3 en die wilde graag met iets spelen waar ons zoontje mee aan het spelen was. Toen had die bedacht dat die ging ruilen en wilde Jair iets anders ervoor geven. Daarmee was ons kind het echt niet eens.
Dat zou kunnen. De leidster zei ook wel zoiets.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Is hij niet gewoon gefrustreerd dat hij nog niet kan lopen? Dat had Seb ook, werd hij heel vervelend van![]()
Toen hij ging lopen was het ineens een heel ander kind.
Het delen van dingen komt pas vanaf drie jaar of zo toch?
Marie dat is heel herkenbaar. Bij opa heeft onze zoon een keer aan de knopjes voor de oven gedraaid, precies op de goede hoogte voor hem. En opa zich maar afvragen waarom de oven het niet meer deed. Omza kon via de telefoon de oplossing zo naar voren toveren. Die had de kleine al door.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:09 schreef Marie79 het volgende:
Delen doet Maarten soms, als hij zin heeft. Hij wil graag uit mijn glas drinken, en dan biedt hij mij ook slokjes aan![]()
Speelgoed? Wasda? Ja, nu heb ik van dat nep-duplo naar beneden gehaald en daar is hij wel flink mee aan het bouwen... Maar over het algemeen wil hij liever de vriezer wat warmer of kouder zettenOf lichtknopjes aan doen, deuren open en dicht doen
![]()
wat gaaf!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:00 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, wat verdrietig Seilram. En wat lief van Joep.
Ik weet dat het wat vroeg dag is voor jompels, maar mijn kind is de hele dag al droog.![]()
Hij heeft de allerkleinste onderbroekjes aan die ik kon vinden, geen enkel ongelukje, ook niet toen we een uurtje naar de kinderboerderij gingen (ik had wel reservebroekjes bij me). Zou het dan toch?
Ik durf er niet op te vertrouwen
Ik ook.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef seilram het volgende:
Bodpa![]()
wa un knap kind hedde gij toch!! Hihi en wat grappig dat ie dan zo opgelucht is dat ie lekker in zijn luier kan poepen! En wat geinig dat jij drukken zegt, dat moet ik altijd van mijn moeder hahaha
en ook van annicka!! zie het nu pasquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef bodpa09 het volgende:
Wat stoer van Annicka!![]()
![]()
Ik ben zo bang dat ik veel te vroeg juich. Maar tis sowieso leuk. Thanks for the jompels girls.
Oh enne, drukken op de wc durft hij niet, dikke paniek. Toen ik hem een luier om deed was hij duidelijk blij, meteen een keuteltje erin en de luier kon weer uit.
Wat goed Bodpa. M durfde hier ook niet te drukken hoor op de wc. Krijsen was het dikke paniek. 3 weken geduurd en van de 1 op de andere dag was het over. Heb er de eerste week echt een probleem van gemaakt met hem maar uiteindelijk opgegeven en het kwam vanzelf goed!
Bij ons heb je een gedeelte van 0-4 jr maar daar vond M nooit wat aan. Met kleintjes nog niet geweest. Maar de rest is hier echt voor kinderen vanaf 4 al kan Milan daar op wat rustigere tijden zich nu prima vermaken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd is ballorig (oid) leuk?
Ga een keer in Hof van Saksen stiekem, loop je zo naar binnen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:06 schreef mikoxx het volgende:
Hier zijn ook aparte tijden voor 0-4 jr. Maar voor de heren dus nog geen aanrader? Jammer,maar t komt vanzelf!
Amber was 1,5 denk ik toen we voor hrt eerst gingen. Ze vond het geweldig! Tess was een maand of 8/9.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Vraagje, vanaf welke leeftijd is ballorig (oid) leuk?
Wat zeg ik nou net daarboven, het is een spel. Ik wil er geen druk achter zetten, maar het is een warme zomer, we hebben net een grote besloten tuin gekocht, waarom niet Ko daar lekker zonder luier laten lopen zodat hij het plassen kan ontdekken?quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef mikoxx het volgende:
Oef.. jemig, nú al zindelijk 'maken'?? Is dat echt nu al>>???*verbaast is*
Ik denk niet dat je een kind zindelijk kunt maken als hij of zij daar nog niet aan toe is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef mikoxx het volgende:
In warmere landen zijn de kindjes ook vaak voor hun tweede al zindelijk. Gewoon omdat je ze met weinig kleding aan toch sneller zonder luier rond laat lopen. Veel ouders zien ook te veel op tegen de ongelukjes die erbij horen en die wachten daardoor eigenlijk te lang, waardoor het meer een issue wordt en de kindjes ook bewuster niet willen of durven bijvoorbeeld. Dat is wat ik erover gehoord heb.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef mikoxx het volgende:
Hoezee, mijn kind is niet de enigequote:Op donderdag 15 juli 2010 22:14 schreef Grasjes het volgende:
Simmu, dat Selene af en toe jaloers is op Ravi lijkt me heel normaal (net als bij kindjes die ' gewoon' een broertje of zusje krijgen) Lijkt me ook prettig voor haar, het overgaan tot de orde van de dag, ook al hoeft dat voor jullie natuurlijk helemaal niet zo aan te voelen.![]()
Isis heeft er niets van om te plassen zonder luier. Ze kijkt eens naar beneden en lacht omdat het dan nat is op de grond.
Oeke wat leuk dat je nog het potje hebt waar je moeder nog op gezeten heeft
selene maakt het nog bonter hoor: die gaat dan blij in het plasje staan stampenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoezee, mijn kind is niet de enige
Al merk ik wel dat hij nu na een aantal warme weken en veel blootlopen wel doorheeft dat het plasje uit hem komt. nuja, das iig iets
Groof: met luieruitslag is het inderdaad helemaal relaxed dat ze nu zindelijk is!
En voelen!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:11 schreef oeke het volgende:
Haha Free, dag piemetje! Ko moet ook elke keer even kijken of ie er nog wel zit.![]()
Tess had van de week 2x op de grond geplast en 3x op de grond gepoeptquote:zonder druk, als je niet bang bent voor ongelukjes
Dat lijkt me ook. Ik vind het alleen jammer dat veel mensen dat zien als grens. En als een kind zelf eerder geen interesse toont moet het dan ineens heel snel.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:15 schreef simmu het volgende:
dat van die 4 jaar is wat ik begreep hoor. dat het pas echt 'moet' als ze naar de basisschool gaan. op de peuterspeelzaal mogen ze nog in de luiers. wat je al zegt: het is toch veel fijner om er gewoon rustig mee bezig te zijn zonder dat er veel druk achter zit?
Bodpa, even dat rompertje omhoog om te kijken en dan te voelen, ja!quote:
Kan me idd voorstellen, dat als je vroeg begint het relaxt is omdat er geen druk achter zit. Je hebt niet zoiets (als voorbeeld): "Laat het maar alsjeblieft snel goed gaan want over een half jaar gaat mijn kind naar school". Hier heeft er eentje ook interesse in WC papier maar dat is eerder om de rol leeg te trekken en ermee op de grond te gaan spelen. Denk niet dat hij al aan zindelijkheid toe is. Hij plast als hij zonder luier bij ons op de arm is ondanks dat hij of zo in bad gaat of zo een luier aan krijgt. Wel jammer dat wij geen tuin hebben, dan zou ik het bij warm weer net zoals door Oeke, Bodpa enz. omschreven doen en hem gewoon bloot en zonder luier laten lopen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:01 schreef simmu het volgende:
wij beginnen gewoon lekker vroeg en ook lekker gemoedelijk aan zindelijk worden. het hoeft pas echt als ze 4 zijn oid hoor. en tis toch gewoon leuk en lekker om vast te beginnen zonder dat er druk achter zit dan
Dat doet Lennon ookquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:35 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Kan me idd voorstellen, dat als je vroeg begint het relaxt is omdat er geen druk achter zit. Je hebt niet zoiets (als voorbeeld): "Laat het maar alsjeblieft snel goed gaan want over een half jaar gaat mijn kind naar school". Hier heeft er eentje ook interesse in WC papier maar dat is eerder om de rol leeg te trekken en ermee op de grond te gaan spelen. Denk niet dat hij al aan zindelijkheid toe is. Hij plast als hij zonder luier bij ons op de arm is ondanks dat hij of zo in bad gaat of zo een luier aan krijgt. Wel jammer dat wij geen tuin hebben, dan zou ik het bij warm weer net zoals door Oeke, Bodpa enz. omschreven doen en hem gewoon bloot en zonder luier laten lopen.
YW.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:27 schreef Vicky het volgende:
1 slaapje idd
Thanx Diaan!
Tess kijkt momenteel Zandkasteel met Amer en ze heeft de grootste lol
Ja, zo'n haast heeft het niet, morgen weer een dag. Maar het betekent volgens mij wel dat ze in principe zindelijk zou kunnen zijn, als ze het dus bewust kan ophouden?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:07 schreef bodpa09 het volgende:
Gewoon even laten, morgen of overmorgen weer proberen.
Hmm en lastig dat de ouders niet op 1 standpunt staan. Ik heb nog nooit begrepen dat tv kijken slecht is voor de motoriek trouwens. Je ziet toch ook vaak dat de kinderen meedansen/bewegen op wat ze zien/horen op tv.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:16 schreef simmu het volgende:
pfffff. hier gezever omdat sangdrax vind dat selene teveel tv kijkt (een uurtje per dag om en nabij, en niet eens elke dag). die's pas tevreden als ze geen tv kijkt. ooit. want tv is slecht voor haar motoriek. ik word er soms zo moe van hpoe alles opvoedkundig verantwoord moet zijn he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |