abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:43:44 #251
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_84088540
M. en Annicka wat goed zeg!!
Make love, not war ☮
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:02:57 #252
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84089423
Vraagje, vanaf welke leeftijd is ballorig (oid) leuk?
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:05:16 #253
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_84089535
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons heb je een gedeelte van 0-4 jr maar daar vond M nooit wat aan. Met kleintjes nog niet geweest. Maar de rest is hier echt voor kinderen vanaf 4 al kan Milan daar op wat rustigere tijden zich nu prima vermaken.
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:06:03 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84089570
Hier zijn ook aparte tijden voor 0-4 jr. Maar voor de heren dus nog geen aanrader? Jammer ,maar t komt vanzelf!
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:13:44 #255
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_84089982
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:06 schreef mikoxx het volgende:
Hier zijn ook aparte tijden voor 0-4 jr. Maar voor de heren dus nog geen aanrader? Jammer ,maar t komt vanzelf!
Ga een keer in Hof van Saksen stiekem, loop je zo naar binnen.
pi_84090326
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:02 schreef mikoxx het volgende:
Amber was 1,5 denk ik toen we voor hrt eerst gingen. Ze vond het geweldig! Tess was een maand of 8/9.
Gewoon een keer proberen dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84094485
We zijn weer even in de buurt van een internetverbinding! Dus even snel bijgelezen, niet alles onthouden, maar: wat goed van M. en Annicka!

En Tess aan de wandel!

Met Ko gaat het heel goed, hij geniet enorm van de tuin en het buiten zijn. De blaadjes aan de bomen, mieren, vliegtuigen, papa en mama de hele dag ter beschikking, een grote zwarte metselbak om in te badderen...
Hij is lekker vies elke dag. Door de aarde kruipen en zwarte randjes onder zijn nagels.
Hij staat steeds langer los en dat gaat heel goed.
Hij kan ook heel goed de deur uitkruipen en dan als een slang het trapje afkruipen.
En hij heeft al 3 kiezen door zag ik vanmorgen!
De vierde staat op ontploffen dus die komt er binnenkort aan.

Mijn moeder zei dat we ook wel konden gaan proberen met het potje, dus we nemen er een mee naar de tuin. Dan kan hij, als het warm is lekker in zijn blote niksie rondscharrelen.
We zien het wel. Er zit geen druk op.
Hij haat luiers en verschonen dus hoe sneller we eraf zijn hoe beter het voor iedereen is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84095359
Precies, geen druk Oeke, gewoon kijken waar het schip strandt. Vandaag wilde hij niet op de wc. "Wil je weer een luier aan?" "Ja!".
Nou prima hoor, morgen weer een dag. Of anders overmorgen, of over een maand, of over een jaar.

Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft!

@Mikoxx: Wij zijn rond een maand of 10 met de kleine man naar Ballorig geweest. Hij vond het geweldig.
pi_84095453
Fijn Oeke dat het buiten zijn jullie allemaal zo goed bevalt. Fijn, dat Ko het buiten zo naar zijn zin heeft en het staan steeds beter gaat.

Jair zat een paar dagen geleden toen het zo heet was een keertje bij oma en opa in de bak, die vroeger de tuinvijver was, grote lol was dat.

Succes met het zindelijkheidstraining voor Annicka, het kind van Bodpa, Seb en voor Ko. Wat goed dat je kinderen er al zo goed mee bezig zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_84096343
Tinuviel, het is alleen maar proberen hoor. We zijn de hele dag buiten, het is veel warm nu, dus een potje neerzetten en hem er af en toe op zetten is het idee.
Hij is er zelf nog niet echt mee bezig. Maar hij wil zijn luier nu niet aan, dan doen we er maar meteen wat mee. Ipv een gevecht voeren om de luier aan te trekken.
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:49:15 #261
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84103484
Oef.. jemig, nú al zindelijk 'maken'?? Is dat echt nu al>>??? *verbaast is*
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:10:04 #262
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_84107451
Echt supergoed van M. en Annicka! Hier zijn we echt nog niet zover

Thijs, wat een mooie taart had jij zeg! Nog gefeliciteerd!

Jeetjejom, wat leuk een echt diploma voor Jorja!

Seilram, ach gos... wat lief van Joep zeg. Kan me voorstellen dat dat echt tranen heeft opgeleverd bij jou. Sterkte ook!
(toen hier een van onze vogeltjes doodging, die in mijn avatar, heel gek, maar Isis negeerde hem gewoon terwijl ze normaal als de vogels uit de kooi zijn helemaal blij is. Alsof ze aanvoelde dat hij toch niet meer ging vliegen)

Simmu, is het behangplaksel al opgeborgen? Heb je het idee dat Selene de afgelopen tijd nog moet verwerken of laat ze niets merken?

Oeke, wat heerlijk dat Ko het zo naar zijn zin heeft daar! (en dat is voor jullie natuurlijk ook super genieten!)

Mikoxx wij zijn een paar maanden geleden naar zo'n indoor speeltuin geweest met Isis en haar neefje (zelfde leeftijd) en ze vonden het geweldig ondanks dat er voor hun niet zo heel veel te doen was.
pi_84107851
Grasjes, hier en daar merk je wel dingen aan haar hoor. ze is vaak bij bezoek van grootouders die oppasten toen erg onrustig. we hebben er voor gekozen om daar vooral niet te veel aandacht aan te besteden, dat lijkt goed aan te slaan. overgaan tot de orde van de dag is voor ons allemaal het motto. nu en dan is ze wat jaloers naar ravi toe, maar dat uit zich niet in echt vervelende dingen. ze wilde ook een tut. dus nu heeft ze ook een tut. vandaag kroop ze bij ravi in zijn babygym. nja, ik probeer haar te leren dat ze zachtjes moet doen (pas op! ravi niet stukmaken ). dus later mocht ze zelf met de babygym spelen. die aanpak lijkt tot nu toe prima te wrken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84108588
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef mikoxx het volgende:
Wat zeg ik nou net daarboven, het is een spel. Ik wil er geen druk achter zetten, maar het is een warme zomer, we hebben net een grote besloten tuin gekocht, waarom niet Ko daar lekker zonder luier laten lopen zodat hij het plassen kan ontdekken?
En we hebben een erg leuk potje waar mijn moeder nog op heeft gezeten zo oud en schattig. Dusss....
Overigens was ikzelf ook voor mijn 2de zindelijk.

Simmu, dat klinkt als een prima aanpak om Selene aan Ravi te laten wennen en haar te helpen alles te verwerken wat jullie overkomen is de laatste maanden.
pi_84108977
ze ging wel echt net als ravi op haar rug in de babygym liggen en naar de speeltjes meppen hoor dat dan weer wel ah well. gaat wel weer over die fase en ravi vordert al met duimen, die wil zelf eigenlijlk heul geen tut meer. dus die is ook snel genoeg over
pi_84109506
quote:
Ik denk niet dat je een kind zindelijk kunt maken als hij of zij daar nog niet aan toe is.
Je kunt t proberen, maar het levert beide partijen veel stress op.
Spelenderwijs kennis laten maken met het potje, zonder druk, niet boos worden als hij of zij er geen interesse in heeft of als er ongelukjes zijn, enzovoort: daar lijkt me weinig mis mee.

Mijn broer en ik waren ruim voor onze 2e verjaardag zindelijk overdag (19 en 14 maanden), hoewel je de luiers van toen natuurlijk niet met die van nu kan vergelijken. Hoewel, die van Ko wel!
pi_84110480
Selene onder de babygym liggend, ik zie het helemaal voor me.

Bodpa, op de tuin doen we wegwerpluiers want ik heb nog niet de moed verzameld om de wasbare luiers op de hand te wassen. Nu met die 'volwassenere' inhoud helemaal.
Je legt het trouwens een stuk beter uit dan ik.
BassMiss heeft weleens verteld dat kindjes in Belgie ook voor hun 2de zindelijk zijn. Ik begreep niet helemaal hoe ze dat doen, maar ik neem aan dat ze daar niet allemaal in wasbare luiers rondlopen.
Alhoewel er zullen vast wel een paar zo gek zijn als ik.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:10:46 #268
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84110805
quote:
In warmere landen zijn de kindjes ook vaak voor hun tweede al zindelijk. Gewoon omdat je ze met weinig kleding aan toch sneller zonder luier rond laat lopen. Veel ouders zien ook te veel op tegen de ongelukjes die erbij horen en die wachten daardoor eigenlijk te lang, waardoor het meer een issue wordt en de kindjes ook bewuster niet willen of durven bijvoorbeeld. Dat is wat ik erover gehoord heb.

Ik ben met mijn dochter op haar tweede verjaardag begonnen met spelenderwijs op het potje zetten en ze is nu overdag volledig zindelijk (2 jr en 3 mnd) .

En ik ben er heel blij mee. Ze had altijd zo snel luieruitslag, echt van niks al. Heerlijk, geen rode billen meer enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken op 15-07-2010 22:17:04 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:14:49 #269
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_84111002
Simmu, dat Selene af en toe jaloers is op Ravi lijkt me heel normaal (net als bij kindjes die ' gewoon' een broertje of zusje krijgen) Lijkt me ook prettig voor haar, het overgaan tot de orde van de dag, ook al hoeft dat voor jullie natuurlijk helemaal niet zo aan te voelen.

Isis heeft er niets van om te plassen zonder luier. Ze kijkt eens naar beneden en lacht omdat het dan nat is op de grond.

Oeke wat leuk dat je nog het potje hebt waar je moeder nog op gezeten heeft
pi_84121174
Simmu:Leander ligt hier ook dagelijks samen met Florian onder de babygym en in de box Van mij mag dat, want hij doet héél voorzichtig.Maar dat onder de babygym liggen enzo lijkt me dus ook vrij normaal Ze ziet dat Ravi daar dik lol mee heeft en wil het ook eens proberen. Wacht maar, voor je het weet rennen ze samen achter de katten aan

Leander is eigenlijk echt een hele lieve grote broer Als Florian huilt gaat hij hem aaien of een speeltje brengen (vrijwel altijd afdoende en het scheelt mij zo veel geloop ) Stiekem is het wel heel makkelijk Maar hij hoeft het van mij niet hoor, doet het helemaal zelf En als Leander 's morgens al beneden is en Florian nog niet dan gaat hij vragen waar Florian is en als blijkt dat die nog op bed ligt is Leander helemaal sip voor die arme Florian

Ow en tegenwoordig is het bij luier omdoen. 'dag piemetje!
Welja.
pi_84121225
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:14 schreef Grasjes het volgende:
Simmu, dat Selene af en toe jaloers is op Ravi lijkt me heel normaal (net als bij kindjes die ' gewoon' een broertje of zusje krijgen) Lijkt me ook prettig voor haar, het overgaan tot de orde van de dag, ook al hoeft dat voor jullie natuurlijk helemaal niet zo aan te voelen.

Isis heeft er niets van om te plassen zonder luier. Ze kijkt eens naar beneden en lacht omdat het dan nat is op de grond.

Oeke wat leuk dat je nog het potje hebt waar je moeder nog op gezeten heeft
Hoezee, mijn kind is niet de enige
Al merk ik wel dat hij nu na een aantal warme weken en veel blootlopen wel doorheeft dat het plasje uit hem komt. nuja, das iig iets

Groof: met luieruitslag is het inderdaad helemaal relaxed dat ze nu zindelijk is!
pi_84121241
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoezee, mijn kind is niet de enige
Al merk ik wel dat hij nu na een aantal warme weken en veel blootlopen wel doorheeft dat het plasje uit hem komt. nuja, das iig iets

Groof: met luieruitslag is het inderdaad helemaal relaxed dat ze nu zindelijk is!
selene maakt het nog bonter hoor: die gaat dan blij in het plasje staan stampen
maar ze stapt wel het zwembad uit om te plassen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:00:42 #273
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84121724
Annicka heeft gewoon al een hele tijd interesse in de wc: doordrukken, wc-papier, schoonmaken (al word het eerder viezer dan schoner als zij schoonmaakt ) etc. Ik probeer haar dan ook al een tijdje op het potje te zetten, maar dat wil ze niet. Dus dan maar direct op de wc, dat vindt ze prima.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84123008
wij beginnen gewoon lekker vroeg en ook lekker gemoedelijk aan zindelijk worden. het hoeft pas echt als ze 4 zijn oid hoor. en tis toch gewoon leuk en lekker om vast te beginnen zonder dat er druk achter zit dan
pi_84123217
Haha Free, dag piemetje! Ko moet ook elke keer even kijken of ie er nog wel zit.

Net op de radio ging het ook over zindelijkheid, dus even harder gezet.
Die dame gaf aan dat de aanloop naar het zindelijk worden ook belangrijk is en nog al eens word vergeten.
Het advies van het CB schijnt vaak te zijn om te wachten tot ze 'eraan toe zijn', maar zij vond het beter om hen te helpen er interesse in te krijgen.
Als voorbeeld gaf ze benoemen als je ziet dat je kind zit te poepen. Zodat hij gaat beseffen wat hij doet. En als het kan lekker bloot/met onderbroekje rond laten lopen.
Ik zeg dus echt heel vaak tegen Ko, zit je lekker te poepen? als hij bezig is.

En met die wasbare luiers is het handig dat we ze erna samen leeggooien in de wc en doortrekken.
Ko is net als Annicka erg geinteresseerd in de wc. We hadden al bijna een verstopping nadat meneer er een hele wc rol in heeft gegooid.

Grappig dat je zegt dat het pas bij 4 jaar moet Simmu, ik vind dat dus laat. En ik vind ook de druk dan ineens zo groot, dat het in die paar maanden even snel moet voor ze naar school gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')