alleen straffen niet nee. maar consequent straffen bij een heterdaadje wel. maar dan gaat het dus niet zozeer om het straffen alswel dat je een patroon legt van "als je dit doet dan volgt dat". en met straffen bedoel ik ook gewoon wegzetten met een ferme "nee, mag niet!" he!quote:Op zondag 11 juli 2010 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:
Straffen lijkt me nou ook niet echt de juiste manier?

volgens Nanny Jo idd.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:18 schreef simmu het volgende:
een minuut per levensjaar voor zulke time-out acties was het toch?
ik zit er aan te denken iets dergelijks hier ook in te stellen. de dame hier kan ronduit drakerig zijn. je zit er naar te kijken, en je ziet de horentjes tevoorschijn komen dan en dan vreet ze gegarandeerd iets uit!

Jup, en ik ben bij anderhalf naar anderhalve minuut gegaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:18 schreef simmu het volgende:
een minuut per levensjaar voor zulke time-out acties was het toch?
ik zit er aan te denken iets dergelijks hier ook in te stellen. de dame hier kan ronduit drakerig zijn. je zit er naar te kijken, en je ziet de horentjes tevoorschijn komen dan en dan vreet ze gegarandeerd iets uit!

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik weet niet of je met het eten echt precies kan aangeven wat een kind wel of niet mag hebben. 1-2 boterhammen voor een maaltijd vind ik niet zo gek. Het hangt er misschien ook vanaf hoe de maaltijd ervoor was. Jair eet bijvoorbeeld s'avonds de laatste tijd meestal niet echt veel. Dan is het misschien niet zo gek, dat hij s'ochtends stevig honger heeft. Vanochtend had die ook 1,5 boterhamn op.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Tinuviel, ontbijt en lunch samen inderdaad!
Het is ook niet zo dat hij iedere dag 3 boterhammen eet, maar soms heeft hij blijkbaar honger!
Ik vind het toch moeilijk om te bepalen wat hij nou precies moet eten hoor. Hij krijgt ook nog 's avonds een fles, gewoon flesvoeding. Die wil ik er voorlopig nog maar even bij houden, gewoon even rustig worden en knuffelen.

Zucht. We gaan een dezer dagen een keertje een goed gesprek met haar voeren hieroverquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:58 schreef Tinuviel het volgende:
Net bij het kdv nog even gevraagd over het in de box zetten en gezegd dat wij niet willen, dat die voor straf in de box gaat. Nou noemt de leidster het niet als straf maar om even weg te zijn van de kindjes, die hij heeft gebeten of aan de haren getrokken en even tot zichzelf en tot rust te komen. Bovendien begon zij ook weer over het lopen. Als die eenmaal zou lopen zou alles beter worden. Grote zucht! Wij hebben het gevoel dat zij voor elke grof motorische ontwikkelingsstap heel erg aan het zeuren is. Eerst was het met het kruipen was die langzaame en zou het zoooo veel beter voor hem zijn als die dat deed en nu krijgen wij hetzelfde verhaal met het lopen. Dat is echt vermoeiend

Het uit de situatie halen is idd geen straf, maar meer een manier om kalm te worden. Ik denk dat de manier waarop dat gebeurt ook veel uitmaakt. Als hij met boze woorden weggezet wordt, is het meer een straf. Als er op rustige, vriendelijke toon gezegd wordt dat wat hij doet niet mag en ze zetten hem met een leuk speeltje in de box om even rustig zelf te spelen, kan het ook positief werken, denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:58 schreef Tinuviel het volgende:
Net bij het kdv nog even gevraagd over het in de box zetten en gezegd dat wij niet willen, dat die voor straf in de box gaat. Nou noemt de leidster het niet als straf maar om even weg te zijn van de kindjes, die hij heeft gebeten of aan de haren getrokken en even tot zichzelf en tot rust te komen. Bovendien begon zij ook weer over het lopen. Als die eenmaal zou lopen zou alles beter worden. Grote zucht! Wij hebben het gevoel dat zij voor elke grof motorische ontwikkelingsstap heel erg aan het zeuren is. Eerst was het met het kruipen was die langzaame en zou het zoooo veel beter voor hem zijn als die dat deed en nu krijgen wij hetzelfde verhaal met het lopen. Dat is echt vermoeiend

Aw Sebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:53 schreef Estrys het volgende:
Meestal beginnen wij tussen kwart over zeven en half acht met tandenpoetsen. Rond kwart voor acht ligt hij er meestal wel in. 's middags slaapt hij tussen half 1 en half vier. Soms korter, soms langer.
Drie boterhammen lijkt me redelijk normaal toch? Seb eet er meestal twee 's morgens en twee of drie 's middags. Hij eet meer als ik het brood in zijn broodtrommel doe. Dan gaat hij bij ieder stukje zijn trommeltje open doen en oeeeeeh roepenAlsof er steeds iets nieuws in zit.

Ja vind ik ook. En die maten zijn inderdaad snel uitverkocht. Ik wil hier nog wel een keertje voor je kijken. Ik kan in Almelo en Enschede kijken....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:23 schreef Estrys het volgende:
Ja die zijn super die rompers! Maar waren meteen uitverkocht in de maat 86-92Bij de Hema zijn die maten ook meteen uitverkocht valt me op.

Zindelijk maken die handelquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ow dat is niet eerlijk, maar volgens mij gebeurt dat hier ook.
Ik hoor het dan nog wel als je belangstelling hebt....
Vandaag de nieuwe luiers van Pampers gekocht, erg dun en mooi vorm gegeven, maar wel 3 luiers minder in een pak.

Haha ik maak me geen illusies. Twan was al ruim 3 jaar voordat hij zindelijk werd...quote:
Haha dat is wel goed van hem. Lennon gaat bijna altijd meteen plassen als de luier af is... misschien binnenkort ook maar eens een potje kopen.quote:Seb gaat soms nog op het potje maar hij piest meer naast de pot op het momentAch ja, hij weet wel wat hij op de pot moet doen. Want als hij er op gaat zitten dan zegt hij pssssssht.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |